Fir3fly | woensdag 22 juni 2011 @ 20:28 |
Dit weekend de mooiste race van het jaar, de Dutch TT . | |
M.Melandri | woensdag 22 juni 2011 @ 20:42 |
Morgen beginnen we | |
Fir3fly | woensdag 22 juni 2011 @ 20:46 |
Ik heb voor vrijdag VIP kaarten (met paddock toegang), ik zal kijken of ik een paar mooie plaatjes kan schieten. | |
M.Melandri | woensdag 22 juni 2011 @ 20:58 |
Gaaf, ik heb voor morgen VIP kaarten, vrijdag beetje over het hele circuit rondlopen en zaterdag GT tribune. | |
Xaobotnik | donderdag 23 juni 2011 @ 14:20 |
Is de keus voor Aoyama niet raar? Kunnen ze hem gewoon bij zijn team wegtrekken? En bij Gresini wordt zijn vervanger Akiyoshi zijn, die vorig jaar kampioen werd in de Japanse Superbikes. Overigens is Aoyama wel goed in de regen. Dat was hij in de 250cc, en ook in Spanje ging hij goed. | |
Fir3fly | donderdag 23 juni 2011 @ 14:25 |
Wie zouden ze anders moeten nemen? Simoncelli rijdt al op een fabrieksmachine. Overigens zijn alle vrije trainingen van vanmiddag afgelast wegens olie op de baan . | |
#ANONIEM | donderdag 23 juni 2011 @ 14:53 |
M.Melandri | donderdag 23 juni 2011 @ 20:26 |
HRC betaalt het zitje van Aoyama bij Gresini, mede daarom kan Simoncelli dit jaar met een fabrieksfiets rijden. Leuke dag gehad ondanks afgelasting van middagtraining, voordeel hierbij was dat er meer in de pits te zien was. Weersvoorspellingen voor morgen zaterdag zien er rond het middaguur niet heel slecht uit, beetje wisselvallige omstandigheden mag van mij ook wel | |
M.Melandri | donderdag 23 juni 2011 @ 20:26 |
| |
chufi | vrijdag 24 juni 2011 @ 13:17 |
kwalificaties 125 cc en Iwema staat nog bovenaan | |
tralalala | vrijdag 24 juni 2011 @ 17:16 |
Wordt volgens mij alleen maar op Sport1 uitgezonden? BBC zendt F1 uit en Sport1 zeg ik altijd op in de zomermaanden. | |
M.Melandri | vrijdag 24 juni 2011 @ 17:59 |
SuperSic op pole hoop dat hij morgen weet te winnen. Wederom een knappe prestatie van Abraham, beste Ducati rijder | |
Isabeau | vrijdag 24 juni 2011 @ 18:22 |
Omdat wij Nederlanders in ons eigen land op onze eigen baan niet mogen filmen | |
Nober | vrijdag 24 juni 2011 @ 18:42 |
Heb wel eens berichten geplaatst tijdens een MotoGP race op dit forum, dan zie je hoe onpopulair deze sport is. | |
M.Melandri | vrijdag 24 juni 2011 @ 18:47 |
In Spanje en Italie is MotoGP wel zeer populair, Engeland en Duitsland zijn meer van het autoracen. | |
Nober | vrijdag 24 juni 2011 @ 20:17 |
Vind je het gek? MotoGP race met 16 coureurs waarvan 6 Spaans en 5 Italiaans. | |
Dos37 | vrijdag 24 juni 2011 @ 20:20 |
Morgen weer heen jaarlijke traditie, jammer van het weer en Rossi die niet gaat winnen | |
M.Melandri | vrijdag 24 juni 2011 @ 20:40 |
Nee, dat is logisch, maar ik dacht dat je het over de populariteit van de MotoGP in zijn algemeenheid had. Zonder lokale held zal het nooit echt populair worden in Nederland, dan kijkt men liever naar een succesvolle Nederlandse schaatser. Overigens is het morgen live te zien op NOS, al zit ik gelukkig op het circuit | |
Xaobotnik | zaterdag 25 juni 2011 @ 10:57 |
NIet alleen dit. De echte sterren blijven natuurlijk uit. Rossi is er, maar op de een of andere manier kennen we dat blije gedrag nu wel, en is hij sowieso niet meer de olijke Rossi. Verder heb je natuurlijk ook anderen nodig. We hebben zo rond 2000 een tijd gehad dat er meerdere sterren in de verschillende klasses rondreden. Denk aan een Biaggi, Harada, Rossi, Capirossi, Roberts, die gewoon allemaal aanspraken. En dan had je ook nog rijders als Abe, Jacque, Waltmann, Okada, Criville, Aoki die ook allemaal een redelijke fanbase hadden. Dat is wel iets anders dan het Spaans/Italiaanse kampioenschap dat we nu hebben, waarbij de klassen onder de hoogste klasse sowieso in de anonimiteit een stille dood in termen van commercie lijken te sterven. Het is gewoon wat anoniem en niet gevarieerd genoeg. Verder helpt het ook niet echt wanneer er maar 16 rijders aan de start staan. Ik denk ook dat de invoer van de 4-takten de sport niet echt goed heeft gedaan. Waar het eerst gewoon een aparte discipline was, zijn motoren nu makkelijker te rijden, en komen mensen naar voren die eigenlijk geen echte wegrace-toppers zijn. Het gaat te veel om het vechten met de machine ipv het echt gecoördineerd sturen. Niet dat het zo slecht is, maar we hebben de SBK daar al voor. En daar is het nog rauwer, en herkenbaarder aangezien die motoren dichter bij de wegmotoren zitten. | |
Ambrosius | zaterdag 25 juni 2011 @ 11:11 |
Het zou wel eens heel de middag droog kunnen zijn of niet? | |
Droopie | zaterdag 25 juni 2011 @ 11:27 |
Volgens buienradar wel ja, misschien klein miezelregen tot 12.30 | |
tralalala | zaterdag 25 juni 2011 @ 11:52 |
Gelukkig | |
franklop | zaterdag 25 juni 2011 @ 12:03 |
Iwema naar plek 24 al 19e nu | |
franklop | zaterdag 25 juni 2011 @ 12:12 |
Leuke race wel tot nu toe | |
franklop | zaterdag 25 juni 2011 @ 12:14 |
Iwema eraf onderuitgehaald door Martin | |
DennisDeBengel | zaterdag 25 juni 2011 @ 12:22 |
Wat een drol van een commentator, kijk normaal gesproken altijd op BBC maar die zenden vandaag niet uit ivm Wimbledon. | |
franklop | zaterdag 25 juni 2011 @ 12:23 |
Sport 1 in dit geval | |
franklop | zaterdag 25 juni 2011 @ 12:26 |
Salom | |
borisz | zaterdag 25 juni 2011 @ 12:28 |
Rode vlag | |
franklop | zaterdag 25 juni 2011 @ 12:29 |
ronde 14 van 22, dat is geen 70% toch... | |
Nober | zaterdag 25 juni 2011 @ 13:02 |
Als de F1 kwalificatie maar op de BBC komt. | |
Nober | zaterdag 25 juni 2011 @ 13:02 |
Ik heb beeld!! Waarom een rode vlag? | |
franklop | zaterdag 25 juni 2011 @ 13:05 |
regen | |
Nober | zaterdag 25 juni 2011 @ 13:06 |
Gas erop!! Op Silverstone was het ook niet droog. | |
Pino112 | zaterdag 25 juni 2011 @ 13:15 |
Eraf gaan in opwarmronde . | |
H1N1 | zaterdag 25 juni 2011 @ 13:42 |
Die commentator, met z'n bradley smis | |
leroytje | zaterdag 25 juni 2011 @ 13:50 |
Vette actie met 4 man voor P1 in Moto2 op het moment. Leuk om te zien! | |
Alleskids | zaterdag 25 juni 2011 @ 15:07 |
het begint nu erg voorspelbaar te worden met Simoncelli . volgens mij wordt het tijd voor een race ban, of zijwieltjes aan zijn motor. ik kreeg zinin chips tijdnes de moto2, in smiss chips | |
DennisDeBengel | zaterdag 25 juni 2011 @ 15:10 |
Lorenzo wordt gewoon voorbij gelaten hoor.. | |
H1N1 | zaterdag 25 juni 2011 @ 15:11 |
Bradley smiss? | |
Waffle | zaterdag 25 juni 2011 @ 15:26 |
Dat er zo weinig posts komen hierover op fok. | |
Isabeau | zaterdag 25 juni 2011 @ 15:36 |
Alle liefhebbers zitten in Assen | |
Waffle | zaterdag 25 juni 2011 @ 15:37 |
Wilde er graag bij zijn, maar heb het geld niet over | |
borisz | zaterdag 25 juni 2011 @ 15:42 |
Ben Spies wint zijn eerste GP. | |
gerco94 | zaterdag 25 juni 2011 @ 18:37 |
Ik ben gewoon voor de ingang(ik moest werken ) gaan zitten, na een half uur had ik kaarten. | |
Dos37 | zaterdag 25 juni 2011 @ 19:23 |
MotoGP was heel matig Ook jammer van het weer, nee deze TT komt niet in mijn top 5 allertijden | |
Fir3fly | zaterdag 25 juni 2011 @ 19:31 |
Oh Simoncelli, wanneer hou je dat ding eens op de baan? Die crash besliste helaas de race, Spies kreeg een gaatje en, alle credit voor hem natuurlijk, gaf dat niet meer weg. Maar zonder die crash had het een stuk spannender kunnen worden met Stoner, Sic en Lorenzo er bij. Gelukkig voor mij waren de 125 en de Moto2 allebei vrij geniaal, dus alsnog wel vermaakt op de tribune . | |
gerco94 | zaterdag 25 juni 2011 @ 19:33 |
Ohja, sorry voor de flyers op jullie auto's | |
La_Vita | zaterdag 25 juni 2011 @ 20:07 |
Nog foto's? | |
m1155 | zaterdag 25 juni 2011 @ 21:16 |
Mooie winst voor Spies. Ik gun het hem wel, serieuze gozer, no nonsense en volgens mij vrij bescheiden. Verder best wel een saaie race. | |
M.Melandri | zaterdag 25 juni 2011 @ 22:47 |
Door de actie van Simoncelli werd de race idd vermoord Spies,Simoncelli en Lorenzo zaten in de trainingen op racebanden steeds zeer dichtbij elkaar, met dit drietal had ik echt een mooi gevecht om de kop verwacht, maar dat was na bocht 3 al over. Stoner miste dit weekend net die paar tienden per ronde waardoor hij het niet bij kon benen. De moto2 was daarnaast echt geweldig, constant gevechten en uitremacties. Vd Mark ook een goede race gereden, zijn begin was voorzichtig maar daarna had hij echt een hele goede pace te pakken. Hopelijk is hij volgend jaar met de support van ten kate vaste deelnemer. Prima weekend gehad al hoop ik dat de MotoGP volgend jaar met de 1000cc weer wat interessanter gaat worden. | |
Fir3fly | zaterdag 25 juni 2011 @ 23:59 |
Allicht niet. Behalve 200cc extra verandert er weinig. Alle fabrieken komen gewoon met een doorontwikkeling van de huidige motor en Suzuki stopt er waarschijnlijk mee. We krijgen er een paar B-teams bij dus er rijden wat meer motoren mee maar dat is alles. Zo lang die belachelijke brandstof regel blijft zal het racen altijd belemmerd blijven. | |
M.Melandri | zondag 26 juni 2011 @ 22:41 |
Het rijden met een 1000cc is wel wat anders, daarmee kun je hoekiger rijden en daardoor meerdere verschillende lijnen rijden. Rijders zoals Hayden en Edwards zouden daarmee veel beter uit de voeten moeten kunnen komen. Veldvulling vind ik ook wel van toegevoegde waarde, in het 500c tijdperk had je ook altijd 2 en 3 cilinders in het veld die normaliter kansloos waren voor de kopposities maar het was wel leuk om ze in het middenveld te zien vechten + het is een leuke opstap voor jonge coureurs. | |
Waffle | zondag 26 juni 2011 @ 23:41 |
Hoor ik net vandaag dat een vriend van me vrijkaarten had, maar niet gebruikt heeft... | |
Fir3fly | maandag 27 juni 2011 @ 14:30 |
Een paar . Niet heel bijzonder, maar ach. Repsol Honda pitbox LCR Honda pitbox (Elias) Stoner pit in Hayden
| |
Wouter2006 | maandag 27 juni 2011 @ 16:47 |
heel irritant.. spoiler tags.. | |
Fir3fly | maandag 27 juni 2011 @ 17:09 |
Dubbelklik gewoon op de eerste dan openen ze allemaal. | |
Dos37 | zondag 3 juli 2011 @ 12:58 |
Leuke Moto2 race in Mugello | |
Dos37 | zondag 3 juli 2011 @ 14:33 |
Lorenzo heeft verstoppertje gespeeld. | |
H1N1 | zondag 3 juli 2011 @ 14:48 |
Wat was ie toch goed! Stoner probleem met z'n banden? | |
Dos37 | zondag 3 juli 2011 @ 14:50 |
Denk dat ie inderdaad te vroeg te veel heeft gegeven. | |
Fir3fly | zondag 3 juli 2011 @ 15:03 |
Stoner zei tegen bbc dat het zijn fout was, verkeerde bandenspanning gekozen. Lorenzo was erg goed, knap ook van Dovi! | |
H1N1 | zondag 3 juli 2011 @ 15:19 |
Viel me trouwens ook mee dat Simoncelli zich rustig hield vandaag | |
M.Melandri | maandag 4 juli 2011 @ 02:28 |
Leukste race van het seizoen! Erg straks gereden van Lorenzo, constant 48laag de 2e helft van de race en met een mooie actie voorbij aan Stoner. Dovi liet ook eindelijk weer eens wat zien, nu heeft hij meer van dit soort resultaten nodig. Probleempje van Stoner had denk ik ook te maken met de beperkte tracktime in het droog dit weekend, zag ook veel verschillende compounds in het middenveld. 125cc en Moto2 waren ook mooie races en tot de laatste bocht spannend! | |
M.Melandri | maandag 4 juli 2011 @ 02:30 |
Hij was wel weer lekker agressief bij het aanremmen in turn 1 in de duels met Spies, maar zijn racepace was helaas niet geweldig dit weekend, hij moet ook eens gaan werken aan zijn starts want die zijn al het hele jaar waardeloos. | |
Dos37 | maandag 4 juli 2011 @ 23:01 |
Klopt vooral bij de 125 maakte de uiteindelijke nummer 2 rare manouvres op start/finish | |
chufi | zondag 17 juli 2011 @ 11:38 |
Nu de GP van Duitsland | |
M.Melandri | zondag 17 juli 2011 @ 11:55 |
Wat een 125cc race! Faubel en Zarco komen tegelijk over de finish, maar Faubel wint omdat hij een snellere snelste raceronde heeft gereden. | |
Fir3fly | zondag 17 juli 2011 @ 12:00 |
Overigens zijn de rijders onder leiding van Jorge Lorenzo overeen gekomen dat ze niet willen rijden in Motegi. Ik kan niet wachten om het gezeur te horen als de fabrieken hun contracten nog even onder de neus duwen. | |
H1N1 | zondag 17 juli 2011 @ 14:04 |
Wat een vet circuit is dit toch! | |
Fir3fly | zondag 17 juli 2011 @ 15:50 |
Vind je? Het is dat er wat hoogteverschillen inzitten maar verder is er geen bal aan. Gelukkig wel een mooie race, leuk om Pedrosa weer in topvorm te zien. | |
H1N1 | zondag 17 juli 2011 @ 16:01 |
Ik vind het echt een tof circuit, mooie en tevens zeer snelle bochten. Race vond ik erg mooi! | |
m1155 | zondag 17 juli 2011 @ 19:42 |
Leuke race. Goed dat Pedrosa weer eens wint en alles dicht bij elkaar bleef aan de kop. | |
La_Vita | maandag 18 juli 2011 @ 00:51 |
Idd het was eindelijk weer eens spannend | |
chufi | zondag 24 juli 2011 @ 00:10 |
Morgen Laguna Seca met Lorenzo op pole voor Stoner en Pedrosa | |
tralalala | zondag 24 juli 2011 @ 22:52 |
Reminder | |
tralalala | zondag 24 juli 2011 @ 22:56 |
Of zit ik zometeen naar een herhaling te kijken? | |
TheGeneral | zondag 24 juli 2011 @ 22:57 |
Volgens mij begon het om 19.00 inderdaad... Maar ik weet nog niks van de rit af, dus kan hem kijken alsof het live is. | |
Fir3fly | zondag 24 juli 2011 @ 22:58 |
BBC is laat... | |
tralalala | zondag 24 juli 2011 @ 22:58 |
Live MotoGP | |
chufi | zondag 24 juli 2011 @ 23:00 |
Sport1 is er al bij | |
tralalala | zondag 24 juli 2011 @ 23:00 |
Zeg ik altijd op in de zomermaanden... | |
Dos37 | zondag 24 juli 2011 @ 23:04 |
Een keer een fatsoenlijke start van Rossi | |
tralalala | zondag 24 juli 2011 @ 23:04 |
Ligt het aan mij of wordt het echt super irritant in beeld gebracht. | |
Droopie | zondag 24 juli 2011 @ 23:06 |
Ehh.. krijgen we hierna Moto2 of is alles al geweest? | |
tralalala | zondag 24 juli 2011 @ 23:07 |
Komen helemaal niet in actie... | |
chufi | zondag 24 juli 2011 @ 23:08 |
Is alleen een motoGP wedstrijd. Ik zat ook al te kijken | |
Droopie | zondag 24 juli 2011 @ 23:09 |
Pfff.. ik vind dit helemaal niet leuk. Maar een paar motoren en that's it. Moto2 vind ik leuker.. Maar ben maar een casual kijker | |
tralalala | zondag 24 juli 2011 @ 23:10 |
Deelnemersveld mag inderdaad wel wat groter worden. | |
tralalala | zondag 24 juli 2011 @ 23:12 |
Heerlijk in beeld gebracht zeg... | |
Dos37 | zondag 24 juli 2011 @ 23:12 |
Hij ligt er weer af | |
tralalala | zondag 24 juli 2011 @ 23:13 |
Heeft hij niemand meegenomen dit keer? | |
Dos37 | zondag 24 juli 2011 @ 23:15 |
Nee dat niet | |
chufi | zondag 24 juli 2011 @ 23:23 |
Mooie beelden van de corcksxrew | |
chufi | zondag 24 juli 2011 @ 23:39 |
Stoner voorbij aan Lorenzo | |
chufi | zondag 24 juli 2011 @ 23:47 |
Stoner wint voor Lorenzo en Pedrosa | |
Fir3fly | zondag 24 juli 2011 @ 23:51 |
Stoner . Wat een pass op Lorenzo! | |
chufi | zondag 24 juli 2011 @ 23:52 |
Dr op en dr over | |
chufi | zondag 14 augustus 2011 @ 12:55 |
Spannende M2 finale | |
tralalala | zondag 14 augustus 2011 @ 13:03 |
Geweldige race | |
M.Melandri | zondag 14 augustus 2011 @ 13:19 |
Mooie race idd, leuk dat Iannone weer eens vooraan te zien was, Suter op de weg terug Hoop overigens dat Bradl de titel pakt, leuke rijder om naar te kijken. | |
12345r | zondag 14 augustus 2011 @ 13:22 |
Damn, heb ik een race gemist? Wanneer was die | |
M.Melandri | zondag 14 augustus 2011 @ 13:42 |
Moto2 is zojuist verreden, MotoGP begint over 18min | |
12345r | zondag 14 augustus 2011 @ 13:47 |
Ah, jammer. MotoGP staat al aan | |
Dos37 | zondag 14 augustus 2011 @ 14:40 |
Waar is het ooit mis gegaan | |
12345r | zondag 14 augustus 2011 @ 14:46 |
Stoner, held. | |
Fir3fly | zondag 14 augustus 2011 @ 14:52 |
Zo jammer van Bautista . Maar goed om te zien dat Ducati dichterbij is gekomen, Rossi kon het tempo beter bijhouden dan in vorige races. En goede races van Simo en Dovi, Lorenzo met rare problemen, zeer zeldzaam. En Stoner was wederom ongenaakbaar, als hij nou de titel niet wint eet ik m'n hoed op . [ Bericht 36% gewijzigd door Fir3fly op 14-08-2011 15:01:01 ] | |
Fir3fly | zondag 14 augustus 2011 @ 16:00 |
Net Moto2 gekeken, wat een fantastische race . Veel passes, een paar touché's en een terechte winnaar. | |
M.Melandri | maandag 15 augustus 2011 @ 01:08 |
Jammer dat Pedrosa onderuit ging, was het hele weekend de snelste, anders was het een leuke strijd met Stoner geworden denk ik. Lorenzo moest een gokje nemen met zijn voorband, Brno is een circuit waar de voorkant cruciaal is. Zijn pace was met een harde voorband niet goed genoeg om Pedrosa en Stoner bij te benen dus nam hij een gokje met een zachte voorband, die sleet echter te snel en hij zakte daardoor snel weg. Ook een reden waarom Rossi goed mee kon komen, de voorkant is wel ok maar de achterkant een stuk minder. | |
M.Melandri | maandag 15 augustus 2011 @ 01:09 |
Veel electronica + 800cc ipv 990cc | |
Fir3fly | maandag 15 augustus 2011 @ 01:14 |
Onzin. Het zijn de MSMA regels (beperkte brandstof) die het racen in de weg zitten. | |
Fir3fly | maandag 15 augustus 2011 @ 15:11 |
Overigens testen vandaag Honda en Yamaha hun 1000cc machines voor volgend jaar. Tijden zijn nu al sneller dan de 800s, en zijn enorm close. | |
M.Melandri | maandag 15 augustus 2011 @ 19:28 |
Dat heeft amper invloed, het zorgt er alleen voor dat die blokken tijdens een race niet volledig op de max kunnen blijven, maar dat is voor iedereen hetzelfde. Nog een quote van Rossi over de 800cc Dorna gaat ook niet voor niks terug naar 1000cc, periode van 2007-2011 waren grotendeels gewoon erg saaie races en dit is ook ten koste gegaan van de populariteit. | |
Fir3fly | maandag 15 augustus 2011 @ 19:45 |
TT gemist? Grote gaten door ongeluk in de eerste ronde, en Spies kon gewoon het gat blijven houden. Niets ten nadele van hem, maar omdat het zo enorm koud was had niemand wat extra over omdat alle power van de motor gebruikt werd om de banden warm te houden. 2002-2006 was nauwelijks anders, de 800 periode heeft ongeveer net zoveel mooie races gebracht als de 990 periode. En spannendere kampioenschappen. Ik denk dat de 1000's iets beter zullen zijn (voornamelijk omdat het opgevoerde 800s zijn) maar zeggen dat naar 800 gaan een grote misstap was gaat me te ver. Dat gezever over electronica is al helemaal achterhaald. Op een gegeven moment bereik je een plafond met puur vermogen, dat kun je alleen oplossen met electronica. Dat is ook de grootste reden dat de 500 tweetakt afgeschaft werd, er was technisch geen vooruitgang meer mogelijk met die dingen. Nog afgezien van het feit dat tweetakt motoren niet relevant meer zijn. Voorbeeld: Lorenzo in Laguna. Geen traction control. Resultaat: Zonder electronica zijn deze monsters gewoon niet te berijden, en dat geldt nog meer voor de 1000cc. En omdat ze zo vast zitten aan de 21 liter limiet, moeten de teams ook daarvoor weer speciale electronica installeren om dat te regelen. Rossi's problemen hebben ook niets met electronica te maken. Zie http://motomatters.com/an(...)ti_desmosedici_.html En dan als laatste nog dit, raad eens welke rijder het minst TC gebruikt? Hint: hij rijdt niet achteraan het veld. | |
M.Melandri | vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:45 |
Dat had niet direct te maken met de MSMA regels, zijn pace was gewoon het hele weekend 2a3 tienden sneller dan Stoner, hij wist het gat dan ook te vergroten van 4 naar 9 seconden + zijn flap was ook 2tiende beter dan Stoner. Het circuit lag de Honda/Stoner gewoon wat minder. Kwaliteit van de races is een persoonlijke kwestie, maar het is niet voor niks dat Dorna weer terug wil naar 1000cc, omdat zei ook zien dat bijv de tv kijkers nu al een paar jaar aan het dalen zijn. Die fout was gewoon erg knullig van Lorenzo, hij had een koude achterband + hij ging er gewoon vanuit dat hij TC had. Je kan best met minder electronica gaan rijden maar dan zullen ze de fietsen ook totaal anders af moeten stellen. Begin van het 990cc tijdperk hadden de machines ook amper electronica en daar viel prima mee te rijden. Die quote van Rossi was overigens voor het Ducati tijdperk, hij had gewoon meer plezier in het rijden met een 990cc met weinig electronica. Jij hebt blijkbaar alles TC data tot je beschikking? | |
Fir3fly | donderdag 25 augustus 2011 @ 14:30 |
Het gaat vooral om de kosten. 800 is nergens relevant en kost dus meer aan ontwikkeling. Ze hopen daarom ook met dat CRT gedoe meer motoren op de grid te krijgen. Ter vergelijking, de Honda van Rossi in 2002 en 2003 had ongeveer 200 pk. In 2003 kreeg hij al TC. De Ducati waar hij nu op rijdt heeft zo'n 220 pk, en dat is in racetrim. Voor de kwalificatie is dat wat hoger omdat ze dan geen brandstoflimiet hebben. Met de 1000cc verwachten ze richting de 240pk te gaan. Zonder die electronica is dat niet te houden. Of wil je soms een horsepower limit in gaan voeren? Ik niet alleen, vrijwel iedereen. Iedereen die ooit ook maar iets met de motor van Casey Stoner te maken heeft gehad vertelt dat hij veel minder TC gebruikt dan wie dan ook. En kijkend naar de stand in het WK werkt dat. | |
chufi | vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:58 |
Zo meteen de training van de GP van Indianapolis op Sport1 | |
chufi | zondag 28 augustus 2011 @ 19:48 |
Nu de MotoGP op BB2 en op Sport1 Eens kijken hoe Spaans deze race wordt 1 en 2 in de 125 en 123 in de Moto2... | |
tralalala | zondag 28 augustus 2011 @ 20:23 |
Wat is er met Rossi? | |
chufi | zondag 28 augustus 2011 @ 23:12 |
Denk dat zn Ducati wat minder snel is dan de rest | |
chufi | zondag 4 september 2011 @ 12:47 |
Spannende Moto2 race nu | |
Dos37 | zondag 4 september 2011 @ 13:35 |
Godver ik vergeet dat elke keer terwijl ik straks wel weer inschakel voor de MotoGP terwijl ik weet hoe dat gaat aflopen | |
tralalala | zondag 4 september 2011 @ 14:03 |
Rossiiiiiiiiiiiiiiii | |
H1N1 | zondag 4 september 2011 @ 14:08 |
Lijkt redelijk mee te kunnen.. we'll see | |
chufi | zondag 4 september 2011 @ 14:46 |
Lorenzo wint voor Pedrosa en Stoner | |
Dos37 | zondag 4 september 2011 @ 16:46 |
De strijd om plek 4 was leuk verder was het weer matig. | |
Fir3fly | zondag 4 september 2011 @ 16:54 |
Stoner's schuld, hij had niet genoeg kracht om Lorenzo bij te houden . Nou denk ik sowieso dat dat hem niet gelukt was, Lorenzo was oppermachtig. Bautista ook weer goed gereden, ik hoop echt dat Suzuki er volgend jaar bij zijn. Desnoods met dezelfde motor, ze kunnen gewoon de motor een paar cc opschroeven. | |
M.Melandri | dinsdag 6 september 2011 @ 16:18 |
Kosten is natuurlijk ook de hoofdzaak, en zal ook een deel van het spectakel terugbrengen door een voller startveld. Icm met de relatief harde bridgestone compounds ben ik het wel met je eens dat je niet volledig zonder tc kunt rijden, maar een je kunt het wel deels minimaliseren zoals ze in de f1 gedaan hebben met een standaard ecu. Toen melandri bij ducati naast stoner reed zei hij het volgende over zijn tc gebruik:
| |
M.Melandri | dinsdag 6 september 2011 @ 16:20 |
Overigens onvoorstelbaar dat ze een back to back race plannen van de US naar Misano, logisch dat Stoner helemaal uitgeput was. | |
Peterselieman | vrijdag 16 september 2011 @ 14:12 |
Het lijkt er op dat alle toppers gewoon op Motegi zullen gaan racen, al moet Casey Stoner zijn deelname nog wel bevestigen. | |
M.Melandri | zaterdag 17 september 2011 @ 03:46 |
Gaat uiteindelijk ook gewoon door, niks aan de hand. Sachsenring van de kalender in 2012, is altijd een van de best bezocht GP's....erg jammer. | |
chufi | zondag 18 september 2011 @ 12:33 |
Het is weer spannend in de Moto2 | |
m1155 | zondag 18 september 2011 @ 12:36 |
Moto2 is ook via BBC te volgen via de schotel (indien je afsteld op 28,2 Oost Astra 2) op de zenders BBCi 1 t/m 8 eens, hier zijn de dagen na de races ook herhalingen ect. | |
chufi | zondag 16 oktober 2011 @ 04:43 |
He we zijn weer live .... Vanaf Philips Island South Australia nu met de 125 cc | |
chufi | zondag 16 oktober 2011 @ 04:52 |
3 ronden voor het einde gestopt: Regen Cortese wint Zarco loopt 9 punten in op Terol | |
Ajacied422 | zondag 16 oktober 2011 @ 08:12 |
Stoner heeft zijn titel veilig gesteld! | |
Sinister-D- | zondag 16 oktober 2011 @ 11:54 |
Op de Belg waren ze aan 't vertellen dat Lorenzo een stuk vinger kwijt is na zijn crash in de warmup. Maar kan 't nergens anders terug vinden. Iemand meer info? | |
m1155 | zondag 16 oktober 2011 @ 11:59 |
MotoGP Moto2 | |
chufi | zondag 16 oktober 2011 @ 21:07 |
5 mm mist hij volgens de Spaanse media, maar na een 3 uur durende operatie zou verder alles goed moeten komen.. | |
SjaakVilleneuve | zondag 16 oktober 2011 @ 21:09 |
Gelukkig hebben we nog altijd Superbikes | |
chufi | zondag 16 oktober 2011 @ 21:13 |
Moto2 is inderdaad veel leuker om te zien dan de MotoGP | |
Fir3fly | zondag 16 oktober 2011 @ 22:58 |
Neuh, vergelijkbaar. Het is een mooi seizoen geweest met een terechte winnaar. | |
SjaakVilleneuve | zondag 23 oktober 2011 @ 10:07 |
mega ongeluk marco... dit lijkt me erg.. | |
H1N1 | zondag 23 oktober 2011 @ 10:11 |
What happened? | |
Hawkeye | zondag 23 oktober 2011 @ 10:16 |
Dit ziet er slecht uit... je zag marco zonder helm over het asfalt glijden... | |
SjaakVilleneuve | zondag 23 oktober 2011 @ 10:16 |
Crash tussen Marco , Edwards .. " did his helmet came flying off ? f*ck " | |
SjaakVilleneuve | zondag 23 oktober 2011 @ 10:20 |
Hij is "oke" niet bewusteloos .. thank god | |
Compomotive155 | zondag 23 oktober 2011 @ 10:22 |
Schijnt dat ie weer bij is.......i | |
TheGeneral | zondag 23 oktober 2011 @ 10:34 |
Race afgelast.. | |
SjaakVilleneuve | zondag 23 oktober 2011 @ 10:35 |
dit is niet goed.. pray | |
ColtZ40 | zondag 23 oktober 2011 @ 10:37 |
TheGeneral | zondag 23 oktober 2011 @ 10:37 |
Marco dus in 'critical condition'... | |
SjaakVilleneuve | zondag 23 oktober 2011 @ 10:37 |
My thoughts are with Marco Simoncelli who right now is fighting for his life after bad MotoGP crash. Sepang race is cancelled. | |
SjaakVilleneuve | zondag 23 oktober 2011 @ 10:38 |
nee , dit kan niet.. | |
Compomotive155 | zondag 23 oktober 2011 @ 10:39 |
Damn......dit is idd niet goed. | |
Hawkeye | zondag 23 oktober 2011 @ 10:42 |
Ahh fuck... het zag er ook zo slecht uit. en edwards ook... die kon geen kant meer op, hoe moet die zich voelen | |
Dos37 | zondag 23 oktober 2011 @ 10:44 |
Ik heb het inmiddels gezien, wtf. Nog nooit zo iets gezien | |
Nober | zondag 23 oktober 2011 @ 10:59 |
Ik zie alleen dat Edwards hem niet meer kan ontwijken maar hoe Simoncelli nou van de motor af is gegaan... geen idee! Simoncelli's helm werd gewoon van z'n hoofd afgereden! | |
Libris | zondag 23 oktober 2011 @ 11:02 |
http://www.supersport.com(...)ific_crash_at_Sepang Beschrijving van wat er gebeurde | |
borisz | zondag 23 oktober 2011 @ 11:05 |
Italiaanse TV meldt dat Marco Simoncelli is overleden | |
TheGeneral | zondag 23 oktober 2011 @ 11:05 |
| |
Nober | zondag 23 oktober 2011 @ 11:06 |
Zou best kunnen, vorig jaar die Japanner nu Simoncelli... tsja. | |
Maver24 | zondag 23 oktober 2011 @ 11:06 |
Nee joh wtf. Niet alweer | |
SjaakVilleneuve | zondag 23 oktober 2011 @ 11:06 |
.... | |
Ambrosius | zondag 23 oktober 2011 @ 11:07 |
Pff . | |
Nober | zondag 23 oktober 2011 @ 11:09 |
Nog niet officieel natuurlijk | |
TheGeneral | zondag 23 oktober 2011 @ 11:10 |
Nee, maar wel erg veel bevestigingen. Het kan bijna niet anders dan dat hij daadwerkelijk is overleden... | |
Maver24 | zondag 23 oktober 2011 @ 11:12 |
Welke zender kijken jullie? | |
borisz | zondag 23 oktober 2011 @ 11:12 |
BBC meldt het nu ook. RIP | |
TheGeneral | zondag 23 oktober 2011 @ 11:12 |
http://www.autosport.com/news/report.php/id/95629 | |
Peterselieman | zondag 23 oktober 2011 @ 11:12 |
Autosport heeft het ook gemeld. RIP Marco | |
TheGeneral | zondag 23 oktober 2011 @ 11:13 |
Ook op teletekst nu... Damn... Niet te geloven zeg. | |
Droopie | zondag 23 oktober 2011 @ 11:13 |
Sterkte voor familie, vrienden en fans. | |
Hawkeye | zondag 23 oktober 2011 @ 11:18 |
Damn... wat triest dit... | |
WEST | zondag 23 oktober 2011 @ 11:19 |
Triest vorige week Dan Wheldon in de Indycars nu Simoncelli. Zwaar triest | |
Nober | zondag 23 oktober 2011 @ 11:19 |
Vorige week nog de race gekeken, toen deden er maar 14 mee... weer een minder dus de komende race. | |
Compomotive155 | zondag 23 oktober 2011 @ 11:24 |
GVD | |
DrMarten | zondag 23 oktober 2011 @ 11:25 |
tering | |
SjaakVilleneuve | zondag 23 oktober 2011 @ 11:26 |
ik ben er best kapot van, Volg die "lange" al jaren.. zijn superbike optreden zal ik nooit vergeten | |
Gramulanion | zondag 23 oktober 2011 @ 11:26 |
Neeee. RIP. | |
marcodej | zondag 23 oktober 2011 @ 11:27 |
The fuck. | |
m1155 | zondag 23 oktober 2011 @ 11:28 |
Wat erg... vorig weekeind Dan Wheldon en nu Marco. Toen zijn helm af vloog vreesde ik al het ergste, en dan krijg je geen beelden... race afgelast. | |
Burnie88 | zondag 23 oktober 2011 @ 11:35 |
Nee.... Zo ontzettend triest dit | |
La_Vita | zondag 23 oktober 2011 @ 11:39 |
Jezus ik word wakker en zet teletekst aan en schrik me helemaal rot nohhh simoncelli!! Jezus | |
starla | zondag 23 oktober 2011 @ 11:44 |
Ziet er nasty uit: | |
TheArt | zondag 23 oktober 2011 @ 11:46 |
Djezus | |
SjaakVilleneuve | zondag 23 oktober 2011 @ 11:47 |
Het zou een dagje pittig voetbal worden... het kan me helemaal niks meer boeie.. Marco! | |
#ANONIEM | zondag 23 oktober 2011 @ 11:48 |
Triest Hoe kan hij die helm verliezen? | |
EL_Presidente | zondag 23 oktober 2011 @ 11:50 |
welke zender kijken jullie??? is het nog op TV gaande die moto GP? | |
Rodawa | zondag 23 oktober 2011 @ 11:50 |
Damn, ik zat de race live te kijken en het zag er al heel erg uit. Ik was al bang dat er meer aan de hand was. Helaas heeft de racewereld weer een goede coureur verloren. R.I.P. Simoncelli | |
Rodawa | zondag 23 oktober 2011 @ 11:51 |
Het was op BBC2 te zien, maar de race is stopgezet toen duidelijk was dat Simoncelli in kritieke toestand in het ziekenhuis lag. | |
DennisDeBengel | zondag 23 oktober 2011 @ 11:51 |
Nee, nadat bekend was dat hij het niet gehaald had is alle coverage gestopt (3 kwartier geleden nu). | |
La_Vita | zondag 23 oktober 2011 @ 11:54 |
Het lijkt wel alsof dat door de klap van Rossi komt | |
Leatherface | zondag 23 oktober 2011 @ 11:55 |
R.I.P. Wat een rotweek voor de gemotoriseerde sporten. Zijn helm verloren bij de val. Hoe luguber. | |
Dos37 | zondag 23 oktober 2011 @ 11:56 |
Als je hem op zijn helm rijdt moet er iets meegeven. Dat is dus het bandje geweest maar het kan ook zijn nek zijn. [ Bericht 0% gewijzigd door Dos37 op 23-10-2011 12:02:05 ] | |
Tarado | zondag 23 oktober 2011 @ 11:56 |
Dit is echt triest | |
Compomotive155 | zondag 23 oktober 2011 @ 11:57 |
Zo`n grote klap, die helm werd gewoon afgerukt. | |
H1N1 | zondag 23 oktober 2011 @ 12:06 |
Kan er nog steeds met mijn hoofd niet bij..ondanks zijn foutjes en af en toe overmatig enthousiasme en ontzettend groot verlies voor de motogp. Rip Marco! | |
EL_Presidente | zondag 23 oktober 2011 @ 12:14 |
Rossi rijdt over zijn hoofd.. | |
marcb1974 | zondag 23 oktober 2011 @ 12:22 |
Damn | |
LeXX | zondag 23 oktober 2011 @ 12:22 |
Ik heb net de beelden gezien, weer een horrorcrash, en dat in een week tijd :-| Het leek wel of Rossi na het omkijken een kruis sloeg, of heb ik dat verkeerd gezien? RIP Marco | |
Compomotive155 | zondag 23 oktober 2011 @ 12:24 |
Klopt, die kon helaas geen kant op... | |
ZaZoe | zondag 23 oktober 2011 @ 13:00 |
Colin Edwards raakt hem op zijn rug en rijdt hem vervolgens van de motor als je goed kijkt, Rossi rijdt over zijn arm en vervolgens vol op zijn hoofd (helm) Rossi krijgt het zwaar hiermee, schijnt ook een goede vriend van hem te zijn. | |
JaapB | zondag 23 oktober 2011 @ 13:03 |
Groot verlies voor de motorsport! Moest direct terugdenken aan Franco Uncini en Wayne Gardner op TT van Assen in 1983 :http://www.motormeuk.nl/b(...)r-Franco-Uncini.html Ook daar verloor Uncini zijn helm door de impact. Sterkte voor de nabestaanden en ook zeker voor Rossi en Edwards!! | |
chufi | zondag 23 oktober 2011 @ 13:07 |
RIP Marco | |
Netsplitter | zondag 23 oktober 2011 @ 13:15 |
Christus.... Zoals iemand op de FP al zei, een inkt en inktzwarte week voor de motorsport. RIP Marco. | |
m1155 | zondag 23 oktober 2011 @ 13:19 |
Ik heb ooit eens gehoord dat een helm erop gemaakt is los te komen bij grote krachten anders zou je onthoofd kunnen worden. Rossi leek inderdaad na het ongeluk al te zien dat dit er slecht uitzag. Zijn seizoen was al slecht maar met dit erbij horror. Hoop niet dat hij ermee kapt. | |
knep | zondag 23 oktober 2011 @ 13:20 |
RIP Simoncelli, wat een verschrikkelijke crash . | |
Szura | zondag 23 oktober 2011 @ 13:25 |
WTF | |
m1155 | zondag 23 oktober 2011 @ 13:28 |
Overigens niet echt fijn om hem met zijn gezicht over het asfalt te zien glijden. Hij was daar ws al wel buiten bewustzijn. Gek eigenlijk dat Edwards er niet naar toe gaat, zou die het niet helemaal doorhebben ? | |
Sinister-D- | zondag 23 oktober 2011 @ 13:31 |
wat een kutweek voor de motorsport......... | |
EL_Presidente | zondag 23 oktober 2011 @ 13:36 |
is er eigenlijk een samenvatting of wat dan ook, vandaag op TV (welke zender)? wil wel graag zien wat er na de wedstrijd is gebeurd. | |
don-diablo | zondag 23 oktober 2011 @ 13:37 |
Net gelezen en filmpje bekeken. Wat een heftige crash.. Lijkt me ook erg moeilijk voor Rossi en Edwards dit. | |
m1155 | zondag 23 oktober 2011 @ 13:42 |
Craig Jones uit de supersport, overleed in 2008 en had een zelfde soort ongeluk als Simoncelli: | |
DrMarten | zondag 23 oktober 2011 @ 13:59 |
Edwards had zelf z'n schouder uit de kom. | |
m1155 | zondag 23 oktober 2011 @ 14:11 |
Zag net ook beelden van een huilend meisje in de box van Simoncelli. Zijn vriendin of vrouw? | |
La_Vita | zondag 23 oktober 2011 @ 14:12 |
Hm zou kunnen, maar ik denk dat ze daar ook wel voorzichtig mee zullen zijn aangezien er nog meer coureurs langs kunnen komen... | |
Fir3fly | zondag 23 oktober 2011 @ 14:21 |
Echt vreselijk dit, hij was zo klaar om een grote te worden... | |
tong80 | zondag 23 oktober 2011 @ 14:24 |
Zo jong | |
R4m0n_46 | zondag 23 oktober 2011 @ 14:49 |
Tering, lees het nu net.... ben er ff stil van, wtf. | |
Leatherface | zondag 23 oktober 2011 @ 14:51 |
Vreselijk. Hoe moeten Colin Edwards en Valentino Rossi zich wel niet voelen nu. | |
Smoofie | zondag 23 oktober 2011 @ 15:02 |
Rip, net de beelden terug gezien via BBC, je zag ook meteen zijn vrienden huilen na het ongeluk, toen het gebeurde wist je eigenlijk al dat dit niet goed zou aflopen | |
R4m0n_46 | zondag 23 oktober 2011 @ 15:12 |
Net ook de beelden gezien. Vreselijk. Interne bloedingen vermoed ik dat de doodsoorzaak is, aangezien hij nog wel even bij bewustzijn is geweest. RIP Marco. | |
Tchock | zondag 23 oktober 2011 @ 15:33 |
Mijn god wat erg, ben er echt stil van Gruwelijk ook voor Rossi en Edwards... | |
Tchock | zondag 23 oktober 2011 @ 15:34 |
Ik denk dat hij of niet durfde, omdat hij hem zonder helm ziet liggen en weet dat hij net over hem heengereden is, of anders dat hij nog versuft is. Want ja, hij is wel net op hoge snelheid van een rijdende motor afgevallen... Damn... | |
King_Merc | zondag 23 oktober 2011 @ 15:53 |
RIP Marco sterkte voor z,n fans Vrienden, Familie en Collega,s Ook zware klap voor de motogp dit.. het veld is al flink uitgedund en er dan zo,n dodelijk ongeval bij, het zou me niks verbazen als Edwards en Rossi hun helmen aan de wilgen hangen nu.. dan kan de motogp er wel mee ophouden (helemaal als Rossi zou stoppen (dat is zo,n beetje het gezicht van de klasse) | |
Nober | zondag 23 oktober 2011 @ 16:21 |
Simoncelli verliest de controle in de bocht en probeert dat te corrigeren waardoor hij eigenlijk weer terug de baan op komt en daardoor kunnen Edwards en Rossi hem niet ontwijken. Hier zie je ook dat hij voor Bautista en Hayden zit maar die hebben hem wel kunnen ontwijken. Opvallend: Op 27 seconden hoor je ze zeggen ''It's the 2-strokes where Simoncelli does struggle compared to the other Honda's and probably compared to the other riders.'' In volle vaart In slowmo Het deed mij trouwens denken aan Tomizawa in de Moto2 vorig jaar. [ Bericht 3% gewijzigd door Nober op 23-10-2011 16:46:37 ] | |
m1155 | zondag 23 oktober 2011 @ 17:26 |
Rossi kijkt inderdaad achterom, en doet zijn hand voor zijn helm, mist het bochtje. Edwards zie je kijken wat hij moet doen... Het is echt een split seconde waarin het gebeurd. | |
La_Vita | zondag 23 oktober 2011 @ 18:20 |
Klinkt stom maar ik ben eigenlijk al de hele dag best wel van slag | |
chufi | zondag 23 oktober 2011 @ 18:23 |
Kan ik me voorstellen, het zijn geen mooie beelden om te zien .... | |
Tarado | zondag 23 oktober 2011 @ 18:24 |
Heb ik ook hoor, een soort brok in mijn keel die niet weg wil | |
Beach | zondag 23 oktober 2011 @ 18:32 |
Ik heb ook wel wat tranen gelaten. | |
tralalala | zondag 23 oktober 2011 @ 19:04 |
Zit net even terug te kijken met NL commentaar, de commentator heeft het ook moeilijk en die reactie van het publiek als er voor het eerst een herhaling getoond wordt. | |
chufi | zondag 23 oktober 2011 @ 19:18 |
Hier een foto vanaf de voorkant Geen enkele kans heeft ie gehad | |
tralalala | zondag 23 oktober 2011 @ 19:29 |
Brengen ze nou serieus de huilende vrouw van simoncelli in beeld 5 seconde na de crash? [ Bericht 0% gewijzigd door tralalala op 23-10-2011 19:39:45 ] | |
chufi | zondag 23 oktober 2011 @ 19:35 |
Ja volgens mij was dat wel heel snel idd .. niet zn vrouw maar vriendin Kate | |
PeeJay1980 | zondag 23 oktober 2011 @ 19:42 |
Echte helden gaan nooit dood en leven voor altijd voort. RIP Marco | |
IbeBen | zondag 23 oktober 2011 @ 19:43 |
Bizar zeg | |
Tchock | zondag 23 oktober 2011 @ 19:50 |
| |
tralalala | zondag 23 oktober 2011 @ 19:51 |
http://www.dailymail.co.u(...)an-MotoGP-crash.html | |
Funzel | zondag 23 oktober 2011 @ 20:03 |
Damn, na Wheldon vorige week nu ook Simoncelli. RIP | |
ColtZ40 | zondag 23 oktober 2011 @ 20:04 |
5 seconden ervoor ook. | |
La_Vita | zondag 23 oktober 2011 @ 20:09 |
Dat 'killed' is wel een beetje raar | |
chufi | zondag 23 oktober 2011 @ 20:16 |
Ja maar eigenlijk wel waar, onopzettelijk maar onvermijdbaar | |
PeeJay1980 | zondag 23 oktober 2011 @ 20:25 |
'Killed in an accident' is vrij normaal taalgebruik. Wordt ook gebruikt bij verkeersongevallen, ook bij eenzijdige ongevallen. | |
La_Vita | zondag 23 oktober 2011 @ 20:36 |
Hm ja daar heb je wel gelijk in! | |
Light | maandag 24 oktober 2011 @ 00:59 |
Bautista en Hayden hoefden Simoncelli nauwelijks te ontwijken, Simoncelli gleed naar buiten en de andere twee konden er gewoon langs. Toen het voorwiel weer grip kreeg, schoot Simoncelli terug de racelijn op en kwam vlak voor de wielen van Edwards en Rossi terecht. Die probeerden nog te ontwijken door de bocht scherper te maken, maar dat was helaas een kansloze missie. | |
chufi | maandag 24 oktober 2011 @ 01:23 |
En Edwards reed hem van zn machine af (hij hing er nog net aan) en Rossi reed daarna ook nog gedeeltelijk over hem heen ... Bizarre beelden blijven het... Marco levenloos achterblijvend op het asfalt ........ zonder helm, met zn hoofd levensloos tegen de grond .... | |
Xaobotnik | maandag 24 oktober 2011 @ 01:24 |
En dan die Fausto Gresini. Die maakte dit eerder al mee met Daijiro Katoh..... Wtf is dat zeg. Toen ik begon met kijken, zo ongeveer halverwege jaren '90 leek er weinig te gebeuren met de coureurs in de hoogste klasses. En de laatste jaren lijken er veel meer te overlijden. Katoh, Abe (buiten het circuit, maar toch), Tomizawa en nu Simoncelli. | |
Netsplitter | maandag 24 oktober 2011 @ 09:08 |
Race Direction press conference: Marco Simoncelli Members of the Race Direction Paul Butler, Claude Danis, Franco Uncini and Javier Alonso were joined by Medical Director Michele Macchiagodena at a press conference to explain the circumstances of Marco Simoncelli’s death at the Sepang circuit on Sunday. Paul Butler opened the press conference, saying: “The purpose of this press conference is to apprise you of the circumstances that resulted in the tragic death of Marco Simoncelli. You know who we all are, the Race Direction; Claude Danis who is the FIM representative, Javier Alonso the Dorna representative, Franco Uncini the riders’ representative, and I’m Paul Butler the IRTA representative and Race Director. Michele Macchiagodena is our Medical Director and he will explain to you the circumstances that resulted in this death.” Michele Macchiagodena said: “I’m very sad to be here to report about the death of Marco Simoncelli, a friend. Because of the crash he had during the race, in which he was hit by other riders, he suffered a very serious trauma to the head, to the neck and the chest. When our medical staff got to him he was unconscious. In the ambulance because there was a cardiac arrest they started CPR (cardiac pulmonary resuscitation). Immediately in the Medical Centre, with the help also of the Doctor of our staff at the Clinica Mobile and local Doctors, he was intubated and it was possible to take off some blood from the thorax. The CPR was continued for 45 minutes because we tried to help him for as long as we thought it was possible. Unfortunately it was not possible to help him and at 16:56 (local time) we had to declare he was dead.” Paul Butler responded to a question about Marco Simoncelli’s helmet coming off in the crash by saying: “I think if I may reply, that will be for another occasion. Quite clearly the consequences and circumstances surrounding the accident will be thoroughly investigated.” Answering a question about the condition of Colin Edwards, who was involved in the incident, Michele Macchiagodena said: “He had a dislocation of the shoulder and with anaesthesia the shoulder now is in the correct position. He is fine.” Paul Butler concluded the press conference by adding: “Our sympathies go to his family and we want to show every respect possible to Marco.” http://www.motogp.com/en/(...)ce+Simoncelli+Sepang | |
Netsplitter | maandag 24 oktober 2011 @ 09:09 |
The Honda family is mourning the loss of one its rising stars, the charismatic Italian Marco Simoncelli, who lost his life in a racing accident in today's Malaysian Grand Prix in Sepang. Simoncelli was one of the sport's rising stars, a charismatic 24-year-old who rode with his heart. He was as passionate on the track as he was off, and sometimes that got him in trouble. His was an aggressive style that didn't always suit the venue, but he was maturing as a rider. This season he earned his first two MotoGP podiums and his first two MotoGP pole positions. Only a week ago, he finished a career best second in MotoGP race at the Australian Grand Prix, taking the runner-up spot to Casey Stoner (Repsol Honda RC212V) with a brilliant last lap pass of Andrea Dovizioso (Repsol Honda RC212V). Photos from that day show Simoncelli standing out on the podium, which he also did in life. It wasn't just because he was one of the taller riders in MotoGP, and it wasn't just for the blossoming, bushy hair that paid homage to guitar legend Jimi Hendrix, but it was because of his outsized personality and his passion for winning. The Honda Motor Company family would like to express its sincere condolences to the family of Marco Simoncelli, his team owner Fausto Gresini, his team, his legion of friends, and his thousands of fans throughout the world. He will be missed. Shuhei Nakamoto, HRC Executive Vice President, says "I just don't know what to say; words escape me. Marco was a very nice guy and a very talented rider. Sometimes I was a little harsh with him, for example after his first MotoGP podium in Brno when I told him, 'Lucky podium!' and he was so angry, but I wanted to motivate him as I knew he was able to do even more. I was thinking that when he won his first race we would have been able to celebrate together. Now I just want to say thank you to Marco, for what you gave me, and pass my sincere condolences to his family at this very sad time." Repsol Honda rider Dani Pedrosa says, "In a tragedy like this there is not much to say. I just want to give my condolences to his family and all the people who love him. I've been with his father and all we could do was to hug, nothing else matters. It was a fatal accident and everybody in the paddock remains in shock. Many times we ourselves forget how dangerous this sport can be and when you lose people on the way nothing has any meaning. It's clear that we all do what we like, what we love, but on days like today nothing matters." Repsol Honda rider Andrea Dovizioso says, "In these circumstances, words don't seem to be appropriate. I think of Marco's family and all the people dear to him, in particular his father and mother. I also have a child and what happened today is the hardest situation you can imagine. I watched the images and I'm shocked. In a race you fight and push hard and disaster is often around the corner. Marco was a strong rider and he always pushed hard. We raced together since we were kids. I saw him always pushing to the maximum, he crashed many times, but without major injuries, he was seemed invincible. What happened today seems impossible." Repsol Honda rider Casey Stoner says, "I'm so shocked and saddened by the loss of Marco. When things like this happen it reminds you how precious life is, it makes me feel sick inside. All I can say is how sorry I am for Marco's whole family I can't imagine what they are all going through and our thoughts and wishes are with them at this time. I hope they all stay close and pull through this tragedy together." http://www.motogp.com/en/(...)ourns+one+of+its+own | |
Netsplitter | maandag 24 oktober 2011 @ 13:18 |
Opnieuw heeft het noodlot toegeslagen. Marco Simoncelli verloor tijdens de tweede ronde van de Grote Prijs van Maleisië de controle over zijn motor, waarna hij door twee andere rijders werd gereden. De Italiaan raakte zwaargewond en overleed niet veel later. Hij werd slechts 24 jaar. De motorsportwereld verkeert in shock. "Ik ben enorm geschokt door de dood van Marco. Ik ben er echt misselijk van. Op dit soort momenten realiseer je je weer even hoe waardevol het leven is. Ik leef enorm mee met de familie van Marco. Ik kan me niet voorstellen hoe zij zich nu moeten voelen. Mijn gedachten gaan naar hen uit, op dit moment." Casey Stoner (rijder Repsol Honda) "Wat kun je zeggen op zo'n moment? Ik kan de familie van Marco alleen maar veel sterkte toewensen in deze moeilijke tijd. Ik heb zijn vader opgezocht en het enige wat we konden doen, was elkaar omhelzen. De hele MotoGP-wereld is in shock en dat zal ook nog wel even zo blijven. We vergeten vaak hoe gevaarlijk deze sport kan zijn. Tot we iemand verliezen. Alles lijkt ineens zo onbelangrijk." Dani Pedrosa (rijder Repsol Honda) "Woorden schieten te kort. Mijn gedachten gaan uit naar zijn familie en alle mensen die hem dierbaar waren, met name zijn vader en moeder. Als ouder kan ik mij niets vreselijkers voorstellen dan dit. Ik heb de beelden van het ongeluk gezien en ben erg geschrokken. Je rijdt constant op de limiet en een ongeluk is nooit ver weg. Marco ging altijd tot het uiterste, crashte vaak, maar liep nooit ernstige blessures op. Hij leek onverwoestbaar. Wat er nu gebeurd is, voelt dan ook erg onwerkelijk." Andrea Dovizioso (rijder Repsol Honda) "Ik ben in shock. We zijn ons allemaal bewust van de risico's die bij onze sport komen kijken, maar er is de afgelopen jaren heel veel gedaan om de veiligheid van de rijders verder te verbeteren. Het blijft desondanks een zeer gevaarlijke sport, zoals we vandaag hebben gezien bij Marco Simoncelli. Dit is weer een zwarte dag voor de motorsport. We hebben een vriend verloren. Marco was een geweldige tegenstander, met wie ik vele mooie gevechten heb gehad. Ik zal hem daarom nooit vergeten." Hector Barbera (rijder Aspar) "Het is ongelooflijk triest wat er gebeurd is. Marco verloor de controle over de voorkont en probeerde een crash te voorkomen, maar werd helaas door zijn motor naar de binnenkant van de baan getrokken, waar op dat moment net Edwards en Rossi reden. Zij konden niets meer doen om hem te ontwijken. Dit is een verschrikkelijk droevige dag voor iedereen op de paddock en alle liefhebbers van motorsport." Jorge Martinez (teambaas Aspar) "We willen onze oprechte medeleven betuigen aan de familie, vrienden en collega's van Marco Simoncelli, na het noodlottige ongeluk tijdens de Grote Prijs van Maleisië op het circuit van Sepang. Marco was een waardige tegenstander en een rijzende ster in de MotoGP. We zullen hem allemaal verschrikkelijk missen." Yamaha Factory Racing "We zijn hier flink kapot van. Onze gedachten en gebeden gaan uit naar de familie van Marco en zijn team. Onze gevoelens zijn niet onder woorden te brengen. De MotoGP heeft een grote ster verloren, een geweldig persoon met een enorm charisma en wiens enthousiasme altijd aanstekelijk werkte. We hebben nauw met Marco samengewerkt tijdens zijn eerste twee seizoenen in de MotoGP. Hij was een echt talent. We hebben een goede vriend verloren. Marco zal enorm gemist worden." Taka Horio (directeur Bridgestone Motorsport) "De dood van Marco doet me veel verdriet. Ik was erg onder de indruk van zijn snelheid, talent en vastberadenheid. Hij deed me wel aan Gilles Villeneuve denken. Namens heel Ferrari wens ik de familie van Marco veel sterkte toe." Luca di Montezemolo (president Ferrari) "Het is moeilijk om de juiste woorden te vinden. Marco was altijd zo'n opgewekt persoon. Gebeurtenissen als deze, en het ongeluk van Dan Wheldon een week geleden, herinneren ons eraan dat er altijd risico's verbonden zijn aan onze sport. We moeten alert blijven, maar tegelijkertijd beseffen dat ongelukken kunnen blijven gebeuren. De gedachten van iedereen bij Ferrari gaan uit naar de familie en vrienden van Marco, en zijn team. Ik ben erg goed bevriend met Fausta Gresini. Ik wens hem ook veel sterkte toe. Ik weet dat hij het erg moeilijk heeft nu." Stefano Domenicali (teambaas Ferrari) "Iedereen bij Ducati is diep geraakt door het overlijden van Marco Simoncelli. We zullen Marco herinneren als iemand die altijd vrolijk en enthousiast was. Hij heeft de afgelopen jaren geweldige dingen laten zien. Hij was een van ons." Ducati MotoGP Team "Er is een geweldig talent verloren gegaan. Mijn gedachten gaan uit naar Marco's familie, vrienden en iedereen in de MotoGP. Motorsport kan soms zo wreed zijn." Jenson Button (Formule 1-coureur) "Ik kan gewoon niet geloven dat Marco Simoncelli dodelijk verongelukt is. Opnieuw hebben we een groot talent verloren." Heikki Kovalainen (Formule 1-coureur) "Rust zacht, Marco. Je was een groot talent, je zal gemist worden. Mijn gedachten gaan uit naar de mensen die je dierbaar waren en iedereen in de MotoGP." Mark Webber (Formule 1-coureur) http://www.gpupdate.net/n(...)en-marco-simoncelli/ | |
DennisDeBengel | maandag 24 oktober 2011 @ 17:30 |
TheGeneral | maandag 24 oktober 2011 @ 17:46 |
Ongelooflijk | |
m1155 | maandag 24 oktober 2011 @ 21:34 |
Jezus. Nouja die mensen zien natuurlijk ook iets verschrikkelijks en raken in paniek om zo snel mogelijk het beste te doen... | |
Fir3fly | maandag 24 oktober 2011 @ 21:42 |
Ik vind het nog steeds verbazingwekkend dat die marshalls dat zomaar konden doen. Regel nummer 1 is niet verplaatsen! Was met Tomizawa ook al zo. De baan is vrij, stabiliseer hem en wacht op de ambulance. Nu denk ik dat het sowieso te laat was voor Marco, maar toch... | |
Nober | maandag 24 oktober 2011 @ 22:30 |
We hebben het wel over Maleisië hé, slechts een keer laten vallen, hulde!! | |
Fir3fly | maandag 24 oktober 2011 @ 22:59 |
Mooi stukje van Kevin Schwantz: http://superbikeplanet.com/2011/Oct/111024-34-rip-sic.htm | |
Tarado | maandag 24 oktober 2011 @ 23:08 |
| |
M.Melandri | dinsdag 25 oktober 2011 @ 01:11 |
Prachtig stuk, een groot raceheld is verloren gegaan, was eigenlijk de smaakmaker van dit seizoen. | |
M.Melandri | dinsdag 25 oktober 2011 @ 01:14 |
Overigens ontroerend om zijn vader mee te zien helpen. | |
Netsplitter | dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:44 |
| |
SjaakVilleneuve | dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:37 |
idd | |
Tarado | woensdag 26 oktober 2011 @ 00:23 |
Paolo Simoncelli pays his respects to a 'special, honest and pure' son By Michele Lostia and Sam Tremayne Tuesday, October 25th 2011, 18:50 GMT http://www.autosport.com/news/report.php/id/95668 | |
Fir3fly | woensdag 26 oktober 2011 @ 00:24 |
Knap van die man om zo open te zijn en niet de schuld in de schoenen te schuiven van de marshals. Respect. | |
SjaakVilleneuve | donderdag 27 oktober 2011 @ 19:41 |
chufi | donderdag 27 oktober 2011 @ 22:59 |
Groot coureur .... Dat je nog vele overwinningen mag boeken in "ïl circuito San Cielo di Pietro" Ciao SIC | |
m1155 | vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:40 |
Goh als je zo dat filmpje ziet met al die acties is het jammer dat hij niet meer de kans krijgt nog beter te worden in de MotoGP. Toch wel een van de smaakmakers dit jaar net zoals Rossi voorheen (en dit jaar ook wel) was. Op 40 sec zie je net z'n soort crash als de fatale van afgelopen weekeind. Hij blijft de fiets vasthouden waardoor het een hightsider word ipv een schuiver... [ Bericht 10% gewijzigd door m1155 op 28-10-2011 12:45:50 ] | |
tralalala | vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:50 |
Die inhaalactie op 0:57 | |
Netsplitter | vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:00 |
Mooi filmpje. | |
La_Vita | vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:06 |
Foto van de begrafenis, maar waarom geen duiven? | |
m1155 | zaterdag 5 november 2011 @ 22:52 |
Rossi start als 6e. Maargoed normaal gesproken hadden Lorenzo, Simoncelli en Edwards ervoor gestaan dus had hij 9e geweest. Misschien een leuke uitgangs positie voor een natte race. | |
chufi | zaterdag 5 november 2011 @ 22:58 |
Denk dat het een droge race wordt als ik de weersvoorspelling bekijk | |
SjaakVilleneuve | zondag 6 november 2011 @ 12:37 |
La_Vita | zondag 6 november 2011 @ 14:05 |
Pffff mn hart | |
SjaakVilleneuve | zondag 6 november 2011 @ 14:05 |
wat een start ... | |
Xaobotnik | zondag 6 november 2011 @ 14:08 |
Waar is het te zien?? | |
ddx | zondag 6 november 2011 @ 14:09 |
BBC2 ? | |
Xaobotnik | zondag 6 november 2011 @ 14:10 |
Fuck, natuurlijk.... | |
Xaobotnik | zondag 6 november 2011 @ 14:40 |
Dovizioso en Pedrosa hadden beter eerst kunnen wegrijden van Spies..... | |
Xaobotnik | zondag 6 november 2011 @ 14:44 |
Vraag me af wat er met Stoner gebeurd is.... Inderdaad een momentje, zoals de commentatoren zeggen? | |
Xaobotnik | zondag 6 november 2011 @ 14:49 |
Haha Stoner | |
Xaobotnik | zondag 6 november 2011 @ 14:51 |
Nakasuga 6e, ook niet verkeerd. Rijden in de regen kunnen de meeste Japanners wel.... | |
ddx | zondag 6 november 2011 @ 14:51 |
Foto finish | |
SjaakVilleneuve | zondag 6 november 2011 @ 14:51 |
photo finish! | |
Xaobotnik | zondag 6 november 2011 @ 14:55 |
Maar ik denk wel dat dat Spies een fout maakte. Apex gemist, schakelfout, zoiets. Het verschil tussen de Honda en Yamaha is heus niet zo groot. | |
SjaakVilleneuve | zondag 6 november 2011 @ 14:58 |
+0.015 | |
Xaobotnik | zondag 6 november 2011 @ 14:58 |
Wow, Nakasuga is gewoon 10 seconde weggereden van Hayes. En dat voor een testrijder op dezelfde motor. | |
Nober | zondag 6 november 2011 @ 15:00 |
Gemist. | |
ddx | zondag 6 november 2011 @ 15:05 |
Stoner maakte schakelfoutje zegt hij net op de bbc. (schakelde naar neutraal) En hij had daarna door dat hij bij opkomen finish meer grip had, dus laatste ronde kon hij er nog net langs. | |
Kenju | zondag 6 november 2011 @ 15:06 |
Nakasuga kent de motor natuurlijk minstens zo goed. Valencia is een erg bekende baan, en aangezien hij momenteel derde staat in het Japanse SBK-kampioenschap, kun je ook wel zeggen dat het geen n00b is als het op racen aankomt. Verder werd hij, zoals je gezegd ook geholpen door de condities. Japanners zijn snel in de regen. Waarom Dajiro Kato, wat gewoon een topper was, het niet kon, is een groot raadsel. Maar goed, een MotoGP race is natuurlijk wel iets anders dan een Superbike race, zeker als het om het vechten gaat (SBK's zijn vergeeflijker), dus het blijft knap. | |
Fir3fly | zondag 6 november 2011 @ 15:22 |
Mooie finish. Ik had het Spies wel gegunt maar er is maar 1 wereldkampioen. | |
12345r | zondag 6 november 2011 @ 15:32 |
Spannende race Nou weer wachten tot april | |
La_Vita | zondag 6 november 2011 @ 22:19 |
Misschien maar even beter ook | |
chufi | zondag 6 november 2011 @ 22:22 |
Ja ben benieuwd hoeveel MotoGP (new version 1000cc) coureurs er zullen starten komend seizoen.. | |
Fir3fly | dinsdag 8 november 2011 @ 15:38 |
Wat observaties van de test die nu aan de gang is: Stoner de snelste op de 1000 Honda. Surprise Surprise . Rondetijden zijn wel een stuk langzamer dan van het weekend, maar ten eerste is het een stuk kouder en ten tweede rijden ze op 2012 Bridgestones die compleet anders zijn dan die van dit jaar. De Puniet gaat waarschijnlijk naar Suzuki, Bautista lijkt een goede kans te hebben op de motor van Simoncelli. Maar de sponsor van dat team wil graag een Italiaan, dus Andrea Iannone kan het ook worden. In dat geval gaat Bautista waarschijnlijk naar LCR Honda. Stefan Bradl (Moto2 kampioen) rijdt op de 800cc Honda en doet het niet verkeerd. Het kan zijn dat Honda hem nog een motor aanbiedt (waarschijnlijk bij Gresini). Ducati test een compleet nieuw aluminium frame, en gaan waarschijnlijk afstappen van het oude design (motor onderdeel van het frame). En nog over Suzuki, het lijkt er nu echt op dat ze 2012 gaan starten met de oude 800 en dan gedurende het seizoen de nieuwe 1000 V4 introduceren. Er doen een paar CRT teams mee, maar de enige echt serieuze is BQR Kawasaki. Dat team doet nu mee in de Moto2 en Moto3. Rondetijden 3 seconden van Stoner's tijd. | |
Dos37 | dinsdag 8 november 2011 @ 19:58 |
Voor het eerst in zijn carrière won Rossi geen enkele race | |
chufi | dinsdag 8 november 2011 @ 20:12 |
Dit seizoen bedoel je , dat nu bijna ten einde is.... | |
Fir3fly | dinsdag 8 november 2011 @ 20:14 |
Who cares. | |
Xaobotnik | dinsdag 8 november 2011 @ 20:29 |
Ze hebben nog even tijd om te ontwikkelen. Ik ben benieuwd wat de staat van die 1000cc machines zal zijn in het begin. Het lijkt erop dat Honda het al het best voor ekaar heeft, en dat het dus een overgangs jaar gaat worden. Een beetje zoals toen ze voor het eerst geïntroduceerd werden, maar dan erger. Want toen had in het begin ook Suzuki hun 4-pitter al aardig voor elkaar. Maar daar hoeven we dus niets van te verwachten. Ben benieuwd hoe ver Yamaha is? Verder hopen op meer coureurs, hoewel dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren ivm het geld dat extra teams of motoren moeten kosten. | |
Fir3fly | dinsdag 8 november 2011 @ 20:33 |
Lorenzo zat heel dicht bij Stoner in Brno, en Spies heeft verklaard dat hij niet op de zachte banden heeft gereden. Ik denk dat Yamaha dichter bij Honda zit dan het lijkt. En Suzuki's grootste probleem was simpelweg de banden, maar er is goede hoop dat de nieuwe banden die problemen niet geven. Het zou dus best kunnen dat die 800 Suzuki best goede resultaten kan neerzetten. Zeker als de Puniet er op zit. En Suzuki heeft al een keer een besloten test gedaan met een 1000V4... Nieuw topic: Motogp 2011 #3: Dawn of a new era |