abonnement Unibet Coolblue
pi_111090780
Zal vanavond even kijken!!
pi_111102748
De aardbeien zijn goed bezig O+




Kruisbessen *O* wit en rood



Witte puntjes aan de frambozen :o



De braam is ook goed bezig..



Aalbessen :9



Kas to be!



Creatief met aardbeien:





Drie op een rij, kers, elstar en pruim

Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:23:31 #203
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111104241
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:58 schreef Ml-etje het volgende:
De aardbeien zijn goed bezig O+

[ afbeelding ]

Kruisbessen *O* wit en rood

[ afbeelding ]

Witte puntjes aan de frambozen :o

[ afbeelding ]

De braam is ook goed bezig..

[ afbeelding ]

Aalbessen :9

[ afbeelding ]

Kas to be!

[ afbeelding ]

Creatief met aardbeien:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Drie op een rij, kers, elstar en pruim

[ afbeelding ]
Nice, vooral die aardbeien. Bij mij zijn dat nog kleine groene scharminkels :')

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:21 schreef merry77 het volgende:
Iemand nog een goede tip tegen slakken?
Maak je tuin een plek waar merels graag vertoeven.

Was trouwens vandaag bij de Ikea, dit is echt een ideale bak om als broe/beschermbak te gebruiken:



Kost maar ¤2-3 :)
pi_111104307
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:23 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Nice, vooral die aardbeien. Bij mij zijn dat nog kleine groene scharminkels :')

[..]

Maak je tuin een plek waar merels graag vertoeven.
Dit zijn rechtsachter stekjes en die creatieve oplossingen ook, ineens zien ze het licht en gaan hun best doen ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:45:51 #205
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111105517
Toch aan water geen tekort hier met die regen van de laatste dagen :P
Doe er wel wat koemestkorrels bij morgen.
pi_111107307
Oh mensen, wat groeit dat onkruid hard met al die dagen regen (en warmte)! Misschien ga ik morgen wat foto's nemen van onze groenten.
  donderdag 3 mei 2012 @ 22:42:02 #207
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111108995
Mulchen, dan hoef je niet meer onkruid te trekken :P
  vrijdag 4 mei 2012 @ 04:19:47 #208
43653 sigme
Veraan
pi_111116939
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 21:18 schreef Ml-etje het volgende:

De tomaten die ieder jaar bruin werden zouden die het wel doen in een kweekkas? (Zo'n platte bak).
Die zijn we in elkaar aan het zetten, 2.30 bij 1.50 *O*
Een kas helpt niet tegen bruin worden.
Dat bruin worden komt van de aardappelziekte (phytophthora). Daar kan je heel weinig tegen doen. Het helpt als we een mooie (droge!) zomer hebben en je tomaten hebben het meeste kans als je ze op een beschutte warme maar vooral goed geventileerde plek zet. Een kas werkt vaak contra-productief: dat is te beschut en doorhet broeikaseffect een extra fijne plek voor de phytophthora.
Je kan het wel leren herkennen en zodra je tomaat plekken vertoont aangetast loof direct en grondig verwijderen. Ben je er op tijd bij en heb je wat mazzel met het weer blijven soms de vruchten gespaard. Maar elke vrucht met een plekje: gelijk weghalen: het steekt de rest aan.
Aangetast loof & vruchten verbranden of aan de gemeentereiniging meegeven: de schimmel trekt in je grond als je het ergens neerlegt. Om die reden ook tomaten & aardappels niet op dezelfde plaats telen en eventueel zelf echt schone grond geven (en daarvoor kan een kas wel handig zijn! maar dan dus een echte kas, geen bak op de volle grond).
De besmetting die je toch krijgt komt aanwaaien uit het omringende land. In Nederland ontkom je er niet aan; in ons klimaat en met de aardappelteelt is het land vergeven van de phytophthora.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_111117410
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 04:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Een kas helpt niet tegen bruin worden.
Dat bruin worden komt van de aardappelziekte (phytophthora). Daar kan je heel weinig tegen doen. Het helpt als we een mooie (droge!) zomer hebben en je tomaten hebben het meeste kans als je ze op een beschutte warme maar vooral goed geventileerde plek zet. Een kas werkt vaak contra-productief: dat is te beschut en doorhet broeikaseffect een extra fijne plek voor de phytophthora.
Je kan het wel leren herkennen en zodra je tomaat plekken vertoont aangetast loof direct en grondig verwijderen. Ben je er op tijd bij en heb je wat mazzel met het weer blijven soms de vruchten gespaard. Maar elke vrucht met een plekje: gelijk weghalen: het steekt de rest aan.
Aangetast loof & vruchten verbranden of aan de gemeentereiniging meegeven: de schimmel trekt in je grond als je het ergens neerlegt. Om die reden ook tomaten & aardappels niet op dezelfde plaats telen en eventueel zelf echt schone grond geven (en daarvoor kan een kas wel handig zijn! maar dan dus een echte kas, geen bak op de volle grond).
De besmetting die je toch krijgt komt aanwaaien uit het omringende land. In Nederland ontkom je er niet aan; in ons klimaat en met de aardappelteelt is het land vergeven van de phytophthora.
Dan weet ik het denk ik al wel, onze achterbuurman heeft een wasserij ;) en teelt ook veel zelf daar zie je het ook veel.

Vorig jaar ben ik inderdaad al het aangetaste gaan verwijderen (met het idee dan kan die plant zich focussen op het gezonde) maar dat redde hem niet.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:27:05 #210
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_111120151
Jippie!

Mijn aardbeien bloeien al!

veel bloemen!

belooft veel beschuiten met verse aardbeitjes in de tuin :9
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_111125596
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 04:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Een kas helpt niet tegen bruin worden.
Dat bruin worden komt van de aardappelziekte (phytophthora). Daar kan je heel weinig tegen doen. Het helpt als we een mooie (droge!) zomer hebben en je tomaten hebben het meeste kans als je ze op een beschutte warme maar vooral goed geventileerde plek zet. Een kas werkt vaak contra-productief: dat is te beschut en doorhet broeikaseffect een extra fijne plek voor de phytophthora.
Hmm... Mijn idee kan het zeker wel helpen, mits goed geventileerd. En alleen van onder water geven. Veel regen is bij ons tot nu toe steeds de boosdoener geweest.
pi_111130073
om aardappelziekte te voorkomen moet je de kas niet te vol zetten. De tomaten mogen dus niet kontje aan kontje staan. Voortijdig veel blad verwijderen helpt ook. Maar vooral veel ventileren.
Aardappelziekte is een schimmel die goed gedijt in vochtige omgeving.
pi_111163045
Wilde gaan zaaien vandaag :') je verzuipt zowat in de klei hier :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111174605
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:23 schreef Erasmo het volgende:
(...)

Was trouwens vandaag bij de Ikea, dit is echt een ideale bak om als broe/beschermbak te gebruiken:

[ afbeelding ]
Kost maar ¤2-3 :)
Als je de zwarte neemt, kan je ze ook als bloembak gebruiken.
  zondag 6 mei 2012 @ 13:51:14 #215
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_111201636
Vanochtend bij een lekker warm zonnetje flink wat onkruid gewied, de 2e lading capucijners geplant (1e poging jammerlijk mislukt door hongerige duiven), bietjes bijgezaaid, rabarber geoogst..

De hommels en lieveheersbeestjes waren al druk bezig rond mijn tuinbonen..

Gister binnen in de serre ook nog wat late sla, ijsbergsla, rode kool, courgette en sierkalebas gezaaid, die mogen in juni als zaailingen de moestuin in :)
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_111205061
Ben geen tuintalent maar deze week de border maar eens gevuld.
Er zouden eigenlijk bloeiende planten in komen maar heb er nu courgette, tomaat paprika en druif ingezet. :Y)
Vind het bij familie altijd zo lekker al die groente uit eigen tuin dat ik dacht: dat moet ik ook kunnen.
  zondag 6 mei 2012 @ 15:49:34 #217
43653 sigme
Veraan
pi_111206572
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:39 schreef Ml-etje het volgende:
Wilde gaan zaaien vandaag :') je verzuipt zowat in de klei hier :D
Oh, bij ons was het gister prima weer.
Ik heb rode bieten, snijbiet, wortel en peultjes gezaaid, uitjes gezet. En de staken voor de stokbonen geplaatst en de bonen in de week gezet. Die heb ik zojuist bij die staken gezaaid.

Vandaag de eerste portie groene asperges geoogst, en een pan vol rabarber.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 6 mei 2012 @ 16:07:35 #218
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_111207818
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:49 schreef sigme het volgende:

Vandaag de eerste portie groene asperges geoogst, en een pan vol rabarber.
:9 Lekker!

De rabarbermoes staat hier net af te koelen.. Gemaakt met 'n kaneelstokje en 't vruchtvlees + schil van een eigengekweekte citroen uit de serre :Y)
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_111212599
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:49 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, bij ons was het gister prima weer.
Ik heb rode bieten, snijbiet, wortel en peultjes gezaaid, uitjes gezet. En de staken voor de stokbonen geplaatst en de bonen in de week gezet. Die heb ik zojuist bij die staken gezaaid.

Vandaag de eerste portie groene asperges geoogst, en een pan vol rabarber.
Dat heb ik gezien ja toen ik op tv de bevrijdingsfestivals zag :)

Hier is het nu goed weer en zit asperges te schillen en dan straks inderdaad weer wat zaaien.
Moet nog wat bamboestokken bij kopen heb er nu 6 staan in verband om daar de snijbonen tegenaan te laten klimmen.

De rabarber is helaas nog klein dus ik wacht nog even.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111213012
quote:
[..] de 2e lading capucijners geplant (1e poging jammerlijk mislukt door hongerige duiven)

[..]

TIP: wij spannen videobanden langs plantjes zoals peulen, capucijners enzovoort.
Dat is zwart wat sommige vogels eng vinden, is makkelijk te spannen en wappert, ratelt in de wind, maakt klapperend/gierend geluid.

Je hebt vast nog wel ergens wat videobanden, of plaats net als ik paar jaar geleden oproep op marktplaats: gezocht gratis videobanden.
  zondag 6 mei 2012 @ 18:21:06 #221
43653 sigme
Veraan
pi_111214050
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat heb ik gezien ja toen ik op tv de bevrijdingsfestivals zag :)

Hier is het nu goed weer en zit asperges te schillen en dan straks inderdaad weer wat zaaien.
Moet nog wat bamboestokken bij kopen heb er nu 6 staan in verband om daar de snijbonen tegenaan te laten klimmen.

De rabarber is helaas nog klein dus ik wacht nog even.
Rabarber klein? Is het een jonge plant?
Rabarber lust best veel mest - zonder dat doen ze het ook wel, maar met flink mest heb je meer rabarber,
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 6 mei 2012 @ 18:52:06 #222
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_111215029
quote:
3s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:55 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

TIP: wij spannen videobanden langs plantjes zoals peulen, capucijners enzovoort.
Dat is zwart wat sommige vogels eng vinden, is makkelijk te spannen en wappert, ratelt in de wind, maakt klapperend/gierend geluid.

Je hebt vast nog wel ergens wat videobanden, of plaats net als ik paar jaar geleden oproep op marktplaats: gezocht gratis videobanden.
Wat een leuke tip!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_111215290
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 18:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Rabarber klein? Is het een jonge plant?
Rabarber lust best veel mest - zonder dat doen ze het ook wel, maar met flink mest heb je meer rabarber,
2e jaar nu.
Hij heeft een berg paardenmest gehad maar wordt net als vorig jaar pas groter halverwege mei vermoed ik.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111216446
hmm, handige tip die videobanden. Ik heb er nog wel een stel. Bewaar ik nu als backup voor wat er op staat, maar als dat weg kan heb ik dus een goed alternatief dan de prullenbak.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_111218335
Als rabarber zoveel voeding nodig heeft, kan het dan wel op balkon in een normale pot?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')