abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:41:40 #251
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_123163570
Ik ga dit topic 'even' vakkundig vanaf nummer 1 doorlezen want ik ga van 18 april-18mei naar het fantastische Australië *O*

Ik kwam 2 weken geleden een hele goeie aanbieding tegen(retourje A'dam-Sydney voor ¤895 ;) ) en die heb ik meteen geboekt, ik ga samen met mijn vriend. We vliegen dus op Sydney, blijven daar een paar dagen en willen dan met de auto/camper naar Cairns rijden en vanuit daar weer terugvliegen naar Sydney. Ik heb me nog nagenoeg nergens in verdiept (wel een Lonely Planet gescoord) dus ik heb nog 3,5 week in te vullen!

Aangezien we deze reis redelijk impulsief hebben geboekt, heb ik ook niet echt gespaard ofzo ( :') )... het moet dus redelijk budgettair allemaal.

Iemand die deze route toevallig ook heeft gedaan? Of iemand die het leuk vindt om gewoon wat tips te geven?

Alvast bedankt!!

Oja wel handig om even aan te geven waar ik van houd, ik ben niet echt een natuurfreak ofzo...ik heb ook nog nooit gekampeerd :@ .
Heb wel al veel gereisd en dit is dus het laatste continent (op de polen na) waar ik nog niet ben geweest. Ik ben dus wel bekend met roadtrips maar zaken zoals wandelen en zo doen mij niet zoveel, ik duik wel!

Thanks!
Blood for breakfast, blood for lunch
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:43:13 #252
164283 Luco
Buongiorno!
pi_123163627
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:41 schreef Queens het volgende:
Ik ga dit topic 'even' vakkundig vanaf nummer 1 doorlezen want ik ga van 18 april-18mei naar het fantastische Australië *O*

Ik kwam 2 weken geleden een hele goeie aanbieding tegen(retourje A'dam-Sydney voor ¤895 ;) ) en die heb ik meteen geboekt, ik ga samen met mijn vriend. We vliegen dus op Sydney, blijven daar een paar dagen en willen dan met de auto/camper naar Cairns rijden en vanuit daar weer terugvliegen naar Sydney. Ik heb me nog nagenoeg nergens in verdiept (wel een Lonely Planet gescoord) dus ik heb nog 3,5 week in te vullen!

Aangezien we deze reis redelijk impulsief hebben geboekt, heb ik ook niet echt gespaard ofzo ( :') )... het moet dus redelijk budgettair allemaal.

Iemand die deze route toevallig ook heeft gedaan? Of iemand die het leuk vindt om gewoon wat tips te geven?

Alvast bedankt!!

Oja wel handig om even aan te geven waar ik van houd, ik ben niet echt een natuurfreak ofzo...ik heb ook nog nooit gekampeerd :@ .
Heb wel al veel gereisd en dit is dus het laatste continent (op de polen na) waar ik nog niet ben geweest. Ik ben dus wel bekend met roadtrips maar zaken zoals wandelen en zo doen mij niet zoveel, ik duik wel!

Thanks!
Duiken moet je dus sowieso een trip vanuit Cairns of Townsville plannen. Wat voor brevet heb je en hou je van wrakduiken? Probeer dan sowieso bij de Yongala te duiken!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:45:40 #253
206877 Queens
pi_123163726
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:43 schreef Luco het volgende:

[..]

Duiken moet je dus sowieso een trip vanuit Cairns plannen. Wat voor brevet heb je en hou je van wrakduiken? Probeer dan sowieso bij de Yongala te duiken!
Gewoon zo'n standaard PADI...wrakduiken zit er dus helaas niet in.
Heb jij gedoken vanuit Cairns? Heb je een duikschool aan te raden?
Want ik ga sowieso wel duiken!

[ Bericht 8% gewijzigd door Queens op 21-02-2013 15:50:14 (aanvullen) ]
  donderdag 21 februari 2013 @ 16:52:03 #254
164283 Luco
Buongiorno!
pi_123166565
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:45 schreef Queens het volgende:

[..]

Gewoon zo'n standaard PADI...wrakduiken zit er dus helaas niet in.
Heb jij gedoken vanuit Cairns? Heb je een duikschool aan te raden?
Want ik ga sowieso wel duiken!
Ik heb m'n brevet gehaald op Magnetic Island maar daar was weinig spectaculairs te zien...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 22 februari 2013 @ 08:56:07 #255
206877 Queens
pi_123194417
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 16:52 schreef Luco het volgende:

[..]

Ik heb m'n brevet gehaald op Magnetic Island maar daar was weinig spectaculairs te zien...
Qua duiken of sowieso?
  vrijdag 22 februari 2013 @ 09:08:39 #256
164283 Luco
Buongiorno!
pi_123194629
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:56 schreef Queens het volgende:

[..]

Qua duiken of sowieso?
Qua duiken. Ik heb er ook alleen maar gedoken, maar het eiland is an sich wel mooi en er zijn nog veel koala's die vrij rondlopen. Je zou het een dagje kunnen doen vanuit Townsville voor de koala's.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 09:12:15 #257
206877 Queens
pi_123194697
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:08 schreef Luco het volgende:

[..]

Qua duiken. Ik heb er ook alleen maar gedoken, maar het eiland is an sich wel mooi en er zijn nog veel koala's die vrij rondlopen. Je zou het een dagje kunnen doen vanuit Townsville voor de koala's.
Koala's O+

Bedankt voor je advies! Mocht je nog meer tips hebben dan hoor ik het graaaaaaaaaaaag.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 09:43:48 #258
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_123195414
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:41 schreef Queens het volgende:
We vliegen dus op Sydney, blijven daar een paar dagen en willen dan met de auto/camper naar Cairns rijden en vanuit daar weer terugvliegen naar Sydney. Ik heb me nog nagenoeg nergens in verdiept (wel een Lonely Planet gescoord) dus ik heb nog 3,5 week in te vullen!

Ik heb precies het zelfde gedaan, Sydney-Cairns in 4 weken met een camper. De dingen die je sowieso moet zien zijn: blue mountains, fraser island en de whitsundays maar dat zijn allemaal inkoppertjes natuurlijk. Surfen kun je het beste doen in Byron Bay. In Cairns is veel te doen zoals mountainbiken, raften (Tully River), skydiven etc. (wordt wel wat lastiger als tegen die tijd je geld op is).
Vanaf Airlie Beach kun je 3 dagen duiken/snorkelen vanaf een zeilboot rond de Whitsundays, is wel een aanrader. Als je dat gaat doen zou ik de Anaconda III tour aanraden.
Verder gewoon langs de kust naar het noorden rijden en kijken wat je onderweg tegenkomt. *O*
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  vrijdag 22 februari 2013 @ 09:44:51 #259
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_123195454
Oja en Magnetic Island zou ik niet naartoe gaan, daar zitten superveel vieze gore steekvliegen die je het hele eiland achtervolgen. :r
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:25:37 #260
206877 Queens
pi_123196524
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:43 schreef mstx het volgende:

[..]

Ik heb precies het zelfde gedaan, Sydney-Cairns in 4 weken met een camper. De dingen die je sowieso moet zien zijn: blue mountains, fraser island en de whitsundays maar dat zijn allemaal inkoppertjes natuurlijk. Surfen kun je het beste doen in Byron Bay. In Cairns is veel te doen zoals mountainbiken, raften (Tully River), skydiven etc. (wordt wel wat lastiger als tegen die tijd je geld op is).
Vanaf Airlie Beach kun je 3 dagen duiken/snorkelen vanaf een zeilboot rond de Whitsundays, is wel een aanrader. Als je dat gaat doen zou ik de Anaconda III tour aanraden.
Verder gewoon langs de kust naar het noorden rijden en kijken wat je onderweg tegenkomt. *O*
Oh great, goeie info! Welke maand(en) zat je daar?

Wij twijfelen dus nog tussen een camper of een auto...heb jij met de camper op campings gestaan?
Hoeveel kostte dat gemiddeld? Ik heb daar tot nu toe niet veel over kunnen vinden...
Dit soort informatie zou mij erg helpen bij de afweging tussen een camper en een auto (ik las ook iets over een spacewagon in dit topic).

En ik ben niet dol op gore insecten (tja, wie wel eigenlijk :P ) dus ik zal Magnetic Island dan nog even moeten overwegen....
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:28:31 #261
164283 Luco
Buongiorno!
pi_123196618
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:44 schreef mstx het volgende:
Oja en Magnetic Island zou ik niet naartoe gaan, daar zitten superveel vieze gore steekvliegen die je het hele eiland achtervolgen. :r
Geen last van gehad O+.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:25 schreef Queens het volgende:

[..]

Wij twijfelen dus nog tussen een camper of een auto...heb jij met de camper op campings gestaan?
Hoeveel kostte dat gemiddeld? Ik heb daar tot nu toe niet veel over kunnen vinden...
Dit soort informatie zou mij erg helpen bij de afweging tussen een camper en een auto (ik las ook iets over een spacewagon in dit topic).

En ik ben niet dol op gore insecten (tja, wie wel eigenlijk :P ) dus ik zal Magnetic Island dan nog even moeten overwegen....
Campers zijn duurder, maar dat betekent wel dat je gewoon in je camper ergens kan gaan staan en kan gaan slapen. Als je met de auto bent moet je er rekening mee houden dat je of tenten mee moet sjouwen (Die je ook moet kopen/huren) of steeds in een hostel (a gemiddeld 20-25AUD/nacht) moet slapen.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:37:12 #262
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_123196920
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:25 schreef Queens het volgende:

[..]

September-oktober. Ja we stonden de meeste nachten op campings, volgens mij was het iets van $15-$20 per nacht, en $5-$10 extra als je er stroom bij wil. Als het goed is staan er ook veel prijzen in de lonely planet vermeld, meestal zochten we aan de hand daarvan de goedkoopste op als we in een stadje aankwamen.
👾
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:08:35 #263
206877 Queens
pi_123198038
Mja ik neig ook naar een camper...maar ik had begrepen dat je bijvoorbeeld Fraser Island alleen op mocht met een 4WD? Of heeft mijn vriend mij fabeltjes zitten voeren... :D

En qua steden, kan je daar wel goed terecht met je camper of moet je dan echt naar campings die buiten de stad zitten?

God, wat heb ik zin zeg *O*
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:11:52 #264
164283 Luco
Buongiorno!
pi_123198139
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:08 schreef Queens het volgende:
Mja ik neig ook naar een camper...maar ik had begrepen dat je bijvoorbeeld Fraser Island alleen op mocht met een 4WD? Of heeft mijn vriend mij fabeltjes zitten voeren... :D

En qua steden, kan je daar wel goed terecht met je camper of moet je dan echt naar campings die buiten de stad zitten?

God, wat heb ik zin zeg *O*
Fraser kom je inderdaad alleen met een 4WD op.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:36:40 #265
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_123198974
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:11 schreef Luco het volgende:

[..]

Fraser kom je inderdaad alleen met een 4WD op.
Je kan ook een tour doen waarbij je met 20 man in zo'n grote 4x4 bus zit.

Kost wat meer dan zelf gaan maar dan is wel alles geregeld incl overnachting en je hebt dan een gids die alles over het eiland kan vertellen. :)
👾
pi_123250547
Als je met een groep gaat moet je er vanuit gaan dat je overal 5 minuutjes bent weer door moet jakkeren. Erg zonde van je bezoek
pi_123252151
Fraser Island hebben wij overgeslagen, omdat je zowat gedwongen wordt om een tour te doen en ik heb een hekel aan georganiseerde tours. Je kunt zelf wel een 4WD gaan huren, maar dat wordt wel duur.

Overigens heb ik afgelopen zomer (in Nederland, dus winter in Australië) van Zuid-Australië naar Noord-Australië gereden, dit mede op aanraden van een aantal Fokkers (zoals Soohr). Dat was echt een geweldige roadtrip, onvergetelijk mooi! Daarnaast hebben wij ook nog wat plekken in Oost-Australië aangedaan.

Van het enorme aantal foto's dat ik in Australië gemaakt heb, heb ik inmiddels een selectie gemaakt en online gezet. Mocht iemand interesse hebben, stuur me even een DM dan kan ik je de link doorsturen :)
pi_123267368
Australie is wel een stuk duurder geworden de afgelopen jaren. De backpackerbestemming bij uitstek is het niet meer, vrees ik. De faciliteiten zijn er wel (hostels e.d.) maar vergeleken met een jaar of zes geleden zijn de prijzen een factortje of wat duurder geworden. Boodschappen en levensmiddelen zijn vaak 2 tot 3 keer duurder dan NL gok ik.
pi_123281049
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 09:40 schreef Kontiki het volgende:
Australie is wel een stuk duurder geworden de afgelopen jaren. De backpackerbestemming bij uitstek is het niet meer, vrees ik. De faciliteiten zijn er wel (hostels e.d.) maar vergeleken met een jaar of zes geleden zijn de prijzen een factortje of wat duurder geworden. Boodschappen en levensmiddelen zijn vaak 2 tot 3 keer duurder dan NL gok ik.
Heeft ook voor een groot deel met de wisselkoers te maken.
pi_123317496
Klopt, dat scheelt ook een hoop. Zes jaar geleden geloof ik EUR 0,58 voor een dollar, nu rond de EUR 0,80.
  maandag 25 februari 2013 @ 11:59:33 #271
206877 Queens
pi_123319486
Yuhina, ik wil je foto's wel zien hoor!
Ik ga helaas maar 4 weken dus bij lange na niet genoeg tijd om het hele land te doorkruisen.

Ik ga even verder met het doorlezen van de reeks (ben inmiddels bij nummer 8 en heb al een hoop goeie info gevonden) zodat ik jullie dan wat gerichtere vragen kan stellen.

Oja, mstx, die Anaconda III tour is best prijzig ;( .....maar ziet er ERG vet uit!

[ Bericht 0% gewijzigd door Queens op 25-02-2013 13:23:46 (typfout) ]
  maandag 25 februari 2013 @ 22:11:50 #272
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_123347565
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 09:40 schreef Kontiki het volgende:
Australie is inderaad zeker niet goedkoop, zeker niet zoals dit was in 2001, toen ik er voor het eerst was. Vooral groente en fruit zijn erg duur, men is vooral gebrand op lokale productie, en daarnaast door de grote afstanden zit dit ook in de prijs verwerkt.
Overigens, tonijn in blik is relatief goedkoop, ook in 2001 at ik voortdurend die sandwiches, en afgelopen oktober wist ik weer waarom.

Factor 2 tot 3 is wel overdreven, maar voor het gevoel is e.e.a. zeker niet goedkoop, zeker niet in Sydney, maar ook in Perth zal het niet goedkoop zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 09:26:39 #273
164283 Luco
Buongiorno!
pi_123357848
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 11:59 schreef Queens het volgende:
Yuhina, ik wil je foto's wel zien hoor!
Ik ga helaas maar 4 weken dus bij lange na niet genoeg tijd om het hele land te doorkruisen.

Ik ga even verder met het doorlezen van de reeks (ben inmiddels bij nummer 8 en heb al een hoop goeie info gevonden) zodat ik jullie dan wat gerichtere vragen kan stellen.

Oja, mstx, die Anaconda III tour is best prijzig ;( .....maar ziet er ERG vet uit!
ELke 3dagen/2nachten tour rond de Whitsundays is duur.
pi_123512685
Oké, stel je hebt een plan om dit jaar naar Australië je te gaan, maar je kunt vanwege je baan geen maanden wegblijven. Periode van ongeveer 4 - 8 weken (ruim aangehouden). Daarbij wil je tijdens die trip veel zien en van het mooie weer (voorjaar/zomer) genieten, maar je bent wel (gedeeltelijk) alleen. Een periode van de trip zal ik samen met vrienden reizen en een periode alleen.

Waar moet ik aan denken wat travel permits, budget, reisperiode betreft? Zijn er nog andere zaken waar ik aan moet denken of is een ticket boeken, packback & lonely planet kopen voldoende?
  zondag 7 april 2013 @ 09:27:48 #275
206877 Queens
pi_124979511
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:43 schreef mstx het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 09:26 schreef Luco het volgende:

[..]

ELke 3dagen/2nachten tour rond de Whitsundays is duur.
Jullie hebben me overtuigd :P , ik ga gewoon voor de Anaconda III tour!
Ik heb ook al contact met ze gehad over availability enzo maar weten jullie misschien of het goedkoper is om van tevoren te boeken of kan je ter plekke betere deals krijgen?

Vorig jaar heb ik namelijk vanuit NL tickets voor Disney World gekocht om er vervolgens daar achter te komen dat het stikte van de deals die mij 1/3 van de prijs hadden bespaard.

Ik heb eigenlijk ook dezelfde vraag wat een vliegticket Cairns-Sydney betreft, nu al hier boeken of daar last-minute? En heeft iemand dan toevallig een site waar ie goeie ervaringen mee heeft?

Nog 11 dagen! Ik heb tot nu toe alleen maar een appartement voor de 1e dagen in Sydney (via Wimdu, uiteindelijk cheaper dan een privé kamer in een hostel) en een camper (Cheapa Camper) geboekt, die zaken zijn noodzakelijk om van tevoren te boeken vond ik.
Fraser Island boek ik daar wel!

Alvast bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')