abonnement Unibet Coolblue
pi_108064058


De opdrachten zijn spectaculair, angstaanjagend of ontroerend, maar altijd intrigerend. Nodig zijn: inventiviteit, stressbestendigheid, intelligentie, inzicht, lef en bovenal mensenkennis.

De kandidaten voeren deze opdrachten uit om gezamenlijk de prijzenpot te spekken. Met de aanwezigheid van een mol – een saboteur - in hun midden is dat voortdurend een lastige klus. Samenwerken en vertrouwen onder de kandidaten is er niet altijd bij. Want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de mol blijft aldoor voelbaar. Wie de mol is houdt ook de kijker zijn greep, want een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe de mol saboteert. Slaagt een opdracht, dan verdient de groep geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot.

4.gif De woensdagstream:
Voor de mensen die de previewing op woensdag kijken is er een speciaal topic waar zij ongegeneerd kunnen posten over de aflevering, zodat de reguliere donderdagavondkijkers zonder spoilers kunnen kijken:
[WIDM] Het woensdag topic [Let op: spoilers!]

De kandidaten



SPOILER: exitplaatjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poll: Wie is de mol na aflevering 2?
Liesbeth
Marit
Hadewych
Frits
Maarten
Anne-Marie
Tim
William
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
De uitslagen van de poll worden gebruikt in de wekelijkse Molspecials op de FP. Deze verschijnen elke vrijdag om 20:30 uur en bevatten columns van Molkenners over de identiteit van De Mol. Iedere week wordt er een nieuwe poll in de topicreeks én de specials gezet.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  donderdag 16 februari 2012 @ 22:58:19 #2
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108064083
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:53 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Is het niet zo dat ze stiekem gewoon hoopte dat haar medespelers haar zouden tegenhouden? "als je het echt zo eng vindt moet je het niet doen"...
Dat kan, maar dan had ze daarna alsnog het niet kunnen doen. Als ze de mol is, heeft ze dus 1000 euro onnodig opgebracht (+500 i.p.v. -500). En dat vind ik raar voor een mol.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_108064095
Williammerjoh, om spoilerredenen niet in de OP. Maar vond hem wel leuk en heb hem schaamteloos gejat van weet ik wie.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_108064440
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:58 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat kan, maar dan had ze daarna alsnog het niet kunnen doen. Als ze de mol is, heeft ze dus 1000 euro onnodig opgebracht (+500 i.p.v. -500). En dat vind ik raar voor een mol.
Als je als Mol geld in de pot gaat brengen om jezelf minder verdacht te maken, dan vind ik dat belachelijk en snap je het spel niet.
  donderdag 16 februari 2012 @ 23:08:15 #5
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_108064525
Er is geen geld in de pot gekomen.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 16 februari 2012 @ 23:09:53 #6
302853 themole
graaft totaal door.
pi_108064591
Tim krijgt btw niet de sleutelrol in de schoot geworpen. Liesbeth neemt op en moet hem geven aan diegene die links tegenover haar zit: Tim.

Net teruggekeken: niet waar.

[ Bericht 18% gewijzigd door themole op 16-02-2012 23:26:47 ]
Niet altijd serieus
  donderdag 16 februari 2012 @ 23:11:21 #7
302853 themole
graaft totaal door.
pi_108064636
En nog een leuke truc van WIDM.com

quote:
Hmm misschien iets uit de 1-op-1-gesprekjes met Art te halen.
Op een gegeven moment stelt Art de vraag 'Wie is de mol?'
Dan geeft Tim als enige een naam door.. 2 zelfs!
Hij zegt LiesbethAnnemarie, heel snel achter elkaar.
Waarom zegt hij niet 'Liesbeth OF Anne-Marie?'
Ik denk dat dat is omdat hij niet antwoord geeft op de vraag 'Wie is de mol?' maar op de vraag 'Wie gaan er WEL naar beneden?'
Want we zagen dat de mol dacht dat zowel Anne-Marie als Liesbeth naar beneden zouden gaan. Ik zie het al helemaal voor me:

Art: Ga jij naar beneden?
Tim: Ja..
Art: Wie nog meer?
Tim: Liesbeth,Anne-Marie.
Bron
Niet altijd serieus
pi_108064783
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:09 schreef themole het volgende:
Tim krijgt btw niet de sleutelrol in de schoot geworpen. Liesbeth neemt op en moet hem geven aan diegene die links tegenover haar zit: Tim.
Ja, maar de redactie weet vast wel wie daar zit :)
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 16 februari 2012 @ 23:15:46 #9
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108064822
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:06 schreef BobW het volgende:

[..]

Als je als Mol geld in de pot gaat brengen om jezelf minder verdacht te maken, dan vind ik dat belachelijk en snap je het spel niet.
Precies.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  donderdag 16 februari 2012 @ 23:15:51 #10
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_108064827
Het is duidelijk dat het Tim´s antwoord was op de vraag: ´Wie verdenk je het meeste?´ Gewoon een knip en plak werkje van de makers.

Verder begint dat slechte acteerwerk van Liesbeth nu wel te irriteren, zul je net zien dat zij de vrijstelling wint volgende week (heeft ze niet nodig als mol en wellicht beter dan dat Anne-Marie hem pakt, want één van de beide blonde dames gaat sneuvelen vlak voor de finish en ik wil Hade in de finale hebben!).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_108064849
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:11 schreef themole het volgende:
En nog een leuke truc van WIDM.com

[..]

Bron
Maar de Mol dacht dat Anne-Marie niet naar beneden ging!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 16 februari 2012 @ 23:17:09 #12
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108064885
quote:
3s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:08 schreef Tha_Erik het volgende:
Er is geen geld in de pot gekomen.
Nee, maar een mol wiel -1000 i.p.v. -500. Bovendien kon Hadewych nog niet weten wat de rest ging doen, dus had er wel degelijk geld in de pot kunnen komen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  donderdag 16 februari 2012 @ 23:19:37 #13
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108065000
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:11 schreef themole het volgende:
En nog een leuke truc van WIDM.com

[..]

Bron
Sowieso blijf het natuurlijk heel vreemd dat Tim er nog in zit, terwijl hij meerdere keren totaal niet wist op wie hij moest stemmen. En nu dan nog steeds op twee personen zou zitten. Waarbij zoals gezegd dit laatste gewoon door de montage kan komen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  donderdag 16 februari 2012 @ 23:23:49 #14
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108065180
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Het is duidelijk dat het Tim´s antwoord was op de vraag: ´Wie verdenk je het meeste?´ Gewoon een knip en plak werkje van de makers.

Verder begint dat slechte acteerwerk van Liesbeth nu wel te irriteren, zul je net zien dat zij de vrijstelling wint volgende week (heeft ze niet nodig als mol en wellicht beter dan dat Anne-Marie hem pakt, want één van de beide blonde dames gaat sneuvelen vlak voor de finish en ik wil Hade in de finale hebben!).
Liesbeth vind ik al strontvervelend vanaf de eerste paar afleveringen, zo nep doet ze. Maar ik vrees dat ze gaat winnen (en als alternatief dat ze de mol is), waarmee het een Art déja-vu is.

Hadewych vind ik een leuke kandidaat, komt als mens leuk over, dus daarom zie ik haar ook graag in de finale. Maar op basis van hoe ze het spel speelt, zou dat net zo onterecht zijn als Liesbeth, want ook zij heeft nul euro opgebracht.

Van de overgebleven kandidaten zou alleen Anne-Marie het verdienen, want die heeft wel geld in de pot gebracht. En het is een leuke kandidate, die wel wat leven in de brouwerij brengt.

Maar ik denk dat ze volgende week af valt en dat de drie kandidaten door gaan die het het minst verdienen. En dan heb ik het over het spel zelf, niet als mens, want dan mag Hadewych van mij ook winnen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  donderdag 16 februari 2012 @ 23:24:15 #15
302853 themole
graaft totaal door.
pi_108065201
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:16 schreef easy-going het volgende:

[..]

Maar de Mol dacht dat Anne-Marie niet naar beneden ging!
De Mol dacht dat Anne-Marie wel naar beneden ging!

Heb het even teruggekeken. :P

Hij zegt btw Anne-Marie en Liesbeth, dit is een subtiel verschil omdat een logisch antwoord op de vraag 'Wie is de mol?' bij twee verdachten het woord of zou gebruiken. :P
Niet altijd serieus
pi_108066216
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:24 schreef themole het volgende:

[..]

De Mol dacht dat Anne-Marie wel naar beneden ging!

Heb het even teruggekeken. :P

Hij zegt btw Anne-Marie en Liesbeth, dit is een subtiel verschil omdat een logisch antwoord op de vraag 'Wie is de mol?' bij twee verdachten het woord of zou gebruiken. :P
Oja, dat is waar, daardoor kwam er geen geld in de pot. Ik zit te dubbel-dubbel-dubbel-denken :+
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_108066522
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:11 schreef themole het volgende:
En nog een leuke truc van WIDM.com

[..]

Bron
Ik heb het net ook teruggekeken ^O^ Daar gaat mijn mol vanaf aflevering 1 (Liesbeth). Dit klinkt echt heel aannemelijk namelijk, aangezien dit die 1-op-1 gesprekjes ook waarde geeft. Blijf ik erbij dat, mocht Tim inderdaad de mol zijn, dat het belachelijk is dat de regie hem zomaar zo'n beslissende rol geeft in dat kunstspel. Dat kan en mag niet naar mijn mening.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 00:02:59 #18
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108066642
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:59 schreef Smeich het volgende:

[..]

Ik heb het net ook teruggekeken ^O^ Daar gaat mijn mol vanaf aflevering 1 (Liesbeth). Dit klinkt echt heel aannemelijk namelijk, aangezien dit die 1-op-1 gesprekjes ook waarde geeft. Blijf ik erbij dat, mocht Tim inderdaad de mol zijn, dat het belachelijk is dat de regie hem zomaar zo'n beslissende rol geeft in dat kunstspel. Dat kan en mag niet naar mijn mening.
Dat is elk seizoen wel een keer gebeurd, dat de mol een cruciale rol in een opdracht gewoon krijgt aangewezen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_108067074
Die kunst opdracht is altijd leuk om te bekijken in de terugblik aflevering. Daar zie je Tim rustig een biertje drinken en wordt er aan een groep studenten gevraagd om alleen de schilder op te noemen. O-)
pi_108067137
Ja inderdaad, dat zie ik dus ook zo voor me. Net als andere seizoenen dus. Of, zoals ik hier al voorbij had zien komen, dat Tim hen had gevraagd om het niet te raden zodat hij geld zou winnen ofzo.
pi_108067531
Ook al denk ik dat het Tim of Liesbeth is, even een vraag tussendoor:

Zagen meer mensen dat toen Hadewych haar test invulde, de vraag 'Wie is de mol?' in beeld kwam, en daarbij het antwoord '2. Hadewych' werd laten zien? Dat vond ik nogal vreemd, aangezien Hadewych zelf aan het woord was (voor mensen die het willen terugzien, het was rond de 44 minuten)
pi_108067596
Dat betekent he-le-maal niets. Het is namelijk allemaal gemonteerd, dus die vragen die je tijdens de test voorbij ziet komen hoeven niet overeen te komen met de persoon die je in beeld ziet..
  vrijdag 17 februari 2012 @ 00:50:45 #23
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_108067711
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 00:19 schreef Vijf_voor het volgende:
Die kunst opdracht is altijd leuk om te bekijken in de terugblik aflevering. Daar zie je Tim rustig een biertje drinken en wordt er aan een groep studenten gevraagd om alleen de schilder op te noemen. O-)
Ja haha zoiets zag ik ook al voor me.
Vind het niet zo erg dat William er uit is, vond hem nogal irritant!
My mama didn't raise no fool
pi_108067829
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 00:44 schreef Smeich het volgende:
Dat betekent he-le-maal niets. Het is namelijk allemaal gemonteerd, dus die vragen die je tijdens de test voorbij ziet komen hoeven niet overeen te komen met de persoon die je in beeld ziet..
ja ik weet dat ze monteren.. maar ik kan me van andere jaren herinneren dat er eens zo'n truc was met vragen en nummers, en dat we zo al wisten wie eruit zou gaan.. ik heb dit jaar nog niet veel van dat soort trucs gezien
  vrijdag 17 februari 2012 @ 01:05:38 #25
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_108067947
Ik denk dat Anne-Marie de mol is.

Wel kut dat William eruit is, zo jammer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')