Mja ceremonieel is inderdaad een beetje het verkeerde woord, bedoelde ermee aan te geven dat het jump boots zijn die alleen bij de class A gedragen worden, en niet in het veld.quote:Er is geen oude versie van het ASU, dit is het "Class A uniform", en het gaat om gewonen kisten die inplaats van de lage schoen gedragen worden door SF, Ranger en Airborne eenheden. Dus niks cerenoniëls
Klopt het dan dat dit een baret is van iemand met een staffunctie binnen USASOC? Aangezien de eenheden die onder USASOC vallen voor zover ik weet eigen DUI's en/of flashes hebben.quote:Is wel een groene baret, daarop zit de USASOC flash en DUI
Ja de oude Class A's worden vervangen door de ASU en zijn er voorgoed uit aan het eind van het jaar.quote:Op zondag 10 juli 2011 03:09 schreef Royyy het volgende:
Meen gelezen te hebben dat de groene door de blauwe vervangen zijn geworden (niet bedoeld als commentaar op jouw antwoord, jij bent de expert, maar vind het gewoon interessant).
Nee hoeft niet onbedingt. De baret met USASOC flash en DUI word bv. ook door een eenheid gedragen die de USASOC ondersteld is, zo als bij de drager van het afgebeeld uniform. Andere eenheden als bv. SF, Rangers, etc hebben hun eigen flash en DUIquote:Klopt het dan dat dit een baret is van iemand met een staffunctie binnen USASOC? Aangezien de eenheden die onder USASOC vallen voor zover ik weet eigen DUI's en/of flashes hebben.
Ontzettend bedankt voor je gegeven antwoord.quote:Op zondag 10 juli 2011 02:40 schreef Sine_Pari het volgende:
Als je weet hoe die dingen er uitzien kan je het makkelijk genoeg herkennen. Op de Class A zitten (van boven naar beneden en links naar rechts) ondermeer de (linker borst) CIB, Purple Heart, Joint Service Achievement Medal, Good Conduct Medal, Armed Forces Expeditionary Medal, Kosovo Campaign Medal, Armed Forces Reserve Medal, Humanitarian Service Medal, NCO Professional Development Ribbon. Army Service Ribbon, NATO Service Medal, NATO Kosovo Medal, Senior Parachutist Badge, (oud model) SCUBA Badge, MFF Badge. (rechter borst) SF DUI, Thai jump wings, Presidential Unit Citation, Army Meritorious Unit Commendation, Army Superior Unit Award. Op de epaulettes zitten (aan beide zijde) de combat leader tab met daarop de USASOC DUI.
Ja in ondermeer Heidelberg zitten nog U.S. eenhedenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:45 schreef Clan het volgende:
Zitten er nog Amerikaanse militairen op de NAVO basis in Heidelberg ( Duitsland )?, daar stikte het in de jaren 80 van Amerikaans militair verkeer en op die basis zag ik alleen maar Amerikanen.
ah,juist.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:41 schreef Sine_Pari het volgende:
Zoals Rave_NL al aangeeft is het niet van enig belang of je een buitenlandse wing hebt of niet, het is alleen leuk voor de samenwerking met buitenlandse onderdelen.
En in hoeverre zijn die verschillen zichtbaar als je bv de NL HALO wing afzet tegen die van de Amerikaanse(of voor mij part Franse/duitse etc..) Ik bedoel daarmee waarin het verschil(als die er dan is) dan zit voor een buitenstaander.quote:Dit ook omdat de procedures wel eens een beetje afwijken van wat gebruikelijk is (voor de eigen eenheden). En ja ik heb in 1994 tijdens de 50 jarige herrindering sprong voor voor Operation Market Garden mogen deelnemen. En we hebben toen ook een eenmalige wing gekregen, die ik zover ik weet ook enkel voor deze herdenking is uitgerijkt.
Als ik het goed hebt (maar corrigeer gerust) heb jij alle HALO?wings behaalt naast de US HALO wing van buitenlandse eenheden begrijp ik daaruit? Dus jij hebt ook die Franse gouden wing die je zelden ziet zoals hieronder?quote:Verder heb ik nog de Duitse (Altenstadt), Franse (Pau) en Britse (Credenhill), ik kan dus uitkiesen welke wing ik wil dragen (men mag bij ons namelijk maar een buitenlands brevet dragen).
Net als bij de normale wing zit het verschil zich in het ontwerp. In de opleiding zal niet veel verschil zitten.quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:44 schreef rubje het volgende:
En in hoeverre zijn die verschillen zichtbaar als je bv de NL HALO wing afzet tegen die van de Amerikaanse(of voor mij part Franse/duitse etc..) Ik bedoel daarmee waarin het verschil(als die er dan is) dan zit voor een buitenstaander.
Nee daar moet ik je dus corrigeren. Ik heb enkel de normale militaire wings.quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:44 schreef rubje het volgende:
Als ik het goed hebt (maar corrigeer gerust) heb jij alle HALO?wings behaalt naast de US HALO wing van buitenlandse eenheden begrijp ik daaruit? Dus jij hebt ook die Franse gouden wing die je zelden ziet zoals hieronder?
[ afbeelding ]
Waarom zou er KMAR bij moeten komen in NL? Als jij je op de openbare weg bevind heeft de KMAR niet meer of minder bevoegdheden dan een normale agent. De werkwijze van afhandelen zal misschien verschillen maar dat kan de KMAR ook doorbellen of mailen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:37 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja misschien is dit voor NLD'se militaire zo, maar als ik in NLD onderweg ben moet ik er ook de KMAR er bij roepen. De politie weet dit ook want zelfs op onze burger autos hebben we een aangepast nummerboord. Ga hier niet op de letter combinaties in, maar jij zal beslist wel weten om welke het zich handeld.
Wegens de genoemde naam en interne regelgeving bij de USA forces. Iets met militaire politie en het met name genoemd zijn voor dat doel in de politiewet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:33 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Waarom zou er KMAR bij moeten komen in NL? Als jij je op de openbare weg bevind heeft de KMAR niet meer of minder bevoegdheden dan een normale agent. De werkwijze van afhandelen zal misschien verschillen maar dat kan de KMAR ook doorbellen of mailen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |