abonnement Unibet Coolblue
pi_108247995
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:07 schreef hugsy33 het volgende:

Dus als ik het gas niet in een paar seconde aankreeg dan durfde ik niet meer en legde ik m'n eitje weer terug in de koelkast totdat ik het een kwartier later ofzo ik het weer veilig achtte :')
:D

Op zich werd ik ook wel nerveus als het na tien seconden nog niet lukte.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 22 februari 2012 @ 01:21:55 #77
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_108249691
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 01:22 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Dat het liedje over “een stekkie van de fuch-fuch-fuchsia” van Annie M.G. Schmidt nogal ondeugend was destijds.
Annie M.G. Schmidt was destijds niet op de hoogte van de fonetische klanken van Fuch (Fuchsia). Het is haar in de jaren negentig eens verteld (is geloof ik ook beeld van, of een interview) of zij op de hoogte was van de betekenis van het liedje (uit 1967) . Annie M.G. Schmidt was hiervan niet op de hoogte en gaf eerlijk toe dat wanneer zij het wel wist dat ze het dan niet geschreven zou hebben. Annie M.G. Schmidt kon dan ook geen Engels in de tijd dat zij de teksten schreef voor 'Ja zuster, nee zuster'.

Heerlijk interview dit. Waar Fat_Papa_Jefferson op doelt zit hier volgens mij niet in. Dat moet wel ergens terug te zien zijn en als mijn geheugen mij niet in de steek laat is het een naaste van Annie M.G. Schmidt die het had over de Fuchsia en was het al na haar dood (1995) .
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  woensdag 22 februari 2012 @ 07:15:36 #78
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_108250928
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:33 schreef Ulx het volgende:
Dat het peace symbol oorspronkelijk stond voor Nuclear Disarmament en het een combinatie is van de N en de D in het semafooralfabet.

[ afbeelding ]

De vlaggen voor N

samen met:

[ afbeelding ]

de vlaggen voor D

geeft:

[ afbeelding ]
Nee hoor, het vredessymbool is het symbool voor anarchisme...het is het judaskruis, Judas werd op z'n kop gekruisigd omdat hij niet zoals jezus aan het kruis wilde.

Het vredesssymbool is een duif met een takje in zijn bek. verwijst naar de zondvloed en ark van noach,
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  woensdag 22 februari 2012 @ 07:19:30 #79
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_108250947
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 07:15 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Nee hoor, het vredessymbool is het symbool voor anarchisme...het is het judaskruis, Judas werd op z'n kop gekruisigd omdat hij niet zoals jezus aan het kruis wilde.

Het vredesssymbool is een duif met een takje in zijn bek. verwijst naar de zondvloed en ark van noach,
!. Judas is niet gekruisigd, hij heeft zichzelf opgehangen.

2. De duif is inderdaad een vredesteken, maar dat Nuclear Disarmament teken inmiddels ook
Ok stelletje hokboeren
  woensdag 22 februari 2012 @ 07:20:04 #80
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_108250950
Als je trouwens wiki gebruikt als bron voor het vredessymbool daar claimen ze de homo vlag ook als vredessymbool.

http://en.wikipedia.org/wiki/Peace_symbols
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  woensdag 22 februari 2012 @ 07:24:31 #81
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_108250969
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 07:19 schreef padlarf het volgende:

[..]

!. Judas is niet gekruisigd, hij heeft zichzelf opgehangen.

2. De duif is inderdaad een vredesteken, maar dat Nuclear Disarmament teken inmiddels ook
2. Klopt inderdaad maar daar ligt niet de oorsprong van dit teken, te veel eer. Teken is veel ouder.
1. Sorry het is het kruis van St. Pieter. Mijn fout.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  woensdag 22 februari 2012 @ 07:26:29 #82
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_108250982
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 07:20 schreef trigt013 het volgende:
Als je trouwens wiki gebruikt als bron voor het vredessymbool daar claimen ze de homo vlag ook als vredessymbool.

http://en.wikipedia.org/wiki/Peace_symbols
Ik denk dat je beter moet lezen:

The seven-color peace flag is not to be confused with the similar six-color Gay pride flag which does not have turquoise, and has red at the top instead of the bottom.
Ok stelletje hokboeren
  woensdag 22 februari 2012 @ 07:28:02 #83
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_108250986
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 07:26 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter moet lezen:

The seven-color peace flag is not to be confused with the similar six-color Gay pride flag which does not have turquoise, and has red at the top instead of the bottom.
Ja zo lust ik er ook nog 1... niet voor jou padlarf. Maar zo kan je wel alle symbolen claimen door een detail te veranderen die mensen toch niet zien.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  woensdag 22 februari 2012 @ 07:29:56 #84
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_108250992
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 07:28 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ja zo lust ik er ook nog 1...
Ja dag. Geef nou maar toe dat je er naast zit. :W

Dat ban de bom teken is sinds 1958 uitgegroeid tot het vredesteken, dat de duif ouder is heeft daar niks mee te maken.
Ok stelletje hokboeren
  woensdag 22 februari 2012 @ 07:33:27 #85
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_108251009
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 07:29 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ja dag. Geef nou maar toe dat je er naast zit. :W

Dat ban de bom teken is sinds 1958 uitgegroeid tot het vredesteken, dat de duif ouder is heeft daar niks mee te maken.
Op grond van die homovlag wel. En ik bedoelde het petruskruis als oorsprong voor het vredessymbool. Dat semafoorverhaal is er later bijverzonnen. Maar dat 80.000 symbolen voor vredessymbolen worden gebruikt zegt wat over hoe fanatiek vredesbewegingen zijn.

Ik vind het symbool van amnesty international heel sterk....maar nu weer OT
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 februari 2012 @ 12:09:27 #86
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_108257417
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 07:33 schreef trigt013 in een vlaag van verstandsverbijstering de volgende flauwekul:

[..]

Op grond van die homovlag wel. En ik bedoelde het petruskruis als oorsprong voor het vredessymbool. Dat semafoorverhaal is er later bijverzonnen. Maar dat 80.000 symbolen voor vredessymbolen worden gebruikt zegt wat over hoe fanatiek vredesbewegingen zijn.

Ik vind het symbool van amnesty international heel sterk....maar nu weer OT
Wat is dt nou weer voor een onzin? Dat peaceteken was oorspronkelijk het Ban-De-Bom teken. Verzonnen in 1958 in Engeland, gebaseerd op N en D in het semafooralfabet.

Pas later is het een peace symbool geworden. Ik denk dat je daar de plank misslaat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 22 februari 2012 @ 12:12:03 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108257514
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:33 schreef Ulx het volgende:
Dat het peace symbol oorspronkelijk stond voor Nuclear Disarmament en het een combinatie is van de N en de D in het semafooralfabet.

[ afbeelding ]

De vlaggen voor N

samen met:

[ afbeelding ]

de vlaggen voor D

geeft:

[ afbeelding ]
:o nooit geweten dus :o *O* zo leer je altijd wat bij
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108257766
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 01:21 schreef whY... het volgende:

[..]

Annie M.G. Schmidt was destijds niet op de hoogte van de fonetische klanken van Fuch (Fuchsia). Het is haar in de jaren negentig eens verteld (is geloof ik ook beeld van, of een interview) of zij op de hoogte was van de betekenis van het liedje (uit 1967) . Annie M.G. Schmidt was hiervan niet op de hoogte en gaf eerlijk toe dat wanneer zij het wel wist dat ze het dan niet geschreven zou hebben. Annie M.G. Schmidt kon dan ook geen Engels in de tijd dat zij de teksten schreef voor 'Ja zuster, nee zuster'.

Heerlijk interview dit. Waar Fat_Papa_Jefferson op doelt zit hier volgens mij niet in. Dat moet wel ergens terug te zien zijn en als mijn geheugen mij niet in de steek laat is het een naaste van Annie M.G. Schmidt die het had over de Fuchsia en was het al na haar dood (1995) .
Natuurlijk kende ze wel Engels, ze had HBS gedaan. Bovendien verkeerde ze in journalistieke/artistieke kringen en hoerde en snoerde ze er lustig op los net als iedereen. Mij staat juist het tegenovergestelde bij, dat iemand zei dat het wel degelijk een bewust geintje van haar was, en dat ze bij lange na niet het lieve dametje van de schattige kinderversjes was waar iedereen haar voor hield. Hoe dan ook, voor mij was het een “what the fuch”-momentje.
“I don’t hate people. I just feel better when they’re not around.”
pi_108257886
Ze was een manwijf dat niet veel op had met kinderen, al zou ze, volgens eigen zeggen, ze niet geschopt hebben als ze voor haar liepen.
Eigenlijk was ze een soort tank die maar doorrolde en niet merkte over tenen en zielen te rijden. Ze trapte (voor zichzelf) gierende lol.
  woensdag 22 februari 2012 @ 12:26:33 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108258069
Een manwijf?!
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 22 februari 2012 @ 12:43:28 #91
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_108258697
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:18 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Natuurlijk kende ze wel Engels, ze had HBS gedaan. Bovendien verkeerde ze in journalistieke/artistieke kringen en hoerde en snoerde ze er lustig op los net als iedereen. Mij staat juist het tegenovergestelde bij, dat iemand zei dat het wel degelijk een bewust geintje van haar was, en dat ze bij lange na niet het lieve dametje van de schattige kinderversjes was waar iedereen haar voor hield. Hoe dan ook, voor mij was het een “what the fuch”-momentje.
Ja misschien ook wel.. kan jij het filmpje nog vinden?
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_108259435
_O- LOL geniale topic
pi_108260204
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:18 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:

[..]

Natuurlijk kende ze wel Engels, ze had HBS gedaan. Bovendien verkeerde ze in journalistieke/artistieke kringen en hoerde en snoerde ze er lustig op los net als iedereen. Mij staat juist het tegenovergestelde bij, dat iemand zei dat het wel degelijk een bewust geintje van haar was, en dat ze bij lange na niet het lieve dametje van de schattige kinderversjes was waar iedereen haar voor hield. Hoe dan ook, voor mij was het een “what the fuch”-momentje.
Lijkt mij inderdaad een stuk waarschijnlijker.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_108261176
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:43 schreef whY... het volgende:

[..]

Ja misschien ook wel.. kan jij het filmpje nog vinden?
Het was een geschreven tekst. Misschien een interviewtje met Hetty Blok n.a.v. de hernieuwde belangstelling (musical/film) voor Ja Zuster Nee Zuster? Of met Barry Stevens?
“I don’t hate people. I just feel better when they’re not around.”
pi_108262172
Ik heb pas na jaren begrepen dat de landen Zweden en Finland op de euro samen net een piemel lijken. :')
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_108262609
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:12 schreef Quarant het volgende:
Ik heb pas na jaren begrepen dat de landen Zweden en Finland op de euro samen net een piemel lijken. :')
Hoe kóm je erop? Zit je dan heel lang naar een euro te staren ofzo?
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
  woensdag 22 februari 2012 @ 14:27:00 #97
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_108262690
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:12 schreef Quarant het volgende:
Ik heb pas na jaren begrepen dat de landen Zweden en Finland op de euro samen net een piemel lijken. :')
De Zweden vonden dat niet zo leuk ja. Ze hadden het idee dat het een soort straf of trolololol was omdat ze niet meededen met de Euro :)
"Go Ahead, Make My Day !!"
  woensdag 22 februari 2012 @ 14:28:06 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108262728
Ik denk trouwens dat het Fuch Fuch Fuchsia liedje, in 1967, niet voor zo een opschudding zorgde, want vrijwel niemand in NL kende toen die uitdrukking, dat werd volgens mij pas in de jaren 80 geliefd met mensen als Eddie Murphy die dat ieder 2 woord zeiden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108265339
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk trouwens dat het Fuch Fuch Fuchsia liedje, in 1967, niet voor zo een opschudding zorgde, want vrijwel niemand in NL kende toen die uitdrukking, dat werd volgens mij pas in de jaren 80 geliefd met mensen als Eddie Murphy die dat ieder 2 woord zeiden
Welnee, de generatie van mijn oma zong het glunderend mee. Dat Buurman Boordevol een typische valse nicht moest voorstellen beseften velen waarschijnlijk ook niet. Die zong samen met Albert Mol "De jongens van de reisvereniging”, over “John die zoveel kon” ;) En zo zullen er wel meer dingetjes zijn geweest.
“I don’t hate people. I just feel better when they’re not around.”
  Moderator woensdag 22 februari 2012 @ 15:41:39 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108265466
Ik heb nog wel altijd vragen over de geaardheid van 'peter'

refr.:
Wie maakt dat ik niets meer lust
Wie verstoort mijn rust
Ja dat is Peter, ja dat is Peter
Waarom doe ik alles fout
Ben ik warm of koud
Dat komt door Peter, dat komt door Peter
Peter is mijn ideaal
Grijze trui en rode sjaal
Blauwe ogen, donker haar
Groot en knap en achttien jaar
Peter vindt de meisjes dom
Kijkt niet naar ze om
Want zo is Peter, want zo is Peter
Peter, Peter zie je niet
Dat ik ziek ben van verdriet
Peter, ik ben verliefd

Peter zit in de hoogste klas
Ik wou dat ik zo ver al was
Maar als hij dan eens naar mij keek
Was ik totaal van streek

refr.

Peter is mijn ideaal
Grijze trui en rode sjaal
Blauwe ogen, donker haar
Groot en knap en achttien jaar
Peter vindt de meisjes dom
Kijkt niet naar ze om
Want zo is Peter, want zo is Peter
Peter, Peter zie je niet
Dat ik ziek ben van verdriet
Peter, ik ben verliefd...

en hij wordt nog grappiger/lastiger als hij gezongen wordt door neerlands hoop :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')