Ik ook, bij Swiss. Moest van Larnaca via Zurich naar Dusseldorf en doordat de eerste vlucht heel erg vertraagd was zou ik de tweede niet meer halen en mocht ik zelf kiezen naar welke bestemming ik m'n bagage wilde laten gaan (Zurich of Dusseldorf).quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
toch heb ik bij vertraging meerdere keren m'n koffer alleen naar AMS gelabeled gekregen, terwijl ik doorvloog naar BRE. Met KLM.
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:17 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
vanaf Stockholm. En absoluut, de laagste van de laagste prijsklasse. Was vorig jaar met de sneeuw rond sinterklaas en kerst. Het was grote chaos toen, misschien dat het daar ook aan lag.
Voor de rest ben ik het met je eens. Als je een goedkoop ticket boekt zul je je ook aan de voorwaarden moeten houden...
Bij uitzonderingen zoals de chaos bij sneeuw rond sinterklaas en kerst dan is het vooral zaak om passagiers op weg te krijgen, als dan een bepaalde vlucht niet gemaakt hoeft te worden schept dat ruimte voor de maatschappij en kan er wat soepeler mee worden omgegaan.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ook, bij Swiss. Moest van Larnaca via Zurich naar Dusseldorf en doordat de eerste vlucht heel erg vertraagd was zou ik de tweede niet meer halen en mocht ik zelf kiezen naar welke bestemming ik m'n bagage wilde laten gaan (Zurich of Dusseldorf).
Maar het zal dus aan de reden liggen of ze het wel of niet anders mogen labelen. Vertraging en connection missen is wel een goede reden denk ik, want daar kan de passagier verder ook niks aan doen.
Hoe weet je dit ?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:11 schreef ozzietukker het volgende:
Ik ben benieuwd vanaf welke luchthaven dat is geweest, en of het een ticket was in de laagste tariefklasse waar wijzigen niet is toegestaan, want de instructie voor KLM incheckmedewerkers op buitenlandse luchthavens is heel helder, en is zeker de laatste 2 jaar enorm aangescherpt, er zijn een aantal berispingen geweest naar de luchthavens in Azie, in het bijzonder Bangkok, Hong Kong, Jakarta en Kuala Lumpur.
Tijdens erg extreme gevallen labelt KLM (en veel andere maatschappijen) de bagage slechts 1 station verder omdat het toch bijna onmogelijk is om zowel de passagier als de bagage te laten overstappen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:28 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
[..]
Bij uitzonderingen zoals de chaos bij sneeuw rond sinterklaas en kerst dan is het vooral zaak om passagiers op weg te krijgen, als dan een bepaalde vlucht niet gemaakt hoeft te worden schept dat ruimte voor de maatschappij en kan er wat soepeler mee worden omgegaan.
KLM hanteert bij vertraging de regel dat bij het inchecken op de buitenlandse luchthaven dat de bagage toch naar de eindbestemming moet worden gelabeled, op Amsterdam kan het aanwezige grondpersoneel dan bepalen of de passagier de bagage kan terugkrijgen.
Andere maatschapijen kunnen daar natuurlijk andere regels voor hebben.
Bij dezelfde maatschappij krijg je geen 2 aparte tickets.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:50 schreef Hadewijn het volgende:
Ook niet als ik bij dezelfde maatschappij boek?
waarom zou je het willen, en welke maatschappij is het?quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:54 schreef Hadewijn het volgende:
Wel als ik eerst de ene boek en daarna besluit er nog eentje bij te kopen.
Op dezelfde route? Zelfde datum? Of hoe moet ik dat zien?quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:54 schreef Hadewijn het volgende:
Wel als ik eerst de ene boek en daarna besluit er nog eentje bij te kopen.
2 Verschillende maatschappijen dus.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:58 schreef Hadewijn het volgende:
Ik heb een ticket van de KLM van Amerika naar NL, kan ik niet meer omboeken, maar ik wil nu vanaf een andere plek in de VS vliegen. Ik moet dan dus nog een extra ticket boeken.
Jammer. Aan hoeveel overstaptijd (van domestic flight naar intercontinentale vlucht) moet ik dan denken? 2 uur genoeg?quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
2 Verschillende maatschappijen dus.
Nee kan niet.
En in Amerika moet je toch zelf je koffer van de band halen en op een andere band dumpen.
Lijkt me wel. Vanaf welke luchthaven vlieg je Amerika weer uit? Misschien even kijken wat daar geadviseerd word.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:02 schreef Hadewijn het volgende:
[..]
Jammer. Aan hoeveel overstaptijd (van domestic flight naar intercontinentale vlucht) moet ik dan denken? 2 uur genoeg?
Als de maatschappijen in één alliantie zitten en de overstaptijden zijn haalbaar zal een incheckmedewerker dit echt wel doen. Sterker nog, bij het weigeren van een dergelijke simpel verzoek kan er een klacht van de klant volgen via het hoofdkantoor welke weer naar de werknemer wordt doorgespeeld. (En bij teveel klachten kan je opzoek naar een andere baan).quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:10 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Officieel hoeven ze het niet te doen, ook al heb je 2 tickets van één airline/alliantie. Het hangt er gewoon vanaf wie je achter de balie hebt zitten.
In je eigen handbaggage ja, en zolang de scheerschuim onder de 100ml is, geen probleem.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 23:22 schreef Kielse het volgende:
Een gilette scheermesje mag toch net zoals een klein potje scheerschuim in jouw handbagage he?
Als het goed is heb je een reservatiecode gekregen voor de vlucht.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:37 schreef Tijno85 het volgende:
Ik vlieg volgende week van Amsterdam via Frankfurt (KLM Cityhopper) naar Singapore (Quantas) (en Darwin). Nou wil ik graag van te voren online inchecken, zodat ik zelf een plaats kan uitzoeken. Voor de eerste vlucht is dat geen probleem, dat kan gewoon via de site van KLM. Weet iemand of ik dan ook al direct voor de vlucht van Frankfurt naar Singapore stoelen kan kiezen of moet dat aan de balie op het vliegveld doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |