quote:
Op zaterdag 14 januari 2012 10:47 schreef bouwnetnederland het volgende:beste ;
werkzpot is een site waar klussenbedrijven werk zoeken in allerlei verschillende branche`s.
de aangesloten klusjesmannen zijn vandaag schilder en plotsklaps zijn ze morgen installateurs.
De tegelzetters zijn ineens loodgieters en ga zo maar verder.
De beoordelingen kunnen ze gemakkelijk zelf schrijven omdat men ook incognito zelf opdrachten kunnen plaatsen.
De betrouwbaarheid is dus ver beneden peil.
Hoe meer beoordelingen hoe onbetrouwbaarder.
Als je toch zoveel beoordelingen hebt met een gemiddelde van meer dan een 9 dan hoef je toch niet via werkspot aan werk te komen.
Dan rolt de bal en werkt het mond tot mondreclame.
De prijzen worden werkelijk als een aap uit de mouw voorspelt ( helderziend zijn deze bedrijven).
Mocht u daadwerkelijk een goed en betrouwbaar bedrijf zoeken dan kunt u het beste via kennissen en vrienden navragen of iemand een goede tegelzetter kent dat bespaart u veel ellende.
Nogmaals ; een goed bedrijf staat echt niet op werkspot.
Wat een onzin verkondig je hier.
Bij werkspot is het zo dat een klus aangemeld wordt door een aanbieder.
Vervolgens kunnen de "vakmannen" er op gaan bieden.
Werk wat aangeboden wordt via werkspot gebeurt wit, eventueel extra werk kan weliswaar zwart uitgevoerd worden maar de klus op zich niet.
Een "vakman " moet dan ook wel gestoord zijn om op eigen klussen te bieden welke hij dus niet uitvoert.
Maakt de BD niets uit, die willen gewoon de belasting ervan binnen krijgen.
En steeds meer bedrijven gaan ook op werkspot, werk is werk.
Het is namelijk ook voor bedrijven makkelijk, ze krijgen gewoon een mailtje over een klus in hun branche, ze krijgen echt geen mailtjes over hetgeen waar ze niet actief in zijn.
Of ze ook goed zijn in hetgeen wat ze beloven is een ander verhaal, maar dat is bij fysieke winkels ook zo.
Ik ga met RanTheMan mee, blijkbaar schat ik het ook goed in.
De grootste fout die de meeste aanbieders maken is dat ze de klus niet goed geformuleerd aanbieden, niet duidelijk zijn in wie wat verzorgd en de goedkoopste bieder nemen.
Goede spelregels zijn:
De klus goed en duidelijk omschrijven.
Duidelijk aangeven of je en bepaald merk en of type wilt hebben.
Goed aangeven wie wat verzorgd.
Tijdens het biedproces, de eventuele vragen beantwoorden, extra vragen stellen.
Afhankelijk van de klus zij er bieders die al via mail angeven dat ze graag van te voren willen komen kijken.
Hierop aangeven dat je graag een richtprijs vooraf krijgt en na bezichtiging de definitieve prijs.
Kijk uit voor veel te dure biedingen, maar wees alert op zeer goedkope biedingen.
En kijk hoever ze bij je vandaan zitten, vaak is het beter om ¤100 meer te betalen voor iemand op 25 km afstand dan ¤100 minder voor iemand op 100km afstand.
Bij onze laatste klus hebben we door de juiste vragen en antwoorden een geschikte vakman gevonden die al van te voren aangaf dat het wat schraal kon zij en dat er dan eentweede behandeling noodzakelijk was, we moesten hem maar bellen na een week of twee, dit gedaan en hij heeft het een tweede keer behandeld.
Nu is het onze vaste leverancier van de verzorgingsproducten geworden.