Bedankt dat je het zegt, op mijn laptop zie ik dat zelf nauwelijks. Ik zal er van de week even op de pc naar kijken en het aanpassenquote:Op dinsdag 10 april 2012 19:14 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik stoor me wel heel erg aan de slechte kwaliteit van het logo op je webshop Burdie.
Ik heb het logo aangepast, hij zou nu van veel betere kwaliteit moeten zijn .quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:14 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik stoor me wel heel erg aan de slechte kwaliteit van het logo op je webshop Burdie.
Goed zo.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb het logo aangepast, hij zou nu van veel betere kwaliteit moeten zijn .
Zijn de facebook- en twitterknopjes ook zo slecht, of was het alleen het logo?
Eerste wat in me opkwam, hoe garandeer je een parkeerplaats voor mensen met een abbo? Houdt je een aantal vakken vrij ofzo?quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
Hallo
Zoals jullie weten gaat mijn parkeerplaats binnenkort open. Nu ga ik voor het eerst abonnementen aanbieden. Het abonnement is 55 euro per maand, hiervoor kan de klant onbeperkt parkeren.
Nu zit ik een beetje te brainstormen hoe ik het ga aanpakken. Het geld kan ik contant in ontvangst nemen of laten afschrijven.
Het eerste punt is dat als een klant betaald op 1 maart voor de gehele maand en hij komt pas weer op 15 april en betaald dan voor de gehele maand dan mis ik twee weken geld. Met automatische incasso heb ik dit probleem niet. Zelf facturen sturen heb ik helemaal geen zin in. Dan betalen klanten te laat en willen ze wel parkeren enzo, nee dat lijkt me echt niks.
Heb deze week een pinautomaat besteld dus dat is ook een optie. Dan krijgt de klant direct een bon van het bedrag.
Moet ik bij automatische incasso ook maandelijks werken met facturen? Het lijkt mij dat ik de klant een klein contractje moet laten tekenen, inclusief algemene voorwaarden (welke ik niet heb).
Twijfel een beetje hoe ik het ga aanpakken. Hoe de parkeerplaats nu werkt is als volgt, ik ontvang het geld, doe de slagboom open en de klant parkeer. Beetje zelfde principe als de markt, daarom hoef ik van de belastingdienst ook geen facturen uit te schrijven.
Het abonnement kan ik ook contant ontvangen zodat ik geen administratie erbij krijg alleen het risico is dat ik dan wel geld mis loop. Omdat de nieuwe parkeerplaats nog geen automatische slagboom heeft wil ik het nummerbord opschrijven en zo noteer ik welke klant een abonnement heeft en dus gratis naar binnen mag.
Heeft iemand hier nog iets zinnings op te zeggen
Waar ga je deze kleding inkopen? Merken zijn niet zo happig op "kleine" webwinkels.quote:
Kan je niet stage lopen bij je vader?quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:20 schreef De-Hamster het volgende:
Na de zomer vakantie moet ik vanuit mijn hbo opleiding Commercieel Management (dan laatste jaar) tien weken stage lopen, dan een blok van tien weken les (strategisch marketing management) en daarna 20 weken afstudeerstage.
Zelf wil ik mezelf steeds verder gaan ontwikkelen in de richting van zelfstandig ondernemer. Dit dan vrijwel zeker in de retail kant. De eerder besproken eigen Marskramer franchise is interessant. Maar ik begin ook steeds meer interesse te krijgen in het overnemen van mijn vaders supermarkt op den duur, hij zal nog wel een jaar of tien doorgaan .
Is er met mijn stage iets mogelijk zodat ik mezelf als ondernemer kan ontwikkelen. Ik kan wel een marketing/sales stage ergens gaan doen, maar als ik nu al weet dat daar mijn toekomst niet ligt, dan vind ik dit zonde. En als twintigjare (op dat moment) heb je op ondernemersvlak nog héél veel te leren. Dus alles wat ik vanuit stage periodes op school kan meepakken moet ik zeker doen denk ik.
Hangt er van af of dat je de oude onderneming voortzet of dat je een compleet nieuwe onderneming begint. Wanneer de oude VOF wordt beëindigd en jij je als nieuwe eenmanszaak inschrijft krijgt de VOF een gedeelte van de heffing gerestitueerd (en moet jij natuurlijk een gedeelte weer betalen).quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:39 schreef Skv het volgende:
Vraag me alleen af of ik nu ook opnieuw de KVK-bijdrage moet betalen als ik zzp'ers word, of dat dat niet meer hoeft omdat de vof dat al heeft gedaan voor het hele jaar..
Dat restitutie verhaal staat overigens ook in het formulier voor uitschrijving van de VOF. (sub 9)quote:Ieder bedrijf dat begin 2012 nog staat ingeschreven ontvangt een factuur voor de bijdrage aan de KvK voor 2012. Ondernemingen die in de loop van een jaar worden uitgeschreven, hebben wel recht op restitutie van een deel van de betaalde bijdrage voor de kwartalen dat ze niet meer ingeschreven staan.
Dat zou wel kunnen maar ik heb mijn toekomst nog niet zò duidelijk dat ik me vader al de hoop wil geven dat ik overneeminteresse heb. Bij de kamer van koophandel heb ik aan gedacht maar is het werken/stage lopen daar niet net als bij een gemeente, veel kantoor en weinig op ondernemen gericht.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kan je niet stage lopen bij je vader?
Of misschien bij de Kamer van Koophandel?
Als dit je enige uitzondering is vermeld je dat toch gewoon in dat specifieke lid?quote:Op woensdag 18 april 2012 19:35 schreef Snoepje5 het volgende:
Wanneer je voornamelijk b2c levert, maar een uitzondering mogelijk is (b2b). Hoe vermeld je dan dat er voor b2b andere voorwaarden gelden? Want voor b2b geldt de zwarte lijst bijvoorbeeld niet.
Is dit vanzelfsprekend of moet je bij de algemene voorwaarden een link hebben voor b2b voorwaarden oid?
Laat je die website maken? Zo ja, gewoon aan hen overlaten lijkt me?quote:Op woensdag 18 april 2012 19:39 schreef error_404 het volgende:
He allemaal, binnenkort ga ik me inschrijven bij de KvK en vanaf dat moment wil ik ook een website online hebben, of iig een pagina met mijn contactgegevens.
Ik heb alleen geen flauw idee wat een goede provider/ webhost is en waar ik rekening mee moet houden. Iemand tips voor mij?
Ik ga overigens een soort adviesbureau starten, dus dataverkeer zal niet zo hoog zijn bijvoorbeeld een webshop oid...
Dat is niet het enige. Maar je kan in principe gewoon in één soort algemene voorwaarden onderscheidt maken tussen b2b en b2c? Dus je kan bijvoorbeeld bij het retourneren van producten onderscheidt maken in de av tussen b2c en b2b? Nl b2b: geen retouren muv doa's e.d.. b2c: wel retouren.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:39 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Als dit je enige uitzondering is vermeld je dat toch gewoon in dat specifieke lid?
Mijndomein of Hosting2go zijn wel oke.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:39 schreef error_404 het volgende:
He allemaal, binnenkort ga ik me inschrijven bij de KvK en vanaf dat moment wil ik ook een website online hebben, of iig een pagina met mijn contactgegevens.
Ik heb alleen geen flauw idee wat een goede provider/ webhost is en waar ik rekening mee moet houden. Iemand tips voor mij?
Ik ga overigens een soort adviesbureau starten, dus dataverkeer zal niet zo hoog zijn bijvoorbeeld een webshop oid...
Ja, op zich waar, alleen wil ik snappen hoe en wat (beetje beroepsdeformatie). Ik wil in ieder geval de essentie / basisprincipes begrijpen.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:40 schreef Kandijfijn het volgende:
Laat je die website maken? Zo ja, gewoon aan hen overlaten lijkt me?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |