! moet onze peulo ook binnenkort maar es ff een service beurt geven..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 01:21 schreef 2cv het volgende:
Ik bedacht mij laatst dat ik de motorolie van mijn BX maar eens moet gaan verversen. Dat moet elke 10.000km en het spul zit er nu al zo'n 20.000-30.000km in
Renault?quote:Op maandag 4 maart 2013 19:35 schreef Balsam het volgende:
Zuigers van de achter remklauwen niet ingedrukt krijgen, blijkt na navraag op een forum dat het draai cilinders zijn
Ok, had laatst hetzelfde bij m'n Renault. Kreeg het ook niet voor elkaar.quote:
Fucking hell , netjesquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:07 schreef CafeRoker het volgende:
Ik heb eens iemand 'geholpen' die langs de weg stil stond. Hij had veel te veel olie in z'n blok gegooid en dat kwam overal uit. De auto was al redelijk afgekoeld dus ik heb een bakje van 2 liter dat hij achterin nog had staan onder de auto gezet, aftapplug losgedraaid en het idee was om hem na 1,5 liter weer vast te draaien.
Waar ik geen rekening mee gehouden had was dat warmte stijgt.. en de olie bovenin echt nog loeiheet bleek te zijn. Toen het bakje dus over de helft was en ik de plug er weer in wilde draaien was de straal zo stervensheet dat ik m'n handen bijna verbrandde en de plug er niet meer in kon draaien.
Het gevolg was dat het hele carter leeggelopen was op de weg
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:08 schreef Erasmo het volgende:
Olie+filter vervangen en vergeten de vuldop los te halen bij het uitlekken. En maar afvragen waarom er bij het vullen minder in paste dan de gedocumenteerde hoeveelheid.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 02:58 schreef Pumatje het volgende:
Ik was eens de kabelboom aan het hersolderen van mijn Honda. Ik ging van een enkele nokkenasmotor naar een dubbele. D16z2->d16a9. Lekker buiten in de weer, en tussendoor wat aan de telefoon gezeten. Ik had zo'n lekker klein karretje waarmee ik mezelf rollend en lui verplaatsen kon. Rolt zo lekker.. in plaats van dat geslenter om een motorblok heen.
In opperste concentratie denkend over wat de volgende stap zou moeten zijn hoorde ik ineens weer de telefoon rinkelen. Ik babbel wat om daarna weer te solderen. Ik had voor de zekerheid een emmer water naast me gezet indien een kabel in de fik zou vliegen of iets dergelijks. Gaat ineens de telefoon af die ik onbewust in mijn hand had. Ik leg die automatisch neer..en pak met reflex de gloeiende soldeerbout vast.. Natuurlijk Schrok ik me daarvan de pleuris en spring achteruit.vergat dat ik op dat karretje zat en ik rol door dat stoeltje achterover.. Ik stond midden in de rol helemaal verward en geschrokken op en stap met een voet in de emmer met water waardoor ik de soldeerbout tegen de telefoon aan smijt.
ach
kan wel, maar moet je hardhout gebruiken.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:53 schreef 2cv het volgende:
Remzuigers met een bankschroef in de klauwen persen is ook geen strak plan
Hardhouten vingers bedoel je?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:28 schreef Pumatje het volgende:
[..]
kan wel, maar moet je hardhout gebruiken.
die stokbroden bakkers dachten dat ze de handrem op de voorwielen moesten zetten daarom moet je de voorklauwen inderdaad draaien.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hardhouten vingers bedoel je?
Dit moet je gewoon met je blote handen kunnen doen anders klopt er iets niet.
Edit: En als ik me niet vergis moeten de zuigertjes er bij Citroën met een draaiende beweging in, dit even er van uitgaande dat 2CV idd met een Citroën bezig is maar dat zal haast wel.
Stel dat een BX een handrem heeft die op de achterwielen werkt en voorwiel aangedreven is. Als je dan in de versnelling en op de handrem parkeert en de BX zakt in dan krijg je nogal grote krachten op de aandrijflijn en de wielophanging omdat getrokken draagarmen achter (en dus een veranderende wielbasis als de auto inzakt). Niet slecht bedacht van die stokbrodenbakkers om de handrem dan ook maar op de voorwielen te laten werken he ?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:56 schreef densmee het volgende:
[..]
die stokbroden bakkers dachten dat ze de handrem op de voorwielen moesten zetten daarom moet je de voorklauwen inderdaad draaien.
dat kwam voornamelijk omdat ze geen vertrouwen hadden in hun gecombineerde rem veersysteem, en de handrem dan ook als noodrem te gebruiken was
Als je auto alleen geremd staat op de achteras en hij zakt in rolt ie toch gewoon over de vooras om het verschil te compenseren?quote:Op zondag 26 mei 2013 01:14 schreef 2cv het volgende:
Ja, klopt allemaal, maar dit ging om de remzuigers van de achterremklauwen. Daar hoef je niet aan te draaien om ze in te schuiven.
Wel fijn dat vanwege de 'noodremfunctionaliteit' de handrem bij een BX beter werkt dan bij de gemiddelde andere auto.
[..]
Stel dat een BX een handrem heeft die op de achterwielen werkt en voorwiel aangedreven is. Als je dan in de versnelling en op de handrem parkeert en de BX zakt in dan krijg je nogal grote krachten op de aandrijflijn en de wielophanging omdat getrokken draagarmen achter (en dus een veranderende wielbasis als de auto inzakt). Niet slecht bedacht van die stokbrodenbakkers om de handrem dan ook maar op de voorwielen te laten werken he ?
Idd.quote:Op zondag 26 mei 2013 02:12 schreef 2cv het volgende:
Je mag niet aannemen dat die speling in de juiste richting vrij is. Dat is vragen om problemen.
Als er ook 2 moertjes zijn dan kan je die in 2-en slijpen met een flex (van boven af zeg maar). De helften van de moertjes donderen er dan bijna vanzelf af en de bout kan je door het gat heen meppen.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:04 schreef Prowl het volgende:
Ik heb nog niks meer fucked up alleen bij het slopen van de Xantia zaten die uitlaatboutjes vastgerot en probeer daar maar eens met een zaagje tussen te komen
Vorig jaar hetzelfde probleem met een BX gehad
Nee, hij ploft het verhaal dan in de SC, want anders leest iedereen hetquote:
quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik was bezig met een rearview camera in te bouwen in mn eigen auto (hihi chuck kan niet parkeren ). RNS 510 er ingebouwd, geprogrameerd top dat werkt Vervolgens in een Polo Mk5 een Golf mk6 logo met camera gemonteerd, wat gekut prima, die zit. Het feest begint, kabelboom aanleggen, na 6 fucking uren de kabelboom getrokken aangelegd en al, alles gecodeerd, nu gaan we testen @#%@#!%$@!% kut, dat tering dit gaat niet naar buiten, alles weer los, voeding meten, massa meten, das goed, nou dan maar de RNS weer los, daar zit ook de massa. Mmm die gaat zwaar, ff een keer trekken, ja is los, Godverdomme, RGB kabel door midden .
Oh en de oorzaak, 2 stekkers omgedraait, de voeding van de schakelaar moet via de camera motor gaan, en niet rechtstreeks naar de handgreep nu kan weer ik een kabelboom trekken en aansluiten (en kopen a 90 euro )
Waarna de veer er af springt en ik een slijptol in mn fikken hebquote:Op woensdag 25 september 2013 20:03 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als er ook 2 moertjes zijn dan kan je die in 2-en slijpen met een flex (van boven af zeg maar). De helften van de moertjes donderen er dan bijna vanzelf af en de bout kan je door het gat heen meppen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |