abonnement Unibet Coolblue
pi_101345383
quote:
FAME Music in de Amsterdamse Kalverstraat sluit op 29 januari de deuren. Dat heeft eigenaar Free Record Shop Holding vanavond bekendgemaakt. "Na 21 jaar moet FAME Music helaas haar deuren sluiten", laat het bedrijf weten.

"Dit besluit hebben we genomen met pijn in ons hart", zegt eigenaar Hans Breukhoven. "FAME Music was het paradepaardje binnen de Holding. Wij hebben met FAME heel lang een hele bijzondere winkel gehad ook al was deze niet altijd winstgevend."

"Helaas moeten wij in deze tijden van economische recessie en teruglopende verkoopcijfers toch de knoop doorhakken en deze winkel sluiten. Een Megastore runnen is een complex geheel en vergt veel inzet en kosten. Wij kunnen ons dit niet meer veroorloven", aldus Breukhoven.

Ondanks een omzet van twaalf miljoen euro en jaarlijks ruim 800.000 klanten, blijkt het voor FAME Music niet langer mogelijk een gezond bedrijfsrendement te behalen. Het bedrijf wijt dat aan "onder andere de hoge huur, voorraad- en samenwerkerskosten en een stagnerende markt voor beeld en geluid".
In de megastore traden de afgelopen twintig jaar regelmatig internationale sterren op.
Moet toch wel Nederlands' meest uitgebreide (en commerciėle) platenzaak zijn geweest. Het verval van de platenzaken lijkt zo steeds meer werkelijk te worden. Aan de andere kant biedt dit misschien weer iets meer overlevingskansen voor de kleinere winkels?
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:46:54 #2
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_101345512
Nee...hier in Amersfoort centrum is een kleiner platenzaakje dat jaren en jaren bestond ook net opgedoekt.
Leef en Laten Leven
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:57:21 #3
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_101346098
Jammer, heb er ook wel eens iets gekocht, toch digitale muziek maar landelijk afschaffen dan :P :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_101346116
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:46 schreef Robijn48 het volgende:
Nee...hier in Amersfoort centrum is een kleiner platenzaakje dat jaren en jaren bestond ook net opgedoekt.
Gecondoleerd. De Musicstore is laatst ook al onderuit gegaan. Nu heb je als groot concern eigenlijk alleen nog de FRS over (die het allang veel meer van games en films moeten hebben en daarnaast in de winkels nog weinig interessants verkoopt) en de iets kleinere zaken zoals Velvet, maar die hebben het ook niet makkelijk.
pi_101346317
Wat een ellende !
  maandag 29 augustus 2011 @ 21:03:17 #6
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_101346485
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:57 schreef On het volgende:

[..]

Gecondoleerd. De Musicstore is laatst ook al onderuit gegaan. Nu heb je als groot concern eigenlijk alleen nog de FRS over (die het allang veel meer van games en films moeten hebben en daarnaast in de winkels nog weinig interessants verkoopt) en de iets kleinere zaken zoals Velvet, maar die hebben het ook niet makkelijk.
Ja ach, ben de laatste tijd ook steeds meer aan het downloaden :@
Leef en Laten Leven
pi_101346762
NEE! Fame mag niet weg!

Geweldige winkel. Ik woon niet om de hoek dus ik kom er niet zo heel vaak, maar ik heb er toch een behoorlijk aantal cd's gekocht. Als ik denk aan een nieuwe cd kopen dan denk ik gelijk "wanneer ben ik weer in de buurt van Amsterdam, kan ik even langs de Fame :)".

Fame. _O_

;(
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 21:08:22 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101346827
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:57 schreef On het volgende:

[..]

Gecondoleerd. De Musicstore is laatst ook al onderuit gegaan. Nu heb je als groot concern eigenlijk alleen nog de FRS over (die het allang veel meer van games en films moeten hebben en daarnaast in de winkels nog weinig interessants verkoopt) en de iets kleinere zaken zoals Velvet, maar die hebben het ook niet makkelijk.
Volgensmij doen zaken als bol.com etc wel gouden zaken.

Trouwens waarom vergeet je voor het gemak de plato onder de grotere ketens, ik denk dat mensen die nog muziek kopen gewoon iets serieuzer zijn geworden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 21:09:23 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101346897
quote:
8s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:07 schreef Desunoto het volgende:
NEE! Fame mag niet weg!

Geweldige winkel. Ik woon niet om de hoek dus ik kom er niet zo heel vaak, maar ik heb er toch een behoorlijk aantal cd's gekocht. Als ik denk aan een nieuwe cd kopen dan denk ik gelijk "wanneer ben ik weer in de buurt van Amsterdam, kan ik even langs de Fame :)".

Fame. _O_

;(
Ik moet ook toegeven dat ik wel eens een cdtje bij de fame heb weggeplukt :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 29 augustus 2011 @ 21:12:32 #10
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_101347112
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik moet ook toegeven dat ik wel eens een cdtje bij de fame heb weggeplukt :D
Ik denk iedere muziekliefhebber wel....
Leef en Laten Leven
pi_101347120
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Volgensmij doen zaken als bol.com etc wel gouden zaken.

Trouwens waarom vergeet je voor het gemak de plato onder de grotere ketens, ik denk dat mensen die nog muziek kopen gewoon iets serieuzer zijn geworden.
De Plato blijft ook een prima winkel inderdaad. En bol.com loopt inderdaad wel goed. Niettemin blijft de verkoop van cd's dalen zover ik weet. De FRS heeft trouwens ook wel een aardig lopende webshop. Daar zal de toekomst toch wel een beetje gaan liggen. Toch hopen dat de 'harde kern' er voor kan zorgen dat er nog fysieke winkels blijven. Zonder bv de Velvet in Dordt zou ik niks meer in die stad te zoeken hebben denk ik.
pi_101347124
Het gaat echt niet goed bij FRS... :{ Als ze zelfs Hans Breukhoven's grootste trots, het vlaggeschip van de holding gaan afstoten. :N
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 21:16:23 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101347364
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:12 schreef On het volgende:

[..]

De Plato blijft ook een prima winkel inderdaad. En bol.com loopt inderdaad wel goed. Niettemin blijft de verkoop van cd's dalen zover ik weet. De FRS heeft trouwens ook wel een aardig lopende webshop. Daar zal de toekomst toch wel een beetje gaan liggen. Toch hopen dat de 'harde kern' er voor kan zorgen dat er nog fysieke winkels blijven. Zonder bv de Velvet in Dordt zou ik niks meer in die stad te zoeken hebben denk ik.
Haha de platenwinkel in mijn straat in zwolle is wel zo'n stuk onkruid dat dat niet vergaat. Het staat er ook elk weekend super vol met mensen die plaatjes draaien. Echt zo'n platenzaak, platenzaak.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_101347537
Ik koop ook weleens cd's van bol.com en andere websites.

Maar het heeft toch iets speciaals om aan de kassa af te rekenen en tijdens de terugreis naar huis die cd in je tas hebben zitten en niet kunnen wachten om hem thuis open te maken en op te zetten.
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 21:22:29 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101347730
Ik moet zeggen dat ik vaak mijn LPs online bestel, soms bij plato en soms zelfs bij de media markt. Ook ga ik wel vaak naar platenzaakjes, van die stoffige in kleine pandjes zoals de minstrel, plaatboef en da capo.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_101347755
Het is wachten op de start van de uitverkoop, sla je slag !
pi_101348915
Heb er leuke instore optredens/cd presentaties meegemaakt, jammer dat het verdwijnt.
pi_101348918
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:22 schreef VicRattlehead het volgende:
Het is wachten op de start van de uitverkoop, sla je slag !
Zal me niet verbazen als veel gewoon onder de Free Record Shops en de webshop verspreid gaat worden.
  maandag 29 augustus 2011 @ 21:53:22 #19
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101349661
Ik kan wel janken. Fame is een topwinkel voor gave import cd's/dvd's. :'(
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  maandag 29 augustus 2011 @ 21:54:35 #20
14505 OProg
A Life in Music
pi_101349734
:'(

Ik ga zo nu en dan naar Fame wat een flinke reis is voor de boxen die ze vaak goedkoop hebben. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:03:48 #21
11502 nipeng
The last ride is free
pi_101350293
Er bljift niet veel over tegenwoordig.
pi_101350382
Echt jammer dat er steeds meer platenzaken verdwijnen. Waar kan je straks nog CD's kopen? Online ja dat is handig. Maar als je het nu eerst wil luisteren?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_101350743
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:05 schreef tijnbrein het volgende:
Echt jammer dat er steeds meer platenzaken verdwijnen. Waar kan je straks nog CD's kopen? Online ja dat is handig. Maar als je het nu eerst wil luisteren?
Youtube, Torrents, Nieuwsgroepen etc. Maar is natuurlijk niks vergeleken met een koptelefoon en een comfortabele stoel in een obscuur platenzaakje.
pi_101350926
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:11 schreef On het volgende:

[..]

Youtube, Torrents, Nieuwsgroepen etc. Maar is natuurlijk niks vergeleken met een koptelefoon en een comfortabele stoel in een obscuur platenzaakje.
Dan gaat de hele magie toch weg als je albums/nummers download. eentje en nulletjes zullen nooit zo speciaal worden als een echte CD/LP
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_101350953
Erg jammer, maar helaas volledig binnen de trend. Over pakweg 10-15 jaar heb je bijna geen fysieke muziekwinkels meer en kun je geluidsdragers hooguit nog via internet bestellen. De nieuwe generatie betaalt liever geld voor computerbestanden die mp3 heten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')