abonnement Unibet Coolblue
pi_98433797
Vrienden van m'n ouders kochten altijd zulke versies, gloednieuw! 8-) Wat extreme mooie dingen zaten daar tussen. :) Weet alleen niet wat ze nu rijden. Sowieso een C70, maar wat nog meer weet ik eigenlijk niet (heb die mensen al paar jaar niet meer gezien). :P
pi_98441752
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:21 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo uit mijn hoofd: vooral de motor, kleuren, dashboard, stoelen, front (koplampen, grille, voorschermen, motorkap), bumpers, velgen (ET43 ipv ET25) enz enz enz. :+

Trouwens: naast de 850 T5 sedan van m'n broer weet ik nog een leuke T5 Estate te koop. Het gaat om een zwarte T5 met beige lederen interieur en een km-stand van slechts 192.000. 8) Ding komt uit 1995 en heeft nog een Belgisch kenteken (even invoeren, wat BPM afrekenen, APK erop en klaar). Ding zal rond de 2000-2250 oid moeten kosten. Er was iemand toch op zoek naar een Estate ipv sedan? :+
:W Heb geen idee hoeveel het dan totaal wordt als de invoer en BPM er nog bij komt, maar ik vrees boven mijn budget...
  dinsdag 21 juni 2011 @ 08:12:47 #53
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_98449529
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:48 schreef CasB het volgende:

[..]

:W Heb geen idee hoeveel het dan totaal wordt als de invoer en BPM er nog bij komt, maar ik vrees boven mijn budget...
Volgens de BPM calculator van Autoweek (http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php) is dat wel ongeveer 112 euro.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_98450724
Oh, dat valt dan nog best mee. :) Dan begint het wel interessant te worden.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 09:53:45 #55
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_98451381
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:48 schreef CasB het volgende:

[..]

:W Heb geen idee hoeveel het dan totaal wordt als de invoer en BPM er nog bij komt, maar ik vrees boven mijn budget...
Invoer valt ook wel mee dacht ik :) Paar honderd euro hoogstens.
pi_98453240
Ik zit een beetje te kijken wat er allemaal bij komt kijken, pffft. :P

BPM is waarschijnlijk rond de 190 euro.
Tijdelijk verzekeren: 125 euro.
APK + documenten, etc: 185 euro.

Dus dan zou er nog ongeveer 500 euro bij komen.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:42:36 #57
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_98457470
Dat klopt wel aardig ja. Een Kurzkennzeichen kost je rond de 120 euro en daar heb je dan meteen een vijfdaagse WA-verzekering bij zitten. Autopapieren in NL kosten iets meer dan 100 euro geloof ik. Dan nog een APK'tje van een paar tientjes en een geeltje voor NL-kentekenplaten.

Edit: oh wacht, het ging om invoer uit België, zie ik net. Geen idee hoe het daar zit met een tijdelijk kenteken en verzekering.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_98465246
Mijn S40 2.0 uit 1996 is binnenkort aan vervanging toe :(

Heb er sinds 2003 154.000km mee gereden (km stand nu 260.000) maar de apk was nu al kiele kiele... Voor de volgende apk (juli 2012) zal er toch aardig wat moeten gebeuren; nieuwe remschijven voor, remleidingen vervangen, en kloplamp verstel apparaatje is kapot. Tevens moet er waarschijnlijk een nieuwe katalysator onder en gaf de accu aan zwak te zijn. Niet meer het geld waar om dat allemaal nog te laten vervangen. Toch best pijnlijk aangezien hij echt nog loopt als een zonnetje en ik nog geen moment genoeg heb gehad van deze wagen.

Ik ben nu dus aan het kijken voor een S40 of V40 uit 2002-2003. Liefst met een een 2.0t motor. Of een T4 (amper te vinden in automaat).

V40's zijn er wel een aantal met een 2.0t motor, maar S40's ook sporadisch.

Ook is een C70 nog een optie, maar ik weet niet zo goed wat voor onkosten ik dan kan verwachten..

Houd dus de oogjes open en ga eens wat wagens bekijken als ze op het pad komen!

[ Bericht 5% gewijzigd door mithrandirrr op 21-06-2011 16:50:59 ]
pi_98471122
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:48 schreef CasB het volgende:

[..]

:W Heb geen idee hoeveel het dan totaal wordt als de invoer en BPM er nog bij komt, maar ik vrees boven mijn budget...
Wat is je budget? Invoeren @ RDW kost 91 Euro (da's inclusief de NL-papieren dan, en daarmee kan je kentekenplaten laten drukken wat je ca 25 Euro gaat kosten). BPM zal een paar Euro zijn (hooguit tientjeswerk). :)

Dus het zal ongeveer zo worden:
- BPM max 115 Euro
- Invoeren + papieren: 91 Euro
- APK: sowieso 45 Euro, maar als er iets aan gedaan moet worden om doorheen te krijgen wordt dat meer natuurlijk)
- kentekenplaten: 25 Euro

Totaal: reken op 275 Euro, mocht de APK tegenvallen wat meer. ;)
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:19:08 #60
256169 scarback
De man met één sok
pi_98510522
ik wil ook in de OP: de oude amazon van bart willem (130, 1969)
Eerst kijken, dan zeiken
pi_98519770
Hyman vind dat ik een 340 moet kopen.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:09:53 #62
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98520003
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 19:05 schreef Sjoegerd het volgende:
Hyman vind dat ik een 340 moet kopen.
:Y
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:11:22 #63
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_98520076
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 19:05 schreef Sjoegerd het volgende:
Hyman vind dat ik een 340 moet kopen.
Beter dan de citroen die jij wilde :D
of je moet een DS nemen
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:11:41 #64
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_98520097
Zal ik Sjoerd weer verbeteren in zn dt fouten :D?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:11:59 #65
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_98520114
Oh nee, dat heb ik gisteren al gedaaan.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:19:10 #66
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98520552
Zijn jullie een stelletje?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_98521465
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2011 19:11 schreef Hyman het volgende:

[..]

Beter dan de citroen die jij wilde :D
of je moet een DS nemen
ZX in goede staat is beter te vinden :7. Heb in ieder geval geen zin om plaatwerk enzo te doen.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_98521486
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 19:19 schreef Barcaconia het volgende:
Zijn jullie een stelletje?
Nee :{w
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:37:56 #69
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_98521534
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 19:19 schreef Barcaconia het volgende:
Zijn jullie een stelletje?
:D!
Nee gek :')
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:39:36 #70
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98521629
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 19:37 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Nee :{w
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2011 19:37 schreef Hyman het volgende:

[..]

:D!
Nee gek :')
Hihi dubbele ontkenning.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:41:11 #71
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_98521705
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 19:39 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

[..]

Hihi dubbele ontkenning.
Doen ze in Amerika alleen maar, dus dat zegt niets.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_98526500
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:54 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

GM? De automaatbakken (ook de geartronics) van de S60/V70/S80 zijn gewoon van Aisin AW? Normaal gesproken zijn de AW-bakken probleemloos (zie de AW71, die verdomd goed was), alleen de geartronics en AW5's (die ook in de V70/S60/S80 zitten) zijn wat minder. Maar je merkt gauw genoeg of er wat mis mee is. :P

Ik zie nu ook dat type van GM, maar is dat ook niet weer via AW toevallig? :+
T6-bakken zijn wel degelijk van GM. Het betreft type 4T65E. Deze zijn ook geleverd in XC90's. Als zo'n bak een totale revisie nodig heeft, ben je eigenlijk goed de sigaar, omdat bepaalde onderdelen niet los verkocht worden door Volvo. Je bent dan in feite veroordeeld tot een sloopbak, die uiteraard ook de nodige slijtage kent. Bij de dealer eentje halen kan natuurlijk ook, maar dan moet je wel ¤5000 meenemen. En voor hoeveel kilometer die het doet? De bak blijft immers lijden onder het te grote vermogen.

Op dit moment staat mijn S60, met een AW50-55SN, bij een automaatrevisiebedrijf voor een revisie (gelukkig onder garantie). Schakelt perfect, maar de bak slipt héél soms en de lockup schiet eraf als de bak warm is. Niets gemerkt dus tijdens de proefrit! Een slechte automaatbak bemerk je helaas niet altijd direct bij een proefrit.

Overigens liggen de AW'tjes wel in meer auto's, zoals Lexus, Toyota en Saab. Toyota adviseert om de zoveel kilometer een ATF-wissel, Volvo alleen als het om taxi's gaat. Bij Toyota zijn er nauwelijks problemen mee. Direct verband?
pi_98527091
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:36 schreef mithrandirrr het volgende:
Mijn S40 2.0 uit 1996 is binnenkort aan vervanging toe :(

Heb er sinds 2003 154.000km mee gereden (km stand nu 260.000) maar de apk was nu al kiele kiele... Voor de volgende apk (juli 2012) zal er toch aardig wat moeten gebeuren; nieuwe remschijven voor, remleidingen vervangen, en kloplamp verstel apparaatje is kapot. Tevens moet er waarschijnlijk een nieuwe katalysator onder en gaf de accu aan zwak te zijn. Niet meer het geld waar om dat allemaal nog te laten vervangen. Toch best pijnlijk aangezien hij echt nog loopt als een zonnetje en ik nog geen moment genoeg heb gehad van deze wagen.

Ik ben nu dus aan het kijken voor een S40 of V40 uit 2002-2003. Liefst met een een 2.0t motor. Of een T4 (amper te vinden in automaat).

V40's zijn er wel een aantal met een 2.0t motor, maar S40's ook sporadisch.

Ook is een C70 nog een optie, maar ik weet niet zo goed wat voor onkosten ik dan kan verwachten..

Houd dus de oogjes open en ga eens wat wagens bekijken als ze op het pad komen!
De hamvraag is welk budget je hebt; ik weet er een aantal te staan. S/V40's met automaat zijn sowieso ver in de minderheid en zijn altijd een stuk duurder dan handbakken.

Een 2.0T is een heerlijke motor. Daar kun je echt zeer goed mee scheuren. Een T4 is leuk, maar je zult al snel wheelspin veroorzaken omdat er gewoonweg veel te veel vermogen op de voorwielen staat. Zo'n ding had beter AWD kunnen zijn.

Een C70 T5 is zeker aan te raden, zeker de eerste exemplaren, want daar lag nog de befaamde motor uit de T5-R in. Als je daar het gas induwt, ben je extra blij met die goede stoelen. Een aandachtspunt is wel dat het een auto is die het goed begint te doen in het petjescircuit. Nieuwe velgen voor die dingen zijn ook erg duur!
pi_98528936
Ik heb een Volvo 142 b20 de luxe uit 1974 en een Volvo 164 e uit 1973.
pi_98547727
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:12 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

De hamvraag is welk budget je hebt; ik weet er een aantal te staan. S/V40's met automaat zijn sowieso ver in de minderheid en zijn altijd een stuk duurder dan handbakken.

Een 2.0T is een heerlijke motor. Daar kun je echt zeer goed mee scheuren. Een T4 is leuk, maar je zult al snel wheelspin veroorzaken omdat er gewoonweg veel te veel vermogen op de voorwielen staat. Zo'n ding had beter AWD kunnen zijn.

Een C70 T5 is zeker aan te raden, zeker de eerste exemplaren, want daar lag nog de befaamde motor uit de T5-R in. Als je daar het gas induwt, ben je extra blij met die goede stoelen. Een aandachtspunt is wel dat het een auto is die het goed begint te doen in het petjescircuit. Nieuwe velgen voor die dingen zijn ook erg duur!
Budget is om en nabij de ¤10.000,- voor een 2.0t of een c70. Er staan er een aantal op de autosites, maar ben nog niet wezen proefrijden. Zou graag ook een ietswat aangeklede versie hebben met indien mogelijk xenon verlichting (half) lederen bekleding, een spoilertje en een schuif/kanteldak. Behoorlijk hoge eisen dus!

Eerste generatie C70 ben ik niet zo happig op doordat daar misschien nog de kinderziektes in zitten? In ieder geval de airco geeft nog wel eens problemen met de types < 2000. Ben je anders van mening?

[ Bericht 7% gewijzigd door mithrandirrr op 23-06-2011 12:08:14 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')