abonnement Unibet Coolblue
pi_119008166
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 07:37 schreef _Loki het volgende:
Ik vind dat het ook heel erg verschilt per product. Brood is belachelijk duur (6 dollar voor een brood) maar andere dingen zijn weer een stuk goedkoper dan in NL, zoals aziatische producten.
Sowieso is ongezond spul duurder heb ik het idee. Chips is duur maar de goedkoopste yoghurt en kaas bijv is vetvrij.
Waar haal jij je brood dan? $3nogwat per brood bij de bakker, nog goedkoper in de supermarkt. Buitenlandse auto's, vooral de Duitsers, die zijn pas duur.
pi_119008547
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 10:22 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Waar haal jij je brood dan? $3nogwat per brood bij de bakker, nog goedkoper in de supermarkt. Buitenlandse auto's, vooral de Duitsers, die zijn pas duur.
Ik kan bij woolworths ook brood krijgen voor 3 dollar maar dat is van dat vieze, kleffe sandwichbrood. Brood zoals het in NL is, is al snel 6 dollar, athans in de supermarkt en op de queen vic market.
pi_119011018
Het enige waar ik nog steeds van moet slikken is als je 36 AUD aftikt voor 24 flesjes bier bij de slijterij. aan de andere kant betaal ik bv maximaal 6,50 voor een pint in de kroeg en dat is omgerekend ongeveer 5,- voor een halve liter en dat is wel gelijk aan Nederland.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_120952645
Iemand die ervaring heeft met een goede reisorganisatie (nationaal of internationaal) om een groepsrondreis te doen van 3-4 weken.
pi_121070947
quote:
11s.gif Op zondag 30 december 2012 13:28 schreef snakeman123 het volgende:
Iemand die ervaring heeft met een goede reisorganisatie (nationaal of internationaal) om een groepsrondreis te doen van 3-4 weken.
http://www.peterpans.com.au/
Kun je ook verschillende reizen achter elkaar plakken en leuke kortingen regelen.
Every living creature on earth dies alone
pi_121078539
Wat is de beste tijd om een vliegticket te boeken voor rond kerst dit jaar (dus kerst 2013). Ik moet naar melbourne. Aan wat voor prijzen moet ik ongeveer denken?

bedankt!
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:02:44 #232
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_121312059
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 10:34 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ik kan bij woolworths ook brood krijgen voor 3 dollar maar dat is van dat vieze, kleffe sandwichbrood. Brood zoals het in NL is, is al snel 6 dollar, athans in de supermarkt en op de queen vic market.
Je had toch ook die $1-toast bij de Coles en Woolworths altijd? Zoiets staat mij in elk geval bij. Net als die McDonald's-ijsjes van 25 cent.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_121339356
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:11 schreef Abloom het volgende:
Wat is de beste tijd om een vliegticket te boeken voor rond kerst dit jaar (dus kerst 2013). Ik moet naar melbourne. Aan wat voor prijzen moet ik ongeveer denken?

bedankt!
Zo vroeg mogelijk en op zondagochtend online. Dan is het rustig dus zijn ze veel goedkoper :')
Kerst is sowieso een dure tijd, dat wel. Denk aan zo'n 1400 retour.
pi_122245348
Mensen, als ik 3000/4000 euro op een Australische bankrekening wil krijgen, wat is dan de voordeligste manier?
- Gewoon storten op die rekening
- Veel geld pinnen in Australië en dat storten op de rekening

En voor de eerste paar dagen, waar kan ik het goedkoopste wat geld wisselen, ik heb nog een bonnetje van gwk dat ik geen servicekosten meer hoef te betalen, maar dan nog steeds is het duur wisselen daar
  woensdag 30 januari 2013 @ 19:10:38 #235
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_122266273
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 08:43 schreef truttebelletje het volgende:
Mensen, als ik 3000/4000 euro op een Australische bankrekening wil krijgen, wat is dan de voordeligste manier?
- Gewoon storten op die rekening
- Veel geld pinnen in Australië en dat storten op de rekening

En voor de eerste paar dagen, waar kan ik het goedkoopste wat geld wisselen, ik heb nog een bonnetje van gwk dat ik geen servicekosten meer hoef te betalen, maar dan nog steeds is het duur wisselen daar
Als je in Nederland een ABN AMRO rekening hebt is dit de goedkoopste manier om het over te maken, je betaald maar 5,50 euro aan overboekingskosten, dat is bij de SNS of Rabobank stukken hoger.

Een andere manier is inderdaad daar ter plekke pinnen en dan het geld op de rekening zetten, echter je mag maar maximaal 500 euro per keer opnemen, dus dit kost dan 8 dagen pinnen + eventueel bijbehorende transactiekosten.

Wat je nooit, maar dan ook nooit, maar dan ook echt helemaal nooit, en dan ook echt helemaal nooit moet doen is wisselen bij het GWK, en dan bedoel ik ook echt nooit. De wisselkoers die GWK geeft is een soort wisselkoers die compleet zelf bedacht is en geen enkele binding heeft met de werkelijkheid.
Het is altijd voordeliger als je toch geld wilt wisselen om dat in het betreffende land zelf te doen, in Nederland hebben wij namelijk maar een grote speler op de markt en dat is GWK Travelex die namelijk aan ALLE banken in Nederland levert waardoor ze een dusdanige monopolie hebben dat zij geen goede wisselkoersen hoeven aan te bieden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_122268419
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je in Nederland een ABN AMRO rekening hebt is dit de goedkoopste manier om het over te maken, je betaald maar 5,50 euro aan overboekingskosten, dat is bij de SNS of Rabobank stukken hoger.

Een andere manier is inderdaad daar ter plekke pinnen en dan het geld op de rekening zetten, echter je mag maar maximaal 500 euro per keer opnemen, dus dit kost dan 8 dagen pinnen + eventueel bijbehorende transactiekosten.

Wat je nooit, maar dan ook nooit, maar dan ook echt helemaal nooit, en dan ook echt helemaal nooit moet doen is wisselen bij het GWK, en dan bedoel ik ook echt nooit. De wisselkoers die GWK geeft is een soort wisselkoers die compleet zelf bedacht is en geen enkele binding heeft met de werkelijkheid.
Het is altijd voordeliger als je toch geld wilt wisselen om dat in het betreffende land zelf te doen, in Nederland hebben wij namelijk maar een grote speler op de markt en dat is GWK Travelex die namelijk aan ALLE banken in Nederland levert waardoor ze een dusdanige monopolie hebben dat zij geen goede wisselkoersen hoeven aan te bieden.
Ah thanks! Ik heb inderdaad ABN, maar als ik van een NL rekening geld naar mijn OZ rekening overmaak, betaal ik dan geen scheve koers? Of is dat dan gewoon de échte koers

En als ik nooit, maar dan ook nooit, maar dan ook echt helemaal nooit, en dan ook echt helemaal nooit bij GWK mag wisselen, kan ik dan opt vliegveld denk je meteen wisselen daar? Want k moet op zn minst even een taxi kunnen betalen en de eerste boodschapjes
  woensdag 30 januari 2013 @ 20:46:53 #237
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_122271379
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:54 schreef truttebelletje het volgende:

[..]

Ah thanks! Ik heb inderdaad ABN, maar als ik van een NL rekening geld naar mijn OZ rekening overmaak, betaal ik dan geen scheve koers? Of is dat dan gewoon de échte koers

En als ik nooit, maar dan ook nooit, maar dan ook echt helemaal nooit, en dan ook echt helemaal nooit bij GWK mag wisselen, kan ik dan opt vliegveld denk je meteen wisselen daar? Want k moet op zn minst even een taxi kunnen betalen en de eerste boodschapjes
Als je geld overmaakt van de Nederlandse rekening naar een buitenlandse rekening, en dat doe ik regelmatig, dan betaal je de internationaal vastgestelde wisselkoers plus 1% koersopslag, exact dezelfde wisselkoers plus 1% koersopslag die je betaald als je geld uit een geldautomaat haalt.

Je kunt op Syndey Airport wisselen, er zijn genoeg Bureau de Changes, probleem daar is weer dat er ook daar maar één aanbieder actief is, dus ook die wisselkoersen zijn niet echt heel goed. Waarom gebruik je niet gewoon je NL pinpas om geld op te nemen uit de geldautomaat, de kleinste coupures in de automaat zijn van 20 AU$ dus je moet zorgen dat het op te nemen bedrag zo uitkomt dat er minimaal 1 biljet van 20 AU$ bijzit.
Als je bij de ABN AMRO zit betaal je dan 2,25 euro transactiekosten, maar dat is nog altijd goedkoper dan ter plekke op het vliegveld wisselen. Bij mijn Rabobank pas kan ik gratis pinnen in het buitenland, en dat is dan ook gelijk de enige reden dat ik ook een Rabobank rekening tot mijn beschikking heb, want ik heb meer dan 100 geldopnames in het buitenland per jaar.

De enige landen waar contant wisselen voordeliger is dan de wisselkoers uit de pinautomaat (zelfs zonder transactiekosten) zijn Thailand, Maleisie of Indonesië omdat daar bij de wisselkantoren geen commissie wordt geheven. In Singapore en Hong Kong gebeurd dit ook niet, echter daar zijn ook grote spelers actief waardoor de wisselkoersen niet bijzonder goed zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_122282387
Oke, wat is nou een normaal antwoord op mensen die je begroeten met ‘ how are ya.’
Ik vind het nog steeds zo lastig om in te schatten wanneer ik geacht wordt te reageren of wanneer het alleen een begroeting is. En als het alleen een begroeting is, wat moet ik dan zeggen? :’) In de supermarkt zeg ik voortaan iets van ‘good thanks’ maar als iemand snel langs je loopt en het zegt, wat dan? Iksnaphetniet.
pi_122283415
I'm fine, how are you? Doet meestal wonderen
pi_122285899
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:46 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je geld overmaakt van de Nederlandse rekening naar een buitenlandse rekening, en dat doe ik regelmatig, dan betaal je de internationaal vastgestelde wisselkoers plus 1% koersopslag, exact dezelfde wisselkoers plus 1% koersopslag die je betaald als je geld uit een geldautomaat haalt.

Je kunt op Syndey Airport wisselen, er zijn genoeg Bureau de Changes, probleem daar is weer dat er ook daar maar één aanbieder actief is, dus ook die wisselkoersen zijn niet echt heel goed. Waarom gebruik je niet gewoon je NL pinpas om geld op te nemen uit de geldautomaat, de kleinste coupures in de automaat zijn van 20 AU$ dus je moet zorgen dat het op te nemen bedrag zo uitkomt dat er minimaal 1 biljet van 20 AU$ bijzit.
Als je bij de ABN AMRO zit betaal je dan 2,25 euro transactiekosten, maar dat is nog altijd goedkoper dan ter plekke op het vliegveld wisselen. Bij mijn Rabobank pas kan ik gratis pinnen in het buitenland, en dat is dan ook gelijk de enige reden dat ik ook een Rabobank rekening tot mijn beschikking heb, want ik heb meer dan 100 geldopnames in het buitenland per jaar.

De enige landen waar contant wisselen voordeliger is dan de wisselkoers uit de pinautomaat (zelfs zonder transactiekosten) zijn Thailand, Maleisie of Indonesië omdat daar bij de wisselkantoren geen commissie wordt geheven. In Singapore en Hong Kong gebeurd dit ook niet, echter daar zijn ook grote spelers actief waardoor de wisselkoersen niet bijzonder goed zijn.
Welk rabo pakket heb jij dan? Bij mij kost het namelijk iets van 2,25 en is pinnen met ABN Amro weer gratis (young professional pakket ofzo iets).

Sowieso snap ik al die vragen nooit. Het is toch bijna altijd goedkoper (behalve de landen die jij net noemt) om gewoon geld uit een automaat te pinnen ipv het te wisselen. Zeker nu in Australia de wisselkoers iets lager wordt (1AUD = 0,77 EU, dat was een paar weken terug nog 0,82 EU) is het goedkoper o te pinnen
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 31 januari 2013 @ 03:15:39 #241
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_122286206
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:58 schreef _Loki het volgende:
Oke, wat is nou een normaal antwoord op mensen die je begroeten met ‘ how are ya.’
Ik vind het nog steeds zo lastig om in te schatten wanneer ik geacht wordt te reageren of wanneer het alleen een begroeting is. En als het alleen een begroeting is, wat moet ik dan zeggen? :’) In de supermarkt zeg ik voortaan iets van ‘good thanks’ maar als iemand snel langs je loopt en het zegt, wat dan? Iksnaphetniet.
Good ta, how are you?
pi_122286907
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:58 schreef _Loki het volgende:
Ik vind het nog steeds zo lastig om in te schatten wanneer ik geacht wordt te reageren of wanneer het alleen een begroeting is.
Het is *altijd* alleen een begroeting, het is slechts beleefdheid. Als iemand oprecht geinteresseerd is in het wel en wee van je parkietjes dan merk je dat echt wel. Reageren is wel de bedoeling. Anders krijg je de "ah, that's good" situatie, vond ik altijd een beetje pijnlijk.

De reactie is altijd positief, ook al ben je net ontslagen, je vrouw kwijt en staat je huis in de fik.
  donderdag 31 januari 2013 @ 21:49:49 #243
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_122318287
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 02:32 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Welk rabo pakket heb jij dan? Bij mij kost het namelijk iets van 2,25 en is pinnen met ABN Amro weer gratis (young professional pakket ofzo iets).

Sowieso snap ik al die vragen nooit. Het is toch bijna altijd goedkoper (behalve de landen die jij net noemt) om gewoon geld uit een automaat te pinnen ipv het te wisselen. Zeker nu in Australia de wisselkoers iets lager wordt (1AUD = 0,77 EU, dat was een paar weken terug nog 0,82 EU) is het goedkoper o te pinnen
Ik heb o.a. een Rabobank totaalpakket.

ABN AMRO heeft ook mij indertijd een young professional pakket aangeboden, maar pas nadat ik was overgestapt naar de Rabobank juist om de reden dat ik gratis kon pinnen, toen bleek er bij de ABN AMRO opeens wel allemaal zaken mogelijk.

Pinnen is in principe altijd voordeliger behalve in enkele aziatische landen, met bijkomend voordeel dat de automaat je niet zal oplichten met nep briefjes, dus als het even kan altijd de pinpas gebruiken. (Al kan een hoeveelheid Cash geld ook handig zijn als de Rabobank bijvoorbeeld besluit dat een credit card afschrijving prima op 2de kerstdag kan plaatsvinden, dat is behoorlijk vervelend op Hong Kong Airport kan ik je vertellen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_122378590
Hallo,

Ik en mijn vriendin gaan deze zomer voor 6 weken naar australie. Wij reizen van Perth naar Darwin met een campertje (geen 4WD) via de westkust, in totaal hebben we 31 dagen het campertje.
Wat zijn dingen die we zeker niet over moeten slaan op deze route? (National Parks e.d.). We houden vooral van wandelen en de natuur! :)
pi_122411641
Vanaf Broome, waarschijnlijk het punt waar je de westkust verlaat en naar het oosten gaat rijden, moet je nog even 2 dagen inplannen om naar cape levique (denk dat je het zo schrijft, 200km ten noorden van Broome) te gaan. Walvis spotten vanuit je tent.

Verder landinwaarts even via de bungle bungles, al kom je daar denk ik niet zonder 4wd
pi_122473119
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:01 schreef Soohr het volgende:
Vanaf Broome, waarschijnlijk het punt waar je de westkust verlaat en naar het oosten gaat rijden, moet je nog even 2 dagen inplannen om naar cape levique (denk dat je het zo schrijft, 200km ten noorden van Broome) te gaan. Walvis spotten vanuit je tent.

Verder landinwaarts even via de bungle bungles, al kom je daar denk ik niet zonder 4wd
Thanks, de bungle bungles hebben we op het lijstje staan. We zijn nu alle punten aan het verzamelen en kunnen dan een route gaan bepalen. :)
pi_122495122
Kakadu, absoluut. Je bent er wel in het droge seizoen dus kijk goed welke watervallen droog staan, die kun je het beste overslaan.
pi_122706659
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 01:32 schreef _Loki het volgende:
Kakadu, absoluut. Je bent er wel in het droge seizoen dus kijk goed welke watervallen droog staan, die kun je het beste overslaan.
Waar zou je moeten kijken om dit van te voren te weten dan? :)
pi_122708182
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 12:07 schreef dmnd het volgende:

[..]

Waar zou je moeten kijken om dit van te voren te weten dan? :)
De toeristenwebsite van the northern territory is heeel handig. Ken 'm niet uit m'n hoofd, maar als je op tourist NT zoekt, kom je er wel!
Denk dat je ze vast ook wel ergens kunt mailen :)
pi_122710047
Of de lokale VVV in Darwin of bij een van de toerist centers die je in elk np hebt
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:41:40 #251
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_123163570
Ik ga dit topic 'even' vakkundig vanaf nummer 1 doorlezen want ik ga van 18 april-18mei naar het fantastische Australië *O*

Ik kwam 2 weken geleden een hele goeie aanbieding tegen(retourje A'dam-Sydney voor ¤895 ;) ) en die heb ik meteen geboekt, ik ga samen met mijn vriend. We vliegen dus op Sydney, blijven daar een paar dagen en willen dan met de auto/camper naar Cairns rijden en vanuit daar weer terugvliegen naar Sydney. Ik heb me nog nagenoeg nergens in verdiept (wel een Lonely Planet gescoord) dus ik heb nog 3,5 week in te vullen!

Aangezien we deze reis redelijk impulsief hebben geboekt, heb ik ook niet echt gespaard ofzo ( :') )... het moet dus redelijk budgettair allemaal.

Iemand die deze route toevallig ook heeft gedaan? Of iemand die het leuk vindt om gewoon wat tips te geven?

Alvast bedankt!!

Oja wel handig om even aan te geven waar ik van houd, ik ben niet echt een natuurfreak ofzo...ik heb ook nog nooit gekampeerd :@ .
Heb wel al veel gereisd en dit is dus het laatste continent (op de polen na) waar ik nog niet ben geweest. Ik ben dus wel bekend met roadtrips maar zaken zoals wandelen en zo doen mij niet zoveel, ik duik wel!

Thanks!
Blood for breakfast, blood for lunch
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:43:13 #252
164283 Luco
Buongiorno!
pi_123163627
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:41 schreef Queens het volgende:
Ik ga dit topic 'even' vakkundig vanaf nummer 1 doorlezen want ik ga van 18 april-18mei naar het fantastische Australië *O*

Ik kwam 2 weken geleden een hele goeie aanbieding tegen(retourje A'dam-Sydney voor ¤895 ;) ) en die heb ik meteen geboekt, ik ga samen met mijn vriend. We vliegen dus op Sydney, blijven daar een paar dagen en willen dan met de auto/camper naar Cairns rijden en vanuit daar weer terugvliegen naar Sydney. Ik heb me nog nagenoeg nergens in verdiept (wel een Lonely Planet gescoord) dus ik heb nog 3,5 week in te vullen!

Aangezien we deze reis redelijk impulsief hebben geboekt, heb ik ook niet echt gespaard ofzo ( :') )... het moet dus redelijk budgettair allemaal.

Iemand die deze route toevallig ook heeft gedaan? Of iemand die het leuk vindt om gewoon wat tips te geven?

Alvast bedankt!!

Oja wel handig om even aan te geven waar ik van houd, ik ben niet echt een natuurfreak ofzo...ik heb ook nog nooit gekampeerd :@ .
Heb wel al veel gereisd en dit is dus het laatste continent (op de polen na) waar ik nog niet ben geweest. Ik ben dus wel bekend met roadtrips maar zaken zoals wandelen en zo doen mij niet zoveel, ik duik wel!

Thanks!
Duiken moet je dus sowieso een trip vanuit Cairns of Townsville plannen. Wat voor brevet heb je en hou je van wrakduiken? Probeer dan sowieso bij de Yongala te duiken!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:45:40 #253
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_123163726
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:43 schreef Luco het volgende:

[..]

Duiken moet je dus sowieso een trip vanuit Cairns plannen. Wat voor brevet heb je en hou je van wrakduiken? Probeer dan sowieso bij de Yongala te duiken!
Gewoon zo'n standaard PADI...wrakduiken zit er dus helaas niet in.
Heb jij gedoken vanuit Cairns? Heb je een duikschool aan te raden?
Want ik ga sowieso wel duiken!

[ Bericht 8% gewijzigd door Queens op 21-02-2013 15:50:14 (aanvullen) ]
Blood for breakfast, blood for lunch
  donderdag 21 februari 2013 @ 16:52:03 #254
164283 Luco
Buongiorno!
pi_123166565
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:45 schreef Queens het volgende:

[..]

Gewoon zo'n standaard PADI...wrakduiken zit er dus helaas niet in.
Heb jij gedoken vanuit Cairns? Heb je een duikschool aan te raden?
Want ik ga sowieso wel duiken!
Ik heb m'n brevet gehaald op Magnetic Island maar daar was weinig spectaculairs te zien...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 22 februari 2013 @ 08:56:07 #255
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_123194417
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 16:52 schreef Luco het volgende:

[..]

Ik heb m'n brevet gehaald op Magnetic Island maar daar was weinig spectaculairs te zien...
Qua duiken of sowieso?
Blood for breakfast, blood for lunch
  vrijdag 22 februari 2013 @ 09:08:39 #256
164283 Luco
Buongiorno!
pi_123194629
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:56 schreef Queens het volgende:

[..]

Qua duiken of sowieso?
Qua duiken. Ik heb er ook alleen maar gedoken, maar het eiland is an sich wel mooi en er zijn nog veel koala's die vrij rondlopen. Je zou het een dagje kunnen doen vanuit Townsville voor de koala's.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 22 februari 2013 @ 09:12:15 #257
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_123194697
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:08 schreef Luco het volgende:

[..]

Qua duiken. Ik heb er ook alleen maar gedoken, maar het eiland is an sich wel mooi en er zijn nog veel koala's die vrij rondlopen. Je zou het een dagje kunnen doen vanuit Townsville voor de koala's.
Koala's O+

Bedankt voor je advies! Mocht je nog meer tips hebben dan hoor ik het graaaaaaaaaaaag.
Blood for breakfast, blood for lunch
  vrijdag 22 februari 2013 @ 09:43:48 #258
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_123195414
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:41 schreef Queens het volgende:
We vliegen dus op Sydney, blijven daar een paar dagen en willen dan met de auto/camper naar Cairns rijden en vanuit daar weer terugvliegen naar Sydney. Ik heb me nog nagenoeg nergens in verdiept (wel een Lonely Planet gescoord) dus ik heb nog 3,5 week in te vullen!

Aangezien we deze reis redelijk impulsief hebben geboekt, heb ik ook niet echt gespaard ofzo ( :') )... het moet dus redelijk budgettair allemaal.

Iemand die deze route toevallig ook heeft gedaan? Of iemand die het leuk vindt om gewoon wat tips te geven?
Ik heb precies het zelfde gedaan, Sydney-Cairns in 4 weken met een camper. De dingen die je sowieso moet zien zijn: blue mountains, fraser island en de whitsundays maar dat zijn allemaal inkoppertjes natuurlijk. Surfen kun je het beste doen in Byron Bay. In Cairns is veel te doen zoals mountainbiken, raften (Tully River), skydiven etc. (wordt wel wat lastiger als tegen die tijd je geld op is).
Vanaf Airlie Beach kun je 3 dagen duiken/snorkelen vanaf een zeilboot rond de Whitsundays, is wel een aanrader. Als je dat gaat doen zou ik de Anaconda III tour aanraden.
Verder gewoon langs de kust naar het noorden rijden en kijken wat je onderweg tegenkomt. *O*
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  vrijdag 22 februari 2013 @ 09:44:51 #259
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_123195454
Oja en Magnetic Island zou ik niet naartoe gaan, daar zitten superveel vieze gore steekvliegen die je het hele eiland achtervolgen. :r
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:25:37 #260
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_123196524
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:43 schreef mstx het volgende:

[..]

Ik heb precies het zelfde gedaan, Sydney-Cairns in 4 weken met een camper. De dingen die je sowieso moet zien zijn: blue mountains, fraser island en de whitsundays maar dat zijn allemaal inkoppertjes natuurlijk. Surfen kun je het beste doen in Byron Bay. In Cairns is veel te doen zoals mountainbiken, raften (Tully River), skydiven etc. (wordt wel wat lastiger als tegen die tijd je geld op is).
Vanaf Airlie Beach kun je 3 dagen duiken/snorkelen vanaf een zeilboot rond de Whitsundays, is wel een aanrader. Als je dat gaat doen zou ik de Anaconda III tour aanraden.
Verder gewoon langs de kust naar het noorden rijden en kijken wat je onderweg tegenkomt. *O*
Oh great, goeie info! Welke maand(en) zat je daar?

Wij twijfelen dus nog tussen een camper of een auto...heb jij met de camper op campings gestaan?
Hoeveel kostte dat gemiddeld? Ik heb daar tot nu toe niet veel over kunnen vinden...
Dit soort informatie zou mij erg helpen bij de afweging tussen een camper en een auto (ik las ook iets over een spacewagon in dit topic).

En ik ben niet dol op gore insecten (tja, wie wel eigenlijk :P ) dus ik zal Magnetic Island dan nog even moeten overwegen....
Blood for breakfast, blood for lunch
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:28:31 #261
164283 Luco
Buongiorno!
pi_123196618
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:44 schreef mstx het volgende:
Oja en Magnetic Island zou ik niet naartoe gaan, daar zitten superveel vieze gore steekvliegen die je het hele eiland achtervolgen. :r
Geen last van gehad O+.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:25 schreef Queens het volgende:

[..]

Oh great, goeie info! Welke maand(en) zat je daar?

Wij twijfelen dus nog tussen een camper of een auto...heb jij met de camper op campings gestaan?
Hoeveel kostte dat gemiddeld? Ik heb daar tot nu toe niet veel over kunnen vinden...
Dit soort informatie zou mij erg helpen bij de afweging tussen een camper en een auto (ik las ook iets over een spacewagon in dit topic).

En ik ben niet dol op gore insecten (tja, wie wel eigenlijk :P ) dus ik zal Magnetic Island dan nog even moeten overwegen....
Campers zijn duurder, maar dat betekent wel dat je gewoon in je camper ergens kan gaan staan en kan gaan slapen. Als je met de auto bent moet je er rekening mee houden dat je of tenten mee moet sjouwen (Die je ook moet kopen/huren) of steeds in een hostel (a gemiddeld 20-25AUD/nacht) moet slapen.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:37:12 #262
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_123196920
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:25 schreef Queens het volgende:

[..]

Oh great, goeie info! Welke maand(en) zat je daar?

Wij twijfelen dus nog tussen een camper of een auto...heb jij met de camper op campings gestaan?
Hoeveel kostte dat gemiddeld? Ik heb daar tot nu toe niet veel over kunnen vinden...
Dit soort informatie zou mij erg helpen bij de afweging tussen een camper en een auto (ik las ook iets over een spacewagon in dit topic).
September-oktober. Ja we stonden de meeste nachten op campings, volgens mij was het iets van $15-$20 per nacht, en $5-$10 extra als je er stroom bij wil. Als het goed is staan er ook veel prijzen in de lonely planet vermeld, meestal zochten we aan de hand daarvan de goedkoopste op als we in een stadje aankwamen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:08:35 #263
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_123198038
Mja ik neig ook naar een camper...maar ik had begrepen dat je bijvoorbeeld Fraser Island alleen op mocht met een 4WD? Of heeft mijn vriend mij fabeltjes zitten voeren... :D

En qua steden, kan je daar wel goed terecht met je camper of moet je dan echt naar campings die buiten de stad zitten?

God, wat heb ik zin zeg *O*
Blood for breakfast, blood for lunch
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:11:52 #264
164283 Luco
Buongiorno!
pi_123198139
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:08 schreef Queens het volgende:
Mja ik neig ook naar een camper...maar ik had begrepen dat je bijvoorbeeld Fraser Island alleen op mocht met een 4WD? Of heeft mijn vriend mij fabeltjes zitten voeren... :D

En qua steden, kan je daar wel goed terecht met je camper of moet je dan echt naar campings die buiten de stad zitten?

God, wat heb ik zin zeg *O*
Fraser kom je inderdaad alleen met een 4WD op.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:36:40 #265
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_123198974
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:11 schreef Luco het volgende:

[..]

Fraser kom je inderdaad alleen met een 4WD op.
Je kan ook een tour doen waarbij je met 20 man in zo'n grote 4x4 bus zit.


Kost wat meer dan zelf gaan maar dan is wel alles geregeld incl overnachting en je hebt dan een gids die alles over het eiland kan vertellen. :)
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_123250547
Als je met een groep gaat moet je er vanuit gaan dat je overal 5 minuutjes bent weer door moet jakkeren. Erg zonde van je bezoek
pi_123252151
Fraser Island hebben wij overgeslagen, omdat je zowat gedwongen wordt om een tour te doen en ik heb een hekel aan georganiseerde tours. Je kunt zelf wel een 4WD gaan huren, maar dat wordt wel duur.

Overigens heb ik afgelopen zomer (in Nederland, dus winter in Australië) van Zuid-Australië naar Noord-Australië gereden, dit mede op aanraden van een aantal Fokkers (zoals Soohr). Dat was echt een geweldige roadtrip, onvergetelijk mooi! Daarnaast hebben wij ook nog wat plekken in Oost-Australië aangedaan.

Van het enorme aantal foto's dat ik in Australië gemaakt heb, heb ik inmiddels een selectie gemaakt en online gezet. Mocht iemand interesse hebben, stuur me even een DM dan kan ik je de link doorsturen :)
pi_123267368
Australie is wel een stuk duurder geworden de afgelopen jaren. De backpackerbestemming bij uitstek is het niet meer, vrees ik. De faciliteiten zijn er wel (hostels e.d.) maar vergeleken met een jaar of zes geleden zijn de prijzen een factortje of wat duurder geworden. Boodschappen en levensmiddelen zijn vaak 2 tot 3 keer duurder dan NL gok ik.
pi_123281049
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 09:40 schreef Kontiki het volgende:
Australie is wel een stuk duurder geworden de afgelopen jaren. De backpackerbestemming bij uitstek is het niet meer, vrees ik. De faciliteiten zijn er wel (hostels e.d.) maar vergeleken met een jaar of zes geleden zijn de prijzen een factortje of wat duurder geworden. Boodschappen en levensmiddelen zijn vaak 2 tot 3 keer duurder dan NL gok ik.
Heeft ook voor een groot deel met de wisselkoers te maken.
pi_123317496
Klopt, dat scheelt ook een hoop. Zes jaar geleden geloof ik EUR 0,58 voor een dollar, nu rond de EUR 0,80.
  maandag 25 februari 2013 @ 11:59:33 #271
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_123319486
Yuhina, ik wil je foto's wel zien hoor!
Ik ga helaas maar 4 weken dus bij lange na niet genoeg tijd om het hele land te doorkruisen.

Ik ga even verder met het doorlezen van de reeks (ben inmiddels bij nummer 8 en heb al een hoop goeie info gevonden) zodat ik jullie dan wat gerichtere vragen kan stellen.

Oja, mstx, die Anaconda III tour is best prijzig ;( .....maar ziet er ERG vet uit!

[ Bericht 0% gewijzigd door Queens op 25-02-2013 13:23:46 (typfout) ]
Blood for breakfast, blood for lunch
  maandag 25 februari 2013 @ 22:11:50 #272
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_123347565
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 09:40 schreef Kontiki het volgende:
Australie is wel een stuk duurder geworden de afgelopen jaren. De backpackerbestemming bij uitstek is het niet meer, vrees ik. De faciliteiten zijn er wel (hostels e.d.) maar vergeleken met een jaar of zes geleden zijn de prijzen een factortje of wat duurder geworden. Boodschappen en levensmiddelen zijn vaak 2 tot 3 keer duurder dan NL gok ik.
Australie is inderaad zeker niet goedkoop, zeker niet zoals dit was in 2001, toen ik er voor het eerst was. Vooral groente en fruit zijn erg duur, men is vooral gebrand op lokale productie, en daarnaast door de grote afstanden zit dit ook in de prijs verwerkt.
Overigens, tonijn in blik is relatief goedkoop, ook in 2001 at ik voortdurend die sandwiches, en afgelopen oktober wist ik weer waarom.

Factor 2 tot 3 is wel overdreven, maar voor het gevoel is e.e.a. zeker niet goedkoop, zeker niet in Sydney, maar ook in Perth zal het niet goedkoop zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 09:26:39 #273
164283 Luco
Buongiorno!
pi_123357848
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 11:59 schreef Queens het volgende:
Yuhina, ik wil je foto's wel zien hoor!
Ik ga helaas maar 4 weken dus bij lange na niet genoeg tijd om het hele land te doorkruisen.

Ik ga even verder met het doorlezen van de reeks (ben inmiddels bij nummer 8 en heb al een hoop goeie info gevonden) zodat ik jullie dan wat gerichtere vragen kan stellen.

Oja, mstx, die Anaconda III tour is best prijzig ;( .....maar ziet er ERG vet uit!
ELke 3dagen/2nachten tour rond de Whitsundays is duur.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_123512685
Oké, stel je hebt een plan om dit jaar naar Australië je te gaan, maar je kunt vanwege je baan geen maanden wegblijven. Periode van ongeveer 4 - 8 weken (ruim aangehouden). Daarbij wil je tijdens die trip veel zien en van het mooie weer (voorjaar/zomer) genieten, maar je bent wel (gedeeltelijk) alleen. Een periode van de trip zal ik samen met vrienden reizen en een periode alleen.

Waar moet ik aan denken wat travel permits, budget, reisperiode betreft? Zijn er nog andere zaken waar ik aan moet denken of is een ticket boeken, packback & lonely planet kopen voldoende?
  zondag 7 april 2013 @ 09:27:48 #275
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_124979511
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:43 schreef mstx het volgende:

[..]

Ik heb precies het zelfde gedaan, Sydney-Cairns in 4 weken met een camper. De dingen die je sowieso moet zien zijn: blue mountains, fraser island en de whitsundays maar dat zijn allemaal inkoppertjes natuurlijk. Surfen kun je het beste doen in Byron Bay. In Cairns is veel te doen zoals mountainbiken, raften (Tully River), skydiven etc. (wordt wel wat lastiger als tegen die tijd je geld op is).
Vanaf Airlie Beach kun je 3 dagen duiken/snorkelen vanaf een zeilboot rond de Whitsundays, is wel een aanrader. Als je dat gaat doen zou ik de Anaconda III tour aanraden.
Verder gewoon langs de kust naar het noorden rijden en kijken wat je onderweg tegenkomt. *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 09:26 schreef Luco het volgende:

[..]

ELke 3dagen/2nachten tour rond de Whitsundays is duur.
Jullie hebben me overtuigd :P , ik ga gewoon voor de Anaconda III tour!
Ik heb ook al contact met ze gehad over availability enzo maar weten jullie misschien of het goedkoper is om van tevoren te boeken of kan je ter plekke betere deals krijgen?

Vorig jaar heb ik namelijk vanuit NL tickets voor Disney World gekocht om er vervolgens daar achter te komen dat het stikte van de deals die mij 1/3 van de prijs hadden bespaard.

Ik heb eigenlijk ook dezelfde vraag wat een vliegticket Cairns-Sydney betreft, nu al hier boeken of daar last-minute? En heeft iemand dan toevallig een site waar ie goeie ervaringen mee heeft?

Nog 11 dagen! Ik heb tot nu toe alleen maar een appartement voor de 1e dagen in Sydney (via Wimdu, uiteindelijk cheaper dan een privé kamer in een hostel) en een camper (Cheapa Camper) geboekt, die zaken zijn noodzakelijk om van tevoren te boeken vond ik.
Fraser Island boek ik daar wel!

Alvast bedankt!
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_124981776
Cairns sydney maakt qua vliegtickets niet zo gek vee uit, er gaan er gnoeg per dag. Wel kan jetstar of tiger nog wel eens aanbiedingen hebben, ik heb gister cairns-sydney voor 75$ geboekt. Skyscanner.nl wil je zijn
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 8 april 2013 @ 16:05:17 #277
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_125033784
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 11:57 schreef kalinhos het volgende:
Cairns sydney maakt qua vliegtickets niet zo gek vee uit, er gaan er gnoeg per dag. Wel kan jetstar of tiger nog wel eens aanbiedingen hebben, ik heb gister cairns-sydney voor 75$ geboekt. Skyscanner.nl wil je zijn
Thanks!
Tiger heeft nu een ticket voor $64 dus die zal ik maar meteen boeken!

Wanneer zit jij er?
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_125058843
eind mei-begin juni. Moet nog 4 weken appeltjes plukken en dan heb ik een 2nd year visa verdiend :P Vanaf dan melbourne-adelaide roadtrip, vliegen naar brisbane, brisbane-cairns en roadtrip en vlieg 8 juni terug naar Sydney.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:52:43 #279
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_125064544
Heerlijk!
Waar zit je nu dan?
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_125066730
Shepparton, Victoria
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:25:00 #281
164283 Luco
Buongiorno!
pi_125069319
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 06:07 schreef kalinhos het volgende:
eind mei-begin juni. Moet nog 4 weken appeltjes plukken en dan heb ik een 2nd year visa verdiend :P Vanaf dan melbourne-adelaide roadtrip, vliegen naar brisbane, brisbane-cairns en roadtrip en vlieg 8 juni terug naar Sydney.
17 Mei moet je naar Wee Waa, NSW. Daft Punk houdt daar de release party van hun nieuwe album
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_125231534
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:25 schreef Luco het volgende:

[..]

17 Mei moet je naar Wee Waa, NSW. Daft Punk houdt daar de release party van hun nieuwe album
Ja, op het lokale dorpsfeest :D

Alleen is Daft Punk er zelf niet bij helaas.
pi_127444383
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:11 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Om nog even terug te komen op het werken, ik werk momenteel voor een uurloon op een boerderij, dat is 18.5 dollar per uur, accomedatie is 20 dollar/nacht op de boerderij zelf en eten zal een keer 6 dollar per dag zijn. Ik kan niet heel veel uren maken, maar om even voor het gemak uit te gaan van een 32 urige week.

Ik verdien dan 592/week bruto -140 accomedatie = 452 bruto - 30% tax = 316 - 42 eten = 270 dollar die je aan het einde van de week overhoud. Wat toch best wel tegenvalt :(. Maar zodra je meer uren kan maken is het wel oke. Helemaal gezien je de 30% weer terug kan claimen. Dan houd je 400/week over :). Dat is mijn idee dus ook, ik blijf hier nog een paar maand zodat ik mijn 2nd year visa kan aanvragen als ik dat zou willen, vind het zowiezo fijn om die optie open te houden. En daarna naar NZ, en daarna weer naar huis, maar dat gaat nog wel ff duren.
Mag ik vragen bij welke boerderij je dit deed en waar dit in Australië is? :D
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:04:38 #284
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_127476959
Eind september ga voor de 3e keer in 2 jaar tijd een tijdje richting Sydney voor m'n werk. Nu wil ik er na een paar keer een losse surfles te hebben gevolgd deze keer een maandje surfen aan vast plakken.

Heel concreet mijn vraag: wat zijn jullie ervaringen met surf schools en met name die een academy package aanbieden (1 week of meer dedicated surfen, dus iets meer dan een boot camp)? Ik ben vooral op zoek naar een surf school die deze optie aanbiedt en ben vooral erg benieuwd naar jullie ervaringen in deze!
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_129337512
Eind dit jaar ben ik van plan richting Australie te gaan om zo'n 7 maanden te gaan backpacken. Australie, maar ook Nieuw-Zeeland en als het ff kan nog een stukje Azie meepakken...

Zijn het hier toevallig mensen die ook zoiets gedaan hebben? Hoe hebben jullie het ervaren?

Waar bestellen jullie trouwens de vliegtickets? Ik zag bij Australian Backpackers een vliegticket waarmee je naar Australië, Nieuw-Zeeland en Azië kan voor 750¤. Dit lijkt mij een vrij goede prijs?
pi_129339143
750 retour??? Dan is het zeker een bazenprijs! Als het 1500 retour is naar Nieuw Zeeland met tussenstop zo lang je wilt in Azie en Australie is het ook nog erg goed trouwens.

Ik ben er zelf net 9 maanden geweest, vond het een aardig geslaagd tripje :P. ronaldkalis.wordpress.com heb ik het eea neergezet over hoe ik 't ervaren heb.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_129339754
750 retour? Per direct boeken!!
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_129341043
Blijft lachen om die blogs te lezen;)

Maar krijg je een beetje snel contacten als je alleen gaat reizen? Allemaal nieuw voor mij :P

Maar ik zie net dat er nog wel 500¤ luchthavenbelasting bijkomt (link), maargoed dan zit je op zo'n 1250¤ wat opzich ook wel meevalt lijkt mij...
pi_129343247
Lonely Planet gids is bijna verplicht als je alleen reist. Ga barretjes zoeken, met name de backpacker cafés die in die gids staan. Of doe wat toers, zowel fullscale toeristische rondleidingen als typisch lokaal vermaak.

Op de een of andere manier gaat contact leggen altijd beter op vakantie dan in eigen land. Althans voor mij.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_129346664
Komt misschien ook omdat je meer in een soort 'vibe' hangt van kan-mij-het-ook-schelen-ook en dat je iets relaxter bent. Ik heb het ook hoor, ik denk dat het bij veel mensen zo is.

Lonely Planet heb ik echt amper gebruikt trouwens :P Ik las vaak de wiki-travel of travelfish pagina ff door van de plaats waar ik heen ging en boekte accomodatie vaak via hostelworld enzo.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_129347254
Klopt ook, wikitravel is een zeer goeie! Voorheen eigenlijk alleen gebruikt voor landeninformatie, maar ze hebben veel meer. Cityguides, backpackertips, etcetera.

Lonely Planet is super handig, maar echt fijn vind ik ze niet trouwens. Ik gebruik liever de Capitool gidsen, maar daar heb je als backpacker minder aan. Lonely Planets zijn denk ik vooral handig in compleet andere culturen. Ik had er bijvoorbeeld in China erg graag één gehad.

Overigens zijn Aussies over het algemeen een stuk vriendelijker dan de gemiddelde calvinistische Hollander. Dat helpt ook natuurlijk.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 31 juli 2013 @ 16:43:08 #292
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_129548365
Ik vlieg volgende week voor werk ook 3 weken naar Australie. Verblijf in Melbourne en ga waarschijnlijk 1 weekend naar Sydney of Brisbane. Wat zijn de must see en do's in Melbourne en omgeving.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_129550220
14 september 6 weken naar australie voor de world solar race

verblijven het eerste gedeelte in darwin als cameraploeg voor de TU-Delft en gaan dan in 4 dagen tijd van darwin naar adelaid racen, hoop op de winst.

voor iedereen die interesse heeft in de filmpjes die we gaan maken kunnen deze facebook pagina in de gaten houden

https://www.facebook.com/nuonsolarteam?fref=ts

gaat uiteraard voor het grootste gedeelte over het solar team, maar zodra we daar zijn half september gaan we ook video items over australie en de solar race zelf maken (dus zie het niet als spam of reclame)
  maandag 19 augustus 2013 @ 12:26:52 #294
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_130232201
quote:
99s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:43 schreef XL het volgende:
Ik vlieg volgende week voor werk ook 3 weken naar Australie. Verblijf in Melbourne en ga waarschijnlijk 1 weekend naar Sydney of Brisbane. Wat zijn de must see en do's in Melbourne en omgeving.
Ik zal dan zelf maar even antwoorden!

Great Ocean Road vond ik helemaal het einde! Verder vond ik de vlucht van Düsseldorf naar Melbourne veel sneller voorbij dan verwacht. Werken is ok, niet erg hoogstaand maar wel goede ambitie. De markten in Melbourne hebben goedkoop en hoge kwaliteit eten en mijn appartement is ok om te koken, dus dat bevalt goed. De stad is echt ongelofelijk rustig voor zo'n grote stad. Veel is er hier niet aan de hand, beetje saai zelfs. Misschien omdat het winter is. St. Kilda vind ik dan nog wel een aardige wijk.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:21:14 #295
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_130233940
Ben je al naar een AFL wedstrijd geweest XL? Kan het absoluut aanraden, zeker als je er een in de MCG kan meepakken!
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:09:47 #296
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_130235873
Ja, ik was bij de hawks tegen collinwood. Uitgerust als hawk fan. Dik gewonnen. 73.000 toeschouwers in de MCG
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_130236696
Ik zou ook graag naar Australië/Nieuw-Zeeland gaan, maar ik vind het zo zonde om maar 1 of 2 weken te gaan, omdat je dan lang aan het reizen bent maar ook omdat het verblijf dan relatief duurder is. Zijn er hier mensen die voor 1 weekje die kant op zijn gegaan?
pi_130238149
ja, maar dat was voor werk. Prive zou ik het niet doen met zoveel reis uren
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_130238267
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ja, maar dat was voor werk. Prive zou ik het niet doen met zoveel reis uren
Als je één week gaat ben je bij wijze van spreken meer tijd kwijt aan het reizen en aan de jetlag dan dat je echt vakantie hebt ;)
pi_130238350
Dan nog maar een paar jaartjes wachten tot ik meer tijd heb :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')