abonnement Unibet Coolblue
pi_110146058
Ik blijf toch even knutselen met OpenCart, heb een paar leuke extensies geselecteerd en nu is het even wachten tot mijn bankrekening aan mijn PayPal gekoppeld is zodat ik deze aan kan schaffen. Mag naast Valvoline nu ook Kroon-Oil aan het assortiment toevoegen en krijg tzt een productcatalogus van de importeur van Meguin, waarbij ik dan de enige webshop in Nederland ben met Meguin in het assortiment :)
pi_110146342
Donderdag een gesprek met iemand voor een mogelijk pand :o,..

Hopen dat ze door hebben dat we in een economische crisis hebben en dalende vastgoedprijzen. Aangezien de meeste makelaars nog denken dat we in de jaren 90 leven.
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:14:55 #178
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_110147909
Ik stoor me wel heel erg aan de slechte kwaliteit van het logo op je webshop Burdie.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:20:39 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_110160265
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:14 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik stoor me wel heel erg aan de slechte kwaliteit van het logo op je webshop Burdie.
Bedankt dat je het zegt, op mijn laptop zie ik dat zelf nauwelijks. Ik zal er van de week even op de pc naar kijken en het aanpassen :)
KuikenGuppy
  donderdag 12 april 2012 @ 15:09:02 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_110231584
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:14 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik stoor me wel heel erg aan de slechte kwaliteit van het logo op je webshop Burdie.
Ik heb het logo aangepast, hij zou nu van veel betere kwaliteit moeten zijn :).

Zijn de facebook- en twitterknopjes ook zo slecht, of was het alleen het logo?
KuikenGuppy
  vrijdag 13 april 2012 @ 09:39:48 #181
67670 Skv
Cynist.
pi_110265675
Blegh, kan alles om gaan gooien. Twee vennoten stoppen dus ik wil verder als ZZP-er.
Eerst uitschrijvingsformulieren vof invullen, dan inschrijving eenmanszaak. Dan de oude bankrekening opheffen en een nieuwe openen (kan wel weer een jaar gratis met starterspakket). Vraag me alleen af of ik nu ook opnieuw de KVK-bijdrage moet betalen als ik zzp'ers word, of dat dat niet meer hoeft omdat de vof dat al heeft gedaan voor het hele jaar..

Administratief geneuzel ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:00:09 #182
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_110270928
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik heb het logo aangepast, hij zou nu van veel betere kwaliteit moeten zijn :).

Zijn de facebook- en twitterknopjes ook zo slecht, of was het alleen het logo?
Goed zo.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_110274171
Hallo

Zoals jullie weten gaat mijn parkeerplaats binnenkort open. Nu ga ik voor het eerst abonnementen aanbieden. Het abonnement is 55 euro per maand, hiervoor kan de klant onbeperkt parkeren.

Nu zit ik een beetje te brainstormen hoe ik het ga aanpakken. Het geld kan ik contant in ontvangst nemen of laten afschrijven.
Het eerste punt is dat als een klant betaald op 1 maart voor de gehele maand en hij komt pas weer op 15 april en betaald dan voor de gehele maand dan mis ik twee weken geld. Met automatische incasso heb ik dit probleem niet. Zelf facturen sturen heb ik helemaal geen zin in. Dan betalen klanten te laat en willen ze wel parkeren enzo, nee dat lijkt me echt niks.

Heb deze week een pinautomaat besteld dus dat is ook een optie. Dan krijgt de klant direct een bon van het bedrag.

Moet ik bij automatische incasso ook maandelijks werken met facturen? Het lijkt mij dat ik de klant een klein contractje moet laten tekenen, inclusief algemene voorwaarden (welke ik niet heb).

Twijfel een beetje hoe ik het ga aanpakken. Hoe de parkeerplaats nu werkt is als volgt, ik ontvang het geld, doe de slagboom open en de klant parkeer. Beetje zelfde principe als de markt, daarom hoef ik van de belastingdienst ook geen facturen uit te schrijven.

Het abonnement kan ik ook contant ontvangen zodat ik geen administratie erbij krijg alleen het risico is dat ik dan wel geld mis loop. Omdat de nieuwe parkeerplaats nog geen automatische slagboom heeft wil ik het nummerbord opschrijven en zo noteer ik welke klant een abonnement heeft en dus gratis naar binnen mag.

Heeft iemand hier nog iets zinnings op te zeggen
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:20:01 #184
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_110274295
Kun je niet beter abonnementen aanbieden voor 4 weken?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_110278122
Een automatische incasso voor vaste klanten lijkt me wel een goed idee.

Scheelt hun zelf ook een hoop werk en ze kunnen er altijd parkeren totdat ze naar jou komen om het abbo op te zeggen. En dan heb je inderdaad ook profijt van het feit dat ze direct een abbo verlengen ipv wanneer ze weer langskomen.
pi_110280040
Denk inderdaad dat dat het makkelijkste is. Moet dan wel een contract met de rabobank aan gaan maar dat is niet zo erg. Moet de klant dan ook iedere maand weer een factuur krijgen? Lijkt me wel toch.
pi_110281621
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
Hallo

Zoals jullie weten gaat mijn parkeerplaats binnenkort open. Nu ga ik voor het eerst abonnementen aanbieden. Het abonnement is 55 euro per maand, hiervoor kan de klant onbeperkt parkeren.

Nu zit ik een beetje te brainstormen hoe ik het ga aanpakken. Het geld kan ik contant in ontvangst nemen of laten afschrijven.
Het eerste punt is dat als een klant betaald op 1 maart voor de gehele maand en hij komt pas weer op 15 april en betaald dan voor de gehele maand dan mis ik twee weken geld. Met automatische incasso heb ik dit probleem niet. Zelf facturen sturen heb ik helemaal geen zin in. Dan betalen klanten te laat en willen ze wel parkeren enzo, nee dat lijkt me echt niks.

Heb deze week een pinautomaat besteld dus dat is ook een optie. Dan krijgt de klant direct een bon van het bedrag.

Moet ik bij automatische incasso ook maandelijks werken met facturen? Het lijkt mij dat ik de klant een klein contractje moet laten tekenen, inclusief algemene voorwaarden (welke ik niet heb).

Twijfel een beetje hoe ik het ga aanpakken. Hoe de parkeerplaats nu werkt is als volgt, ik ontvang het geld, doe de slagboom open en de klant parkeer. Beetje zelfde principe als de markt, daarom hoef ik van de belastingdienst ook geen facturen uit te schrijven.

Het abonnement kan ik ook contant ontvangen zodat ik geen administratie erbij krijg alleen het risico is dat ik dan wel geld mis loop. Omdat de nieuwe parkeerplaats nog geen automatische slagboom heeft wil ik het nummerbord opschrijven en zo noteer ik welke klant een abonnement heeft en dus gratis naar binnen mag.

Heeft iemand hier nog iets zinnings op te zeggen
Eerste wat in me opkwam, hoe garandeer je een parkeerplaats voor mensen met een abbo? Houdt je een aantal vakken vrij ofzo?
pi_110281665
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 19:33 schreef Goodstuff het volgende:

[..]

Kleding, bestaande merken.
Waar ga je deze kleding inkopen? Merken zijn niet zo happig op "kleine" webwinkels.

Merken werken met inkoop per seizoen. Je moet in Jan/Feb al bestellen voor levering van je goederen in augustus/september en in juni/juli bestellen voor levering in december/januari.
Sommige merken hebben zelfs 4 seizoenen. Dus je moet 4 x een maand of 4-5 van te voren al je goederen bestellen.
Je weet dus niet wat je in de tussentijd gaat verkopen, maar je hebt je geld al wel uitgegeven. Hoe ga je dat financieren?
Begin voorraad webwinkel, 15 - 20.000 euro qua waarde lijkt het veel, maar qua producten is het niet veel.
BV een merk shirt inkopen. 1 model, 1 kleur, je moet de maat S - XL nemen. Dan heb je er meteen al 12 - 15 shirts gekocht. Als je deze dus in 3 kleuren wil, heb je 1 artikel in 3 kleuren en je hebt al 540 euro uitgegeven. Shirt van 30 euro verkoop is 12 euro inkoop ongeveer.

Heb zelf een kledingwebwinkel gehad. Heb zo'n 50 bekende merken benaderd, uiteindelijk had er ik 7 die ik mocht verkopen.

Ben benieuwd in hoeverre je hier al over hebt nagedacht.
pi_110281942
Na de zomer vakantie moet ik vanuit mijn hbo opleiding Commercieel Management (dan laatste jaar) tien weken stage lopen, dan een blok van tien weken les (strategisch marketing management) en daarna 20 weken afstudeerstage.

Zelf wil ik mezelf steeds verder gaan ontwikkelen in de richting van zelfstandig ondernemer. Dit dan vrijwel zeker in de retail kant. De eerder besproken eigen Marskramer franchise is interessant. Maar ik begin ook steeds meer interesse te krijgen in het overnemen van mijn vaders supermarkt op den duur, hij zal nog wel een jaar of tien doorgaan ;).

Is er met mijn stage iets mogelijk zodat ik mezelf als ondernemer kan ontwikkelen. Ik kan wel een marketing/sales stage ergens gaan doen, maar als ik nu al weet dat daar mijn toekomst niet ligt, dan vind ik dit zonde. En als twintigjare (op dat moment) heb je op ondernemersvlak nog héél veel te leren. Dus alles wat ik vanuit stage periodes op school kan meepakken moet ik zeker doen denk ik.
- Met zuidelijke groet -
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:40:23 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_110282694
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:20 schreef De-Hamster het volgende:
Na de zomer vakantie moet ik vanuit mijn hbo opleiding Commercieel Management (dan laatste jaar) tien weken stage lopen, dan een blok van tien weken les (strategisch marketing management) en daarna 20 weken afstudeerstage.

Zelf wil ik mezelf steeds verder gaan ontwikkelen in de richting van zelfstandig ondernemer. Dit dan vrijwel zeker in de retail kant. De eerder besproken eigen Marskramer franchise is interessant. Maar ik begin ook steeds meer interesse te krijgen in het overnemen van mijn vaders supermarkt op den duur, hij zal nog wel een jaar of tien doorgaan ;).

Is er met mijn stage iets mogelijk zodat ik mezelf als ondernemer kan ontwikkelen. Ik kan wel een marketing/sales stage ergens gaan doen, maar als ik nu al weet dat daar mijn toekomst niet ligt, dan vind ik dit zonde. En als twintigjare (op dat moment) heb je op ondernemersvlak nog héél veel te leren. Dus alles wat ik vanuit stage periodes op school kan meepakken moet ik zeker doen denk ik.
Kan je niet stage lopen bij je vader?
Of misschien bij de Kamer van Koophandel?
KuikenGuppy
  vrijdag 13 april 2012 @ 18:12:29 #191
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_110285632
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:39 schreef Skv het volgende:
Vraag me alleen af of ik nu ook opnieuw de KVK-bijdrage moet betalen als ik zzp'ers word, of dat dat niet meer hoeft omdat de vof dat al heeft gedaan voor het hele jaar..
Hangt er van af of dat je de oude onderneming voortzet of dat je een compleet nieuwe onderneming begint. Wanneer de oude VOF wordt beëindigd en jij je als nieuwe eenmanszaak inschrijft krijgt de VOF een gedeelte van de heffing gerestitueerd (en moet jij natuurlijk een gedeelte weer betalen).

quote:
Ieder bedrijf dat begin 2012 nog staat ingeschreven ontvangt een factuur voor de bijdrage aan de KvK voor 2012. Ondernemingen die in de loop van een jaar worden uitgeschreven, hebben wel recht op restitutie van een deel van de betaalde bijdrage voor de kwartalen dat ze niet meer ingeschreven staan.
Dat restitutie verhaal staat overigens ook in het formulier voor uitschrijving van de VOF. (sub 9)
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_110306452
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:40 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kan je niet stage lopen bij je vader?
Of misschien bij de Kamer van Koophandel?
Dat zou wel kunnen maar ik heb mijn toekomst nog niet zò duidelijk dat ik me vader al de hoop wil geven dat ik overneeminteresse heb. Bij de kamer van koophandel heb ik aan gedacht maar is het werken/stage lopen daar niet net als bij een gemeente, veel kantoor en weinig op ondernemen gericht.
- Met zuidelijke groet -
pi_110499115
Wanneer je voornamelijk b2c levert, maar een uitzondering mogelijk is (b2b). Hoe vermeld je dan dat er voor b2b andere voorwaarden gelden? Want voor b2b geldt de zwarte lijst bijvoorbeeld niet.
Is dit vanzelfsprekend of moet je bij de algemene voorwaarden een link hebben voor b2b voorwaarden oid?
pi_110499288
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:35 schreef Snoepje5 het volgende:
Wanneer je voornamelijk b2c levert, maar een uitzondering mogelijk is (b2b). Hoe vermeld je dan dat er voor b2b andere voorwaarden gelden? Want voor b2b geldt de zwarte lijst bijvoorbeeld niet.
Is dit vanzelfsprekend of moet je bij de algemene voorwaarden een link hebben voor b2b voorwaarden oid?
Als dit je enige uitzondering is vermeld je dat toch gewoon in dat specifieke lid?
  woensdag 18 april 2012 @ 19:39:27 #195
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_110499313
He allemaal, binnenkort ga ik me inschrijven bij de KvK en vanaf dat moment wil ik ook een website online hebben, of iig een pagina met mijn contactgegevens.

Ik heb alleen geen flauw idee wat een goede provider/ webhost is en waar ik rekening mee moet houden. Iemand tips voor mij?

Ik ga overigens een soort adviesbureau starten, dus dataverkeer zal niet zo hoog zijn bijvoorbeeld een webshop oid...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_110499399
quote:
15s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:39 schreef error_404 het volgende:
He allemaal, binnenkort ga ik me inschrijven bij de KvK en vanaf dat moment wil ik ook een website online hebben, of iig een pagina met mijn contactgegevens.

Ik heb alleen geen flauw idee wat een goede provider/ webhost is en waar ik rekening mee moet houden. Iemand tips voor mij?

Ik ga overigens een soort adviesbureau starten, dus dataverkeer zal niet zo hoog zijn bijvoorbeeld een webshop oid...
Laat je die website maken? Zo ja, gewoon aan hen overlaten lijkt me?
pi_110499481
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:39 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Als dit je enige uitzondering is vermeld je dat toch gewoon in dat specifieke lid?
Dat is niet het enige. Maar je kan in principe gewoon in één soort algemene voorwaarden onderscheidt maken tussen b2b en b2c? Dus je kan bijvoorbeeld bij het retourneren van producten onderscheidt maken in de av tussen b2c en b2b? Nl b2b: geen retouren muv doa's e.d.. b2c: wel retouren.
  woensdag 18 april 2012 @ 20:03:21 #198
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_110500748
quote:
15s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:39 schreef error_404 het volgende:
He allemaal, binnenkort ga ik me inschrijven bij de KvK en vanaf dat moment wil ik ook een website online hebben, of iig een pagina met mijn contactgegevens.

Ik heb alleen geen flauw idee wat een goede provider/ webhost is en waar ik rekening mee moet houden. Iemand tips voor mij?

Ik ga overigens een soort adviesbureau starten, dus dataverkeer zal niet zo hoog zijn bijvoorbeeld een webshop oid...
Mijndomein of Hosting2go zijn wel oke.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 18 april 2012 @ 21:02:26 #199
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_110504282
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:40 schreef Kandijfijn het volgende:

Laat je die website maken? Zo ja, gewoon aan hen overlaten lijkt me?
Ja, op zich waar, alleen wil ik snappen hoe en wat (beetje beroepsdeformatie). Ik wil in ieder geval de essentie / basisprincipes begrijpen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_110504623
Meestal heb je 2 soorten hosting, voor simpele websites zonder php/mysql en met, voor websites met een cms of een webshop bijv. Webruimte is vrij onbelangrijk, daar zit je nooit aan limiet tenzij je films of grote foto's gaat hosten. Datalimiet kan een zorg zijn als je veel plaatjes op je website hebt en er veel bezoekers komen, voor een website met wat contactgegevens erop kan je in de meeste gevallen vooruit met het goedkoopste hosting abo dat te vinden is.

Domeinnaam kost zo'n ¤10 per jaar, een simpel hostingpakketje ¤20.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')