Dat hele kleppenstellen is gelukkig wel afgeschaft.quote:
Ik kon daar eigenlijk niet echt aan wennen (ook M30 blok), je hoorde het tikken echt nog vrij duidelijk vond ik, ook als je in de auto zat.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja luchtfilter+lmm eraf en de kap eraf en je kan erbij. Een (de) E23 master heeft de kleppen voor me gesteld, die weet alles precies. Gewoon met voelermaatje sleutel en inbus. De bekende tik in de motor moet je erin houden, het moet echt als een naaimachine klinken, niet geruisloos. De dealer hield iedere 15k stellen bij, maar eigenlijk zou je ze nu (vooral bij LPG) iedereen 10.000 km moeten stellen. Slijt je nokkenas ook minder snel en je motor loopt gewoon veel lekkerder.
Helaas bleek m'n dynamo ook stuk te zijn, dus ook maar meteen vervangen en binnenkort even de voorkant spuiten zodat m'n auto weer één kleur is. Het kost allemaal wat maar het blijft leuk BMW
Ook in de M20 hoorde je het getik. Je moest je pas zorgen gaan maken als je het getik niet meer hoorde.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:34 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Ik kon daar eigenlijk niet echt aan wennen (ook M30 blok), je hoorde het tikken echt nog vrij duidelijk vond ik, ook als je in de auto zat.
Ja ik heb het ook niet zo op de automaten van vroeger, ben blij met m'n 4-bak handgeschakeld, dan haal je echt tenminste al het vermogen eruit Ja inderdaad, Ceesquote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:41 schreef mark_dabomb het volgende:
Een half jaar voor ik de auto verkocht De reden was dat ik niet kon wennen aan de automaat.
Het was een 535i e28 met sperdiff en icm een automaat was dat niet leuk genoeg.
Hij is echt vaak gesteld naar wat ik begreep. Ook nog na revisiekop en nieuwe nokkenassen. En ook bij de BMW goeroe (ik neem aan dat we het over Cees hebben).
Precies. Hij vertelde al eens dat bij de dealer een monteurtje kleppen ging stellen voor een E23. Helemaal geruisloos, kijk hoe goed ik ze heb gesteld zei hij. Maar dat is dus helemaaaal niet goed. Motor liep ook voor geen meter, trillen schudden bij hoge snelheden.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ook in de M20 hoorde je het getik. Je moest je pas zorgen gaan maken als je het getik niet meer hoorde.
het vocht krijg je eruit door je licht aan te zetten en het glas af te dekken (aluminiumfolie zorgt voor goede reflectie en isolatie dan gaat het snelquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Hmm, vocht in m'n koplamp. Zo'n paar cm brede strook condens aan de onderkant van het glas.
Net die ene waar ik onlangs het dimlicht van vervangen heb. Kan geen toeval zijn.
Hoe krijg ik dat eruit, of lukt dat niet en moet dat gewoon vanzelf weggaan middels de warmte van de koplamp zelf ? Wordt een lastige.
Ja maar ik heb het kapje er af gehad waar de gloeilamphouder in zit. Die zit er nu strak op. En die kan ik er ook niet makkelijk afhalen want dit is zo'n onmogelijk ding waarbij je via de wielkast met naar binnen gedraaid wiel er met maar 2 vingers bij kunt, zo'n gepiel. Wie deze constructie bedacht heeft mag ter plekke zijn salaris inleveren..quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:05 schreef Catch22- het volgende:
Als het er in zit, kan het er in komen en zal het dus ook terugkomen.
Bij sommige wagens heb je gewoon echt een handig iemand nodig.... volgens mij is de enige reden hiervoor dat ze dan bij de dealer lekker geld kunnen rekenenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja maar ik heb het kapje er af gehad waar de gloeilamphouder in zit. Die zit er nu strak op. En die kan ik er ook niet makkelijk afhalen want dit is zo'n onmogelijk ding waarbij je via de wielkast met naar binnen gedraaid wiel er met maar 2 vingers bij kunt, zo'n gepiel. Wie deze constructie bedacht heeft mag ter plekke zijn salaris inleveren..
De M52 heeft altijd vanos en vanaf 94-95 zijn de M52 blokken ipv de M50 blokken gekomen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |