abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:01:32 #1
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_99163859
''Bezuinigingen Defensie opnieuw bezien'

AMSTERDAM - Minister Hans Hillen van Defensie wil dat de bezuinigingen op zijn ministerie opnieuw worden bezien. De minister maakt zich zorgen over de veiligheid die door de bezuinigingen in het geding komt.


“In dit kabinet moeten we achttien miljard euro bezuinigen, terwijl er in dezelfde periode vijftien miljard euro in de zorg bijkomt. De zorg is de rest eruit aan het drukken", aldus Hillen in EenVandaag.

"Natuurlijk is goede zorg belangrijk. Maar als wij morgen de veiligheid in de waagschaal stellen omdat wij vandaag alleen maar goede zorg willen hebben, moeten wij die afweging nog een keertje extra maken."
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:02:50 #2
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_99163903
Hillen wil militairen betere beloning bieden

DEN HAAG - Minister Hans Hillen (Defensie) wil militairen perspectief bieden op loonontwikkeling. Hillen zegt zich „terdege” te realiseren dat verbetering van de beloning van belang is, omdat al twee jaar geen sprake is van loonontwikkeling. Ook neemt hij verschillende acties en demonstraties van zijn personeel tegen de geplande forse bezuinigingen op Defensie „serieus”.


Met deze woorden heeft de minister dinsdag de militaire vakbonden in een bijeenkomst uitgenodigd om het overleg over de arbeidsvoorwaarden en inpassing van bezuinigingen te hervatten. Vicevoorzitter Ed Lugthart van de AFMP zei dat de nieuwe inzet van Hillen voor zijn vakbond aanleiding is om komende week weer met onderhandelen te beginnen.

De vakbonden liggen al lange tijd overhoop met Defensie. Volgens Lugthart moet Hillen minimaal zorgen voor koopkrachtbehoud, ofwel compensatie bieden voor de stijgende inflatie. Verder eisen de bonden dat door de bezuinigingen geen gedwongen ontslagen vallen. Dat kan door bijvoorbeeld militairen „van werk naar werk” te begeleiden als hun baan op de tocht komt te staan.

Hillen hoopt nu „met de uitgestoken hand” de gesprekken vlot te trekken. „Ik maak me grote zorgen over de ongerustheid en het cynisme onder het defensiepersoneel. De huidige onzekerheid trekt een zware wissel”, meldde hij aan de bonden.

Lugthart zei nu aanknopingspunten voor het hervatten van de onderhandelingen te zien, maar de AFMP-bestuurder is ook voorzichtig. Vooral omdat het kabinetsbeleid is de lonen bij de overheid voor twee jaar te bevriezen. Hillen probeert nu het defensiepersoneel toch wat te bieden door een nieuwe cao af te spreken met een looptijd langer dan twee jaar; gerekend vanaf 1 maart 2010.

Lugthart stelde dat militairen in 2009 voor het laatst een loonsverhoging hebben gekregen. Om tot na 1 maart 2012 minimaal koopkrachtbehoud te bieden, moet er volgens hem heel wat gebeuren. Zo wees hij erop dat er dit jaar al sprake is van een verwachte inflatie van 2 procent
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:03:35 #3
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_99163933
Hillen boos op Kamer


AMSTERDAM - Minister van Defensie Hans Hillen haalt uit naar de Tweede Kamer.

De Defensieminister zegt in een interview dat zaterdag in De Telegraaf verschijnt, dat politici te vaak de eigen belangen voorop stellen. Bij de krijgsmacht gaat dat er volgens hem heel anders aan toe. Het vertrouwen dat hij van de militairen krijgt, is hem dan ook veel meer waard dan dat van de Kamer. Ook zegt Hillen dat hij het slachtoffer is van politieke afrekeningen van links.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:04:08 #4
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_99163956
Vooral het eerste nieuwsbericht, is een teken van hoop.. hoop op bezinning van dit achterlijke kabinet.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_99163996
Het kabinet is zeker niet achterlijk. Dit gaat denk ik zelfs een van de betere kabinetten sinds lange tijd worden. Alleen de bezuinigingen op Defensie zijn achterlijk.
pi_99164289
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Het kabinet is zeker niet achterlijk. Dit gaat denk ik zelfs een van de betere kabinetten sinds lange tijd worden. Alleen de bezuinigingen op Defensie zijn achterlijk.
Eens, alleen is +15 mld voor de zorg makkelijker te verkopen aan de gemiddelde werknemer dan ook maar een cent extra voor defensie, die om zich heen overal bezuinigingen ziet
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:15:32 #7
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_99164359
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Het kabinet is zeker niet achterlijk. Dit gaat denk ik zelfs een van de betere kabinetten sinds lange tijd worden. Alleen de bezuinigingen op Defensie zijn achterlijk.
Ja man, lekker snijden in de sociale voorzieningen en bedrijven en rijkaards met rust laten.
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:19:16 #8
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_99164502
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Het kabinet is zeker niet achterlijk. Dit gaat denk ik zelfs een van de betere kabinetten sinds lange tijd worden. Alleen de bezuinigingen op Defensie zijn achterlijk.
Ja, dat ben ik eigelijk wel met je eens, ik verwoorde het verkeerd.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_99164658
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Het kabinet is zeker niet achterlijk. Dit gaat denk ik zelfs een van de betere kabinetten sinds lange tijd worden. Alleen de bezuinigingen op Defensie zijn achterlijk.
Eensch, alleen mag de HRA van mij ook wel wat minder. Plafond van 600000 ofso. Verder vind ik het nog geneens zo verkeerd. Paar jaar zure appel en dan weer wat investeringen gaan opbouwen.
Blood Sugar Sex Magik
pi_99165555
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:15 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Ja man, lekker snijden in de sociale voorzieningen en bedrijven en rijkaards met rust laten.
Ja, werd tijd dat dat gebeurde. Het was ongelooflijk oneerlijk, nu is het ietsjes minder oneerlijk.
Arme mensen hoeven niet gepamperd te worden en overspoeld worden met cadeautjes van de overheid, op kosten van de rijkeren. Het werd tijd dat het wat eerlijker verdeeld werd in Nederland. Alleen zijn we er nog laaaaaaang niet natuurlijk. Op naar Rutte 2 :)
pi_99165902
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Het kabinet is zeker niet achterlijk. Dit gaat denk ik zelfs een van de betere kabinetten sinds lange tijd worden. Alleen de bezuinigingen op Defensie zijn achterlijk.
Dit kabinet denkt enkel aan de korte termijn en heeft geen enkele visie op de langetermijn, probleem is dat korte termijn besparingen op langetermijn kostbaarder zullen uitpakken. De manier waarop het kabinet bij defensie te werk gaat is precies zelfde wijze waarop het in andere sectoren te werk gaat.

Had eigenlijk de hoop gehad dat dit kabinet daadwerkelijk wat zou veranderen, maar een beetje dom 18 miljard bij elkaar strepen had iedereen gekund.
pi_99166005
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:55 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dit kabinet denkt enkel aan de korte termijn en heeft geen enkele visie op de langetermijn, probleem is dat korte termijn besparingen op langetermijn kostbaarder zullen uitpakken. De manier waarop het kabinet bij defensie te werk gaat is precies zelfde wijze waarop het in andere sectoren te werk gaat.

Had eigenlijk de hoop gehad dat dit kabinet daadwerkelijk wat zou veranderen, maar een beetje dom 18 miljard bij elkaar strepen had iedereen gekund.
Mwah ben ik niet met je eens. Een een kabinet, ik noem, GL, SP, PVDA had er voor gekozen om misschien 9 miljard te bezuinigen. Met als gevolg dat het wel allemaal wat liefelijker overkomt op het klootjesvolk, maar dat je dubbelzolang tegen de rente aan zit te staren, en die zal met dat gedoe in Griekenland de komende tijd niet veel lager worden.
Blood Sugar Sex Magik
pi_99166212
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:58 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Mwah ben ik niet met je eens. Een een kabinet, ik noem, GL, SP, PVDA had er voor gekozen om misschien 9 miljard te bezuinigen. Met als gevolg dat het wel allemaal wat liefelijker overkomt op het klootjesvolk, maar dat je dubbelzolang tegen de rente aan zit te staren, en die zal met dat gedoe in Griekenland de komende tijd niet veel lager worden.
Dit kabinet gaat ook geen 18 mijard halen, weet iemand nog waar dat getal vandaan kwam?
Ze bezuinigen en zeggen dan dat de efficiency omhoog gaat, dit terwijl bijvoorbeeld het onderwijs ook gekort wordt wat zich op de lange termijn laat uitbetalen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_99166292
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:58 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Mwah ben ik niet met je eens. Een een kabinet, ik noem, GL, SP, PVDA had er voor gekozen om misschien 9 miljard te bezuinigen. Met als gevolg dat het wel allemaal wat liefelijker overkomt op het klootjesvolk, maar dat je dubbelzolang tegen de rente aan zit te staren, en die zal met dat gedoe in Griekenland de komende tijd niet veel lager worden.
Er is niets mis met geld besparen, alleen het gaat om de manier waarop.

Als ik als bedrijf geld moet besparen en op het lumineuze idee kom al mijn personeel te ontslaan, dan lijkt dat mischien wel goed dat ik een enorm bedrag heb bespaart maar het jaar daarop ben ik toch flink de sjaak.

En dat is het niveau waarop deze overheid opereert. Maar goed, interesseren doet het mij niet zoveel, als echte rat weet ik er wel van te profiteren zonder eraan bij te hoeven dragen (de overheidsfinanciën dan).
pi_99166347
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit kabinet gaat ook geen 18 mijard halen, weet iemand nog waar dat getal vandaan kwam?
Ze bezuinigen en zeggen dan dat de efficiency omhoog gaat, dit terwijl bijvoorbeeld het onderwijs ook gekort wordt wat zich op de lange termijn laat uitbetalen.
Die 18 mil is ook (te-)veel. En dat efficiency betekend naar mijns inziens dat het kabinet alleen wil trachten de Red Tape wat korter te maken. En toplagen snijden, al zal dat wel tegenvallen.
Blood Sugar Sex Magik
pi_99166400
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:05 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

als echte rat weet ik er wel van te profiteren zonder eraan bij te hoeven dragen (de overheidsfinanciën dan).
Woon je toevallig in Griekenland ofso? Zou je wel bevallen daar.

duidelijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door hoogvlieger op 07-07-2011 21:38:06 ]
Blood Sugar Sex Magik
pi_99166650
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:07 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Woon je toevallig in Griekenland ofso? Zou je wel bevallen daar.
Nee, in Nederland, maar zelfs vanuit Nederland kan je heel goed geldstromen aan de overheidsfinanciën ontrekken (o.a. via een offshore-constructie in Dubai).

Maar dit hoort niet in DEF thuis, ik wil u van harte uitnodigen in POL om verder over het kabinetsbeleid buiten defensie verder te praten. ;)
pi_99167429
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:12 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee, in Nederland, maar zelfs vanuit Nederland kan je heel goed geldstromen aan de overheidsfinanciën ontrekken (o.a. via een offshore-constructie in Dubai).

Maar dit hoort niet in DEF thuis, ik wil u van harte uitnodigen in POL om verder over het kabinetsbeleid buiten defensie verder te praten. ;)
Zal best ja, maar de mentaliteit staat me niet aan. En ik zal wel eens een bezoekje komen brengen aan de POL.
Blood Sugar Sex Magik
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:26:59 #19
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_99170460
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:47 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ja, werd tijd dat dat gebeurde. Het was ongelooflijk oneerlijk, nu is het ietsjes minder oneerlijk.
Arme mensen hoeven niet gepamperd te worden en overspoeld worden met cadeautjes van de overheid, op kosten van de rijkeren. Het werd tijd dat het wat eerlijker verdeeld werd in Nederland. Alleen zijn we er nog laaaaaaang niet natuurlijk. Op naar Rutte 2 :)
Mee eens, als je wilt is er werk.
Wil je niet? Dan moet je zelf de gevolgen daarvan ondervinden.
Kan je het niet? Dat is dan iets wat werk op maat betekend. Maar voor een ieder is er wel werk.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:38:32 #20
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_99171122
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:04 schreef Pumatje het volgende:
Vooral het eerste nieuwsbericht, is een teken van hoop.. hoop op bezinning van dit achterlijke kabinet.
Wat denk je zelf?

quote:
Minister Hillen zorgt voor verwarring over bezuinigingen

Minister van Defensie Hans Hillen (CDA) heeft in tv-programma EenVandaag gezegd dat de bezuinigingen op zijn ministerie opnieuw worden bezien. Zijn ministerie stuurde na de uitzending onmiddellijk een nuancerende verklaring uit.

Hillen vreest dat door de besparingen de veiligheid in het geding komt en wijst op het gegeven dat tegelijkertijd wel meer geld wordt uitgetrokken voor de zorg.

Hij vraagt zich af of die balans scheef raakt. 'De zorg is de rest eruit aan het drukken,' analyseerde de CDA-minister in EenVandaag.

Afweging maken
'In dit kabinet moeten we 18 miljard euro bezuinigen, terwijl er in dezelfde periode 15 miljard euro in de zorg bij komt,' brengt Hillen in herinnering.

'Natuurlijk is goede zorg belangrijk. Maar als wij morgen de veiligheid in de waagschaal stellen omdat wij vandaag alleen maar goede zorg willen, moeten wij die afweging nog een keertje extra maken.'

Veel au
Hillen stelde dat er binnen Defensie veel weerstand is tegen de bezuinigingen. 'Het doet heel veel au.'

Een woordvoerder van het departement stelde na de tv-uitzending dat de minister wel de 'bezuinigingen waar hij voor heeft getekend loyaal zal uitvoeren’. In een korte verklaring die onmiddellijk na de uitzending werd opgesteld, meldt het ministerie: 'Minister Hillen stelt de bezuinigingen uit het regeerakkoord en de afgesproken intensiveringen niet ter discussie.'
Elsevier
pi_99176777
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:47 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ja, werd tijd dat dat gebeurde. Het was ongelooflijk oneerlijk, nu is het ietsjes minder oneerlijk.
Arme mensen hoeven niet gepamperd te worden en overspoeld worden met cadeautjes van de overheid, op kosten van de rijkeren. Het werd tijd dat het wat eerlijker verdeeld werd in Nederland. Alleen zijn we er nog laaaaaaang niet natuurlijk. Op naar Rutte 2 :)
Serieus gast? Moeders/vaders die een gehandicapt kind hebben en gescheiden zijn moeten maar gaan mantel zorgen? van welk geld?

Jij kijkt echt niet verder dan je eigen bed he? treurig
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  donderdag 7 juli 2011 @ 23:15:33 #22
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_99177049
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:47 schreef Lightning_NL het volgende:
Op naar Rutte 2 :)
14.gif
pi_99182064
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:11 schreef m.k het volgende:

[..]

Serieus gast? Moeders/vaders die een gehandicapt kind hebben en gescheiden zijn moeten maar gaan mantel zorgen? van welk geld?

Jij kijkt echt niet verder dan je eigen bed he? treurig
Ahhhhh, wat een zielige situatie voor die arme, arme mensen. Ga maar gauw GroenLinks stemmen! Held.

Ik weet de cijfers niet, maar ik weet vast en zeker dat je in Nederland altijd nog gewoon kunt leven, ook in die zielige huillie situatie in jouw post. Wat pas écht zielig is, is dat een hardwerkende bovenmodaal verdienend persoon in Nederland méér dan de helft van zijn inkomen ziet verdampen aan belastingen, dat zo'n bovenmodaal verdienend persoon bijvoorbeeld niet eens met plezier in een dikke auto kan rijden omdat dat fucking duur is, terwijl niets uitvretende beroepsuitkeringtrekkers alles voor bijna gratis en voor niks krijgen.

Flikker toch op man, het is tijd dat de balans, die véél te ver doorgeschoten is richting 'ahhhhh gossie, wat een zielige mensjes' weer een beetje meer eerlijk wordt verdeeld en meer richting de hardwerkende goedverdienende mensen gaat. Hoe je het ook wendt of keert, in 99% van de gevallen verdienen die het meer. Die hebben meer geinvesteerd in hun toekomst, hebben meer verantwoordelijkheid in hun leven en hebben meer te verliezen.
Ook wil je absoluut niet de situatie hebben dat alle mensen met een goede opleiding en een goed inkomen Nederland ontvluchten. Want wie moet dan voor de zielige mensjes zorgen en betalen?

Rutte 2 moet, koste wat het kost.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 07:50:07 #24
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99186445
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 01:10 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ahhhhh, wat een zielige situatie voor die arme, arme mensen. Ga maar gauw GroenLinks stemmen! Held.

Ik weet de cijfers niet, maar ik weet vast en zeker dat je in Nederland altijd nog gewoon kunt leven, ook in die zielige huillie situatie in jouw post. Wat pas écht zielig is, is dat een hardwerkende bovenmodaal verdienend persoon in Nederland méér dan de helft van zijn inkomen ziet verdampen aan belastingen, dat zo'n bovenmodaal verdienend persoon bijvoorbeeld niet eens met plezier in een dikke auto kan rijden omdat dat fucking duur is, terwijl niets uitvretende beroepsuitkeringtrekkers alles voor bijna gratis en voor niks krijgen.

Flikker toch op man, het is tijd dat de balans, die véél te ver doorgeschoten is richting 'ahhhhh gossie, wat een zielige mensjes' weer een beetje meer eerlijk wordt verdeeld en meer richting de hardwerkende goedverdienende mensen gaat. Hoe je het ook wendt of keert, in 99% van de gevallen verdienen die het meer. Die hebben meer geinvesteerd in hun toekomst, hebben meer verantwoordelijkheid in hun leven en hebben meer te verliezen.
Ook wil je absoluut niet de situatie hebben dat alle mensen met een goede opleiding en een goed inkomen Nederland ontvluchten. Want wie moet dan voor de zielige mensjes zorgen en betalen?

Rutte 2 moet, koste wat het kost.
Als jij daadwerkelijk denkt dat het de "zielige mensen" zijn die daadwerkelijk veel geld kosten dan zie je dat verkeerd.

Ik ben zelf 1 dag in de week op financieël gebied werkzaam in de zorg en als je ziet hoeveel geld er daar over de balk gaat aan bestuurders, dure kantoren en andere overhead dan draait je maag zich er echt van om.

Een ander voorbeeld uit de GGZ, van de tijd dat men daar werkt besteed met 40% van de tijd aan de patiënten en de andere tijd wordt gevuld met bureaucratie, vergaderen en meer van die ongein. Dus van het budget wat ze hebben komt pakweg 40% ten goede aan mensen met psychische klachten, terwijl de rest van het geld in overhead gaat zitten.
Daar heb ik toen eens de kostprijs van berekend, voor 1 uur psychische verpleging heb je een kostprijs van tussen de ¤200 en ¤240 (alle kosten die een unit maakt, gedeeld door het aantal uren verpleging). Daarnaast werkten ook nog een aantal zelfstandige psychologen, die alles van hun agenda tot huisbezoeken zelf deden. Kostprijs van deze manier van verpleging: ¤35 en ¤45, puur omdat er weinig overhead in zit.

Ik heb met een heleboel bestuurders uit deze bureaucratische gedrochten gewerkt, het is mij onduidelijk wat ze precies in de zorg toevoegen, alleen ik zie dat ze enorm veel geld kosten.

Bottomline: de Nederlandse overheid trekt zich steeds meer terug en laat de burger steeds meer zelf betalen. Alleen is het een illusie om te denken dat de belastingdruk dan omlaag gaat, Nederland gaat naar het principe: "pay more, get less" toe. Als je dat ambieërt dan chapeau. *O*
pi_99187248
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 01:10 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ahhhhh, wat een zielige situatie voor die arme, arme mensen. Ga maar gauw GroenLinks stemmen! Held.

Ik weet de cijfers niet, maar ik weet vast en zeker dat je in Nederland altijd nog gewoon kunt leven, ook in die zielige huillie situatie in jouw post. Wat pas écht zielig is, is dat een hardwerkende bovenmodaal verdienend persoon in Nederland méér dan de helft van zijn inkomen ziet verdampen aan belastingen, dat zo'n bovenmodaal verdienend persoon bijvoorbeeld niet eens met plezier in een dikke auto kan rijden omdat dat fucking duur is, terwijl niets uitvretende beroepsuitkeringtrekkers alles voor bijna gratis en voor niks krijgen.

Flikker toch op man, het is tijd dat de balans, die véél te ver doorgeschoten is richting 'ahhhhh gossie, wat een zielige mensjes' weer een beetje meer eerlijk wordt verdeeld en meer richting de hardwerkende goedverdienende mensen gaat. Hoe je het ook wendt of keert, in 99% van de gevallen verdienen die het meer. Die hebben meer geinvesteerd in hun toekomst, hebben meer verantwoordelijkheid in hun leven en hebben meer te verliezen.
Ook wil je absoluut niet de situatie hebben dat alle mensen met een goede opleiding en een goed inkomen Nederland ontvluchten. Want wie moet dan voor de zielige mensjes zorgen en betalen?

Rutte 2 moet, koste wat het kost.
:') laat maar :')
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')