Leer mij eens wat bij als aankomend Benz stuurder: Wat is een T en waarom heet die zo?quote:Op zondag 23 augustus 2015 12:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, een CLS is wel een heel dikke bak, maar mijn zwager heeft er toevallig net vorige week eentje gekocht (een benzine 320 en er gas in gegooid), maar ik sleep best aardig wat rommel mee voor mijn werk, en ik was eigenlijk die kofferbak een beetje beu; ik wil een T. En dan is ook nog een kleinigheidje wat verbruik heet; een 220 Cdi doet een beetje rustiger aan met de zegeltjes bij de pomp, en dat is wel interessant met de kilometrages die ik rijd.. 270/320's zijn wel vaak de volste auto's, waar een 220 nogal eens kutje kaal is. Tis best lastig, zeker als je er ook nog eentje zoekt die onder de 250k staat.
Op Iebee staan wel een paar mooie, maar je merkt daar duidelijk dat de NL handelaren de boel razendsnel leegtrekken daar want alles wat mooi is staat 5 uur verderop, en dan woon ik nog op een steenworp afstand van de grens ook
Huh? Hoezo dat?quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:49 schreef leolinedance het volgende:
Eén van de weinige opties die ik graag wil (DAB-audio) is uitgerekend op mijn nieuwe auto niet leverbaar. Wel op werkelijk álle anders gemotoriseerde C-klasses van het laatste model
Tis 2001. Stoelverwarming is idd geen noodzaak, maar wel fijn, wegsleepshit is standaard volgens mij, interieuralarm uitschakelen is handig als je hem op de warme zomerdag met het kanteldak open en de ramen op een kiertje wilt parkeren (doe ik best vaak). Leer hoeft niet, alleen als het sportstoelen zijn, anders liever zwarte stof, dat zit beter. Climate is een must (heb ik nu niet, maar met ramen op een kier op de snelweg zuigt ivbm herrie), Parking assist is met een station wel prettig, maar niet héél erg nodig, ESP aan/uit kan handig zijn, wegklappen van de hoofdsteunen is bullshit, liggen bij mij standaard plat ivbm zicht naar achter en het in 99% van de tijd ontbreken van achterpassagiers.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
2001 is te oud. Utrecht is diesel vanaf bj 2005 pas toegestaan. Daarom, een W203 facelift in C220 CDI automaat met sportonderstel in elegancetrim. En dan, grijsblauw? Mooie kleur grijs waar je niet veel op ziet en die je ook niet veel ziet. Deze kleur dus, verschrikkelijke velgen trouwens.
An sich is een elegance best goed aangekleed, maar volgens mij past er nog heel veel bij. Maar even eerlijk, hoeveel hiervan heb je nou nodig?
[ afbeelding ]
Hoofdsteunen naar achter leggen is leuk, maar onnodig in een station, stoelverwarming/koeling is leuk, maar ook niet echt nodig. Parkeersensoren, kom op, we kunnen toch gewoon parkeren? En de rest? Tsja, op het alarm, ESP en openen/sluiten na, van die typische 'murica optie's.
Múst have: climate- en cruise control, automaat en onder de 250k, ik zoek een specifiek middenconsole Die hoekige met grote kachelknoppen, niet die fisher price ronde met dat vakje., ik wil liever géén hout, navi hóeft ook niet per se (ws. toch outdated), zwart heeft de voorkeur, middengrijs mag ook, zilver liever niet, maar uitrusting en kilometers gaan vóór de kleur.quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Leer mij eens wat bij als aankomend Benz stuurder: Wat is een T en waarom heet die zo?
Wat is lebee? Leuk om te lezen dat gas nogsteeds rendabel is blijkbaar. Ik dacht dat het na die verhogingen op LPG een paar jaar geleden wel helemaal afgelopen zou zijn.
Bij een volle auto neem ik aan dat je veel opties erop wil. Welke opties vind jij echt nodig om het rijden aangenamer te maken? Ik snap de hunkering naar 'full-options' niet zo. Nu is mijn eigen wagen wel erg kaal momenteel, maar zaken als leer, open dak, stoelverwarming, lane departure, dodehoeksensot, camera's etc. vind ik echt zo'n bullshit.
Eén van de weinige opties die ik graag wil (DAB-audio) is uitgerekend op mijn nieuwe auto niet leverbaar. Wel op werkelijk álle anders gemotoriseerde C-klasses van het laatste model
Wat zou je budget ongeveer zijn? En wordt het perse weer een Benz?
Moet toch lukken, zo veel eisen heb je niet. Ik las ergens dat een full-option sedan ook een optie voor je was. Daaruit maak ik in ieder geval op dat je de ruimte van een station niet echt nodig hebt. Dat maakt je zoekveld in ieder geval wel erg groot.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tis 2001. Stoelverwarming is idd geen noodzaak, maar wel fijn, wegsleepshit is standaard volgens mij, interieuralarm uitschakelen is handig als je hem op de warme zomerdag met het kanteldak open en de ramen op een kiertje wilt parkeren (doe ik best vaak). Leer hoeft niet, alleen als het sportstoelen zijn, anders liever zwarte stof, dat zit beter. Climate is een must (heb ik nu niet, maar met ramen op een kier op de snelweg zuigt ivbm herrie), Parking assist is met een station wel prettig, maar niet héél erg nodig, ESP aan/uit kan handig zijn, wegklappen van de hoofdsteunen is bullshit, liggen bij mij standaard plat ivbm zicht naar achter en het in 99% van de tijd ontbreken van achterpassagiers.
[..]
Múst have: climate- en cruise control, automaat en onder de 250k, ik zoek een specifiek middenconsole Die hoekige met grote kachelknoppen, niet die fisher price ronde met dat vakje., ik wil liever géén hout, navi hóeft ook niet per se (ws. toch outdated), zwart heeft de voorkeur, middengrijs mag ook, zilver liever niet, maar uitrusting en kilometers gaan vóór de kleur.
Gewenste optie's: open dak, stoelverwarming. rest is leuk, maar boeit niet echt, leer mag, maar wel sportstoelen dan.. xenon maybe.
Budget is ergens tussen de 5 en 6k, en ja, liever een Benz. Andere optie zou BMW zijn, maar ik vind die interieurs niet echt mooi, en ook daar zijn ze een beetje van de pot gerukt qua prijzen, en veel zijn er versjonnied.. Nou is daar niks mis mee, maar ik doe dat liever zelf
T-model is een station, en Iebee moet je eens 3 keer hardop zeggenquote:Op zondag 23 augustus 2015 21:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Moet toch lukken, zo veel eisen heb je niet. Ik las ergens dat een full-option sedan ook een optie voor je was. Daaruit maak ik in ieder geval op dat je de ruimte van een station niet echt nodig hebt. Dat maakt je zoekveld in ieder geval wel erg groot.
Mocht je toch voor een BMW gaan, ik raad de sportstoelen (generatie F30) in ieder geval zwaar af. Misschien dat ze op voorgaande modellen fijner waren, maar wel een puntje om op te letten als je veel rijdt. Ik had ze in liever niet gehad.
Maar wat is nou die T en lebee waar je het over had?
Aha, had het al gegoogled. Dat T-model voor een Benz station wordt blijkbaar in andere landen wel gebruikt maar in NL niet (meer). In de brochure van de W205 en op de MB site in ieder geval niet.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
T-model is een station, en Iebee moet je eens 3 keer hardop zeggen
Jep, zoiets, maar dan van iemand die me een NAP kan overleggen, want 140k in 9 jaar op een 220 Cdi is een geintje natuurlijkquote:Op zondag 23 augustus 2015 21:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Aha, had het al gegoogled. Dat T-model voor een Benz station wordt blijkbaar in andere landen wel gebruikt maar in NL niet (meer). In de brochure van de W205 en op de MB site in ieder geval niet.
Lebee ben ik nog niet uit, maar zal ongetwijfeld een occasiondealer of website zijn gezien de context
Maar zo iets dus? http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
De stoel is nog redelijk netjes... Maar het feit dat het kenteken er niet op zit zint me niet. Overigens weet ik een benzine uit 2005 te staan die er net iets meer dan de helft van deze diesel op heeft zitten. En daarvan weet ik ook zeker dat deze niet als boodschappenwagentje is gebruikt, maar in zijn eerste jaren praktisch alleen maar lange stukken heeft gereden, in de eerste 30.000 5x 1350km heen en een paar dagen later 1350 km terug aan 1 stuk (Franse Zuidkust), paar keer Zuid Duitsland en Oostenrijk en nog wat keren andere kant van het land. Laat ik het anders zeggen, ik durf redelijk stellig te zeggen dat van de eerste 30.000 km er 20.000-25.000 in een rit van meer dan een uur zaten. Zo weet ik ook dat ie ooit meer dan 9 maanden stil heeft gestaan, maar dit alles altijd in de periode is geweest die ie binnen stond. Tot 2011 of 2012 is het een bijna 100% binnenslaper geweest. Je kan het niet zeggen, maar als die uit de link ook zo'n voertuig is, zou je het natuurlijk prima kunnen doen als je de voor historie kent. Alleen dat weet je dus niet bij een vreemde auto. En dan werkt een afgehaald kenteken ook niet in het voordeel.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, zoiets, maar dan van iemand die me een NAP kan overleggen, want 140k in 9 jaar op een 220 Cdi is een geintje natuurlijk
Mjah, het is wel ongeveer wat ik zoek, behalve dan dat het een zilvergrijze is; beetje stoffige kleur. En klik eens op de andere advertentie's, dan wordt het verhaal nog een tikkie interessanterquote:Op zondag 23 augustus 2015 23:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
De stoel is nog redelijk netjes... Maar het feit dat het kenteken er niet op zit zint me niet. Overigens weet ik een benzine uit 2005 te staan die er net iets meer dan de helft van deze diesel op heeft zitten. En daarvan weet ik ook zeker dat deze niet als boodschappenwagentje is gebruikt, maar in zijn eerste jaren praktisch alleen maar lange stukken heeft gereden, in de eerste 30.000 5x 1350km heen en een paar dagen later 1350 km terug aan 1 stuk (Franse Zuidkust), paar keer Zuid Duitsland en Oostenrijk en nog wat keren andere kant van het land. Laat ik het anders zeggen, ik durf redelijk stellig te zeggen dat van de eerste 30.000 km er 20.000-25.000 in een rit van meer dan een uur zaten. Zo weet ik ook dat ie ooit meer dan 9 maanden stil heeft gestaan, maar dit alles altijd in de periode is geweest die ie binnen stond. Tot 2011 of 2012 is het een bijna 100% binnenslaper geweest. Je kan het niet zeggen, maar als die uit de link ook zo'n voertuig is, zou je het natuurlijk prima kunnen doen als je de voor historie kent. Alleen dat weet je dus niet bij een vreemde auto. En dan werkt een afgehaald kenteken ook niet in het voordeel.
't Lijkt haast wel een heler...quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:33 schreef Sounddragon het volgende:
En klik eens op de andere advertentie's, dan wordt het verhaal nog een tikkie interessanter
Zeker met zijn andere advertenties, geen kenteken, etc, het stinkt.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:33 schreef Sounddragon het volgende:
Als die stand aantoonbaar en echt zou zijn, vroeg hij een rug meer.. minstens.. vergelijk maar eens een beetje; dit soort prijzen vragen ze zonder te lachen ook voor auto's die het dubbele hebben gelopen.
Het lijkt erop dat 'ie schadebakken koopt om ze in onderdelen te verkopen, wat ook niet bepaald een pluspunt is..quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
't Lijkt haast wel een heler...
[..]
Zeker met zijn andere advertenties, geen kenteken, etc, het stinkt.
Tis een belgische auto, te koop in consignatie, daarom waren de platen er ook af voor de foto, staat in .be nog steeds op kenteken, staat ook in Antwerpen momenteel. Dat verklaart ook de lage stand; in .be hóef je niet veel km te maken met een diesel, want hij is daar én niet duur om te houden, en de diesel is betaalbaar. Stand is ook aantoonbaar volgens de verkoper, boekjes dit dat..quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
't Lijkt haast wel een heler...
[..]
Zeker met zijn andere advertenties, geen kenteken, etc, het stinkt.
En de wegen zijn verrot en men staat veel meer in de file (=meer slijtage).quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Kan je zelf niet kijken voor een Belgische dan? De APK daar is ook flink strenger.
Maar zo heeft ieder land wat. Duitsers rijden an sich niet veel, maar rijden op de Autobahn best door, dus heb je met koude en lauwe blokken getrap. Fransen kunnen niet rijden en zijn dus een gevaar.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En de wegen zijn verrot en men staat veel meer in de file (=meer slijtage).
truequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar zo heeft ieder land wat. Duitsers rijden an sich niet veel, maar rijden op de Autobahn best door, dus heb je met koude en lauwe blokken getrap. Fransen kunnen niet rijden en zijn dus een gevaar.
zou kunnen idd, maar dan blijft de timing momenteel nog steeds kut.. Zou best willen gaan kijken bij bovenstaande, want is wel zo'n beetje precies wat ik zoek, en die kilometerstand vind je nooit meer in die leeftijd, maar die vakantie zit me in de weg..quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Kan je zelf niet kijken voor een Belgische dan? De APK daar is ook flink strenger.
Ohw, dan heb je nog wel een paar maanden de tijd dus.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zit niet op een schopstoel ofzo.. Mijn huidige barreltje doet het prima, en dat blijft de komende 3 ton ook nog wel zo
whehe, nou niet overdrijven he, daar doe ik wel een jaartje of 5 over, en zo lang ga ik niet meer wachten.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ohw, dan heb je nog wel een paar maanden de tijd dus.
Mooi, kan je nog mooi ff doorsparen en daarna een C63amg halen... Waarom hebben ze de dieselAMG eruit gegooid.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:05 schreef Sounddragon het volgende:
tegen die tijd zijn de 204's ook betaalbaar
AMG staat al op de 'heb gehad' lijst.. Leuk, maar niet als daily.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 01:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mooi, kan je nog mooi ff doorsparen en daarna een C63amg halen... Waarom hebben ze de dieselAMG eruit gegooid.
Heel mooi! Facelift model toch? Geen last van de roestduivel neem ik aan? Mijn moeder rijdt zelfde type maar dan C270 CDI. Geen roest op te bekennen, terwijl ze hiervoor de PFL had waar de roest weelderig tierde.quote:Op maandag 19 oktober 2015 23:19 schreef Sounddragon het volgende:
UPdeet.
Het is een C320 cdi wagon geworden
[ afbeelding ]
Facelift, aambeiheating, schuifkantel, half leer, xenon (binnenkort half LED), en verder alles er wat erop moet.
Wel wat dingetjes te fiksen en te verbeteren en ik mis wat standaarduitrusting dingetjes, maar die duikel ik wel op zo hier en daar.
Facelift idd.. en geen roest.. 270 heb ik ook proefgereden, was ook een toffe; donkerblauw met grijs leer, maar dat is niet echt mijn kleur.. was eigenlijk op zoek naar een zwarte, maar met mijn wensenlijstje niet echt reëel, of ik moest veel tijd gaan steken in rijden bij de buren, en dat heb ik niet.quote:Op maandag 19 oktober 2015 23:23 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Heel mooi! Facelift model toch? Geen last van de roestduivel neem ik aan? Mijn moeder rijdt zelfde type maar dan C270 CDI. Geen roest op te bekennen, terwijl ze hiervoor de PFL had waar de roest weelderig tierde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |