abonnement Unibet Coolblue
pi_107443936
Dat heeft m'n E23 ook, maar volgens mij hebben ze daar de thermostaat eruit gehaald :P
Facts don't care about your feelings
pi_107444366
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:33 schreef xaban06 het volgende:

Lijkt mij niet ok, geen optimale verbranding dacht ik zo
als je het ergens zoekt zoek dan richting de koeling en dus naar de thermostaat...

bij geen juiste verbranding gaat je auto slecht lopen toch?....
  dinsdag 31 januari 2012 @ 18:09:49 #253
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_107448558
Thermostaat.

Overigens heb ik al een maand of 2 een stuk radiatorfolie voorin zitten om ongeveer de halve radiator af te dekken.
Voorzover het al werkt is het vooral om de luchtstroom op het blok wat te verminderen zodat de boel een beetje warm blijft. Mijn E46M54 :P heeft het al moeilijk genoeg een beetje fatsoenlijk op temp. te komen met 25 km snelweg heen en 25 km. terug per (werk-)dag.

Ook zonder die folie staat mijn metertje met dit weer fier recht omhoog ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:57:18 #254
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_107455898
Bij mij staat 'ie nu ook gewoon kaasrecht naar boven hoor, lijkt me dus geen buitentemperatuur verhaal.
pi_107468675
Gister na mn werk start ik mn auto en ging ik zo n 4 km rijden en was de kvs tempnaald rechtop. Ik dacht ff het blok voelen en hij was ijskouddd!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Gokhan03 op 01-02-2012 08:31:46 ]
pi_107468837
Meter staat hier inderdaad ook rechtop.

Alhoewel die van mij altijd een halve cm meer naar rechts staat van het midden. Dat is (volgens de vorige eigenaar) begonnen toen ze de thermostaat hadden verwisseld.
pi_107470392
Mijne staat kaarsrecht, terwijl gisteren even kvs lampje brandde. Nu niet meer, maar zag wel in die dop dat dat dingetje heel laag stond. Toch maar even bijvullen denk ik... maar zit groene in en die kon ik niet vinden zag alleen blauwe :P
Facts don't care about your feelings
pi_107470661
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijne staat kaarsrecht, terwijl gisteren even kvs lampje brandde. Nu niet meer, maar zag wel in die dop dat dat dingetje heel laag stond. Toch maar even bijvullen denk ik... maar zit groene in en die kon ik niet vinden zag alleen blauwe :P
Als je er maar geen rode in gooit.

Vorige maand was m'n linkerspiegel eraf getrapt. Kom ik gister bij m'n auto, is het deze keer de rechterspiegel. Nice...

Gelukkig zat er deze keer een briefje met telefoonnummers bij. Waren een stel studenten die te dronken waren en zich er niet veel meer van herinnerden. Schijnbaar had een taxichauffeur ze gezien en een briefje bij ze in de bus gedaan, waarop zij de volgende dag langs de auto's (ze hadden het bij meerdere gedaan) gingen en briefjes onder de ruitenwissers deden...gelukkig.

Goed, ik ben maar coulant geweest en ik mats die mensen. Ik haal zelf wel een nieuwe spiegel en monteer die zelf (ik heb de linkerspiegel toch een week of 2/3 geleden zelf gedaan...), scheelt hen weer een kleine ¤ 100 aan montagekosten. Mensen om me heen zeggen dat ik gek ben en dat ik 'm naar de garage moet brengen, maar ik handel gewoon coulant omdat ik al lang blij ben dat er een briefje onder de ruitenwisser zat...
  woensdag 1 februari 2012 @ 10:26:38 #259
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_107470729
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:23 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Als je er maar geen rode in gooit.

Vorige maand was m'n linkerspiegel eraf getrapt. Kom ik gister bij m'n auto, is het deze keer de rechterspiegel. Nice...

Gelukkig zat er deze keer een briefje met telefoonnummers bij. Waren een stel studenten die te dronken waren en zich er niet veel meer van herinnerden. Schijnbaar had een taxichauffeur ze gezien en een briefje bij ze in de bus gedaan, waarop zij de volgende dag langs de auto's (ze hadden het bij meerdere gedaan) gingen en briefjes onder de ruitenwissers deden...gelukkig.

Goed, ik ben maar coulant geweest en ik mats die mensen. Ik haal zelf wel een nieuwe spiegel en monteer die zelf (ik heb de linkerspiegel toch een week of 2/3 geleden zelf gedaan...), scheelt hen weer een kleine ¤ 100 aan montagekosten. Mensen om me heen zeggen dat ik gek ben en dat ik 'm naar de garage moet brengen, maar ik handel gewoon coulant omdat ik al lang blij ben dat er een briefje onder de ruitenwisser zat...
[quote]0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:23 schreef Maharbal het volgende:


Mooi dat je tenminste een briefje hebt met contactgegevens..(als ze zich niet veel kunnen herinneren,zou je dan niet stiekem kunnen zeggen dat ze beide spiegels eraf getrapt hebben?)

Heb je de linkerspiegel ook weer terugverdient.
Graag verwijderen.
pi_107470785
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:26 schreef Charged het volgende:

[..]

[quote][ afbeelding ] Op woensdag 1 februari 2012 10:23 schreef Maharbal het volgende:

Mooi dat je tenminste een briefje hebt met contactgegevens..(als ze zich niet veel kunnen herinneren,zou je dan niet stiekem kunnen zeggen dat ze beide spiegels eraf getrapt hebben?)

Heb je de linkerspiegel ook weer terugverdient.
Nee, de linkerspiegel heb ik al gemonteerd (en ziet er ook nieuw uit).
pi_107470885
Die verwarmde spiegelglazen zijn rete duur. Bij de sloop verkopen ze die glazen ook niet los dus moest ik van t weekend maar een hele spiegelunit halen :') Gelukkig was het de rechterkant want van die unit was 1 bout afgebroken en zit de spiegel vast met 2 bouten :')

Over KVS gesproken, mn kvs niveau staat op low en ik merk dat wanneer mn auto stationair loopt dat er koude lucht uit mn verwarming komt tenzij ik gas geef :')
  woensdag 1 februari 2012 @ 10:36:44 #262
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_107470960
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:23 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Als je er maar geen rode in gooit.

Vorige maand was m'n linkerspiegel eraf getrapt. Kom ik gister bij m'n auto, is het deze keer de rechterspiegel. Nice...

Gelukkig zat er deze keer een briefje met telefoonnummers bij. Waren een stel studenten die te dronken waren en zich er niet veel meer van herinnerden. Schijnbaar had een taxichauffeur ze gezien en een briefje bij ze in de bus gedaan, waarop zij de volgende dag langs de auto's (ze hadden het bij meerdere gedaan) gingen en briefjes onder de ruitenwissers deden...gelukkig.

Goed, ik ben maar coulant geweest en ik mats die mensen. Ik haal zelf wel een nieuwe spiegel en monteer die zelf (ik heb de linkerspiegel toch een week of 2/3 geleden zelf gedaan...), scheelt hen weer een kleine ¤ 100 aan montagekosten. Mensen om me heen zeggen dat ik gek ben en dat ik 'm naar de garage moet brengen, maar ik handel gewoon coulant omdat ik al lang blij ben dat er een briefje onder de ruitenwisser zat...
Je hebt wel veel geluk waar je woont hè? Eerst je ene spiegel, vervolgens de andere. Is er nergens in de buurt een garagebox?
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_107470972
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:33 schreef Gokhan03 het volgende:
Die verwarmde spiegelglazen zijn rete duur. Bij de sloop verkopen ze die glazen ook niet los dus moest ik van t weekend maar een hele spiegelunit halen :') Gelukkig was het de rechterkant want van die unit was 1 bout afgebroken en zit de spiegel vast met 2 bouten :')

Over KVS gesproken, mn kvs niveau staat op low en ik merk dat wanneer mn auto stationair loopt dat er koude lucht uit mn verwarming komt tenzij ik gas geef :')
Ja, alleen de unit kost ¤ 150.

Het spiegelglas is ¤ 80 ( ;( ).

Het punt is dat in 90% van de gevallen het spiegelglas knapt als je het uit de unit wilt halen. Ik hoop voor die mensen dat ik 'm er heel uit kan halen, anders moet ik dat ook nieuw halen.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:36 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Je hebt wel veel geluk waar je woont hè? Eerst je ene spiegel, vervolgens de andere. Is er nergens in de buurt een garagebox?
Yep. Ik woon echt midden in het centrum (zelf woon ik in de hoofdwinkelstraat van Groningen). De auto staat meestal in de buurt, en die straat is ook nog 's een 'uitvalweg' als je vanuit het centrum naar daarbuiten gaat. Helaas is dat het risico van wonen in het centrum. En nee, helaas geen garageboxen hier :/
pi_107471079
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:37 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, alleen de unit kost ¤ 150.

Het spiegelglas is ¤ 80 ( ;( ).

Het punt is dat in 90% van de gevallen het spiegelglas knapt als je het uit de unit wilt halen. Ik hoop voor die mensen dat ik 'm er heel uit kan halen, anders moet ik dat ook nieuw halen.

[..]

Yep. Ik woon echt midden in het centrum (zelf woon ik in de hoofdwinkelstraat van Groningen). De auto staat meestal in de buurt, en die straat is ook nog 's een 'uitvalweg' als je vanuit het centrum naar daarbuiten gaat. Helaas is dat het risico van wonen in het centrum. En nee, helaas geen garageboxen hier :/
Ja dat begrijp ik dus niet. Hoezo is zo n spiegelglas nou zo duur :')
  woensdag 1 februari 2012 @ 10:45:20 #265
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_107471168
Wellicht verwarmd?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_107471314
quote:
11s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:45 schreef Catch22- het volgende:
Wellicht verwarmd?
Ja een stuk metaaldraad wat aan de achterkant loopt is heel duur ja :')
pi_107475559
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 08:26 schreef Gokhan03 het volgende:
Gister na mn werk start ik mn auto en ging ik zo n 4 km rijden en was de kvs tempnaald rechtop. Ik dacht ff het blok voelen en hij was ijskouddd!!
Heb je er gewoon water in zitten of KVS? Als er alleen water in zit dan kan het zijn dat ie gewoon bevroren was!!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107476164
Lol je gaat er toch geen water ingieten.
pi_107476601
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:27 schreef xaban06 het volgende:
Lol je gaat er toch geen water ingieten.
Als je eens wist hoeveel mensen dat deden...... :D
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107479464
Hahha nee water doe ik er nooit in. Dat probleem heb ik gehad bij mn oude E39 waar nog water in mn ruitensproeier zat. Kon beide slangen vanaf de T splitsing naar de motorkap vervangen omdat ze open waren gebarsten.
pi_107489322
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:33 schreef xaban06 het volgende:

[..]

bij mij dus onder de helft.

Lijkt mij niet ok, geen optimale verbranding dacht ik zo
Zal toch wel meevallen? De olie heb je ook nog en die is nog veel warmer, dus je blok is wel goed warm.
Als je KVS peil op orde is, is het verder wel prima toch?
pi_107524222
-9 graden, and still starting! 14.gif
Al mijn zorgen over de kwaliteit van de accu waren dus ongegrond. Gelukkig.

Hebben jullie nog problemen met de kou? Een bak die heel zwaar schakelt? Deuren die niet open willen, of, lastiger, niet meer dicht? :P
  donderdag 2 februari 2012 @ 18:14:58 #273
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_107524383
Accu vindt het minder fijn, normaal gaat de startmotor lekker snel rond en nu hoor je hem moeite dan ..

Normaal : hinghinghinghing
Nu : hiiiing hiiiing hiiiing

Snappie :P

En idd de bak.. pff eerste 5 min rijden moet je hem echt ff helpen ..
Oja en hoor mn dash af en toe is kraken :P
pi_107524553
Deuren open doen is altijd een ramp bij een coupe in de winter. Doordat er geen raamlijsten zijn vriest dat glas vast aan je rubbers. Beetje vaseline helpt wel, maar vind ik zo smerig spul. M'n sloten zijn ook vaak vastgevroren. Voor de rest starten rijden m'n beide auto's perfect. Valt me ook mee van de E23 eigenlijk, komt gewoon goed op temperatuur. Wel heel veel rook uit de uitlaat en maakt in het begin iets meer toeren dan normaal maar ja, het is 32 jaar oud :P

Toch merk ik al dat de grip minder wordt en dan ligt er nog geen eens sneeuw.
Facts don't care about your feelings
pi_107524607
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Deuren open doen is altijd een ramp bij een coupe in de winter. Doordat er geen raamlijsten zijn vriest dat glas vast aan je rubbers. Beetje vaseline helpt wel, maar vind ik zo smerig spul. M'n sloten zijn ook vaak vastgevroren. Voor de rest starten rijden m'n beide auto's perfect. Valt me ook mee van de E23 eigenlijk, komt gewoon goed op temperatuur. Wel heel veel rook uit de uitlaat en maakt in het begin iets meer toeren dan normaal maar ja, het is 32 jaar oud :P

Toch merk ik al dat de grip minder wordt en dan ligt er nog geen eens sneeuw.
Had bij mn vorige E39 geen vaseline dus probeerde ik met handcreme. Eindresultaat: witte vlekken op de deurrubbers die ik er met geen enkel mogelijkheid eruit kreeg :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')