abonnement Unibet Coolblue
pi_102579511
Daarom raad ik ook aan dat een beginner zich verdiept in hoe ze hun doelen succesvol kunnen bereiken. En door in het begin een aantal lessen met een (personal) coach te volgen. Bij mij op de gym zie ik zo vaak mensen die trainen alsof ze op de bus staan te wachten en vervolgens gefrustreerd raken als ze niet vooruit gaan.

Ik zie niet waarom je het een beginner lastig maakt om squats aan te raden. Het is dan niet de meest makkelijke oefening maar na een paar setjes zonder gewicht op de stang is het gesneden koek. Eventueel kun je nog op youtube een video bekijken hoe je het best kan gaan staan e.d.

Eigenlijk moeten alle toestellen gewoon verbannen worden bij beginners. Trainen met een vrije beweging en losse gewichten is 100x effectiever.


quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:43 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

500 kcal onder onderhoud is wel erg veel hoor. Beter gewoon op onderhoud eten en wat cardio bij doen.
Indd. Op die manier bouw je amper spiermassa op. Onderhoud eten (misschien zelfs iets meer) + 35min cardio is veel effectiever. In 35min hardlopen verbrand je zo 400 tot 600kcal waardoor je op papier ook 500kcal onder je onderhoud zit maar dan door cardio en niet door minder eten. En dat is echt een groot verschil.
It Ain't How Hard You Hit - It's How Hard You Can Get Hit and Keep Moving Forwad.
pi_102579605
^ Amen to that. Ik heb toen ik net begonnen was te veel tijd verdaan op machines, met losse gewichten ben ik sneller klaar (minder oefeningen + wachten), boek ik meer progressie en heb ik er meer lol in. (meer uitdaging)

Isolatiemachines zijn voor... isolatie, ouderen, en luie hippe mensen. Als je echt resultaat wilt zien, kun je beter geen schema maken gebaseerd op machines. Je wordt echt geen 'vieze bodybuilder zo'n michelinmannetje bah :S' van squats, deadlifts, rows, press, bench, etc.
pi_102579875
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:18 schreef Panzermaus het volgende:
^ Amen to that. Ik heb toen ik net begonnen was te veel tijd verdaan op machines, met losse gewichten ben ik sneller klaar (minder oefeningen + wachten), boek ik meer progressie en heb ik er meer lol in. (meer uitdaging)

Isolatiemachines zijn voor... isolatie, ouderen, en luie hippe mensen. Als je echt resultaat wilt zien, kun je beter geen schema maken gebaseerd op machines. Je wordt echt geen 'vieze bodybuilder zo'n michelinmannetje bah :S' van squats, deadlifts, rows, press, bench, etc.
Dat denken er zo veel. Alsof je zo makkelijk groot en gespierd wordt :s Laatst raadde ik een meid aan te gaan squaten en zei ze: ja maar ik wil helemaal niet zulke gespierde benen.

*Proest*

Ik ben nu al 1,5 jaar bezig. Voordat je kan zeggen dat mijn benen groot zijn ben ik zeker nog 2 jaar bezig.

Isolatie doe ik heel weinig, maar als ik het doe is het altijd na de losse gewichten om de spier in kwestie nog even te...isoleren..
It Ain't How Hard You Hit - It's How Hard You Can Get Hit and Keep Moving Forwad.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:44:12 #254
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_102580150
Het zal een hele domme vraag van mij zijn hoor, maar wat is er dan zo anders aan of ik de bicepcurl en de tricepdip doe of dat ik er losse gewichten voor pak? Het is toch hetzelfde gewicht, waarom is het zo anders? Is een serieuze vraag want nu doe ik cardio + apparaten + cardio
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_102580427
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:44 schreef Moonwalk het volgende:
Het zal een hele domme vraag van mij zijn hoor, maar wat is er dan zo anders aan of ik de bicepcurl en de tricepdip doe of dat ik er losse gewichten voor pak? Het is toch hetzelfde gewicht, waarom is het zo anders? Is een serieuze vraag want nu doe ik cardio + apparaten + cardio
Een los gewicht moet je zelf ook nog stabiliseren, een machine doet dat al voor je en is dus minder effectief.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 13:44:58 #256
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_102581618
Maakt het wel meteen ingewikkelder. Geen idee hoe ik tussen al die kerels moet gaan staan om mijn rug te trainen bijvoorbeeld. (al helemaal als je wil afvallen en je daar met je buikje tussen moet staan) Ik denk dat dat de reden is dat mensen naar de machines grijpen
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_102583746
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 13:44 schreef Moonwalk het volgende:
Maakt het wel meteen ingewikkelder. Geen idee hoe ik tussen al die kerels moet gaan staan om mijn rug te trainen bijvoorbeeld. (al helemaal als je wil afvallen en je daar met je buikje tussen moet staan) Ik denk dat dat de reden is dat mensen naar de machines grijpen
Je moet je niks van anderen aan trekken, gewoon je ding doen en weer weg. En als je een buikje hebt is het toch alleen maar goed als je daar wat aan probeert te doen.
pi_102585201
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 13:44 schreef Moonwalk het volgende:
Maakt het wel meteen ingewikkelder. Geen idee hoe ik tussen al die kerels moet gaan staan om mijn rug te trainen bijvoorbeeld. (al helemaal als je wil afvallen en je daar met je buikje tussen moet staan) Ik denk dat dat de reden is dat mensen naar de machines grijpen
respect zal alleen maar omhoog gaan als ze zien dat je serieus bezig bent.
iedereen begint onderaan.
pi_102585732
Tihihih, sinds een jaar ben ik ook regelmatig in de sportschool te vinden, maar ik moet eerlijk zeggen ik ben redelijk ongestructureerd bezig altijd :'). Samengevat: Ik doe maar wat :D

Ik ben heel lang veel te dik geweest. Ik ben tot een jaar geleden een kilo of 25 afgevallen. Gewoon door weinig (en slecht) te eten. Een jaar geleden leek mijn lichaam ineens te zeggen "ja rot maar op met dat klotemenu, ik doe er niet meer aan mee." en het afvallen stopte.

Momenteel is mijn eetpatroon een zooitje.

Even een quote uit het dieet topic:

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 23:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik leef te onregelmatig, eet te weinig thuis om daar echt structuur in aan te brengen. Ik eet niet zozeer te veel slechte dingen, maar ik eet veul te weinig echt goede dingen. Dit gecombineerd met toch af en toe uit de bocht vliegen met slechte dingen en vooral drankbacchanalen zorgt dat ik geen kilo meer afval en echt mijn best moet doen om niet langzaam aan omhoog te klimmen. En eerlijk is eerlijk, het roest me ook mn (iets te dikke) reet op het moment.

Foeifoei shame on me!

Het sporten gaat echter echt HEERLIJK. Ik zit op een superlekker schema van om de dag (weekenden minder streng, als ik zin heb wel, als ik geen zin heb niet) een uur cardio gemixt met wat apparaten, meer voor de afwisseling van het het cardiooen dan echt om daar iets mee te bereiken, maar ik merk echt dat ik meer spieren krijg ondanks dat. En ik merk dat ik gewoon bizar snel conditie en uithoudingsvermogen aan het opbouwen ben en dat ik daar echt in groei. Superleuk! Ik rij gewoon gelijk uit mijn werk naar de sportschool, ben ik ook nog op een beetje schappelijk tijdstip thuis om iets leuks te doen die avond (waarbij ik dan regelmatig al het harde werken weer ongedaan maak :')) En daarbij probeer ik consequent elke ochtend voor het douchen 100 situpjes te doen. Lukt bijna altijd. Dit gaat steeds makkelijker. Wanneer ik niet meer twijfel tussen huilen en kotsen zodra ik bij 100 ben ga ik dit combineren met wat afwisselende buikspierdingussen voor schuine spieren enzo. Straks heb ik een heerlijk sixpackje met een speklaagje *O*
Ik moet eerlijk zeggen dat ik best een lambal ben als het er op aankomt. Ik wil me best inlezen, maar vind de hoeveelheid info op inet overweldigend. Dan klik ik 2 linkjes aan en vind ik het al weer genoeg, want vaak spreken link1 en link2 elkaar dan ook nog eens tegen...

Ik denk dat ik vooral mijn eetpatroon toch weer aan moet passen. Het liefst wil ik nog 10/12 kilo afvallen, maar dat gaat me op deze manier niet lukken... Evengoed ben ik erg blij met het sporten. Ik ben nooit zo fit geweest als ik nu ben, maar het zou fijn zijn als het ook allemaal een hoop slanker en strakker werd dan het nu is.

En ik ben ook een apparatenfitnesser... Daar schijn je je voor te moeten schamen als ik dit lees :D maar het is voor mij overzichtelijk en ik zie mezelf ook niet tussen die hardbodies (ook nog eens bijna allemaal man) in het krachthoekkie staan... Ik zie dat zelf wel als het gevorderden hoekje zeg maar...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_102587154
tja het is niet voor iedereen weggelegd.
Je moet er wat voor over hebben.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 19:06:38 #261
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_102587992
Zomaar wat doen is inderdaad niet het meest handige, ik viel niet lekker af toen ik dat deed. Ik heb een schema en let op mijn voeding maar je ziet vaak inderdaad door de bomen het bos niet meer hoor. Het werkt heel ontmoedigend en wekt het gevoel op dat je het wel nooit zal snappen, al die info en tegenstrijdige dingen op internet.

Ik heb nu een schema en let op mijn voeding en dat gaat opeens veel (vooral zichtbaar) beter.

Morgen op aanraden van jullie even de bicepcurl en de tricepdip met losse gewichten doen.


DancingPhoebe, ik heb het in stapjes aangepakt. Eerst gewoon gaan fitnessen en mijn uithoudingsvermogen verbeterd. Door idd zomaar wat te doen. Daarna wilde ik wat nuttiger trainen en verzon ik een schema.Na veel gekloot met zogenaamde dieet enzo heb ik nu gewoon suiker, alcohol, koolzuur en slechte koolhydraten uit mijn menu geschrapt ( geen witte rijst geen wit meel enz, wel met mate volkoren pasta enzo en veel groente ).
Inmiddels ook witte kwark en vers fruit. Daarna heb ik een schema laten maken, dus niet meer mijn verzonnen schema. Een beetje omslachtig allemaal maar zo ben ik ook al een jaar gestopt met roken, met een vage aanloop. Het is maar wat voor jou het beste werkt om in de sportroutine te komen denk ik.

Ik bedoel dit niet als advies want ik weet zelf bijna niks, dit is gewoon hoe ik het nu doe en het lijkt nu goed te werken en makkelijk vol te houden + 4 a 5 keer per week naar de sportschool

[ Bericht 6% gewijzigd door Moonwalk op 01-10-2011 22:35:41 ]
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_102593460
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 19:06 schreef Moonwalk het volgende:
Eerst gewoon gaan fitnessen en mijn uithoudingsvermogen verbeterd.
Dat is idd wat ik nu aan het doen ben. En daar merk ik hele fijne vooruitgang in. Ik ben veel fitter, sterker en sportiever dan pakweg een half jaar geleden. Daar ben ik echt wel van onder de indruk, hoe je in korte tijd door gewoon rustig aan te sporten echt een hoop winst kunt boeken. Ik ben nu aan het hardlopen aan het werken. Als dat er een beetje lekker in zit, kijk ik weer een stapje verder!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_102594635
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 13:44 schreef Moonwalk het volgende:
Maakt het wel meteen ingewikkelder. Geen idee hoe ik tussen al die kerels moet gaan staan om mijn rug te trainen bijvoorbeeld. (al helemaal als je wil afvallen en je daar met je buikje tussen moet staan) Ik denk dat dat de reden is dat mensen naar de machines grijpen
Tja... ik weet 100% zeker, dat als jij tussen die 'kerels' staat ze je zelfs nog zullen helpen met oefeningen goed uit voeren. Toen ik net begon was ik ook aan het prutsen en werd ik ook gewezen op een slechte houding door de ervaren sporters. Dus ga vooral bij die kerels staan!
It Ain't How Hard You Hit - It's How Hard You Can Get Hit and Keep Moving Forwad.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:48:38 #264
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_102595074
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 22:35 schreef DAVID90 het volgende:

[..]

Tja... ik weet 100% zeker, dat als jij tussen die 'kerels' staat ze je zelfs nog zullen helpen met oefeningen goed uit voeren. Toen ik net begon was ik ook aan het prutsen en werd ik ook gewezen op een slechte houding door de ervaren sporters. Dus ga vooral bij die kerels staan!
Dat is waar, ik ging eerst altijd in zo een buikspier apparaat waarbij je ligt en je lichaam als een scharnier open en dicht klapt ( :') vaag i know ) en werd er toen door een vent af gehaald, matje erbij gepakt en een paar manieren om oefeningen te doen aan mij geleerd.

Morgen hiermee aan de slag:
http://www.gewicht-verliezen.nl/fitness-oefening.php

ben benieuwd

Ik heb nog een vraag. Door verschillende mensen/websites/noem het maar op worden drie verschillende dingen tegen mij gezegd:

De ene groep mensen zegt: je moet zoveel mogelijk cardio doen, spieren trainen helpt niet als je niet eerst je vet weg sport met heeeeeel veeeeeel cardio.

De andere groep mensen zegt: Je kan ook gewoon afvallen door alleen kracht training als je niet van cardio houdt

De laatste groep zegt: Je moet openen met cardio, dan kracht, dan weer cardio. De Cardio trainingen afwisselen en niet elke keer fullbody kracht trainen, maar groepen vanwege het herstel van de spieren.

Momenteel volg ik wat de laatste groep mij verteld heeft omdat die in mijn oren het meest onderbouwd is. Wat zijn de meningen hier?
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_102595308
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 17:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tihihih, sinds een jaar ben ik ook regelmatig in de sportschool te vinden, maar ik moet eerlijk zeggen ik ben redelijk ongestructureerd bezig altijd :'). Samengevat: Ik doe maar wat :D

Ik ben heel lang veel te dik geweest. Ik ben tot een jaar geleden een kilo of 25 afgevallen. Gewoon door weinig (en slecht) te eten. Een jaar geleden leek mijn lichaam ineens te zeggen "ja rot maar op met dat klotemenu, ik doe er niet meer aan mee." en het afvallen stopte.

Momenteel is mijn eetpatroon een zooitje.

Even een quote uit het dieet topic:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik best een lambal ben als het er op aankomt. Ik wil me best inlezen, maar vind de hoeveelheid info op inet overweldigend. Dan klik ik 2 linkjes aan en vind ik het al weer genoeg, want vaak spreken link1 en link2 elkaar dan ook nog eens tegen...

Ik denk dat ik vooral mijn eetpatroon toch weer aan moet passen. Het liefst wil ik nog 10/12 kilo afvallen, maar dat gaat me op deze manier niet lukken... Evengoed ben ik erg blij met het sporten. Ik ben nooit zo fit geweest als ik nu ben, maar het zou fijn zijn als het ook allemaal een hoop slanker en strakker werd dan het nu is.

En ik ben ook een apparatenfitnesser... Daar schijn je je voor te moeten schamen als ik dit lees :D maar het is voor mij overzichtelijk en ik zie mezelf ook niet tussen die hardbodies (ook nog eens bijna allemaal man) in het krachthoekkie staan... Ik zie dat zelf wel als het gevorderden hoekje zeg maar...
Ik begrijp wat je bedoeld maar je zult je toch eens moeten gaan verdiepen in voeding en training. Je kan best een voedingschema laten maken of van internet plukken maar je moet ook kennis krijgen over voeding. Zoveel mensen eten ongezond en toch denken ze dat ze gezond bezig zijn. Ze eten onbewust veel te veel slechte vetten en de verkeerde koolhydraten, of eten zo ontzettend wisselvallig dat hun stofwisseling totaal van slag raakt. De kunst zit hem in gedoseerde en kwalitatieve voeding en al het slechte laten staan. Niet enkel je maag vullen wanneer je honger hebt, dan kan je net zo goed 3 glazen spa rood drinken.

De training zelf hoeft verder geen algebra te zijn. Zolang je maar intensief bezig bent. Al doe je 1 uur lang de kikkersprong. Heb je bepaalde doelen voor ogen zal je moeten kijken met welke training je deze het best kunt bereiken... Als je in dit forum concrete vragen stelt denk ik dat er genoeg members zijn die je op weg kunnen helpen. Ik help beginners graag op de sportschool en ook in dit topic.

En oja.. Deze vrij maffe vent is ook een bron van uitstekende informatie over voeding en training. Hier alvast wat over voeding:

It Ain't How Hard You Hit - It's How Hard You Can Get Hit and Keep Moving Forwad.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:55:51 #266
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_102595390
Never mind ! david90 een paar posts terug heb je hele handige informatie mbt krachttraining en eten gepost ( als reactie op iemand zijn schema ) dus ik lees dat wel even goed door ipv weer hetzelfde vragen ^O^
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_102596509
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 22:48 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

Dat is waar, ik ging eerst altijd in zo een buikspier apparaat waarbij je ligt en je lichaam als een scharnier open en dicht klapt ( :') vaag i know ) en werd er toen door een vent af gehaald, matje erbij gepakt en een paar manieren om oefeningen te doen aan mij geleerd.

De abdominal crunch. Een uitstekend apparaat maar erg lastig om goed de spanning op je buikspieren mee te krijgen en te houden. Je onderrug neemt het vaak over. Vooral als je te zwaar gaat. Een matje is ideaal. Er zijn ontzettend veel buikspieroefeningen die je kunt doen, op Youtube vind je ze. Vergeet niet: plaatselijk vet verbranden kan vrijwel niet dus van oneindig veel crunches gaat je buikvet niet weg!

Morgen hiermee aan de slag:
http://www.gewicht-verliezen.nl/fitness-oefening.php

ben benieuwd

Hopelijk niet allemaal. Scheid de spiergroepen van elkaar en focus je op 1 spiergroep. Je kunt ook fullbody doen maar ik ben er niet echt voorstander van.

Ik heb nog een vraag. Door verschillende mensen/websites/noem het maar op worden drie verschillende dingen tegen mij gezegd:

De ene groep mensen zegt: je moet zoveel mogelijk cardio doen, spieren trainen helpt niet als je niet eerst je vet weg sport met heeeeeel veeeeeel cardio.

Mop van het jaar.


De andere groep mensen zegt: Je kan ook gewoon afvallen door alleen kracht training als je niet van cardio houdt

Ook dikke onzin. Wie zeggen dit in hemelsnaam?

De laatste groep zegt: Je moet openen met cardio, dan kracht, dan weer cardio. De Cardio trainingen afwisselen en niet elke keer fullbody kracht trainen, maar groepen vanwege het herstel van de spieren.

Klopt.Openen met cardio betekend dan warming up. Elke dag full body zorgt er voor dat de spieren geen tijd hebben om te herstellen. Is niet goed.

Momenteel volg ik wat de laatste groep mij verteld heeft omdat die in mijn oren het meest onderbouwd is. Wat zijn de meningen hier?

Nou die is als volgt:

Hoe meer je weegt, hoe meer je verbrand. Hoe meer je verbrand, hoe meer voeding je nodig hebt. Een gespierd mens met weinig vet verbrand een stuk meer dan een dik mens met het zelfde gewicht. (dus veel minder spiermassa).

Daarom is het belangrijk dat iemand met overgewicht veel aan krachttraining doet om zo extra spiermassa op te bouwen.

Tijdens de krachttraining verbrand je al energie. Tijdens spierherstel verbrand je meer energie dan normaal en uiteindelijk ga je steeds meer verbranden omdat je meer spiermassa ontwikkeld (betekend dus ook meer eten om de spiermassa niet weer af te breken). Zelfs als je op de bank ligt. Dat is dus de reden dat krachttrianing belangrijk is.

Met cardio verbrand je ook vet, maar pas na ongeveer 20min. Eerst wordt de glucose voorraad in je spieren aangesproken omdat de spieren de eerste energiebron is van het lichaam. Ook bij cardio stimuleer je de vetverbranding na de training al is dit van veel kortere duur.

Daarom is het verstandig krachttraining te combineren met cardio: Je begint met een korte warming up van 10min. Vervolgens ga je tot het naatje bij de krachttraining. Wanneer je na de krachttraing gaat hardlopen heb je als voordeel dat je lichaam direct over gaat op de vetverbranding omdat de glucose voorraad in je spieren inmiddels al erg laag is door de krachttraining. 40min cardio betekend dus 40min vetverbranding. Wanneer je lekker thuis tv aan het kijken bent is je lichaam druk bezig de spieren, die door de krachttraining miniscule scheurtjes hebben gekregen, weer te herstellen. Dit kan alleen met voldoende proteïne en voldoende koolhydraten. Het herstel kan op een gegeven moment zoveel energie nodig hebben dat het zelfs het vet aanspreekt! Wanneer je dagelijks cardio doet zorg je voor een nog verdere verhoogde vetverbranding.





[ Bericht 0% gewijzigd door DAVID90 op 02-10-2011 00:29:00 ]
It Ain't How Hard You Hit - It's How Hard You Can Get Hit and Keep Moving Forwad.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 23:38:38 #268
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_102596974
Mensen die denken dat het lichaam op een bepaald moment óf carbs óf vet verbrandt.

En schrijf svp 'glucose' of 'glycogeen'.
Confidence through competence
pi_102597184
Als laatste: spieren hebben voldoende proteïne en koolhydraten nodig om te groeien. Om af te vallen moet je weer minder koolhydraten nemen om je lichaam te dwingen het vet aan te spreken. Zoals ik net al zei zijn de spieren de eerste energiebron van het lichaam dus dat betekend dat je lichaam pas op vetverbranding over gaat nadat de glucose verbruikt is. Glucose komt weer voort uit koolhydraten. Dan snap je wel dat wanneer je veel koolhydraten neemt je lichaam feitelijk amper over zal gaan op vetverbranding. Daarom moet je minder koolhydraten nemen. Om je spieren te ontzien van katabolisme (mooi woord voor spierafbraak) moet je dus voldoende proteïne eten (bouwstenen voor de spieren). Op deze manier zal je je lichaam dwingen vet te verbranden en probeer je met de proteïne het spierafbraak minimaal te houden en ze zelfs nog te laten groeien. Extreem koolhydraatarm raad ik dus niet aan om langer dan 2 dagen te doen. Probeer wel enkel kwaliteits koolhydraten te eten: volkoren(brood), haver, zilvervliesrijst, tarwe, vezelrijk voedsel.

Ik ben verder geen voedingsdeskundige. Maar bovenstaande is zoals het lichaam in grote lijnen werkt :)

[ Bericht 4% gewijzigd door DAVID90 op 01-10-2011 23:54:42 ]
It Ain't How Hard You Hit - It's How Hard You Can Get Hit and Keep Moving Forwad.
pi_102597216
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 23:38 schreef Stereotomy het volgende:
Mensen die denken dat het lichaam op een bepaald moment óf carbs óf vet verbrandt.

En schrijf svp 'glucose' of 'glycogeen'.
Wie denkt dat? ;o Oh ja, glucose uiteraard, het is laat :p

Hier nog wat info voor de afvallers:

http://www.5kiloafvallen.(...)geveer-100-calorieen

http://www.5kiloafvallen.(...)-5-kilo-af-te-vallen

[ Bericht 26% gewijzigd door DAVID90 op 01-10-2011 23:53:02 ]
It Ain't How Hard You Hit - It's How Hard You Can Get Hit and Keep Moving Forwad.
  zondag 2 oktober 2011 @ 02:06:01 #271
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_102601468
Bedankt David90! Echt tof dat je zoveel moeite neemt om dingen uit te leggen.
Ik heb nu drie dagen extreem koolhydraatarm achter de rug, morgen van plan om volkoren spaghetti te eten dus wat dat betreft doe ik het volgens mij wel goed wa betreft voeding. Enige struikelblok is nog de suikers uit fruit, dat vind ik nog wel een beetje raar dat fruit vanwege fruitsuikers (glucose) in deze context "fout" is, op strenge dagen dan.

Ook eet ik na het sporten een bakje witte magere kwark/yoghurt. Bij honger een gekookt eitje of stukje kaas. Ontbijt is een eiwitshake, lunch ook + rauwkost. Vlees maak ik in de grillpan/oven of koekepan met olijfolie of gewoon boiled in water met bouillon.

Dit zijn eigenlijk de dingen die ik eet en waar ik mee afwissel:

quote:
kip/tonijn/tartaar/bloemkool/broccoli/ courgette/aubergine/champignons/ paksoi/spinazie/spruitjes/sla/tomaat/komkommer/mozarella/ei/jonge kaas/feta kaas/magere yoghurt/magere kwark/ walnoten/amandel noten/ water/ perensap/ groene thee zonder suiker enzo natuurlijk/ meloen/ peren/volkoren brood/volkoren spaghetti/zilvervlies rijst/maggieblokjes/oestersaus/verse kruiden: peterselie, ui, knoflook enz
Ik ben compleet gestopt met alcohol en fris en blijf bewust weg van feestjes omdat ik goed besef dat ik moeite moet doen om dit goed te doen en mezelf niet onnodig ga kwellen. Als ik er straks fit uit zie kan ik altijd nog naar een feestje hier en daar. De afgelopen dagen heel veel nee moeten zeggen tegen uitnodigingen voor BBQ's, strand, terrasjes etc en ben naar de sportschool gegaan in plaats van me over te laten halen. Het is niet normaal hoe vaak mensen je onbedoeld van je doelen proberen af te halen. Kom ik iemand op straat tegen die net taart heeft gekocht en me dat gaat lopen aan bieden en nog discussie voeren van ach joh klein stukje joh blablabla.

Eigenlijk heb ik mijn sociale leven een beetje op pauze gezet en heb iedereen er ook over ingelicht waarom dat is en dat ik niet perse steun verwacht maar op zijn minst begrip. Ik ben hier nu dus echt serieus mee. Met pauze bedoel ik niet dat ik niemand meer zie en niet naar buiten ga, maar feestjes en bbqs, zuipen, naar de stad en dan een hapje eten en al die dingen, die doe ik dus even niet.

Momenteel volg ik dit globale schema:

maandag:
lopen naar de sportschool ipv met de tram: 20 minuten (dit zie ik als warming up)
45 minuten zumba/conditietraining ( ik ben naar elke les gegaan om de verschillen te zien en deze is echt een pittige waar je emmers met zweet verliest. Deze docent is er alleen op ma en di, de rest van de dagen ga ik dus niet naar de flutdocenten die een dansje doen alsof het een theekrans is )
- kracht: bovenbenen/billen/kuiten ( dit nog op basis van apparaten )
-20 minuten fietsen
-20 minuten terug lopen naar huis
- hond uitlaten

[b]dinsdag: [/b]
20 minuten naar sportschool lopen
45 minuten zumba ( zie hierboven )
- kracht apparaten armen/borst/schouders
- 40 minuten fietsen
- 20 minuten naar huis lopen
- hond uitlaten


Donderdag:


20 minuten naar sportschool lopen
45 minuten fietsen
buikspieren
20 minuten lopen op de loopband ( interval met helling etc. )
20 minuten terug naar huis lopen

Zaterdag:
met de tram naar de sportschool
20 minuten loopband
buikspieren + hele rug + armen(veel apparaten dus)
10 minuten fietsen
20 minuten naar huis lopen

Zondag:

met de tram naar de sportschool
20 minuten fietsen
buikspieren + schouders, borst (veel apparaten dus)
10 minuten interval loopband
20 minuten naar huis lopen

Is dit een beetje de bedoeling? Het gaat om afvallen, plaatselijk vet denk ik niet over na, ik weet dat dat niet bestaat. Het gaat mij er om dat het vol te houden is en dat het vet zal verdwijnen, en dat doet het nu al hoor maar dat doet een verkeerd programma ook en daarna ben je weer dikker. Vandaar dat ik altijd wel blijf twijfelen of ik het goed doe

De enige dag uit mijn schema die ik niet leuk vind is de donderdag maar ik hou me er wel aan.
Bedankt voor de linkjes en voor de video, die man vertelt het heel leuk ik lag in een deuk en heb nog wat andere videos van hem bekeken. Heel leuk hoe hij dat doet !

[ Bericht 0% gewijzigd door Moonwalk op 02-10-2011 02:11:40 ]
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_102603415
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 22:53 schreef DAVID90 het volgende:

[..]

En oja.. Deze vrij maffe vent is ook een bron van uitstekende informatie over voeding en training. Hier alvast wat over voeding:

Hahhaha, ik dacht "hij zal toch niet de resterende 3 minuten eten in zijn mond gaan stoppen en het uitspugen??" Maar dat was precies wat hij deed :D

En dan nog even zo'n disclaimer door het beeld "ja, dr zit geen enkele wetenschappelijke basis achter wat ik zeg hoor!" :D En waaaarom heeft hij gedurende het filmpje 3 verschillende pleisters op dezelfde plekken zitten??

Maar wat hij zegt herken ik idd wel. Na een half jaar heel streng eten smaakte chips en chocola niet eens echt meer. Laat de teugels vieren en het is weer smullen geblazen.

Gelukkig eet ik zelf niet al te ongezond als het op eten-eten aankomt. Geen pakjes of onduidelijke sauzen oid. Wel eet ik vaak ongezond snoep-eten, waarmee ik alsnog een hoop zooi binnenkrijg. Gek eigenlijk.

En jullie zijn natuurlijk allemaal mannen en jullie willen er natuurlijk allemaal zo uitzien als de meneer uit het filmpje :D (minus de pleisters ws.)

En ik ben een vrouw en wil helemaal geen grote spieren, alleen een dunnere buik (en benen en billen uiteraard :') )

En ik snap heus dat spieren meer verbranden dan vet, maar toch wil ik liever niet van die hele zichtbare spierbonken hebben.

[ Bericht 13% gewijzigd door DancingPhoebe op 02-10-2011 08:36:59 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_102603548
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 08:22 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Hahhaha, ik dacht "hij zal toch niet de resterende 3 minuten eten in zijn mond gaan stoppen en het uitspugen??" Maar dat was precies wat hij deed :D

En dan nog even zo'n disclaimer door het beeld "ja, dr zit geen enkele wetenschappelijke basis achter wat ik zeg hoor!" :D En waaaarom heeft hij gedurende het filmpje 3 verschillende pleisters op dezelfde plekken zitten??

Maar wat hij zegt herken ik idd wel. Na een half jaar heel streng eten smaakte chips en chocola niet eens echt meer. Laat de teugels vieren en het is weer smullen geblazen.

Gelukkig eet ik zelf niet al te ongezond als het op eten-eten aankomt. Geen pakjes of onduidelijke sauzen oid. Wel eet ik vaak ongezond snoep-eten, waarmee ik alsnog een hoop zooi binnenkrijg. Gek eigenlijk.

En jullie zijn natuurlijk allemaal mannen en jullie willen er natuurlijk allemaal zo uitzien als de meneer uit het filmpje :D (minus de pleisters ws.)

En ik ben een vrouw en wil helemaal geen grote spieren, alleen een dunnere buik (en benen en billen uiteraard :') )

En ik snap heus dat spieren meer verbranden dan vet, maar toch wil ik liever niet van die hele zichtbare spierbonken hebben.
Haha scooby is echt geweldig en zeer leerzaam, ik zou zijn website aan iedereen aanraden. En je hoeft echt niet bang te zijn dat je er zo gespierd uit zal zien als je met gewichtjes gaat spelen, dat kost een man al jaren en jaren aan trainen, bij vrouwen kan dat niet eens (heel misschien met heel veel anabolen).

@Moonwalk; ben zelf niet zo'n fan van die heel eiwitrijke (koolhydraatarme) diëten, is gewoon niet zo goed voor je lever, en eigenlijk nergens voor nodig! Fruit moet gewoon kunnen, zit dan wel suiker in, maar ook veel vezel en water. Vooral dingen als watermeloen is maar 30kc per 100 gram, en vult heel veel. Oh en verder, ik weet niet of je dit al doet, maar zorg er voor dat je veel water drinkt, water vult en helpt ook vetten losmaken. Maar je bent goed bezig hoor, ga zo door ^O^
pi_102609993
Wat betreft het fruit:

Je mag best 3 stuks fruit per dag eten maar veel meer dan dat zorgt er naar mijn idee gewoon voor dat de ververbranding constant wordt uitgesteld. En dan kan je wel zeggen ' een watermeloen is maar 30kcal per 100gr en vult heel erg' maar dat is helemaal niet wat we willen. Als jij 3 uur teert op 2 stukken watermeloen á 30kcal dan is je maag wel vol maar ondertussen mis je gewoon veel voeding waardoor de spiermassa weer eens de lul is en het vet wederom blijft zitten.

@ DancingPhoebe.. Nee, ik wil er niet eens zo uitzien als Scooby. Voor mij té gespierd. Maar als ik dat zou willen ben ik zeker nog 8 jaar bezig. Dus misschien snap je daarom meteen dat het nogal lachwekkend is als je zegt dat je er niet gespierd uit wil komen te zien als je daarvoor nog zegt dat je eigenlijk amper op je voeding let. Spieren zie je pas als ze ontwikkeld zijn en je weinig vet op je lijf hebt. En een strak figuur krijg je niet zonder sterke spieren. Voor vrouwen is het enorm lastig om grote spieren te ontwikkelen. Dus ga maar aan de gang met vrije gewichten en ik hoor over 2-3 jaar wel wat je bevindingen zij ;)

HIER een voorbeeld van een vrouw met een prachtig figuur.(Moet niet nog gespierder alleen!) Ze doet al jaren aan krachttraining. Misschien dat je dan snapt dat je er niet zomaar zo uit komt te zien :)
http://fitfinity.net/2010/07/28/lift-like-a-girl/

@ moonwalk Je kunt gerust naar feestjes maar laat de drank lekker voor de anderen. Die troep is nergens goed voor. Nee zeggen is echt verkeerd imo. Zo kwel je je zelf alleen maar en is de kans groter dat je het straks niet meer volhoudt. Als ik een BBQ fuif heb eet ik gewoon veel kip (minst erge) en wat minder stokbrood. Als saus neem ik dan alleen ketchup. Je kunt best bewust eten op een BBQ. En al eet je 1 dag meer dan zou moeten? So what, dan eet je de volgende dag iets minder. Simpel.

Ik vind het een beetje triest als je je sociale leven opzij zet omdat je gewoon geen nee kan zeggen tegen ongezond eten. Eten is puur brandstof, meer niet.

Wat betreft je training:
Als je iets beter had gelezen had je de fout niet gemaakt om eerst zumba te gaan doen en daarna krachttraining. Zumba valt onder cardio en cardio komt altijd NA de krachttraining. (warming up is ander verhaal).

Als je wilt afvallen: Elke dag cardio. Elke dag cardio. Elke dag cardio.
Al is het maar 30min per sessie. Tip: Cardio vóór het ontbijt zorgt er voor dat je wel 3x meer kcal verbrand en vrijwel direct je vetreserves aanspreekt!

Woensdag rustdag is prima voor de spieren, maar ga toch maar even een half uurtje hardlopen :)

En zoals ik en al een aantal anderen heb gezegd: blijf weg van de apparaten en ga met losse gewichten aan de slag. Ga squaten!!

Ik vind het wel echt goed dat je zo vaak gaat trainen. Je bent ontzettend goed opweg op deze manier en als je gewoon volhoudt beloof ik je dat je over een jaar echt al een heel eind bent! Houd je zelf alleen niet voor de gek, ga niet smokkelen en blijf gezond eten. Ongezond eten is zoals Scooby zegt een verslaving, ik heb het zelf ook tijden gedaan maar ben er zo van afgekickt dat ik eerlijk waar geen behoefte meer heb aan vette happen en zoetigheid. 1x in de 2-3 maanden beland ik bij de McDonalds en eet ik een Big Mac. Best lekker, maar daarna heb ik er ook weer genoeg van. Het zit allemaal tussen je oren!

Dus:
eerst warming up (20min lopen. Zet wel stevige stappen en zwaai wat met je armen om je gewrichten los te krijgen.
Daarna krachttraining
Daarna zumba
+ goede voeding. Genoeg eiwitten, niet teveel koolhydraten en enkel de goede, ongeveer 0,7 gram per kilo lichaamsgewicht aan vet (geen verzadigde vetten!) en niet te veel (fruit)suikers. Voldoende groente.

Het beste is als je nog gaat berekenen hoeveel kcal je nodig hebt voor onderhoud (BMR) en daarmee een voedingschema maakt waardoor je beter inzicht krijg in wat je moet eten.

Kijk even naar het schema die ik voor iemand heb aangepast op pagina 10. Ik raad je aan om zo je krachttraining in te delen.

Succes!!

[ Bericht 1% gewijzigd door DAVID90 op 02-10-2011 19:24:21 ]
It Ain't How Hard You Hit - It's How Hard You Can Get Hit and Keep Moving Forwad.
pi_103106332
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 08:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
En ik ben een vrouw en wil helemaal geen grote spieren, alleen een dunnere buik (en benen en billen uiteraard :') )

En ik snap heus dat spieren meer verbranden dan vet, maar toch wil ik liever niet van die hele zichtbare spierbonken hebben.
pas op, als je die 2kg dumbbells aanraakt ben je binnen no-time ripped als Arnold in z'n gloriedagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')