abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98325278
Linkje naar het vorige deel Gestopt met meerdere verslavingen, dankzij Baclofen

Laatste 2 posts van het vorige topic hieronder.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:47 schreef Purplesparks het volgende:
Maar ondersteuning van een arts qua dosering klopt ook niet bepaald. Het is afhankelijk per persoon. De bijwerkingen en de hevigheid daarvan, per persoon zijn verschillend.

Mijn psychiater gaf mij als leidraad om zo maar te noemen.Ophogen elke 3 tot 7 dagen met 10mg per dosis(30mg totaal per keer),afhankelijk van de bijwerkingen. Omdat ik vrijwel geen vervelende bijwerkingen had heb ik de dosis veel sneller omhoog gedaan. Mijn psychiater zei dat hij daar ook wel vanuit was gegaan maar volgens hem wist ik meer van Baclofen dan hij en vond hij mij verstandig genoeg om dat zelf te kunnen bepalen.

Sommige mensen hebben wel last van de bijwerkingen of juist meer last dan de gemiddelde persoon. In dat geval kun je naar mijn mening ook beter niet ophogen met 30mg totaal per keer maar 15mg per keer, of zelfs nog minder. Tenzij je de bijwerkingen voor lief neemt om sneller resultaat te bereiken.
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 00:38 schreef ilona-scuderia het volgende:
Respect hoor, heb vanavond weer iemand met de ambulance afgevoerd zien worden die zich in coma had gezopen.
Op zulke momenten ben ik blij dat ik niet meer drink & blow, heb dat wel cold turkey gedaan maar begrijp dat het ook met gedoseerde medicatie kan.
Nuchter is het leven gewoon mooier, ook al heeft iedereen weleens een dip, that's life!
Knop omdraaien en er weer vol voor gaan!
Gewoon volhouden en lekker nuchter van het leven genieten Purplesparks en iedereen die dit ook van plan is of daar nu mee bezig is.
Wilskracht, doorzettingsvermogen en beweging bevrijden je en geven levensvreugde!
Iedereen succes met genieten van het leven zonder al die 'tijdelijk verdovende' shit... ;)
En nog even een filmpje op youtube over hoe Baclofen nou werkt op het menselijk brein qua verslavingen.

Linkje naar het internationale Baclofen forum dat Baklap en ik beheren.
http://www.baclofenforum.com/

VOOR VERSLAVINGEN ZIE OOK UVT Hulpverlening

[ Bericht 1% gewijzigd door Houniet op 29-06-2011 18:51:37 ]
Touching from a distance ~
pi_98325291
Volledig met je eens Ilona, behalve dat wilskracht gedeelte.Op een bepaald punt afhankelijk van de verslaving zal het meerendeel niet meer op wilskracht kunnen stoppen.
pi_98359017
Hoi! Hier weer een probleemgeval die een totaal ander leventje heeft gekregen, met dank aan Baclofen. Dit middel spaart mijn leven en ongeveer zeshonderd euro per maand aan nu overbodig blijkende middelen.

Om te beginnen bedank ik hier Purplesparks, die mij de afgelopen dagen met heel veel sms-contact heeft bijgestaan. Ik ben namelijke vorige week vrijdag gestart met dit middel n.a.v. dit topic.

Mijn vrouw kwam op maandag met de link naar dit topic. Ik heb het aandachtig gelezen en was direct overtuigd. Dit moest ik proberen. Dinsdag heb ik het boek van Ameisen besteld en woensdag een afspraak bij de huisarts gemaakt. Donderdag zat ik al bij de huisarts, samen met mijn vrouw, met het wikipedia artikel. De huisarts las het aandachtig door.

De huisarts kwam met de opmerking dat ze het eigenlijk niet mocht voorschrijven, maar na enige overtuigingskracht van onze kant kreeg ik 90 tabletten van 10 mg en 30 van 5 mg. "Spieren", staat op het doosje. Dit moest voldoende zijn voor de komende twee weken. Ik hoopte dat ik naast alcohol ook al mijn andere verslavingen een halt toe zou kunnen roepen.

Zaterdag ben ik op het vliegtuig gestapt naar zuid-Spanje en op het moment dat ik dit schrijf zit ik op het terras met mijn laptop in een relaxt vakantiehuis in de duinen bij Torrievieja. Het leek me een perfecte manier om te wennen aan dit middel.

Sinds mijn 15e ben ik polygebruiker. Ik ben nu 34 jaar oud. Ik gebruik in mindere mate coke, speed en xtc. De xtc koop ik soms zelfs in partijen van tientallen stuks, alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Verder rook ik al jaren voor twintig euro wiet per dag en drink ik minimaal vijftien flessen bier per dag. Sterke drank blijf ik wijselijk van af, dat gaat er in als limonade. Tegen mijn ADHD slik ik Concerta en Ritalin, dat laatste gooi ik zelfs in de staafmixer/blender en snuif ik op. Verder slik ik bergen Oxacepam tegen mijn zenuwen, spanningen, en sociale angsten. Tegen mijn trillende handen werkt het eigenlijk niet goed, waardoor ik nooit vertrok zonder een paar bier achter de kiezen, ongeacht het tijdstip van de dag. Ik rook een pakje shag per dag en drink ook nog eens sloten koffie. Eten doe ik nauwelijks, ik heb altijd wel een vol gevoel. Voor het slapen gaan slik ik nozinan en promethazine, een niet verslavende combi, nog uit de tijd dat ik in behandeling was. Ook paracetamol en andere pijnstillers als snoepjes.

Meerdere keren per week heb ik hoestbuien. Ik heb permanente pijn in mijn pens. Ik merk vele lichamelijke ongemakken en veel daarvan worden al lange tijd door mij genegeerd.

Door een slechte jeugd gezien mijn ADHD ben ik aan deze middelen verslaafd geraakt en gebleven. Verslaving zit in de familie. Mijn moeder regeerde met harde hand en mijn vader was een zielige lul die zich overal van distantieerde en totaal geen inlevingsvermogen had. Ook hij deelde graag een flinke opvoedende tik uit, gesteund door mijn opa. Ik moest het opnemen tegen een zeer goed presterende broer en zus die beiden een doctortitel hebben behaald. Hun is deze ellende gelukkig bespaard gebleven. Ik heb zeven jaar geleden al het contact verbroken en ben honderd kilometer verderop gaan wonen, waar ik nooit spijt van zal hebben.

Verder dan de tweede klas mavo ben ik niet gekomen. Ik heb altijd tegen mijn broer en zus op moeten boksen. Ik heb alle instellingen wel gehad. Heb op internaten en later zelfs in de gevangenis gezeten, gestolen en ben opgenomen geweest in de psychiatrie. Niks heeft me geholpen.

Enige maanden geleden ben ik gestopt bij mijn vaste opdrachtgever. Ik ben zzp-er en gelukkig hebben wij het zo goed dat een paar maanden op de bank geen probleem is. Maar ik begon me weer op te sluiten en middelengebruik en alcoholconsumtie zijn tot recordhoogte gestegen. Ik kwam sinds januari nauwelijks buiten. Ik nam weinig douches en alles in huis werd door mijn vrouw gedaan. Hier wilde ik heel erg graag van af. En mijn vrouw ook. Ze heeft me altijd beschermd en bijgestaan en nooit iets verweten over mijn gebruik. Daar ben ik haar zeer dankbaar voor. Ik ben niet agressief en we hebben zelden mot met elkaar gehad.

Ik ben begonnen op donderdag met de eerste 10 mg. Vrijdag 3x10 en dat heb ik netjes vol gehouden. Ik bleef drinken, 15 bier per dag. Na twee dagen besloot ik dat ik geen andere pillen meer nodig had. De trillende handen die mij al die jaren gekweld hadden werden direct rustig. Trots als een pauw ontdekte ik dit onbekende dorp, waar gelukkig weinig toeristen komen, kon probleemloss rondlopen. Ik zou thier door mijn overwonnen rust bijvoorbeeld zelfs naar de kapper kunnen zonder drank en oxacepam, mijn grootste angst.

Via PM heb ik Purple op de hoogte gesteld en verteld dat het helaas onmogelijk was om te internetten. Toch had ik contact met iemand nodig die dit ook doorstaan heeft. Hij heeft me bijgestaan met raad en tot op heden sturen we elkaar veel sms-sjes. Daar heb ik heel erg veel aan (gehad).

Ik las het boek van Ameisen met veel moeite uit. Ik vond het slecht geschreven, maar was in ieder geval wel overtuigd. Zou dit echt mijn redding zijn? Omdat ik nogal graag direct effect wilde hebben nam ik zondagavond en maandagochtend iets van 30 mg. Maandag belandde ik in een manische bui.

Ik bleef maar zwetsen. Ik was bijvoorbeeld overtuigd van het feit dat het schandalig is dat er geen sleutelhangers in de vorm van een sleutel te krijgen zijn. Ik heb direct een paar oxacepams geslikt en mijn vrouw is op mijn rug gaan kriebelen totdat het over was. Dit gaf me genoeg rust. Maar dit was dus niet de manier. We hebben samen een schema gemaakt met duidelijke tijden en ophoging per drie dagen met vijf mg.

Ik wil jullie bij deze waarschuwen voor het gevaar van dit middel. Het is niet onschuldig! Erbij blijven drinken vind ik heel verstandig, in tegenstelling tot de waarschuwingen in de bijsluiter. Zorg dat je de bijsluiter van Lioresal leest, deze is compleet en beschrijft alle mogelijke bijwerkingen. Tot mijn verbazing deed die van Baclofen dat niet, al is het exact hetzelfde middel. Stop niet meteen met drinken, dit komt vanzelf wel, doe geen moeite, het middel deed dit voor mij. Voorkom ernstige ontwenningsverschijnselen! Want dan functioneer je helemaal niet meer en dit brengt het herstel in gevaar.

Door mijn ervaringen met de verschillen tussen Ritalin en Concerta ben ik groot voorstander van de ontwikkeling van baclofencapsules met verlende afgifte zoals Concerta. Dit zou ons kunnen helpen bij het goed doseren van de Baclofen, wat het belangrijkste ding is bij dit middel. Ik hoop dat de industrie mijn idee ooit oppakt.

Ik ben nu een week verder. Met moeite krijg ik nu drie blikken bier weg. Ik begin pas te drinken na het eten en vanmorgen werd ik wakker met een onmiddelijke afkeer tegen het roken. Ik heb vandaag een paar shaggies gerookt.

Slapen gaat heel erg moeilijk en Purple bleef telkens bij mij aandringen te gaan slapen. Omdat ik echt maar twee uur per nacht slaap hier in Spanje (het is echt 40 graden overdag en 30 's nachts) heb ik twee keer mijn nozinancombi genomen. maar dat is dermate sterk dat ik 20 uur ging slapen. Ik kies nu ervoor om gewoon af en toe een dutje te doen. Op vakantie gaan is heel erg goed, maar dit is te warm en je zweet je kapot.

Mijn lijf voelt gelukkig rustig, mijn gedachten zijn rustig, ik drink zoals gehoopt nauwelijks en ik kan er goed bij rijden (heb een auto gehuurd voor de twee weken).

Mensen, kijk uit met ritalin! Ik krijg daar een zeer naar en onbestemd gevoel van. Het wakkert licht psychotische gevoelens aan en ik laat de pillen wijselijk in mijn pillenkoffer zitten. Oxacepam laat ik links liggen.

Ik krijg weer eetlust en zelfs vreetkicks de laatste dagen. Geen trillingen meer maar het gevoel van totale innerlijke rust en vlagen van absoluut helder denken (zo typ ik nu in een keer dit verhaal, iets wat ik een week geleden niet had kunnen doen).

Ik heb de dosis opgehoogd naar max. 80 mg per dag. Pas hiermee op, dit is heftig voor je geest en lijf. Vandaag heb ik de dosis maar weer verlaagd.

Omdat ik blijkbaar iets te weinig Baclofen bij me had, ben ik met mijn relaxte kop naar de Spaanse apotheek gegaan. Tot mijn verbazing kreeg ik zonder verdere vragen of recept 30 pillen van 10 mg voor twee euro. Ik hoefde alleen maar mijn spierballen aan te wijzen en de lege doosje te showen en om Lioresal te krijgen, Baclofen kennen ze niet.

Ik heb een internetdongle nu, waardoor ik duur, maar iig wel kan internetten.

Ik wil jullie erop wijzen dat het belangrijk is om iemand in je omgeving die dichtbij je staat op de hoogte te stellen van je Baclofen gebruik. Stop een medicijnenpaspoort in je portemonnee en zorg voor een rustige opbouw en een stabiele dosis. Zie je het niet zitten, ga dan naar je arts en bouw het rustig af.

Maar houd het volgende in gedachten: Verslaving is een ziekte, aan de oorzaak kan je niks doen, maar het gevolg is met dit middel op te lossen. Ik kan het iedereen die er baat bij denkt te hebben aanraden! Schaam je niet!

Ik voel me voor het eerst in mijn leven normaal. Ik moet mezelf opnieuw leren kennen, dat is niet gek na al die jaren van misbruik van middelen. Ik weet dat ik pas net begonnen ben, maar voel al merkbaar verschil en ben overtuigd van het feit dat het nu allemaal wel goed gaat komen met me.

Ik hoop dat dit een duidelijk verhaal was. Korter beschrijven lukte me niet. Wie n.a.v. mijn verhaal vragen aan mij heeft en zich niet bekend wil maken mag me een PM sturen.

Mocht er her en der een spelfout in zijn geslopen, mijn excuses. Wil je reageren, quote dan alleen de tekst die van toepassing is

:)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bonno op 19-06-2011 17:08:55 ]
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
  maandag 20 juni 2011 @ 22:11:49 #4
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_98435883
> Space.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 20 juni 2011 @ 22:13:01 #5
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_98435970
En gekoppeld.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_98465827
Wordt dit nog gelezen?

Ben nu een paar dagen verder en het gaat hartstikke lekker!

Maar ik vind het helemaal niet erg om zaterdag weer naar huis te gaan :)
pi_98467299
Hey Bonno,

Wij hebben ons scheel gelachen om jouw stukje, Geweldig, wat ben je heerlijk open. Het lijkt nogal op het verhaal van mijn man. We gaan morgen naar de huisarts voor baclofen. We hopen heel erg dat het lukt, maar we zijn bang dat het niet gemakkelijk wordt.

Ik wens je een fijne terugreis en hopenlijk komen we elkaar op dit forum nog eens tegen.

groeten,

I. en D.
Al meer dan 20 jaar zwaar alcoholist. Probeer te stoppen. Wil baclofen, maar wordt tegengewerkt door het reguliere cirucuit. Ik zoek een weg naar buiten.
pi_98477901
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:15 schreef Alcoholistje het volgende:
Hey Bonno,

Wij hebben ons scheel gelachen om jouw stukje, Geweldig, wat ben je heerlijk open. Het lijkt nogal op het verhaal van mijn man. We gaan morgen naar de huisarts voor baclofen. We hopen heel erg dat het lukt, maar we zijn bang dat het niet gemakkelijk wordt.

Ik wens je een fijne terugreis en hopenlijk komen we elkaar op dit forum nog eens tegen.

groeten,

I. en D.
Fijn dat je het zo waardeert!

Ik was bang dat het te langdradig was. Je mag me best op msn toevoegen, of via PM.

Ik kan ook hier goede tips geven om je huisarts te overtuigen.

Mocht dat niet lukken dan moet je gewoon van huisarts wisselen.

Wel jammer dat hier zo weinig gereageerd wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bonno op 21-06-2011 21:29:08 ]
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:07:55 #9
313320 telefoonmaatschappij
DM voor pokemon kaarten
pi_98485064
Dat komt omdat het als een reclame topic uit ziet.
If she ain't a FOK!er, you shouldn't fok her
pi_98487060
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:07 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
Dat komt omdat het als een reclame topic uit ziet.
Verklaar je nader...
pi_98489933
@Bonno, het Baclofen topic was gesloten en ik kreeg pm van Purple dat er een 2e was geopend. Ik snap het niet allemaal.
Maar ik ben heel blij dat de Baclofen jou zo goed heeft geholpen!!!

Mijn huisarts wil niet voorschrijven tenzij ik ervoor betaal omdat het een spierverslappend middel is en geen anti-verslavingsmiddel. De verslavingszorg wil het ook niet omdat het middel nog niet als zodanig geregistreerd is en een andere huisartsenpraktijk die ik benaderd heb wil het ook niet voorschrijven. Dus ik drink maar voort.
Het onderzoek van de kliniek van Bram Bakker wacht nog op een akkoord van ik denk overheid, en dan moet je nog zelf honderden euro ophoesten omdat het een privékliniek is.

Misschien moet ik toch maar gaan voor de optie van de huisarts en het zelf gaan betalen, de Baclofen is niet heel duur en iedere dag een liter wijn kost ook wat. Er zijn nog weinig mensen die Baclofen hier gebruiken maar de verhalen klinken positief. Dat geeft de burger moed.

En die hoeveelheden die jij gebruikt, Bonno, zijn echt niet veel. En dat met al jouw verslavingen. Je zou er echter wel van moeten kunnen slapen, ik slik nog behoorlijk wat zolpidems iedere nacht en hoop die ook te kunnen vervangen door Baclofen. Scheelt ook weer een hoop geld.

Veel succes, en hou ons hier op de hoogte!
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:30:17 #12
DM voor pokemon kaarten
pi_98490044
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:38 schreef Bonno het volgende:

[..]

Verklaar je nader...
Nou mijn persoonlijke eerste indruk was dat het er echt op leek.
overal lees je baclofen etc.
maar das dan weer persoonlijk he
pi_98490476
quote:
8s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:28 schreef Donia het volgende:
@Bonno, het Baclofen topic was gesloten en ik kreeg pm van Purple dat er een 2e was geopend. Ik snap het niet allemaal.
Maar ik ben heel blij dat de Baclofen jou zo goed heeft geholpen!!!

Mijn huisarts wil niet voorschrijven tenzij ik ervoor betaal omdat het een spierverslappend middel is en geen anti-verslavingsmiddel. De verslavingszorg wil het ook niet omdat het middel nog niet als zodanig geregistreerd is en een andere huisartsenpraktijk die ik benaderd heb wil het ook niet voorschrijven. Dus ik drink maar voort.
Het onderzoek van de kliniek van Bram Bakker wacht nog op een akkoord van ik denk overheid, en dan moet je nog zelf honderden euro ophoesten omdat het een privékliniek is.

Misschien moet ik toch maar gaan voor de optie van de huisarts en het zelf gaan betalen, de Baclofen is niet heel duur en iedere dag een liter wijn kost ook wat. Er zijn nog weinig mensen die Baclofen hier gebruiken maar de verhalen klinken positief. Dat geeft de burger moed.

En die hoeveelheden die jij gebruikt, Bonno, zijn echt niet veel. En dat met al jouw verslavingen. Je zou er echter wel van moeten kunnen slapen, ik slik nog behoorlijk wat zolpidems iedere nacht en hoop die ook te kunnen vervangen door Baclofen. Scheelt ook weer een hoop geld.

Veel succes, en hou ons hier op de hoogte!
Dank je voor je reactie.

Je kan ook zeggen dat alcohol een spierverslappend middel is! En de bijwerkingen zijn nagenoeg hetzelfde (braken, wazig zien, hallicunaties en ga maar door). Dat schrijft de huisarts ook niet voor. Probeer een afspraak te maken, opnieuw en neem iemand mee die een beetje overtuigingskracht heeft. Want zo'n trillend rietje krijgt moeilijk pilletjes mee natuurlijk. Overtuig je huisarts dat je anders zonder recept er ook aan kan komen en dat je dan zonder controle van een arts aan zelfmedicatie gaat doen.

Volgens mij kost die Baclofen niet veel, misschien een paar euro per pakje. Je bent denk ik voor een paar tientjes per maand klaar. Die liter wijn kost je ook een euro of vijf per dag. Met een paar tabletjes hoef je die gewoon niet meer. De drang is weg!

Als jij een liter per dag drinkt zal je ook last hebben van zweten en trillen. Daar vanaf zijn is echt waardevol!
pi_98490522
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:30 schreef telefoonmaatschappij het volgende:

[..]

Nou mijn persoonlijke eerste indruk was dat het er echt op leek.
overal lees je baclofen etc.
maar das dan weer persoonlijk he
Zit je aan de drank, met dat gezwets? 8-)

En reclame, nou, misschien wel. Maar we willen er niks aan verdienen hoor! Alleen anderen overtuigen dat de problemen opgelost kunnen worden met een simpel pilletje.
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:08:06 #15
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_98492152
Houniet, dankjewel! :)

Goed dat je jouw ervaring totzover ook deelt Bonno.
Een aantal mensen die met Baclofen beginnen ervaren veel positieve effecten direct bij het starten ervan al. Zoals jij, zoals ik dat ook ervaarde en Ameisen ook. Maar een ander gedeelte die begint met Baclofen ervaart niet de positieve (bij)werkingen van de Baclofen.

Ik kan slechts mijn mening geven over de reden hiervoor en vooralsnog niet wetenschappelijk onderbouwen,so here goes. Ameisen spreekt over een natuurlijk ghb tekort in de hersenen in zijn boek en dat door Baclofen dat weer aangevuld wordt. Ik ben van mening dat niet alle verslaafden dat ghb tekort hebben(dohh eigenlijk).
Iedereen die vanaf het begin voornamelijk positieve werking ervaart van de Baclofen heeft dat tekort waarschijnlijk. De mensen die deze positieve werking niet ervaren hebben dat tekort niet.(Nogmaals, slechts mijn mening)
Maar ongeacht dat tekort of niet, de Baclofen werkt gemiddeld voor het merendeel van de mensen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:09:27 #16
DM voor pokemon kaarten
pi_98492221
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:38 schreef Bonno het volgende:

[..]

Zit je aan de drank, met dat gezwets? 8-)

En reclame, nou, misschien wel. Maar we willen er niks aan verdienen hoor! Alleen anderen overtuigen dat de problemen opgelost kunnen worden met een simpel pilletje.
Haha niet aan de drank ik!
Maar ik kan dat zeker wel waarderen hoor :P
Zolang het maar niet uit een winst-oogpunt word gebruikt ^O^
pi_98492312
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:09 schreef telefoonmaatschappij het volgende:

[..]

Haha niet aan de drank ik!
Maar ik kan dat zeker wel waarderen hoor :P
Zolang het maar niet uit een winst-oogpunt word gebruikt ^O^
Nee, het is onmogelijk om geld aan dit medicijn te verdienen.

Ze moeten het verplaatsen naar de artsen, die kunnen wel geld verdienen. Als iedere alcoholist dit onder toezicht toegediend zou krijgen hebben ze bakken met werk erbij.
pi_98497036
Bijsluiter Lioresal
Bijsluiter Baclofen

Zoek de verschillen. Zelfde middel :D
pi_98503596
OK, ff een update.

Op 6 mei begonnen met 15 mg, inmiddels zit ik stabiel op 175 mg (50,25,50,50) per dag. I.o.m. huisarts drinken naar behoefte. Alleen 's ochtends een wat licht gevoel in het hoofd, na de douche verdwenen. Afgebouwd van 10-12 eenheden alcohol aan het begin, naar 1-3 eenheden nu. Geen behoefte meer, is alleen nog de gewoonte doorbreken (glaasje bij het eten, en om 10 uur 1-2). Één glas wijn wordt vergezeld door 2 glazen ijswater, wijn voor de smaak, water voor de dorst. Loopt lekker. Overweeg nu ook maar de gewoonte te doorbreken, dat zal wel wilskracht kosten. Uiteindelijke doel is gematigd drinken met maten, alcoholloos zonder maten.
pi_98503783
Mooi zo Biero!

Heb je niet dat je misselijk bent. Ken je die vieze smaak in je mond/adem? Ik heb toch wel wat bijwerkingen hoor! Ik kan me niet voorstellen dat ik zoveel meer zou slikken nu. Ik wordt ook steeds heel moe en dat mijn ogen draaien. Ik ben benieuwd hoe het gaat als ik weer thuis ben. Heb echt wel last van slaaptekort.

Ik doe nu gewoon ieder uur 10 mg ongeveer, overdag, max 100, maar da's eigenlijk al teveel voor mij. Ik merk wel dat je goed moet eten, anders ga ik alsnog trillen. Maar mijn lijf moet ook wennen aan de veranderingen.

Gisteren heb ik toch wel acht bier gehad, maar voor het eerst een schuldgevoel.

Verder merk ik aan mijn stoelgang dat dat wat beter wordt dan het voorheen was.

Als motivatie ga ik mezelf gewoon af en toe een kadootje geven. Een game of een leuke DVD. Heb nu zo'n micro helicopter gekocht om mee te spelen.

Ik merk ook dat ik vrolijker ben, ik kan nu ook echt plezier hebben zonder heel de tijd te moeten drinken of er aan te denken.

Mijn doel is trouwens om een paar flessen drank te kunnen bezitten, ben gek op een mooie whiskey of een lekker cognac, sherry en port vind ik ook heerlijk. En dan lekker een borrel nemen als er bezoek is, in plaats van zo'n fles direcft leeg te zuipen.

Trouwens, als we dit aan de grote klok hangen gaan er straks allemaal alcoholproducenten failliet :+

[ Bericht 16% gewijzigd door Bonno op 22-06-2011 12:42:10 ]
pi_98504595
Hai allemaal.
Even voorstellen.
Was vorig jaar een mnd aan de baclofen, die mijn broer uit het buitenland had meegebracht. Kon daardoor zelf uit een drinkgelag komen. Had me echter al voorgenomen me op te laten nemen en een lange behandeling te volgen om eens en voor altijd van het probleem af te komen. Particuliere klinieken te duur dus toch maar de reguliere verslavingszorg en ja!. Ik moest stoppen met de baclofen. Ben na 9mnd net weer 2wk thuis en de eerste terugval al weer achter de rug met de nodige moeite weer te stoppen. Wil dus zo snel mogelijk weer met baclofen beginnen, want ben als de dood dat al die mnd voor niets zijn geweest. Weet iemand misschien hoe ik op de snelste manier aan baclofen kan komen. Ik woon in de buurt van Zwolle.
Te gek al deze berichten te lezen, voelt steunend en maakt weer hoopvol.
pi_98505156
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:52 schreef saine het volgende:
Hai allemaal.
Even voorstellen.
Was vorig jaar een mnd aan de baclofen, die mijn broer uit het buitenland had meegebracht. Kon daardoor zelf uit een drinkgelag komen. Had me echter al voorgenomen me op te laten nemen en een lange behandeling te volgen om eens en voor altijd van het probleem af te komen. Particuliere klinieken te duur dus toch maar de reguliere verslavingszorg en ja!. Ik moest stoppen met de baclofen. Ben na 9mnd net weer 2wk thuis en de eerste terugval al weer achter de rug met de nodige moeite weer te stoppen. Wil dus zo snel mogelijk weer met baclofen beginnen, want ben als de dood dat al die mnd voor niets zijn geweest. Weet iemand misschien hoe ik op de snelste manier aan baclofen kan komen. Ik woon in de buurt van Zwolle.
Te gek al deze berichten te lezen, voelt steunend en maakt weer hoopvol.
Wat dacht je ervan om dit verhaal aan de huisarts te vertellen?

Zoals ik al zei, je hebt er echt begeleiding bij nodig. Niet zelf doktertje gaan spelen, het is niet zomaar iets.
Heb je het boek van Ameisen al gelezen? Die verslavingszorg is gewoon bang voor dit medicijn, gaat ze een hoop geld kosten!

En wat anders. Is het misschien slim om met zijn allen een goede standaard brief te maken om huisartsen te overtuigen? Deze in de OP zetten en dan kan iedereen die dat wil dat uitprinten en meenemen.
pi_98507338
He Bonno, ja het boek heb ik vorig jaar al gelezen en ik ben van plan het vlgd week mee te nemen naar de huisarts. Voor nu krijg ik van een vriend met verlammingen ws. voor het wkd wat tabletten en ik heb ook kontakt gezocht met Bram Bakker en Solutions. Hoop vandaag nog teruggebeld te worden. Misschien kan hij mijn huisarts bellen zodat zij mij kan begeleiden.
Ben alle mogelijkheden aan het uitvogelen. Heb het vorig jaar alleen gedaan en daar geen nare ervaringen me gehad. Een voordeel is misschien dat ik helemaal niet meer drink en dat ook niet wil.
Vind het wel heel plezierig er op dit forum over te communiceren. Toch niet helemaal alleen met de struggle he?
Die standaard brief is niet zo een slecht idee. Was al aan het denken hoe ik al deze ervaringen op papier kan zetten om ze mijn huisarst te laten lezen. Een ander idee is misschien dat de huisartsen die er goede ervaringen mee hebben bereidt zijn de huisartsen van mensen die er mee willen starten te woord willen staan. Zomaar wat gedachten, van vakgenoten nemen ze misschien meer aan.
pi_98507693
Saine, Ik heb net naar een geweldige psychiater een mail gestuurd met dit verhaal. Die man is authoriteit op dit gebied. Verder ken ik persoonlijk een neuroloog die in Utrecht werkt en die zal ik ook aanschrijven.

Die brief moeten we maken. Zo'n dokter die de ballen verstand heeft zegt gewoon NEE en dat moet snel ophouden. Jouw idee vind ik ook goed.

Je mag me toevoegen op MSN als je graag wil praten. Stuur dan een PM voor mijn sdres.

Maar informatie moeten we zoveel mogelijk op Fok! houden.
pi_98507770
Bonno ben nog al een comp nerd dus weet niet hoe ik het moet doen, maar je mag me bellen.
Groet

[ Bericht 2% gewijzigd door saine op 22-06-2011 14:21:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')