Kwas er laatst een ommetje aan het maken komt dit op me afquote:Op dinsdag 7 februari 2012 01:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Die dieren zullen op korte termijn muteren. Die wil je niet in je omgeving hebben.
Precies, dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 01:24 schreef Baszh het volgende:
[..]
Kwas er laatst een ommetje aan het maken komt dit op me af
[ afbeelding ]
yeah right, werk je voor de groene rekenkamer ofzo, die hebben ook van die idiote gedachtes.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 01:22 schreef Tism het volgende:
Ik heb eens een docu gezien over hoe dieren leven daar bij Tsjernobyl na de ramp van 1986, het was een paradijs voor die beesten zolang de mens er maar weg bleef, gewoon laten leven daar, komt allemaal wel goed..
quote:Timothy Mousseau, a biological scientist, has been studying bird populations in Chernobyl along with collaborator Anders Møller of Paris-Sud University in Orsay, France, for more than a decade. In one study, Mousseau found that barn swallows living in heavily contaminated areas had much higher rates of abnormalities--ranging from partial albinism (b, c, d), deformed beaks (e, f), and bent or asymmetrical tail feathers (h, i). Later studies found that the contaminated areas also had lower biodiversity, with half the species of birds found in "clean" areas, lower populations (reduced by as much as 60 percent), and that birds living in the Chernobyl area had smaller brains.
http://www.desirulez.net/(...)uclear-disaster.html
http://cricket.biol.sc.ed(...)bnormalities.html#23quote:"Areas with higher radiation have fewer animals, survival and reproduction is reduced, sperm are abnormal and have reduced swimming ability. Abnormalities are commonplace and mutations rates are much elevated," Moller said.
Recent studies of bird life in the area by Moller and Tim Mousseau from the University of South Carolina revealed abnormality rates running as high as one in 10. A rate Moller says is "astonishing.
http://articles.cnn.com/2(...)-species?_s=PM:WORLD
quote:De harde winter van verlaten huisdieren in Fukushima
http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-in-Fukushima.dhtml
Wie ook denkt dat die dieren aldaar in een paradijs wonen zonder de mens, mankeert ietwat. Denk alleen maar al aan hoe ze aan voedsel komen, en dan is het echt zoiets van als beesten wonen, wie het sterkst is, die overleeft. Carnivoor zijnde, moet je op jacht. En dat is zeker niet alle honden beschoren, zeker niet die die ooit iemands huisdier waren.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:02 schreef Resonancer het volgende:
[..]
yeah right, werk je voor de groene rekenkamer ofzo, die hebben ook van die idiote gedachtes.
http://news.nationalgeogr(...)chernobyl-birds.html
[..]
[..]
http://cricket.biol.sc.ed(...)bnormalities.html#23
TS, die arme huisdieren is wel het laatste waar ik me zorgen om maak, er zijn nl nog heel veel mensen die net buiten de 20 km zone wonen die daar heel graag weg willen. Kinderen die al die tijd al niet naar buiten kunnen. De mensheid moet zich doodschamen.
Je denkt teveel en weet/leest/kijkt te weinig. ( btw je kunt toch naar de datum kijken sept 2011, oct 2011 etc hoe kom je erbij dat dit alleen om de eerste paar dagen gaat?)quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:24 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Wie ook denkt dat die dieren aldaar in een paradijs wonen zonder de mens, mankeert ietwat. Denk alleen maar al aan hoe ze aan voedsel komen, en dan is het echt zoiets van als beesten wonen, wie het sterkst is, die overleeft. Carnivoor zijnde, moet je op jacht. En dat is zeker niet alle honden beschoren, zeker niet die die ooit iemands huisdier waren.
Daarbij beweer je dat mensen zelf zwaar de klos zijn geworden vanwege een te kleine afstand wonen binnen de straal. Dat kan ik niet ontkennen (dat ze de klos zijn) maar het komt niet doordat ze te dichtbij wonen. Ik heb net gekeken en die zone is eigenlijk 30 km wat verboden is, en mensen moeten hun eigen voorzieningen treffen om te verhuizen.
Ik denk eerder dat je filmpjes slaan op de eerste paar dagen na het ongeluk waarin de Japanse overheid te lang afwachtte om de mensen te waarschuwen dan wel evacueren.
En nee, net als bovenstaande uitspraak zijn veel van deze schreeuwen om help zeer recent en niet van enkele dagen na de beving.quote:Absolutely correct that humans should not be living within 80 km of Fukushima plant
So many large cities in Fukushima Prefecture, the government decided it was too impossible to evacuate large cities (Iwaki, Fukushima, Koriyama)
All of the experts I have spoken with have said people in the 80 km area are exposed to a great deal of radiation
Some people have said it is “almost as though they are living inside a nuclear power plant”
http://www.11byevelyn.com(...)E2%80%9D-%28video%29
Je komt nogal op de man over, niet waar?quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:01 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Je denkt teveel en weet/leest/kijkt te weinig. ( btw je kunt toch naar de datum kijken sept 2011, oct 2011 etc hoe kom je erbij dat dit alleen om de eerste paar dagen gaat?)
Hoe kom je erbij dat het buiten de 30 km zone veilig zou zijn ?
Omdat Tepco en de Japanse overheid dat zeggen ?
Omdat ze simpelweg de veilig dosis met 20x verhoogden ?
Die overheid vraag n.b. om mensen terug te keren binnen de 20 km zone terwijl ze geen enkel idee hebben hoe het er in de reactoren uitziet. China syndrome gaande, lek na lek, maar ga gerust terug hoor.
Zou jij er blijven als n ex tepco medewerker dit zegt:
[..]
En nee, net als bovenstaande uitspraak zijn veel van deze schreeuwen om help zeer recent en niet van enkele dagen na de beving.
Ik kan je je onwetendheid nauwelijks kwalijk nemen hoor, de main stream media doet nl haar uiterste best om de grootste ramp die de mensheid meemaakt (het ergste moet volgens mij nog komen) te baggetaliseren.
Waarschijnlijk ben jij ook zo iemand die denkt, ach het is niet op het 8 u journaal dus zal het wel meevallen. No offence.
Ze horen imo allemaal achter de tralies;
Want mensen die je niet kent zijn veel belangrijker dan dieren die je niet kent.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:02 schreef Resonancer het volgende:
TS, die arme huisdieren is wel het laatste waar ik me zorgen om maak, er zijn nl nog heel veel mensen die net buiten de 20 km zone wonen die daar heel graag weg willen. Kinderen die al die tijd al niet naar buiten kunnen. De mensheid moet zich doodschamen.
wmb wel ja.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:37 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Want mensen die je niet kent zijn veel belangrijker dan dieren die je niet kent.
Slaat totaal nergens op. Het zijn allemaal vreemde wezens die hulp nodig hebben. Dat een aantal van hetzelfde ras zijn zou niet uit moeten maken.
Als dat beter is voor jouw gemoedsrust, prima hoor.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:33 schreef dikkebroekzak het volgende:
Zolang alles weg blijft uit dat gebied, en ook geen grondstoffen of producten daar vandaan komen, blijft het veilig.
Mijn prioriteit in deze ligt bij mensen ipv dieren. so be it.quote:
Ze zouden beiden uit dat gebied gered moeten worden. We hebben het hier over levende wezens. Het enige verschil is dat de dieren langzaam zullen muteren en vol zullen raken van de kankergezwellen en dat de mensen al weten welke gevaren op de loer liggen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:52 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Mijn prioriteit in deze ligt bij mensen ipv dieren. so be it.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cuz I'm Mr. Brightside
quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:54 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ze zouden beiden uit dat gebied gered moeten worden. We hebben het hier over levende wezens. Het enige verschil is dat de dieren langzaam zullen muteren en vol zullen raken van de kankergezwellen en dat de mensen al weten welke gevaren op de loer liggen.
Waarom hebben mensen een hogere waarde dan dieren bij jou?Dat ze beidden " gered " zouden moeten worden ben ik helemaal met je eens, als het aan mij had gelegen hadden die K-centrales die mens en dier in gevaar brengen er nooit gestaan en zou de mensheid op 'n heel andere manier met deze aarde omgaan. Denk dat aan veel van die dieren weinig te redden is maar dat ze uit hun lijden verlost moeten worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk niet dat ik niets met dieren heb, woonde jaren (als student milieukunde) in de knechtenwoning op 'n keuter boerderij, heb 'n aquarium, 2 katten die graag op schoot zitten, maar....
Sinds ik vader ben van 2 zonen ( en er 'n meisje onderweg is) hecht ik beduidend meer waarde aan 'n mensenleven dan aan 'n dierenleven.
Deed ik eigenlijk altijd al maar het is voor mijn gevoel duidelijker geworden. Ik denk dat het biologisch is. Over biologisch gesproken....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Niet geheel irrelevant, want wrom zouden we eigenlijk geen mensen fokken om op te eten en wel dieren , als ze toch van evenveel waarde zijn ? Waarom doen we met oma die haar heup gebroken heeft niet hetzelfde als met 'n mank paard ?We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
quote:At least 4.37 million chickens died from lack of feed after quake shut ports
After the Great East Japan Earthquake damaged and closed ports, at least 4.37 million chickens being raised in Aomori, Iwate and Miyagi Prefectures died, leading to a shortage of eggs in eastern Japan.
http://mdn.mainichi.jp/mdnnews/news/20120223p2a00m0na011000c.html
Die zone is anders redelijk giswerk. De straling komt niet voornamelijk van de ontplofte centrale, maar van de neerslag. De lokatie van die neerslag is afhankelijk van de windrichting ten tijde van de ontploffing (en brand bij Tsjernobyl), en is dus geen nette cirkel. Zo zijn er gebeiden in Zone of Alienation rond Tsjernobyl die vele malen minder straling hebben dan stukken erbuiten, en dat is in Japan ook het geval.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:33 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Je komt nogal op de man over, niet waar?
En dit heeft niks met de Japanse overheid te maken, maar de wetenschap. En het is bekend dat er buiten de 30 km zone helemaal geen straling in de lucht is, tenminste, in geen gevaarlijke concentraties. Dit baseer ik eveneens op metingen in het gebied gedaan door journalisten. Onafhankelijken dus. En o, wat dacht je dat de verboden zone in Tsernobyl betreft?Ja, precies.
Ook wat kort door de bocht, grondwater is een flinke boosdoener. Zo kan het meer bij Tsjernobyl leeglopen en veel radioactieve stoffen meevoeren ver Europa in. Of wellicht het grootste gevaar, er kan bosbrand uitbreken waardoor de radioactieve stoffen weer airborn worden en elders neerslaan en daar verder kunnen stralen. En zoals gezegd is er een hoop radioactiviteit buiten de Zone of Alienation welke bijv. in melk terecht kan komen en zo verspreidt wordt. Zo zijn er zelfs nog plekken in Ierland en meren in Zweden tot op de dag van vandaag waar respc. niet begraast en bevist mag worden.quote:Zolang alles weg blijft uit dat gebied, en ook geen grondstoffen of producten daar vandaan komen, blijft het veilig.
Ik ben het n.a.v wat ik er allemaal over gelezen heb helemaal niet met je eens.quote:Op donderdag 23 februari 2012 14:53 schreef Aikon het volgende:
Wat betreft de natuur: beide kampen hebben gelijk. In het geval van Tsjernobyl dan, de natuur is slecht af door alle straling, maar over het algemeen beter af dan toen er nog mensen woonden.
quote:Wildlife defies Chernobyl radiation
"I have wondered if the small volumes of nuclear waste from power production should be stored in tropical forests and other habitats in need of a reliable guardian against their destruction by greedy developers".
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4923342.stm
quote:We wanted to ask the question: Are there more or fewer animals in the contaminated areas? Clearly there were fewer,"
http://www.reuters.com/ar(...)dUSTRE52H09020090318
En die zijn er bovendien slechter aan toe. De halfwaardetijden liggen om voor wetenschappers onbekende redenen 'n stuk hoger.quote:Researchers say a wildlife census in the exclusion zone surrounding the site of the Chernobyl nuclear disaster in Russia shows animal populations are declining.
Read more: http://www.upi.com/Scienc(...)23288/#ixzz1nDVp6LkQ
Bovendien wordt genetische schade generatie op generatie doorgeven.quote:‘Scientists don’t know why’: Cesium-137 in soil near Chernobyl has half-life of 180 to 320 years, not 30 years as is typical
http://enenews.com/scient(...)-years-as-is-typical
'N aantal Russen weerspreken dit overigens, maar ja die hebben zowiezo heel veel data vernietigd, ik vind die als bron stuk minder betrouwbaar.quote:Gathering their results on abnormalities in barn swallows for a Biology Letters paper that same year, they described the external examination of 7,700 individual birds, declaring it “the most extensive data set on abnormalities in animals ever recorded.”
http://www.wired.com/magazine/2011/04/ff_chernobyl/all/1
Nee, ik heb niks v/d BBC gehoord, wel diverse rapporten gelezen over Tsjernobyl, maar dat was een jaar of twee geleden. Wellicht dat deze wat verouderd waren/zijn, of dat de populatie eerst is gestegen door de afwezigheid van mensen en nu weer aan het dalen is?quote:Op donderdag 23 februari 2012 16:05 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik ben het n.a.v wat ik er allemaal over gelezen heb helemaal niet met je eens.
Ik denk dat je teveel naar de idiote propaganda van de BBC hebt geluisterd ?
geeft ook aan dat het oudere rapporten weerspreekt. Overigens vind ik het citaat onzin, want er staat nergens ten opzichte van wanneer er minder dieren zijn, maar goed.quote:Are there more or fewer animals in the contaminated areas? Clearly there were fewer,"
Andersom bedoel je?quote:Als het net zo gaat als in Hiroshima (en waarom zou dat niet zo gaan) is het ergste in Chernobyl nog lang niet achter de rug.
Het is eigenlijk veel triester. Er is nauwelijks onderzoek gedaan.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:20 schreef Aikon het volgende:
[..]
Nee, ik heb niks v/d BBC gehoord, wel diverse rapporten gelezen over Tsjernobyl, maar dat was een jaar of twee geleden. Wellicht dat deze wat verouderd waren/zijn, of dat de populatie eerst is gestegen door de afwezigheid van mensen en nu weer aan het dalen is?
Het artikel van dit citaat:
Dat lijkt me 'n open deur. tov gebieden waar de stralingsniveaus onder de norm zijn.quote:geeft ook aan dat het oudere rapporten weerspreekt. Overigens vind ik het citaat onzin, want er staat nergens ten opzichte van wanneer er minder dieren zijn, maar goed.
quote:Researchers said they had compared animal populations in radioactive areas with less contaminated plots and found that some were nearly completed depleted of animal life.
Wired zelf laat het misschien in het midden maar als degenen die het meest uitputtende onderzoek ooit naar afwijkingen door straling heeft gedaan de zaak alarmerend noemt zegt mij dat veel. De geleerden zijn het er niet eens over of de dieren deze plekken ook echt mijdden. De Russische onderzoeker wilde zijn naam niet onder het rapport hebben maar zegt tegelijkertijd dat hij geen data heeft om het onderzoek te weerleggen. Tot die tijd is het rapport van Moller mijn norm.quote:Ook het artikel van Wired geeft niet bepaald een harde conclusie of het nu slechter of beter gaat sinds de ramp.
Nee, precies zoals ik het zeg.In Hiroshima vond de piek van kankergevallen (als gevolg van straling) pas na 50 jr plaats.quote:Andersom bedoel je?
Ik snap je reactie niet, ik zeg niks over de hoeveelheid onderzoeken? Er zijn diverse goede rapporten beschikbaar en er is genoeg onderzoek gedaan, maar tuurlijk, eea is onder het tapijt geveegd.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:49 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Het is eigenlijk veel triester. Er is nauwelijks onderzoek gedaan.
Veel onderzoek is door de Russen onder het tapijt geveegd.
Een open deur wellicht, maar je hebt er niks aan. In elk geval niet tov van 'gebieden waar de stralingsniveaus onder de norm zijn' want dat is de rest van de wereld. Wil je iets kunnen bevestigen of ontkennen moet je duidelijk weten waar het over gaat. Ik neem aan tov van voor de ramp in dezelfde gebieden, maar die gebieden zijn niet enkel door de ramp veranderd, maar ook door het vertrekken van alle inwoners. Dus dan alsnog is hetzelfde gebied niet 1 op 1 te vergelijken. Stel dat je theoretisch iedereen daar had laten wonen (of: als de Russen eea succesvol geheim hadden gehouden) dan was de dierenpopulatie óók heel anders geweest dan nu het geval is.quote:Dat lijkt me 'n open deur. tov gebieden waar de stralingsniveaus onder de norm zijn.
Hij geeft aan niet genoeg data te hebben, maar voor zichzelf wel genoeg om het zijne er van te denken. Dat is echter iets ander dan genoeg te hebben om een officieel rapport ervan te maken. Het voorbeeld wat wordt aangehaald lijkt me ook veelzeggend: de vogels preferen volwassen bomen, de meest besmette gebieden, althans Red Forest etc is ontdaan van de bomen. Tja, de conclusie dat de vogels dat gebeid mijden vanwege het gebrek aan volwassen bomen lijkt mij voordehandliggender dan omdat dat een zeer besmet gebied is. Sowieso zou het frappant zijn dat vogels, die de afgelopen 4 miljard jaar geen gebied hebben gezien met zulke hoeveelheden straling, nu opeens kunnen bepalen/aanvoelen waar de straling het hoogst is.quote:Wired zelf laat het misschien in het midden maar als degenen die het meest uitputtende onderzoek ooit naar afwijkingen door straling heeft gedaan de zaak alarmerend noemt zegt mij dat veel. De geleerden zijn het er niet eens over of de dieren deze plekken ook echt mijdden. De Russische onderzoeker wilde zijn naam niet onder het rapport hebben maar zegt tegelijkertijd dat hij geen data heeft om het onderzoek te weerleggen. Tot die tijd is het rapport van Moller mijn norm.
Excuus, ik las Fukushima ipv Hiroshima. Echter Hiroshima en Tsjernobyl zijn totaal niet te vergelijken wat dat betreft, ik vind het een hele vreemde vergelijking van je.quote:Nee, precies zoals ik het zeg.In Hiroshima vond de piek van kankergevallen (als gevolg van straling) pas na 50 jr plaats.
Nee maar ik wel. Puur ter info.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:21 schreef Aikon het volgende:
[..]
Ik snap je reactie niet, ik zeg niks over de hoeveelheid onderzoeken? Er zijn diverse goede rapporten beschikbaar en er is genoeg onderzoek gedaan, maar tuurlijk, eea is onder het tapijt geveegd.
Ik ben niet uit op wellus nietus. Ik zie je idioterie verkondigen. als " niemand woont in zee".quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:51 schreef Aikon het volgende:
Jammer dat je er niet serieus op in wil of eerder kan gaan en het afschuift met 'verdiep je er eens in' en 'nee maar ik wel'. Ik heb me er wel degelijk in verdiept en heb er afgaande op je reacties hier en in het Fukushima topic toch echt veel meer kaas van gegeten dan jij en eea met eigen ogen bekeken in Tsjernobyl terwijl jij thuis een beetje de populaire antikernenergie sites zit door te nemen.
Ook je laatste alinea is weer zo enorm makkelijk te bestempelen als onzinnig: Fukushima ligt aan zee, dus dat is in het voordeel van de mensheid, daar woont namelijk niemand. Fukushima lekt nog steeds; ja, Tsjernobyl ook nog steeds, dus wat wil je nou zeggen? Ik voer graag een discussie mét fatsoenlijke argumenten en dat lukt je niet.
http://www.naturalnews.com/032678_Fukushima_ocean.htmlquote:Chernobyl-induced radiation in the Black Sea peaked in 1986 at about 1,000 becquerels per cubic meter, he said in an interview at his office in Woods Hole, Mass. By contrast, the radiation level off the coast near the Fukushima Daiichi plant peaked at more than 100,000 becquerels per cubic meter in early April.
http://green.blogs.nytime(...)me-surprises-at-sea/
Oh ja, dan dit wist je waarschijnlijk ook al:quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:21 schreef Aikon het volgende:
Er zijn zelfs nieuwe 'uitbraken' geweest door bosbranden etc.
quote:*US would be burying 8,000 Bq/kg radioactive waste underground for thousands of years
*Lots of serious ramifications from burning of nuclear waste
*Material from Fukushima that was on the ground is now going airborne again
*Towns now getting cesium redeposited on them by the burning of nuclear material
*Clouds of radiation recontaminating areas deemed clean or low
*Continues across to the Pacific Northwest
*We are basically recreating Fukushima all over again
http://enenews.com/tokyo-(...)ess-1-billion-pounds
Zucht. Weer 'n BBC/MM propaganda slikker.quote:Op maandag 27 februari 2012 00:07 schreef SeLang het volgende:
De straling rond Fukushima is veel te laag om merkbaar invloed te hebben op de gezondheid van dieren. Het ontbreken van mensen maakt het juist een paradijs voor veel soorten.
quote:Report: All 20 calves born at farm were stillbirths 60km from Fukushima plant
http://enenews.com/report(...)from-fukushima-plant
quote:After the crisis began, the prefecture rescued 902 animals from around the power plant, including from within the 20-kilometer no-entry zone, that were apparently left at home by owners forced to evacuate after the March 11 disaster.
About 600 dogs and cats have since been collected by their previous owners or placed with new ones, but 305 remain at the facilities. Many are still there because their owners are living in temporary housing units and other evacuation facilities.
http://www.yomiuri.co.jp/dy/national/T120226003822.htm
quote:Mainichi: Cattle attack police car in Fukushima —
Chernobyl Biologist: ‘One hog attacked our car with such force we almost went in ditch’ (VIDEO)
Several collisions have been occurring between cars and roaming cattle in the no-entry zone around the Fukushima No. 1 Nuclear Power Plant, it has been learned.
[...]
According to the Fukushima Prefectural Government, after the nuclear disaster began, around 2,000 cattle in the no-entry zone were euthanized or otherwise disposed of. Prefectural workers and others have been catching cattle that escaped from barns or otherwise ended up roaming, but as there are also cattle that have been born amongst roaming cattle, the prefecture estimates there are over 200 cattle roaming in the zone. There was one case of a police car with its red light on being surrounded by cattle and attacked by bulls with horns.
[...]
http://enenews.com/mainic(...)-went-in-ditch-video
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |