Verrek, is dat ding helemaal daarheen gegaan?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:57 schreef Je-zus het volgende:
[ afbeelding ]
Vakantiekiekje uit september '11
Ik denk dat er in het geval van afgelopen weekend een storing in het spel is (geweest). Normaliter zijn Integro's prima geschikt om een dienstregeling te rijden, zeker op sneldiensten zoals lijn 350. De meesten trekken wel traag op, maar halen uiteindelijk de 100-105 KM/u wel. Op lange afstanden hoef je gelukkig niet zo heel vaak op te trekkenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:08 schreef Ofyles2 het volgende:
Heeft Connexxion die Integro's dan slecht onderhouden zodat ze over de snelwegen kruipen?
Ik vind de Integro's tot 2006 bovendien zwakgemotoriseerd. Een 12-liter motor die maar 250 pk sterk is, hoe kun je daarmee een dienstregeling aanhouden?
Arriva schijnt zijn gelede Citaro's ook slecht te onderhouden, de 7900-serie (zelfde motoren, 299 pk sterk) hebben volgens een Arriva-chauffeur moeite om door te trekken tot 80 km/h.
Dat zwakke onderhoud was in Groningen al te merken bij de iets oudere Citaro's die daar rondreden. Tot driemaal toe is er daar destijds een wiel afgebroken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:08 schreef Ofyles2 het volgende:
Arriva schijnt zijn gelede Citaro's ook slecht te onderhouden, de 7900-serie (zelfde motoren, 299 pk sterk) hebben volgens een Arriva-chauffeur moeite om door te trekken tot 80 km/h.
De gewone ook toen ik nog stage liep in Groningen en iedere keer van Drachten naar Groningen en terug moest. Soms moest ik ook van Groningen naar Emmen en daarheen reden dezelfde bussen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:08 schreef Ofyles2 het volgende:
Arriva schijnt zijn gelede Citaro's ook slecht te onderhouden, de 7900-serie (zelfde motoren, 299 pk sterk) hebben volgens een Arriva-chauffeur moeite om door te trekken tot 80 km/h.
Jammer joh. Het is mooi om te zien maar ik vraag me toch af waarom ze die bus eigenlijk nog inzetten. Deze hoort op z'n oude dag gewoon dagtripjes te maken en verder vooral goed onderhouden te worden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:06 schreef Hugo__Boss het volgende:
Deze had ik nog beloofd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sneltrein bus op het jaarbeursplein voor de laatste rit terug naar Oosterhout. Helaas kregen ze de bus niet meer in zn versnelling. Op de achtergrond staat de reguliere Brabantliner nog even te wachten, maar is uiteindelijk zonder de sneltreinbus vertrokken. Weet niet hoe het is afgelopen, de Brabantliner 401 kwam eraan die ik moest hebben.
Dat waren Integro's die op de Qliners reden. Met name de oude 5800 serie had last van kwaaltjesquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:43 schreef classpc het volgende:
[..]
De gewone ook toen ik nog stage liep in Groningen en iedere keer van Drachten naar Groningen en terug moest. Soms moest ik ook van Groningen naar Emmen en daarheen reden dezelfde bussen.
Iedere keer weer zo'n constant slippende distributieriem tijdens het optrekken. Echt zonde van die bussen.
quote:Warskôging foar Connexxion
Ferkear / Ferfier 15-10-2011 | 12:42
It sil net wer barre, dat de bus yn Holwert fuortgiet foardat de reizgers goed en wol fan de boat binne. Dy tasizzing docht Connexxion. Yn de ried fan It Amelân ûntstie fan 'e wike op 'e nij reboelje oer it feit dat de bus nei Ljouwert te betiid fuortrydt, in probleem dat him neffens wethâlder Bakema sawat alle wiken foardocht.
Reizgers út Ljouwert wurde soms ek stean litten. It Amelân hâldt strang tafersjoch en slút sanksjes net út.
http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_84697.aspx?R=A186281
Ik mag aannemen dat je een baan als buschauffeur bedoelt? Even wat praktische informatie, waar woon je en wat is je leeftijd?quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:44 schreef GlenSpey het volgende:
We solliciteren en solliciteren, maar een baan als chauffeur (in opleiding) heb ik nog steeds niet.
Nu zit ik eraan te denken om het rijbewijs en de code 95 zelf maar te betalen bij een rijschool, maar heeft dat eigelijk wel zin? Het is een behoorlijke investering en als ik daarna nog steeds geen enkele baan kan vinden is het weggegooid geld...
Buschauffeur ja, ik woon in Arnhem en ben 22 jaar.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:04 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat je een baan als buschauffeur bedoelt? Even wat praktische informatie, waar woon je en wat is je leeftijd?
Met het zelf halen van je rijbewijs betwijfel ik of je dan wel (direct) bij de betreffende vervoerder wordt aangenomen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:19 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Buschauffeur ja, ik woon in Arnhem en ben 22 jaar.
Er zijn wel vacatures, maar telkens word ik ervoor afgewezen omdat ik te ver weg woon. Heb in bijna 2 jaar tijd nog nooit een vacature voor Arnhem zelf gezien, op 1 vacature na die blijkbaar alleen was bedoeld om mailadressen te verkrijgen.
- Consolid heb ik geprobeerd, volgens hun woonde ik te ver weg (heb destijds gesolliciteerd voor de plaats Utrecht).quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:59 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Met het zelf halen van je rijbewijs betwijfel ik of je dan wel (direct) bij de betreffende vervoerder wordt aangenomen.
Heb je randstad en/of consolid al geprobeerd?
Ja daar was ik al bang voor. Het zal dankzij de bezuinigingen en onze Europese 'vrienden' weer eens niet anders zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:52 schreef NoBody122 het volgende:
Gezien de bezuinigingen op het OV momenteel, vrijwel overal, worden die kansen de komende tijd alleen maar kleiner, vrees ik..
Daarom zou ik er op dit moment niet aan beginnen; het kost jou geld en de kans dat je dan ineens wél ergens terecht kunt is gering, terwijl je een D-rijbewijs incl code 95/CCV wél moet onderhouden.
Dat je echter vrijwel al het mogelijke hebt geprobeerd, kan jou in ieder geval niet ontzegd worden en is tekenend voor je motivatie
Slupsk, Polenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:50 schreef springer1980 het volgende:
Weet iemand misschien waar de Schaamnia bussen worden gebouwd? Kwam vandaag op de A1 richting Amsterdam 4 nieuwe bussen tegen voor EBS Waterland in de zelfde kleurstelling als de HOV bussen van Connexxion. Wat mij mede opviel was dat er iets van een reclame poster houder aan de achterzijde zat...
Slupskianen zijn goedkoper dan Katrineholmers (Zweden) of Silkeborgers (Denemarken).quote:
Zie bron-URL voor foto's.quote:Lijnbus vast in berm
GOUTUM - Vanavond belande er een lijnbus van Connexxion naast de weg op de Wergeasterdyk t.h.v. het crematorium.
Omdat er momenteel aan de weg wordt gewerkt is er een omleidingsroute ingesteld voor al het verkeer. De chauffeur besloot via het fietspad toch door te rijden. Net voor de wegafzetting zakte de bus met zijn wielen weg in de berm. En kwam daardoor vast te zitten.
De bus is door bergingsbedrijf Hof uit Heerenveen weer op zijn wielen gezet.
Bron: 112 Fryslân
Gelukkig betreft het jou niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:48 schreef Ofyles2 het volgende:
Wat mij betreft kan die buschauffeur zijn kastje leegmaken.
Lekker dan daar op mijn lijntjequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |