quote:Op maandag 27 juni 2011 22:08 schreef Keauning het volgende:
Ik heb een vraagje.
Hoe zit het met de geldzaken daar? Qua omwisselen etc.?
Daarnaast kun je bij sommige hotels ook je geld omwisselen. Ons hotel (Royal Sun) bood het ook aan en daarbij kreeg je 1,91 leva per euro (zonder commissiekosten). Op het vliegveld je geld omwisselen raad ik je af: daar bieden ze hooguit 1,65 leva per euro.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:48 schreef yosander het volgende:
• Het makkelijkste is om geld op te nemen bij een automaat, maar daar zijn wel transactiekosten aan gebonden; Rabobank: ¤2,- + 1% van het opgenomen bedrag. Wisselen kun je het beste doen bij de Crown wisselkantoren die op elke straathoek zitten en bieden je 1,90-1,92 leva per euro zonder commissiekosten.
Ik heb vorig jaar overal gepint en nergens last van gehad, maar als tip kregen we wel mee om overdag (dan zijn ze nog vol) bij de pinautomaten welke bij een bank zitten te pinnen. Op de hoofdstraat langs het ziekenhuis zit er bijvoorbeeld één.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:25 schreef Yamahahaha het volgende:
Kijk echt uit waar je pint, probeer het te beperken tot 1 a 2 pinautomaten. Wij zijn met 4 man gegaan, alle 4 geskimmd. We hebben bij crown, mcdonalds en 1 pinautomaat gepint.
Die tip kregen wij ook mee. Anders kun je ook pinnen bij het grote bankgebouw links van de Viking, aan de Flowerstreet dus. Raad jullie ook aan om geen bankpasjes of identiteitskaarten mee op zak te nemen!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:30 schreef DjimmyR het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar overal gepint en nergens last van gehad, maar als tip kregen we wel mee om overdag (dan zijn ze nog vol) bij de pinautomaten welke bij een bank zitten te pinnen. Op de hoofdstraat langs het ziekenhuis zit er bijvoorbeeld één.
Ik had vorig jaar in vijftien dagen ongeveer 900 euro opgemaakt,maar dat ligt aan jezelf wat je allemaal gaat doen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:47 schreef nick-ajax-1991 het volgende:
Ik heb toch nog een aantal vragen aan alle followers van deze topic:
Wat hebben jullie precies opgemaakt in sunny beach?
hebben jullie vooraf in nederland bij een bank geld gewisseld en zo ja hoeveel?
Wat zijn goede eettentjes en wat staat daar zoal op de kaart?
nog een paar vragen specifiek aan Yosander,
had je in royal sun maar een sleutel, of kon je er bijvrage?
waar kun je (veilig) dichtbijzijnd pinnen
En is de beveiling er streng en delen ze snel boetes uit?
Alvast bedankt
quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:47 schreef nick-ajax-1991 het volgende:
Ik heb toch nog een aantal vragen aan alle followers van deze topic:
Wat hebben jullie precies opgemaakt in sunny beach?
Wij hebben p.p. zo'n 200-300 euro opgemaakt in een week tijd. Al heb ik het idee dat ze in het hoogseizoen de prijzen op sommige plekken omhoog gooien. Las in de review van vorig jaar dat een biertje (excl. fooi) in de Viking 6 leva kost, terwijl wij maar 4 leva voor een biertje betaalden.
hebben jullie vooraf in nederland bij een bank geld gewisseld en zo ja hoeveel?
Ik zelf niet, sommigen wel. Was wel handig omdat we pas 's nachts landden en die wisselkantoren op het vliegveld bieden je een erg lage wisselkoers. Al kun je ook overal wel pinnen, maar daarbij wordt het wel aangeraden om dat bij een pinautomaat de doen met een (open) kantoor erbij indien je pas wordt ingeslikt of wat dan ook.
Wat zijn goede eettentjes en wat staat daar zoal op de kaart?
Kan je de Arena naast/onder de Viking aanraden, daar staat van alles op de kaart: pizza, pasta, schnitzel, spareribs, burrito's et cetera. Meeste tenten bieden alles wel aan.
nog een paar vragen specifiek aan Yosander,
had je in royal sun maar een sleutel, of kon je er bijvrage?
Je kreeg maar een sleutel met daaraan een chipje om via de achterkant het complex binnen te komen en om je gebouw in te komen. Het complex bestond uit ruim tien verschillende secties en je kon alleen maar je eigen sectie inkomen met die chip. Nadeel was dat wij drie kamers hadden en allemaal in een andere sectie. Dus dan moest je smsen of bij het balkon gaan staan schreeuwen zodat iemand je op kwam halen of hun sleutel naar beneden kon gooien
waar kun je (veilig) dichtbijzijnd pinnen
In het hotel zelf, maar daar rekenen ze 8% commissiekosten, geld omwisselen is daar wel goed te doen (net zoals de Crown wisselkantoren). Wij pinden bij het bankgebouw links van de Viking aan de Flowerstreet of bij een klein bankkantoor bij een dokters/ambulancepost die je onderweg naar de Flowerstreet wel tegenkomt aan de hoofdweg.
En is de beveiling er streng en delen ze snel boetes uit?
Boetes delen ze uit ja, maar meestal niet meteen. Zorg je vaker voor overlast op welke manier dan ook, dan kun je een boete verwachten van 100 leva (50 euro). Al blijk je daar op af te kunnen dingen...
Alvast bedankt
Graag gedaan
Wij hadden drie appartementen en gingen soms ook in groepjes naar huis. De bewakers willen wel met je meelopen en de deur van je sectie openen, dan kun je bij je eigen kamer aanbellen en zo binnenkomen. Al hadden wij de kamers ingedeeld in groepen die met mekaar naar huis gingen. Of soms ruilden sommigen daarinquote:Op donderdag 30 juni 2011 17:28 schreef nick-ajax-1991 het volgende:
Bedankt allemaal voor de antwoorden. heb super veel zin in de vakantie naar Sunny beach - Appartement Royal Sun. Wel jammer dat je maar 1 sleutel krijgt. Wat moet je dan bijvoorbeeld doen als je elkaar savonds kwijtraakt? ( we zijn namelijk met 11 man) en vorig jaar is het in Callela ook voorgekomen dat we in 2 groepen thuiskwamen ofzo. we hadden toen echter 2 a 3 pasjes omdat we deze krijgen bij de balie als je er om vroeg. Doen ze dan de kamerdeur voor je open als je dit vraagt bij de balie?
Ja bij de wisselkantorenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:58 schreef ReachForThis het volgende:
Vraagje : is het erg dat ik niet meer aan leva's geraakt ben en enkel euro's heb?
Vertrek namelijk maandag en over het weekend valt dat niet meer te regelen...
Aanvaarden ze daar euro's??
Topquote:
quote:Op maandag 4 juli 2011 00:28 schreef Rikkkk het volgende:
Aight nette review, leuk geschreven
21 juli vertrek ik voor 12 daagjes naar Bulgaria
hotel flamingo iemand ervaringen gehad? of dingen gehoord?
Geen ervaring mee, maar kan wel volgens mij. Wij hoefden namelijk geen borg te betalenquote:Op maandag 4 juli 2011 22:32 schreef Pencile het volgende:
Zweedse dames zijn voor mij trouwens een min, aangezien me vriend ook meegaat, concurrentie![]()
Borg wordt wel gewoon in euros betaald neem ik aan?
Bij ons kon de borg in euro's of lev. Waar je natuurlijk voor euro's moet gaan want aan die lev heb je niks meer als je weg gaatquote:Op maandag 4 juli 2011 22:32 schreef Pencile het volgende:
Zweedse dames zijn voor mij trouwens een min, aangezien me vriend ook meegaat, concurrentie![]()
Borg wordt wel gewoon in euros betaald neem ik aan?
Dat jij geen ervaring gehad hebt met de criminaliteit daar wil niet zeggen dat het er niet is. Ik heb Nederlandse jongens gezien die compleet bont en blauw waren getrapt omdat ze in een taxi waren gestapt, en die taxi ging niet naar de bestemming maar naar een afgelegen industrieterrein. Telefoon en portemonnee afgegrepen en daarna nog gratis een paar beste schoppen.quote:Zonnestrand doet zijn naam terecht eer aan en de criminaliteit? Grootste mythe van Sunny Beach OOIT.
Jaloersquote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:51 schreef yosander het volgende:
[..]. Heb niets over Flamingo gehoord.
[..]
Geen ervaring mee, maar kan wel volgens mij. Wij hoefden namelijk geen borg te betalen.
Oke bedankt, ja dat lijkt me wel een slimme keuze.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:20 schreef DjimmyR het volgende:
[..]
Bij ons kon de borg in euro's of lev. Waar je natuurlijk voor euro's moet gaan want aan die lev heb je niks meer als je weg gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |