abonnement Unibet Coolblue
pi_113103861
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:54 schreef mschol het volgende:

[..]

op basis van je criteria heb ik een lijstje van 62 mogelijke gegadigde gevonden..
http://www.mobygames.com/(...)ndows/tic,40/ti,491/
Er vallen er geheid een aantal af..
Zit er niet tussen
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:03:43 #227
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_113103938
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:01 schreef henkvenk het volgende:

[..]

Zit er niet tussen
Gok: Cultures II: Gates of Asgard?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_113109087
Wat betreft Microsoft TrainSimulator,
Mediamarkt (Arena) heeft ze liggen voor 10 euro volgens mij in de grabbelbak/pc koopjes hoek.
pi_113136196
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:03 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Gok: Cultures II: Gates of Asgard?
[ afbeelding ]
Nee dat is het ook niet het is echt niet met soldaten of iets menselijks maar echt met verzonnen organismen. het heeft veel van warcraft weg
pi_113137664
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 11:43 schreef henkvenk het volgende:

[..]

Nee dat is het ook niet het is echt niet met soldaten of iets menselijks maar echt met verzonnen organismen. het heeft veel van warcraft weg
Battle Realms?
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:49:23 #231
354436 Mieron
Luctor et Emergo
pi_113141166
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:10 schreef Meike26 het volgende:
Wat betreft Microsoft TrainSimulator,
Mediamarkt (Arena) heeft ze liggen voor 10 euro volgens mij in de grabbelbak/pc koopjes hoek.
Amsterdam is nou niet erg in de buurt hier maar goed. Zal binnenkort eens gaan kijken bij MM Middelburg.
pi_113150441
Vroeger, floppie tijdperk denk ik, had ik eens een spel van mijn oom gekregen dat volgens mij Bio heette. Het was gewoon side-scroling volgens mij. Trappetjes op en af, monster dood schieten enz.

Ik kan er echter niks meer over vinden. Ik weet dat de omschrijving bagger is, maar de naam kan misschien iemand bekend voorkomen...
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:03:07 #233
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_113152333
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 17:17 schreef PGL het volgende:
Vroeger, floppie tijdperk denk ik, had ik eens een spel van mijn oom gekregen dat volgens mij Bio heette. Het was gewoon side-scroling volgens mij. Trappetjes op en af, monster dood schieten enz.

Ik kan er echter niks meer over vinden. Ik weet dat de omschrijving bagger is, maar de naam kan misschien iemand bekend voorkomen...
Biomenace?

bazenspel was dat zeg _O_


nee, jij dan!
pi_113153881
Ja die! Awesome! Die auto en dat vliegtuig staan echt nog op mijn netvlies van vroeger. Wist alleen niet meer dat het zo kleurrijk was.
pi_113159653
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:40 schreef PGL het volgende:
Ja die! Awesome! Die auto en dat vliegtuig staan echt nog op mijn netvlies van vroeger. Wist alleen niet meer dat het zo kleurrijk was.
Misschien heb je het wel op monochrome gespeeld :)
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_113182950
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 12:18 schreef MesaJJB het volgende:

[..]

Battle Realms?
Je bent echt me held
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:14:43 #237
204326 metzman
Tha Metzenizer
pi_113190358
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:32 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Rally Speedway?

[ afbeelding ]

dat ziet er al wat geavanceerder uit, maar wie weet is het 'm
Sorry Gehenna, het was hem niet, al lijkt deze redelijk op mijn paint :P, bravo daarvoor! Nee mijn racegame had veel minder kleur, en je racet zoals ik het me herinner alleen recht omhoog en je moest dan naar links en rechts manouvreren tussen de randen zonder ze te raken. De auto was ook in verhouding een stuk groter dan die uit jouw "Rally Speedway" en er waren volgens mij geen andere weggebruikers. Dus een single racer behendigheids-game-dinges...

Het is vast een titel die zo simpel en zeldzaam was en onpopulair was dat hij zelfs niet te vinden is op het internet, al moeten er toch meer mensen zijn die hem gespeeld hebben.
Dacht dus dat het "Herby" heette, omdat ik 2 games had met dezelfde titel, alleen 1 was deze racegame en de ander een 2-kleuren kamerverkenspelltje met obstakels (deze is wel te vinden). En de racegame had ook niks temaken met de levende auto Herby uit de serie en films. Al veel Google zoekakties geprobeert... geen succes nog.
"I admire it's purity" - Ash
pi_113209092
quote:
15s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:14 schreef metzman het volgende:

[..]

Sorry Gehenna, het was hem niet, al lijkt deze redelijk op mijn paint :P, bravo daarvoor! Nee mijn racegame had veel minder kleur, en je racet zoals ik het me herinner alleen recht omhoog en je moest dan naar links en rechts manouvreren tussen de randen zonder ze te raken. De auto was ook in verhouding een stuk groter dan die uit jouw "Rally Speedway" en er waren volgens mij geen andere weggebruikers. Dus een single racer behendigheids-game-dinges...

Het is vast een titel die zo simpel en zeldzaam was en onpopulair was dat hij zelfs niet te vinden is op het internet, al moeten er toch meer mensen zijn die hem gespeeld hebben.
Dacht dus dat het "Herby" heette, omdat ik 2 games had met dezelfde titel, alleen 1 was deze racegame en de ander een 2-kleuren kamerverkenspelltje met obstakels (deze is wel te vinden). En de racegame had ook niks temaken met de levende auto Herby uit de serie en films. Al veel Google zoekakties geprobeert... geen succes nog.
Aangezien je het zelf over een pitstop had, zou het ook pitstop kunnen zijn, daar zijn alleen wel andere auto's. Volgens mij was er ook een pitstop 2.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  donderdag 21 juni 2012 @ 21:51:51 #239
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_113210027
quote:
15s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:14 schreef metzman het volgende:

[..]

Sorry Gehenna, het was hem niet, al lijkt deze redelijk op mijn paint :P, bravo daarvoor! Nee mijn racegame had veel minder kleur, en je racet zoals ik het me herinner alleen recht omhoog en je moest dan naar links en rechts manouvreren tussen de randen zonder ze te raken. De auto was ook in verhouding een stuk groter dan die uit jouw "Rally Speedway" en er waren volgens mij geen andere weggebruikers. Dus een single racer behendigheids-game-dinges...

Het is vast een titel die zo simpel en zeldzaam was en onpopulair was dat hij zelfs niet te vinden is op het internet, al moeten er toch meer mensen zijn die hem gespeeld hebben.
Dacht dus dat het "Herby" heette, omdat ik 2 games had met dezelfde titel, alleen 1 was deze racegame en de ander een 2-kleuren kamerverkenspelltje met obstakels (deze is wel te vinden). En de racegame had ook niks temaken met de levende auto Herby uit de serie en films. Al veel Google zoekakties geprobeert... geen succes nog.
hmm ik kan me wel iets herinneren dat ik vroeger een spel had dat herbie/herby op de floppy heette, maar geen idee wat het verder was...

Ik speelde toen ook veel Burning Rubber :7 dat heeft er eigenlijk ook wel iets van weg:

nee, jij dan!
  vrijdag 22 juni 2012 @ 09:30:40 #240
204326 metzman
Tha Metzenizer
pi_113224177
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:51 schreef Gehenna het volgende:

[..]

hmm ik kan me wel iets herinneren dat ik vroeger een spel had dat herbie/herby op de floppy heette, maar geen idee wat het verder was...

Ik speelde toen ook veel Burning Rubber :7 dat heeft er eigenlijk ook wel iets van weg:

[ afbeelding ]
Burning Rubber heb ik ook doodgespeeld op de C64. En die andere Herby (niet-race) game zag er zo uit:

Deze game had wel een soortgelijk kleurenpallet als de racegame trouwens

@ FrankRicard: Nope, Pitstop 1 en 2 had ik ook op de C64 vroeger, maar dat was hem niet. Het was echt top-down (geen vroeger 2D 3rd person), amper kleur, en heel statisch. De randen waren opgedeeld in blokjes/balletjes (zie eedere Paint tekening) en als je heel langzaam reed zag je dat de route echt per randdeeltje opgebouwd werd vanaf boven, alsof je door langzaam rijden de framerate heel laag maakt zeg maar. Volgens mij was er ook een soort pitstop waar je heel voorzichtig doorheen moest rijden omdat je een fuel balkje had wat leeg kon raken.. maar het is allemaal te lang geleden om dat zeker te weten. Wazige herinneringen...
"I admire it's purity" - Ash
pi_113227098
ik zoek een commodore 64 spel, althans: ik ben benieuwd welk spel het is.

mijn moeder heeft het wel eens gehad over een spel waar je (steel)pannen kan gooien, als ik haar beschrijving (die zeer karig is) deed mij dat denken aan spellen als Donkey Kong

dus scherm waar je naar boven beweegt (en ondertussen vijanden uit schakelt)
of een spel waarbij je als speler onderin blijft en waar je de vijand tegen moet houden

iemand die wat kan met deze beschrijving? :P
  vrijdag 22 juni 2012 @ 14:18:14 #242
204326 metzman
Tha Metzenizer
pi_113235108
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:06 schreef mschol het volgende:
ik zoek een commodore 64 spel, althans: ik ben benieuwd welk spel het is.

mijn moeder heeft het wel eens gehad over een spel waar je (steel)pannen kan gooien, als ik haar beschrijving (die zeer karig is) deed mij dat denken aan spellen als Donkey Kong

dus scherm waar je naar boven beweegt (en ondertussen vijanden uit schakelt)
of een spel waarbij je als speler onderin blijft en waar je de vijand tegen moet houden

iemand die wat kan met deze beschrijving? :P
Ook erg wazig dus? waren het echt (steel)pannen, of leek het erop? En verder nog details? Kleuren? Hoe ziet het hoofdpersonage eruit? Wat voor een vijanden? Waren er platforms (ladders?) of meer zoiets als space invaders?
"I admire it's purity" - Ash
pi_113267721
Niemand???????

Ik zoek een oud spel,volgens mij van de commodor 64, maar dat weet ik niet zeker.
Het was een magiër met een blauwe jurk aan, je moest gouden "ballen" verzamelen en kon ook op warp duwen, zodat je in een andere kamer kwam.

Weet iemand dit?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes, Japper
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:39:59 #244
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_113274897
quote:
15s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:14 schreef metzman het volgende:

[..]

Sorry Gehenna, het was hem niet, al lijkt deze redelijk op mijn paint :P, bravo daarvoor! Nee mijn racegame had veel minder kleur, en je racet zoals ik het me herinner alleen recht omhoog en je moest dan naar links en rechts manouvreren tussen de randen zonder ze te raken. De auto was ook in verhouding een stuk groter dan die uit jouw "Rally Speedway" en er waren volgens mij geen andere weggebruikers. Dus een single racer behendigheids-game-dinges...

Het is vast een titel die zo simpel en zeldzaam was en onpopulair was dat hij zelfs niet te vinden is op het internet, al moeten er toch meer mensen zijn die hem gespeeld hebben.
Dacht dus dat het "Herby" heette, omdat ik 2 games had met dezelfde titel, alleen 1 was deze racegame en de ander een 2-kleuren kamerverkenspelltje met obstakels (deze is wel te vinden). En de racegame had ook niks temaken met de levende auto Herby uit de serie en films. Al veel Google zoekakties geprobeert... geen succes nog.
Ik denk dat ik wel weet welke je bedoelt, alleen de titel weet ik niet.
Had je ook verschillende soorten wegen? Zandwegen en dat stukjes donker waren en je alleen lichtbundels van de koplampen had?
  zondag 24 juni 2012 @ 14:04:38 #245
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_113311275
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 09:49 schreef japper4 het volgende:
Niemand???????

Ik zoek een oud spel,volgens mij van de commodor 64, maar dat weet ik niet zeker.
Het was een magiër met een blauwe jurk aan, je moest gouden "ballen" verzamelen en kon ook op warp duwen, zodat je in een andere kamer kwam.

Weet iemand dit?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes, Japper
Heb je niet meer info? :? Bijv. zie je het spel van de zijkant (zoals Super Mario) of recht van boven of schuin? Scrolt het scherm (links/rechts of op/neer) of loop je van stilstaand scherm naar scherm? Was het een actiespel of adventure, point and click? etc.

Gokje, lijkt het op Feud of anders Wiz N Liz?
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  zondag 24 juni 2012 @ 14:20:42 #246
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_113311949
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:06 schreef mschol het volgende:
ik zoek een commodore 64 spel, althans: ik ben benieuwd welk spel het is.

mijn moeder heeft het wel eens gehad over een spel waar je (steel)pannen kan gooien, als ik haar beschrijving (die zeer karig is) deed mij dat denken aan spellen als Donkey Kong

dus scherm waar je naar boven beweegt (en ondertussen vijanden uit schakelt)
of een spel waarbij je als speler onderin blijft en waar je de vijand tegen moet houden

iemand die wat kan met deze beschrijving? :P
:? Pot Panic?
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  zondag 24 juni 2012 @ 23:36:28 #247
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_113343644
Ik zoek deze, zal proberen het te omschrijven:

Begin '90 (?), omhoog scrollende arcade game waar je de politie bent en zo een rij criminelen vangt (die hangen als een draad aan je totdat je ze in een auto gooit).


Neig te zeggen dat 't Namco of Konami was maar niet zeker.
.
-edit

Gevonden: Crazy Cop - Of ook wel Gang Busters.

[ Bericht 8% gewijzigd door popolon op 25-06-2012 00:17:41 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 25 juni 2012 @ 09:52:54 #248
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_113353093
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 09:49 schreef japper4 het volgende:
Niemand???????

Ik zoek een oud spel,volgens mij van de commodor 64, maar dat weet ik niet zeker.
Het was een magiër met een blauwe jurk aan, je moest gouden "ballen" verzamelen en kon ook op warp duwen, zodat je in een andere kamer kwam.

Weet iemand dit?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes, Japper
Bedoel je misschien Hocus Pocus?



hoewel een DOS game ipv C64, past het wel precies in de beschrijving :)
nee, jij dan!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 17:27:14 #249
339405 replay11nl
Corvo Attano
pi_113419667
Ik zoek een vrij oude game, volgens mij ergens in de jaren 90 uitekomen. Het is iets met een engeltje die jij kan spelen en je moet 'vechten' tegen de duivel geloof ik :P

Het spel stond volgens mij op een oude twilight disc, maar die heb ik helaas niet meer :(
  dinsdag 26 juni 2012 @ 17:32:12 #250
339405 replay11nl
Corvo Attano
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')