abonnement Unibet Coolblue
pi_106648082
hmm dat is ook nog een idee. Misschien een rare opmerking, maar ben je met een brommer niet 4 jaar bezig om van noord naar zuid te gaan? ik heb nl. geen motorrijbewijs
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_106650185
Dat jullie trouwens in Vietnam op een brommer/motor durven te rijden, het is daar echt niet veilig zoals hier :') en dan druk ik het zacht uit denk ik...

Doorsnee straat in HCMC (foto door mij genomen afgelopen zomer):

En dan heb ik het nog niet eens over de grote snelwegen met zware, grote en te verouderde gevaarlijke vrachtwagens, bussen en langsracende auto's...
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_106650715
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:27 schreef poepeneesje het volgende:
Dat jullie trouwens in Vietnam op een brommer/motor durven te rijden, het is daar echt niet veilig zoals hier :') en dan druk ik het zacht uit denk ik...

Doorsnee straat in HCMC (foto door mij genomen afgelopen zomer):
[ afbeelding ]
En dan heb ik het nog niet eens over de grote snelwegen met zware, grote en te verouderde gevaarlijke vrachtwagens, bussen en langsracende auto's...
Ach komt wel goed, gewoon zorgen dat je meer cc onder je gat hebt en ze voorblijft ofzo :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_106655556
En zoveel auto's zijn er niet. Veel te duur. 150cc scooter regelen en je bent snel zat. Wel viertakt.
pi_106657596
Ik heb in een jeep met chauffeur al genoeg doodsbange momenten gehad. Laat staan dat ik mij in het toeterende, gevaarlijk inhalend, te hard rijdend, niet kijkende. verkeer had willen begeven op een motor.

Maar geloof wel dat het een prachtige ervaring kan zijn.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_106658038
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:52 schreef Den_Haag het volgende:
En het vliegen staat niet in de OP.
Ik neem aan dat je dan vliegen met Vietnam Airlines bedoelt? Mag je bij deze maatschappij gewoon een backpack meenemen als bagage? En hoe boek je je tickets? Kan me namelijk voorstellen dat ik best zou willen vliegen van Hanoi naar Hue, maar dat weet ik dan pas 1 a 2 dagen van te voren. Kan je dan het beste in een internetcafe een ticket boeken via de site van VA of kan dit ook in een reisbureau?
pi_106658677
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:56 schreef sportgek1985 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dan vliegen met Vietnam Airlines bedoelt? Mag je bij deze maatschappij gewoon een backpack meenemen als bagage? En hoe boek je je tickets? Kan me namelijk voorstellen dat ik best zou willen vliegen van Hanoi naar Hue, maar dat weet ik dan pas 1 a 2 dagen van te voren. Kan je dan het beste in een internetcafe een ticket boeken via de site van VA of kan dit ook in een reisbureau?
Dat kan echt op elke straathoek, elk hostel, hotel, internet, etc etc
Mits niet volgeboekt.

Als je in Feb gaat dan is het 2 weken nieuwjaar en dan is alles vol en dubbele prijs.
pi_106661925
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:06 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat kan echt op elke straathoek, elk hostel, hotel, internet, etc etc
Mits niet volgeboekt.

Als je in Feb gaat dan is het 2 weken nieuwjaar en dan is alles vol en dubbele prijs.
Nee, ben voornemens om half mei tot half juni van Hanoi naar HCMC te reizen. Dus dat moet wel goed gaan dan.
pi_106662717
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:56 schreef sportgek1985 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dan vliegen met Vietnam Airlines bedoelt? Mag je bij deze maatschappij gewoon een backpack meenemen als bagage? En hoe boek je je tickets? Kan me namelijk voorstellen dat ik best zou willen vliegen van Hanoi naar Hue, maar dat weet ik dan pas 1 a 2 dagen van te voren. Kan je dan het beste in een internetcafe een ticket boeken via de site van VA of kan dit ook in een reisbureau?
Internetcafe of reisbureau. Je backpack gaat gewoon het ruim in.
pi_106666213
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:56 schreef sportgek1985 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dan vliegen met Vietnam Airlines bedoelt? Mag je bij deze maatschappij gewoon een backpack meenemen als bagage? En hoe boek je je tickets? Kan me namelijk voorstellen dat ik best zou willen vliegen van Hanoi naar Hue, maar dat weet ik dan pas 1 a 2 dagen van te voren. Kan je dan het beste in een internetcafe een ticket boeken via de site van VA of kan dit ook in een reisbureau?
Ik vloog toen van HCMC naar Hue en ik mocht handbagage meenemen, maar mijn BP moest ik in het ruim laten plaatsen. Verder zou ik niet teveel (vriendelijkheid) verwachten.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_106666343
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 23:38 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Ik vloog toen van HCMC naar Hue en ik mocht handbagage meenemen, maar mijn BP moest ik in het ruim laten plaatsen. Verder zou ik niet teveel (vriendelijkheid) verwachten.
Logisch dat je backpack in het ruim moet. Is bij elke maatschappij zo.
En bij Vietnam Airlines waren ze elke keer zeer vriendelijk. De lounge was beter dan de KLM op Schiphol.
pi_106666380
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:42 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ach komt wel goed, gewoon zorgen dat je meer cc onder je gat hebt en ze voorblijft ofzo :')
Je hebt duidelijk nog niet gezien hoe het verkeer daar is. Kijk er niet van op als midden op een overvolle weg iemand dwars tegen het verkeer inrijdt. Of lijnbussen die onderling met elkaar concurreren en niet stoppen bij bushaltes, waaruit passagiers worden 'getrapt' en 'in gesleurd'.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_106666495
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 23:41 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Logisch dat je backpack in het ruim moet. Is bij elke maatschappij zo.
En bij Vietnam Airlines waren ze elke keer zeer vriendelijk. De lounge was beter dan de KLM op Schiphol.
Het vliegtuig was voor de helft leeg en nog werden wij met zijn twee in twee verschillende rijen ver van elkaar geplaatst. Ik vroeg om een deken voor mijn vriendin en kreeg als antwoord: die zijn alleen voor kinderen en ouderen...
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_106666952
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 23:41 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Logisch dat je backpack in het ruim moet. Is bij elke maatschappij zo.
En bij Vietnam Airlines waren ze elke keer zeer vriendelijk. De lounge was beter dan de KLM op Schiphol.
Ik begrijp dat m'n backpack in het ruim moet, maar bedoelde meer dat bij veel lowcost-maatschappijen je extra moet betalen om een grotere tas dan handbagage mee te nemen. Maar mooi dat dit gewoon kan bij VA. Dank!
  woensdag 11 januari 2012 @ 07:19:58 #40
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_106671035
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:27 schreef poepeneesje het volgende:
Dat jullie trouwens in Vietnam op een brommer/motor durven te rijden, het is daar echt niet veilig zoals hier :') en dan druk ik het zacht uit denk ik...

Doorsnee straat in HCMC (foto door mij genomen afgelopen zomer):
[ afbeelding ]
En dan heb ik het nog niet eens over de grote snelwegen met zware, grote en te verouderde gevaarlijke vrachtwagens, bussen en langsracende auto's...
Je hebt een rustig kruispunt op een rustig moment van de dag uitgekozen zie ik. ;)
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  woensdag 11 januari 2012 @ 07:22:05 #41
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_106671054
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:33 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Wat vet, ik ben precies hetzelfde van plan! Ik ga alleen half mei al. Persoonlijk lijkt het me iets realistischer en voordeliger om een brommertje te huren. Wat zou zoiets kosten?
Brommer huren is bijna even duur als een brommer kopen (je moet hem ook nog terug laten vervoeren naar de verhuurder). Wil je veel geld terug, neem een Honda Win. Mateloos populair daar en heb je ook zo verkocht. Verder ben ik van mening dat Vietnam op de motor een van de beste manieren is om dat land te zien. Als je dat doet vallen de touristische plekken (Sa Pa b.v.) erg tegen.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  woensdag 11 januari 2012 @ 07:26:35 #42
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_106671088
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:46 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk denk ik het eerste het beste hostel ingaan en daar hangen 10 briefjes van voorgangers.

Volgens mij koop je een nieuwe chinese imitatie honda voor 750. Die verkoop je na een maand denk ik nog voor ...... 400/500?
Honda Win kopen (2e hands) voor 250-300 euro en verkopen voor 200-300 euro. Ik heb het zelf op een Russische Minsk gedaan. (zal deze week wat foto's posten als jullie dat leuk vinden)

Chinese meuk laten staan in ieder geval.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  woensdag 11 januari 2012 @ 07:39:47 #43
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_106671189
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:07 schreef rene90 het volgende:
Ik ben nu wat aan het googlen op motor verhuur gebeuren in Saigon,en dan kom je rond de 100 dollar om een maand een motor te huren. Dus dat is misschien ook wel een optie als je inderdaad iets vindt wat het weer kan oppikken in het Noorden.
En dan moet je hem ook nog op de trein terug zetten. ;) Heen en weer ga je niet redden in een maand (tenzij je Highway 1 neemt). Neem je ook in overweging dat veel verhuurders je paspoort als onderpand vragen, dit is dus echt een no-go als je door Vietnam reist.

Overigens moet je je wel beseffen dat de wegen daar niet bepaald goed zijn. Ik heb over hoofdwegen gereden waar ik de term off-road niet eens meer wou overwegen... alsof er een carpetbomb overheen was gegaan. Dus daar gaat ook veel tijd in zitten.

Heb veel 's nachts gereden en dat is ook een aparte ervaring. Totaal geen verlichting, mensen die zonder licht rijden, mensen met licht rijden alleen met een verblindend grootlicht, etc.... Overdag is niet veel beter.... geloof me, Vietnamezen rijden als debielen.... hoe vaak ik een 10-tonner op me af heb zien komen die een andere 10-tonner inhaalde in een buitenbocht... erg veel close calls gehad (en heb echt heel veel motor ervaring (ook off-road)). Een motor monteur vertelde me dat er per dag 36 mensen overlijden in het verkeer van Vietnam.. en na een maand rondcrossen kan ik vertellen dat me dit niet verbaasde...

Waar het op neer komt als je een goede motor in Vietnam zoekt: Neem er een met een goede toeter. ;) Als je een kruispunt oversteekt; toeteren. Als je iemand inhaalt: toeteren.. etc..

Aan de andere kant... het is een waanzinnig mooi land, de mensen zijn hulpvaardig en bescheiden. Ik ga er graag naar terug en doe het zo weer.... *;

Nog een kleine waarschuwing: Je mag als Nederlander niet rijden in Vietnam. Er staan gevangenisstraffen erop.

- Rijden zonder rijbewijs: 3 jaar cel
- Ongeluk veroorzaken zonder rijbewijs: 10 jaar
- Dodelijk ongeluk veroorzaken zonder rijbewijs: 30 jaar

De praktijk? 1 keer aangehouden, NL rijbewijs laten zien.. de motor aangewezen erop en ik mocht gaan met een paar glimlachende agenten achter me. :) De agenten zijn hulpvaardig en aardig. Ze durfden buitenlanders (naar mijn idee) niet echt aan te houden. Misschien de taalbarriere of het idee dat buitenlanders goed zijn voor de economie, dat weet ik niet. Wel zijn er belachelijk veel controles en wordt er erg veel in beslag genomen. Het enige wat ik kreeg was een glimlach, heel veel duimpjes omhoog en ook een aantal keer werd er naar me gesalueerd (waarop ik dat terug deed). Bij een ongeluk wordt het trouwens meestal gelijk met de betrokkenen geregeld... handje contantje (en dat gaat je in de honderden kosten). Agenten zijn vaak ook te overtuigen met wat 'tea money'. Anyhow; Dit is de praktijk... maar weet wat er in de theorie kan gebeuren als je de verkeerde voor je hebt...
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  woensdag 11 januari 2012 @ 07:41:08 #44
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_106671206
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 23:42 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk nog niet gezien hoe het verkeer daar is. Kijk er niet van op als midden op een overvolle weg iemand dwars tegen het verkeer inrijdt. Of lijnbussen die onderling met elkaar concurreren en niet stoppen bij bushaltes, waaruit passagiers worden 'getrapt' en 'in gesleurd'.
En ze maakt geen grapje....

125 CC is als buitenlander de max overigens..... dus meer CC's helpt niet (overigens rij je met 125 CC nog steeds 80 in een land waar je max 60 mag).
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_106671450
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 23:42 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk nog niet gezien hoe het verkeer daar is. Kijk er niet van op als midden op een overvolle weg iemand dwars tegen het verkeer inrijdt. Of lijnbussen die onderling met elkaar concurreren en niet stoppen bij bushaltes, waaruit passagiers worden 'getrapt' en 'in gesleurd'.
Op een of andere manier had ik toch wel een veilig gevoel in het verkeer in Vietnam. Vooral vanwege het feit dat het er zo druk is, let men juist goed op. Ik heb echt het idee dat ik hier eerder dood wordt gereden als ik bij een stoplicht met een zebrapad sta te wachten dan in Vietnam.

Daarentegen vertelde een gids mij dat hij ook iemand had doodgereden (hij had een helm op, die ander niet) en dat dat ook vaak voorkomt. Hoe dan ook; op de brommer door Hanoi (weliswaar achterop) was wel een super-ervaring!

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 23:44 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Het vliegtuig was voor de helft leeg en nog werden wij met zijn twee in twee verschillende rijen ver van elkaar geplaatst. Ik vroeg om een deken voor mijn vriendin en kreeg als antwoord: die zijn alleen voor kinderen en ouderen...
Ik zat van Hue naar HCMC in een vrijwel leeg vliegtuig (10 passagiers) en werd uitstekend behandelt; werd bij de nooduitgang gezet, dus kon lekker onderuit zakken; en had een eigen stewardess :) Ik heb volgens mij niet om een dekentje gevraagd wellicht dat dat hielp :)
pi_106671460
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 07:41 schreef -Splash- het volgende:

[..]

En ze maakt geen grapje....

125 CC is als buitenlander de max overigens..... dus meer CC's helpt niet (overigens rij je met 125 CC nog steeds 80 in een land waar je max 60 mag).
Ja ook zo bijzonder... totdat je de wegen zelf ervaart... Zo comfortabel als dat ik de brommer in Hanoi vond, zo oncomfortabel waren de autoritten van Hue naar Hoi An en van HCMC naar Mui Né...
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 11 januari 2012 @ 08:19:50 #47
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106671506
Ik spam nog even m'n eigen reisverslag van vorig jaar voor mensen die ideeën willen opdoen *)

[Reisverslag] Vietnam + Laos + Cambodja
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_106671574
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 07:41 schreef -Splash- het volgende:

[..]

En ze maakt geen grapje....

125 CC is als buitenlander de max overigens..... dus meer CC's helpt niet (overigens rij je met 125 CC nog steeds 80 in een land waar je max 60 mag).
Met een motorrijbewijs meer dacht ik?
pi_106671728
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 08:12 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Op een of andere manier had ik toch wel een veilig gevoel in het verkeer in Vietnam. Vooral vanwege het feit dat het er zo druk is, let men juist goed op. Ik heb echt het idee dat ik hier eerder dood wordt gereden als ik bij een stoplicht met een zebrapad sta te wachten dan in Vietnam.

Daarentegen vertelde een gids mij dat hij ook iemand had doodgereden (hij had een helm op, die ander niet) en dat dat ook vaak voorkomt. Hoe dan ook; op de brommer door Hanoi (weliswaar achterop) was wel een super-ervaring!

[..]

Ik zat van Hue naar HCMC in een vrijwel leeg vliegtuig (10 passagiers) en werd uitstekend behandelt; werd bij de nooduitgang gezet, dus kon lekker onderuit zakken; en had een eigen stewardess :) Ik heb volgens mij niet om een dekentje gevraagd wellicht dat dat hielp :)
De ervaring achterop zo'n brommer is zeker lekker, behalve als je achterop zit bij een gevaarlijke bestuurder... Maar ik ben het met je eens dat er vaak ongelukken gebeuren, maar dat mensen wel alerter in het verkeer zijn.

Misschien helpt het als je een Nederlands uiterlijk hebt. Hier in Nederland hoor ik dat ik er nogal westers uit zie, terwijl ik een Vietnamese ouders heb en in Vietnam ben ik meerder maals al aangesproken met "hey westerling" (uiteraard met de nodige opmerkingen zoals "rijkerd geef me eens wat geld", "oh je spreekt ook Vietnamees", etc. terwijl ik me zo onopvallend mogelijk probeer te kleden en gedragen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_106671747
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 07:19 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Je hebt een rustig kruispunt op een rustig moment van de dag uitgekozen zie ik. ;)
De 'ophoping' was net weggereden.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')