abonnement Unibet Coolblue
pi_100574484



quote:
Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.

In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, Thats What Im Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.

De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.

Officiele websiteBandpagina bij Domino RecordsFan forumsWikipedia


Albums:

2006: Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (jewelcase CD, digipack CD en LP)


1. The View From The Afternoon
2. I Bet You Look Good On The Dancefloor
3. Fake Tales Of San Francisco
4. Dancing Shoes
5. You Probably Couldn't See For The Lights But You Were Looking Straight At Me
6. Still Take You Home
7. Riot Van
8. Red Light Indicates Doors Are Secured
9. Mardy Bum
10. Perhaps Vampires Is A Bit Strong But...
11. When The Sun Goes Down
12. From The Ritz To The Rubble
13. A Certain Romance

2007: Favourite Worst Nightmare (Jewelcase CD, digipack CD en LP)


1. Brianstorm
2. Teddy Picker
3. D Is For Dangerous
4. Balaclava
5. Fluorescent Adolescent
6. Only Ones Who Know
7. Do Me A Favour
8. This House Is A Circus
9. If You Were There, Beware
10. The Bad Thing
11. Old Yellow Bricks
12. 505

2009: Humbug (jewelcase CD, digipack CD en LP)


1. My Propeller
2. Crying Lightning
3. Dangerous Animals
4. Secret Door
5. Potion Approaching
6. Fire & The Thud
7. Cornerstone
8. Dance Little Liar
9. Pretty Visitors
10. The Jeweller's Hands

2011: Suck It And See (CD, vinyl en digital download)


1. She's Thunderstorms
2. Black Treacle
3. Brick By Brick
4. The Hellcat Spangled Shalalala
5. Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
6. Library Pictures
7. All My Own Stunts
8. Reckless Serenade
9. Piledriver Waltz
10. Love Is A Laserquest
11. Suck It And See
12. That's Where You're Wrong

Singles / EP's:

2005: Five Minutes With Arctic Monkeys (CDS en 7" LP - 1500 en 2000 exemplaren)


1. Fake Tales Of San Francisco [Demo-versie 3]
2. From The Ritz To The Rubble [Demo]

2005: I Bet You Look Good On The Dancefloor (CDS, 7" en 10" LP - 10" alleen in Amerika)


1. I Bet You Look Good On The Dancefloor
2. Bigger Boys And Stolen Sweethearts
3. Chun Li's Spinning Bird Kick (niet op 7")

2006: When The Sun Goes Down (CDS, 7" en 12" LP - 12" alleen in Amerika)


1. When The Sun Goes Down
2. Stickin To The Floor (niet op 7")
3. 7 (niet op 7")
4. Settle For A Draw (alleen op 7" en 12", enkel in Canada op CD)

2006: Who The Fuck Are Arctic Monkeys? (CD en 10" LP)


1. The View From The Afternoon
2. Cigarette Smoker Fiona
3. Despair In The Departure Lounge
4. No Buses
5. Who The Fuck Are Arctic Monkeys?

2006: Leave Before The Lights Come On (CDS en 7" LP)


1. Leave Before The Lights Come On
2. Put Your Dukes Up John (cover Little Flames) (niet op 7")
3. Baby I'm Yours (cover Barbara Lewis)

2007: Brianstorm (CDS, 7" LP en 10" LP)


1. If You Found This It's Probably Too Late (niet op 7")
2. Brianstorm
3. Temptation Greets You Like A Naughty Friend (met Dizzee Rascal)
4. What If You Were Right The First Time? (niet op 7")

2007: Matador / Da Frame 2R (gelimiteerde 7" LP)


A. Matador
B. Da Frame 2R

2007: Fluorescent Adolescent (CDS, 7" LP en 10" LP)


1. Fluorescent Adolescent
2. The Bakery
3. Plastic Tramp (niet op 7")
4. Too Much To Ask (niet op 7")

2007: Teddy Picker (2-track CDS, 4-track CDS, 7" LP en 10" LP)


1. Teddy Picker
2. Bad Woman (met Richard Hawley) (cover Pat Farrell And The Believers)
3. The Death Ramps (niet op 7" en 2-track CDS)
4. Nettles (niet op 7" en 2-track CDS)

2007: The Death Ramps / Nettles (gelimiteerde 7" LP)
uitgebracht onder pseudoniem The Death Ramps


A. The Death Ramps
B. Nettles

2009: Crying Lightning (7" LP en 10" LP)


1. Crying Lightning
2. Red Right Hand (cover Nick Cave)
3. I Haven't Got My Strange

2009: Cornerstone (7" LP, 10" LP en digitale download)


1. Cornerstone (7" LP, 10" LP en digitale download)
2. Catapult (7" LP, 10" LP en digitale download)
3. Sketchead (10" LP en digitale download)
4. Fright Lined Dining Room (10" LP en digitale download))

2010: My Propeller (7" LP en 10" LP)


1. My Propeller (7" LP en 10" LP)
2. Joining The Dots (7" LP en 10" LP)
3. The Afternoon's Hat (10" LP)
4. Don't Forget Whose Legs You're On (10" LP)

2011: Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair (Record store day 7", reguliere 7" 10" en digitale download)

1. Don't Sit Down (Cause I've Moved Your Chair) (Record Store 7")
2. Brick By Brick (Record Store 7")

1. Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair (7" en 10")
2. The Blond-O-Sonic Shimmer Trap (10")
3. I.D.S.T (7")

DVD's:

2006: Scummy Man (DVD)
Korte film, gebaseerd op "When The Sun Goes Down".


2008: Live At The Apollo (normale DVD, DVD met live-CD en boxset met live-LP)
Live-registratie met 20 tracks van het laatste optreden
van hun wereldtournee in 2007.



Non-single covers:

* Love Machine (Girls Aloud)
[live gespeeld voor Radio 1's Live Lounge in 2006]
[uitgebracht op CD 'Radio 1's Live Lounge - Volume 1' in 2006]


* You Know I'm No Good (Amy Winehouse)
[live gespeeld voor Radio 1's Live Lounge in 2007]
[uitgebracht op CD 'Radio 1's Live Lounge - Volume 2' in 2007]


* Diamonds Are Forever (Shirley Bassey)
[live gespeeld op Glastonbury 2007]
[studio-versie uitgebracht als CD en 10" vinyl op Domino-promo 'All The Rage' in 2008]


* Take It Or Leave It (The Strokes)
[live gespeeld in Franse TV-show in 2007]

* The Lovers (Rod McKuen)
[akoestisch live gespeeld op Radio 1 in 2007]

* Last Christmas (Wham!)
[live gezongen door Matt tijdens Amerikaanse tour van 2009

* Baby I'm Yours (Van McCoy)

* Bad Woman (Patrick Sickafus)

* Put Your Dukes Up John (The Little Flames)
pi_100574550
Hier verderrrr....
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:36:17 #3
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_100574559
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:32 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Je draait wel bij joh. Ik herinner mij plotseling deze quote, over "Reckless Serenade", toen-ie net gelekt was:

[..]

Inmiddels meest beluisterde track van SIAS (en van de afgelopen 12 maanden, zie Last.FM) :') :@ . Ik heb ook ooit gezegd The View en Brianstorm slechte nummers te vinden. Zijn mijn twee favoriete nummers wel nu :P . Mijn mening moet je niet zo serieus nemen dan maar oke oke oke ;( .
2000 light years from home
pi_100575229
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:06 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Hmm.. Je maakt een goed punt. Het is inderdaad aannemelijker dat Alex de gitaarsolo speelt. Wie prefereer jij eigenlijk als gitarist? Of vergelijk je ze liever niet op die manier met elkaar?
Overigens speelt Miles toch zelden echt een solo? Als in: De band begeleidt en hij staat centraal en speelt iets dat afwijkt van een motief. Zijn geluid komt toch meer naar voren in enkel riffjes, zoals bij "Rearrange"? Misschien moet ik me toch nog meer in Miles verdiepen :P. [..]
Miles is stukken veelzijdiger. Maar ik vind juist die (bij gebrek aan betere definitie) 'slordige' stijl van Alex heel tof, zoals hij sinds een paar jaar overal van die classic 'rock and roll'-riffs doorheen probeert te gooien. In elke break (waarvan ze er live toch al iets te veel hebben) bijvoorbeeld, zie de meest recente versies van "The View From The Afternoon" en ook na de laatste noten van "Brick By Brick", hij grijpt elk moment aan. Luv it.

Wat betreft solo's van Miles heb je gedeeltelijk gelijk op het gebied van zijn meest recente werk, maar zie ook vooral TLSP, waar hij toch al de show stal, en luister naar zijn solo's op bijvoorbeeld "Calm Like You" en solo-dingen uit die tijd als juweel "How Do I End This?". Van ongekende klasse, wat niet lijkt op iets wat ooit door Arctic Monkeys gedaan is. Dus amper te vergelijken. Miles deed vroeger ook nog veel meer dingen die inderdaad later volledig zijn overgenomen door Jamie en Alex. Die stijl is hij helemaal verloren (wat goed is voor dit moment), alleen op "Kingcrawler" komt die echte freakbeat-stijl terug, verbaast me niets dat hij dit in de Rascals-tijd schreef.

In de 10 keer dat ik Miles Kane door de jaren heen live heb gezien heb ik hem amper op een foutje kunnen betrappen. Hij schud het zo uit zijn mouw met z'n ogen gericht op het publiek, een gave die bij Arctic Monkeys alleen door Matt wordt bezit. Zonder hem ook niet de dingen die we zo waarderen aan "Plastic Tramp" en "505" natuurlijk. Andersom heeft het ook gewerkt, op "Rearrange" bijvoorbeeld. Dus het is goed als 2 talentvolle artiesten elkaar af en toe aanvullen, zie wederom TLSP.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:06 schreef hallo-daar het volgende:

[..]
Ik vind overigens wel dat Alex bijna altijd zijn solo's waar maakt live. Hij heeft enkel bij "All My Own Stunts" wat moeite, maar dat vind ik niet storend. Ik zei na Paradiso wel dat het nummer wat sloppy klonk, maar daarmee doelde ik meer op de Whooohooo (je weet wel) die Alex gek genoeg in zijn eentje doet, die is trouwens nooit zo'n succes. Het is wel vervelend dat hij de solo van "Reckless Serenade" zo vaak verneukt. Die moet gewoon perfect gespeeld worden live.
Ja, ik snap dat dus niet, ze zijn van 4-stemmige harmonie-vocalen tijdens de "Humbug"-tournee naar een halfbakken solo-vocaal op inderdaad bijvoorbeeld "All My Own Stunts" gegaan. "Brianstorm" klinkt ook bespottelijk tegenwoordig met een nasale Nick als enige zingende in het 'koor'. Snap wat dat betreft wel waarom, maar alsnog zijn er andere opties. "Fluorescent Adolescent" (niet de lastigste) is 'spot on' tegenwoordig.
pi_100577138


Akoestische sessie live op KEXP zojuist. Leuk interview ook. Probeer het terug te vinden als je kan. En... Alex niet meningloos, maar antwoord op een vraag over een politieke situatie!!! Ok, toch niet, hij ontweek de vraag. Gespeeld werden: "Reckless Serenade", "Suck It And See" en "Love Is A Laserquest".
pi_100577337
Was het nu zo naïef van mij om te denken dat nu Hellcat volgende week uitkomt, het nummer akoestisch gespeeld zou worden? ;(
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_100578000
Behoorlijk, want ik weet niet hoe jij dat voor je ziet/hoort :P? Kan wel als Alex weer iemand meeneemt, al is het er sowieso het nummer niet echt voor.

Maar even, die versie van "Reckless Serenade" is wel prachtig, hoor. Het is dat nu alleen nog maar meer opvalt hoe standaard de akkoorden-progressie is.




etc. etc. etc. Maar dat maakt geen fuck uit als je het goed doet. Zie niet "Thunderstorms" en "Wrong", maar zie wel die akoestische versie van "Reckless Serenade", het is er weer eentje voor op de iPod.
pi_100579115
Het overgrote deel van SIAS bestaat sowieso uit standaard akkoord-progressies. Ook is de manier van akkoorden aanslaan bij elk nummer dat Alex akoestisch speelt hetzelfde, en dat is al sinds de Humbug-periode :').
pi_100582595
TVP
pi_100643734
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:28 schreef Aisumasen het volgende:

[..] Miles Kane. [..] Hij speelt geen gitaar op de track, maar doet wel niets minder dan de lead-vocalen, terwijl Alex korte stukjes van hem overneemt en als een ware Shadow Puppet harmonie doet.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:20 schreef Aisumasen het volgende:
Verklaart ook wel de noten van Alex die ik als "The Afternoon's Hat"-achtige uithalen omschreef. "WIRRALLLLL!!!!". Maar hij zong verder steeds alleen vlak voor het tweede refrein. Rhythm...do it again...he's going back to the Wirral...bla bla?

Solo die "Brick By Brick"/"All My Own Stunts"-echo's (wel duidelijk toch?) had in het tweede couplet en in de climax tot aan de allerlaatste noot. Je kunt de klok er op gelijk zetten dat Alex die weer over het stereobeeld verspreid dubbel heeft ingespeeld in de studio-take. De opnames zullen niet lang daarna hebben plaatsgevonden, waarschijnlijk in de week van het iTunes Festival. [..]
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:20 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nee, Alex is veel meer 'houterig' in zijn charme. Miles is virtuoos, retesnel en afwijkend, met in The Rascals-tijd vooral veel langgerekte akkoorden met freaky effecten, en nog altijd heel veel tremolo. Het is echt heel anders. Terwijl Alex sinds de laatste jaren veel gebogen een-notige snelle solo's op de hoogste snaren doet, heen-en-weer motiefjes (noot A-noot B, noot B-noot A, als dat iets duidelijk maakt). Iets wat voor het eerst te horen was tijdens "Pretty Visitors" (zie ook live, als hij z'n gitaar pakte) en "Dangerous Animals", en is geëvolueerd in die stijl met dat droge geluid wat zo herkenbaar is voor QOTSA (solo's "Little Sister"). Solo's die hij overigens live amper waarmaakt, iets wat mij verder niet stoort, maar waar je nooit iemand over hoort.

Vergelijk dat met wat je voor het eerst hoorde op "Brick By Brick", op het album exact hetzelfde in de solo's van "All My Own Stunts", in mindere mate op "The Blond-O-Sonic Shimmer Trap", en nu dus op "Little Illusion Machine". Zelfs de productie op de studio-nummers is voor die solo's exact hetzelfde.

Laat ik het zo zeggen, het is Alex, of het is Miles die Alex imiteert en voor één moment met z'n tengels van de whammy bar en effecten afblijft ;).


Dus.
pi_100650941
Hoe kunnen wij ooit aan jou twijfelen?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:12:13 #12
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_100652378
Waarom is er geen credit aan de tekst gegeven?
2000 light years from home
pi_100652628
Credits staan op de andere kant. "Written by Turner / Kane / Helders / Cook / O'Malley"
pi_100653250
Raar, Kane als tweede.
pi_100655327
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 01:01 schreef hallo-daar het volgende:
Het overgrote deel van SIAS bestaat sowieso uit standaard akkoord-progressies. [..]
Ook hier heb je gelijk in, daarom haalde ik "Thunderstorms" en "Wrong" aan als hoe het niet moet. Maar als je het op een goede manier doet, zoals naar mijn mening Alex op de meeste andere songs op het laatste album, is dat geenszins erg.

"Laserquest" hangt in het midden wat mij betreft. Wat mij niet 'grijpt' aan dat nummer is, behalve het ongeïnspireerde drumwerk, dat je precies weet waar het heengaat, iets wat je in het rijke oeuvre van Alex Turner niet vaak meemaakt. Elk couplet eindigt weer waar het begint, als je weet waar ik het over heb. "Suck It And See" heeft dat natuurlijk ook - mensen horen er The Eagles met "Lyin' Eyes" in, wat ik erg vergezocht vindt - maar die is zelfs corny op een goede manier.

De andere heeft iets smartlapperigs/drakerigs, maar dat is niet eens zo storend. Want net als je denkt dat je het helemaal doorhebt, en het cirkeltje weer rond wordt gemaakt op het woord "lover" - iets wat hij op exact dezelfde manier op het veel zeurderige "It's Hard To Get Around The Wind" doet - komt de verandering op de "lover" in het laatste terugkerende gedeelte als een geniale invalshoek.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:25:05 #16
159761 Arn0
Abbey Road
pi_100655550
Ik ben echt blij dat ik geen verstand heb van akkoorden als ik dit zo allemaal lees :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:45:22 #17
192683 AMDB
Visionair.
pi_100656384
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:25 schreef Arn0 het volgende:
Ik ben echt blij dat ik geen verstand heb van akkoorden als ik dit zo allemaal lees :P
Sowieso, akkoorden :') Gewoon lekker op die gitaar raggen :7
pi_100664522
Akkoorden, boeiend.
Ik ben nog altijd in shock over dat haar. :{ ;(
pi_100668676
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 01:01 schreef lienelien het volgende:
Akkoorden, boeiend.
Ik ben nog altijd in shock over dat haar. :{ ;(
Speciaal voor jou dan:



Komt zeker niet als een verrassing dat deze jongeman uit pure gekheid z'n motorrijbewijs aan het halen is?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:59:59 #20
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_100672775
Die jas is mooi :o .
2000 light years from home
pi_100675982
Rocksterren en motorrijden :{.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_100682503
pi_100682683
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:59 schreef Merkie het volgende:
Die jas is mooi :o .
Maar effe tussen ons, dat andere blauwe ding wat-ie de laatste tijd steeds aanheeft moet toch een uit de hand gelopen grap zijn? Geen wonder dat ik zag hoe Alexa tijdens Don Valley Bowl steeds meters van Alex vandaan ging staan bij de voorprogramma's.
pi_100694378
LP van "Whatever People Say I Am, That's What I'm Not" , nog in seal, vandaag opgepikt van een nederlandse/slacher platenboer hier op de markt :D voor maar liefst 5 hele euro's _O_
wat een heerlijk album is het toch, blijft imo het beste van de aapies
pi_100694563
Wel een koopje _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_100697116
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 03:31 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Speciaal voor jou dan:

[ afbeelding ]

Komt zeker niet als een verrassing dat deze jongeman uit pure gekheid z'n motorrijbewijs aan het halen is?
Dankje :')
Misschien heeft 'ie mede daarom z'n haar afgeknipt, anders ziet 'ie niets tijdens het rijden :P

en dat blauwe ding moet idd het veld ruimen, en snel.
  zondag 14 augustus 2011 @ 01:10:21 #27
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_100699512
Ik moet nog steeds maar eens CD's van AM kopen. Is toch cool om te hebben. Aan de andere kant kan ik er niks mee omdat ik geen CD-speler heb :{ .
2000 light years from home
pi_100701983
Het exclusieve interview dat 3VOOR12 met Alex Turner had in de middag voor het Paradiso-concert zal aankomende week wel verschijnen.
pi_100702080
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:10 schreef Merkie het volgende:
Ik moet nog steeds maar eens CD's van AM kopen. Is toch cool om te hebben. Aan de andere kant kan ik er niks mee omdat ik geen CD-speler heb :{ .
Ik heb op een stuk of drie, vier na alles uit de OP :D t/m Humbug op cd, alles vanaf de Crying Lightning single op vinyl :D
pi_100702810
Hoe hard ik ook probeer, het lukt mij maar niet om Miles Kane leuk te vinden :'( .

Tijdens het concert in Sheffield wilde ik dat hij zo snel mogelijk van het podium verdween om plaats te maken voor de Monkeys :') .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_100709368
blauwe ding matcht niet met zijn haar komt goed..
pi_100729605
Ik kijk wat willekeurige opnames van recente optredens en ik concludeer dat Alex door het dolle heen is. Het lijkt net alsof de breakup zijn enthousiasme op het podium nog meer ten goede komt. Kijk bijvoorbeeld dit filmpje @ 0:42 :P

pi_100732331

Die jongen heeft zo zijn momenten... Kan van dag tot dag verschillen, kwam ik ten tijde van TLSP achter. Maar de trip waar hij inzit sinds het begin van deze era is op zijn minst opmerkelijk. "Cigarettes, alcohol and tea" hè ;).

Maar leuk, hoef ik tot de arena-tour niet meer continu te horen wat een ellendige frontman deze band toch heeft, want ik verwacht dat ze op Lowlands het publiek weer gaan beroeren alsof het weer even Lowlands-zondagavond 2006 is. Nu maar hopen dat er in de toegift tijd is voor de complete Miles Kane & Death Ramps-EP.
pi_100736942
Ik heb inderdaad ook mensen gehoord over tegenvallende Arctic Monkeys op Lowlands.

Na dat concert in Sheffield kan ik het me amper voorstellen!

Ik wist niet dat hij en mevrouw Chung uit elkaar waren, en dat haar is ook nieuws! Ik vind hem met lang haar echt veel leuker :6 .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:35:00 #35
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_100751219
@Tchock: vette avatar :)

Gek toch hoeveel minder ik aan het "voorpretten" ben voor het optreden op Lowlands aanstaande vrijdag, vergeleken met Paradiso in juni. Ik heb er echt zin in hoor, daar niet van. Maar waarschijnlijk wordt het optreden overschaduwd door mijn first-time-Lowlands enthousiasme :P
pi_100755574
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:35 schreef Xurk het volgende:
@Tchock: vette avatar :)

Gek toch hoeveel minder ik aan het "voorpretten" ben voor het optreden op Lowlands aanstaande vrijdag, vergeleken met Paradiso in juni. Ik heb er echt zin in hoor, daar niet van. Maar waarschijnlijk wordt het optreden overschaduwd door mijn first-time-Lowlands enthousiasme :P
Dankje :)

Ik was begin vorige maand bij de Monkeys op Werchter en het was echt geweldig :D Ik stond helemaal vooraan en het was misschien wel het beste concert dat ik ooit gezien heb O+

ik kon niet naar paradiso, eeuwig zonde
pi_100755620
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dankje :)

Ik was begin vorige maand bij de Monkeys op Werchter en het was echt geweldig :D Ik stond helemaal vooraan en het was misschien wel het beste concert dat ik ooit gezien heb O+

ik kon niet naar paradiso, eeuwig zonde
Hier nog een. 8-)
pi_100755903
quote:
11s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:53 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Hier nog een. 8-)
Awh, you don't want any of that shit now do you?
pi_100756663
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Awh, you don't want any of that shit now do you?
?
Ik zie ze komende vrijdag weer. O+
pi_100768947
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 02:37 schreef Aisumasen het volgende:
Het exclusieve interview dat 3VOOR12 met Alex Turner had in de middag voor het Paradiso-concert zal aankomende week wel verschijnen.
...in de VPRO-gids.
pi_100769351
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:08 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

...in de VPRO-gids.
'Ook in de VPRO-Gids' volgens mijn bron ;).
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_100769538
Yes, die artikelen zijn ook altijd terug te vinden op 3VOOR12.
pi_100769803
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:23 schreef Aisumasen het volgende:
Yes, die artikelen zijn ook altijd terug te vinden op 3VOOR12.
Maar volg je mij op twitter of hadden we precies op hetzelfde moment hetzelfde idee? Ik vroeg het namelijk 5 min daarvoor aan Atze.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_100770092
Wow, haha, neen, ik bedacht het mij vanmiddag aangezien ik wist dat het artikel deze week zou verschjinen.

Wel benieuwd of de vorige Lowlands-optredens nog ter sprake zijn gekomen. Het "When The Sun Goes Down"-moment, Eric Corton vermelde het aan Nick en Matt op diezelfde middag in Paradiso, maar daar ging geen belletje rinkelen. Logisch wel, wat voor ons een legendarisch moment was, was voor hun één van de 100 "kuddes schappen" (jawel, quote-tje) waar ze die zomer voor speelden. Geloof dat het enige wat ze zich nog konden herinneren van dat festival was dat ze die hele zondag in de achtbaan hebben gezeten. Lowlands 2009 zal wel snel onder de tafel zijn geschoven.
pi_100770312
Kap nou eens met dat geouwehoer over Lowlands :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100770427
Zou bijna vergeten dat ik ze vrijdag weer zie inderdaad. Vijfde keer in 2 maanden, ik hoop dat ze lekker veel "Humbug"-nummers spelen.
pi_100770612
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:45 schreef Aisumasen het volgende:
Zou bijna vergeten dat ik ze vrijdag weer zie inderdaad. Vijfde keer in 2 maanden, ik hoop dat ze lekker veel "Humbug"-nummers spelen.
En dat hoop ik dus niet, dan krijg ik LL 09 flashbacks and not the good kind ;). Dan liever toffe b-kanten.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_100770949
Haha, je zou toch moeten weten dat ik dat niet meen :P. Het maakt mij niet meer uit, heb ze nu zo vaak gezien. Uit oogpunt van het festival-publiek zie ik het liefste de festival-set openend met "The View From The Afternoon", dan krijg ik LL 06 flashbacks and yes, the good kind ;).

Maar als ik puur uit eigen voorkeur ga kijken, wens ik natuurlijk "Little Illusion Machine". Nu maar hopen dat Miles nog niet in het vliegtuig zit op het moment dat ze aan de toegift beginnen. En zou "Reckless Serenade" nog steeds willen horen vanzelfsprekend, maar dat lijkt er niet meer in te zitten voor oktober.
pi_100777906

Zeg, geef mij wat van dat spul wat Alex gebruikt... :X

Nu nog het beeldmateriaal vinden waarop hij naar verluidt z'n gitaar achterstevoren hing tijdens "Potion Approaching" :'). En het herhaaldelijk spelen van de riff van "Fake Tales Of San Francisco", hoe toepasselijk.

(En "Brianstorm" hier is weer een Jamie-pareltje :%).

Ik verdoem ze als Alex vrijdag weer ellendig gaat doen, hehe.

[ Bericht 4% gewijzigd door Aisumasen op 15-08-2011 21:47:55 ]
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:38:12 #50
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_100789669
Dit is misschien vloeken in de kerk, maar ik vond ze op Lowlands in 2009 nog wel meevallen. Het was misschien niet handig als één van de afsluiters op het festival en de set was behoorlijk pittig voor mensen die niet echt fan waren van de muziek en/of het nieuwe album nog niet vaak gehoord hadden, maar ik heb het toen erg naar mijn zin gehad en vond dat ze erg goed speelden. :)

Toen ik ze dit jaar op het Hurricane festival (DE) zag, was ik minder enthousiast. Nu lag het misschien ook een beetje aan het publiek en natuurlijk was het voor hen één van de vele gigs, maar ik miste het zichtbare plezier/de energie een beetje. Behalve bij Matt natuurlijk. :P Maar zoals altijd was het spel wel weer super.
Grappig detail: Alex die Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair probeerde te vertalen: 'Setze dich nicht, denn deine Stuhl ist...weg'. :P

Als ik die video's van recente optredens zie wil ik ze echter dolgraag nog een keer zien! :D
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_100789956
Met het publiek op Hurricane was niks mis. Het enige probleem was dat het op de eerste rijen in het voorste vak superdruk was, als sardientjes in een blik zeg maar. Heel wat rijen naar achter was nog best wel een gruwelijke pit, waar zelfs Matt nog even verbaasd over was want hij wees er met z'n drumstok naartoe terwijl hij oogcontact had met ik geloof Jamie.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:05:32 #52
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_100790755
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:45 schreef MCH het volgende:
Met het publiek op Hurricane was niks mis. Het enige probleem was dat het op de eerste rijen in het voorste vak superdruk was, als sardientjes in een blik zeg maar. Heel wat rijen naar achter was nog best wel een gruwelijke pit, waar zelfs Matt nog even verbaasd over was want hij wees er met z'n drumstok naartoe terwijl hij oogcontact had met ik geloof Jamie.
Ik was helaas iets te laat en stond dus een behoorlijk ver naar achteren. Daarnaast ben ik nogal klein, dus dat heb ik niet gezien of misschien heb ik er gewoon te weinig op gelet. Daardoor had ik dus die (blijkbaar verkeerde) indruk, maar ik geloof je meteen. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Muisraket op 16-08-2011 01:12:37 ]
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_100806316
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:16 schreef Aisumasen het volgende:

Zeg, geef mij wat van dat spul wat Alex gebruikt... :X

Nu nog het beeldmateriaal vinden waarop hij naar verluidt z'n gitaar achterstevoren hing tijdens "Potion Approaching" :'). En het herhaaldelijk spelen van de riff van "Fake Tales Of San Francisco", hoe toepasselijk.

(En "Brianstorm" hier is weer een Jamie-pareltje :%).

Ik verdoem ze als Alex vrijdag weer ellendig gaat doen, hehe.
Wat zou Alex (/de rest van de band) eigenlijk gebruiken? In het MTV interview deden ze lacherig over drugs, maar ik geloof niet dat het zo'n brave kereltjes zijn.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_100811964
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:27 schreef febster het volgende:

[..]

Wat zou Alex (/de rest van de band) eigenlijk gebruiken? In het MTV interview deden ze lacherig over drugs, maar ik geloof niet dat het zo'n brave kereltjes zijn.
Ze drinken vooral véél thee...
pi_100812240
Mooi artikel in de VPRO-gids, help me er nog even aan herinneren dat ik de quote over "Vampires" overtyp, als het niet al eerder op 3VOOR12 staat.
pi_100812455
He Aisu, je moet de quote over 'Vampires' uit de VPRO-gids nog even overtypen :s)
pi_100821413
Haha die quote ging over het mambo-stukje in Vampires.
pi_100824664
Zelfs op het eerste album hoor ik veel kleine ideetjes. Sommige pakken goed uit, andere niet. Ik bedoel, wat doet dat psychedelische samba-bongo stukje in 'Perhaps Vampires is a Bit Strong But...?'

Ben net terug van vakantie en Little Illusion Machine klinkt wel erg lekker zeg :D! Hoe taggen jullie hem eigenlijk qua artiest?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:53:08 #59
159761 Arn0
Abbey Road
pi_100825983
Als Arctic Monkeys. Ik wil mijn Last.FM plays niet verspillen :@
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_100826295
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:29 schreef Jacobuspower het volgende:
Zelfs op het eerste album hoor ik veel kleine ideetjes. Sommige pakken goed uit, andere niet. Ik bedoel, wat doet dat psychedelische samba-bongo stukje in 'Perhaps Vampires is a Bit Strong But...?'

Ben net terug van vakantie en Little Illusion Machine klinkt wel erg lekker zeg :D! Hoe taggen jullie hem eigenlijk qua artiest?
De eerste 3 weken onder een valse naam, toen hij eenmaal uit was gewoon "Arctic Monkeys" als artiest, anders is dat ook weer zo'n gedoe.

En fuck quotes ;):

  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:03:19 #61
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_100826623
Samba-bongo stukje _O_. Bazenstukje is dat. De reden waarom ik Perhaps... überhaupt aanzet.
2000 light years from home
pi_100826691
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:03 schreef Merkie het volgende:
Samba-bongo stukje _O_. Bazenstukje is dat. De reden waarom ik Perhaps... überhaupt aanzet.
Haha, jup. Arctic Monkeys: killing your darlings since 2005 :P.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:04:57 #63
159761 Arn0
Abbey Road
pi_100826719
Thanks! "Het is haast aandoenlijk om te zien hoe nadrukkelijk Turner en O'Malley zichzelf beschouwen als leerlingen, beginners."

Hehe, moest lachen. Leuk dat ze Nick er voor de vorm ook even bijzetten :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_100827550
De overgang vanuit het samba-bongo stukje naar Dancing Shoes _O_
Maar luister nu ook de akoestische versie van Reckless Serenade en dat is wel echt een pareltje zeg O+
Voor de rest nog iets gemist?
Vrijdag trouwens al weer, dat realiseer ik me eigenlijk nog niet echt _O_
pi_100827704
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:18 schreef Jacobuspower het volgende:
De overgang vanuit het samba-bongo stukje naar Dancing Shoes _O_
Maar luister nu ook de akoestische versie van Reckless Serenade en dat is wel echt een pareltje zeg O+
Voor de rest nog iets gemist? [..]
Roflcopterpallooza was een leuke set, erg energiek. Heb van de week stukjes gezien, goed voor hun USA-boost.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:28:12 #66
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_100828230
Ik heb Roflpallooza live gekeken, was erg tof.
2000 light years from home
pi_100828362
Ben hem nu aan het kijken met dank aan de helden van AMFrance :7
Die omgeving daar met die skyline is wel ontzettend baas, en lijkt me ook echt kicken om daar op het podium te staan _O_
pi_100828542
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:30 schreef Jacobuspower het volgende:
Ben hem nu aan het kijken met dank aan de helden van AMFrance :7
Die omgeving daar met die skyline is wel ontzettend baas, en lijkt me ook echt kicken om daar op het podium te staan _O_
Als je niet tegen die schokkende frame-rate door de screen capture kan, moet je me even PM-en.
pi_100870923
Allemaal veel plezier bij AM op LL! Misschien zie ik jullie nog wel. Misschien ook Submarine kijken, als jullie me spotten kom dan ff hoi zeggen:+
  donderdag 18 augustus 2011 @ 08:51:18 #71
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_100885325
Ik zal in ieder geval bij MK en AM even om me heen kijken ;) Submarine wil ik denk ik ook nog wel gaan kijken, weet alleen niet of ik mijn metgezellen meekrijg :P

Grappige van Lowlove (die site volg ik sinds een week of twee ook) dat alle mensen die daar op de artikelen reageren, Arctic Monkeys helemaal niets vinden :P En dan tóch staan ze bovenaan in hun eigen app 8-)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 01:22:16 #72
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_100923408
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 08:51 schreef Xurk het volgende:
Ik zal in ieder geval bij MK en AM even om me heen kijken ;) Submarine wil ik denk ik ook nog wel gaan kijken, weet alleen niet of ik mijn metgezellen meekrijg :P

Grappige van Lowlove (die site volg ik sinds een week of twee ook) dat alle mensen die daar op de artikelen reageren, Arctic Monkeys helemaal niets vinden :P En dan tóch staan ze bovenaan in hun eigen app 8-)
Hoge bomen vangen veel wind. :{w
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_100939826
Geen AM op de live stream van Lowlands?
pi_100941243
Dus ik heb zojuist Miles Kane gespot met een Alpha-artist bandje...
pi_100941532
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:10 schreef Kijana het volgende:
Geen AM op de live stream van Lowlands?
Inderdaad, is AM ergens live te bekijken? Pinkpop werd uitgezonden op Cultura 24, Lowlands niet volgens mij..
pi_100951280
Er is wel een stream op 3voor12 maar weet niet of t daar komt
pi_100951306
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:54 schreef Aisumasen het volgende:
Dus ik heb zojuist Miles Kane gespot met een Alpha-artist bandje...
Jij ziet ook alles hè _O-
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:08:05 #78
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_100960284
Zo te lezen hebben ze hun reputatie op Lowlands wel weer hersteld ^O^
pi_100960545
Volkskrant is anders wel negatief :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_100961435
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:15 schreef Arn0 het volgende:
Volkskrant is anders wel negatief :P
Nu.nl niet :p Critici *schudt hoofd*
pi_100961861
nu op Ned. 3!
pi_100961918
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:52 schreef TheView het volgende:
nu op Ned. 3!
^O^
pi_100962022
Dat was kort :')
pi_100962072
Een solide set.
pi_100962104
Zenden ze alleen When The Sun Goes Down uit, kies dan voor een nummer van het nieuwe album.. sjonge jonge.
Wel leuk interview(tje) vooraf met Nick en Al.
pi_100962124
3voor12 geeft een 9, Nu is ook positief :)
pi_100962193
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:59 schreef Aisumasen het volgende:
Een solide set.
Dus...

Maar m'n SMS-dienst heeft deze keer dus gefaald, Arn0?
pi_100962300
Hehe excuses, lees je berichten nu pas.. :@
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_100962367
Naja, fuck it, iedereen is toch hier. Typ ze over, kan ik weer belangrijkere dingen doen :P.

Oh, en geen PV, AMOS, Cornerstone of Beware. Alex die "clap your hands, everybody" zegt. Man, man! Na het weekend typ ik er wel wat over, maar het was OK.
pi_100962412
"Opkomst Hot Chocolate, Library Pictures opener, zelfde set tot nu toe" Aldus Aisumasen tijdens She's Thunderstorms en dan later bevestiging van 505 met Miles. (beetje mosterd na de maaltijd dit, hehe)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_100962623
Even na half twaalf is nog een ander nummer uitgezonden. Ik zat helaas Knevel & Van den Brink te kijken :'). Het interview en "When the Sun Goes Down" heb ik opgenomen, maar ik neem aan dat Aisumasen alles heeft, in HD-kwaliteit. Het nummer vond ik overigens niet zo sterk uitgevoerd, al was de verwijzing naar 2006 (zo was die stilte bedoeld, neem ik aan) wel leuk voor het publiek. Maar ondanks de aanwezigheid van Miles Kane geen Wirral Riddler dus?
Stay on my arm, you little charmer
pi_100962941
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:15 schreef Arn0 het volgende:
Volkskrant is anders wel negatief :P
Dat is een live-blog bijgehouden door o.a. Heleen van Lier. Een nogal vrolijk type dat, lijkt mij, niet snel bevredigd kan worden door het soort muziek dat Arctic Monkeys tegenwoordig maken. Maar in ieder geval: geen popjournalist. Voor het 'echte' VK-oordeel moeten we nog even wachten.
Stay on my arm, you little charmer
pi_100980938
Nu wat nummers op de stream op http://lowlands.vpro.nl/2011/

/edit
Hahaha vlak voor het eindstuk van 505 eruit :')

[ Bericht 22% gewijzigd door Xrenity op 20-08-2011 20:54:59 ]
pi_100982539
Het was goed. Clap Your hands everbody. Uniek.
pi_101000235
Ned3 zond gisternacht Don't Sit Down, Teddy Picker/Crying Lightning, Hellcat, When The Sun Goes Down en 505 uit. Alex is echt verandert, en dat komt de band ten goede :)
  maandag 22 augustus 2011 @ 14:16:13 #98
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101039584
Wat was AM geweldig op Lowlands zeg :D . Alex die zei "clap your hands everybody" zei, wat een bizarre gewaarwording. En tof dat hij voor Dancefloor met Matt zat te smoezen en daarna van het podium afsprong terwijl hij in de lucht Dancefloor inzette. En Miles Kane op het eind natuurlijk.

She's Thunderstorms blijft een dood moment.
2000 light years from home
pi_101039784
Well, well, well...


3:50 somt alles op. Zoals Merkie zegt, een bizarre gewaarwording.
  maandag 22 augustus 2011 @ 14:26:29 #100
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101039898
Ook wel grappig dat hij aan het publiek buiten vroeg of ze het leuk vonden oid, en totaal geen reactie kreeg :') . Overigens sowieso leuk dat Alex tegenwoordig kan praten als een volwassene, werd ook wel tijd met z'n 25 jaren jong. Erg opvallend dat Humbug op CL na geheel uit de setlist gedropt was.
2000 light years from home
pi_101040019
Ik werd echt helemaal gek op LL afgelopen weekend. :')
Hyper hyper gewoon. _O-
pi_101041121
Wow dat was vet :D
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_101041125
Ik kreeg van het weekend al door dat er behoorlijk wat is uitgezonden, ik denk 25 minuten in totaal (zonder overlap). De 3VOOR12-stream van "505" deed mij zojuist :')-en, maar die is dus in de reguliere uitzending alsnog volledig uitgezonden, doet YouTube mij vermoeden. Zijn die HD-beelden van iemand hier toevallig?

Setlist uit m'n hoofd:

Library Pictures
Brianstorm
This House Is A Circus
Still Take You Home
Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
She's Thunderstorms
Teddy Picker
Crying Lightning
Brick By Brick
The Hellcat Spangled Shalalala
The View From The Afternoon
I Bet You Look Good On The Dancefloor
Do Me A Favour
When The Sun Goes Down

Fluorescent Adolescent
505 (met Miles Kane)

Mis ik iets?
pi_101042126
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:54 schreef Aisumasen het volgende:
Dus ik heb zojuist Miles Kane gespot met een Alpha-artist bandje...
Dit had ik ook gezien inderdaad, vanaf toen wist ik het zeker :D. Was ook blij verrast toen ik langs de 3fm studio liep en opeens Miles een interview zag geven. Daarna speelde ie ook nog Come Closer akoestisch :D
Maar dan stond jij achter me denk ik, er zullen vast niet meer mensen rond lopen met een Don Valley t-shirt :P

Voor de rest waren de Monkeys weer heerlijk bezig _O_
Wat me wel echt verraste was dat ze Beware niet speelden, ik heb het idee dat ze die eigenlijk bijna altijd wel spelen. Stond trouwens helemaal vooraan in het normale vak en dat was echt een prima plek :)
pi_101043391
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 15:32 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Dit had ik ook gezien inderdaad, vanaf toen wist ik het zeker :D. Was ook blij verrast toen ik langs de 3fm studio liep en opeens Miles een interview zag geven. Daarna speelde ie ook nog Come Closer akoestisch :D
Maar dan stond jij achter me denk ik, er zullen vast niet meer mensen rond lopen met een Don Valley t-shirt :P [..]
Mega, daar deed ik het om. Miles wees ook nog even. (Had daarna een ander shirt aan, stelletje stalkers). Het werd 's avonds op de radio uitgezonden, zal alle opnames binnenkort verzamelen. Daarna speelde hij daarnaast in dat 3 On Stage-hok, maar dat kwam mij schema-technisch niet uit.
pi_101045280
Inclusief legendarische introductie:

pi_101045787
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:38 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Geloof dat het enige wat ze zich nog konden herinneren van dat festival was dat ze die hele zondag in de achtbaan hebben gezeten. [..]
"Walibi World...".

Interview met Alex en Nick door 3FM: http://radiobox.omroep.nl(...)ment/27629/27629.mp3
pi_101045958
"It's poppy in a sense for us, but it's not like it's you know Black Eyed Peas or something
:P
pi_101046156
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 15:43 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]

Deze dus allemaal. Toch fijn dat er zoveel is uitgezonden!
Yes, ze hadden toestemming voor deze 6 nummers, en later kregen ze ook groen licht voor "Dancefloor". Ongeveer hetzelfde gold voor de radio, maar die mochten niets rechtstreeks uitzenden. Kans dat er in de loop van de week nog een nummer bijkomt voor de radio. De enige headliner van dit festival was heer en meester van het backstage-terrein, zo vernam ik.
  maandag 22 augustus 2011 @ 17:26:07 #111
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101046184
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:25 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Yes, ze hadden toestemming voor deze 6 nummers, en later kregen ze ook groen licht voor "Dancefloor". Ongeveer hetzelfde gold voor de radio, maar die mochten niets rechtstreeks uitzenden. Kans dat er in de loop van de week nog een nummer bijkomt voor de radio. De enige headliner van dit festival was heer en meester van het backstage-terrein, zo vernam ik.
?
2000 light years from home
pi_101046275
Waar doel je op? :) Zoals ik zeg, ik hoorde dat ze aardig de touwtjes in handen hadden rondom het Alpha-terrein, wat niet minder dan logisch is.
  maandag 22 augustus 2011 @ 17:34:28 #113
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101046451
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:28 schreef Aisumasen het volgende:
Waar doel je op? :) Zoals ik zeg, ik hoorde dat ze aardig de touwtjes in handen hadden rondom het Alpha-terrein, wat niet minder dan logisch is.
Snapte niet precies wat je bedoelde met "heer en meester van het backstage-terrein" :P .
2000 light years from home
pi_101046827
Regels. Strenge regels. En controle door eigen personeel. Waar je normaal gesproken jezelf wel op het podium of in ieder geval nabij het Alpha-terrein kunt bluffen, gaat zoiets niet gebeuren als Arctic Monkeys gearriveerd zijn. Hoorde van een fotograaf dat hij een imponerende briefing van het management had gekregen vooraf, benieuwd of onze huisfotograaf hetzelfde heeft meegemaakt. Mijn punt, ze worden heel erg beschermd, dat was in Paradiso ook zo. Zelfs het personeel moest daar speciale bandjes dragen, en niemand kwam ook maar bij ze in de buurt.

De reacties op het optreden waren louter positief. Zowel van de bezoekers op het festivalterrein, als van vrijwel alle pers. Zelf had ik er wel het een en ander op aan te merken, zie nu dat dat ook wel af te lezen was aan wat ik hier zei na afloop.
  maandag 22 augustus 2011 @ 17:55:15 #115
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101047218
Ik wil wel eens backstage crashen ;( .
2000 light years from home
pi_101047530
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:16 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Nu nog het beeldmateriaal vinden waarop hij naar verluidt z'n gitaar achterstevoren hing tijdens "Potion Approaching" :'). En het herhaaldelijk spelen van de riff van "Fake Tales Of San Francisco", hoe toepasselijk. [..]
Even tussendoor al het Lowlands-geweld, dit is een must-see:


De introductie, 2:34 _O_, 2:59 _O-, 4:28 :o...
pi_101049076
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:26 schreef Merkie het volgende:
Ook wel grappig dat hij aan het publiek buiten vroeg of ze het leuk vonden oid, en totaal geen reactie kreeg :') . Overigens sowieso leuk dat Alex tegenwoordig kan praten als een volwassene, werd ook wel tijd met z'n 25 jaren jong. Erg opvallend dat Humbug op CL na geheel uit de setlist gedropt was.
Dat is toch allang niet opvallend meer. Cornerstone is de enige die er af en toe nog bijkomt, maar dat is niet echt een festivalnummer :N
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_101049562
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:58 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

De eerste 3 weken onder een valse naam, toen hij eenmaal uit was gewoon "Arctic Monkeys" als artiest, anders is dat ook weer zo'n gedoe.

En fuck quotes ;):

[ link | afbeelding ]
Treacle een ouderwets woord?
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_101049999
Ik had een klote plek.. zag er helemaal niks van.. Maar ook dat kon de pret niet drukken:) Ik vond het erg gaaf! Hoorde toch weer vreemde mensen die het niet vet vonden.. haters..
pi_101050123
die filmpjes lijkt net alsof het publiek heel erg tam was? waar ik stond was dat niet..
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:14:53 #121
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_101050161
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:11 schreef maan. het volgende:
Ik had een klote plek.. zag er helemaal niks van.. Maar ook dat kon de pret niet drukken:) Ik vond het erg gaaf! Hoorde toch weer vreemde mensen die het niet vet vonden.. haters..
Die willen waarschijnlijk zangers zien die de hele tijd op hun rug gaan liggen en een salto maken.
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:04:10 #122
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101052608
Klopt het dat de "Tha knows" van Chair de enige was :{ ? Zeer teleurstellend!
2000 light years from home
pi_101052674
ja ik heb er helemaal geen 1 gehoord?
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:07:34 #124
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101052761
Bij The Chair dus wel eentje :P. Die hoorde ik wel, had er ook wel 1 bij FA verwacht, maar niets van dat alles ;( .
2000 light years from home
pi_101053615
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:14 schreef maan. het volgende:
die filmpjes lijkt net alsof het publiek heel erg tam was? waar ik stond was dat niet..
Helaas waar. Tekenend voor het merendeel publiek wat er dit jaar op Lowlands was afgekomen trouwens.

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:04 schreef Merkie het volgende:
Klopt het dat de "Tha knows" van Chair de enige was :{ ? Zeer teleurstellend!
Ook dat.

En er was nog in ieder geval één ander ding wat er miste.
pi_101053686
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:27 schreef Aisumasen het volgende:
En er was nog in ieder geval één ander ding wat er miste.
Die weet ik!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_101053697
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:27 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Helaas waar. Tekenend voor het merendeel publiek wat er dit jaar op Lowlands was afgekomen trouwens.

[..]

Ook dat.

En er was nog in ieder geval één ander ding wat er miste.
Knee slide? :P
pi_101053815
Nope, die was precies volgens het draaiboek op het juiste moment.

Er miste een persoon die onmisbaar is tijdens een Arctic Monkeys-optreden. En zoals jullie misschien wel gemerkt hebben waren Alex, Matt, Nick, Jamie en zelfs John Ashton en Miles Kane aanwezig.
pi_101053817
uhm.. Suck it and see er in Thunderstorms eruit...
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:33:35 #130
159761 Arn0
Abbey Road
pi_101053858
Big Nige? :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_101053890
En de man die er niet bij was krijgt hier de bonus-punten!

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:33 schreef Arn0 het volgende:
Big Nige? :P
pi_101053924
big nige dan???
pi_101054058
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:32 schreef maan. het volgende:
uhm.. Suck it and see er in Thunderstorms eruit...
Maar wel goed punt, al was de receptie net zo pijnlijk geweest, vrees ik.

Setlist V Festival de 2 dagen na Lowlands was trouwens weer terug naar T In The Park. Inclusief "Mardy Bum", "Suck It And See", en één van de 2 avonden "505" met Miles Kane. Maar zo lang er geen kam-moment was hebben wij niets gemist.

pi_101054448
hahah goede foto.. Had Mardy Bum toch best kunnen waarderen denk ik!
pi_101054579
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:37 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Maar wel goed punt, al was de receptie net zo pijnlijk geweest, vrees ik.

Setlist V Festival de 2 dagen na Lowlands was trouwens weer terug naar T In The Park. Inclusief "Mardy Bum", "Suck It And See", en één van de 2 avonden "505" met Miles Kane. Maar zo lang er geen kam-moment was hebben wij niets gemist.

[ afbeelding ]
Bazenfoto _O_.
Amen.
pi_101055440
Noel Gallagher noemt "some of their new stuff" van Arctic Monkeys zojuist in een exclusieve live web chat als één van de acts waar hij naar luistert op het moment.
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:17:58 #137
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101056041
Verbaast me niks. Noel ^O^.
2000 light years from home
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:19:14 #138
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101056100
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:34 schreef Aisumasen het volgende:
En de man die er niet bij was krijgt hier de bonus-punten!

[..]

Het is toch algemeen bekend dat Big Nige de laatste paar weken er niet meer bij is?
2000 light years from home
pi_101056559
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:19 schreef Merkie het volgende:

[..]

Het is toch algemeen bekend dat Big Nige de laatste paar weken er niet meer bij is?
Hehe. "Algemeen bekend" :P. Dat hij niet meegaat op tournee naar Amerika na 3 maanden bijna non-stop weg van huis te zijn geweest is één ding, dat hij er zelfs niet meer bij is op de Europese festivals is heel iets anders.
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:54:50 #140
283085 TWP
kassalade
pi_101058182
Vette show op Lowlands zeg. _O_ En in het vak linksvoor ging het toch goed los, erg mooi om mee te maken.
:)
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:55:27 #141
159761 Arn0
Abbey Road
pi_101058218
Je suggereert toch niet dat Big Nige ermee stopt? :'(
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:02:47 #142
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101058629
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:27 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Hehe. "Algemeen bekend" :P. Dat hij niet meegaat op tournee naar Amerika na 3 maanden bijna non-stop weg van huis te zijn geweest is één ding, dat hij er zelfs niet meer bij is op de Europese festivals is heel iets anders.
Wat is het verschil tussen van huis zijn in Nederland of in de VS? Je bent toch van huis? Ik neem aan dat hij gewoon even vakantie heeft genomen.
2000 light years from home
pi_101058990
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:02 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen van huis zijn in Nederland of in de VS? Je bent toch van huis? Ik neem aan dat hij gewoon even vakantie heeft genomen.
Ja, ik ook, een dikke maand tijdens de Amerikaanse tournee, maar hij was er ook niet meer bij op V Festival, in zijn thuisland.
pi_101061239
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:16 schreef Merkie het volgende:
Wat was AM geweldig op Lowlands zeg :D . Alex die zei "clap your hands everybody" zei, wat een bizarre gewaarwording. En tof dat hij voor Dancefloor met Matt zat te smoezen en daarna van het podium afsprong terwijl hij in de lucht Dancefloor inzette. [..]
Fantastisch moment, wat dus nog uitgezonden gaat worden, maar hij verneukte de eerste tel wel door die actie :P. Ook benieuwd waarom hij later in de lach schoot.
pi_101062066
Die hele act van Miles en Alex (incl. het kammetje) is net als een paringsdans van eenden in het voorjaar, goed vastgelegd ook op de foto. Ik zie mij er zelf tussen staan.
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:59:16 #146
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_101065563
Eric Corton weet hoe je een band als AM moet interviewen. :)
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_101065962
Was leuk. Ik vond het trouwens heel baas dat hij half de macarena deed bij 'do the macarena in the devil's lair' :D
What Would Goku Do
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:08:51 #148
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101066037
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 00:07 schreef viagraap het volgende:
Was leuk. Ik vond het trouwens heel baas dat hij half de macarena deed bij 'do the macarena in the devil's lair' :D
Doet 'ie altijd :@ .
2000 light years from home
pi_101066220
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 00:08 schreef Merkie het volgende:

[..]

Doet 'ie altijd :@ .
Ik ben er toch niet altijd :P De laatste keer voor mij was de HMH-dubbel (1tje daarvan, dat lijkt me afdoende), wat een contrast.
What Would Goku Do
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:13:08 #150
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101066270
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 00:12 schreef viagraap het volgende:

[..]

Ik ben er toch niet altijd :P De laatste keer voor mij was de HMH-dubbel (1tje daarvan, dat lijkt me afdoende), wat een contrast.
Ja oké, maar je ziet 't altijd wel op filmpjes :P .
2000 light years from home
pi_101066881
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 00:13 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ja oké, maar je ziet 't altijd wel op filmpjes :P .
Niet iedereen pluist alles zo uit als wij dat doen :P. Ik heb Alex Turner de afgelopen 2 maanden vijf keer in levende lijve een knieschuiver zien maken voor Jamie Cook tijdens het intro van "Still Take You Home", ga ik ook niemand kwalijk nemen die het voor het eerst zien ;).
pi_101071101
Dancefloor nu dus ook op de 3voor12 site, scroll naar beneden bij de stream, onderaan de pagina.
pi_101071221
Haha Alex verneukt dat begin inderdaad wel zeg met z'n sprong, wellicht loopt hij nét iets te hard van stapel? :P
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 02:56:24 #154
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101071457
Ik hoor er niks verkeerds aan hoor ;( . Maar ik ben dan ook vrij amuzikaal.
2000 light years from home
pi_101079609
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:45 schreef Aisumasen het volgende:
Ook benieuwd waarom hij later in de lach schoot.
Omdat de tekst van Matt er een beetje apart uitkwam? :P
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:20:45 #156
192683 AMDB
Visionair.
pi_101081398
Man man man, wat was dit goed, veels te kort echter. Ga er niet eens iets over schrijven meer :P
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:08:17 #157
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_101085625
Cool, heb ik Aisumasen ook eens gezien. Ik dacht het al wel door het Don Valley Bowl T-shirt, maar wist het niet zeker ;) Ik lag op vrijdagmiddag op het gras in de buurt van Groovetube te chillen en zag dus iemand met het T-shirt lopen wat mij natuurlijk meteen deed opkijken. Vervolgens herkende ik AMDB die ernaast liep (toch?). Maar helemaal zeker weten deed ik het niet. Een dag later terwijl ik in de buurt van de ingang stond te bellen zag ik jullie weer een stukje verderop (het festivalterrein uit) lopend. Grappig :)

Het optreden van Arctic Monkeys zelf was, zoals ik van tevoren al wel dacht, weinig verrassend maar toch oerdegelijk. Maar dat verwacht ik ook wel van ze. En zo kort na Paradiso ging het sowieso niet lukken om dat te overtreffen. Het enige jammere vond ik het feit dat de setlist zo weinig verschilde van Paradiso terwijl tegelijkertijd Black Treacle en Cornerstone eruit waren. Die laatste snap ik wel op een festival, maar toch. Miles Kane bij 505 maakte echter wel veel goed, geweldig :9 Ook krijg ik geen genoeg van de SIAS-Alex :D Zo'n enorme positieve wereld van verschil!

Het is hier ook al gezegd dat het publiek enigszins tam was - dit kan ik beamen. Ik was op tijd naar binnen, een minuut nadat het voorste vak openging. Daardoor stond ik toch niet erg ver van het podium af (linksmidden vooraan), maar het publiek om me heen wilde maar niet op gang komen :{ Na een nummer of vijf zelf getracht een pit te stichten, wat me van de aanwezige tienermeiden héél boze blikken opleverde en zelfs wat geknijp en gekrab in / op mijn armen... Jammer. Gelukkig kon ik een paar nummers later nóg een stuk verder naar voren totdat ik bijna tegen het hek stond en daar ging het wel heel lekker los en kon ik ook eindelijk mijn energie goed kwijt :)

Ik zie niemand hier over het optreden van Miles Kane schrijven, dus dat doe ik ook maar niet. Toch maar zijn eigen topic eens bezoeken.

Ik gok dat iedereen hier ook naar Submarine is geweest? Wat vonden jullie daarvan? Ik vond het in ieder geval een erg leuke film. Echt leuke humor zit erin en terwijl de plot vrij standaard is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wordt het wel op een originele manier verteld; zowel qua camerawerk als 'inner monologue'. Veel creatieve ideeën vond ik goed uitgewerkt. Ook was het tof dat het publiek zo leuk reageerde op bepaalde stukken van de film, dat heb je normaal gesproken in een bioscoop toch minder (al helemaal bij een film zoals deze).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook was ik vast niet de enige die bij het afdruipen tijdens de aftiteling meezong met Alex? :P De soundtrack was echt erg goed verwerkt in de film ook vond ik, het blijft prachtig.
pi_101089967
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:08 schreef Xurk het volgende:
Het is hier ook al gezegd dat het publiek enigszins tam was - dit kan ik beamen. Ik was op tijd naar binnen, een minuut nadat het voorste vak openging. Daardoor stond ik toch niet erg ver van het podium af (linksmidden vooraan), maar het publiek om me heen wilde maar niet op gang komen :{ Na een nummer of vijf zelf getracht een pit te stichten, wat me van de aanwezige tienermeiden héél boze blikken opleverde en zelfs wat geknijp en gekrab in / op mijn armen... Jammer. Gelukkig kon ik een paar nummers later nóg een stuk verder naar voren totdat ik bijna tegen het hek stond en daar ging het wel heel lekker los en kon ik ook eindelijk mijn energie goed kwijt :)
Zo irritant vind ik dat! Hekel aan mensen die meteen moeilijk gaan doen als jij zelf wel wilt springen etc. En al die mensen continu met hun mobieltjes met 3 megapixels.
pi_101090023
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:56 schreef Kijana het volgende:

[..]

Zo irritant vind ik dat! Hekel aan mensen die meteen moeilijk gaan doen als jij zelf wel wilt springen etc. En al die mensen continu met hun mobieltjes met 3 megapixels.
Festivalpubliek. Rock Werchter precies hetzelfde.
pi_101091893
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:57 schreef Piles het volgende:

[..]

Festivalpubliek. Rock Werchter precies hetzelfde.
Normaal gesproken is festivalpubliek, en in ieder geval het Lowlands-publiek, en zeker het Alpha-headliner publiek, het beste publiek wat je je kunt wensen. Had er veel van verwacht.
pi_101091990
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 17:49 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Normaal gesproken is festivalpubliek, en in ieder geval het Lowlands-publiek, en zeker het Alpha-headliner publiek, het beste publiek wat je je kunt wensen. Had er veel van verwacht.
Het was mij niet gelukt om vooraan te kunne staan maar wel in het voorste vak. Ik ging helemaal uit mn plaat bij alle nummers en merkte wel dat sommige mensen achter me echt keken van wtf heeft hij, terwijl een paar naast me stonden te lachen van ja dit is echt geweldig en ze gingen zelf ook los. Dus was wel een beetje verdeeld nog.
pi_101092454
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 17:49 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Normaal gesproken is festivalpubliek, en in ieder geval het Lowlands-publiek, en zeker het Alpha-headliner publiek, het beste publiek wat je je kunt wensen. Had er veel van verwacht.
Inderdaad! Stond tegen het hek aan van het normale vak en kon dus goed zien hoe het er aan toe ging in het voorvak. En dat viel me toch eigenlijk ook wel een beetje tegen. Naar mijn idee ging het in 2009 toch wel veel meer los, terwijl ze toen juist veel Humbug speelden...
Het vervelendste was nog wel die 3 emo's die naast mij stonden en letterlijk geen moment hebben bewogen of hebben mee gezongen. En als je dan bij The Chair los gaat en per ongeluk tegen ze aan beukt kijken ze je geïrriteerd aan alsof jij degene bent die iets verkeerd doet :')
Dat verpestte het toch wel een beetje qua sfeer.
pi_101092676
Ik overwoog nog heel even mee te pitten aan de rechterkant mensen naast mij.. Vond het toch te heftig;) Ik spot aisu in het publiek bij Miles Kane op 3voor12.. (Come Closer denk ik) voor de rest niemand gezien jammer..
pi_101095689
Klappen bij het intro van 505 zou trouwens verboden moeten worden, ik erger me er altijd enorm aan :')
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:22:49 #165
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_101095837
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:20 schreef Jacobuspower het volgende:
Klappen bij het intro van 505 zou trouwens verboden moeten worden, ik erger me er altijd enorm aan :')
Aan het begin ook het verkeerde tempo :P
pi_101095966
Het publiek was echt dramatisch :{. Het was een pure schande wat er in de Alpha gebeurde. Zelden zo gebaald van de plek waar ik stond. Bah.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_101097456
Tja, als je even het live filmpje van de Jeugd kijkt dan krijg je meteen een goede indruk wat voor soort publiek er dit jaar vooral op Lowlands rondliep. Mensen die Arctic Monkeys alleen van Dancefloor kennen, of niet eens. Maar goed, zolang de sfeer maar goed is. Vond de zaal nog wel goed meegaan met de vrolijke Alex, hoewel er inderdaad weinig uitbundig gesprongen werd.
Amen.
pi_101097678
Spijker op de kop, vooral de aantekening over het typische JvT-publiek wat er dit jaar rondliep.

En wel grappig, "vond de zaal nog wel goed meegaan met de vrolijke Alex", het zal een keertje niet andersom zijn :P!
pi_101098895
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:57 schreef Aisumasen het volgende:
Spijker op de kop, vooral de aantekening over het typische JvT-publiek wat er dit jaar rondliep.

En wel grappig, "vond de zaal nog wel goed meegaan met de vrolijke Alex", het zal een keertje niet andersom zijn :P!
Ik vond het zelfs een beetje zielig voor 'm toen die naar het publiek buiten riep hoe het met ze ging en er nauwelijks gereageerd werd. En toen dat "fair enough" erachteraan ;(.
Amen.
pi_101099111
Dat was een geniaal moment _O-. Het geluid was ontzettend kut (en zacht, nog een nieuwe trend op Lowlands dit jaar), dus ik kon niet verstaan wat hij nog meer zei, maar z'n "dan toch lekker niet, joh"-houding met een knipoog was schitterend.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:55:37 #171
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_101100830
Ik had er bij willen zijn, had ik alle Fokkers aan hun springgedrag er zo uit kunnen pikken :P
pi_101103346
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:57 schreef Aisumasen het volgende:
Spijker op de kop, vooral de aantekening over het typische JvT-publiek wat er dit jaar rondliep.

En wel grappig, "vond de zaal nog wel goed meegaan met de vrolijke Alex", het zal een keertje niet andersom zijn :P!
Hey! Niks tegen de JvT.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_101103887
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:43 schreef febster het volgende:

[..]

Hey! Niks tegen de JvT.
We spraken over het publiek, niet over de Jeugd :P.
Amen.
pi_101114980
Hmm ik had het idee dat het publiek wel goed was, stond helemaal niet vooraan maar er was toch een goede pit, maar dat was wellicht toeval dan :P
pi_101119868
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:25 schreef febster het volgende:
Het publiek was echt dramatisch :{. Het was een pure schande wat er in de Alpha gebeurde. Zelden zo gebaald van de plek waar ik stond. Bah.
Schande, dat is idd het goede woord. Ik stond ivm met een gebroken schouder op 1000 km. afstand op het rolstoelplatform achter in de tent, met panorama view over het hele publiek. Het eerste half uur heb ik nog net niet mn handen voor mn ogen gehouden uit schaamte, zelfs in het voorste vak kwamen de handjes maar matig naar boven. Ik heb me werkelijk elke minuut verbaasd over het feit dat Alex zo energiek bleef doorspelen, groot respect daarvoor.
De hele sfeer sloeg daarentegen om na Dancefloor -die naar mijn idee na gesmoes tussen Matt en Alex naar voren geschoven werd in de set-, toen eindelijk het hele publiek los kwam en dit vast hield tot het einde. Ben zelf superblij dat ik eindelijk eens Miles heb zien spelen bij 505, maar dit moet ik natuurlijk ook nog een keer bewonderen vanaf de eerste rij :Y
pi_101121044
Niks van gemerkt eigk dat het publiek zo tam was :@
Ben het hele concert aardig los gegaan vooraan in het linker voorvak, en de mensen om mij heen ook. Stonden zelfs twee gasten huis te houden die volgens mij niet eens wisten welke band er speelde :') .
Money won is twice as sweet as money earned.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 11:39:01 #177
192683 AMDB
Visionair.
pi_101121441
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:48 schreef Liezs het volgende:

[..]

Schande, dat is idd het goede woord. Ik stond ivm met een gebroken schouder op 1000 km. afstand op het rolstoelplatform achter in de tent, met panorama view over het hele publiek. Het eerste half uur heb ik nog net niet mn handen voor mn ogen gehouden uit schaamte, zelfs in het voorste vak kwamen de handjes maar matig naar boven. Ik heb me werkelijk elke minuut verbaasd over het feit dat Alex zo energiek bleef doorspelen, groot respect daarvoor.
De hele sfeer sloeg daarentegen om na Dancefloor -die naar mijn idee na gesmoes tussen Matt en Alex naar voren geschoven werd in de set-, toen eindelijk het hele publiek los kwam en dit vast hield tot het einde. Ben zelf superblij dat ik eindelijk eens Miles heb zien spelen bij 505, maar dit moet ik natuurlijk ook nog een keer bewonderen vanaf de eerste rij :Y
In het voorvak kon je gewoon simpelweg je handen niet omhoog doen omdat je bezig was overeind te blijven in de mensenmassa :D :P
pi_101135502
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:39 schreef AMDB het volgende:

[..]

In het voorvak kon je gewoon simpelweg je handen niet omhoog doen omdat je bezig was overeind te blijven in de mensenmassa :D :P
Rot toch op. Het voorste vak was een bejaarden theekransje vergeleken met Paradiso. Op het einde ging het nog wel, maar in het begin was het een tamme boel. Ik stond op 2 meter vanaf het voorste vak en toen werd als 2e nr Brianstorm ingezet bleef dus gvd iedereen stilstaan. En dan sta je dus op 1/3e van de Alpha en staat dus 2/3e (!!!) doodstil. Ik baal gewoon nog steeds, bah :{.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_101135755
Zit net even Hellcat terug te kijken, ligt het aan mij of is een der gitaren daar echt ont-zet-tend vals? :{
Amen.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 18:59:36 #180
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_101137259
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 18:04 schreef febster het volgende:

[..]

Rot toch op. Het voorste vak was een bejaarden theekransje vergeleken met Paradiso. Op het einde ging het nog wel, maar in het begin was het een tamme boel. Ik stond op 2 meter vanaf het voorste vak en toen werd als 2e nr Brianstorm ingezet bleef dus gvd iedereen stilstaan. En dan sta je dus op 1/3e van de Alpha en staat dus 2/3e (!!!) doodstil. Ik baal gewoon nog steeds, bah :{.
Paradiso O+
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:36:48 #181
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101141278
Paradiso lijkt echt eeuwen geleden als je de foto's terugziet, door dat kapsel :') .
2000 light years from home
  woensdag 24 augustus 2011 @ 21:03:38 #182
192683 AMDB
Visionair.
pi_101142667
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 18:04 schreef febster het volgende:

[..]

Rot toch op. Het voorste vak was een bejaarden theekransje vergeleken met Paradiso. Op het einde ging het nog wel, maar in het begin was het een tamme boel. Ik stond op 2 meter vanaf het voorste vak en toen werd als 2e nr Brianstorm ingezet bleef dus gvd iedereen stilstaan. En dan sta je dus op 1/3e van de Alpha en staat dus 2/3e (!!!) doodstil. Ik baal gewoon nog steeds, bah :{.
Ik stond tussen de voorste twee palen in het voorvak, en daar ging het echt los, het was er alleen superdruk. Weet niet hoe het een paar rijen achter me was.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 21:04:13 #183
192683 AMDB
Visionair.
pi_101142691
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:36 schreef Merkie het volgende:
Paradiso lijkt echt eeuwen geleden als je de foto's terugziet, door dat kapsel :') .
Inderdaad :D
pi_101146845
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 18:12 schreef Jivis het volgende:
Zit net even Hellcat terug te kijken, ligt het aan mij of is een der gitaren daar echt ont-zet-tend vals? :{
Het refrein komt er inderdaad erg vals uit... terwijl de rest van het nummer wel zuiver is. Ik weet niet of dat aan mij ligt of dat het ook echt zo is.
pi_101147576
Alex speelt die door mij in het begin zo gevreesde dissonante akkoorden in dit nummer, maar het lijkt er inderdaad ook sterk op dat in dit geval zijn gitaar niet al te zuiver is. Wat het alleen vooral zo tergend in vrijwel elke live-versie maakt, is dat het lastig is om dat feedback-effect in het refrein te simuleren op het podium, en het eigenlijk elke keer klinkt alsof Jamie ter plekke een zwaan laat sterven. Geloof dat iemand zich dat na Paradiso ook al afvroeg, maar dat is dat dus.
pi_101147828
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:27 schreef Aisumasen het volgende:
Alex speelt die door mij in het begin zo gevreesde dissonante akkoorden in dit nummer, maar het lijkt er inderdaad ook sterk op dat in dit geval zijn gitaar niet al te zuiver is. Wat het alleen vooral zo tergend in vrijwel elke live-versie maakt, is dat het lastig is om dat feedback-effect in het refrein te simuleren op het podium, en het eigenlijk elke keer klinkt alsof Jamie ter plekke een zwaan laat sterven. Geloof dat iemand zich dat na Paradiso ook al afvroeg, maar dat is dat dus.
Haha je haalt me de woorden uit de mond met de stervende zwaan ;) .
pi_101148131
Zijn nog zat meer voorbeelden van, "Joining The Dots" live is er één van.

Effe een filmpje uit het archief opduiken cq. openbaar maken... Een moment.
pi_101148348
Heb alle tijd :) . Gelukkig komen dat soort muzikale incidenten niet al te vaak voor.
pi_101148377

1:56... Classic begin trouwens, als we toch al onze pijlen richting Jamie aan wijzen zijn :P.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:45:20 #190
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101148607
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:41 schreef Aisumasen het volgende:

1:56... Classic begin trouwens, als we toch al onze pijlen richting Jamie aan wijzen zijn :P.
Auw :') .
2000 light years from home
pi_101148679
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:41 schreef Aisumasen het volgende:

1:56... Classic begin trouwens, als we toch al onze pijlen richting Jamie aan wijzen zijn :P.
Haha ja, klinkt niet echt lekker nee. En arme Jamie aan het begin :') . Heb een beetje het gevoel dat gitaar spelen niet echt z'n ding is, hij vindt 't zelf ook niet zo boeiend volgens mij. Maar da's m'n gevoel.
pi_101150760
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:41 schreef Aisumasen het volgende:

1:56... Classic begin trouwens, als we toch al onze pijlen richting Jamie aan wijzen zijn :P.
Maarja als je 2 nummers achter elkaar moet spelen met precies hetzelfde akkoorden schema maar een ander tempo, is het ook niet zo raar dat je een beetje in de war raakt :P.
pi_101170248
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_101170260
OMFGBBQ dgfsdgsdfhfgjdrykrs gky;jzxfvasdgsdgsd
pi_101170291
Dus wel een fucking DVD _O_ _O_ *O*

Al was ik er zelf niet eens bij, ik heb er nu al zin in :D
pi_101170370
quote:
Grappig dat we het op de seconde precies gelijk postte :P. Stelletje stalkers zijn we toch.
pi_101170383
:o :o :o :o :o

en

:D :D :D :D :D
pi_101170442
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 14:18 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Grappig dat we het op de seconde precies gelijk postte :P. Stelletje stalkers zijn we toch.
Haha ja was al verbaasd dat er nog niemand die video gepost had, Stond al minuut of 20 geleden op de AM twitter.
Money won is twice as sweet as money earned.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 14:21:42 #200
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_101170449
:~ !
pi_101170511
Ik hoop dat op de dvd ook veel van die backstage beelden zitten zoals in de trailer!
Het ziet er allemaal ook wel heel erg goed uit zeg _O_
pi_101170722
Zoals een Amerikaan zou zeggen: "I would punch a baby in the face to be back in that tent".

pi_101170842
Wow! Wat een ongelofelijk vette trailer. Lekker onverwachts dat we toch nog een DVD gaan krijgen. Heerlijk!! :)
  donderdag 25 augustus 2011 @ 14:37:58 #204
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_101170907
Ik denk dat ik die DVD wel ga bestellen, en dat terwijl ik voor het laatst in 1999 een DVD van een band in huis heb gehaald. Dat zegt wel iets :9

Twee random totaal andere dingen:
- Als ik iTunes op shuffle heb staan en "Take the Night From Me" van Miles Kane langskomt, denk ik ie-de-re keer tijdens de eerste paar regels van het eerste couplet dat het Alex is en zit ik mijn hoofd erover te breken welk liedje dit dan van AM moet zijn aangezien het toch echt niet van Submarine EP is. :')
- Op Lowlands had ik precies hetzelfde als in Paradiso toen "Do Me A Favour" werd ingezet. Namelijk dat ik dacht dat ze "Library Pictures" nóg een keer gingen spelen. 8)7
pi_101171068
quote:
15s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 14:30 schreef Aisumasen het volgende:
Zoals een Amerikaan zou zeggen: "I would punch a baby in the face to be back in that tent".

I would punch a baby in the face to have ever been in that tent ;(
pi_101172613
quote:
yes_new.gif Op maandag 20 juni 2011 21:14 schreef Aisumasen het volgende:

[..] Het enige dipje in de set kwam daarna, met "She's Thunderstorms", daar had ik graag een ander nummer van SIAS voor in de plaats gehoord. Ik weet uit betrouwbare bron dat ze de tweede avond een eventuele wissel met "Reckless Serenade" in gedachten hadden, maar daar alsnog van af hebben geweken op het moment zelf. Maar het was goed zo. En ineens werd daar een speciale gast aangekondigd, over betrouwbare bronnen gesproken. [..]
En zie daar het bewijs... Op 1:10 in deze trailer.
pi_101173028
Iemand zei het een paar dagen geleden ook al over LL en ik ben het er volledig mee eens; Het is echt tijd geworden dat "She's Thunderstorms" het veld gaat ruimen. Het nummer zorgt keer op keer voor een dip in de set. Op Lowlands was dat uiteraard niet anders. Paradiso was het ook zo en blijkbaar volgens Aisumasen zelfs op Don Valley Bowl. Ik zou "Reckless Serenade" of "Suck It And See" daar wel willen zien. Of nog beter, een Humbug era nummer "Dangerous Animals". :)

Trouwens Aisu, ben jij een vrij lange gozer met halflang zwart haar? Of iemand anders hier? :)
pi_101173494
Neen, en de beschrijving in het Miles Kane-topic klopt ook niet :P.

"She's Thunderstorms", man man... Ik erger me er niet aan, soms 'valt' het liedje heel goed, zoals op Lollapalooza, maar op Lowlands afgelopen weekend werd het gewoon frustrerend. Zelfs "Red Right Hand" werd nog beter ontvangen 2 jaar terug. "Suck It And See" was een van de beste SIAS-momenten die ik afgelopen maanden live ervaren heb. Doen ze zelfs gewoon op de festivals in Engeland.
pi_101173697
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 15:50 schreef Aisumasen het volgende:
Neen, en de beschrijving in het Miles Kane-topic klopt ook niet :P.
Fair enough! ;)
pi_101173784
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 15:50 schreef Aisumasen het volgende:
Neen, en de beschrijving in het Miles Kane-topic klopt ook niet :P.

"She's Thunderstorms", man man... Ik erger me er niet aan, soms 'valt' het liedje heel goed, zoals op Lollapalooza, maar op Lowlands afgelopen weekend werd het gewoon frustrerend. Zelfs "Red Right Hand" werd nog beter ontvangen 2 jaar terug. "Suck It And See" was een van de beste SIAS-momenten die ik afgelopen maanden live ervaren heb. Doen ze zelfs gewoon op de festivals in Engeland.
Reckless Serenade heb jij ook nog niet gehoord toch Aisu? Ik snap echt niet waarom ze die niet veel vaker spelen... En dan te bedenken dat ze hem 2 avonden voor Paradiso in Berlijn wel gewoon nog speelden ;(
pi_101174212
De enige die ik nog niet live heb gehoord heb van het album, terwijl ik zo veel kansen heb gehad... Ondertussen is "Suck It And See" vaker gespeeld dan "Reckless Serenade", ben er blij om dat ik die wel heb meegepikt. "She's Thunderstorms" gewoon 4 van de 5 keer, argh. Zou me verbazen als "Reckless Serenade" nu nog een single wordt, maar ze hebben wel eens meer dwarse dingen gedaan. Ze schatten de hitlijsten in ieder geval op hun waarde, namelijk er geen fuck om geven. "Shalala" kwam deze week binnen op...ehh...niet.
pi_101174430
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 16:12 schreef Aisumasen het volgende:
De enige die ik nog niet live heb gehoord heb van het album, terwijl ik zo veel kansen heb gehad... Ondertussen is "Suck It And See" vaker gespeeld dan "Reckless Serenade", ben er blij om dat ik die heb meegepikt. "Thunderstorms" gewoon 4 van de 5 keer, argh. Zal me verbazen als het nu nog een single wordt, maar ze hebben wel eens meer dwarse dingen gedaan. Ze schatten de hitlijsten in ieder geval op hun waarde, namelijk er geen fuck om geven. "Shalala" kwam deze week binnen op...ehh...niet.
Van de album nummers die ze spelen hoop ik dan :P. Jah de 2 keer dat ik ze nu heb gezien ook beide keren Thunderstorms...
Vind het sowieso jammer dat ze deze tour zo goed begonnen met rouleren van nieuwe songs, maar dat ze nu eigenlijk altijd dezelfde spelen. De rest is goed gekozen en mag blijven maar Thunderstorms kan je toch echt beter rouleren vind ik. Maarja dat ligt toch echt niet aan Shalalala maar meer aan de hitlijsten die we nu hebben ;(. Ik denk dat Shalalala sinds Fluorescent Adolescent wel de meeste hit kansen had. Ben benieuwd wat ze als derde single kiezen. Laten ze anders maar Thunderstorms kiezen, want dan spelen ze die de volgende tour iig niet meer :P
pi_101174785
Haha, goed punt! Ze zullen tijdens de arena-tour in oktober de set wel opschudden, verwacht ik. Meer nummers, de gebruikelijke arena-aankleding, "Mardy Bum" akoestisch. En hópelijk een beetje 'deeper cuts'.

De chart-positie ligt aan het feit dat een snelle hit gaat om keiharde promotie en airplay op de juiste momenten, en dat dat met Arctic Monkeys in 2011 gewoon niet meer gaat gebeuren, zeker niet met een tweede single in de zomer. Album-charts zijn veel representatiever. En zij weten dat ook, dus het enige fysieke product van hun singles zijn vinyl, wat ook niet meehelpt. En als je dan in de week van je release je enige fysieke product vernietigd ziet worden...
pi_101174920
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 23:26 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Maarja als je 2 nummers achter elkaar moet spelen met precies hetzelfde akkoorden schema maar een ander tempo, is het ook niet zo raar dat je een beetje in de war raakt :P.
Dit was ook absoluut geen voorbeeld om Jamie naar beneden te halen, want het is wat je zegt, plus het feit dat Matt had moeten aftikken, en hij het ook niet meer wist. Maar ik heb Arctic Monkeys nog nooit zo ongeoefend gezien als die eerste minuut :P. Om het vervolgens van begint tot eind te 'nailen'.

Waarom ik hier op terug kom, het deed me er aan denken hoe ze aan het eind van de tournee steeds meer 'deeper cuts' gingen spelen, wat érg bevorderlijk voor de shows was. Van "Nettles" tot "Catapult" tot "Fire And The Thud", "Joining The Dots" en "Sketchead".
pi_101175335
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 16:29 schreef Aisumasen het volgende:
Haha, goed punt! Ze zullen tijdens de arena-tour in oktober de set wel opschudden, verwacht ik. Meer nummers, de gebruikelijke arena-aankleding, "Mardy Bum" akoestisch. En hópelijk een beetje 'deeper cuts'.

De chart-positie ligt aan het feit dat een snelle hit gaat om keiharde promotie en airplay op de juiste momenten, en dat dat met Arctic Monkeys in 2011 gewoon niet meer gaat gebeuren, zeker niet met een tweede single in de zomer. Album-charts zijn veel representatiever. En zij weten dat ook, dus het enige fysieke product van hun singles zijn vinyl, wat ook niet meehelpt. En als je dan in de week van je release je enige fysieke product vernietigd ziet worden...
Jah inderdaad, dat denk ik eigenlijk ook wel. Ik verwacht toch wel dat ze op een gegeven moment B-sides gaan spelen. Bij Humbug hebben ze denk ik geen moment gehad dat ze geen B-side speelden :'). Alleen Arno gaat toch naar de oktober tournee?

Jah inderdaad. Hoe zit dat eigenlijk met die vinyls? Zijn die nog te bestellen of te halen bij de bekende verkoop punten? Of moeten ze eerst een nieuwe lading drukken?
pi_101176998
_O_

Fuck yeah, een DVD. Wat een briljant nieuws.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_101178171
Vind iedereen wel een beetje voorbarig. Dit wordt zonder twijfel een film in documentaire-vorm, en geen volledige live-registratie van het concert op DVD. Want het is niet alsof we nu wél ineens camera's hebben gezien, behalve het FocusCreeps-team wat ik hier heb weten vast te leggen (Arctic Monkeys #61 - De beste band ter wereld.), welke fragmenten hebben geschoten die we terugzagen in de "Shalala" video en nu in dezelfde vorm in de trailer. The Sheriff was ook aanwezig, en ook zijn beelden zijn gebruikt in de trailer, maar zelfs hij zegt nog niet te weten wat de bedoeling is van deze trailer.
pi_101178478
En denk je dat we wel een CD krijgen van het gehele (beide?) optreden(s)?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 18:06:06 #220
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101178483
:9~
2000 light years from home
  donderdag 25 augustus 2011 @ 18:11:11 #221
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101178691
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 17:58 schreef Aisumasen het volgende:
Vind iedereen wel een beetje voorbarig. Dit wordt zonder twijfel een film in documentaire-vorm, en geen volledige live-registratie van het concert op DVD. Want het is niet alsof we nu wél ineens camera's hebben gezien, behalve het FocusCreeps-team wat ik hier heb weten vast te leggen (Arctic Monkeys #61 - De beste band ter wereld.), welke fragmenten hebben geschoten die we terugzagen in de "Shalala" video en nu in dezelfde vorm in de trailer. The Sheriff was ook aanwezig, en ook zijn beelden zijn gebruikt in de trailer, maar zelfs hij zegt nog niet te weten wat de bedoeling is van deze trailer.
Een documentaire heb ik ook liever eigenlijk. Heb niet zoveel met live DVD's. Live At The Apollo ook nog nooit gezien.
2000 light years from home
pi_101178852
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 18:06 schreef Arn0 het volgende:
En denk je dat we wel een CD krijgen van het gehele (beide?) optreden(s)?
Zou me dan ook verbazen. Het kan wel dat ze op een experimentele wijze gebruik gaan maken van alle beelden, en dat we alsnog op een of andere manier volledige songs te zien krijgen, maar ik zet mijn geld in op een soort documentaire over de beide pilaren die steeds terugkomen in álle beelden: LA en Sheffield. Ga het maar eens na, het sluit allemaal op elkaar aan. Focus Creeps zijn al vanaf februari met dit project bezig hè. Dit plan lag er waarschijnlijk al eerder dan dat alle nummers op tape stonden.

Mijn punt, ze zijn er niet ingestapt met het idee om een volledige live-registratie van Don Valley Bowl te schieten, dan hadden ze dat wel op die manier voorbereid. Dus deze trailer veranderd daar niets aan, en ligt in de lijn van mijn verwachtingen. (Alleen daar dan vér boven...)
pi_101178912
Die trailer is qua muziek wel heel kut geknipt zeg :P
pi_101179039
En ondertussen hebben ze het wéér voor elkaar. Linkje droppen, en ellenlange discussies en theorieën ontketenen zich voor hun ogen :P.
pi_101181398
Ik kan zweren dat ik net Mr Turner in een cabrio zag rijden, maar het was waarschijnlijk iemand die op hem leek...
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_101181724
Ja maar het filmpje noemt "Don Valley trailer" dus daarom betwijfel ik of er studio footage zal inzitten, maar hoop het wel ja.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_101186721
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 16:45 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Jah inderdaad, dat denk ik eigenlijk ook wel. Ik verwacht toch wel dat ze op een gegeven moment B-sides gaan spelen. Bij Humbug hebben ze denk ik geen moment gehad dat ze geen B-side speelden :'). Alleen Arno gaat toch naar de oktober tournee? [..]
Dat is correct :Y. Hij zal ons gaan verblijden met een minuut-tot-minuut live-verslag van alle B-kanten en album-tracks die die avond in première gaan :9.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:26:40 #228
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_101204434
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 15:39 schreef sander26 het volgende:
Trouwens Aisu, ben jij een vrij lange gozer met halflang zwart haar? Of iemand anders hier? :)
Als je er vanuit gaat dat hij de enige op Lowlands was met een Don Valley Bowl T-shirt, was hij makkelijk te spotten. Ook doordat hij met AMDB rondliep.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:58:46 #229
192683 AMDB
Visionair.
pi_101207499
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 09:26 schreef Xurk het volgende:

[..]

Als je er vanuit gaat dat hij de enige op Lowlands was met een Don Valley Bowl T-shirt, was hij makkelijk te spotten. Ook doordat hij met AMDB rondliep.
Ben ik zo'n opvallende verschijning? :P
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:40:41 #230
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_101208851
:Y

Maar wel langer dan ik had gedacht :o Of is Aisumasen gewoon zo klein? ;)
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:00:56 #231
192683 AMDB
Visionair.
pi_101212550
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 11:40 schreef Xurk het volgende:
:Y

Maar wel langer dan ik had gedacht :o Of is Aisumasen gewoon zo klein? ;)
1,89 ofzo, valt best mee. Komt idd omdat Aisu pas 13 is ;) :P
pi_101212849
Joh, ik ben groter dan Miles Kane. En bij de shows droeg ik om deze reden dus een iets subtieler shirt. Want eerlijk gezegd is het standaard Sheffield-shirt een van de weinige afstotelijke shirts die ik van Arctic Monkeys heb.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aisumasen op 26-08-2011 13:12:50 ]
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:11:19 #233
192683 AMDB
Visionair.
pi_101213089
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:07 schreef Aisumasen het volgende:
Joh, ik ben langer dan Miles Kane. En bij de shows droeg ik om deze reden dus een iets subtieler shirt. Want eerlijk gezegd is het standaard Sheffield-shirt een van de weinige afstotelijke shirts die ik van Arctic Monkeys heb.
Nog steeds onbegrijpelijk dat er geen Suck it and See shirt in albumstijl is uitgekomen, grote bandnamen zijn altijd zo jammer :N
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:07:45 #234
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_101216192
Eigenlijk hadden we gewoon zelf zo'n shirt moeten maken bij het Patattoo busje :+
pi_101216767
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:11 schreef AMDB het volgende:

[..]

Nog steeds onbegrijpelijk dat er geen Suck it and See shirt in albumstijl is uitgekomen, grote bandnamen zijn altijd zo jammer :N
Jah, of dat ze iig een beetje de moeite nemen om een mooi t-shirt te maken. Zwart/Wit met bandnaam erop is wel heel makkelijk :N. Terwijl die van Humbug zo mooi waren, al waren die wel echt van kutkwaliteit zeg :{
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:32:39 #237
192683 AMDB
Visionair.
pi_101217157
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:23 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Jah, of dat ze iig een beetje de moeite nemen om een mooi t-shirt te maken. Zwart/Wit met bandnaam erop is wel heel makkelijk :N. Terwijl die van Humbug zo mooi waren, al waren die wel echt van kutkwaliteit zeg :{
Zeg dat wel, shirt is niet meer mooi geweest nadat ik 'm toen op LL'09 gedragen heb bij AM :') Nu helemaal pluizig en uitgezakt.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:03:03 #238
192683 AMDB
Visionair.
pi_101218449
quote:
Wat een heerlijk slecht interview weer _O- Uiteindelijk helemaal geen enkele vraag beantwoord :D
pi_101263110
Live vanaf een iPad op Rock en Seine: ik ga dalijk Arctic Monkeys zien, hoop dat 'Suck It And See' gespeeld wordt! :)
pi_101267844
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 16:33 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dit was ook absoluut geen voorbeeld om Jamie naar beneden te halen, want het is wat je zegt, plus het feit dat Matt had moeten aftikken, en hij het ook niet meer wist. Maar ik heb Arctic Monkeys nog nooit zo ongeoefend gezien als die eerste minuut :P. Om het vervolgens van begint tot eind te 'nailen'.
Nou als je goed kijkt zie je dat Matt de hele tijd geirriteerd zit te wachten omdat híj degene is die het nummer begint en dat Jamie er gewoon een potje van maakt; beginnen in verkeerde toonsoort en ook nog eens voor z'n beurt :P
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_101270033
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:36 schreef MilanILF het volgende:
Live vanaf een iPad op Rock en Seine: ik ga dalijk Arctic Monkeys zien, hoop dat 'Suck It And See' gespeeld wordt! :)
Have fun!

Tot nu toe zelfde setlist als Lowlands, maar mét "Pretty Visitors". Hier live te horen: http://www.lemouv.com/files/rfPlayer/player.html

Toch maar weer effe aan het luisteren. "Johnny B. Goode"-riffje tussendoor, hehe. "I'm going to Sha-Booms!", Alex is weer net zo irritant als op Lowlands, lol.... "All My Own Stunts" zojuist, ook wel bekend als Het Grote Gemis Van Lowlands 2011. Variatie na de break "The View From The Afternoon", of het was een hele slimme maskering om te verbergen dat het helemaal de mist in ging, ik vrees het laatste...

[ Bericht 3% gewijzigd door Aisumasen op 27-08-2011 22:49:14 ]
pi_101271075
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:36 schreef MilanILF het volgende:
Live vanaf een iPad op Rock en Seine: ik ga dalijk Arctic Monkeys zien, hoop dat 'Suck It And See' gespeeld wordt! :)
Lucky MilanILF!
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:11:50 #243
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101271174
Ik denk dat AM een veilige setlist op Lowlands speelden om hun 2009 optreden een beetje goed te maken :P .
2000 light years from home
pi_101271193
Zouden ze zich daar echt zo druk om maken?
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:13:06 #245
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101271213
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:12 schreef portie het volgende:
Zouden ze zich daar echt zo druk om maken?
Feit is wel dat ik zelden zo'n veilige setlist heb gezien.
2000 light years from home
pi_101271327
Als ze daar ook maar iets om zouden geven hadden ze hele andere keuzes in die set gemaakt. De beslissingen die gemaakt werden hadden helaas alles te maken met de verkorte tijd van hun standaard festival-set.
pi_101271336
Zoveel let ik niet op de setlists. Net speelden ze suck it and see? Maar nu volgen gewoon FA en 505 waarschijnlijk elkaar op.

Denk niet dat AM uberhaupt veel wisselen met setlists.
pi_101278372


http://dicemagazine.blogs(...)shade-and-there.html

En wat moeten we híér nu weer uit opmaken? Mocht dit daadwerkelijk deze week zijn opgenomen, zijn ze aardig wat Air Miles aan het sparen...

Vorige week donderdag was Alex te gast bij Mark Radcliffe op BBC 6 Music, waarin hij vertelde binnenkort de studio in te gaan voor nieuwe tracks. Zou mooi zijn mochten ze er nog wat B-kanten uit weten te persen.
  zondag 28 augustus 2011 @ 03:20:54 #249
159761 Arn0
Abbey Road
pi_101278413
Graag weer met de "Wirral Ridder" dan :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator zondag 28 augustus 2011 @ 10:49:15 #250
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_101281454
Ik heb ze gemist op Lowlands :'( Aangezien de sets in Paradiso en op Werchter identiek waren vond ik het wel even genoeg geweest qua apen maar als ik het hier zo lees heb ik dus wel wat gemist :X Sowieso veel te veel gemist deze Lowlands, kutzooi :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 28 augustus 2011 @ 11:36:27 #251
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101282268
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 03:17 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

http://dicemagazine.blogs(...)shade-and-there.html

En wat moeten we híér nu weer uit opmaken? Mocht dit daadwerkelijk deze week zijn opgenomen, zijn ze aardig wat Air Miles aan het sparen...

Vorige week donderdag was Alex te gast bij Mark Radcliffe op BBC 6 Music, waarin hij vertelde binnenkort de studio in te gaan voor nieuwe tracks. Zou mooi zijn mochten ze er nog wat B-kanten uit weten te persen.
"New single out in two weeks", huhhhh.

[ Bericht 0% gewijzigd door Merkie op 28-08-2011 11:42:07 ]
2000 light years from home
  zondag 28 augustus 2011 @ 11:42:01 #252
192683 AMDB
Visionair.
pi_101282362
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 11:36 schreef Merkie het volgende:

[..]

"New video out in two weeks", huhhhh.
Misschien onderdeel van Don Valley shit?
  zondag 28 augustus 2011 @ 11:42:27 #253
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101282375
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 11:42 schreef AMDB het volgende:

[..]

Misschien onderdeel van Don Valley shit?
Nee, er staat "new single out in two weeks", ik heb het al aangepast. Nog vreemder.
2000 light years from home
  zondag 28 augustus 2011 @ 11:46:40 #254
192683 AMDB
Visionair.
pi_101282453
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 11:42 schreef Merkie het volgende:

[..]

Nee, er staat "new single out in two weeks", ik heb het al aangepast. Nog vreemder.
Hmm, ben ook benieuwd. We zullen het binnenkort weten. Kapsel is wel erg geplanned zo, motorrijden en James Dean. AMOS lijkt mij hét bijpassende nummer :+
pi_101290807
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 11:46 schreef AMDB het volgende:

[..]

Hmm, ben ook benieuwd. We zullen het binnenkort weten. Kapsel is wel erg geplanned zo, motorrijden en James Dean. AMOS lijkt mij hét bijpassende nummer :+
Laten we hopen dat het juist niets bijpassend is... "Her motorcycle boots"... :X
  zondag 28 augustus 2011 @ 23:08:30 #256
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101313693
Komt AM nog wel in Amsterdam dit jaar eigenlijk :{ ? Aankondiging laat wel lang wachten ;(. Maar er is heel veel ruimte in hun schema, dat wel.
2000 light years from home
pi_101314588
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 23:08 schreef Merkie het volgende:
Komt AM nog wel in Amsterdam dit jaar eigenlijk :{ ? Aankondiging laat wel lang wachten ;(. Maar er is heel veel ruimte in hun schema, dat wel.
November of begin 2012, en ik gok onderhand het laatste. Ligt aan wanneer ze Argentinië, Brazilië en Chili zullen doen. Vind het wel best zo.
  zondag 28 augustus 2011 @ 23:27:23 #258
159761 Arn0
Abbey Road
pi_101314707
Er komen al meer dan genoeg artiesten in het najaar, dus van mij mogen ze ook wel pas in 2012 komen :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 28 augustus 2011 @ 23:35:06 #259
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101315048
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 23:24 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

November of begin 2012, en ik gok onderhand het laatste. Ligt aan wanneer ze Argentinië, Brazilië en Chili zullen doen. Vind het wel best zo.
Ja, ik heb ze nu al twee keer gezien in twee maanden tijd. Met Humbug was het de eerste keer in twee jaar.
2000 light years from home
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:47:50 #260
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_101323039
Ik twijfel er eigenlijk niet eens aan dat ze nog naar Amsterdam komen dit najaar, ik zou het raarder vinden als ze dat niet doen :P Of ik erheen ga is een tweede - Paradiso was het beste concert dat ik ooit van ze heb meegemaakt, Lowlands was daardoor gewoon adequaat, maar tenzij de setlists tegen die tijd erg veranderd zijn weet ik niet of nog een keer de HMH me wel opgewonden krijgt. Maar goed, grote kans dat de groupie in me de overhand krijgt ;)

Het is haast een pleonasme te noemen, maar toch schrijf ik het: fuck, wat zijn ze geweldig _O_ Ik heb hier vanochtend om goed de week mee te beginnen op het werk een AM-playlist opstaan. Zojuist alle Humbug-era materiaal gehad en net begonnen met SIAS-era. En Humbug wordt vaak (niet per se hier, maar in het algemeen) als het minste album gezien, maar toch vind ik het nog steeds erg relaxede nummers bevatten. CL, Secret Door, FatT, Cornerstone, DLL... en dan nog de B-sides FLDR, Catapult en "Joining the Dots" :9
pi_101336597
Leuk interview, over de single-keuze van The Chair, het niet meer willen spelen van "Humbug", de dronken avond op de Brit Awards, het Kooks-incident, en meer…

http://magazine.shortlist.com/1I4e4a8eb26fdd9012.cde/page/34
pi_101337596
Leuk interview inderdaad :D
pi_101339694
Goede smaak in tv-series ook. Sopranos, The Wire, Eastbound & Down _O_ .
Money won is twice as sweet as money earned.
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:16:52 #265
123869 Merkie
Surprisingly contagious
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:58:09 #266
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_101346140
Leuk interview inderdaad, meerdere keren met een glimlach (en af en toe zelfs een gniffel ;)) zitten lezen :)
pi_101350319
Volgende tour komt de drumkit van Matt dus in de fik te staan. Das alvast iets om naar uit te kijken *O*
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:55:37 #268
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_101353342
Leuk interview.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_101353856
De cover van het magazine is ook te gek.

pi_101354067
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:55 schreef TC03 het volgende:
[ afbeelding ]Leuk interview.
:')
Money won is twice as sweet as money earned.
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:30:29 #271
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_101355363
Black treacle _O_
Paardelul !!!
pi_101359099
Wist helemaal niet dat "Suck It And See" in Amerika tot de 14de plaats gekomen is! Top 5 in de Independent Charts en Rock Charts zelfs. Goed voor ze.
pi_101367182
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:49 schreef MaJo het volgende:
Ik heb ze gemist op Lowlands :'( Aangezien de sets in Paradiso en op Werchter identiek waren vond ik het wel even genoeg geweest qua apen maar als ik het hier zo lees heb ik dus wel wat gemist :X Sowieso veel te veel gemist deze Lowlands, kutzooi :')
Jee, hoe krijg je dat dan voor elkaar :P... Nu is het inderdaad wel beetje suf dat de band net in deze buurt hun setlist niet afwisselde, en de setlist op Lowlands qua song-keuze wel erg mager was. (Hier hoor ik trouwens behalve de die-hards niemand over, de mensen die ze niet op de voet volgen in mijn omgeving zijn stuk voor stuk louter positief). Zeker omdat ze op de andere festivals in Europa en in de zalen in Amerika telkens iets anders spelen, en zo veel afwisselen, juist met die album-tracks van de laatste plaat.
pi_101446804
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:08 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Lucky MilanILF!
Was een mooi moment, aangezien het m'n vriendin's favoriete nummer is van het laatste album. :D
edit: zij was er dus ook :P

edit2: Alex was lekker bezig.

Kung Fu Fighting, Macarena, tellen van de rock 'n rolls, spelen naast Matt, van de drumverhoging springen, 'La Chaise', knee slide, armen omhoog in de lucht, beginnen met klappen op de muziek. En die opkomst, "Just being a rock star!" (zoiets toch?) :')

[ Bericht 14% gewijzigd door MilanILF op 01-09-2011 14:34:13 ]
pi_101462156
Ik heb de afgelopen twee week nog best veel gemist, zie ik zo. Ik verwachtte eigenlijk "Suck It And See" als derde singel, maar het zal wel "Thunderstorms" worden, wat overigens een erg vet nummer is.
pi_101463087
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:55 schreef hallo-daar het volgende:
Ik heb de afgelopen twee week nog best veel gemist, zie ik zo. Ik verwachtte eigenlijk "Suck It And See" als derde singel, maar het zal wel "Thunderstorms" worden, wat overigens een erg vet nummer is.
Ah, je komt als geroepen ;). Toen we het er laatst over hadden wie de solo van "Little Illusion Machine" zou spelen, vergat ik gewoon even een van de weggevertjes, namelijk dat het in 'drop D' staat, shtick van Alex wat hij ook maar blijft doen.
pi_101464147
'Drop D'? Kan ik niet horen in ieder geval :P. Het laagste wat hij raakt is een F die hij met de normale stemming ook kan raken. Voor zover ik weet is alleen Jamie's starcaster (tegenwoordig) in 'drop D' voor PV en The Chair.
  zondag 4 september 2011 @ 18:41:16 #279
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101561402
Toch zonde dat ze in SF geen Fake Tales doen, is toch lache man.
2000 light years from home
pi_101561521
Waarom willen sommige mensen AM hier nu alweer zien ?
Net op Lowlands en Paradiso gezien, beetje overkill. Er zijn veel te veel bands in NL deze maanden ;(
  zondag 4 september 2011 @ 18:54:54 #281
192683 AMDB
Visionair.
pi_101561827
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 18:45 schreef Leonos het volgende:
Waarom willen sommige mensen AM hier nu alweer zien ?
Net op Lowlands en Paradiso gezien, beetje overkill. Er zijn veel te veel bands in NL deze maanden ;(
Omdat we verslaafd zijn, daarom.
pi_101561862
Arctic Monkeys overkill is onmogelijk. Nooit gedacht dat ik dat over een band zou zeggen, maar het is echt zo :P
pi_101566681
quote:
Zou Alex stiekem Fake Tales weer willen spelen of doet ie het echt alleen om het publiek mee te teasen. Ik weet het niet. Anders zou je er niet zo snel mee komen om opeens dat riffje te spelen.

Ze hebben nu trouwens bijna 2 weken vrij voor de volgende( ;( ) USA Tour. Ben benieuwd of we iets van verandering krijgen in de setlist :)
pi_101567549
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 20:41 schreef Jacobuspower het volgende:

Ze hebben nu trouwens bijna 2 weken vrij voor de volgende( ;( ) USA Tour. Ben benieuwd of we iets van verandering krijgen in de setlist :)
Laten we hopen, ik begin het nu best saai te vinden. In de Humbug-periode zat veel meer variatie. Dat waren nog eens tijden :{.
pi_101568956
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 20:56 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Laten we hopen, ik begin het nu best saai te vinden. In de Humbug-periode zat veel meer variatie. Dat waren nog eens tijden :{.
Nouja dat vind ik eigenlijk mee vallen. De setlist-evolutie van Humbug en SIAS zijn eigenlijk precies hetzelfde. In het begin veel variatie tot je een perfecte setlist hebt gevonden daar nog eventueel wat in wisselen met nieuwe nummers maar ook niet echt. Ondertussen de crowdpleaser (toen When The Sun Goes Down) soms terug brengen in de set in Engeland. En daarna meer B-sides en andere albumnummers van het nieuwste album spelen.
Laten we dus hopen dat het ongeveer hetzelfde gaat en we straks wat meer bijzondere dingen in de set krijgen. :)
pi_101569534
Wat hierboven wordt gezegd. De "Humbug"-set zat muurvast, terwijl in de zalen en zelfs op de festivals de afgelopen maanden continu werd afgewisseld, met uitzondering van de laatste Amerikaanse tournee. Zal geen verrassing zijn dat ze in de arena's in oktober weer met wat bijzonders komen.
  zondag 4 september 2011 @ 21:36:10 #287
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101570075
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:18 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Nouja dat vind ik eigenlijk mee vallen. De setlist-evolutie van Humbug en SIAS zijn eigenlijk precies hetzelfde. In het begin veel variatie tot je een perfecte setlist hebt gevonden daar nog eventueel wat in wisselen met nieuwe nummers maar ook niet echt. Ondertussen de crowdpleaser (toen When The Sun Goes Down) soms terug brengen in de set in Engeland. En daarna meer B-sides en andere albumnummers van het nieuwste album spelen.
Laten we dus hopen dat het ongeveer hetzelfde gaat en we straks wat meer bijzondere dingen in de set krijgen. :)
Volgens mij hebben ze When The Sun Goes Down nooit gedropt?
2000 light years from home
pi_101570329
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:36 schreef Merkie het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze When The Sun Goes Down nooit gedropt?
Probeer dat maar eens uit te leggen aan het grootste deel van het publiek op Lowlands 2009 ;).
  zondag 4 september 2011 @ 21:46:01 #289
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101570653
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:40 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Probeer dat maar eens uit te leggen aan het grootste deel van het publiek op Lowlands 2009 ;).
O. :o
2000 light years from home
pi_101578868
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:18 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Nouja dat vind ik eigenlijk mee vallen. De setlist-evolutie van Humbug en SIAS zijn eigenlijk precies hetzelfde. In het begin veel variatie tot je een perfecte setlist hebt gevonden daar nog eventueel wat in wisselen met nieuwe nummers maar ook niet echt. Ondertussen de crowdpleaser (toen When The Sun Goes Down) soms terug brengen in de set in Engeland. En daarna meer B-sides en andere albumnummers van het nieuwste album spelen.
Laten we dus hopen dat het ongeveer hetzelfde gaat en we straks wat meer bijzondere dingen in de set krijgen. :)
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:28 schreef Aisumasen het volgende:
Wat hierboven wordt gezegd. De "Humbug"-set zat muurvast, terwijl in de zalen en zelfs op de festivals de afgelopen maanden continu werd afgewisseld, met uitzondering van de laatste Amerikaanse tournee. Zal geen verrassing zijn dat ze in de arena's in oktober weer met wat bijzonders komen.
"Veel meer" variatie is misschien wat overdreven, maar ik vind wel degelijk dat er in de eerste vier maanden (de Oceanië-tournee daargelaten) van de Humbug-tournee meer vernieuwing in de reguliere set zat dan in de huidige tournee. Beide tournees hebben eenzelfde beginfase, van ongeveer twee maanden: een groot aantal nummers van de nieuwe plaat krijgt stapsgewijs zijn debuut. Bij Humbug kwam dit aantal uiteindelijk op zeven nummers, bij SIAS kwam dit aantal op tien nummers. Subtiel verschil is dat er tijdens de Humbug-tournee vanaf het begin een b-side aanwezig is, "Red Right Hand". "Library Pictures" werd opener van de SIAS-set; "Pretty Visitors" werd opener van de Humbug-set, iets later werd dat "My Propeller". In de twee maanden die na de 'beginfase' van de SIAS-tournee volgden, werden geen nieuwe stapjes gezet. In de Humbug-tournee werden die wél gezet, namelijk: "Dance Little Liar" (op twee manieren een vernieuwende toevoeging, want het werd ook de nieuwe opener), "Sketchead", "The Jeweller's Hands", de confetti-kanon bij "Secret Door", en een nieuwe break bij "Still Take You Home".
Nou zou je kunnen zeggen dat ze tijdens de Humbug-tournee langer naar een perfecte set zochten, die ze uiteindelijk niet echt vonden. Bij de huidige tournee vonden ze de perfecte set wel snel. Want toegegeven: hij werkt erg goed. Maar van mij mogen ze lekker lang zoeken, zo lang ik maar nieuwe dingen blijf horen. Ik ga in ieder geval balen als "Library Pictures" weer set-opener is op 23 september, ook al werkt het nummer goed zo. En ik baal ook als "Piledriver Waltz" dan niet is toegevoegd.
pi_101579397
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 00:15 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

In de twee maanden die na de 'beginfase' van de SIAS-tournee volgden, werden geen nieuwe stapjes gezet. In de Humbug-tournee werden die wél gezet, namelijk: "Dance Little Liar" (op twee manieren een vernieuwende toevoeging, want het werd ook de nieuwe opener), "Sketchead", "The Jeweller's Hands", de confetti-kanon bij "Secret Door", en een nieuwe break bij "Still Take You Home". [..]
Met als héél groot verschil dat ten tijde van de veranderingen in het "Humbug"-tijdperk ze de UK en Europese arena's ingingen met een volledige show, en ze in de huidige periode na de release van het album vrijwel enkel wereldwijde festivals deden. Denk niet dat ze veel veranderen voor die paar aankomende gigs in Amerika, maar in oktober gaan we echt niet dezelfde show zien.
pi_101579836
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:05 schreef Aisumasen het volgende:
Noel Gallagher noemt "some of their new stuff" van Arctic Monkeys zojuist in een exclusieve live web chat als één van de acts waar hij naar luistert op het moment.
En opnieuw, vanaf 11:50, fan van beide singles van het album.

pi_101650949
Het FaceCulture-artikel met die stomme titel van vorige week staat nu in zijn geheel op hun YouTube-kanaal, en is best de moeite waard:


Nick in een interview zorgt altijd voor wat grappige momenten. De interviewers vielen blijkbaar in de smaak bij de band, want moesten ze het eerst altijd doen met Jamie of Matt, kregen ze nu Alex.
  dinsdag 6 september 2011 @ 22:01:33 #294
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101651740
Alex pakt tegenwoordig elke seconde screentime die hij kan pakken.
2000 light years from home
pi_101681207
Leuk interview :)
pi_101681978
Ik moest vooral grijnzen bij deel 2, de reactie van Alex na het antwoord van Nick op de vraag wat zijn favoriete Last Shadow Puppets-liedje is.

Maar behoorlijke baslijn voor een gitarist :o. Had die song 2 jaar niet gedraaid, maar is toch wel een mooie single geweest.
pi_101683261
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:42 schreef Aisumasen het volgende:
Maar behoorlijke baslijn voor een gitarist :o. Had die song 2 jaar niet gedraaid, maar is toch wel een mooie single geweest.
Inderdaad zeg :o Ik luister ook niet heel vaak naar de Puppets maar als ik het dan eenmaal luister ben ik voor een tijdje weer helemaal hooked. Daar schuilt de kracht van de Puppets wel in denk ik _O_
pi_101683639
Ze spelen op dat album alle baspartijen zelf, maar zoiets vergeet je dan toch weer als je het luistert, totdat het je weer eens verteld wordt :P. Die hele TLSP-periode is magisch, nog steeds mijn (deels...) favoriete werk van Alex, draai zeker de helft van het repertoire inclusief fabuleuze live-opnames nog zeer regelmatig. Gaan ze helaas nooit meer overtreffen.
pi_101683962
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:21 schreef Aisumasen het volgende:
Ze spelen op dat album alle baspartijen zelf, maar zoiets vergeet je dan toch weer als je het luistert, totdat het je weer eens verteld wordt :P. Die hele TLSP-periode is magisch, nog steeds mijn (deels...) favoriete werk van Alex, draai zeker de helft van het repertoire inclusief fabuleuze live-opnames nog zeer regelmatig. Gaan ze helaas nooit meer overtreffen.
Inderdaad!
Misschien een beetje off-topic maar welke live-opnames kan je aanraden? Heb Electric Proms en Berlijn iig al :)?
pi_101684643
Die :P.

Dat instrumentale stuk van "I Don't Like You Anymore" blies me weg toen ik ze de eerste keer live zag. Wel een 'must-have' in hun discografie :Y.
pi_101686301
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:43 schreef Aisumasen het volgende:
Die :P.

Dat instrumentale stuk van "I Don't Like You Anymore" blies me weg toen ik ze de eerste keer live zag. Wel een 'must-have' in hun discografie :Y.
Haha, dat is mooi dan.
Jah vind het nog steeds doodzonde dat ik ze nooit live heb mee mogen maken. Dus dat moeten ze nog goed maken :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')