abonnement Unibet Coolblue
pi_106059488
Onze kat is sinds gisteren de deur uit. Vandaag de hele hut gepoetst (nouja, bijna) en het kan vast niet, maar het lijkt wel alsof ze er nu al beter uitziet.

Nieuw voedsel, here we come!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_106060518
Klinkt goed Vanyel ^O^
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 2 januari 2012 @ 14:53:01 #78
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_106311952
Oké na een tijdje twijfelen meld ik me hier dan ook maar..

Onze mini krijgt ongelooflijk zure diaree als ze melkproducten binnen krijgt. Ze heeft tot ze een jaar en 9 maanden was borstvoeding gehad. Ik dronk zelf al geen melk meer of soyadrink ter vervanging omdat ik zuur, bijtende afschijding krijg. :X Dus echt veel via mij heeft ze sowieso al niet gehad.
Die diarreeluiers die ze had waren echt explosief en niet zoals 'normale'diareeluiers. Tot manlief ineens opmerkte dat ze het steeds had als ze kaas had gehad... :o
Een tijdje kaas geband en het ging een stuk beter! *O*
Tot ze reageerde op een bekertje YoghoYogho die ze op had bij vrienden. -O-
(dat drinken wij niet zo vaak) Maar zo volgden er nog wat dingetjes.

En nu vervangen we dus waar mogelijk de melkproducten door soyaproducten.

We zijn er nog niet voor bij een arts geweest. We twijfelen nog al, want is het "nodig", wat voegt het nu nog toe, er zal dan met melk getest moeten worden en dan krijgt ze toch weer pijn? enz. enz. :@

en dan gaan je kinderen logeren bij opa en oma en word er gewoon een vol glas melk aan T gegeven. :(
Oké, wíj waren haar soyadrink vergeten mee te nemen. Maar opa en oma moesten toch zo naar de winkel om boodschappen te doen dus ze verzekerden ons dat ze dat écht wel voor haar mee zouden nemen. W wist wel hoe het er uit zag toch? Zou helemaal goed komen..
Toen ze thuis kwam was ze helemaal open :'( O&O gevraagd of ze daar melk heeft gehad.. "Neeeeee hoor" Terwijl onze oudste twee zeggen dat dat wel degelijk gebeurd is. Dus gezegd dat ze luieruitslag had en dat ze dat over het algemeen alleen nog daar van krijgt. "Ja, neeeeeee dat was omdat ze 's nachts een poepluier had"
Drie keer raden: het kind poept 's nachts NOOIT, alleen als ze (jawel) een reactie op melkproducten heeft :')

Puntje bij paaltje: kinderen blijven niet meer alleen bij opa en oma zonder toezicht van één van ons. Ze zouden voor kerst ook daar logeren maar we hebben het anders geregeld qua oppas. Opa en oma waren not amused toen ze hoorden dat ze niet meer hoefden op te passen. Nou, het spijt me zeer. Het is misschien hard. Maar als je verteld word dat je kleinkind beter geen melk kan drinken, dan is dat vast niet voor de lol.
Als je dan tóch ondanks de waarschuwingen het kind melk geeft dan doe je het in mijn ogen BEWUST pijn.
:(


[ Bericht 0% gewijzigd door Noli. op 02-01-2012 15:01:04 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 2 januari 2012 @ 16:22:28 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_106315192
Noli. :* Vervelend is dat!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_106315614
oh vanyel wat fijn!! Het zou toch heel mooi zijn zeg! ^O^ ik duim mee dat het vanaf hier alleen maar bergop gaat.

Noli :*
misschien scheelt het voor omgeving als er een 'officiele' diagnose is? maar ik snap wel wat je bedoelt, wat voegt het toe als je het antwoord eigk al weet.
Vervelend zeg van opa en oma. Stom ook dat ze niet inzien dat de eigen glazen worden ingegooid door zulke dingen. Ik begrijp het ook nooit zo, als een volwassene zegt ergens allergisch voor te zijn dan is er (vaak) begrip, maar bij een kind is het ineens 'het zal wel meevallen'. Das toch stom?

hier was mn schoonmoeder tot het bot beledigt dat B. de ingredienten van het kerstmenu wilde checken. Ze wist heus wel hoe ze voor een allergeen moest checken wie dachten we wel niet dat we waren kom nou toch :(
conclusie uiteindelijk, bouillonblokjes met soja erin waren gebruikt, saladedressing met een schep mayo erdoor en brood met sesamzaadjes eroverheen, en zo nog wat dingetjes....
Ik begrijp echt dat ze heel erg haar best doet om alles te checken voor ons en ik waardeer dat ook heel erg, maar waarom zo beledigt als we vragen wat ergens in zit? je kunt toch ook gewoon antwoorden en de lijsten laten zien zoals mijn ouders doen? lekker belangrijk. Waarom begrijp je niet dat ik graag voorzichtig ben en graag voorkom dat mn kind pijn heeft?
:)
pi_106315886
Ik ga dit topic eens flink doorspitten. Ter voorbereiding op als het echt KMA is (we krijgen steeds meer het gevoel dat dat het is. Puzzelstukjes beginnen op hun plaats te vallen en elke dag gaat het beter met haar op de nieuwe voeding)

Noli en Mignonne, het lijken me zulke moeilijke momenten..

Mignonne, jullie hebben toch ei geprobeerd? Hoe is het gegaan?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106316175
wat fijn dat het steeds beter gaat! ik herken dat wel, dat steeds meer puzzelstukjes op zn plek vallen.

We hebben idd ei geprobeerd, en dat ging niet :P
in eerste instantie ging het goed en merkten we geen reactie maar 's nachts had ze extreme krampen. Zo heb ik ze nog niet gezien bij haar. Ontroostbaar gillen (letterlijk ;( ) in haar slaap. Na een zetpil en non-stop troostdrinken ging het weer wat beter.
Eigenlijk zouden we het nog een keer moeten provoceren om zeker te zijn enzo dat het daarvan komt. Maar we voelen allebei weinig voor een herhaling. Jammer dan, over een half jaartje weer eens, gaan we gewoon op dezelfde voet verder, ook goed.

We hebben het wel dit keer geprovoceerd door het direct aan haar te geven, een derde of kwart eitje ongeveer was het. En op zn rapley op dus het valt mee met de intake. Enerzijds is via mij 'vriendelijker' voor haar omdat ze dan minder binnen krijgt, maar de keerzijde is wel dat ze via mij nog twee dagen last kan hebben van mijn melk. Dat vond ik ook niet zo'n succes. Ik heb liever dat haar melk veilig is en dat ze erop terug kan vallen zeg maar.
:)
pi_106317129
Boh voor het ei -O-
Ik zou met zo'n reactie ook niet nogmaals proberen nu.

Puzzelstukjes:
Heftig reageren op hypo voeding die gewoon verkrijgbaar is. Vanaf ze dat kreeg was het krijsen, overstrekken, spugen en weinig slapen.
Ben er nu dus achtergekomen dat KMA kinders extra heftig kunnen reageren op hypo voeding, heftiger dan standaard.
Bij standaard voeding waren alle klachten iets minder heftig.
Het slechte poepen, dat begint nu beter te gaan lijkt het.
Het flesweigeren, alsof je haar vergif geeft. Inmiddels drinkt ze weer goed.
De zantac die niet veel verbetering gaf, maar na switchen voeding wel.
Ze begint weer kleur in haar gezicht te kijken. Ze had een hele doffe tint gekregen en kringen rond haar ogen, die beginnen minder te worden.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. We zijn erg benieuwd hoe het de komende maand zal gaan.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106317153
Kut zeg.
Dat van die melk klinkt wel slim. Is er tenminste iets veilig.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 2 januari 2012 @ 20:42:41 #85
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106327243
Noli wat vervelend zeg ;(
Ik raad je echter wel aan om naar een kinderarts/huisarts te gaan, al is het maar dat je vi die weg iig wat kosen terug krijgt van de belastingdienst
( geld ook voor anderen hier trouwens! )

Mignonne vervelend.. ik zou ook idd liever direct provoceren.. want ja wt als het langer in je melk zit lange last van.
En ik begreep dat het qua reactie niet uit maakte of je nu 1 of 4 happen neemt , maar daar zou P_iglet denk ik beter op kunnen antwoorden :)

Vanyel hoe gaat het met je meisje?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 2 januari 2012 @ 20:43:47 #86
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106327294
oh en wickie.. ik zou voorlopig tot iig 6 mnd niet van voeding veranderen, even rust voor kleine Wies !
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_106327580
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 20:42 schreef _evenstar_ het volgende:
Vanyel hoe gaat het met je meisje?
Meisje is moeilijk. Was de hele week ziek en spuugde daar heel veel bij. Met niet lekker zijn at ze ook heel weinig en daar komt ze nu niet zo goed vanaf. Ze lijkt ook te spugen als ze veel eet. Of als ze hoest. Of gewoon als ze ademt soms.

Poestechnisch komen we nog overal haren tegen. Dat beter uitzien was ws doordat we een dagje in een poesvrij huis waren geweest ;(

Over een maandje ofzo kom ik misschien nog wel eens aankloppen voor jouw eerste verjaardagstaartrecept. Of is dat een geheim van de kok?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 2 januari 2012 @ 21:38:18 #88
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106330134
nee hoor dat mag je best weten :)! maarrrr... ik heb nooit een eerste jaars taart ehad.. pas met haar 4 jaar voor het eerst :)

Ik zou gewoon gaan voor dat wat veilig is en dar iets leuks van versieren joh! veiliger en leuker voor je meisje ( en ja ik heb me kapot gejankt want at was ik jaloers op taartmeppende kindjes.. maar weet je.. ons meisje had lekker een flesje :P en daar genoot ze ook van! het is vooral dat wat "maatschappelijk gezien hoort"
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_106330394
Oh nee daar heb ik niet zo'n last van. Ik geniet ook als ik haar zie genieten van haar muffe pap met neocate. Doen we daar wat broccoli in ;)
Het leek me vooral wel stoer :)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_106334515
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 20:43 schreef _evenstar_ het volgende:
oh en wickie.. ik zou voorlopig tot iig 6 mnd niet van voeding veranderen, even rust voor kleine Wies !
Dat waren we ook niet van plan, hopelijk denkt de arts die de machtiging uitschrijft er ook zo over (denk wel dat dat geen probleem is hoor).
De arts heeft het nog niet over een provocatietest gehad overigens. Hij zei eerst een maand niks te doen en dan eerst de reflux medicijnen eraf.
Mocht ze kma hebben is het dan raadzaam de voedselintroductie straks te doen onder begeleiding van een dietist?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106343529
Ik vind het wel fijn om met iemand te kunnen overleggen. Het kan ook wel zonder, maar met geeft mij een fijner gevoel.

Edit: sorry, nog niet echt wakker. Vrij nietszeggende post dit, maar daar komt het bij mij wel op neer. Backup als je het even allemaal niet meer weet.

[ Bericht 40% gewijzigd door Vanyel op 03-01-2012 08:00:20 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_106367809
Voor de geinteresseerden:

http://www.debeterewereld(...)t_met_gratis_E-books

ik heb ze nog niet bekeken maar ga wel nu de twee relevante voor ons downloaden. Wie weet staat er nog iets inspirerends in. En nu maar hopen dat ze niet alle zuivel vervangen voor soja ;)
quote:
Dinsdag 03 januari 2012

Gratis e-books over voedselallergie.

AllergieKookboek.nl introduceert drie gratis e-books voor mensen die net hebben gehoord dat ze een allergie hebben of voor mensen met een interesse naar allergieën. De onderwerpen zijn Glutenvrij, Zuivelvrij en Zuivel- & Kippenei vrij. De e-books zijn geschreven door diëtisten en bevatten naast handige informatie en tips vier praktische weekmenu’s met veel recepten. Een dieet hoeft geen beperking te zijn om lekker, gemakkelijk en gezond te eten!

De boeken die zijn gratis te downloaden op AllergieKookboek.nl. Deze boeken zijn een voorbereiding van of een aanvulling op de informatie die de diëtist kan geven. De diëtist is degene die persoonlijke dieetadviezen geeft, een bezoek is zeker aan te raden bij de constatering van een allergie.

:)
pi_106369109
Wickie, ik zou inderdaad in overleg met een dietist de bijvoeding doen, mijn eigen ervaring is dat een KMAkindje ook kan reageren op allerlei groenten en fruitsoorten, het is fijn om daarin adviezen te krijgen, ze weten ook welke soort vaak allergische reacties veroorzaakt.
Wij werden vanuit het CB doorgestuurd toen Lars een half jaar was.

Inmiddels zijn groenten en fruit geen probleem meer voor Lars, alleen melk/melkproducten nog.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_106370406
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:49 schreef mignonne het volgende:
Voor de geinteresseerden:

http://www.debeterewereld(...)t_met_gratis_E-books

ik heb ze nog niet bekeken maar ga wel nu de twee relevante voor ons downloaden. Wie weet staat er nog iets inspirerends in. En nu maar hopen dat ze niet alle zuivel vervangen voor soja ;)

[..]

Wat leuk! Jammer dat het melk of gluten is :(

Toch downloaden :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_106374946
Ik kom hier ook aansluiten. Sinds vanmiddag id de arts het met me eens dat ons meisje waarschijnlijk KMA heeft. Gezien de dunne poepluiers (6 per dag), huiduitslag/eczeem in haar gezicht, hals en op haar borst en haar erfelijke belasting (mijn broertjes hebben beiden een heftige KMA gehad in hun jonge jaren en mijn moeder kan nog steeds koemelk niet goed verdragen) is vanmiddag besloten om over te stappen op Nutrilon pepti. Dat gaan we een maand proberen, dan weer 1 dag nutrilon standaard als provocatietest.

Op dit moment heeft mevrouw nog voornamelijk last van de overstap op Pepti: ze vind het vies, wil het niet echt drinken en spuugt het uit. En omdat ze tot vanmorgen Nutrilon Forte kreeg heeft ze nu ook nog eens gillende honger. Echt letterlijk. Ze heeft vanavond een uur na haar fles een half uur liggen krijsen. Wij dachten eerst dat het krampjes waren, totdat ze haar dekentje te pakken kreeg en daarop begon te sabbelen. Dus maar even een klein flesje (van 60+2) gemaakt en toen was ze weer rustig.

Ik ben heel erg benieuwd hoe lang het duurt voordat alle koemelkresten uit haar systeem zijn en ze weer op kan gaan knappen.
pi_106379606
SB, wij zijn nu een halve week aan de pepti en ze wordt met de dag rustiger. De eerste dagen heeft ze verschrikkelijk last van krampen gehad.
Gelukkig drinkt onze meid het goedje graag, dat scheelt een hoop.

Ook zou ik toch nog eens achter een machtiging aan gaan hoor. Wij hebben die zonder er om te vragen gekregen van de kinderarts, werd gewoon uitgeschreven. En ook bij ons is er nog lang geen provocatie test gedaan, als die al gedaan gaat worden.

Vandaag hadden we belafspraak met de kinderarts. De Zantac blijven we gebruiken naast de Pepti. De Motilium gaan we niet gebruiken, dat is niet nodig naar ons inziens, de KA deelde de dezelfde mening. Over 2 weken weer contact, misschien dat we dan al een stoppoging met de zantac doen. Anders over een maandje, dan hebben we ook een gewone afspraak.

Ook afgesproken de prikken waarschijnlijk een paar weken of maandje uit te stellen. Even rust in haar lijfje aangezien ze hiervoor beide keren er toch wel behoorlijk op reageerde.

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 04-01-2012 00:22:52 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106379831
de machtiging krijgen we over 3 weken van de huisarts, en dan met terugwerkende kracht als het goed is. Maar ik moet vrijdag toch naar het ziekenhuis en ik loop dan wel even bij de afdeling kindergeneeskunde langs. Zit toch op de route naar de verloskamers/kraamafdeling/opname gynaecologie waar ik ze nog even wil bedanken voor de goede zorgen vlak voor, tijdens en na de kraamtijd.
pi_106554639
Dottir reageert vooral met uitslag op vanalles. Daar smeren we dan altijd wat op omdat het heel droog en jeukerig is. Eerst was dat alleen Bepanthen, later zijn we ook weleda babycreme gaan gebruiken. Op en of andere manier lijkt dat smeren vaak niet te helpen, soms gaat ze er zelfs meer van krabben.
Zie ik net dat in allebei amandelolie zit 8)7 Nou is er heel veel te vinden over al dan niet allergeen zijn van amandel(olie) op de huid, maar we doen het voorlopig toch even gewoon met vaseline. Wie weet kunnen we dan weer terug naar een paar etenswaren die we al hadden afgeschreven....
Blijft feest hier in the house of bad mothers!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_106559938
Wat rot dat ze zo reageert vanyel :(

Fijn dat ze goed op de andere melk reageert wickie!!

En wat rot voor je meisje summerbreeze :(

Hier begin ik steeds meer het vermoeden van huisstofmijtallergie of huisdierenallergie te vermoeden, binnenkort toch maar weer contact zoeken met de kinderarts want het ventje blijft zo vreselijk benauwd
pi_106560353
Heb je m al eens uit logeren gestuurd naar een plek zonder huisdieren?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')