abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 7 maart 2012 @ 18:08:08 #101
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_108830149
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:23 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Iemand advies geven over hoe fotografie in elkaar zit is bijna niet te doen. Allereerst moet je een camera snappen en daarnaast heb te maken met kiezen van de compositie en creativiteit.
Ik zie hier soms alledrie ontbreken en daar ga ik niet aan beginnen.
Ik wil niemand voor de borst stoten, maar ik heb het gevoel dat elk persoon met een of ander cameraatje hier zijn laatst gemaakt foto komt posten. Dat heeft in mijn ogen niets meer met fotografie te maken.
Jezus wat ben jij voor pretentieuze twat....sorry hoor. Het topic heet "beoordeel de foto van je voorganger" niet "foto's voor professionele fotografen met een camera van minimaal 2000 euro en 10 jaar aan ervaring"

Daarnaast is fotografie, naast inderdaad je camera kennen, daarin geef ik je nog gelijk, ook een kunst, een kwestie van timing, op het juiste moment het juiste plaatje zien.
Net zoals de een bijvoorbeeld een Rembrandt schilderij mooi vindt, vindt de ander daar niks aan en prefereert iets van Monet.
Zo zijn er mensen die bepaalde foto's prachtig vinden, waarvan ik denk BOEIEND en zijn de foto's waar ik op kick misschien voor een ander weer totaal boring.

Wie ben jij om te zeggen wat creatief is, wat goed is en wat niet? Omdat je een dure camera hebt? Omdat je al lang bezig bent met fotografie? So fucking what. Je hebt een mening, meer niet, net als ik, net als everybody else.
En guess what, de wereld draait niet om jouw mening. |:(

Ik vind dit een leuk topic, ik kijk graag naar wat een ander maakt, of hij/zij nou met een 100 euro media markt cameraatje iets heeft geschoten of een Canon bla bla duur duur zoveel.
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:09:47 #102
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_108830213
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:23 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Iemand advies geven over hoe fotografie in elkaar zit is bijna niet te doen. Allereerst moet je een camera snappen en daarnaast heb te maken met kiezen van de compositie en creativiteit.
Ik zie hier soms alledrie ontbreken en daar ga ik niet aan beginnen.
Ik wil niemand voor de borst stoten, maar ik heb het gevoel dat elk persoon met een of ander cameraatje hier zijn laatst gemaakt foto komt posten. Dat heeft in mijn ogen niets meer met fotografie te maken.
dude :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator woensdag 7 maart 2012 @ 18:10:20 #103
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_108830233
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:09 schreef Mirjam het volgende:

[..]

dude :')
ja echt he....ik heb al een rant gedaan haha :P
pi_108841286
quote:
13s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Jezus wat ben jij voor pretentieuze twat....sorry hoor. Het topic heet "beoordeel de foto van je voorganger" niet "foto's voor professionele fotografen met een camera van minimaal 2000 euro en 10 jaar aan ervaring"

Daarnaast is fotografie, naast inderdaad je camera kennen, daarin geef ik je nog gelijk, ook een kunst, een kwestie van timing, op het juiste moment het juiste plaatje zien.
Net zoals de een bijvoorbeeld een Rembrandt schilderij mooi vindt, vindt de ander daar niks aan en prefereert iets van Monet.
Zo zijn er mensen die bepaalde foto's prachtig vinden, waarvan ik denk BOEIEND en zijn de foto's waar ik op kick misschien voor een ander weer totaal boring.

Wie ben jij om te zeggen wat creatief is, wat goed is en wat niet? Omdat je een dure camera hebt? Omdat je al lang bezig bent met fotografie? So fucking what. Je hebt een mening, meer niet, net als ik, net als everybody else.
En guess what, de wereld draait niet om jouw mening. |:(

Ik vind dit een leuk topic, ik kijk graag naar wat een ander maakt, of hij/zij nou met een 100 euro media markt cameraatje iets heeft geschoten of een Canon bla bla duur duur zoveel.
Als je je aangevallen voelt, dan kun je dat vast korter beschrijven, na de eerste paar beledigingen ben ik gestopt met lezen. Jammer van je typwerk.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_108841504
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:09 schreef Mirjam het volgende:

[..]

dude :')
Laat ik het zo zeggen, soms kom ik hier foto's tegen waar weinig techniek achter zit en waar waarschijnlijk weinig tot geen moeite in is gestoken. Het zou toch jammer zijn om steeds meer foto's te zien waar geen tijd en kennis in is gestoken?

Ik begrijp best als mensen willen oefenen, maar je ziet tig mensen hier eenmalig een foto posten (zonder commentaar op anderen, omdat ze het doel van het topic niet snappen) en daarna nooit meer terug komen. Dan doe je dus niets om jezelf kwalitatief te verbeteren.

Maargoed, er worden alleen maar overhaaste conclusies getrokken en beledigingen gebruikt om tegen mijn standpunt in te gaan. Beetje jammer. In FOT had ik dit gehalte toch wat lager verwacht...

edit: kort samengevat, als iemand een beginner is en zich wil verdiepen in de fotografie met een kleine compact camera, dan heeft degene mijn zege. Maar als diegene 1 keer een snapshot tussendoor neerplempt en weer weg gaat dan is mijn respect voor diegene zijn houding tov fotografie weg.
Cuz I'm Mr. Brightside
  FOK!fotograaf woensdag 7 maart 2012 @ 22:53:37 #106
245494 Peter_Aragorn
pi_108845554
Zeg dat dan gewoon :) Is meteen duidelijk wat jij bedoelt :)
  Moderator woensdag 7 maart 2012 @ 23:06:35 #107
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_108846302
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:46 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, soms kom ik hier foto's tegen waar weinig techniek achter zit en waar waarschijnlijk weinig tot geen moeite in is gestoken. Het zou toch jammer zijn om steeds meer foto's te zien waar geen tijd en kennis in is gestoken?

Ik begrijp best als mensen willen oefenen, maar je ziet tig mensen hier eenmalig een foto posten (zonder commentaar op anderen, omdat ze het doel van het topic niet snappen) en daarna nooit meer terug komen. Dan doe je dus niets om jezelf kwalitatief te verbeteren.

Maargoed, er worden alleen maar overhaaste conclusies getrokken en beledigingen gebruikt om tegen mijn standpunt in te gaan. Beetje jammer. In FOT had ik dit gehalte toch wat lager verwacht...

edit: kort samengevat, als iemand een beginner is en zich wil verdiepen in de fotografie met een kleine compact camera, dan heeft degene mijn zege. Maar als diegene 1 keer een snapshot tussendoor neerplempt en weer weg gaat dan is mijn respect voor diegene zijn houding tov fotografie weg.
Ok, nu kom je minder pretentieus over. Sorry dat ik je een twat heb genoemd, ok?
Maar als je nou in 1e instantie je mening/verhaal zo had neergezet (zoals Peter_Aragorn ook zei) was het veel redelijker en duidelijker geweest. Met je standpunten in deze post ben ik het verder ook gewoon eens.

Mensen die gaan zeggen dat wat een ander maakt niks voorstelt of niet creatief is trek ik heel slecht, vandaar mijn rant....
Maar ok, nou moeten mensen maar weer plaatjes gaan posten want dat is waar dit topic voor bedoeld is :)
  woensdag 7 maart 2012 @ 23:13:19 #108
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_108846614
Ik zie overigens nergens random users die zonder te beoordelen foto's plaatsen.
When all else fails, you always have delusion.
pi_108851899
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:23 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Iemand advies geven over hoe fotografie in elkaar zit is bijna niet te doen. Allereerst moet je een camera snappen en daarnaast heb te maken met kiezen van de compositie en creativiteit.
Ik zie hier soms alledrie ontbreken en daar ga ik niet aan beginnen.
Ik wil niemand voor de borst stoten, maar ik heb het gevoel dat elk persoon met een of ander cameraatje hier zijn laatst gemaakt foto komt posten. Dat heeft in mijn ogen niets meer met fotografie te maken.
Ergens begrijp ik wat je zegt, maar aan de andere kant vind ik dat je het onterecht zegt.
Als men op een professioneel niveau zijn/haar foto's wil laten beoordelen, dan lijkt me fok sowieso niet de beste plek, maar dan ga je naar een forum als DPZ o.i.d.
Hier zitten gewoon mensen van alle niveaus die elkaar tips kunnen geven, en ook al zitten er mensen bij die misschien nog weinig kaas hebben gegeten van ISO's F-Stops, composities etc...ook die mensen hebben het recht om wat pointers te krijgen. Daarom is dit een goede plek, en een forum als DPZ een goede plek voor de mensen die wel echt weten waar ze mee bezig zijn.
People assume too much.
pi_108852649
quote:
dan lijkt me fok sowieso niet de beste plek, maar dan ga je naar een forum als DPZ o.i.d.
quote:
en een forum als DPZ een goede plek voor de mensen die wel echt weten waar ze mee bezig zijn.
Valt best tegen hoor. Op DPZ heb je als beginner totaal geen kans omdat je helemaal afgebrand wordt. Ik heb daar letterlijk voorbij zien komen dat 'ze niet zitten te wachten op de beginner'.

En als je vervolgens weet hoe je camera werkt en het beginstadium ontgroeit bent dan krijg je alleen maar reacties op foto's als je vriendjes hebt.

@Neo-Mullen:
quote:
Ik heb steeds vaker het gevoel dat dit het 'kiekjestopic' is ipv een fotografietopic :{
Kan aan mij liggen hoor...
Wat heeft jou doen besluiten deze post te plaatsen en geen gegrond commentaar op de foto's? Als ik zo kijk naar bijv. de laatste 5 foto's, dan valt dat 'kiekjes-gehalte' best wel mee naar mijn idee...

Of heb je het over FOT in het algemeen? Want dan ben ik het eigenlijk wel deels met je eens...

[ Bericht 15% gewijzigd door polariteit op 08-03-2012 07:09:55 ]
Voor wat foto's, kijk hier
pi_108856335
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:47 schreef jelle1982 het volgende:
+ mooie symmetrie
+ goede compositie (bankje en horizon)

[ afbeelding ]
+ Mooi moment,kleuren uitstraling. Plaatje is 'af' :)
- Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan de gare Dell-monitor hier op het werk, maar hier zijn de kleuren wat 'vlak', maar heel waarschijnlijk ligt dat dus aan deze machine :)
- Iets krapper gecropped was misschien mooier. Maar eigenlijk issie zo ook heel mooi :P

Een hele pagina enkel discussie, nouja dan maar een die net iets ouder is hoor!


December, Yala National Park, Sri Lanka.
  Moderator donderdag 8 maart 2012 @ 11:57:06 #112
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_108858369
quote:
2s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

+ Mooi moment,kleuren uitstraling. Plaatje is 'af' :)
- Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan de gare Dell-monitor hier op het werk, maar hier zijn de kleuren wat 'vlak', maar heel waarschijnlijk ligt dat dus aan deze machine :)
- Iets krapper gecropped was misschien mooier. Maar eigenlijk issie zo ook heel mooi :P

Een hele pagina enkel discussie, nouja dan maar een die net iets ouder is hoor!

[ afbeelding ]
December, Yala National Park, Sri Lanka.
+ schattig (ja ok is niet echt een professioneel kritiekpunt, maar ik vind het n schattig plaatje :P)
+ kleuren zijn netjes en helder, modder is ook echt modder en het groen mooi groen
- Ik had misschien geprobeerd een seconde later te schieten zodat je z'n kop/slurf een beetje beter kan zien.

Vorige zomer op Malta:

  donderdag 8 maart 2012 @ 12:20:41 #113
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_108859125
+kadrering, gebouwen aan de zijkanten, weg in het midden, auto's links, schaduwen rechts, leuk dat de weg ook omhoog loopt. Tof standpunt!
+vrouw die er loopt, geeft het net wat meer leven
-ach ja, als de gebouwen links en rechts ongeveer dezelfde hoogte hadden, dan was het wat symmetrischer, vooral het stukje blauwe lucht zou daar baat bij hebben.

Ik heb zelf niks om te posten. :)
When all else fails, you always have delusion.
pi_108859218
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 02:16 schreef very het volgende:

[..]

Ergens begrijp ik wat je zegt, maar aan de andere kant vind ik dat je het onterecht zegt.
Als men op een professioneel niveau zijn/haar foto's wil laten beoordelen, dan lijkt me fok sowieso niet de beste plek, maar dan ga je naar een forum als DPZ o.i.d.
Hier zitten gewoon mensen van alle niveaus die elkaar tips kunnen geven, en ook al zitten er mensen bij die misschien nog weinig kaas hebben gegeten van ISO's F-Stops, composities etc...ook die mensen hebben het recht om wat pointers te krijgen. Daarom is dit een goede plek, en een forum als DPZ een goede plek voor de mensen die wel echt weten waar ze mee bezig zijn.
Ik verwacht geen professionele plaatjes, die maak ik zelf ook absoluut niet. Ik verwacht wel dat er moeite wordt gestoken om een foto neer te maken. Een foto waar je zelf naar kijkt en denkt: kijk, daar ben ik trots op!
Soms mis ik dat gewoon en krijg ik meer het idee dat de maker van de foto denkt 'mwah, deze is wel ok, laat ik m eens online zetten'
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 07:01 schreef polariteit het volgende:
@Neo-Mullen:

[..]

Wat heeft jou doen besluiten deze post te plaatsen en geen gegrond commentaar op de foto's? Als ik zo kijk naar bijv. de laatste 5 foto's, dan valt dat 'kiekjes-gehalte' best wel mee naar mijn idee...

Of heb je het over FOT in het algemeen? Want dan ben ik het eigenlijk wel deels met je eens...
Zowel in FOT als in dit topic.
Gelukkig zie je ook zat prachtige foto's voorbij komen.

Maar ik wil verder dit topic niet in de war schoppen. Ik wou gewoon even mijn mening geuit hebben.
Het wordt voor mij hoog tijd dat ik mijn camera weer eens ga gebruiken! It's been a while :s)
Cuz I'm Mr. Brightside
  Paintbaas donderdag 8 maart 2012 @ 12:26:27 #115
52741 HaJee
pi_108859276
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:20 schreef Mirel het volgende:
+kadrering, gebouwen aan de zijkanten, weg in het midden, auto's links, schaduwen rechts, leuk dat de weg ook omhoog loopt. Tof standpunt!
+vrouw die er loopt, geeft het net wat meer leven
-ach ja, als de gebouwen links en rechts ongeveer dezelfde hoogte hadden, dan was het wat symmetrischer, vooral het stukje blauwe lucht zou daar baat bij hebben.

Ik heb zelf niks om te posten. :)
Mag ik dan zo vrij zijn om een fotootje te posten?

Ontluikende lente tussen wat herfstoverblijfselen in mijn achtertuin.

  donderdag 8 maart 2012 @ 12:28:11 #116
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_108859315
Je mag de voorgaande ook wel beoordelen. Ik voelde me geroepen om het te doen omdat ik het een toffe foto vind :P
When all else fails, you always have delusion.
  Paintbaas donderdag 8 maart 2012 @ 12:42:40 #117
52741 HaJee
pi_108859763
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:28 schreef Mirel het volgende:
Je mag de voorgaande ook wel beoordelen. Ik voelde me geroepen om het te doen omdat ik het een toffe foto vind :P
Ik vond jouw beoordeling al prima eigenlijk. Vind dit soort foto's van straatgezichten altijd zeer fraai. Ook zonder de voetgangster hoewel zij zeker een welkome toevoeging is.
  Moderator donderdag 8 maart 2012 @ 13:25:34 #118
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_108861183
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:28 schreef Mirel het volgende:
Je mag de voorgaande ook wel beoordelen. Ik voelde me geroepen om het te doen omdat ik het een toffe foto vind :P
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:42 schreef HaJee het volgende:

[..]

Ik vond jouw beoordeling al prima eigenlijk. Vind dit soort foto's van straatgezichten altijd zeer fraai. Ook zonder de voetgangster hoewel zij zeker een welkome toevoeging is.
Merci, vind ik leuk om te horen :)

Vind de lente foto trouwens ook mooi. Lekker strak gefocussed op de bloem en grassprieten er omheen. Minpuntje zou ik zeggen, het blad/ takjes rechtsonder in beeld (wazig)...die storen een beetje.
  FOK!fotograaf vrijdag 9 maart 2012 @ 17:16:01 #119
245494 Peter_Aragorn
pi_108910581
+ Mooie macro
- Ik houd echter niet van bloemfotografie, dus sorry


Huize Almelo by Peter vd Ham, on Flickr
pi_108911321
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:16 schreef Peter_Aragorn het volgende:
+ Mooie macro
- Ik houd echter niet van bloemfotografie, dus sorry

[ link | afbeelding ]
Huize Almelo by Peter vd Ham, on Flickr
+ Leuke compositie met de poort ervoor.
+ Zwart wit is denk ik een goed keuze geweest. In kleur vind ik het al snel te druk worden met zoveel in beeld plus dat het zo nog net wat ouder oogt.
- Je hebt er net iets scheef voorgestaan naar mijn idee. Daar bedoel ik mee dat je camera net wat meer naar rechts richt ipv 100% rechtdoor.



quote:
2s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

+ Mooi moment,kleuren uitstraling. Plaatje is 'af' :)
- Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan de gare Dell-monitor hier op het werk, maar hier zijn de kleuren wat 'vlak', maar heel waarschijnlijk ligt dat dus aan deze machine :)
- Iets krapper gecropped was misschien mooier. Maar eigenlijk issie zo ook heel mooi :P

Een hele pagina enkel discussie, nouja dan maar een die net iets ouder is hoor!

[ afbeelding ]
December, Yala National Park, Sri Lanka.
Deze vind ik trouwens echt gaaf. Mede ook omdat je die 'moeder' nog net weg ziet lopen.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2012 17:44:54 ]
pi_108934687
Denk dat je gelijk hebt wiebel... Over jouw foto:
+ Vette compositie
+ Je denkt heel even: 'Huh, wat is dit nou?' En dan: 'Oooooh ja...' Leuk!

Mijn eerste poging tot street:

What's that? by Peter vd Ham, on Flickr
pi_109010126
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:52 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Denk dat je gelijk hebt wiebel... Over jouw foto:
+ Vette compositie
+ Je denkt heel even: 'Huh, wat is dit nou?' En dan: 'Oooooh ja...' Leuk!

Mijn eerste poging tot street:
[ link | afbeelding ]
What's that? by Peter vd Ham, on Flickr
+ z/w is meestal met street de mooiste setting
+ Kunt goed zien wat je onderwerp is geweest
+ Beweging goed in beeld

-de crop; je hebt de foto krap genomen of teveel gecropt. Ik vind het niet staan als je mensen zo bij de enkels afcropt. Als je dan toch zou willen croppen dan had ik het ter hoogte van de torso gedaan zodat je een portret van de omkijkende persoon krijgt.
- de achtergrond, stel vuilcontainers.

  FOK!fotograaf maandag 12 maart 2012 @ 16:47:36 #123
245494 Peter_Aragorn
pi_109015736
++ Mooi portret, met lekkere kleuren en een mooie achtergrond
- Persoonlijk zou ik wat meer 'bokeh' willen zien in dit soort shots. Maar dat is persoonlijke voorkeur.

Dank voor je kritiek op mijn eerste street foto! De achtergrond kon ik natuurlijk weinig aan doen, maar over de crop heb je wel gelijk. Zal vanavond eens kijken of ik die wat anders kan doen waardoor de foto leuker wordt.
Gisteren voor het eerst aan sportfotografie gedaan ook:

DA1 Pollux - Sliedrecht 11-03-2012 by Peter vd Ham, on Flickr
pi_109016752
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:47 schreef Peter_Aragorn het volgende:
++ Mooi portret, met lekkere kleuren en een mooie achtergrond
- Persoonlijk zou ik wat meer 'bokeh' willen zien in dit soort shots. Maar dat is persoonlijke voorkeur.

Dank voor je kritiek op mijn eerste street foto! De achtergrond kon ik natuurlijk weinig aan doen, maar over de crop heb je wel gelijk. Zal vanavond eens kijken of ik die wat anders kan doen waardoor de foto leuker wordt.
Gisteren voor het eerst aan sportfotografie gedaan ook:
[ link | afbeelding ]
DA1 Pollux - Sliedrecht 11-03-2012 by Peter vd Ham, on Flickr
Ik heb je geadd als contact op Flickr
  maandag 12 maart 2012 @ 20:43:12 #125
225308 Row-1
'sup money?
pi_109025601
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:47 schreef Peter_Aragorn het volgende:
++ Mooi portret, met lekkere kleuren en een mooie achtergrond
- Persoonlijk zou ik wat meer 'bokeh' willen zien in dit soort shots. Maar dat is persoonlijke voorkeur.

Dank voor je kritiek op mijn eerste street foto! De achtergrond kon ik natuurlijk weinig aan doen, maar over de crop heb je wel gelijk. Zal vanavond eens kijken of ik die wat anders kan doen waardoor de foto leuker wordt.
Gisteren voor het eerst aan sportfotografie gedaan ook:
[ link | afbeelding ]
DA1 Pollux - Sliedrecht 11-03-2012 by Peter vd Ham, on Flickr
+Mooie timing
+Reflectie op de vloer
+leuk dat ze bijna allemaal in dezelfde gespannen houding staan
-Beetje druk

De mijne:
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')