abonnement Unibet Coolblue
pi_107711654
Ik vind zoiets geloof ik wel mooi:



Maar ik denk dat mijn lief het te saai en te donker vindt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 7 februari 2012 @ 13:49:28 #52
5428 crew  miss_sly
pi_107711702
Wat jammer van je gordijnen, Claudia! Vind je verduisterend echt nodig voor in de woonkamer? Onze shutters zijn ook bepaald niet verduisterend, maar het houdt gewoon ongewenst veel licht buiten en inkijk tegen. Voor een slaapkamer vind ik het wel belangrijk.

Bij ons zijn gisteren de gordijnen op Senna's kamer gehangen, en die zijn echt heel mooi gemaakt en perfect verduisterend, maar ook gevoerd inderdaad.

Wat je eventueel kunt doen als je wilt kunnen verduisteren en deze gordijnen niet wil laten uitleggen, is een aparte rails met verduisterende gordijnen laten hangen. Dat hebben wij op de slaapkamer, en dat vind ik erg prettig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_107711882
Nee hoor, ik vind het niet nodig dat ze verduistend zijn. We krijgen ook nog schuttingen, dus dan hebben we vrijwel geen inkijk van de achterkant. Maar het lijkt nu net alsof we juten zakken hebben hangen. Ik hoop dat het vanavond mee blijkt te vallen.

Als ik nieuwe gordijnen erbij zou willen bestellen zou ik denk ik beter helemaal nieuwe gordijnen kunnen nemen. Maar ik hoop dat dat niet nodig is, hoor.

We hebben op dat ene moment gewoon een heel slechte verkoopster getroffen. (Ze had ookal allerlei kleurnummers verkeerd opgeschreven.) Jammer maar helaas.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:55:20 #54
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_107711905
Dus J. moet op de bank slapen omdat jij in bed ligt te werken? :o Arme J -O-

Ben je inmiddels al helemaal opgeknapt? of ligt je daarom in bed te werken ;)

Ik zou juist wel voor een donkere kleur gaan. Maar dan niet naar de grijstint. Maar naar een kleur die verder in de woonkamer ook terug komt. De kleur van de tafel?

Onze gordijnen zijn wit en 'inbetweens' ze dienen ook puur als geluidsdemper hier. We hebben geen achterburen en hoeven ze dus ook niet echt dicht. We doen ze nu wel vaker dicht, omdat we merken dat het buiten toch wel erg koud is en de gordijnen houden nu de kou van de ramen tegen.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_107712056
Ik werk inderdaad in bed omdat ik nog ziek ben. Na 4 dagen buikgriep voel ik me alsof ik in elkaar ben geslagen. Maar ik kan in ieder geval weer eten en drinken! *O*

Het bruin in het interieur wordt gecomplementeerd door de gordijnen. Het grijs kan wel een aanvulling gebruiken, denk ik. Kleur komt straks terug door de stoel zelf en doordat we nog iets op gaan hangen. Ik vind het nogal tricky om de hele muur in een uitgesproken kleur te verven. Het blijkt toch een erg groot vlak te zijn om tegenaan te kijken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 7 februari 2012 @ 14:00:58 #56
5428 crew  miss_sly
pi_107712118
Dat vlak is ook zo groot, omdat het tv-meubel zo klein is, heb ik het idee. Ik weet niet in hoeverre het meubel vervangen een optie is?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 februari 2012 @ 14:01:23 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107712129
Weet je ook al wat je aan die muur gaat hangen? Dat kan ook een inspiratie zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107712256
Het meubel vervangen is een goede optie, ware het niet dat we nu nergens over eens worden. Dus dat is meer iets voor de lange termijn. Ik houd er niet zo van om als een gek allerlei dingen bij elkaar te moeten kopen en wacht liever tot zich Het Meubel aandient. :+

Ja, iets voor aan de muur. We hebben nog genoeg liggen, maar niets wat ik er wil hangen, denk ik. Nog maar eens rustig doorkijken wat we hebben liggen.

Eigenlijk wil ik de stoel er gewoon weg hebben. Het combineert voor geen meter waar dan ook mee.

Anyhow, het moet gewoon een rustige basis zijn zodat we er in de toekomst veel kanten mee op kunnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 14:17:48 #59
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_107712667
Kun je de stoel niet laten bekleden in een andere kleur? Of is het een een of ander speciaal merkding? :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 7 februari 2012 @ 16:26:08 #60
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_107717476
Ik vind de kleur van de muur wel mooi...maar snap wat je bedoelt in combi met de stoel. En de grijze foto wordt misschien idd iets te donker.....
Wel jammer van je gordijnen
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_107718604
De kleur van de muur vind ik prachtig! Het is dus celadon van flexa toch? Hier echt een hele goeie kanshebber!

Maar ik zie ook dat de combi met de stoel het niet zo doet en met de vloer is het ook misschien niet optimaal. Dat grijze gaat denk ik veel beter passen bij de rest.
pi_107718980
/onlurk

Claudia, is dit wat?





Romantic taupe, een matte kalkachtige verf van PTMD.

/lurk
pi_107724242
Met de vloer gaat de kleur trouwens prima samen. Die kleuren zijn wel met elkaar in balans. Het is meer dat het rood er zo uitspringt. Dat had ik tevoren ook verwacht, maar het pakt toch niet goed uit. En als je op de bank zit dan verdrink je haast in de groene gloed. Het is gewoon too much. Als we deze kleur op de zoldermuren hadden gehad had ik het vast fantastisch gevonden.

De gordijnen begin ik ook met het uur lelijker te vinden. :X Het is echt totaal niet wat we op staal gezien hadden. We denken er sterk over om een nieuw gordijn bij de Hema te halen.

Positief punt: de gordijnen voor Lena's kamer zijn heel mooi! Gek genoeg was ik daar juist wat huiverig voor.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107724329
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 17:08 schreef Mangostine het volgende:
/onlurk

Claudia, is dit wat?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Romantic taupe, een matte kalkachtige verf van PTMD.

/lurk
Wel heel donker! Ik zou het geloof ik toch iets lichter willen. In ieder geval iets meer met een blauwe ondertoon, zoals het plaatje dat ik eerder postte:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107724540
Kun je niet gewoon terug gaan met die gordijnen?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_107724629
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:37 schreef Ml-etje het volgende:
Kun je niet gewoon terug gaan met die gordijnen?
Dat we ze lelijk vinden lijkt me ons eigen probleem. Gevalletje 'zag er op staal prima uit, viel in het groot bitter tegen'. Dat we ze te doorschijnend vinden is een kwestie van niet goed voorgelicht zijn. Maar daar zijn we ook niet geheel een slachtoffer in. We hebben de gordijnen in een andere kleur in de winkel zien hangen en er nota bene doorheen gekeken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107724743
Beetje suf dat het op deze manier met de dag erger wordt met die nis.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107724950
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat we ze lelijk vinden lijkt me ons eigen probleem. Gevalletje 'zag er op staal prima uit, viel in het groot bitter tegen'. Dat we ze te doorschijnend vinden is een kwestie van niet goed voorgelicht zijn. Maar daar zijn we ook niet geheel een slachtoffer in. We hebben de gordijnen in een andere kleur in de winkel zien hangen en er nota bene doorheen gekeken.
Oh ok :D
Wij hadden dat doorschijnende ook en hebben uiteindelijk wel de teruggang gemaakt, is prima opgelost.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_107725035
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:45 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Oh ok :D
Wij hadden dat doorschijnende ook en hebben uiteindelijk wel de teruggang gemaakt, is prima opgelost.
Oh, echt? Had je het gordijn niet in de winkel zien hangen?

Ik heb me er gewoon ontzettend in vergist. In het materiaal, in het doorschijnen, in de kleur. Dat soort dingen overkomt me wel vaker, maar dat uitgerekend déze gordijnen verkeerd moeten gaan is een beetje jammer. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107725061
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, echt? Had je het gordijn niet in de winkel zien hangen?

Ik heb me er gewoon ontzettend in vergist. In het materiaal, in het doorschijnen, in de kleur. Dat soort dingen overkomt me wel vaker, maar dat uitgerekend déze gordijnen verkeerd moeten gaan is een beetje jammer. :+
Ja maar tegen een wandje bleek achteraf (en dat was ook het geluk).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_107725121
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ja maar tegen een wandje bleek achteraf (en dat was ook het geluk).
Ik heb zelfs nog rondgedanst met de staal. :')

Damn, dat je je ergens zo in kunt vergissen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107759625
Ik zou de stoel weg doen. En wachten met die muur (welke kleur of behang) tot je een andere stoel/meubelstuk hebt.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_107759708
Ik dit zo'n leuke topic reeks, met hoeveel passie en gedrevenheid jullie een paleisje aan het maken zijn
pi_107761571
Wat lief, dank je, Pannenkoeken!

mane, het is minder werk om de muur te verven dan de stoel te vervangen. En ik ben ook wel een beetje klaar met gigantische bedragen uitgeven. Daarom vervangen we de gordijnen ook niet. We kijken gewoon rustig uit naar ander meubilair. Als we volgende week iets leuks tegenkomen dan nemen we het mee, komen we het over een paar jaar tegen dan is het ook oké.

Afijn, vandaag hebben we verf gekocht. Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Ik houd even een verrassing wat het is geworden. Ik kan wel verklappen dat het een kleur is uit het lijstje van mefke.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107762974
Ik heb eindelijk een soort dressoir gevonden dat we allebei mooi vinden:



Dit specifieke dressoir kan ik nergens te koop vinden (en zou waarschijnlijk onbetaalbaar zijn), maar als iemand iets soortgelijks weet houd ik me aanbevolen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')