abonnement Unibet Coolblue
pi_106087568
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 14:45 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

6 cilinder is natuurlijk vetter, maar een verschil van 500 euro is natuurlijk best veel.
Een 320 is rap zat. Ik heb zelf ook een 320i model uit 2010 met automaat en dat gaat rap genoeg. Wat voor opties wil jij er persee op hebben? Ik vind eigenlijk xenon en naviagtie een must.
Ik zit eens na te rekenen, en ik snap eigenlijk niet zo goed hoe Autoweek bij dat bizarre verschil komt. Verzekering en belasting is tientjeswerk, brandstof scheelt ongeveer ¤100,- in de maand.

Mwah :P

Ohja, de opties. Ik wil automatische airco, volledige af fabriek navigatie, telefoonvoorbereiding, Xenon, leer, stoelverwarming en een automaat. Leer (en daarom stoelverwarming) in verband met m'n werk, stof laat zich moeilijker schoonhouden :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106088833
Vind het ook een beetje vreemd. Informeer anders even bij je verzekeraar die kan het je vast vertellen. Ik denk dat je met brandstof aardig in de richting komt en belasting idem.

:P Die opties lijken aardig op die van mij. Ik vind het zo primitief dat je bij een kale versie nog standaard draaiknoppen voor je 3 serie krijgt. Ik heb nogal een grote hond en als in de rui is dan zit je stoffe bekleding zo onder de haren en met mijn leer heb ik daar gelukkig totaal geen last van.
  dinsdag 27 december 2011 @ 15:56:27 #28
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_106088887
Misschien is het onderhoud op een zescylinder wel tijdrovender, dus duurder.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_106089481
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 15:55 schreef dester_martijn het volgende:
Vind het ook een beetje vreemd. Informeer anders even bij je verzekeraar die kan het je vast vertellen. Ik denk dat je met brandstof aardig in de richting komt en belasting idem.

:P Die opties lijken aardig op die van mij. Ik vind het zo primitief dat je bij een kale versie nog standaard draaiknoppen voor je 3 serie krijgt. Ik heb nogal een grote hond en als in de rui is dan zit je stoffe bekleding zo onder de haren en met mijn leer heb ik daar gelukkig totaal geen last van.
Vergelijkingssites zat, als ik het zelf nareken kom ik hooguit op 150 euro per maand verschil.

Tegenwoordig is alles optie, niet alleen bij BMW. Ook bij de andere Duitse merken, de VAG merken en zelfs Fiat is de basisversie zo kaal als een luis.
Sja, alles om die vanafprijs maar zo laag mogelijk te krijgen he, marketing is alles *O*
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106089515
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 15:56 schreef Kriegel het volgende:
Misschien is het onderhoud op een zescylinder wel tijdrovender, dus duurder.
Volgens autoweek is het verschil in onderhoud per maand gemiddeld maar een fractie duurder. Tientjeswerk per jaar zelfs :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:15:38 #31
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_106089764
Dan weet ik het ook niet meer. Dan zou je wellicht toch de 330 kunnen nemen als je het kostenverschil er voor over hebt, een BMW met een lijn-6 is toch gewoon net even wat leuker. :9
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_106089914
Mijn tank van mijn polo lekt als ik hem meer dan 1/2 vol doe, heb nog niet goed gekeken(morgen ff wiel eraf halen) maar het lijkt niet vanaf de vulhals te komen maar meer onderaan.
Zou het een slangetje ofzo kunnen zijn?
Schijnt een bekend probleem te zijn bij polos een roestende vulhals maar ik zie daar helemaal geen roest en het lijkt dus alsof het van beneden komt.
pi_106090313
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:15 schreef Kriegel het volgende:
Dan weet ik het ook niet meer. Dan zou je wellicht toch de 330 kunnen nemen als je het kostenverschil er voor over hebt, een BMW met een lijn-6 is toch gewoon net even wat leuker. :9
Als je het kan betalen, zou ik zeggen waarom niet, een 330 is veel meer fun maar als je op het tandvlees maar net alles uitkomt zou ik voor een 320 gaan. Zeker als de 330 wat luxe opties mist.
pi_106090575
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:26 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Als je het kan betalen, zou ik zeggen waarom niet, een 330 is veel meer fun maar als je op het tandvlees maar net alles uitkomt zou ik voor een 320 gaan. Zeker als de 330 wat luxe opties mist.
Op het tandvlees is wat anders, ruim overhouden evengoed ook. En inleveren op opties ga ik niet doen :P Gelukkig heb ik nog een half jaar or so om te sparen :s)

Het valt me trouwens op dat er in Nederland hooguit 325's te koop staan. Een 330 voor een redelijke prijs vind je niet. En als je dan toch een 3-liter 6-cylinder onder de kap hebt met practisch identiek verbruik, waarom dan die laatste 40pk laten liggen :?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106091114
Goeie vraag, maar er zijn inderdaad verhoudingsgewijs minder 330 dan 325 op de markt. Misschien toch de hogere meerprijs die niet in verhouding staat met het aantal meer pk's. I Er staan bijvoorbeeld meer 335 dan 330's te koop als ik mij goed kan herrineren een paar maanden geleden.
pi_106091278
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:44 schreef dester_martijn het volgende:
Goeie vraag, maar er zijn inderdaad verhoudingsgewijs minder 330 dan 325 op de markt. Misschien toch de hogere meerprijs die niet in verhouding staat met het aantal meer pk's. I Er staan bijvoorbeeld meer 335 dan 330's te koop als ik mij goed kan herrineren een paar maanden geleden.
Klopt, de 330 is ondervertegenwoordigd. Een 335 is meteen ook niet te betalen, zowel qua aanschaf als qua rijdend houden :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106091483
Ga tzt eens naar de bmw dealer en ga proefrijden in een 330 en in een 320, pas dan kun jij overwegen of je extra geld die je uitgeeft waard vind.

Iemand trouwens deze week naar de preview van de nieuwe 3 in Rijswijk?
pi_106091788
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:54 schreef dester_martijn het volgende:
Ga tzt eens naar de bmw dealer en ga proefrijden in een 330 en in een 320, pas dan kun jij overwegen of je extra geld die je uitgeeft waard vind.

Iemand trouwens deze week naar de preview van de nieuwe 3 in Rijswijk?
Dat was de bedoeling inderdaad *O*
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:20:00 #39
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_106092383
Zeg, er was al een BMW-topic, toch? :P
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_106092823
Sorry :+
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  Moderator dinsdag 27 december 2011 @ 20:20:03 #41
18653 crew  D.
pi_106099733
*meedroomt
pi_106101823
150 euro verschil is serieus geld, toch 1.800 euro per jaar. En goede kans dat je met een 320d ook prima uit de voeten kan. Maar ja, welke prijs heeft rijgenot en die glimlach op je knar? :P

En is een 325 geen optie dan, als er daar zo veel van te krijgen zijn? Overigens snap ik maar een deel van je opties. Aftermarket xenon is kut, maar stoelverwarming en leer zou voor mij niet per se hoeven. Liever een regensensor. Dat vond ik altijd ruk maar laatst weer eens in een auto met zo'n ding gereden, en 't is toch wel handig!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator dinsdag 27 december 2011 @ 21:13:06 #43
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_106102413
Heeeeeeerlijk rustig vanochtend O+ Normaal 25 minuten (minimaal) onderweg. Nu in 10min op het werk _O_
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_106102473
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:01 schreef Mikkie het volgende:
150 euro verschil is serieus geld, toch 1.800 euro per jaar. En goede kans dat je met een 320d ook prima uit de voeten kan. Maar ja, welke prijs heeft rijgenot en die glimlach op je knar? :P

En is een 325 geen optie dan, als er daar zo veel van te krijgen zijn? Overigens snap ik maar een deel van je opties. Aftermarket xenon is kut, maar stoelverwarming en leer zou voor mij niet per se hoeven. Liever een regensensor. Dat vond ik altijd ruk maar laatst weer eens in een auto met zo'n ding gereden, en 't is toch wel handig!
Die 150 komt voor 2/3 tot stand door brandstofkosten. Als ik minder ga rijden, en dat zit er door een aanstaande verhuizing wel in, zal ook dat verschil kleiner worden.

Verder wil ik alle opties af fabriek, dus ook de Xenon. Leer wil ik graag omdat ik werk in een bedrijf waar je wel eens stoffige kleren kunt oplopen en dat stof zich uit een stoffen bekleding slecht laat verwijderen. Stoelverwarming wil ik dan weer omdat dat leer zo allejezus koud aan je reet is in de winter :P

Een 325 heeft hetzelfde gewicht, hetzelfde verbruik en minder PK's, dus minder bang for the buck. Lijkt me een vrij valide argument :P
Bij de oosterburen staan er 330's zat, dus dat komt echt wel goed :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106103437
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 14:15 schreef kaasplankje het volgende:
Hoi,

Ik droom er van om een BMW 750 van ongeveer 1998-1999 te kopen. Misschien doe ik dit pas over 2 jaar en koop dan een 2 jaar jongere, maar eigenlijk vind ik de oudere mooier om te zien.

Goed idee of niet?

Hoge onderhoudskosten zijn een nadeel vrees ik, brandstof zal wel meevallen aangezien ik ze toch niet vaak gebruik. Iemand ervaring met een dergelijke auto van 11/12 jaar oud?
Zou je eerder aanraden om een van de laatste bouwjaren te kopen i.p.v. een nieuwe uit een van de eerste bouwjaren, de eerstgenoemde hebben over het algemeen de kinderziektes eruit terwijl de eerste jaren daar nog wel eens last van willen hebben.

En ik zou dan voor een 740i gaan, die heeft 4-cylinders minder en scheel daardoor heel wat aan centjes (verzekering, verbruik, belasting).
pi_106103601
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 18:05 schreef Bartholomeus het volgende:
Ok, na even wat zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat een 330D er niet in zit financieel. Of ik moet een kale uitvoering hebben, en dat dat wil ik niet. Dan liever wat minder PK's en meer luxe. Dat gezegd hebbende gaat de vergelijking dus tussen een 320D, een Passat 170pk en een Mondeo 2.0TDCI.

De BMW:
[ afbeelding ]

Pro's:
- Vette bak O+
- Achterwielaandrijving ~O>
- Vast ingebouwd navigatiesysteem
- Snelste van de drie
Con's:
- Mag maar 1600kg trekken
- Duurste van de 3, ook tweedehands
- Kleinste kofferbak

De VW:
[ afbeelding ]

Pro's:
- Eveneens vette bak O+
- DSG-automaat
- Slechts marginaal langzamer dan de BMW
- Spelonk van een kofferbak
- 1800kg aanhangergewicht
Con's:
- RSN510 is een mooi systeem maar ontzettend diefstalgevoelig, en die wil ik dus eigenlijk niet.
- Minder testosterongehalte dan de BMW
- Heeft op papier een iets hoger brandstofverbruik

De Ford:
[ afbeelding ]

Pro's:
- Whopping 2000kg aanhangergewicht
- Heeft menige autovergelijkingstest gewonnen op punten als comfort, ruimte en weggedrag
- Op papier zuiniger dan de andere twee
Con's
- Heeft 10 resp. 17pk minder dan de andere twee, en is wat zwaarder, waardoor duidelijk trager dan de andere twee
- Grijze muis
- Automaat schijnt wat houterig te schakelen????
- Geen idee over het navigatisysteem

Eventuele andere opties zouden een Benz C-klasse zijn (te duur, te ouwelullenbak en Benz :{w ) en een Audi A4 2.7V6 Multitronic (zuipbak, te duur, multitronic kan slecht tegen aanhangers trekken) zijn. Maar die doen dus gewoon even niet mee :P

En nu :?

Harder dan 120 130 mag je in Nederland toch niet, brandstof wordt alleen maar duurder en met 2+ uur per dag in de auto is een beetje comfort niet weg. Voor de toekomstige hond ruimte zat. Aanhangers trekken komt met enige regelmaat voor en is voor deze auto geen enkel probleem, dus de Mondeo is een serieuze kandidaat. But it won't get me laid :P

Harder dan 130 is wel leuk, en je bent jong en je wilt wat. De BMW gaat het hardst van de drie en ademt het meest testosteron. De achterwielaandrijving is natuurlijk fungarantie, qua weggedrag en zitcomfort heeft BMW een naam hoog te houden en hij is zuiniger dan de VW. Maar de kofferbak is vooral niet bijzonder groot (evengoed groot genoeg voor een hond, daar niet van) en hij mag maar 1600kg trekken. Nu verwacht ik eigenlijk dat in praktijk dit de beste trekauto is door de achterwielaandrijving, maar helaas heeft oom agent daar niet zo veel mee op. Nou ben ik niet bang aangelegd, maar ik hou wel wel graag ook een beetje bij het fatsoenlijke als dat kan. Ohja. Duur issie ook :')

De VW is eigenlijk het mooiste compromis tussen de twee. Met 1800kg aanhangergewicht kan ik leven, kofferbak is huge, en de DSG versnellingsbak is vermaard en bovendien oersterk. Dat zet ook meteen de deur tot het chiptunen open, mocht die 170pk me nog niet genoeg zijn :P
Qua comfort zit het bij VW ook wel goed, maar het ding heeft ook een in mijn ogen groot nadeel en dat is de RSN510 unit. Die wil ik eigenlijk niet, want ik zit niet te wachten op ingeslagen ruiten, vernielde dashboards en geruïneerde bekleding. Been there, got the t-shirt. Evengoed wil ik eigenlijk wel graag een fabrieksradio, het uitgebreide boxenpakket en uiteraard de telefoonvoorbereiding. Ohja. Bijna even duur als de BMW :P

Kom maar op met de gedachtengangen, tips, adviezen, alternatieven en dingen waar ik niet aan gedacht heb *O*
Heb het pas vanaf hier gevolgd, van welk jaar moet de auto zijn?

Gaat het hierbij om een BMW 320d of een 320d efficient dynamics (gunstiger verbruik en uitstoot, daarom eventueel iets goedkoper dan de standaard 320d?).
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:42:36 #47
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106103853
Achterwielaandrijving, dat is wel handig als het gesneeuwd heeft. :')
pi_106103858
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:38 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Heb het pas vanaf hier gevolgd, van welk jaar moet de auto zijn?

Gaat het hierbij om een BMW 320d of een 320d efficient dynamics (gunstiger verbruik en uitstoot, daarom eventueel iets goedkoper dan de standaard 320d?).
Iets met budget en BPM zeggen 2008. Inmiddels is ook een 330D weer in beeld :9

Wees eerlijk, je moet trots op me zijn :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106103919
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:42 schreef kaasplankje het volgende:
Achterwielaandrijving, dat is wel handig als het gesneeuwd heeft. :')
Nee voorwielaandrijving is handig in de sneeuw :|W

Als je dan wat wilt moet je vierwielaandrijving hebben. Voor die drie keer per jaar dat het werkelijk keihard sneeuwt doe ik wel wat voorzichtiger, dat is me het way extra brandstofverbruik niet waard :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106103976
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:32 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Het valt me trouwens op dat er in Nederland hooguit 325's te koop staan. Een 330 voor een redelijke prijs vind je niet. En als je dan toch een 3-liter 6-cylinder onder de kap hebt met practisch identiek verbruik, waarom dan die laatste 40pk laten liggen :?
Kosten voor de verzekering? Lagere aanschafprijs? Minder waardeverlies, daardoor goedkoper in de lease?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')