abonnement Unibet Coolblue
pi_108392011
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 19:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

In feite zitten we allemaal in kuddes. De ene is wat groter dan de andere, maar toch..

Maar is het de bedoeling dat we hier op FB filosoferen of worden we er zometeen door de goede herder Gray uitgedreven ~O>
Is Gray de goede herder ? maar hij heeft het icoontje van een blauwe leeuw, doet me aan de Postbank denken. Misschien verkoopt Gray hypotheken in zijn beroepsuitoefening.
pi_108392141
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 19:32 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Is Gray de goede herder ? maar hij heeft het icoontje van een blauwe leeuw, doet me aan de Postbank denken. Misschien verkoopt Gray hypotheken in zijn beroepsuitoefening.
Die leeuw en de kleur koningsblauw was juist wat jij hier maanden lang predikte .... Gray is slaafs en luistert naar Herrr Bankfurt von Frankfurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2012 19:36:08 ]
pi_108392247
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 19:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die leeuw en de kleur koningsblauw was juist wat jij hier maanden lang predikte .... Gray is slaafs en luistert naar Herrr Bankfurt von Frankfurt.
Ja, dat is waar ook. Bankfurt had eerder die blauwe leeuw :D
Dat is dus al 1 schaapje voor zijn kudde :o
pi_108392250
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 19:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die leeuw en de kleur koningsblauw was juist wat jij hier maanden lang predikte .... Gray is slaafs en luistert naar Herrr Bankfurt von Frankfurt.
Ach so, zo zie je maar weer ... :D
pi_108394395
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 18:49 schreef Bankfurt het volgende:
Gray heeft op mijn topic "het schapenlied" een slotje gezet.

Heel jammer, want het was net zo'n leuk liedje dat heel goed weergaf wat er in BNW aan de orde is.
Heel leuk, maar kon prima in het Brave New Music topic. Daar is dat topic immers voor. ;)
pi_108394578
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Geen overheid. Iedereen werkt ten behoeve van mijn geluk en rijkdom. Ik hoef niet te werken en kan alle vrouwen neuken die ik wil.
slap hoor..je meent er weinig van..
edit :P

quote:
Maar we hebben het nu over de werkelijkheid Vs vals argumenteren om je zin door te drukken
daar heb ik het al over gehad.. wie is zijn zin aan het doordrukken dmv vals argumenteren? wat is er vals aan dan? hoe heb je bepaald om tot de conclusie te komen dat jij het ‘vals’ noemt? wat is jouw werkelijkheid? of weet je dat niet? denk je dat jouw werkelijkheid de mijne is?
de werkelijkheid is dat we in een illusie zitten, het lijkt net echt..niets is wat het lijkt..maar dat heb je nooit geleerd op school. staat zo raar als ze daar over beginnen…zo ben je toch ook niet opgevoed?
quote:
het selecteren van bronnen om je mening/voorkeur te ondersteunen Vs objectief de wereld analyseren en kijken hoe je er realistisch iets moois van kan maken.
je bedoelt wetenschappelijke bronnen of bepaalde wetenschappelijke tijdschriften die men gebruikt om hun mening te ondersteunen.
en objectief? jij had het zojuist nog over je vooroordelen.
als je objectief de wereld wil analyseren zal je toch om te beginnen je tv uit het raam moeten gooien , je kranten opzeggen. en je school/universiteit een schop geven. vervolgens trek je letterlijk de wereld in met een open mind en laat je jezelf door niemand leiden.

[ Bericht 1% gewijzigd door badabingie op 25-02-2012 22:26:24 ]
pi_108396559
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:42 schreef Gray het volgende:
En die keuze moet iedereen voor zichzelf maken. :)

En hopen dat meelezende derden zelf kunnen bepalen wiens argumenten mee te nemen in het vormen van hun mening. Wat betekent dat ze blootgesteld moeten worden aan allerlei vormen van informatie, goed of fout. De discussies die daaruit volgen brengen alleen maar meer informatie aan het licht.

Het aanbieden van juiste info is mijns inziens beter dan het weren van onjuiste informatie.
Er zijn alleen zo goed als geen incentives om ook maar enige moeite te stoppen in het aanbieden van juiste informatie :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_108401963
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:35 schreef Gray het volgende:

[..]

Heel leuk, maar kon prima in het Brave New Music topic. Daar is dat topic immers voor. ;)
Ik heb topic gevonden.... thanks.
pi_108402446
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Er zijn alleen zo goed als geen incentives om ook maar enige moeite te stoppen in het aanbieden van juiste informatie :P
En dat is, zoals je zelf al zei, ieders eigen keus. ;)
pi_108402628
Hmm kan me niet herinneren dat ooit gezegd te hebben maar heb het iig niet zo bedoeld. Dat is jouw (of fok!'s) keuze, van niemand anders :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_108403716
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 00:22 schreef oompaloompa het volgende:
Hmm kan me niet herinneren dat ooit gezegd te hebben maar heb het iig niet zo bedoeld. Dat is jouw (of fok!'s) keuze, van niemand anders :)
Klopt, had je ook niet zo gezegd. Ik gaf er slechts een andere draai aan. ;)
pi_108404192
Een incorrecte :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_108406771
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 01:31 schreef oompaloompa het volgende:
Een incorrecte :P
Een andere. ;)
pi_108411091
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 18:36 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waar zal ik dat doen dan?
Geen idee maar ik ben wel benieuwd in hoeverre jij buiten de grenzen van de wetenschap denkt.
pi_108411971
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 19:32 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Is Gray de goede herder ? maar hij heeft het icoontje van een blauwe leeuw, doet me aan de Postbank denken. Misschien verkoopt Gray hypotheken in zijn beroepsuitoefening.
Ik ben geen schaap, geen leeuw, geen herder; ik ben een kameleon.
  Moderator zondag 26 februari 2012 @ 13:22:32 #291
249559 crew  Lavenderr
pi_108412611
quote:
6s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik ben geen schaap, geen leeuw, geen herder; ik ben een kameleon.
Een blauwe kameleon, nice :P
pi_108412782
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Een blauwe kameleon, nice :P
Dat zijn de leukste.

Bron: WC-eend.
  Moderator zondag 26 februari 2012 @ 13:31:19 #293
249559 crew  Lavenderr
pi_108412963
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:26 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat zijn de leukste.

Bron: WC-eend.
Iig de opvallendste, hoe moet je nu schuilen in het struikgewas als die boze boeven op je loeren :o oO<
  zondag 26 februari 2012 @ 14:06:27 #294
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_108414560
Psst, dit is FB ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator zondag 26 februari 2012 @ 14:07:53 #295
249559 crew  Lavenderr
pi_108414625
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:06 schreef ATuin-hek het volgende:
Psst, dit is FB ;)
Tuinhek, the voice of reason ^O^
pi_108415200
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Iig de opvallendste, hoe moet je nu schuilen in het struikgewas als die boze boeven op je loeren :o oO<
Als ze me zien: gewoon wijzen naar Bankfurt. Die straalt ze vervolgens voor me weg. 8-)

quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:06 schreef ATuin-hek het volgende:
Psst, dit is FB ;)
Shht! }:| :X :|W

quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tuinhek, the voice of reason ^O^
The Spock amongst the rest of us Gorgons.
pi_108416494
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:30 schreef Gray het volgende:

[..]

Een andere. ;)
Nee joh. Ik weet toch zelf wel wat ik bedoelde. Hoe kun je nou een andere zeggen? :D

Nou doen we wel grappig maar de boodschap was zeker serieus bedoeld. Vanuit de context BNW komen er eigenljk vrijwel 0 incentives om echt goede posts te maken, voor beide kanten. Het zou het forum misschien ten goede komen daar eens naar te kijken.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_108418840
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:47 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nee joh. Ik weet toch zelf wel wat ik bedoelde. Hoe kun je nou een andere zeggen? :D

Nou doen we wel grappig maar de boodschap was zeker serieus bedoeld. Vanuit de context BNW komen er eigenljk vrijwel 0 incentives om echt goede posts te maken, voor beide kanten. Het zou het forum misschien ten goede komen daar eens naar te kijken.
Oh, ik meen dat je een goed punt aansnijdt. De vraag die als eerste bij me opkomt: waarom is er geen incentive? Een van beide kanten moet de eerste zijn, al is het maar een individu. Helemaal ontkomen aan lage kwaliteit posts gaat niet gebeuren lijkt me, maar individuen van beide kanten kunnen bijdragen aan het hooghouden van de gemiddelde kwaliteit van de posts.

Het zou al een heel stuk helpen wanneer mensen eens zouden minderen met dat gevit op elkaar. Gelukkig gaat dat wel weer iets beter nu, hopen dat het zo blijft.

Misschien zou het ook helpen wanneer de 'debunkers'-kant eens een topic zou aanmaken, zelfs al gelooft diegene niet in het onderwerp? Voor de science guys en girls is het overigens wel aan te raden niet te gaan lopen 'shinen' met je enorme woordenschat, of diepgewortelde kennis met bijbehorend taalgebruik. De helft wordt niet begrepen; de andere helft staat zo tegen door het belerende narcistische toontje dat de rest van de users ook afhaakt. Heel subtiel zie ik dit puntje van kritiek af en toe bovenkomen drijven, maar dat wordt blijkbaar niet helemaal opgepikt door de intellectuelen onder ons, wat heel ironisch is, maar geheel niet verrassend. 8-)

Met kritiek geven net zo: steek er wat moeite in, benader je discussiepartner op gelijke voet. Als de ene ellenlange posts maakt waarvan jij weet dat een aantal punten niet kloppen, beroep je dan niet alleen op korte zinnetjes waarin staat dat "het niet klopt, want link". Stel je voor dat een recensent een 5 gangen-diner van een topkok bekritiseert met: Kut, want bij puntjepuntje was het lekkerder. Niemand die dat wil lezen, niemand die dat waardeert.

Dus:
• Zeik niet op anderen, zeik op jezelf. Vies he?
• Een beter BNW? Begin ermee!
• Zaai wat je oogst, doet zoals je ontmoet etc.

Ik heb gezegd.
pi_108533078
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 15:42 schreef Gray het volgende:

[..]

Oh, ik meen dat je een goed punt aansnijdt. De vraag die als eerste bij me opkomt: waarom is er geen incentive? Een van beide kanten moet de eerste zijn, al is het maar een individu. Helemaal ontkomen aan lage kwaliteit posts gaat niet gebeuren lijkt me, maar individuen van beide kanten kunnen bijdragen aan het hooghouden van de gemiddelde kwaliteit van de posts.

Het zou al een heel stuk helpen wanneer mensen eens zouden minderen met dat gevit op elkaar. Gelukkig gaat dat wel weer iets beter nu, hopen dat het zo blijft.

Misschien zou het ook helpen wanneer de 'debunkers'-kant eens een topic zou aanmaken, zelfs al gelooft diegene niet in het onderwerp? Voor de science guys en girls is het overigens wel aan te raden niet te gaan lopen 'shinen' met je enorme woordenschat, of diepgewortelde kennis met bijbehorend taalgebruik. De helft wordt niet begrepen; de andere helft staat zo tegen door het belerende narcistische toontje dat de rest van de users ook afhaakt. Heel subtiel zie ik dit puntje van kritiek af en toe bovenkomen drijven, maar dat wordt blijkbaar niet helemaal opgepikt door de intellectuelen onder ons, wat heel ironisch is, maar geheel niet verrassend. 8-)

Met kritiek geven net zo: steek er wat moeite in, benader je discussiepartner op gelijke voet. Als de ene ellenlange posts maakt waarvan jij weet dat een aantal punten niet kloppen, beroep je dan niet alleen op korte zinnetjes waarin staat dat "het niet klopt, want link". Stel je voor dat een recensent een 5 gangen-diner van een topkok bekritiseert met: Kut, want bij puntjepuntje was het lekkerder. Niemand die dat wil lezen, niemand die dat waardeert.

Dus:
• Zeik niet op anderen, zeik op jezelf. Vies he?
• Een beter BNW? Begin ermee!
• Zaai wat je oogst, doet zoals je ontmoet etc.

Ik heb gezegd.
Ik heb het een aantal keer geprobeerd maar de moeite die je er in stopt krijg je gewoon niet terug. Ondanks dat ik het eens ben met veel van de zaken die je aanstipt is dat niet hoe het werkt en speelt context daar een enorme rol in. Als ik op een ander forum / mijn werk een discussie begin weet ik dat deze serieus genomen zal worden en dat elke reactie inhoudelijk is, mensen aan het denken zet of in ieder geval meer informatie geeft. Hier is 95% van de reacties poep die de moeite van het klikken niet eens waard zijn. Dat is zonde. Nog erger (vind ik) is dat de goede 5% ondergesneeuwd wordt door die 95% onzin en getrol. Gevolg daarvan is dat bijna alle discussies die ik houd over de gezondheidsindustrie, over beinvloeding van media, over politiek, over alles dat heel erg goed in bnw zou passen, overal behalve in bnw voer.
Misschien ben ik een outlier, ik weet het niet, maar het zou me niet verbazen als hetzelfde voor veel posters hier geldt.

Bij deze mijn zegje gedaan, nu terug naar de massamanipulatie in noord-korea (http://www.google.com/pro(...)DvAg&ved=0CFEQ8wIwAw) lezen, verschrikkelijk goed boek!

(dat belerende toontje gebruik ik alleen tegen mensen die overtuigd van iets zijn zonder het te kunnen beargumenteren, ik ben nooit belerend tegen iemand die geen misplaatste arrogantie tentoon spreidt :D )
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 29 februari 2012 @ 06:22:59 #300
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108533311
Nou, wij blij :')
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')