abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:07:52 #26
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105374295
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:04 schreef picodealion het volgende:
En ik bedoelde uiteraard FTR awards, niet FMT awards :').
Eigenlijk is FMT accurater, want dat zijn doorgaans 80 tot 100% van de stemmers.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_105374450
Wordt het IMDb-cijfer nou berekend aan de hand van het totaal aantal stemmen, of maar een select gezelschap?
Ik ging er vanuit dat de Twilight-fans het cijfer wel omhoog gekrikt zouden hebben.
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:13:56 #28
202546 Baszh
The Dude abides
pi_105374487
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:12 schreef wyccie het volgende:
Wordt het IMDb-cijfer nou berekend aan de hand van het totaal aantal stemmen, of maar een select gezelschap?
Ik ging er vanuit dat de Twilight-fans het cijfer wel omhoog gekrikt zouden hebben.
Ik volgde dezelfde logica
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:16:24 #29
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105374559
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:12 schreef wyccie het volgende:
Ik ging er vanuit dat de Twilight-fans het cijfer wel omhoog gekrikt zouden hebben.
Dan doen ze ook, meestal beginnen die films met een 2 of een 3 om dan te eindigen op een 4 of een 5.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_105374773
:o
Zo kut kunnen ze toch niet zijn. Het verhaal is prima voor als je er wat mee hebt (verfilming van een zeer populaire boekenreeks), en de special effects zullen heus wel beter zijn dan die van Ed Wood. Het acteerwerk is misschien de factor waar het meeste vanaf hangt, maar aangezien beide hoofdrolspelers niet zijn afgeslacht en ook nog gewoon in andere films mogen komen opdraven, valt dat dus ook wel mee.
Dan vraag ik me af of er niet gewoon snobs zijn die zo'n film bij voorbaat al geen voldoende gunnen. En kijk zo'n film dan ook niet als je er eigenlijk toch al geen zin in hebt.
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:30:42 #32
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105375096
Ik ken de Twilight boeken niet, maar het filmverhaal is geregeld énorm saai, er gebeurt soms een hele film niets. Tevens staan alle acteurs gewoon onzettend ongeïnteresseerd te acteren, met een stuitend gebrek aan chemie tussen Stewart en Pattinson, terwijl dat dan zogezegd een echt koppel zou zijn. Dan kan je nog stellen dat ze gewoon allebei matige acteurs zijn, maar in andere films kunnen ze 't wel (of toch veel beter).

Het is me ook een raadsel waarom ze er niet in slagen om op zijn minst de mindere Potter-films te benaderen. In theorie zou dat toch moeten kunnen, maar in praktijk komen ze nooit in de buurt, ze lijken niet eens te proberen om er goede films van te maken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_105375407
Die Stewart heeft van zichzelf al een ongelooflijk ongeïnteresseerd gezicht, echt het hoofd van zo'n vervelende puber die alles wat haar ouders zegt al kut vindt en altijd chagrijnig lijkt te zijn. En Pattinson idem, maar al wel een stuk minder. Dus dat snap ik wel.
Maar dat er een hele film niks gebeurt? Ik dacht dat dit soort films het juist van de 'actie' moest hebben. In Tokyo Story gebeurt trouwens ook helemaal niks, maar dat moet dan weer mooi zijn.
En als er in de boeken niks gebeurt, zouden de pubers het echt niet lezen.

Vond jij ze nou echt een 2 waard?
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:46:48 #34
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_105375687
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ken de Twilight boeken niet, maar het filmverhaal is geregeld énorm saai, er gebeurt soms een hele film niets. Tevens staan alle acteurs gewoon onzettend ongeïnteresseerd te acteren, met een stuitend gebrek aan chemie tussen Stewart en Pattinson, terwijl dat dan zogezegd een echt koppel zou zijn. Dan kan je nog stellen dat ze gewoon allebei matige acteurs zijn, maar in andere films kunnen ze 't wel (of toch veel beter).

Het is me ook een raadsel waarom ze er niet in slagen om op zijn minst de mindere Potter-films te benaderen. In theorie zou dat toch moeten kunnen, maar in praktijk komen ze nooit in de buurt, ze lijken niet eens te proberen om er goede films van te maken.
Ik heb alleen deel 1 gezien en wilde toen mijn Led door het raam gooien. Onwaarschijnlijk, wat een kutfilm.
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:47:46 #35
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_105375726
Ik heb ook alleen de eerste film gezien, maar men, wat een gelul allemaal :P

Ik ga ooit de andere delen wel kijken, maar het MOET niet opeens...
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:53:34 #36
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105375927
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:38 schreef wyccie het volgende:
En als er in de boeken niks gebeurt, zouden de pubers het echt niet lezen.
Ik denk dat de boeken ook niet veel verder raken dan "Zal ik het met de vampier of de weerwolf doen?" gezwijmel en dat gedoe kunnen de acteurs niet overtuigend overbrengen op het filmdoek.

quote:
Vond jij ze nou echt een 2 waard?
Nee, maar er zijn dan ook duizenden IMDb-stemmers die de film gewoon ongezien een 1 geven, zoals ze dat ook wel zullen doen bij elke film waarin per ongeluk Paris Hilton of Lindsay Lohan meedoet. Die docu van/over Justin Bieber heeft een 1.4 of zo, terwijl ik durf vermoeden dat die ook niet zó slecht zal zijn. Dat is het internet en dat is IMDb.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_105376078
Tja, dat is ook wel weer zo. Net als de hoeveelheid 10en die wordt gegeven, dat is ook altijd buitenproportioneel.
pi_105376159
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nee, maar er zijn dan ook duizenden IMDb-stemmers die de film gewoon ongezien een 1 geven.
Dat zou niet mogen gebeuren, maar daar doe je helaas weinig aan. Dan is het stemmen door een select gezelschap misschien beter, als ze 'gescreend' worden op eerlijk stemmen.

Ik ben wat minder uitbundig met cijfers geven. Er zijn maar 2 films die ik gezien heb die ik echt een zware onvoldoende zou geven: Lost Souls en Hell's Kitchen. Beide een 3 of 4. En er is maar 1 film die ik een 10 zou geven: A Clockwork Orange.
pi_105376427
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:59 schreef wyccie het volgende:

[..]

Dat zou niet mogen gebeuren, maar daar doe je helaas weinig aan. Dan is het stemmen door een select gezelschap misschien beter, als ze 'gescreend' worden op eerlijk stemmen.

Ik ben wat minder uitbundig met cijfers geven. Er zijn maar 2 films die ik gezien heb die ik echt een zware onvoldoende zou geven: Lost Souls en Hell's Kitchen. Beide een 3 of 4. En er is maar 1 film die ik een 10 zou geven: A Clockwork Orange.
Goede keus _O_.

Op 1048 films (volgens iCheckMovies, dus daar zitten wat shorts bij) heb ik 7 tienen gegeven, en een stuk of 30 negens.
pi_105377867
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:38 schreef wyccie het volgende:
Maar dat er een hele film niks gebeurt? Ik dacht dat dit soort films het juist van de 'actie' moest hebben. In Tokyo Story gebeurt trouwens ook helemaal niks, maar dat moet dan weer mooi zijn.
Ik denk dat de overlap tussen Twilight stemmer en Tokyo Story stemmers nihil is.
What's it going to be then, eh?
pi_105378032
Wat betreft mijn extreme punten: op 1772 gerate titels op IMDb negen keer een 10, zeven keer een 1 en negentien keer een 2.
What's it going to be then, eh?
pi_105378714
Ik ben benieuwd welke films die enen en tweeën zijn.
pi_105378915
Ik heb wel wat meer 1en en 2en dan dat, maar een aantal verdienen dat eigenlijk niet. Zou ik nog eens goed naar moeten kijken (de lijst dus, niet de films zelf) maar echt veel zin daarin heb ik niet :P.
pi_105378925
Je bent niet zo goed in het ontwijken van uiterst slechte films he? Waarschijnlijk dat je daarom nu zo radicaal ze probeert te ontwijken. :P

Mijn laagste cijfer van films die ik in 2009 of later heb gezien is een 2,5 :P
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_105379125
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:02 schreef wyccie het volgende:
Ik ben benieuwd welke films die enen en tweeën zijn.
1: Deliria, I Love Dries, Switch, Problem Child 2, The Garbage Pail Kids Movie, Shorts, Book of Shadows: Blair Witch 2,
2: Jubilee, L'inchiesta, A Good Man in Africa, Amsterdamned, Child's Play 3, Honey I Blew Up the Kid, Mr. Nanny, Bring It On: All or Nothing, Problem Child, Look Who's Talking, I Still Know What You Did Last Summer, The Librarian: Quest for the Spear, Surviving the Game, Hôtel Monterey, 40 Days and 40 Nights, Street Fighter, Deuce Bigalow: Male Gigolo en Bride of Chucky.

Het grootste deel hiervan heb ik in mijn jeugd gezien.
What's it going to be then, eh?
pi_105379253
Daarna gaat het wel hard: 43 drieën.
What's it going to be then, eh?
pi_105379269
Problem Child en Deuce Bigalow heb ik er ook tussen staan, net als bijv. Baby Geniuses (wat bezielde me?) en S. Darko.

Maar ook een film die anderen erg goed vinden maar ik gewoon geen seconde van aan kan zien krijgt bij mij een 1. De meest recente in die categorie is Howl's Moving Castle.
pi_105379299
Was Amsterdamned zo slecht? Volgens mij vond ik het, behalve het acteren, nog best vermakelijk, mede door het iets te ver gezochte verhaal, waar het dan weer iets absurd door wordt.
pi_105379304
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:13 schreef Gillingham het volgende:

[..]
lijst

Het grootste deel hiervan heb ik in mijn jeugd gezien.
Hmm ik had eigenlijk wel wat slechters verwacht. Hoewel ik de helft ook verschrikkelijk vind, maar daarvan zou ik de meesten nog net iets hoger dan een 2 geven :P
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_105379345
Ik zou een 1 pas geven aan een film die mijn blinde en doofstomme oma met haar twee linkerhanden heeft gemaakt.
Ik heb geen oma's meer.

Als zoveel films nu al een 1 krijgen, wat te doen met films die nóg slechter zijn?
Daarom maak ik dus ook nooit die lijstjes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')