abonnement Unibet Coolblue
pi_115621521
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:16 schreef mousy31 het volgende:
Vraag over straling ik las laatst iets over Tsernobyl:
In de verboden zone Tsernobyl tiert het groen welig en ook het dierenleven lijkt zich niet alleen herstelt maar ook in grote mate te hebben aangepast aan de nog steeds hoge straling.
Hoe kan het dat de dieren daar geen last van hebben?
Heeft iemand een idee? Zijn de dieren daar sterker geworden door de straling of ge-evolueerd ofzo?
Ik begrijp t niet helemaal hoe kun je , je nou aanpassen aan zulk hoog stralingsnivo.

(Ja mous gaat weer posten, toch maar wel, de pauze is nuttig geweest, en niets zo verandelijk als een mens niet?)
Laat je niet neppen.
Lees deze (enigszins off topic)posten 's:

Dieren binnen de 20 km zone van Fukushima

Dieren binnen de 20 km zone van Fukushima

maw: bij dieren zijn er wel degelijk gevolgen zichtbaar.
Wat de MSM je ook niet vertellen is dat Tsjernobyl nog steeds via het grondwater aan het weglekken is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Resonancer op 15-08-2012 23:02:33 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_115622248
Ik vroeg me al af toen ik die reeen zag hoe kan dit, mensen kunnen er niet wonen ( ok inmiddels volgens de krant weer wel) en met de dieren gaat alles goed? Zouden ze die reeen dan voor t filmpje van Tsernobyl daar naar toe gebracht hebben ofzo? Beesten zagen er kerngezond uit.
Ik weet verder niet wat ik eravn denken moet...wat k wel weet is dat ze veel buiten spel houden en ons in onwetenheid laten zitten.
Bang voor paniek denk k zo.
Maar toch als je ff goed nadenkt dan weet je dat na zon grote ramp als in Fukushima dat t nooit gezond kan zijn om er te blijven wonen. En zoals Tsernobyl , het is amper 26 jaar geleden, gaat die straling dan zo snel weg? Dacht dat straling 1000den jaren zo niet langer zou duren.
pi_115622388
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:46 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Laat je niet neppen.
Lees deze (enigszins off topic)post 's:

Dieren binnen de 20 km zone van Fukushima
maw: bij dieren zijn er wel degelijk gevolgen zichtbaar.
Wat de MSM je ook niet vertellen is dat Tsjernobyl nog steeds via het grondwater aan het weglekken is.
Ga morgen dat topic eens lezen, had t niet gezien thx :D
pi_116315792
Verbergen ?

quote:
Tepco releases badly altered image of Fukushima Unit 4
http://enenews.com/tepco-(...)d-image-unit-4-photo


[ Bericht 19% gewijzigd door Resonancer op 02-09-2012 20:48:50 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_116413875
Wrom ?

quote:
Japanese citizens want answers about altered Fukushima photo:
“What do you think they were hiding, and why do you think they were hiding it?”
http://enenews.com/japane(...)-hiding-hiding-video
Daarom
quote:
Tepco Alters Again: “We replaced photo for physical protection of nuclear materials”
http://enenews.com/tepco-(...)of-nuclear-materials
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_116875336
Kan er nog wel bij:

quote:
Alarm: 14 nuclear reactors dumped in ocean — Some filled with fuel “could reachieve criticality & explode” (VIDEO)

The catalogue of waste dumped at sea by the Soviets, according to documents seen by Bellona, and which were today released by the Norwegian daily Aftenposten, includes some 17,000 containers of radioactive waste, 19 ships containing radioactive waste, 14 nuclear reactors, including five that still contain spent nuclear fuel; 735 other pieces of radiactively contaminated heavy machinery, and the K-27 nuclear submarine with its two reactors loaded with nuclear fuel.
http://enenews.com/alarm-(...)-criticality-explode
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_116980602
Even TVP
pi_116981569
Nieuw rapport gebaseerd op oude (geheim gehouden) Data:

quote:
Scientific Paper: “The Fukushima Radioactive Plume Contaminated the Entire Northern Hemisphere During a Relatively Short Period of Time”

The peer-reviewed scientific journal Science of the Total Environment reports:

Massive amounts of anthropogenic radionuclides were released from the nuclear reactors located in Fukushima (northeastern Japan) between 12 and 16 March 2011 following the earthquake and tsunami. Ground level air radioactivity was monitored around the globe immediately after the Fukushima accident. This global effort provided a unique opportunity to trace the surface air mass movement at different sites in the Northern Hemisphere.

The analysis of the air mass forward movements during 12th -16th March showed that the air mass was displaced eastward from the Fukushima area and bifurcated into a northern and a southern branch outside of Japan (Fig. 3). This eastward bifurcation of air masses is in agreement with the simulation of the potential dispersion of the radioactive cloud after the nuclear accident of Fukushima (Weather OnlineWebsite of United Kingdom, UK, 2012).


This work clearly demonstrates how little dissipation occurred during this time due to the nature of the rapid global air circulation system, and the Fukushima radioactive plume contaminated the entire Northern Hemisphere during a relatively short period of time.

http://www.washingtonsblo(...)-period-of-time.html
De PDF:

http://clasweb.clas.wayne(...)llos%20etal_2012.pdf
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_117334659
Dit past meer in Jim Stone's theorie:

quote:
“Very Unexpected”: Large debris filmed in Fukushima Unit 1 “shows something explosive happened inside containment” (VIDEO)
http://enenews.com/very-u(...)de-containment-video

Japan Newspaper: Unit 3 steel beams were bent inward by explosion, Unit 4′s bent outward — Some hang in No. 3 fuel pool 12 feet deep
http://enenews.com/japan-(...)el-pool-12-feet-deep
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_117340505
Stukje factchecking:

Die Christopher Busby is helemaal geen professor zoals wij de term professor kennen, volgens zijn linkedin. Hij bezit geen leerstoel en heeft ook geen universitaire benoeming tot hoogleraar. Hij claimt een visiting professor te zijn aan de universiteit van Ulster. Al staat hij op de website van de universiteit niet vermeldt. Kan betekenen dat het niet waar is, dat hij 1 of meerdere malen tijdelijk lecturer is geweest of dat hij dat nog steeds is. Op tijdelijke basis met een tijdspanne van enkele weken tot maximaal een academisch jaar.

De term visiting professor kan iedereen gebruiken die soort van tijdelijk college geeft of heeft gegeven. Dat kan dus lopen van een universitair docent tot Femke Halsema of Youp van het Hek die gastcolleges hebben gegeven.

De European Committee on radiation risks is een organisatie vanuit de Green Party waaraan de beste man zelf een belangrijk aanhanger is en veel woordvoering over straling doet. Het is dus geen organisatie vanuit de EU of Europa.

De OP doet net of het een onafhankelijke wetenschapper is zonder vooringenomen standpunt dat werkt bij een onafhankelijke club. Anders is het ook niet het vermelden waard om te zeggen dat de beste man 'professor' is.

Kijk je op de site van de club dan schrijven ze weer rapporten en aanbevelingen en doen heel gewichtig dat het Europese parlement hier om gevraagd heeft. Uiteindelijk blijken dit individuele leden van jawel, the green party te zijn. Alsof hij als medewerker van het wetenschappelijk buro voor de PvdA een rapport schrijft op verzoek van een PvdA Kamerlid en het PvdA Kamerlid doet alsof het onafhankelijke wetenschap is en het wetenschappelijk buro doet alsof het verzoek van de Kamer kwam. Ja, zo ken ik er meer. Als er dus ergens een belangenverstrengeling zit en het mooier voor doen van de eigen onafhankelijkheid en integriteit is het hier wel. Zou dus een mooie aanpassing van de OP kunnen worden of een disclaimer dat het gesuggereerde niet waar is.

Dat er bij de ramp mensen hun eigen belang beschermen lijkt me duidelijk. En dat de volledigheid van de ramp nog helemaal niet echt duidelijk is, is ook logisch. De rampplek van de meltdown kan niet eens fatsoenlijk worden onderzocht op dit moment. Mijn vrees is dat het eerder erger is dan minder dan verwacht.
Dat de natuur ogenschijnlijk doorleeft is natuurlijk ook maar hoe je het bekijkt. Ja, er worden zeker nog wezens geboren en alles wordt groen overwoekert. Het aantal misvormingen is wel extreem hoog, net als de daling van levensverwachtingen etc. Dat is het idee van kans, niet alles gaat kapot. Volgens mij zou onze maatschappij op zijn kop staan als er maar een percentage van wat er daar fout gaat bij de mensen fout zou gaan. Maar de natuur is veel breder dan de mens alleen. Zo hebben ze al ontdekt dat in de binnenkant van de koepel om de reactor bij chernobyl organismen zijn gevonden. Net zoals er organismen blijken te leven in lava.

Wat ik niet echt begrijp, wat is nou het probleem rond deze ramp? Dat er veel nog niet duidelijk is, lijkt mij duidelijk :). Dat bepaalde organisaties/mensen hun eigen belangen hebben beschermt en fouten onder tafel hebben willen vegen is toch ook al aangetoond. Wat is dan het complot? Dat er hoegenaamd geen schade van de aardbeving was voor de tsunami op bepaalde plekken kwam?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_117341000
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 02:18 schreef One_of_the_few het volgende:
Wat ik niet echt begrijp, wat is nou het probleem rond deze ramp? Dat er veel nog niet duidelijk is, lijkt mij duidelijk :). Dat bepaalde organisaties/mensen hun eigen belangen hebben beschermt en fouten onder tafel hebben willen vegen is toch ook al aangetoond. Wat is dan het complot? Dat er hoegenaamd geen schade van de aardbeving was voor de tsunami op bepaalde plekken kwam?
Het is altijd verstandig om bij eenzijdige nieuwsbronnen je af te vragen of de berichtgeving de realiteit portretteert. Een van de manieren hiervoor is af te vragen wie baat hebben bij de betreffende berichtgeving.
In dit geval is dat een sterke lobby van nucleaire energie. Waar overigens niet heel veel mis mee is, behalve wanner zij niet eerlijk zijn, al gaat dat voor iedere instantie op.
Een andere is de overheid van Japan. Zou het hen gezichtsverlies opleveren wanneer zij als economische grootmacht een falende kernreactor zouden moeten bekendmaken?
Alleen al deze vragen dienen aanleiding te geven tot nader onderzoek. We kunnen alleen maar hopen dat wat wij horen via de grote media correct is. En dat lijkt het probleem rond deze ramp.

Fouten komen niet bovendrijven; die worden opgevist.
pi_117341804
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 03:57 schreef Gray het volgende:

[..]

Het is altijd verstandig om bij eenzijdige nieuwsbronnen je af te vragen of de berichtgeving de realiteit portretteert. Een van de manieren hiervoor is af te vragen wie baat hebben bij de betreffende berichtgeving.
In dit geval is dat een sterke lobby van nucleaire energie. Waar overigens niet heel veel mis mee is, behalve wanner zij niet eerlijk zijn, al gaat dat voor iedere instantie op.
Een andere is de overheid van Japan. Zou het hen gezichtsverlies opleveren wanneer zij als economische grootmacht een falende kernreactor zouden moeten bekendmaken?
Alleen al deze vragen dienen aanleiding te geven tot nader onderzoek. We kunnen alleen maar hopen dat wat wij horen via de grote media correct is. En dat lijkt het probleem rond deze ramp.

Fouten komen niet bovendrijven; die worden opgevist.
Dat de overheid en tepco hebben gefaald is al door beiden toegegeven. De nucleaire lobby heeft grote belangen, zo ook de anti-nucleaire lobby. Vaak wordt de pro lobby als de boeman gezien. Dat is zo bij verkeerskwesties, roken of kernenergie terwijl de anti lobby ook vaak vergaande belangen heeft door subsidiestromen.
Als je kijkt naar beleidswijzigingen na de ramp zijn er vooral in Duitsland kerncentrales gesloten. Overal in Europa zijn extra onderzoeken gedaan naar bestaande centrales en Japan heeft het hele kernenergie min of meer afgeschaft. China daarentegen gaat rustig door met bouwen.
In elke situatie zijn er partijen die meer belang hebben dan anderen, maakt hen dat per definitie verdacht? Bij dit soort rampen zijn er altijd procedures en mensen die hebben gefaald. Er falen namelijk altijd mensen en procedures ergens in een traject en dat wordt komt met een ramp altijd aan het ligt. Bijna altijd zijn er dan wel ergens mensen die hun eigen hachje proberen te redden.
Maakt dat de hele organisatie of overheid bewust fout?

Volgens mij wordt er bij deze ramp zoveel mogelijk gezocht naar aanwijzingen om andere samenzweringstheorien te ondersteunen zoals HAARP of anderen. Wat is anders de functie van zeggen dat er ergens geen aardbevingsschade was? Alleen maar om je scherpt te houden dat de dingen die je in de media hoort niet altijd waar zijn?
Ik vraag mij altijd af of iets wel klopt als het in de media verschijnt, zeker als het om wetenschap gaat. Vooral omdat de media wetenschappelijk onderzoek bijna altijd verkeerd weergeeft. Nooit zoals het onderzoek echt was.
Maar als je zo scherp naar de nieuwsberichten moet kijken en naar andere bronnen kijkt, waarom worden die soorten van informatie niet net zo kritisch bekeken? Waarom wordt er iemand een professor genoemd terwijl hij dat niet is? De aangedragen informatie die suggereren iets anders te bewijzen dan de officile lijn wordt altijd vele malen kritischer bekeken dan onbeduidende bronnen.met informatie waar men zelf achter staat. Alsof er onder die mensen geen belangen zijn dat je hun website bezoekt, filmpjes bekijkt en eventueel boeken koopt of anderszins. Maar dan blijkt die kritische bril ineens een stuk selectiever. Imo kom je dan eerder verder van de waarheid dan dichter bij de waarheid.

Tussen afvragen of de berichtgeving wel helemaal klopt en BNW zit wel een groot verschil, niet?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_117343679
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 02:18 schreef One_of_the_few het volgende:
Stukje factchecking:

Die Christopher Busby is helemaal geen professor zoals wij de term professor kennen,

Wat ik niet echt begrijp, wat is nou het probleem rond deze ramp?
Zelfs de BBC noemt hem 'n prof, sorry dat ik dat niet op feiten gechecked heb.

Maar als jij het zegt.. DR. Busby..ok ? Vind het zelf veel belangrijker om te lezen wat hij meldt.
Ben er al 's eerder op de aanvallen op zijn persoon ingegaan, maar hij kan het beter weer zelf vertellen;

Het probleem lijkt me in de div posten aardig duidelijk of niet ?
Ik val het meest over het onder de pet houden van beschikbare gegevens van zowel voor, tijdens als na ( we zitten er imo nog steeds midden in btw) kernrampen. Dat werd vnl uitgelegd als " geen paniek veroorzaken ". Ik val zoals in de OP staat ook over de apathische houding van de pers en overheden.

Dit b.v. al 's bij de NOS gehoord ?

quote:
Japan TV: Fukushima radioactive plume is circling earth every 40 days Fallout still showing spikes (VIDEO)
http://enenews.com/japan-(...)ng-this-summer-video


[ Bericht 9% gewijzigd door Resonancer op 28-09-2012 10:20:49 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_117344279
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:08 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Zelfs de BBC noemt hem 'n prof, sorry dat ik dat niet op feiten gechecked heb.

Maar als jij het zegt.. DR. Busby..ok ? Vind het zelf veel belangrijker om te lezen wat hij meldt.
Ben er al 's eerder op de aanvallen op zijn persoon ingegaan, maar hij kan het beter weer zelf vertellen;
Nee het gaat er niet om omdat ik het zeg. Het punt is nou juist dat als je zelf moet nagaan wat de betrouwbaarheid is van de bron en of het klopt wat er wordt gezegd. Dat is toch de hele bestaansrecht van BNW. Juist niet doen omdat een ander het zegt, zelf checken. Maar dat hoeft blijkbaar maar eenzijdig.
De BBC noemt hem een professor ja. In het Engels worden HBO instellingen ook een universiteit genoemd. De BBC noemt ook zijn organisatie, maar dat blijkt dus niks onafhankelijks te zijn. Jij stapt daar blijkbaar zomaar overheen terwijl je bij anderen die niet je verhaal ondersteunen het juist als een zwakte ziet. Inconsequent lijkt me.
quote:
Het probleem lijkt me in de div posten aardig duidelijk of niet ?
Ik val het meest over het onder de pet houden van beschikbare gegevens van zowel voor, tijdens als na ( we zitten er imo nog steeds midden in btw) kernrampen. Dat werd vnl uitgelegd als " geen paniek veroorzaken ". Ik val zoals in de OP staat ook over de apathische houding van de pers en overheden.
Dat onder de pet houden ben ik met je eens. En ik verwacht dat we de echte toedracht pas veel later te horen krijgen. Als we het allemaal al te horen krijgen. Als er nu ergens vrij snel in de media is gekomen dat alles niet zo ging zoals men zei is het wel bij deze ramp. Onder andere Samsom heeft toendertijd al meerdere keren gezegd dat je pas veel later kan zien wat er precies met de staven is gebeurd. Voor welk deel die zijn gesmolten etc. Wat in grote mate de impact van de ramp betekent. Terwijl men in Japan zei dat bepaalde zaken sowieso niet aan de hand waren. Dat was al vrij snel uitgevogeld dat dit niet klopte.
En ja, misschien waren er wel grote fouten aan de centrale die ze bewust verborgen proberen te houden, al dan niet om geen claims aan de broek te krijgen. De media zit er in dit geval best goed op en daar had je al uit kunnen halen dat de info verstrekking vanuit Japan voor, tijdens en na niet deugde. Dus hoezo is de media apathisch. Zelfs de man van de Green party mag aanschuiven bij de BBC. Bij de NOS zit een voormalig greenpeace activist. Er worden Kamervragen gesteld over veiligheid inspecties in Borsele en Een Vandaag had vorige week nog een reportage over waarom de Nederland weigert een 100% check in Borsele te doen. Dus of men nu zo apathisch is..

Je formuleert dat wat er eventueel mis is heel vaag. Zo kan je altijd zeggen dat er wat mis is zonder te zeggen wat er eventueel mis zou zijn. En daarop kan je zeggen dat je dat nog moet uitzoeken omdat je het niet weer. Maar daar heb ik grote moeite mee. Want dan wordt er helemaal niet naar de fouten of zaken gekeken. Dat er iets is dat je nog niet hebt gevonden kan je altijd zeggen, andersom niet. Dan is het eigenlijk een religie.

Overigens dat je valt over een apathische houding van de overheid, dat gebeurt dagelijks in POL. Waarom is het dan BNW?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_117344315
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 02:18 schreef One_of_the_few het volgende:
Wat is dan het complot
IMO, de media black out, het onder de pet houden van gegevens.
Maar ik snap, dit is BNW en jij verwacht 'n echt complot. Ook dat zit in de OP verwerkt.
Is btje ondergesneeuwd mede omdat ik de gevolgen en nasleep van deze ramp vele malen belangrijker vindt dan 'n evt andere oorzaak dan het uitvallen van de dieselgeneratoren. Heb me daarin wel 'n btje verdiept btw.
Gundersen beweert b.v. dat de dieselgeneratoren het wel deden maar dat alle leidingen kapot waren.
Ook lees ik vaker dat er voor de tsunami al ernstige schade (scheuren) in de centrale zijn waargenomen en dat er toen al Xenon gas is gemeten.
Maar goed, jij wilt 'n echt BNW complot hier nogmaals de link uit de OP.
http://www.jimstonefreela(...)20at%20fukushima.pdf
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_117344461
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:33 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Nee het gaat er niet om omdat ik het zeg. Het punt is nou juist dat als je zelf moet nagaan wat de betrouwbaarheid is van de bron en of het klopt wat er wordt gezegd. Dat is toch de hele bestaansrecht van BNW. Juist niet doen omdat een ander het zegt, zelf checken. Maar dat hoeft blijkbaar maar eenzijdig.
De BBC noemt hem een professor ja. In het Engels worden HBO instellingen ook een universiteit genoemd. De BBC noemt ook zijn organisatie, maar dat blijkt dus niks onafhankelijks te zijn. Jij stapt daar blijkbaar zomaar overheen terwijl je bij anderen die niet je verhaal ondersteunen het juist als een zwakte ziet. Inconsequent lijkt me.
Djeez, imho is er genoeg te bediscusieren in dit topic, ga je me nou doorzagen omdat ik de Engelse en Nlse term voor Prof door elkaar heb gehaald ? Nogmaals DR. Busby ! :{w
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_117344691
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:35 schreef Resonancer het volgende:

[..]

IMO, de media black out, het onder de pet houden van gegevens.
Maar ik snap, dit is BNW en jij verwacht 'n echt complot. Ook dat zit in de OP verwerkt.
Is btje ondergesneeuwd mede omdat ik de gevolgen en nasleep van deze ramp vele malen belangrijker vindt dan 'n evt andere oorzaak dan het uitvallen van de dieselgeneratoren. Heb me daarin wel 'n btje verdiept btw.
Gundersen beweert b.v. dat de dieselgeneratoren het wel deden maar dat alle leidingen kapot waren.
Ook lees ik vaker dat er voor de tsunami al ernstige schade (scheuren) in de centrale zijn waargenomen en dat er toen al Xenon gas is gemeten.
Maar goed, jij wilt 'n echt BNW complot hier nogmaals de link uit de OP.
http://www.jimstonefreela(...)20at%20fukushima.pdf
Dank voor de toelichting. Door de OP en verschillende posts vond ik het een beetje vaag wat nu het BNW gedeelte was. Want het plaatje dat zegt dat er geen schade was voor de aardbeving zal een echte BNW theorie zijn. 1 die imo echt complete onzin is, als er moet aankomen met crappy fotos van afstand.
Ik begrijp dat je je meer hebt gericht op de nasleep. Volgens mij is daar best veel aandacht voor geweest. Dat de straling bijvoorbeeld steeds de wereld rondgaat heb ik wel ergens gehoord toen. Aangezien er elke keer deeltjes wegvallen is dat wel al vrij snel verwaarloosbaar zwak. Zeker vergeleken de achtergrond straling. Lucht moleculen gaan elke keer de hele wereld over. Statistisch gezien hebben wij waarschijnlijk ook wel beiden dezelfde moleculen in en uit geademd

Ik heb de filmpjes van hem gezien, hij zegt zelf dat het om een politiek gemotiveerd standpunt gaat. Prima, maar dat maakt hem alles behalve onafhankelijk toch?
Na de tsunami waren er ook al vragen of de backup systemen wel toereikend waren. Volgens mij doet de media hun werk wel, maar is Japan en Tepco extreem gesloten. En echt weten wat er met de staven is gebeurd kan men nu toch nog niet, open of niet. Wat op zulke dagen wel handig is, is nieuws bekend maken dat pijnlijk is voor belanghebbenden, maar dat door de ramp toch ondersneeuwt. Gebeurt overal en altijd, dat is imo interessanter.

Zoals jij het hier ziet is imo bijna een on BNW topic discussie. Maar door de plaatjes en allerlei links werd het voor mij wel verwarrend.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_117344811
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:41 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Djeez, imho is er genoeg te bediscusieren in dit topic, ga je me nou doorzagen omdat ik de Engelse en Nlse term voor Prof door elkaar heb gehaald ? Nogmaals DR. Busby ! :{w
Nee, daar zaag ik je helemaal niet voor doormidden. Wat wel heb ik al 2x gezegd.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_117346260
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:49 schreef One_of_the_few het volgende:
Dat de straling bijvoorbeeld steeds de wereld rondgaat heb ik wel ergens gehoord toen. Aangezien er elke keer deeltjes wegvallen is dat wel al vrij snel verwaarloosbaar zwak. Zeker vergeleken de achtergrond straling. Lucht moleculen gaan elke keer de hele wereld over.
Toen gehoord idd, maar voor de duidelijkheid dat gebeurd nog steeds.(mede omdat men de zooi aan het verbranden is!)
Verwaarloosbaar zwak ? Deeltjes wegvallen ?
Ik lees precies het tegenovergestelde:
Kerncentrales Japan #30
Kerncentrales Japan #30

Bij Cesium duurt dat nog wel ff, en bij Plutonium helemaal. Ben benieuwd uit welke wetenschappelijk verantwoorde bronnen jij die info haalt.

Ter illustratie van het complete disrespect dat Tepco toont en waarom ik mijn heil elders zoek:
Hij is wel 'n echte prof ! Keep smiling :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Resonancer op 28-09-2012 13:31:39 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_117388771
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:26 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Als je kijkt naar beleidswijzigingen na de ramp zijn er vooral in Duitsland kerncentrales gesloten. Overal in Europa zijn extra onderzoeken gedaan naar bestaande centrales en Japan heeft het hele kernenergie min of meer afgeschaft. China daarentegen gaat rustig door met bouwen.
In elke situatie zijn er partijen die meer belang hebben dan anderen, maakt hen dat per definitie verdacht?
Meer verdacht dan de andere partijen, al zijn beiden evenveel aandacht waard in mijn ogen.

quote:
Bij dit soort rampen zijn er altijd procedures en mensen die hebben gefaald. Er falen namelijk altijd mensen en procedures ergens in een traject en dat wordt komt met een ramp altijd aan het ligt. Bijna altijd zijn er dan wel ergens mensen die hun eigen hachje proberen te redden.
Maakt dat de hele organisatie of overheid bewust fout?
Nee, natuurlijk niet.

quote:
Volgens mij wordt er bij deze ramp zoveel mogelijk gezocht naar aanwijzingen om andere samenzweringstheorien te ondersteunen zoals HAARP of anderen. Wat is anders de functie van zeggen dat er ergens geen aardbevingsschade was? Alleen maar om je scherpt te houden dat de dingen die je in de media hoort niet altijd waar zijn?
Nee, sommige mensen willen gewoon linken aan zaken als HAARP om bevestiging te vinden voor die theorie.

quote:
Maar als je zo scherp naar de nieuwsberichten moet kijken en naar andere bronnen kijkt, waarom worden die soorten van informatie niet net zo kritisch bekeken? Waarom wordt er iemand een professor genoemd terwijl hij dat niet is?
Bias, denk ik. Vind ik niet verstandig, maar het gebeurt soms. Gelukkig kunnen we elkaar erop wijzen wanneer dit gebeurt. :)

quote:
Tussen afvragen of de berichtgeving wel helemaal klopt en BNW zit wel een groot verschil, niet?
Ik denk dat ook dat een onderdeel is van de cultuur in BNW. :)
pi_117445680
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:49 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dank voor de toelichting. Door de OP en verschillende posts vond ik het een beetje vaag wat nu het BNW gedeelte was. Want het plaatje dat zegt dat er geen schade was voor de aardbeving zal een echte BNW theorie zijn. 1 die imo echt complete onzin is, als er moet aankomen met crappy fotos van afstand.
Ik begrijp dat je je meer hebt gericht op de nasleep. Volgens mij is daar best veel aandacht voor geweest. Dat de straling bijvoorbeeld steeds de wereld rondgaat heb ik wel ergens gehoord toen. Aangezien er elke keer deeltjes wegvallen is dat wel al vrij snel verwaarloosbaar zwak. Zeker vergeleken de achtergrond straling. Lucht moleculen gaan elke keer de hele wereld over. Statistisch gezien hebben wij waarschijnlijk ook wel beiden dezelfde moleculen in en uit geademd

Ik heb de filmpjes van hem gezien, hij zegt zelf dat het om een politiek gemotiveerd standpunt gaat. Prima, maar dat maakt hem alles behalve onafhankelijk toch?
Na de tsunami waren er ook al vragen of de backup systemen wel toereikend waren. Volgens mij doet de media hun werk wel, maar is Japan en Tepco extreem gesloten. En echt weten wat er met de staven is gebeurd kan men nu toch nog niet, open of niet. Wat op zulke dagen wel handig is, is nieuws bekend maken dat pijnlijk is voor belanghebbenden, maar dat door de ramp toch ondersneeuwt. Gebeurt overal en altijd, dat is imo interessanter.

Zoals jij het hier ziet is imo bijna een on BNW topic discussie. Maar door de plaatjes en allerlei links werd het voor mij wel verwarrend.
Ben dat wel met je eens, alles gaat met "enige" vertraging. Maar waarom zetten andere landen geen druk ?

quote:
“Like Green Starlight”: Highly contaminated ‘marine snow’ covered seafloor at least 2,000 kilometers from Fukushima by July 2011 (PHOTOS & VIDEO)

http://enenews.com/like-g(...)ly-2011-photos-video

Waarom niet in de MSM geweest ?

quote:
“Horrific”: Former employee reveals CNN is paid by foreign governments to produce content disguised as news (VIDEO)

Former CNN Journalist Amber Lyon: I started getting employees at CNN, longtime employees, approaching me saying, “You should investigate this. This is very suspicious. Something’s going on here.”

And we found out that, which was really, I felt defrauded as a journalist, we found out that at the same time I was being detained and risking my life to expose the Bahrain regime, CNN International is taking money from them in exchange for producing content that it airs on CNN International. Content disguised as news.

I mean one of these programs, the reporter, Richard Quest, was reporting live from Bahrain for a week. And u on a program called iList, and that program made Bahrain seem progressive. And the crown prince was a reformer.

And as an employee at CNN, I was never told that this was going on. Also viewers are not being told that CNN is being paid by state regimes some with horrific human rights records to air content disguised as news, which they’re often not even telling the viewers that this content was paid for by government. And, Alex, on a journalistic level, this is horrific.

http://enenews.com/horrific-cnn-journalist-reveals
http://enenews.com/corres(...)o-my-reporting-video
Er lekt (in dit geval figuurlijk en helaas ook letterlijk ) wel 's wat uit. Ze kunnen niet alles weren.


http://enenews.com/former(...)ncealing-truth-video
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_117772273
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:49 schreef One_of_the_few het volgende:
Na de tsunami waren er ook al vragen of de backup systemen wel toereikend waren. Volgens mij doet de media hun werk wel, maar is Japan en Tepco extreem gesloten.
Of die van de USA ?

quote:
Former Japan Ambassador:
US gov’t is main reason why crisis at Fukushima Unit 4 has been “toned down”

Mitsuhei Murata, Former Japanese Ambassador to Switzerland: In the US there are 31 [sic] units the same type of that of Fukushima nuclear plant. So, if the accident be spread too far that really embarrasses the US. So that is why the crisis of Unit 4 has been toned down recently. The USA is actually the main reason.
http://enenews.com/watch-(...)t-4-toned-down-video
quote:
Intelligence agency pressured researchers to withhold info on spread of Fukushima radiation
http://enenews.com/intell(...)-fukushima-radiation
Wat meer in de (BNW) Jim Stone gedachte;

quote:
Tepco: We don’t know if it was a hydrogen explosion at Unit 3
Tell public it was though because “it’s a speed game” (VIDEO)
http://enenews.com/tepco-(...)use-speed-game-video
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_118303526
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')