abonnement Unibet Coolblue
pi_106618080
Echt ouderwets sleutelen. Da's wel even wat anders dan de auto instellen met wat muisklikken, zoals dat tegenwoordig gaat.
De diagnose stellen adhv motorgeluid ipv aflezen van een schermpje.
pi_106619304
Ja :D luchtfilter+lmm eraf en de kap eraf en je kan erbij. Een (de) E23 master heeft de kleppen voor me gesteld, die weet alles precies. Gewoon met voelermaatje sleutel en inbus. De bekende tik in de motor moet je erin houden, het moet echt als een naaimachine klinken, niet geruisloos. De dealer hield iedere 15k stellen bij, maar eigenlijk zou je ze nu (vooral bij LPG) iedereen 10.000 km moeten stellen. Slijt je nokkenas ook minder snel en je motor loopt gewoon veel lekkerder.

Helaas bleek m'n dynamo ook stuk te zijn, dus ook maar meteen vervangen en binnenkort even de voorkant spuiten zodat m'n auto weer één kleur is. Het kost allemaal wat ;( maar het blijft leuk BMW :P
Facts don't care about your feelings
  maandag 9 januari 2012 @ 21:37:18 #278
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_106619463
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:15 schreef gebrokenglas het volgende:
Echt ouderwets sleutelen. .
Dat hele kleppenstellen is gelukkig wel afgeschaft.
Zinloze werkverschaffing.
Net zoals ´doorsmeren´ :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_106620198
kleppenstellen leer ik nu xD
pi_106620393
Cool, maar van mijn auto blijf je af :')
Facts don't care about your feelings
pi_106632453
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja :D luchtfilter+lmm eraf en de kap eraf en je kan erbij. Een (de) E23 master heeft de kleppen voor me gesteld, die weet alles precies. Gewoon met voelermaatje sleutel en inbus. De bekende tik in de motor moet je erin houden, het moet echt als een naaimachine klinken, niet geruisloos. De dealer hield iedere 15k stellen bij, maar eigenlijk zou je ze nu (vooral bij LPG) iedereen 10.000 km moeten stellen. Slijt je nokkenas ook minder snel en je motor loopt gewoon veel lekkerder.

Helaas bleek m'n dynamo ook stuk te zijn, dus ook maar meteen vervangen en binnenkort even de voorkant spuiten zodat m'n auto weer één kleur is. Het kost allemaal wat ;( maar het blijft leuk BMW :P
Ik kon daar eigenlijk niet echt aan wennen (ook M30 blok), je hoorde het tikken echt nog vrij duidelijk vond ik, ook als je in de auto zat.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_106632537
Oh dat is bij mij ook weer niet zo. Het valt van binnen zeker niet op. Dan is het waarschijnlijk te strak gesteld. Wanneer heb je voor het laatst de kleppen gesteld?
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 10 januari 2012 @ 09:40:49 #283
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_106632573
Einzer weer gemaakt, bobines en bougies, schade: 525 euro.
pi_106632577
Een half jaar voor ik de auto verkocht ;) De reden was dat ik niet kon wennen aan de automaat.

Het was een 535i e28 met sperdiff en icm een automaat was dat niet leuk genoeg.

Hij is echt vaak gesteld naar wat ik begreep. Ook nog na revisiekop en nieuwe nokkenassen. En ook bij de BMW goeroe (ik neem aan dat we het over Cees hebben). Maar goed, ik hoor dan ook wel heel snel echt alle geluidjes.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_106632700
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:34 schreef mark_dabomb het volgende:

[..]

Ik kon daar eigenlijk niet echt aan wennen (ook M30 blok), je hoorde het tikken echt nog vrij duidelijk vond ik, ook als je in de auto zat.
Ook in de M20 hoorde je het getik. Je moest je pas zorgen gaan maken als je het getik niet meer hoorde.
pi_106633676
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:41 schreef mark_dabomb het volgende:
Een half jaar voor ik de auto verkocht ;) De reden was dat ik niet kon wennen aan de automaat.

Het was een 535i e28 met sperdiff en icm een automaat was dat niet leuk genoeg.

Hij is echt vaak gesteld naar wat ik begreep. Ook nog na revisiekop en nieuwe nokkenassen. En ook bij de BMW goeroe (ik neem aan dat we het over Cees hebben).
Ja ik heb het ook niet zo op de automaten van vroeger, ben blij met m'n 4-bak handgeschakeld, dan haal je echt tenminste al het vermogen eruit :P Ja inderdaad, Cees :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:46 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ook in de M20 hoorde je het getik. Je moest je pas zorgen gaan maken als je het getik niet meer hoorde.
Precies. Hij vertelde al eens dat bij de dealer een monteurtje kleppen ging stellen voor een E23. Helemaal geruisloos, kijk hoe goed ik ze heb gesteld zei hij. Maar dat is dus helemaaaal niet goed. Motor liep ook voor geen meter, trillen schudden bij hoge snelheden.

M20/M30 maken gewoon lawaai. Zuipen als de pleuris, maar daarom gaan ze ook zo lang mee :D zo'n TSI is misschien stil, maar no way dat je daar na 3 ton nog mee rijdt. M30 onderblok = onverwoestbaar. Jammer dat de M20 een riem heeft, als bijna het enige blok in de historie van BMW.
Facts don't care about your feelings
pi_106647059
Hmm, vocht in m'n koplamp. Zo'n paar cm brede strook condens aan de onderkant van het glas.
Net die ene waar ik onlangs het dimlicht van vervangen heb. Kan geen toeval zijn.
Hoe krijg ik dat eruit, of lukt dat niet en moet dat gewoon vanzelf weggaan middels de warmte van de koplamp zelf ? Wordt een lastige.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 17:05:17 #288
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_106647138
Als het er in zit, kan het er in komen en zal het dus ook terugkomen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_106647233
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 17:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Hmm, vocht in m'n koplamp. Zo'n paar cm brede strook condens aan de onderkant van het glas.
Net die ene waar ik onlangs het dimlicht van vervangen heb. Kan geen toeval zijn.
Hoe krijg ik dat eruit, of lukt dat niet en moet dat gewoon vanzelf weggaan middels de warmte van de koplamp zelf ? Wordt een lastige.
het vocht krijg je eruit door je licht aan te zetten en het glas af te dekken (aluminiumfolie zorgt voor goede reflectie en isolatie dan gaat het snel :)

de oorzaak moet je zelf ff zoeken en fixen!
pi_106647245
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 17:05 schreef Catch22- het volgende:
Als het er in zit, kan het er in komen en zal het dus ook terugkomen.
Ja maar ik heb het kapje er af gehad waar de gloeilamphouder in zit. Die zit er nu strak op. En die kan ik er ook niet makkelijk afhalen want dit is zo'n onmogelijk ding waarbij je via de wielkast met naar binnen gedraaid wiel er met maar 2 vingers bij kunt, zo'n gepiel. Wie deze constructie bedacht heeft mag ter plekke zijn salaris inleveren..
pi_106647498
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 17:09 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja maar ik heb het kapje er af gehad waar de gloeilamphouder in zit. Die zit er nu strak op. En die kan ik er ook niet makkelijk afhalen want dit is zo'n onmogelijk ding waarbij je via de wielkast met naar binnen gedraaid wiel er met maar 2 vingers bij kunt, zo'n gepiel. Wie deze constructie bedacht heeft mag ter plekke zijn salaris inleveren..
Bij sommige wagens heb je gewoon echt een handig iemand nodig.... volgens mij is de enige reden hiervoor dat ze dan bij de dealer lekker geld kunnen rekenen :')
pi_106695839
mijn M52B25 blok heeft nu ook een tik :S

weet niet wat het is, klinkt op het tempo als dat een riem rond gaat.
morgen maar even langs de specialist.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_106697789
Zit er wel genoeg olie in ;)
Facts don't care about your feelings
pi_106698046
Klinkt hij stationair zo?

Zo ja, dan is je olie helemaal op.
pi_106701138
mijn auto is gelukkig heel zuinig op zijn olie :P
maar zal het voor de zekerheid eens checken, je weet maar nooit he
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_106701433
oliepijl is gelukkig uitstekend.
het betreft een goed onderhouden en perfect lopend (tot nu toe dan) blok.
dus ik hoop echt niet dat er wat duurs kaduuk is :(

ik hoop dus op een gigantisch ralle lager ofzo...
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_106702420
Zijn sterke blokken, misschien iets met de VANOS? Mijn M30 loopt nu weer als een zonnetje zeg pfff echt heerlijk :P
Facts don't care about your feelings
pi_106712102
heeft de versie uit 96 vanos?
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_106712447
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 02:14 schreef piekartz87 het volgende:
heeft de versie uit 96 vanos?
De M52 heeft altijd vanos en vanaf 94-95 zijn de M52 blokken ipv de M50 blokken gekomen.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_106712450
Dus ja, de Versie uit de 96 moet vanos hebben.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')