1. Nicolas Jaar – Space is only noise
Luisterde voorheen weinig naar electro/minimal, dus voor mij een verrassende nr 1. Maar dit is denk ik een van de weinige platen die ik over een aantal jaar ook nog ga luisteren.2. Other Lives – Tamer animals
Pas laat ontdekt, maar de plaat maakte meteen indruk op mij. Meest sfeervolle plaat van het jaar.3. Tom Waits – Bad as me
Tom Waits gromt nog steeds als vanouds en maakt één van zijn veelzijdigste albums.4. The War on Drugs – Slave Ambient
Klinkt als Springsteen met drugs. Vooral Baby Missiles doet aan hem denken, maar ook de rest van de plaat is steengoed. 5. Feist – Metals
Iets minder pop en meer alternatief t.o.v eerdere album. Bij de eerste luisterbeurt vond ik het wat saai, maar daarna werd het steeds beter.6. The Antlers – Burst Apart
Mijn favoriete plaat het eerste half jaar. Wat ik er live van gehoord heb (op tv) klinkt het allemaal toch wat minder.7. PJ Harvey – Let England Shake
Misschien gehyped, maar toch een van de beste platen van het jaar.8. Jonathan Wilson – Gentle Spirit
9. Wilco – The whole love
Weinig vernieuwend, Wilco gaat iets meer terug naar eerdere albums, waar hun vorige album toch iets meer pop was.10. Laura Marling – A creature I don’t know
Laura klinkt hier meer als Joni Mitchell. Haar vorige album was net iets meer mijn smaak.11. The Mountain Goats – All eternals deck
12. Sivert Hoyem - Long Slow Distance
Niet zo goed als zijn vorige, maar nog steeds heel degelijk.13. Matthew Halsall – On the Go
14. Bon Iver – Bon Iver
15. Eefje de Visser – De Koek
De volwassen versie van Roosbeef, stem ligt mij ook veel beter.16. Ryan Adams – Ashes & Fire
17. Twilight singers – Dynamite Steps
18. Adele – 21
19. The horrors – Skying
20. Marike Jager – Here is the Night
21. The Kills – Blood pressures
22. Charles Bradley – No time for dreaming
23. The Civil wars – Barton Hallow
24. Thurston Moore –Demolished Thoughts
25. Wild Beasts – Smother
26. Radiohead – The King of Limbs
27. Girls – Father Son, Holy Ghost
28. Anna Calvi – Anna Calvi
29. Fink – Perfect darkness
30. Washed Out – Within and Without
31. The Horrible Crowes - Elsie
32. Joe Bonamassa – Dust bowl
33. Heidi Spencer & the Rare birds - Under streetlight glow
34. Devotchka – 100 lovers
35. Kaizers orchestra - Violeta Violeta
36. My Morning Jacket - Circuital
37. Lykki Li – Wounded Rhymes
38. Yuck – Yuck
39. Psychic Paramount – II
40. Intergalactic Lovers – Greetings & Salutations
41. R.E.M. – Collapse into now
42. The Low Anthem – Smart Flesh
43. Kurt Vile – Smoke screen for my halo
44. Alamo race tracks – Unicorn loves deer
45. Lola kite – Lights
46. Frank Turner – England Keep my bones
[ Bericht 1% gewijzigd door Felagund op 31-12-2011 00:34:24 ]
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100