abonnement Unibet Coolblue
pi_104381518
Maar als je 8 miljoen hebt dan wil je toch wel iets meer dan HRT of Virgin? :D
pi_104385687
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 23:58 schreef Nober het volgende:
Maar als je 8 miljoen hebt dan wil je toch wel iets meer dan HRT of Virgin? :D
De andere teams zitten niet te wachten op een Nederlandse pay-driver. Williams heeft genoeg sponsoren aangetrokken om Raikkonen te betalen (en anders wordt het Barrichello of Sutil) en Maldonado is vrijwel zeker de tweede rijder.

Misschien dat er een kleine kans inzit om naar Team Lotus/Caterham te gaan, als de geruchten kloppen dat ze van Trulli af willen, omdat die tegenvalt. Al wordt D'Ambrosio daar als mogelijke vervanger genoemd.

Pic schijnt al getekend te hebben bij Marussia/Virgin, dus daar is ook geen plek meer. De andere (nog niet bevestigde) teams hebben genoeg te kiezen uit hun eigen (test)coureurs, dus daar verwacht ik ook niets van.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104387757
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 09:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De andere teams zitten niet te wachten op een Nederlandse pay-driver. Williams heeft genoeg sponsoren aangetrokken om Raikkonen te betalen (en anders wordt het Barrichello of Sutil) en Maldonado is vrijwel zeker de tweede rijder.

Misschien dat er een kleine kans inzit om naar Team Lotus/Caterham te gaan, als de geruchten kloppen dat ze van Trulli af willen, omdat die tegenvalt. Al wordt D'Ambrosio daar als mogelijke vervanger genoemd.

Pic schijnt al getekend te hebben bij Marussia/Virgin, dus daar is ook geen plek meer. De andere (nog niet bevestigde) teams hebben genoeg te kiezen uit hun eigen (test)coureurs, dus daar verwacht ik ook niets van.
D' Ambrosio zal gewieberd worden bij Virgin omdat hij niet genoeg sponsorgeld meer kan meebrengen. Als VdG inderdaad die 8 miljoen mee kan nemen en geld is de doorslaggevende factor dan lijkt het mij dat hij veel kans maakt.
Trouwens 10 keer liever bij Caterham dan bij Virgin of HRT. Caterham is die achterhoede team ontgroeid en ik denk dat ze de aansluiting kunnen gaan vinden bij het middenveld, aankomend seizoen.
  dinsdag 15 november 2011 @ 12:17:23 #80
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_104390387
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_104398785
Ik zie ons allemaal al met Friese vlaggen langs het circuit zitten :7
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_104470858
Keurige prestatie van deze Hannes van Asseldonk!
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=37300
  donderdag 17 november 2011 @ 13:36:25 #83
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_104473096
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:29 schreef Waffle het volgende:
Ik zie ons allemaal al met Friese vlaggen langs het circuit zitten :7
Friese vlag? De Limburgse leeuw zul je bedoelen voor ons Maxje en Robin Frijns natuurlijk :7
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 17 november 2011 @ 21:49:40 #84
184465 Migue
Sensuele man
pi_104493540
Van Amersfoort Racing zou Hannes van Asseldonk ondersteunen, maar zo te zien kan Hitech beter VAR ondersteunen. Beetje erg jammer om Richie Stanaway in de middenmoot te zien, daar hoort hij absoluut niet thuis.
pi_104595381
Van Asseldonk 5e in de hoofdrace van Macau. Een erg goede prestatie. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
pi_104620600
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 18:17 schreef TargaFlorio het volgende:
Van Asseldonk 5e in de hoofdrace van Macau. Een erg goede prestatie. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Hij lijkt steeds beter te worden. Ben benieuwd waar hij volgend seizoen rijdt.
pi_104620640
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:49 schreef Migue het volgende:
Van Amersfoort Racing zou Hannes van Asseldonk ondersteunen, maar zo te zien kan Hitech beter VAR ondersteunen. Beetje erg jammer om Richie Stanaway in de middenmoot te zien, daar hoort hij absoluut niet thuis.
Het is jammer dat VAR niet uit dat 2e rangs kampioenschap weg weet te geraken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Big-Ern op 21-11-2011 11:17:02 ]
  maandag 21 november 2011 @ 11:15:55 #88
184465 Migue
Sensuele man
pi_104622214
Dat sowieso, maar Euro Series kost nu eenmaal debiel veel geld (en meer dan dat het waard is).
pi_104622261
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 11:15 schreef Migue het volgende:
Dat sowieso, maar Euro Series kost nu eenmaal debiel veel geld (en meer dan dat het waard is).
Dat zal toch wel minder zijn nu? Volgens mij is dat kampioenschap behoorlijk gekelderd in aanzicht.
pi_104626730
Afgelopen weekend is Hannes van Asseldonk 5de geworden in de F3 race van Macau, naast de Masters één van de belangrijkste F3 races van het jaar.

Tom Coronel is in de laatste WTCC races respectievelijk 4de en 2de geworden. Hiermee hield hij de vierde plaats in het kampioenschap vast en is daarmee de beste niet-Chevrolet rijder geworden.

Rallyrijder Timo van der Marel is toegelaten tot de FIA Academy van 2012. Hiermee is hij de opvolger van Robin Frijns en Kevin Abbring (de winnaar van 2011).

Voor de komende tijd staan er geen belangrijke wedstrijden meer op het programma voor Nederlanders, dus kunnen we ons focussen op Silly Season 2012. Wie rijdt waar?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104680431
Voor Doornbos wordt het DTM, Formule 1 of Indycars en anders niets

quote:
AMSTERDAM - Robert Doornbos acht de kans aannemelijk dat hij zijn helm binnen afzienbare tijd aan de wilgen hangt. De Rotterdamse coureur heeft veel moeite met het vinden van een stoeltje in een aansprekende klasse en is niet van plan om op een lager niveau te gaan acteren.

"Als ik geen IndyCars, Formule 1 of DTM kan doen, dan blijft er niets over waarvoor ik me honderdtien procent kan geven", zegt de inmiddels dertigjarige Doornbos in het magazine van NUsport.

"Dan zit mijn carrière er op, dan ga ik wat anders doen. Ik vind juist die fysieke en mentale uitdaging zo leuk, living on the edge. De laatste twee jaar heb ik in de Superleague Formula gereden, want ik moet ook mijn huur betalen."

"Was best leuk racen met een auto met 750 pk, maar ik ergerde me kapot aan het niveau van het team. De monteurs zijn doordeweeks schilder of stukadoor, bij een pitstop valt er een wiel af."

Politieke spelletjes
Doornbos reed zijn laatste kilometers in de Formule 1 in de Braziliaanse Grand Prix van 2006, die hij als twaalfde finishte. Sindsdien is de koningsklasse uit het zicht verdwenen.

"De concurrentie is moordend, politieke spelletjes spelen een enorme rol. Ik was aan boord bij Red Bull, een aanstormend team, en deed het goed naast David Coulthard. Maar ze switchten van Ferrari- naar Renault-motoren en part of the deal was dat Mark Webber een van de twee stoeltjes zou krijgen."

"Want Flavio Briatore, de manager van Webber, was toen ook de baas bij Renault. Aangezien Coulthard een doorlopend contract had, kon ik weer de testrol gaan vervullen. Maar ik had geen zin meer om hun banden te gaan poetsen, want ik voelde me niet de mindere van die twee. Ik was er ziek van en heb me toen een beetje arrogant opgesteld en gezegd: regel dan maar een stoeltje voor me in Amerika."

Terug naar de States
Zijn avontuur in de Champcars, dat later opging in de IndyCars, was aanvankelijk een succes. Doornbos won in 2007 twee races en werd derde in het kampioenschap, waarmee hij zijn succesvolste seizoen meteen achter de rug had. Zijn tweede seizoen, in 2009, was hij verder naar achteren te vinden.

"Ik heb laten zien dat ik in Amerika kan winnen op stratencircuits en gewone circuits. Daarom wil ik nog steeds terug. Ik had een paar hele grote multinationals achter me, maar uiteindelijk is het dan toch: sorry, we doen het niet."

"Helemaal nu er net een dodelijk ongeluk is geweest in de IndyCars. Daar willen ze zich niet mee associëren. Maar in de Formule 1 kan het morgen ook gebeuren, zo'n freak accident als met Dan Wheldon in Las Vegas."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104761789
Strous: Fornule 1 of Indycars

quote:
Junior Strous heeft nog geen contract voor volgend jaar, maar de 25-jarige Nederlander ziet volop mogelijkheden komend seizoen races te starten. Op het moment is hij in Amerika om te onderhandelen met mogelijke geldschieters. "Ik ben hier in gesprek met drie mogelijke sponsoren. Daarbij richt ik me op drie mogelijkheden: IndyCar, Formule 1 en NASCAR."

Uitweg
Laatstgenoemde klasse lijkt vooral een laatste uitweg te zijn. "Eerlijk gezegd is NASCAR niet mijn eerste keus, maar bij gebrek aan beter is dat natuurlijk ook een hele gave klasse", zo zegt hij in gesprek met RTL GP. "Puur als coureur gaat mijn voorkeur uit naar de IndyCars. Die klasse is toch eerlijker. Iedereen heeft dezelfde auto en motoren, en dus heeft iedereen gelijke kansen. In de races gebeuren er genoeg gekke dingen, waardoor je nog wel eens wat kan doen met je strategie. In principe kan iedereen daar winnen."

Voorkeur
Ook op een ander vlak heeft IndyCar de voorkeur van Strous: "In Amerika wordt er toch meer op talent geselecteerd en hoef je minder sponsorgeld mee te nemen." Een zitje in de Formule 1 was dan ook niet direct het hoofddoel. "We waren niet actief bezig met de Formule 1. Het kost veel geld om in die klasse in te stappen. Voor een stoeltje bij een team als Force India heb je tien tot twaalf miljoen nodig, bij Williams loopt dat op naar dertig miljoen."

Kennis
Zijn Nederlandse nationaliteit kan voor Strous meer een last dan een lust worden. "Harry Muermans heeft mij anderhalf jaar gesponsord. Hij heeft mij uitgelegd hoe de Formule 1 werkt. Dat werkte wel ontnuchterend. Hij zei namelijk dat er geen enkel belang was om een Nederlander in de Formule 1 te hebben. Als een Nederlandse coureur even snel is als of zelfs sneller dan een Braziliaanse coureur en ook ongeveer evenveel sponsorgeld meebrengt, dan wint de Braziliaan altijd. Nederlanders gaan namelijk niet toeterend de straten in als een Nederlander wint. Daarnaast is ook de markt in Brazilië veel groter. Een sponsor of fabrikant kan dan veel meer daar verkopen dan in Nederland."

Winnen
"Het gaat mij erom dat ik races kan winnen. In de Formule 1 is je training en voorbereiding hetzelfde, of je nou laatste of eerste wordt. Omdat ik wil winnen zie ik het ook niet zitten achteraan in te stappen. Een van mijn mogelijke sponsoren is nu ook al in de Formule 1 actief, als sponsor van een goed team, dus daar is al een connectie." Strous kan nog niets zeggen over de rol die hij in de Formule 1 op zich zou kunnen nemen. "De aanstelling van De la Rosa bij HRT is voor mij geen enkel probleem. We zijn sowieso niet met meerdere teams in gesprek. Een zitje in de Formule 1 is natuurlijk een breed begrip. Zo zijn er race- en testzitjes beschikbaar."

Idool als tegenstander
"We hadden gisteren (dinsdag, red.) een conference call met het team. Daarin zeiden ze 'we zijn met jou bezig, maar ook met een andere coureur'." Welke coureur dat is wil Strous niet zeggen, maar hij wil wel onthullen dat hij bewondering voor hem heeft. "Dat was toch een gast waar ik altijd tegenop keek vroeger. Dan reed je zelf nog in de Formule Ford, zie je hem een inhaalactie op tv maken en denk je 'ik hoop dat ik later ook zo goed word'. Negen jaar later neem je het dan tegen hem op bij de contractonderhandelingen."

Afwachten
"Het is een spannende tijd, er liggen nog meerdere opties open. De kosten van de verschillende klassen weten we, alle kaarten liggen nu op tafel. Nu is het wachten tot de deal gesloten is."
Strous loopt een beetje achter. Aankomend jaar zijn er weer verschillende motoren in de Indycars. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104796529
Beitske Visser 6de in Supernationals KZ2 Las Vegas
quote:
...

De Supernationals, die elk jaar in de wereldhoofdstad van de kansspelen wordt georganiseerd, is geen race als de anderen. De Amerikanen hebben de gewoonte om de dingen groots op te vatten en de 15de editie van dit prestigieuze kartevenement was geen uitzondering op de regel. Er waren maar liefst 500 coureurs ingeschreven! Al even verwonderlijk is het feit dat het gelegenheidscircuit op de parking van het hotel Rio wordt aangelegd. "Dit is niet meteen het soort circuits waar je tijdens het seizoen op rijdt, maar de baan is heel opwindend en er zijn ook enkele mogelijkheden om in te halen," vertelt Beitske. Toch kende de meeting voor Beitske een frustrerende start. "De eerste dag heb ik niet kunnen rijden, want de motors van onze motorbouwer Tec-Sav, stonden vast bij de douane. Het probleem kon donderdag niet meer worden opgelost, maar ik heb toch wat chassistests kunnen doen met een reservemotor. Vrijdag was het probleem gelukkig opgelost en heeft de organisatie ons bovendien een extra testsessie gegeven. Dat ik onder dergelijke omstandigheden toch nog een zesde plaats haalde in de kwalificatie, was al met al goed nieuws, temeer omdat het niveau heel hoog was. Er deden immers enkele van de beste coureurs van Europa en uitstekende Amerikaanse coureurs mee."

Beitske Visser ging verder met twee goede kwalificatiemanches, waar ze respectievelijk vijfde en vierde eindigde, hoewel de spoiler van haar Intrepid-TM kort vóór de aankomst nog de derde positie had geraakt. Helaas was de derde manche een heus "casino", zoals de Italianen het graag noemen. Geen casino waar je de bank kan kraken, maar wel één waar de aanrijdingen een kansspel lijken! "Nadat ik in de eerste ronde aangereden werd, moest ik opgeven. Ik had gehoopt in de finale vanuit de vijfde positie te kunnen starten, maar uiteindelijk stond ik 14de op de startgrid!"

De hele race lang bleef Beitske indrukwekkend snel rijden. Ze zette de beste tijd neer met bijna een tiende van een seconde voorsprong op de coureurs van de kopgroep en haalde een heleboel tegenstanders in. Na zo'n 20 minuten zwoegen ging ze als zesde over de eindstreep van deze 15de Supernationals KZ2, in het kielzog van de vijfde! De beste vrouwelijke coureur van het seizoen heeft weer eens een stevige indruk gelaten.

...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104796654
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 15:20 schreef sasquatsch het volgende:
Strous: Fornule 1 of Indycars

[..]

Strous loopt een beetje achter. Aankomend jaar zijn er weer verschillende motoren in de Indycars. :)
Hij heeft allemaal het sowieso niet goed in zijn hoofd. Over welk talent denkt hij te beschikken wat goed genoeg is voor de F1, Indy's of Nascar?
pi_104804511
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 11:11 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Hij heeft allemaal het sowieso niet goed in zijn hoofd. Over welk talent denkt hij te beschikken wat goed genoeg is voor de F1, Indy's of Nascar?
Diverse kampioenschappen (Formule Renault, Dutch Radical) en overwinningen in de Amerikaanse feederseries Atlantic Championship (2008) en Indy Lights (2010). HIj zou gaan rijden voor HVM (naast Simona) in 2010, maar een crash van Simona gooide roet in het eten (die stapte vervolgens in de wagen waarin Junior zou gaan rijden). Voor 2011 kreeg hij niet genoeg budget bij elkaar en de vraag is of dat voor 2012 wel gaat lukken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:55:34 #96
184465 Migue
Sensuele man
pi_104808169
Talent voor IndyCar heeft hij genoeg, maar hij praat te veel.
pi_104883673
Middelmatige coureurs (Doornbos en Strous in dit geval) die zich te goed voelen voor iets anders dan F1 en Indycars. :') :') :') Jullie mogen de veters nog niets eens strikken van coureurs als Tom Coronel en Peter Kox.
pi_105006744
Nigel Melker en Robin Frijns testten WSR Formule Renault 3.5.

Op de eerste dag werd Robin Frijns 4de (2de 's ochtends) en Nigel Melker 15de (6de 's ochtends). Beiden testten alleen in de morgen. Op de tweede dag werd Robin Frijns 11de.

Pieter Schothorst volgt Robin Frijns op in Formule Renault 2.0.

quote:
AMSTERDAM – Pieter Schothorst heeft een contract getekend bij
Josef Kaufmann Racing om in 2012 deel te nemen aan de Eurocup Formule Renault 2.0, dat de kick-off kent op Motorland Aragon en eindigt op het Circuito de Catalunya. Ook zal Schothorst deelnemen aan enkele races van de Northern European Cup Formule Renault 2.0. Eind 2011 testte de inwoner uit Amsterdam al een keer voor het Duitse topteam in de Formule Renault 2.0 en wist teammanager Josef Kaufmann te overtuigen van zijn capaciteiten. Het jonge talent staat te popelen om aan de volgende stap in zijn autosportcarrière te beginnen.
...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_105375473
Jeroen Slaghekke test Formule 2 wagen
quote:
Jeroen Slaghekke zal volgende week in actie komen tijdens de Formule 2-test in Barcelona. De Nederlander krijgt de test aangebeden als beloning voor zijn goede resultaten in de Britse Formule Ford, waarin hij als tweede eindigde achter Scott Malvern. Ook de Brit mag daarom testen in de Formule 2.

“Ik kijk erg uit naar de test. De Formule 2-auto is een stuk krachtiger en sneller dan de Formule Ford, dus het zal een nieuwe ervaring voor me worden, op een nieuw circuit”, aldus Slaghekke, die niet uitsluit volgend seizoen in de klasse te racen. “We zullen zien hoe het gaat, maar het is zeker een optie voor een volgend seizoen.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_105379380
Nooit van gehoord.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')