Heb geen idee hoeveel het dan totaal wordt als de invoer en BPM er nog bij komt, maar ik vrees boven mijn budget...quote:Op maandag 20 juni 2011 20:21 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo uit mijn hoofd: vooral de motor, kleuren, dashboard, stoelen, front (koplampen, grille, voorschermen, motorkap), bumpers, velgen (ET43 ipv ET25) enz enz enz.
Trouwens: naast de 850 T5 sedan van m'n broer weet ik nog een leuke T5 Estate te koop. Het gaat om een zwarte T5 met beige lederen interieur en een km-stand van slechts 192.000. 8) Ding komt uit 1995 en heeft nog een Belgisch kenteken (even invoeren, wat BPM afrekenen, APK erop en klaar). Ding zal rond de 2000-2250 oid moeten kosten. Er was iemand toch op zoek naar een Estate ipv sedan?
Volgens de BPM calculator van Autoweek (http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php) is dat wel ongeveer 112 euro.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:48 schreef CasB het volgende:
[..]
Heb geen idee hoeveel het dan totaal wordt als de invoer en BPM er nog bij komt, maar ik vrees boven mijn budget...
Invoer valt ook wel mee dacht ik Paar honderd euro hoogstens.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:48 schreef CasB het volgende:
[..]
Heb geen idee hoeveel het dan totaal wordt als de invoer en BPM er nog bij komt, maar ik vrees boven mijn budget...
Wat is je budget? Invoeren @ RDW kost 91 Euro (da's inclusief de NL-papieren dan, en daarmee kan je kentekenplaten laten drukken wat je ca 25 Euro gaat kosten). BPM zal een paar Euro zijn (hooguit tientjeswerk).quote:Op maandag 20 juni 2011 23:48 schreef CasB het volgende:
[..]
Heb geen idee hoeveel het dan totaal wordt als de invoer en BPM er nog bij komt, maar ik vrees boven mijn budget...
quote:
Beter dan de citroen die jij wildequote:
ZX in goede staat is beter te vinden . Heb in ieder geval geen zin om plaatwerk enzo te doen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:11 schreef Hyman het volgende:
[..]
Beter dan de citroen die jij wilde
of je moet een DS nemen
Neequote:
quote:
Hihi dubbele ontkenning.quote:
Doen ze in Amerika alleen maar, dus dat zegt niets.quote:
T6-bakken zijn wel degelijk van GM. Het betreft type 4T65E. Deze zijn ook geleverd in XC90's. Als zo'n bak een totale revisie nodig heeft, ben je eigenlijk goed de sigaar, omdat bepaalde onderdelen niet los verkocht worden door Volvo. Je bent dan in feite veroordeeld tot een sloopbak, die uiteraard ook de nodige slijtage kent. Bij de dealer eentje halen kan natuurlijk ook, maar dan moet je wel ¤5000 meenemen. En voor hoeveel kilometer die het doet? De bak blijft immers lijden onder het te grote vermogen.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:54 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
GM? De automaatbakken (ook de geartronics) van de S60/V70/S80 zijn gewoon van Aisin AW? Normaal gesproken zijn de AW-bakken probleemloos (zie de AW71, die verdomd goed was), alleen de geartronics en AW5's (die ook in de V70/S60/S80 zitten) zijn wat minder. Maar je merkt gauw genoeg of er wat mis mee is.
Ik zie nu ook dat type van GM, maar is dat ook niet weer via AW toevallig?
De hamvraag is welk budget je hebt; ik weet er een aantal te staan. S/V40's met automaat zijn sowieso ver in de minderheid en zijn altijd een stuk duurder dan handbakken.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:36 schreef mithrandirrr het volgende:
Mijn S40 2.0 uit 1996 is binnenkort aan vervanging toe
Heb er sinds 2003 154.000km mee gereden (km stand nu 260.000) maar de apk was nu al kiele kiele... Voor de volgende apk (juli 2012) zal er toch aardig wat moeten gebeuren; nieuwe remschijven voor, remleidingen vervangen, en kloplamp verstel apparaatje is kapot. Tevens moet er waarschijnlijk een nieuwe katalysator onder en gaf de accu aan zwak te zijn. Niet meer het geld waar om dat allemaal nog te laten vervangen. Toch best pijnlijk aangezien hij echt nog loopt als een zonnetje en ik nog geen moment genoeg heb gehad van deze wagen.
Ik ben nu dus aan het kijken voor een S40 of V40 uit 2002-2003. Liefst met een een 2.0t motor. Of een T4 (amper te vinden in automaat).
V40's zijn er wel een aantal met een 2.0t motor, maar S40's ook sporadisch.
Ook is een C70 nog een optie, maar ik weet niet zo goed wat voor onkosten ik dan kan verwachten..
Houd dus de oogjes open en ga eens wat wagens bekijken als ze op het pad komen!
Budget is om en nabij de ¤10.000,- voor een 2.0t of een c70. Er staan er een aantal op de autosites, maar ben nog niet wezen proefrijden. Zou graag ook een ietswat aangeklede versie hebben met indien mogelijk xenon verlichting (half) lederen bekleding, een spoilertje en een schuif/kanteldak. Behoorlijk hoge eisen dus!quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:12 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
De hamvraag is welk budget je hebt; ik weet er een aantal te staan. S/V40's met automaat zijn sowieso ver in de minderheid en zijn altijd een stuk duurder dan handbakken.
Een 2.0T is een heerlijke motor. Daar kun je echt zeer goed mee scheuren. Een T4 is leuk, maar je zult al snel wheelspin veroorzaken omdat er gewoonweg veel te veel vermogen op de voorwielen staat. Zo'n ding had beter AWD kunnen zijn.
Een C70 T5 is zeker aan te raden, zeker de eerste exemplaren, want daar lag nog de befaamde motor uit de T5-R in. Als je daar het gas induwt, ben je extra blij met die goede stoelen. Een aandachtspunt is wel dat het een auto is die het goed begint te doen in het petjescircuit. Nieuwe velgen voor die dingen zijn ook erg duur!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |