Peugeot (206?)quote:Op maandag 23 januari 2012 20:36 schreef Goddelijker het volgende:
[ afbeelding ]
Hadden ze dus een gat naast m'n slot geslagen.
Op de foto was ie dicht gekit, tijdelijk.
quote:Met de nodige tamtam werd het aangekondigd: een verbod op woningsplitsing in tien buurten in Utrecht, met ingang van 1 januari van 2012. Maar de afgifte van eerder aangevraagde vergunningen gaat voorlopig gewoon nog door, zo blijkt uit onderzoek van de gemeenteberichten sinds begin dit jaar.
Het moest hét antwoord zijn op problemen met woningsplitsing: een verbod daarop in delen van Zuilen, Ondiep West, Lombok, de Schepenbuurt, Rivierenwijk, Dichterswijk, Oudwijk, de Watervogelbuurt, Vogelenbuurt en Wittevrouwen. Door een zogenoemd 'nee, tenzij'-beleid moest overlast die splitsing met zich meebrengt worden voorkomen.
Dit beleid zou met een zogenoemd voorbereidingsbesluit per 1 januari van dit jaar van kracht zijn, zodat de gemeente rustig de tijd kon nemen om de benodigde procedures te doorlopen. Per januari 2012 geen vergunningen meer voor woningsplitsing in de aangewezen buurten, zo leek de gemeente te beloven.
Niets is minder waar, blijkt uit onderzoek van verleende vergunningen in de Dichterswijk. De gemeente verleende de afgelopen weken zogenoemde omgevingsvergunningen voor de splitsing van twee woningen aan de Asselijnstraat en één woning aan de Croeselaan. De twee woningen aan de Asselijnstraat worden verbouwd tot vier appartementen, de woning aan de Croeselaan tot drie.
De aanvragen hiervoor werden weliswaar in december 2011 ingediend maar de gemeente berichtte er pas over op 4 januari 2012. Het probleem met splitsen lijkt dus nog allerminst opgelost. En door te kiezen voor een verbod in delen van de genoemde wijken lijkt het zich daarnaast ook nog eens te verplaatsen, naar die delen van de wijk waarvoor het verbod niet geldt.
Zo zijn voor drie woningen aan de Croeselaan vergunningen verleend voor een flinke dakopbouw, van vijf meter hoog, die bovenop de bestaande bouwlagen moet komen, en die bedragen 'maar' negen meter. Voor een vierde woning - eveneens aan de Croeselaan - is een vergunning verleend voor splitsing, in twee appartementen.
Formeel liggen deze woningen buiten dat deel van de Dichterswijk waarvoor het splitsingsverbod geldt. Maar ze liggen wel in dezelfde wijk. Sterker nog: ze liggen aan dezelfde Croeselaan, waar voor de ene kant, de oostzijde, dus een splitsingsverbod geldt, maar voor de westzijde niet.
Wijkbewoner Joost Hageman vindt het maar vreemd en is er niet gerust op. “Ik zou graag willen voorkomen dat in betrekkelijk korte tijd het aangezicht van de Croeselaan bedorven wordt, door huisjesmelkers en snelle jongens die geld willen verdienen, maar die niet geïnteresseerd zijn in hoe iets eruit ziet, of hoe leefbaar een straat of buurt is.”
Op één van de appartementencomplexen aan de Croeselaan is al een dakterras gebouwd, erkent Hageman. “Maar nu gaat het om een dakopbouw. En als er één mogelijk is, dan kon het hek wel eens van de dam zijn. Terwijl de bebouwing aan de Croeselaan nu dus nog vrijwel geheel origineel is.”
Hageman ziet de splitsingsproblematiek, die zich tot dusver voordeed aan de oostkant van de Croeselaan, zich snel verplaatsen naar de westkant. “Met zo'n dakopbouw van vijf meter wordt kamerverhuur natuurlijk ook erg aantrekkelijk, waardoor de leefbaarheid in de straat in het gedrang komt.”
Hageman gaat er bij de gemeente via een zogenoemde zienswijze voor pleiten dat de vergunning voor de dakopbouw wordt ingetrokken, en hoopt dat meer mensen dat zullen doen . Een uitbreiding van het splitsingsverbod tot de westzijde van de Croeselaan is vervolgens een zaak voor de politiek. “Ik hoop dat ze er haast mee maken, want het loopt uit de hand.”
Ja.quote:Op maandag 23 januari 2012 23:28 schreef marcek het volgende:
[..]
Peugeot (206?)
Dit is mij ook al 3 keer gebeurd ( Alle keren niks gestolen, omdat er niks aanwezig was )
Al meldde het schadebedrijf dat peugeot minder populair aan het worden is (hij kwam dit soort inbraken niet veel meer tegen)
Vooral populair zijn de audi en volkswagens met hun ingebouwde all in systemen, 4 schroeven los en klaar is de klus.
Ik maak me tegenwoordig niet zo druk meer om mini schade en inbraak, het blijft de stad
Dashboard kastje openzetten doe ik ook, al maakt dat volgens het schadebedrijf niet veel uit.
Ze tikken toch eerst je deur of raam in en letten er toch niet op.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:55 schreef Q. het volgende:
Gelukkig hebben niet alleen automobilisten en voetgangers het bijzonder moeilijk in Utrecht:
[ afbeelding ]
Zou Utrecht volgend jaar weer meedingen naar de titel 'Fietsstad van Nederland' zoals dit jaar? Nog nooit in een plaats gewoond waar de fietser zo wordt afgescheept met slecht onderhouden en levensgevaarlijke fietspaden, belachelijke omwegen en ongunstige voorrangsregels en verkeerslichtafstellingen.
ik snap er geen hol van... wat een onduidelijk kutkaart zeg..quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:58 schreef Q. het volgende:
Detailkaartje van de situatie die 2 jaar gaat duren:
[ afbeelding ]
Alle fietsers vanaf het station richting oude gracht moeten 2 jaar lang door de lange koestraat fietsen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik snap er geen hol van... wat een onduidelijk kutkaart zeg..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |