Die zijn Engelstalig en moeten dus minstens 210 miljoen views halen voor een top tien notering.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:54 schreef Poespas het volgende:
Mercyful Fate is een Deense kwaliteitsband
Ik dacht dat Sys Bjerre bij Universal zat. En met haar grootste hit (Malene, 2,1 miljoen views) was ze nog ongetekend.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:36 schreef Lindstrøm. het volgende:
De Deense muziekindustrie wordt gerouleerd door CPH Records. Het zijn steeds dezelfde artiesten die de top 10 aanvoeren, o.a. Sys Bjerre, Medina, Burhan G en Rasmus Seebach. Alle nummers afkomstig van slechts één album.
Zijn Engelstalig. Die staan dus (zeer laag trouwens) in de Engelstalig top zoveelquote:Op woensdag 15 juni 2011 14:58 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Waar is Saybia? Trentemøller? Mew?
Matig voetballand, veel criminelen!quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:02 schreef zarGon het volgende:
Burhan G klinkt als een Turk. Sowieso, Turkije altijd nummer één.
Goede observaties.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:18 schreef jumala het volgende:
Goed topic (Deense muziek klinkt wel lekker;)
Toch ben ik het niet helemaal eens met je conclusies. Ik vind het aantal views eigenlijk best wel tegenvallen, aangezien Zweden en Noren de Deense taal veelal ook redelijk kunnen verstaan. Daarnaast heeft Zweden 3 miljoen inwoners meer en heeft een nummertje zoals 'basshunter - dota' al gauw 20 miljoen views. Nu praat ik wel over een 'massive hit' maar ik denk dat dota iig al meer heeft opgebracht dan de Deense youtube top 10 bij elkaar en dan hebben we het geeneens over Engelstalige Zweedse muziek.
btw hoe kom je bij de Deense top 10? Ik ben wel benieuwd naar bijvoorbeeld de Zweedse, Noorse of Finse top 10? Is er een speciaal linkje op youtube?
quote:
Soort van Nick & Simon maar dan zonder die visluchtquote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:29 schreef portie het volgende:
Er is ook wel fatsoenlijke Deense muziek te vinden. Dit is op festivals veel gezien:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |