Duiken moet je dus sowieso een trip vanuit Cairns of Townsville plannen. Wat voor brevet heb je en hou je van wrakduiken? Probeer dan sowieso bij de Yongala te duiken!quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:41 schreef Queens het volgende:
Ik ga dit topic 'even' vakkundig vanaf nummer 1 doorlezen want ik ga van 18 april-18mei naar het fantastische Australië![]()
Ik kwam 2 weken geleden een hele goeie aanbieding tegen(retourje A'dam-Sydney voor ¤895) en die heb ik meteen geboekt, ik ga samen met mijn vriend. We vliegen dus op Sydney, blijven daar een paar dagen en willen dan met de auto/camper naar Cairns rijden en vanuit daar weer terugvliegen naar Sydney. Ik heb me nog nagenoeg nergens in verdiept (wel een Lonely Planet gescoord) dus ik heb nog 3,5 week in te vullen!
Aangezien we deze reis redelijk impulsief hebben geboekt, heb ik ook niet echt gespaard ofzo ()... het moet dus redelijk budgettair allemaal.
Iemand die deze route toevallig ook heeft gedaan? Of iemand die het leuk vindt om gewoon wat tips te geven?
Alvast bedankt!!
Oja wel handig om even aan te geven waar ik van houd, ik ben niet echt een natuurfreak ofzo...ik heb ook nog nooit gekampeerd.
Heb wel al veel gereisd en dit is dus het laatste continent (op de polen na) waar ik nog niet ben geweest. Ik ben dus wel bekend met roadtrips maar zaken zoals wandelen en zo doen mij niet zoveel, ik duik wel!
Thanks!
Gewoon zo'n standaard PADI...wrakduiken zit er dus helaas niet in.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:43 schreef Luco het volgende:
[..]
Duiken moet je dus sowieso een trip vanuit Cairns plannen. Wat voor brevet heb je en hou je van wrakduiken? Probeer dan sowieso bij de Yongala te duiken!
Ik heb m'n brevet gehaald op Magnetic Island maar daar was weinig spectaculairs te zien...quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:45 schreef Queens het volgende:
[..]
Gewoon zo'n standaard PADI...wrakduiken zit er dus helaas niet in.
Heb jij gedoken vanuit Cairns? Heb je een duikschool aan te raden?
Want ik ga sowieso wel duiken!
Qua duiken of sowieso?quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:52 schreef Luco het volgende:
[..]
Ik heb m'n brevet gehaald op Magnetic Island maar daar was weinig spectaculairs te zien...
Qua duiken. Ik heb er ook alleen maar gedoken, maar het eiland is an sich wel mooi en er zijn nog veel koala's die vrij rondlopen. Je zou het een dagje kunnen doen vanuit Townsville voor de koala's.quote:
Koala'squote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:08 schreef Luco het volgende:
[..]
Qua duiken. Ik heb er ook alleen maar gedoken, maar het eiland is an sich wel mooi en er zijn nog veel koala's die vrij rondlopen. Je zou het een dagje kunnen doen vanuit Townsville voor de koala's.
Ik heb precies het zelfde gedaan, Sydney-Cairns in 4 weken met een camper. De dingen die je sowieso moet zien zijn: blue mountains, fraser island en de whitsundays maar dat zijn allemaal inkoppertjes natuurlijk. Surfen kun je het beste doen in Byron Bay. In Cairns is veel te doen zoals mountainbiken, raften (Tully River), skydiven etc. (wordt wel wat lastiger als tegen die tijd je geld op is).quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:41 schreef Queens het volgende:
We vliegen dus op Sydney, blijven daar een paar dagen en willen dan met de auto/camper naar Cairns rijden en vanuit daar weer terugvliegen naar Sydney. Ik heb me nog nagenoeg nergens in verdiept (wel een Lonely Planet gescoord) dus ik heb nog 3,5 week in te vullen!
Aangezien we deze reis redelijk impulsief hebben geboekt, heb ik ook niet echt gespaard ofzo ()... het moet dus redelijk budgettair allemaal.
Iemand die deze route toevallig ook heeft gedaan? Of iemand die het leuk vindt om gewoon wat tips te geven?
Oh great, goeie info! Welke maand(en) zat je daar?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:43 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik heb precies het zelfde gedaan, Sydney-Cairns in 4 weken met een camper. De dingen die je sowieso moet zien zijn: blue mountains, fraser island en de whitsundays maar dat zijn allemaal inkoppertjes natuurlijk. Surfen kun je het beste doen in Byron Bay. In Cairns is veel te doen zoals mountainbiken, raften (Tully River), skydiven etc. (wordt wel wat lastiger als tegen die tijd je geld op is).
Vanaf Airlie Beach kun je 3 dagen duiken/snorkelen vanaf een zeilboot rond de Whitsundays, is wel een aanrader. Als je dat gaat doen zou ik de Anaconda III tour aanraden.
Verder gewoon langs de kust naar het noorden rijden en kijken wat je onderweg tegenkomt.
Geen last van gehadquote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:44 schreef mstx het volgende:
Oja en Magnetic Island zou ik niet naartoe gaan, daar zitten superveel vieze gore steekvliegen die je het hele eiland achtervolgen.
Campers zijn duurder, maar dat betekent wel dat je gewoon in je camper ergens kan gaan staan en kan gaan slapen. Als je met de auto bent moet je er rekening mee houden dat je of tenten mee moet sjouwen (Die je ook moet kopen/huren) of steeds in een hostel (a gemiddeld 20-25AUD/nacht) moet slapen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:25 schreef Queens het volgende:
[..]
Oh great, goeie info! Welke maand(en) zat je daar?
Wij twijfelen dus nog tussen een camper of een auto...heb jij met de camper op campings gestaan?
Hoeveel kostte dat gemiddeld? Ik heb daar tot nu toe niet veel over kunnen vinden...
Dit soort informatie zou mij erg helpen bij de afweging tussen een camper en een auto (ik las ook iets over een spacewagon in dit topic).
En ik ben niet dol op gore insecten (tja, wie wel eigenlijk) dus ik zal Magnetic Island dan nog even moeten overwegen....
September-oktober. Ja we stonden de meeste nachten op campings, volgens mij was het iets van $15-$20 per nacht, en $5-$10 extra als je er stroom bij wil. Als het goed is staan er ook veel prijzen in de lonely planet vermeld, meestal zochten we aan de hand daarvan de goedkoopste op als we in een stadje aankwamen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:25 schreef Queens het volgende:
[..]
Oh great, goeie info! Welke maand(en) zat je daar?
Wij twijfelen dus nog tussen een camper of een auto...heb jij met de camper op campings gestaan?
Hoeveel kostte dat gemiddeld? Ik heb daar tot nu toe niet veel over kunnen vinden...
Dit soort informatie zou mij erg helpen bij de afweging tussen een camper en een auto (ik las ook iets over een spacewagon in dit topic).
Fraser kom je inderdaad alleen met een 4WD op.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:08 schreef Queens het volgende:
Mja ik neig ook naar een camper...maar ik had begrepen dat je bijvoorbeeld Fraser Island alleen op mocht met een 4WD? Of heeft mijn vriend mij fabeltjes zitten voeren...![]()
En qua steden, kan je daar wel goed terecht met je camper of moet je dan echt naar campings die buiten de stad zitten?
God, wat heb ik zin zeg
Je kan ook een tour doen waarbij je met 20 man in zo'n grote 4x4 bus zit.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:11 schreef Luco het volgende:
[..]
Fraser kom je inderdaad alleen met een 4WD op.
Heeft ook voor een groot deel met de wisselkoers te maken.quote:Op zondag 24 februari 2013 09:40 schreef Kontiki het volgende:
Australie is wel een stuk duurder geworden de afgelopen jaren. De backpackerbestemming bij uitstek is het niet meer, vrees ik. De faciliteiten zijn er wel (hostels e.d.) maar vergeleken met een jaar of zes geleden zijn de prijzen een factortje of wat duurder geworden. Boodschappen en levensmiddelen zijn vaak 2 tot 3 keer duurder dan NL gok ik.
Australie is inderaad zeker niet goedkoop, zeker niet zoals dit was in 2001, toen ik er voor het eerst was. Vooral groente en fruit zijn erg duur, men is vooral gebrand op lokale productie, en daarnaast door de grote afstanden zit dit ook in de prijs verwerkt.quote:Op zondag 24 februari 2013 09:40 schreef Kontiki het volgende:
Australie is wel een stuk duurder geworden de afgelopen jaren. De backpackerbestemming bij uitstek is het niet meer, vrees ik. De faciliteiten zijn er wel (hostels e.d.) maar vergeleken met een jaar of zes geleden zijn de prijzen een factortje of wat duurder geworden. Boodschappen en levensmiddelen zijn vaak 2 tot 3 keer duurder dan NL gok ik.
ELke 3dagen/2nachten tour rond de Whitsundays is duur.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:59 schreef Queens het volgende:
Yuhina, ik wil je foto's wel zien hoor!
Ik ga helaas maar 4 weken dus bij lange na niet genoeg tijd om het hele land te doorkruisen.
Ik ga even verder met het doorlezen van de reeks (ben inmiddels bij nummer 8 en heb al een hoop goeie info gevonden) zodat ik jullie dan wat gerichtere vragen kan stellen.
Oja, mstx, die Anaconda III tour is best prijzig.....maar ziet er ERG vet uit!
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:43 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik heb precies het zelfde gedaan, Sydney-Cairns in 4 weken met een camper. De dingen die je sowieso moet zien zijn: blue mountains, fraser island en de whitsundays maar dat zijn allemaal inkoppertjes natuurlijk. Surfen kun je het beste doen in Byron Bay. In Cairns is veel te doen zoals mountainbiken, raften (Tully River), skydiven etc. (wordt wel wat lastiger als tegen die tijd je geld op is).
Vanaf Airlie Beach kun je 3 dagen duiken/snorkelen vanaf een zeilboot rond de Whitsundays, is wel een aanrader. Als je dat gaat doen zou ik de Anaconda III tour aanraden.
Verder gewoon langs de kust naar het noorden rijden en kijken wat je onderweg tegenkomt.
Jullie hebben me overtuigdquote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:26 schreef Luco het volgende:
[..]
ELke 3dagen/2nachten tour rond de Whitsundays is duur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |