abonnement Unibet Coolblue
pi_104597351
Eindelijk, na lang wachten was het op 1 september zo ver, we hebben de sleutel van ons klusappartement gekregen.

Het was zo:


En nu is het zo:


Nog te doen:
• Badkamer tegelen, waterleidingen afmaken en CV installatie testen
• Badkamer inrichten, nieuwe wc erin
• Afvoer keuken herstellen en plaatsen
• Plafonds hal, keuken en kleine slaapkamer dichtmaken
• Keuken plaatsen
• Muren stuccen (stukadoor)
• Alle plafonds witten
• Lampen ophangen en lichtknoppen/stopcontacten plaatsen
• Ondervloer en vloer plaatsen
• Deuren afhangen, op maat maken en verven
• Deurbeslag plaatsen
• Plinten plaatsen
• Kozijnen verven

En op de lange termijn:
• Kozijn voor vervangen
• Balkon voorzijde repareren (via de VvE)
pi_104597525
Volgt *O*
pi_104597602
Ik ook weer, echt een leuk topic _O_
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104636292
Ik kijk ook weer mee! Wat gaan jullie hard en wat doen jullie veel, zeg... ^O^
Is dat zo?
  woensdag 23 november 2011 @ 21:53:56 #5
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_104739014
Leuk, morgen zien jullie foto's van een strak gesausd plafond in de woonkamert en een strak getegelde muur in de badkamert.
pi_104741253
Wat een hoeveelheid werk zeg! Maar jullie gaan goed zo te zien! :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_104741408
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:53 schreef kaasplankje het volgende:
Leuk, morgen zien jullie foto's van een strak gesausd plafond in de woonkamert en een strak getegelde muur in de badkamert.
:9~
  woensdag 23 november 2011 @ 22:56:32 #8
63722 z80
I fink you freaky
pi_104743351
ontbreekt er bij de verwarmingsketel niet een condens afvoer?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_104744038
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:56 schreef z80 het volgende:
ontbreekt er bij de verwarmingsketel niet een condens afvoer?
Ze zijn nog niet klaar met aansluiten, er ontbreekt op dit moment nog veel meer onder de ketel.Zelfs de verwarmingsbuizen
pi_104745643
wat gaan jullie hard door, Kaas en Lein :Y en netjes!

frusterend, he, dat ogenschijnlijk simpele klusjes ("even een gat in de muur boren") zo vreselijk veel tijd kosten.

nu beginnen met opbouw: stuken, tegelen, kozijnen al in de grondverf. dat gaat zo'n boost geven!

succes en keep us posted!
Eeuwig vijfentwintig
pi_104745833
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 23:10 schreef exlurker het volgende:

[..]

Ze zijn nog niet klaar met aansluiten, er ontbreekt op dit moment nog veel meer onder de ketel.Zelfs de verwarmingsbuizen
En de rookgasafvoer en luchtaanvoer ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104749457
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2011 23:51 schreef junkiexp het volgende:
En de rookgasafvoer en luchtaanvoer ;)
De rookgasafvoer en luchtaanvoer zijn al aanwezig en aangesloten, de verwarmingsbuizen zijn ook al aangebracht hoor. ze vielen alleen buiten de foto :P En het is ook nog een oude foto ;) Alleen de condensafvoer moet nog, maar dat staat voor vrijdag en zaterdag op de planning.
  donderdag 24 november 2011 @ 07:23:32 #13
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_104749643
leuk deel 2 :)


Zaterdag maar een rondje Noordereiland doen
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_104780916
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 06:43 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

De rookgasafvoer en luchtaanvoer zijn al aanwezig en aangesloten, de verwarmingsbuizen zijn ook al aangebracht hoor. ze vielen alleen buiten de foto :P En het is ook nog een oude foto ;) Alleen de condensafvoer moet nog, maar dat staat voor vrijdag en zaterdag op de planning.
Op die foto waren ze ook nog niet aangesloten hoor ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104784199
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:52 schreef junkiexp het volgende:
Op die foto waren ze ook nog niet aangesloten hoor ;)
Oh ja je hebt gelijk.
  donderdag 24 november 2011 @ 23:05:58 #16
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_104785843
En nieuwe plaatjes:

Gesausd in de keuken; hier komt de servieskast te staan en de koelkast en de wasmachine, dus 't is meer voor de vorm. Je ziet straks haast niks meer van die muur. Er komt ook nog een nieuw plafond in dus van die pijpen en leidingen zie je straks niks meer.




Pa's tegelwerk en schoonmoeders voegwerk united in de badkamer. Erg blij mee! Ik heb ook een beetje geholpen met tegels snijden breken en zagen. Best leuk om te doen.








Nieuwe afvoer voor de wasmachine, vaatwasser, spoelbak en cv ketel bijna klaar.


Dit is onder het aanrecht.


Nieuw achterwandje voor de meterkast in 2 smalle delen, reeds 2x gegrond en heb ik vandaag 1x gelakt met wit zijdeglans.


De ketel momenteel, ook bijna klaar geloof ik op de condensafvoer na. Afdeling kaaspa. :+




Plafond woonkamer 2x gesausd, 1x met 10% verdunde latex en een 2e keer onverdund met de 2 componentenroller. Het dekt prima. Het plafond is niet superdesuperstrak (er zitten nog een paar plekjes op die nog wat fix&finish nodig hadden) maar een kniesoor die daar op let. Het was trouwens erg zwaar om te doen, het zweet stond op mijn rug.


pi_104790560
Kijk, dat zet zoden aan de dijk!
  vrijdag 25 november 2011 @ 01:11:14 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104790615
Blijf het knap vinden om zoiets engs en onploffingsgevaarlijk als een CV-ketel met allerlei leidingen zelf aan te leggen en dat niet door daarvoor opgeleide experts te laten doen.
Knap hoor als dat allemaal goed gaat. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 25 november 2011 @ 06:39:49 #19
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_104792686
Oh, het hele project staat onder streng toezicht en alles wordt gecontroleerd door diverse experts. Dus ik maak me er vooralsnog geen zorgen over.
  vrijdag 25 november 2011 @ 21:15:51 #20
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_104821222
Even weer inchecken hier. Wat een werk hebben jullie al verzet zeg _O_
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  woensdag 30 november 2011 @ 18:26:29 #21
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_105015401
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 21:15 schreef TAV74 het volgende:
Even weer inchecken hier. Wat een werk hebben jullie al verzet zeg _O_
Ja, het gaat goed al zijn we wel vertraagd ondertussen. Verhuizen voor de kerst gaat waarschijnlijk niet meer lukken.

Aanstaande vrijdag komt een monteur onze nieuwe groepenkast installeren, en aanstaande woensdag komt hopelijk de keuken. Pa is nog druk de meterkast te voorzien van een nieuwe behuizing voor de monteur komt. De cv werkt intussen en het warm water ook! *O* Er zit alleen een tijdelijke thermostaat op omdat over een week of wat er nog een stuccer door ons huis gaat.
pi_105024519
Plafond idd niks meer aan doen.
Wij hebben hetzelfde maar je kijkt er toch nooit meer naar.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_105030321
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:26 schreef kaasplankje het volgende:

[..]
Verhuizen voor de kerst gaat waarschijnlijk niet meer lukken.

Tuurlijk wel *O* Gewoon geen jaartal noemen, dan gaat verhuizen voor Kerst altijd lukken!

Het wordt prachtig!
Eeuwig vijfentwintig
pi_105041092
Wat gaan jullie goed. En wat zullen jullie fijn gaan wonen daar!
Met een meidenkwartet
  zondag 4 december 2011 @ 23:43:15 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_105193045
Nieuwe foto's dan voor volgers, posters en lurkers:

Leidingen isoleren van de cv aan en afvoer naar de radiatoren, leuk klusje was dat, alles gezaagd met een kaasmes met kartels, wat prima ging.
woonkamer:


grote slaapkamer:


kleine slaapkamer:


weer dicht:


vloer in de hal weer bijna dicht, alle leidingen dubbel gechecked op lekken door 3 personen; ik, pa en een cv monteur. Alles goedgekeurd.




Berker schakelmateriaal:


plafond in de hal al bijna sausklaar, vandaag nog even glad afgewerkt met uniflott. Morgen even schuren en kijken hoe 't is. hier na de 1e laag, het ziet er nu inmiddels strak uit:


vloer in de badkamer hersteld en 2 stukken jubileumplaat erover, de naad is verlijmd met constructielijm.


draadeind in de muur verlijmd voor de wasbak


de meterkast met een nieuwe groepenkast en een fris achterwandje, plafonnetje is nog in aanbouw. Hoera!




huidige status plafond kleine slaapkamer, rachelwerk is een beetje knudde, scheef enzo.


de nieuwe cv ketel doet alles direct wat je van 'm vraagt; huis verwarmen en kraanwater verwarmen. Lekkere dikke en hete straal zeg. ^O^




plafond grote slaapkamer (is nog origineel) scheuren uitgehakt en vandaag gevuld.


antieke eiken servieskast voor in de keuken van precies een meter breed met deuren van glas staat al in de berging, de deuren staan links en het sierplaatje voor op de kop ligt naast die schaal-lampen.


[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 05-12-2011 00:22:35 ]
pi_105193954
Mooi & het begint echt te komen zo hier en daar *O*
Keep it up!
pi_105201129
Het wordt mooi! *O*
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_105202226
Degelijk werk van plankie's pa en plank en lein *O*

En ik ben benieuwd naar de servieskast van Lein w/

En er gaat ook nog een bad in?
  maandag 5 december 2011 @ 18:13:46 #29
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_105217641
Stoere harde werkers! Wat wordt het echt júllie stek. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 5 december 2011 @ 19:16:52 #30
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_105219951
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 11:28 schreef AnneX het volgende:
Degelijk werk van plankie's pa en plank en lein *O*

En ik ben benieuwd naar de servieskast van Lein w/

En er gaat ook nog een bad in?
Ja, we hebben een behoorlijk duur douchebad van V&B gekocht. Er zit een ronde uitsparing aan een kant zoals je ziet op de foto hierboven. Het bad komt gewoon waar het zat rechts van het toilet. De indeling van de badkamer blijft eigenlijk precies hetzelfde zoals 't was:



Er komt wel een glasplaatje ipv een douchegordijn en we maken nog een oplossing voor de watermeter die je ziet zitten links boven het bad. En de radiator komt natuurlijk hoger want anders wordt die maar ondergezeken door herenbezoek.

En Dude: Zeker dat het meer onze stek wordt omdat we er zo hard voor werken. Dat komt ook voornamelijk door mijn pa, want die doet echt niks half. Dat kan hij ook gewoon niet, al kost het nog zoveel moeite. Hij heeft het huis van mijn broer & zus allebei ook enorm geholpen met opknappen, en die huizen zijn ook heel mooi geworden.

Ik help 'm waar ik kan, uiteraard ben ik geen vakman maar ik heb wel LTS bouw genoten, en ik ben van jongs af aan in ons ouderlijk huis al opgegroeid met klussen en alles wat erbij komt kijken. Als er iets precies pas gemaakt of anderszins hoogstaand technisch werk gedaan moet worden doet mijn pa dat, overig sloopwerk, schuren, schilderen, muren repareren, plafond afsmeren en weet ik nog wat doen Lein, Lein's mam en ik.

[ Bericht 14% gewijzigd door kaasplankje op 05-12-2011 19:29:34 ]
pi_105332269
Fijn dat jullie zulke goeie hulp hebben oa aan Kaas' vader. Ik heb er ook zo een O+

Werkt dat Uniflott spul goed? Ik heb hier ook net een plafonnetje gegipst, (had ik nog niet eerder gedaan, want verder overal balkenplafonds) en ben eigenlijk te lui om dat te stuken. Plan was dan ook om de naden af te smeren en dan te sauzen. Heb heel lui kant en klaar Alabastine spul gekocht bij de bouwmarkt naast mijn werk zonder me er heel goed in te verdiepen :@. Maar misschien is Uniflott beter? Kun je wat vertellen over de verwerking?
Eeuwig vijfentwintig
  donderdag 8 december 2011 @ 19:02:13 #32
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_105347118
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 11:53 schreef Reese het volgende:
Fijn dat jullie zulke goeie hulp hebben oa aan Kaas' vader. Ik heb er ook zo een O+

Werkt dat Uniflott spul goed? Ik heb hier ook net een plafonnetje gegipst, (had ik nog niet eerder gedaan, want verder overal balkenplafonds) en ben eigenlijk te lui om dat te stuken. Plan was dan ook om de naden af te smeren en dan te sauzen. Heb heel lui kant en klaar Alabastine spul gekocht bij de bouwmarkt naast mijn werk zonder me er heel goed in te verdiepen :@. Maar misschien is Uniflott beter? Kun je wat vertellen over de verwerking?
Het werkt ongeveer hetzelfde als fix& finish; 2 delen poeder en 1 deel water ongeveer, totdat je een mooie pasta krijgt. Binnen 45 min. wordt het een beetje hard en dan werkt het niet zo lekker meer. Het werkt wel iets gladder af dan fix & finish. Je moet het in meerdere lagen opzetten, want het krimpt een beetje bij drogen. Maar dat weet je vast wel.

Met mijn pa erbij als supervisor komt het allemaal wel goed, al is dat niet altijd makkelijk want hij is niet snel tevreden. _O-
Toch ben ik er heel blij mee.
pi_105353349
Ok, thanks voor je antwoord!

Nog best bewerkelijk stiekem, met mixen, beperkte verwerkingstijd, etc. -O- Ik ga heel eigenwijs bij een onopvallend stukje (een vierkante meter in een halletje van de bijkeuken -> raar hokjeshuis heb ik :D) eerst proberen met die kantenklare meuk. Mocht het niet lukken, dan weet ik dat er een goeie oplossing van de vrienden van Knauf is O+

Succes daar aan de Maas! Wat staat er voor dit weekend op de planning?
Eeuwig vijfentwintig
  vrijdag 9 december 2011 @ 16:55:58 #34
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_105382556
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:00 schreef Reese het volgende:
Ok, thanks voor je antwoord!

Nog best bewerkelijk stiekem, met mixen, beperkte verwerkingstijd, etc. -O- Ik ga heel eigenwijs bij een onopvallend stukje (een vierkante meter in een halletje van de bijkeuken -> raar hokjeshuis heb ik :D) eerst proberen met die kantenklare meuk. Mocht het niet lukken, dan weet ik dat er een goeie oplossing van de vrienden van Knauf is O+

Succes daar aan de Maas! Wat staat er voor dit weekend op de planning?
Gewoon een beetje proberen, begin ergens en je krijgt de slag wel te pakken.

Vandaag heb ik nog even wat zijwandjes voor de meterkast gegrond, en een stuk ondervloer vastgeschroefd in de slaapkamer.

De keuken is gearriveerd btw! *O* Heel de woonkamer staat er vol mee.

Morgen gaan pa en Lein klussen; ze gaan proberen het bad erin te krijgen. het staat al boven.

Ik neem even een dag vrij want ik ben nogal verkouden geworden.
pi_105509329
Zo. Zaterdag en vandaag weer de hele dag aan de slag geweest met kaaspa samen.

Het plafond in de kleine slaapkamer is eindelijk weer dicht. Eigenlijk hadden we beter het hele plafond eruit kunnen slopen, opnieuw rachels plaatsen en weer gipsplaten erop, want er zitten niet voldoende rachels onder de huidige platen. Als je tegen de plafondplint omhoog drukt, bewegen sommige delen van het plafond wel 4 cm omhoog :') Maar: alle zichtbare kieren en naden zijn volgestopt met overschilderbare kit :) En de naden tussen de platen zitten ook vol met Uniflott.


Ter hoogte van het potloodstreepje komt het nieuwe plafond in de keuken. Kaaspa en ik hebben de eerste rachel al opgehangen, de rest komt morgen. En de gipsplaten hopelijk ook.


Het halletje heeft een nieuw plafond, netjes afgesmeerd met Uniflott en geschuurd. Sausklaar dus ;)


Het bad is geplaatst, toch een flinke klus over 2 dagen verdeeld. Het weghakken van delen van de badombouw bleef noodzakelijk, met een stuk of 4 keer proefplaatsten paste het bad eindelijk. Zo'n kreng is zwaar! En de benedenbuurman heeft geen lekkage aan zijn plafond, da's ook mooi :)


De nieuwe stoppenkast is geplaatst, mooi zijdeglans RAL 9010 op de nieuwe paneeltjes. Twee planken en een (jawel, nóg een) plafond staan al te drogen.


De vloeren zijn bijna overal weer dicht. Ook hier in de keuken *O* En dit deel is extra versterkt voor de aanwezigheid van de wasmachine.


En dat is maar goed ook, want in de woonkamer:


De keuken! Die zwarte plaat is de kleur van het aanrechtblad. Maar, zoals sommigen van jullie al weten, mist er een belangrijk onderdeel van onze keuken op de foto. Gezien het feit dat kaas en ik koken erg leuk vinden, komt er een Falcon Elan 90 in de keuken.

Taupe O+ Omgeven door de links zichtbare, lichtgrijze eikenhouten deurtjes. Alleen zijn we voorlopig nog niet zo ver om de keuken (en het fornuis!!) te proberen;)

Ben d'r nog moe van :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Leintjeuh op 12-12-2011 21:01:07 ]
  maandag 12 december 2011 @ 21:26:29 #36
63722 z80
I fink you freaky
pi_105511232
weer veel werk verzet. begint er nu ook weer bewoonbaar uit te zien. ^O^
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_105511294
Wat z zegt en logisch dat je er moe van bent :D
pi_105512844
Jullie hebben beiden tijdelijkntwee banen.
Dat is inspannend, ja! En topsport.

Leuk, the kitchen is in de house *O*
pi_105514730
Dat fornuis O+ O+

Het harde werken wordt absoluut beloond, dat is nu al goed te zien! ^O^
  woensdag 14 december 2011 @ 20:15:21 #40
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_105589464
Nieuwe picca´s:

vloer in de badkamer in wording:





Voor het kleine wandje onder het bad willen we ook vloertegels gaan gebruiken, we hebben er nog genoeg.
  woensdag 14 december 2011 @ 20:34:31 #41
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_105590747
Ondervloer in de grote slaapkamer is weer dicht met oud dakbeschot van de sloop dit kwamen we nl. nog tekort, er zitten nog wat teervlekken op zoals je ziet maar dat boeit niet:


In de hal ook helemaal, toilet staat hier tijdelijk foutgeparkeerd.


En ook in de keuken:


[ Bericht 4% gewijzigd door kaasplankje op 14-12-2011 21:04:27 ]
  woensdag 14 december 2011 @ 20:39:00 #42
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_105591005
Plafonds in aanbouw:

In de keuken:


Kleine slaapkamer in afwachting van een laatste laagje hier en daar:


Plafond in de douche rachelwerk is klaar. Er moet nog een ventilatortje in voor de afzuiging en aansluiten op de pijp naar het dak. Daarna nog het lichtpunt en dan kan het dicht met gips.
  woensdag 14 december 2011 @ 20:50:05 #43
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_105591632
De kast voor de cv ketel wordt verder afgetimmerd. Boven de deur komt een plaat mdf. Die is al gegrond. Sponningen zitten al in het kozijn getimmerd en links staan plinten om af te dekken, degene die rechts komt heeft een soort L profiel voor de hoek.


Alles is vandaag opgeruimd en geveegd, alle hout is gesorteerd.


Eindelijk weer orde en overzicht. :@


De meterkast is ook bijna klaar. Er komen nog 2 horizontale planken in met elk 2 latjes eronder om te dragen. Deze worden nu nog 1x afgelakt. De achterwand bestaat uit 4 delen, de zijwand links uit 2 delen en rechts uit een stuk. Mooi werk van pa, ik heb geholpen met aflakken.






[ Bericht 3% gewijzigd door kaasplankje op 14-12-2011 21:48:43 ]
pi_105591896
^O^
pi_105827781
Hoest het hiero?
En met de enkel van Lein?

Is de kamer nu leeg en de keuken vol?
pi_105837907
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 17:52 schreef AnneX het volgende:
Hoest het hiero?
En met de enkel van Lein?

Is de kamer nu leeg en de keuken vol?
Hier zijn de werken nog bezig. De vloer in de badkamer zit er helemaal in, ook tegen de zijkant van het bad. De voegen zitten er ook in.
To do in de badkamer:
• Resterende oppervlaktes tegelen en voegen
• Plafond erin, naden smeren en sausen
• Toilet, douche, kranen en wasbak plaatsen
• Douchewand en elektische ventilatie installeren
• Kast bouwen om watermeter
• Lamp en armaturen ophangen

In de keuken zijn de rachels voor het plafond geplaatst. De waterleiding is uitgehakt en omgelegd.
To do in de keuken:
• Vloer dichtmaken
• Uitgang afzuigkap en uitgang luchttoevoer CV afdekken
• Plafond plaatsen, naden afsmeren en sausen
• Waterleidingen afsmeren
• Oude keuken slopen
• Nieuwe keuken plaatsen

Verder nog to do:
• Ondervloer en vloer plaatsen
• Stukadoor komt alle muren stuken
• Alle kozijnen en deuren nog schuren, evt. plamuren, tweede laag grondverf erop, schuren, voorlakken, schuren en aflakken.
• Plinten maken en verven
• Deurbeslag kiezen en installeren
• Verfkleur voor de deuren en kozijnen uitkiezen
• Stopcontacten en schakelaars plaatsen
• Lampen ophangen

Met de enkel gaat het goed. Ik moet m'n voet goed neerzetten, maar kan wel gewoon lopen en werken. Soms doet een stap nog pijn, en de enkel is nog blauw, opgezet en gevoelig bij beweging en aanraking. Vooral de grenzen van de beweeglijkheid doen zeer, zowel op-en-neer als heen-en-weer. Als je begrijpt wat ik bedoel ;)
pi_105845360
De to do lijst is lang en ziet er tgl. overzichtelijk uit.

Verfkleur kies je toch 9010 ofwel warmwit ?
Komt aankleding en kleuren mooi uit en werkt ruimtelijker dan kleuren die
begrenzen.
Dan spreek ik uit ervaring.

Fijn dat het met de enkel redelijk te doen is, ondanks au .

Af en toe ??? zul je het zat zijn, neem een avondje / dagje vrij en dan weer met
goeie moed ertegenaan.

Fijne dagen samen.

;)
  woensdag 21 december 2011 @ 14:17:56 #48
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_105866211
OMG al die foto's!!!! het gaat een paleisje worden *O* ben ook zo benieuwd naar de keuken als ie dadelijk af is, nouja naar alles wel natuurlijk ;)
Succes nog eventjes doorbijten met klussen maar dan zijn jullie zo blij *O*
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 21 december 2011 @ 18:55:31 #49
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_105877067
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 23:34 schreef AnneX het volgende:
De to do lijst is lang en ziet er tgl. overzichtelijk uit.

Verfkleur kies je toch 9010 ofwel warmwit ?
Komt aankleding en kleuren mooi uit en werkt ruimtelijker dan kleuren die
begrenzen.
Dan spreek ik uit ervaring.

Fijn dat het met de enkel redelijk te doen is, ondanks au .

Af en toe ??? zul je het zat zijn, neem een avondje / dagje vrij en dan weer met
goeie moed ertegenaan.

Fijne dagen samen.

;)
We hebben een pot RAL9010 gekocht waar de meterkast al mee is gedaan aan de binnenkant. Voor het houtwerk binnen (incl de plinten wellicht) is nog geen beslissing genomen. Het wordt iig een hele lichte kleur, bijna wit of 9010 zoals jij voorstelt. De deuren wilde ik eigenlijk wel donkerder doen voor het effect.

We gaan alle houtwerk binnen 2x gronden en dan moeten we maar eens wat gaan besluiten qua kleur. Ik zal jullie ons dilemma voorleggen, maar dan moet ik er even goede foto's van maken.
pi_105879790
Ok. 9010 is de kleur wit die in renovatiewerk wordt toegepast.
Door lichtval etc. lijkt wit op kozijnen en deurvlakken altijd iets anders witt.
Donkerder of lichter.

Nu zit ik te kijken naar een 9010 deur, waar het schijnsel van een schemerlamp opvalt, en de deur is nu warmer wit ( dan de muur) bijvoorbeeld.
Bij paneeldeuren, die hebben jullie toch, zal (ook) door schaduw/lichtwerking de panelen doen uitkomen.

/maandenlang in het huurhuis aangekeken tegen paneeldeuren die in licht- en donkergroen waren gedaan. lillik imho.
Met nog donkerder kozijnen. o|O
  woensdag 21 december 2011 @ 20:30:36 #51
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_105881623
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:56 schreef AnneX het volgende:
Ok. 9010 is de kleur wit die in renovatiewerk wordt toegepast.
Door lichtval etc. lijkt wit op kozijnen en deurvlakken altijd iets anders witt.
Donkerder of lichter.

Nu zit ik te kijken naar een 9010 deur, waar het schijnsel van een schemerlamp opvalt, en de deur is nu warmer wit ( dan de muur) bijvoorbeeld.
Bij paneeldeuren, die hebben jullie toch, zal (ook) door schaduw/lichtwerking de panelen doen uitkomen.

/maandenlang in het huurhuis aangekeken tegen paneeldeuren die in licht- en donkergroen waren gedaan. lillik imho.
Met nog donkerder kozijnen. o|O
Ja, kleur kan je huis maken maar ook breken. We hebben van die Histor kleurenstalen meegenomen. Deze heb ik uitgezocht.



Vervolgens heeft mijn tante, die lang makelaar is geweest en nogal van het design is, er 3 stalen van uitgezocht die ze goed passen vond bij de vloer en de badkamertegels(links op de foto).
De keuken was toen nog niet in huis, deze is grijs-wit met een taupe fornuis. Ook Leintjeuhs moeder heeft 3 stalen uitgezocht, andere dan mijn tante, iets koeler.

Van deze 6 keuzes willen we een staal uitzoeken, en dan voor de kozijnen de lichtste kleur van die staal, en de deuren 1 of 2 tinten donkerder van dezelfde staal.

Maarrrr, 9010 is ook een goed idee, maar moeten we dan de deuren ook in 9010 doen? Wel een beetje saai misschien?

Morgen fotografeer ik de keuzes van mijn tante en Leintjeuhs moeder. Eens kijken wat jullie zeggen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')