abonnement Unibet Coolblue
pi_103433454
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:07 schreef Crapbag het volgende:
1 op 1 vind ik trouwens het meest vervelend omdat ik dan mijn volledige aandacht op 1 persoon moet richten en hij/zij dat op mij doet waardoor het vaak spaak loopt. In een groep kun je meer opgaan, hoewel ik dan sneller mijn concentratie verlies. Maar dat compenseert zich dan weer door het feit dat niet de hele tijd alle aandacht naar mij toe gaat.
Hmm verschillende antwoorden geloof ik. Wat jij zegt herken ik deels. 1 op 1 raak ik zelf vaker in een ratelmodus, in een groep kan ik afstand nemen van het gesprek (dat gaat immers ook wel door zonder mij) en even tot mezelf komen. Kost me daarom niet zoveel energie.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_103493972
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 22:14 schreef afraid_tech het volgende:

[..]

Idem hier, komt zeer zelden voor dat ik naar een bios ga. Al die geluidjes kan mij dan echt niet concentreren. Ook als ik tv kijk en aan de andere kant van de kamer word gepraat dan houdt het bij mij ook op :( zwaar frustrerend
Ik ben juist onbereikbaar als ik tv / film kijk. Heeft ineens iedereen een vers glas drinken voor z'n neus staan en dan denk ik HEE waar is die van mij nou? En dan nou we hebben het wel 10 x aan je gevraagd maar je reageerde niet :(

En potverdomme wat word ik de laatste tijd weer geleefd door mn gedachte waardoor ik werkelijk niets uit handen krijg.
pi_103497028
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:46 schreef cinnamon_M het volgende:
Ik kom ook even lurken in dit topic.

*knip*

Sorry voor deze enorm lange post! Maar ik heb me nog nooit écht in de materie verdiept en jullie zijn ervaringsdeskundigen. Ik ben gewoon erg benieuwd of jullie veel dingen herkennen; zo ja dan ga ik me wellicht wat verder verdiepen in ADD/ADHD bij volwassenen. Misschien heb ik er wat aan/helpt het me....
O dat klinkt echt precies zoals ik!!
Ook die gesprekken, ik begin vaak een zin en maak hem niet eens af en heb dat dan niet eens door, gewoon hup volgende onderwerp, zijspoor etc.

Ben vorig jaar bij een psycholoog geweest voor andere dingen en die wilde mij laten testen op adhd, maar ik had zo iets van: als dat zo is dan was het er al eerder uitgekomen?

Alleen belemmert hoe ik ben mij nu een beetje in het dagelijks leven, dus even een tvp om mee te lezen aangezien ik van meerdere kanten te horen krijg dat ik een beetje 'adhd-erig' ben maar heb ook het idee dat dat heel erg snel geroepen wordt..
Worry is a misuse of imagination
pi_103519301
Oh, ik word de laatste dagen echt gek van de totale chaos in mijn agenda. Hoewel als ik het daadwerkelijk in mijn agenda zou hebben staan zou het misschien een stuk minder chaotisch zijn :')
pi_103567858
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:31 schreef Probability het volgende:

[..]

O dat klinkt echt precies zoals ik!!
Ook die gesprekken, ik begin vaak een zin en maak hem niet eens af en heb dat dan niet eens door, gewoon hup volgende onderwerp, zijspoor etc.

Ben vorig jaar bij een psycholoog geweest voor andere dingen en die wilde mij laten testen op adhd, maar ik had zo iets van: als dat zo is dan was het er al eerder uitgekomen?

Alleen belemmert hoe ik ben mij nu een beetje in het dagelijks leven, dus even een tvp om mee te lezen aangezien ik van meerdere kanten te horen krijg dat ik een beetje 'adhd-erig' ben maar heb ook het idee dat dat heel erg snel geroepen wordt..
Het kan altijd, een diagnose rond het 18de of 21ste levensjaar is niks vreemds aan. Sommige mensen krijgen het nog veel later.

Het belangrijkste is dat je actie onderneemt als je er echt in de problemen mee begint te raken.
Als ik naar mezelf kijk: zeer slim, veel dingen vergeten, altijd slordig, huiswerk/leren lukte altijd moeilijk, altijd afwezig en dromerig.

Van bovenstaande heb ik nooit veel last van gehad, want dat "ben ik gewoon". Totdat ik HBO ging doen en op mezelf ging wonen: Administratie niet doen en in de problemen raken met belasting, elke week schimmel op de afwas, ook voor vakken waar ik me voor interesseerde krijg ik helemaal niks aan gedaan. Op een gegeven moment was ik gewoon twee uur bezig om mijn lichaam/hoofd te dwingen om te beginnen met de afwas maar het lukte gewoon niet.
Toch maar een afspraak gemaakt met de huisarts -> naar neuropsycholoog -> naar psychiater = tijdelijke A.D.D. diagnose.

Als je niet zo veel hinder hebt van je klachten kan je misschien toch een test laten doen (misschien is het iets heel anders?). De psychiater zal pas iets aan je klachten gaan/willen doen zodra jij aangeeft veel hinder in het dagelijkse leven te hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door lennd op 26-10-2011 00:44:52 ]
pi_103568016
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:31 schreef Probability het volgende:

[..]

O dat klinkt echt precies zoals ik!!
Ook die gesprekken, ik begin vaak een zin en maak hem niet eens af en heb dat dan niet eens door, gewoon hup volgende onderwerp, zijspoor etc.

Ben vorig jaar bij een psycholoog geweest voor andere dingen en die wilde mij laten testen op adhd, maar ik had zo iets van: als dat zo is dan was het er al eerder uitgekomen?

Alleen belemmert hoe ik ben mij nu een beetje in het dagelijks leven, dus even een tvp om mee te lezen aangezien ik van meerdere kanten te horen krijg dat ik een beetje 'adhd-erig' ben maar heb ook het idee dat dat heel erg snel geroepen wordt..
Ja, dat beeld heb ik ook, ook een onderdeel van mijn aarzeling. Maar jij hebt je dus niet laten onderzoeken uiteindelijk?
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_103568092
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:39 schreef lennd het volgende:

[..]

Het kan altijd, een diagnose rond het 18de of 21ste levensjaar is niks vreemds aan. Sommige mensen krijgen het nog veel later.

Het belangrijkste is dat je actie onderneemt als je er echt in de problemen mee begint te raken.
Als ik naar mezelf kijk: zeer slim, veel dingen vergeten, altijd slordig, huiswerk/leren lukte altijd moeilijk, altijd afwezig en dromerig.
Herkenbaar :@ Nouja, hoewel, huiswerk leren kón ik wel goed, maar het ook doen was een groter probleem. Misschien was mijn aanpak ook niet zo handig, ik was altijd tegelijk huiswerk aan het maken en tv aan het kijken en aan het luisteren naar de mensen om mij heen :+
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_103568111
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 13:08 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik ben juist onbereikbaar als ik tv / film kijk. Heeft ineens iedereen een vers glas drinken voor z'n neus staan en dan denk ik HEE waar is die van mij nou? En dan nou we hebben het wel 10 x aan je gevraagd maar je reageerde niet :(

En potverdomme wat word ik de laatste tijd weer geleefd door mn gedachte waardoor ik werkelijk niets uit handen krijg.
Ook herkenbaar :@ Maar dat had ik vooral als klein kind eigk.

Vervelend dat je zo geleefd wordt door je gedachten! Heb je maniertjes om daarmee om te gaan?

[ Bericht 4% gewijzigd door cinnamon_M op 26-10-2011 01:00:57 ]
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_103568260
Nog een vraagje btw, als dat ok is... Ik ben de laatste tijd erg bezig met mijn concentratie (ik moet een thesis gaan schrijven...er al mee bezig zijn eigenlijk), en ik heb het idee dat de kern van het probleem eigenlijk gewoon is dat het me niet lukt om te kiezen wat ik nu ga doen. En even rustig gaan zitten, adem happen, daarover nadenken en beslissen lukt ook niet. Ik ben in mijn hoofd met alles tegelijk bezig en fysiek daardoor uiteindelijk met niets. Is dat iets wat jullie herkennen? Zo ja, hoe gaan jullie ermee om?

Ik kon eergisteren toen alles vast zat toevallig even klagen tegen een vriend die onverwacht langskwam, en dat bracht wat rust. En nu heb ik echt beslissingen gemaakt (het is een keer gelukt!): vandaag hele dag werken, morgen artikel schrijven en als ik tijd over heb studie, overmorgen werk. Als het me lukt me daaraan te houden en de rest ook écht uit mijn hoofd te zetten gaat het goed, merk ik. Maar dat lukt me meestal niet omdat ik onbewust aan het stressen ben, en bij voorbaat al panikeer bij de gedachte aan mijn plan, uit angst dat het me toch niet gaat lukken. En daardoor lukt het dus ook niet (stomme cirkel).
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_103570235
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:00 schreef cinnamon_M het volgende:
Nog een vraagje btw, als dat ok is... Ik ben de laatste tijd erg bezig met mijn concentratie (ik moet een thesis gaan schrijven...er al mee bezig zijn eigenlijk), en ik heb het idee dat de kern van het probleem eigenlijk gewoon is dat het me niet lukt om te kiezen wat ik nu ga doen. En even rustig gaan zitten, adem happen, daarover nadenken en beslissen lukt ook niet. Ik ben in mijn hoofd met alles tegelijk bezig en fysiek daardoor uiteindelijk met niets. Is dat iets wat jullie herkennen? Zo ja, hoe gaan jullie ermee om?

Ik kon eergisteren toen alles vast zat toevallig even klagen tegen een vriend die onverwacht langskwam, en dat bracht wat rust. En nu heb ik echt beslissingen gemaakt (het is een keer gelukt!): vandaag hele dag werken, morgen artikel schrijven en als ik tijd over heb studie, overmorgen werk. Als het me lukt me daaraan te houden en de rest ook écht uit mijn hoofd te zetten gaat het goed, merk ik. Maar dat lukt me meestal niet omdat ik onbewust aan het stressen ben, en bij voorbaat al panikeer bij de gedachte aan mijn plan, uit angst dat het me toch niet gaat lukken. En daardoor lukt het dus ook niet (stomme cirkel).
ik heb precies hetzelfde, ik moet al zes weken beginnen met mn afstuderen :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_103570819
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:00 schreef cinnamon_M het volgende:
Nog een vraagje btw, als dat ok is... Ik ben de laatste tijd erg bezig met mijn concentratie (ik moet een thesis gaan schrijven...er al mee bezig zijn eigenlijk), en ik heb het idee dat de kern van het probleem eigenlijk gewoon is dat het me niet lukt om te kiezen wat ik nu ga doen. En even rustig gaan zitten, adem happen, daarover nadenken en beslissen lukt ook niet. Ik ben in mijn hoofd met alles tegelijk bezig en fysiek daardoor uiteindelijk met niets. Is dat iets wat jullie herkennen? Zo ja, hoe gaan jullie ermee om?

Ik kon eergisteren toen alles vast zat toevallig even klagen tegen een vriend die onverwacht langskwam, en dat bracht wat rust. En nu heb ik echt beslissingen gemaakt (het is een keer gelukt!): vandaag hele dag werken, morgen artikel schrijven en als ik tijd over heb studie, overmorgen werk. Als het me lukt me daaraan te houden en de rest ook écht uit mijn hoofd te zetten gaat het goed, merk ik. Maar dat lukt me meestal niet omdat ik onbewust aan het stressen ben, en bij voorbaat al panikeer bij de gedachte aan mijn plan, uit angst dat het me toch niet gaat lukken. En daardoor lukt het dus ook niet (stomme cirkel).
Ik begrijp hem. Het klinkt gek maar ik heb altijd het idee dat ik aan een héél project in een keer denk. Nog voor het beginnen aan de 1e pagina had ik al bedacht wat er op de laatste pagina moest komen te staan of wat ik als conclusie ging schrijven of waar ik de afbeeldingen ging zoeken of welke bronnen ik ging gebruiken en of ik misschien iemand kon bellen die me ergens meer over kon vertellen en dan was het ook nog is zo dat ik dat binnen 5 minuten weer een ander idee of onderwerp in gedachten had omdat ik daar misschien weer een hoger cijfer mee kon halen of omdat het grappiger is of omdat het onderwerp me meer aanspreekt of omdat het schokkender is etc etc etc.
Ik heb het express zonder leestekens gezet om aan te geven wat voor chaos het is ;) Maar goed. Als ik dan begin heb ik het gevoel dat ik me zit te vervelen... alsof ik er nog liever over nadenk dan dat ik echt de dingen doe terwijl het laatste zó ontzettend belangrijk is.

Het maken van lijstjes werkt wel. En dan echt in de zin van
- Inhoudsopgave ( )
- 1e Alinea ( )
- Voorpagina ( )
- Hoofdstuk 1 ( )
- Hoofdstuk 1.1 ( )

Het is dan in ieder geval overzichtelijk waar ik uit kan kiezen en op een of andere mysterieuze wijze lukt het dan wel... Waarom kan ik niet echt aangeven.

Klinkt dit ook een beetje bekend trouwens?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 12:08:40 #137
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_103576290
Ik kan gewoon slecht kiezen welk onderwerp ik doe. Als ik dan bezig ben met bedenken wat een leuk onderwerp is dan kijk ik tegenwoordig eerst naar wat is ook daadwerkelijk haalbaar.
Daarmee probeer ik dan de meest ingewikkelde dingen die je lekker moet doen als het je baan is al te filteren (mislukt vaak ;)) en vervolgens schrijf ik alle overgebleven onderwerpen op briefjes, gooi ik ze in de hoed. En dan 1 kiezen he. Werkt inmiddels perfect zorgt ervoor dat ik in ieder geval weet wat het onderwerp word.

Maar daarna word ik een spons. Alle randinfo opzuigen en dan moet ik nog een vertaalslag maken en dat punt duurt gewoon lang. Daarom werk ik soms dus liever in een groep dan alleen want dan maak je die vertaalslag sneller al vind ik vaak dat in een groep de onderwerpen wat minder uitdagend zijn omdat mijn ideeen vaak te ingewikkeld zijn voor een ander..
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_103576517
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:39 schreef lennd het volgende:

[..]

Het kan altijd, een diagnose rond het 18de of 21ste levensjaar is niks vreemds aan. Sommige mensen krijgen het nog veel later.

Het belangrijkste is dat je actie onderneemt als je er echt in de problemen mee begint te raken.
Als ik naar mezelf kijk: zeer slim, veel dingen vergeten, altijd slordig, huiswerk/leren lukte altijd moeilijk, altijd afwezig en dromerig.

Van bovenstaande heb ik nooit veel last van gehad, want dat "ben ik gewoon". Totdat ik HBO ging doen en op mezelf ging wonen: Administratie niet doen en in de problemen raken met belasting, elke week schimmel op de afwas, ook voor vakken waar ik me voor interesseerde krijg ik helemaal niks aan gedaan. Op een gegeven moment was ik gewoon twee uur bezig om mijn lichaam/hoofd te dwingen om te beginnen met de afwas maar het lukte gewoon niet.
Toch maar een afspraak gemaakt met de huisarts -> naar neuropsycholoog -> naar psychiater = tijdelijke A.D.D. diagnose.

Als je niet zo veel hinder hebt van je klachten kan je misschien toch een test laten doen (misschien is het iets heel anders?). De psychiater zal pas iets aan je klachten gaan/willen doen zodra jij aangeeft veel hinder in het dagelijkse leven te hebben.
Ja inderdaad pas bij het HBO :Y
Inderdaad administratie wegdenken terwijl ik eerder juist super gestructureerd was (maar ja als je nog thuis woont en maar 1 brief per jaar krijgt is dat makkelijk)
belastingachterstrand, huurachterstand etc :') Had wel genoeg geld maar dan toch 6 brieven krijgen met dwangbevelen van de koningin :? Snap het ook niet helemaal.

Ging het eerste jaar HBO op kamers, veel te veel nieuwe dingen jaar ook niet gehaald. Teveel afleiding met alle dingen er omheen (dus niet eens het uitgaan maar de dagelijkse dingen!) en had al moeite met een dag door te komen. Nu na 4 jaar falen heb ik eindelijk een beetje m'n plekje gevonden :')

Zit nu al een week bij mijn ouders voor de ultieme rust lekker in m'n witte kamertje op zolder zonder teveel afleiding studeren. Gaat ook maar amper maar ja ik doe m'n best :)
Maar dat was nog niet eens wat ik bedoelde met dagelijks hinder.

Ben blij dat ik niet de enige 'sukkel' ben die hier moeite mee heeft (add adhd of niet)
Worry is a misuse of imagination
pi_103576608
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:00 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik begrijp hem. Het klinkt gek maar ik heb altijd het idee dat ik aan een héél project in een keer denk. Nog voor het beginnen aan de 1e pagina had ik al bedacht wat er op de laatste pagina moest komen te staan of wat ik als conclusie ging schrijven of waar ik de afbeeldingen ging zoeken of welke bronnen ik ging gebruiken en of ik misschien iemand kon bellen die me ergens meer over kon vertellen en dan was het ook nog is zo dat ik dat binnen 5 minuten weer een ander idee of onderwerp in gedachten had omdat ik daar misschien weer een hoger cijfer mee kon halen of omdat het grappiger is of omdat het onderwerp me meer aanspreekt of omdat het schokkender is etc etc etc.
Ik heb het express zonder leestekens gezet om aan te geven wat voor chaos het is ;) Maar goed. Als ik dan begin heb ik het gevoel dat ik me zit te vervelen... alsof ik er nog liever over nadenk dan dat ik echt de dingen doe terwijl het laatste zó ontzettend belangrijk is.

Het maken van lijstjes werkt wel. En dan echt in de zin van
- Inhoudsopgave ( )
- 1e Alinea ( )
- Voorpagina ( )
- Hoofdstuk 1 ( )
- Hoofdstuk 1.1 ( )

Het is dan in ieder geval overzichtelijk waar ik uit kan kiezen en op een of andere mysterieuze wijze lukt het dan wel... Waarom kan ik niet echt aangeven.

Klinkt dit ook een beetje bekend trouwens?
Hmm weet ik even niet. Ergens wel, ergens ook niet. Sowieso helpt het me idd wel heel erg als ik mijn hoofdstukindeling heb, dan ga ik als een tierelier. Ik blijf altijd hangen in de voor-fase. Moet hier eens op gaan kauwen denk ik, of dat bij mij ook speelt.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_103576654
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:48 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Ja, dat beeld heb ik ook, ook een onderdeel van mijn aarzeling. Maar jij hebt je dus niet laten onderzoeken uiteindelijk?
Nee ik zat er toen geestelijk helemaal doorheen om het zo maar te zeggen en het klikte totaal niet met die psycholoog. Ik kwam voor heel iets anders (waarom het met m'n studie niet lukte keer op keer en middelbare school enz. Waarom ik mij er gewoon niet toe kan zetten simpele dingen te doen. Als ik uitdaging zie, moeilijke dingen lukt het wel) en was net aan de kant gezet na een relatie van een paar jaar en het ging alleen daar over (hoefde niet, gaat wel weer over hoor }:| en ja natuurlijk moet ik huilen als je daar over door blijft gaan }:|) en toen wist hij het niet zo goed en dacht aan adhd oid. Dus toen dacht ik ja.. Ik hoef niet per se een aandoening.. En als het zo is dan zouden ze er toch wel eerder achter gekomen zijn? Mijn moeder werkt o.a. met adhd kinderen voor haar werk :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Probability op 26-10-2011 12:27:01 ]
Worry is a misuse of imagination
pi_103576733
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:08 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik kan gewoon slecht kiezen welk onderwerp ik doe. Als ik dan bezig ben met bedenken wat een leuk onderwerp is dan kijk ik tegenwoordig eerst naar wat is ook daadwerkelijk haalbaar.
Daarmee probeer ik dan de meest ingewikkelde dingen die je lekker moet doen als het je baan is al te filteren (mislukt vaak ;)) en vervolgens schrijf ik alle overgebleven onderwerpen op briefjes, gooi ik ze in de hoed. En dan 1 kiezen he. Werkt inmiddels perfect zorgt ervoor dat ik in ieder geval weet wat het onderwerp word.

Maar daarna word ik een spons. Alle randinfo opzuigen en dan moet ik nog een vertaalslag maken en dat punt duurt gewoon lang. Daarom werk ik soms dus liever in een groep dan alleen want dan maak je die vertaalslag sneller al vind ik vaak dat in een groep de onderwerpen wat minder uitdagend zijn omdat mijn ideeen vaak te ingewikkeld zijn voor een ander..
Heel herkenbaar! Ik moet vandaag dus een artikel schrijven en ik blijf eeuwig twijfelen over mijn onderwerp. Omdat ik dat weet onbewust raak ik stiekem in paniek (o nee het gaat weer mis) en ga ik ontwijkgedrag vertonen. En dat ontwijkgedrag is ook weer heel prominent aanwezig, omdat ik eigenlijk ook niet echt kan kiezen of ik nu vandaag dat artikel moet schrijven of toch aan mijn paper of toch... Dat zijn allemaal onbewuste gedachtes trouwens. Het helpt dat ik er nu bij stil sta. Ik ga vandaag gewoon aan dat artikel werken, of het nu lukt of niet. Die harde keuze helpt.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_103576743
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:00 schreef cinnamon_M het volgende:
Nog een vraagje btw, als dat ok is... Ik ben de laatste tijd erg bezig met mijn concentratie (ik moet een thesis gaan schrijven...er al mee bezig zijn eigenlijk), en ik heb het idee dat de kern van het probleem eigenlijk gewoon is dat het me niet lukt om te kiezen wat ik nu ga doen. En even rustig gaan zitten, adem happen, daarover nadenken en beslissen lukt ook niet. Ik ben in mijn hoofd met alles tegelijk bezig en fysiek daardoor uiteindelijk met niets. Is dat iets wat jullie herkennen? Zo ja, hoe gaan jullie ermee om?

Ik kon eergisteren toen alles vast zat toevallig even klagen tegen een vriend die onverwacht langskwam, en dat bracht wat rust. En nu heb ik echt beslissingen gemaakt (het is een keer gelukt!): vandaag hele dag werken, morgen artikel schrijven en als ik tijd over heb studie, overmorgen werk. Als het me lukt me daaraan te houden en de rest ook écht uit mijn hoofd te zetten gaat het goed, merk ik. Maar dat lukt me meestal niet omdat ik onbewust aan het stressen ben, en bij voorbaat al panikeer bij de gedachte aan mijn plan, uit angst dat het me toch niet gaat lukken. En daardoor lukt het dus ook niet (stomme cirkel).
Heb ik sowieso vaak met gewoon dagelijkse dingen of studeren wat ik ga doen en wanneer en dan ben ik alleen maar daar mee bezig, met het geheel in plaats van gewoon te beginnen :+ en het dan vervolgens ook nog af te maken haha.
Worry is a misuse of imagination
pi_103577025
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:22 schreef Probability het volgende:

[..]

Heb ik sowieso vaak met gewoon dagelijkse dingen of studeren wat ik ga doen en wanneer en dan ben ik alleen maar daar mee bezig, met het geheel in plaats van gewoon te beginnen :+ en het dan vervolgens ook nog af te maken haha.
Ja! Waar ik dus enorm rusteloos van wordt trouwens, dus voorheen ging ik dan altijd planningen maken en alles uitzoeken zodát ik kon beginnen. En dan het huis opruimen, zodat ik rustig kon zitten. En dan als ik toch bezig was dan kon ik net zo goed ook even de ramen doen. Dan voelde ik me aan het eind van de dag helemaal voldaan: ik heb op een rijtje wat ik moet doen, alles is opgeruimd, morgen komt het helemaal goed! Maar het komt nooit goed morgen }:| Want dan ga ik weer andere dingen doen. Of raak ik in paniek omdat het niet meteen lukt.

Wat ik wel misschien herken in het verhaal van Fes1-2, of wat misschien enigszins gerelateerd is: ik ben altijd heel erg gefocussed op wat het moet worden. Niet dat ik het zo concreet op een rijtje heb zoals Fes (totaal niet), maar wel heel erg vast in mijn hoofd hoe het schrijven eraan zou móeten gaan en hoe goed het moet worden. Als het dan niet meteen zo loopt dan zie ik meteen alles in het water vallen (en dacht ik eerder: ik begin morgen wel, dán gaat het vast wel lukken! En denk ik nu eigenlijk gewoon niet meer maar vlucht ik in iets anders. Alsof ik mijn hersenen probeer uit te schakelen *ignore* *ignore*).
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_103577099
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:20 schreef Probability het volgende:

[..]

Nee ik zat er toen geestelijk helemaal doorheen om het zo maar te zeggen en het klikte totaal niet met die psycholoog. Ik kwam voor heel iets anders (waarom het met m'n studie niet lukte keer op keer en middelbare school enz. Waarom ik mij er gewoon niet toe kan zetten simpele dingen te doen. Als ik uitdaging zie, moeilijke dingen lukt het wel) en was net aan de kant gezet na een relatie van een paar jaar en het ging alleen daar over (hoefde niet, gaat wel weer over hoor }:| en ja natuurlijk moet ik huilen als je daar over door blijft gaan }:|) en toen wist hij het niet zo goed en dacht aan adhd oid. Dus toen dacht ik ja.. Ik hoef niet per se een aandoening.. En als het zo is dan zouden ze er toch wel eerder achter gekomen zijn? Mijn moeder werkt o.a. met adhd kinderen voor haar werk :)
Mmm ja dan snap ik je aarzeling wel ja. Niet echt een toffe situatie. Ben je naar een andere psych gegaan of gewoon gestopt met naar de psych gaan?
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_103577139
Moest er even aan denken trouwens :@ :

Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_103577145
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:32 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Mmm ja dan snap ik je aarzeling wel ja. Niet echt een toffe situatie. Ben je naar een andere psych gegaan of gewoon gestopt met naar de psych gaan?
Gewoon gestopt, hij zou nog terug mailen voor een vervolg afspraak na overleg met zijn collegeas maar is nooit gebeurd, en vond ik wel prima op zich..
Worry is a misuse of imagination
  woensdag 26 oktober 2011 @ 14:22:59 #147
238488 Crapbag
I love crap
pi_103581555
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:16 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja inderdaad pas bij het HBO :Y
Inderdaad administratie wegdenken terwijl ik eerder juist super gestructureerd was (maar ja als je nog thuis woont en maar 1 brief per jaar krijgt is dat makkelijk)
belastingachterstrand, huurachterstand etc :') Had wel genoeg geld maar dan toch 6 brieven krijgen met dwangbevelen van de koningin :? Snap het ook niet helemaal.

Ging het eerste jaar HBO op kamers, veel te veel nieuwe dingen jaar ook niet gehaald. Teveel afleiding met alle dingen er omheen (dus niet eens het uitgaan maar de dagelijkse dingen!) en had al moeite met een dag door te komen. Nu na 4 jaar falen heb ik eindelijk een beetje m'n plekje gevonden :')

Zit nu al een week bij mijn ouders voor de ultieme rust lekker in m'n witte kamertje op zolder zonder teveel afleiding studeren. Gaat ook maar amper maar ja ik doe m'n best :)
Maar dat was nog niet eens wat ik bedoelde met dagelijks hinder.

Ben blij dat ik niet de enige 'sukkel' ben die hier moeite mee heeft (add adhd of niet)
Haha dat is gewoon een formaliteit een dwangbevel heeft een executoriale titel en daarin staat altijd o.a. " in naam van de koningin" . Koningin zelf zal het (denk ik) worst wezen of iemand zijn huur oid heeft betaald :P
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 14:26:25 #148
238488 Crapbag
I love crap
pi_103581717
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:30 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Ja! Waar ik dus enorm rusteloos van wordt trouwens, dus voorheen ging ik dan altijd planningen maken en alles uitzoeken zodát ik kon beginnen. En dan het huis opruimen, zodat ik rustig kon zitten. En dan als ik toch bezig was dan kon ik net zo goed ook even de ramen doen. Dan voelde ik me aan het eind van de dag helemaal voldaan: ik heb op een rijtje wat ik moet doen, alles is opgeruimd, morgen komt het helemaal goed! Maar het komt nooit goed morgen }:| Want dan ga ik weer andere dingen doen. Of raak ik in paniek omdat het niet meteen lukt.

Wat ik wel misschien herken in het verhaal van Fes1-2, of wat misschien enigszins gerelateerd is: ik ben altijd heel erg gefocussed op wat het moet worden. Niet dat ik het zo concreet op een rijtje heb zoals Fes (totaal niet), maar wel heel erg vast in mijn hoofd hoe het schrijven eraan zou móeten gaan en hoe goed het moet worden. Als het dan niet meteen zo loopt dan zie ik meteen alles in het water vallen (en dacht ik eerder: ik begin morgen wel, dán gaat het vast wel lukken! En denk ik nu eigenlijk gewoon niet meer maar vlucht ik in iets anders. Alsof ik mijn hersenen probeer uit te schakelen *ignore* *ignore*).
Zó herkenbaar. Ik heb eigenlijk met alles wel het eindproduct/eindsituatie in mijn hoofd. Ik weet hoe ik het wil, hoe het eruit moet zien, e.d. maar de uitwerking, de invulling en de details zijn bij mij altijd een grote chaos en weet dan niet waar ik moet beginnen (waardoor ik het dus ga uitstellen of niet meer doe).
Lijkt wel een beetje op sommen maken op basis-/middelbare school: de uitkomst wist ik wel en had ik ook goed, maar vertellen hoe ik er aan kwam: geeeeen idee hoe ik dat uit moest leggen :')
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_103591004
ik heb dan nog wel geen diagnose maar ik heb het gevoel dat jullie allemaal zo op mij lijken in waar ik tegenaan loop :Y

zo ben ik nu al een halve dag een berg tentamens aan het negeren waar ik echt aan moet beginnen.. en dat praat ik dan voor mezelf goed door andere dingen te doen "ja ik heb wel de was, boodschappen, afwas, een ander vak ect gedaan, ik ben goed bezig vandaag" maar dat grote waar ik tegenaan zit te hikken dreigt nog steeds vanuit mn ooghoeken :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_103602329
Ik heb de laatste tijd vervelende buien als ik bv ergens naar toe moet en ik heb nog minstens twee uur de tijd, dan moet ik in het laatste half uur mij nog douchen etc... Opzich wel te doen, maar dan ineens weer bezig met mijn telefoon, en wil ik bv mijn haar doen maar dan nog ff dit op de laptop, ondertussen is mijn plaat afgelopen en moet ik die omdraaien, dan wil ik mijn schoenen aantrekken etc etc etc, maar wat ik wou doen (mijn haar) is dan nog steeds niet gedaan.

Moet de laatste tijd minimaal een half uur extra inplannen.

Ernstig frustrerend, maar kan er niets aan veranderen, maar heb ook periodes dat het goed gaat.

Of dingen moeten doen zoals rekeningen betalen bijvoorbeeld, dan wil ik het doen, maar dan komt er iet tussen en dan is de rekening allang weer vergeten, zelfde ben al weken bezig om een film te branden voor een collega :)
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')