abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99267139
quote:
Er is geen oude versie van het ASU, dit is het "Class A uniform", en het gaat om gewonen kisten die inplaats van de lage schoen gedragen worden door SF, Ranger en Airborne eenheden. Dus niks cerenoniëls
Mja ceremonieel is inderdaad een beetje het verkeerde woord, bedoelde ermee aan te geven dat het jump boots zijn die alleen bij de class A gedragen worden, en niet in het veld.
Wat is het verschil tussen de groene en de blauwe class A's? Meen gelezen te hebben dat de groene door de blauwe vervangen zijn geworden (niet bedoeld als commentaar op jouw antwoord, jij bent de expert, maar vind het gewoon interessant :) ).

quote:
Is wel een groene baret, daarop zit de USASOC flash en DUI
Klopt het dan dat dit een baret is van iemand met een staffunctie binnen USASOC? Aangezien de eenheden die onder USASOC vallen voor zover ik weet eigen DUI's en/of flashes hebben.
pi_99267947
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 03:09 schreef Royyy het volgende:
Meen gelezen te hebben dat de groene door de blauwe vervangen zijn geworden (niet bedoeld als commentaar op jouw antwoord, jij bent de expert, maar vind het gewoon interessant :) ).
Ja de oude Class A's worden vervangen door de ASU en zijn er voorgoed uit aan het eind van het jaar.

quote:
Klopt het dan dat dit een baret is van iemand met een staffunctie binnen USASOC? Aangezien de eenheden die onder USASOC vallen voor zover ik weet eigen DUI's en/of flashes hebben.
Nee hoeft niet onbedingt. De baret met USASOC flash en DUI word bv. ook door een eenheid gedragen die de USASOC ondersteld is, zo als bij de drager van het afgebeeld uniform. Andere eenheden als bv. SF, Rangers, etc hebben hun eigen flash en DUI
pi_99286167
Waar eet je nu het beste? echt bij de luchtmacht en absoluut niet bij de marine? hoe zit het met de kustwacht?
pi_99317894
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 02:40 schreef Sine_Pari het volgende:

Als je weet hoe die dingen er uitzien kan je het makkelijk genoeg herkennen. Op de Class A zitten (van boven naar beneden en links naar rechts) ondermeer de (linker borst) CIB, Purple Heart, Joint Service Achievement Medal, Good Conduct Medal, Armed Forces Expeditionary Medal, Kosovo Campaign Medal, Armed Forces Reserve Medal, Humanitarian Service Medal, NCO Professional Development Ribbon. Army Service Ribbon, NATO Service Medal, NATO Kosovo Medal, Senior Parachutist Badge, (oud model) SCUBA Badge, MFF Badge. (rechter borst) SF DUI, Thai jump wings, Presidential Unit Citation, Army Meritorious Unit Commendation, Army Superior Unit Award. Op de epaulettes zitten (aan beide zijde) de combat leader tab met daarop de USASOC DUI.
Ontzettend bedankt voor je gegeven antwoord. ^O^

Jij bent heb ik begrepen een ervaren parachtist die verschillende (Halo)wings heeft behaalt,heeft dat nog een speciale reden dat je dit ooit hebt gedaan of kwam het,zoals het zo mooi heet toevallig op je pad tijdens je vele verblijven in de wereld? (je hebt bv ook die legendarische ( eenmalige/)jump van operatie 'Market Garden? 'gedaan naar het schijnt? :?
De insteek van deze vraag is niet alleen de drijfveer achter dit alles,.maar tevens ook of er nog gradaties zijn in zwaarte van het behalen van bepaalde (top)wings ( USA/UK/FR/DUI etc) zoals de Nl instructeurswing (kip) en de Amerikaanse tegenhanger genaamd de Military Master Free Fall Parachutist Badge etc... of dat de verschillen nihil zijn te noemen en het meer landgebonden is ipv dat er sprake is van "beter"of "slechter" (dit omdat jij op de Google foto een Thai wing zag en ik wilde weten hoe belangrijk deze wing in het totale rijtje van wings staat) :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 11 juli 2011 @ 15:45:23 #30
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_99322517
Buitenlandse wings behaal je door een x aantal sprongen te doen waarbij er 2 van de 3 van de volgende voorwaarden van het desbetreffende land zijn:
-parachute
-vliegtuig
-dispatchers

Volgens mij is het gangbare aantal sprongen minimaal 4, maar dat kan ik me iig niet goed herinneren.

Bijvoorbeeld voor je Belgische wing spring je in Schaffen met een Nederlandse parachute uit een Belgische ballon met Belgische dispatchers.

Of de buitenlandse wing belangrijk is, nee. Maar het is vaak een mooie ervaring en een symbool van vriendschap en samenwerking tussen militaire onderdelen.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_99393120
Zoals Rave_NL al aangeeft is het niet van enig belang of je een buitenlandse wing hebt of niet, het is alleen leuk voor de samenwerking met buitenlandse onderdelen. Dit ook omdat de procedures wel eens een beetje afwijken van wat gebruikelijk is (voor de eigen eenheden). En ja ik heb in 1994 tijdens de 50 jarige herrindering sprong voor voor Operation Market Garden mogen deelnemen. En we hebben toen ook een eenmalige wing gekregen, die ik zover ik weet ook enkel voor deze herdenking is uitgerijkt. Verder heb ik nog de Duitse (Altenstadt), Franse (Pau) en Britse (Credenhill), ik kan dus uitkiesen welke wing ik wil dragen (men mag bij ons namelijk maar een buitenlands brevet dragen).
pi_99393421
Zitten er nog Amerikaanse militairen op de NAVO basis in Heidelberg ( Duitsland )?, daar stikte het in de jaren 80 van Amerikaans militair verkeer en op die basis zag ik alleen maar Amerikanen.
pi_99395320
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:45 schreef Clan het volgende:
Zitten er nog Amerikaanse militairen op de NAVO basis in Heidelberg ( Duitsland )?, daar stikte het in de jaren 80 van Amerikaans militair verkeer en op die basis zag ik alleen maar Amerikanen.
Ja in ondermeer Heidelberg zitten nog U.S. eenheden
pi_99412727
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:41 schreef Sine_Pari het volgende:
Zoals Rave_NL al aangeeft is het niet van enig belang of je een buitenlandse wing hebt of niet, het is alleen leuk voor de samenwerking met buitenlandse onderdelen.
ah,juist. :)

quote:
Dit ook omdat de procedures wel eens een beetje afwijken van wat gebruikelijk is (voor de eigen eenheden). En ja ik heb in 1994 tijdens de 50 jarige herrindering sprong voor voor Operation Market Garden mogen deelnemen. En we hebben toen ook een eenmalige wing gekregen, die ik zover ik weet ook enkel voor deze herdenking is uitgerijkt.
En in hoeverre zijn die verschillen zichtbaar als je bv de NL HALO wing afzet tegen die van de Amerikaanse(of voor mij part Franse/duitse etc..) Ik bedoel daarmee waarin het verschil(als die er dan is) dan zit voor een buitenstaander. :s)

quote:
Verder heb ik nog de Duitse (Altenstadt), Franse (Pau) en Britse (Credenhill), ik kan dus uitkiesen welke wing ik wil dragen (men mag bij ons namelijk maar een buitenlands brevet dragen).
Als ik het goed hebt (maar corrigeer gerust) heb jij alle HALO?wings behaalt naast de US HALO wing van buitenlandse eenheden begrijp ik daaruit? Dus jij hebt ook die Franse gouden wing die je zelden ziet zoals hieronder?
pi_99442844
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:44 schreef rubje het volgende:
En in hoeverre zijn die verschillen zichtbaar als je bv de NL HALO wing afzet tegen die van de Amerikaanse(of voor mij part Franse/duitse etc..) Ik bedoel daarmee waarin het verschil(als die er dan is) dan zit voor een buitenstaander. :s)

Net als bij de normale wing zit het verschil zich in het ontwerp. In de opleiding zal niet veel verschil zitten.

quote:
2s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:44 schreef rubje het volgende:
Als ik het goed hebt (maar corrigeer gerust) heb jij alle HALO?wings behaalt naast de US HALO wing van buitenlandse eenheden begrijp ik daaruit? Dus jij hebt ook die Franse gouden wing die je zelden ziet zoals hieronder?
[ afbeelding ]
Nee daar moet ik je dus corrigeren. Ik heb enkel de normale militaire wings.
  donderdag 14 juli 2011 @ 08:06:08 #36
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_99444202
Ik vind de kleine verschillen in het springen zelf wel interessant, heb bijv nooit de uitsprong van doe Duitsers begrepen..
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_99618427
Wat bedoel je? :?

de reden dat ik dit zeg is omdat volgens wiki de manier van springen bij Duitsers,Belgen en nederlanders etc eender zijn. Of klopt wiki niet? :{
pi_99635092
Je zou inmiddels toch moeten weten dat iedereen in Wiki kan schrijven, en er nogal eens zaken instaan die niet geheel juist zijn, zeker op militair gebied. ;)
pi_100062708
Ik zie net iets op de televisie over die moord op de Presidio. Bestaat die bases nog?
pi_100066171
USAG (U.S. Army Garrison, Presidio of Monterey) bestaat nog steeds. Col Joel Clack die voorheen bij de 3rd SFG(A) diende is er nu de CO.
pi_100234659
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:37 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ja misschien is dit voor NLD'se militaire zo, maar als ik in NLD onderweg ben moet ik er ook de KMAR er bij roepen. De politie weet dit ook want zelfs op onze burger autos hebben we een aangepast nummerboord. Ga hier niet op de letter combinaties in, maar jij zal beslist wel weten om welke het zich handeld. ;)
Waarom zou er KMAR bij moeten komen in NL? Als jij je op de openbare weg bevind heeft de KMAR niet meer of minder bevoegdheden dan een normale agent. De werkwijze van afhandelen zal misschien verschillen maar dat kan de KMAR ook doorbellen of mailen.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:39:25 #42
211797 Esses
Splendide mendax
pi_100241152
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:33 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Waarom zou er KMAR bij moeten komen in NL? Als jij je op de openbare weg bevind heeft de KMAR niet meer of minder bevoegdheden dan een normale agent. De werkwijze van afhandelen zal misschien verschillen maar dat kan de KMAR ook doorbellen of mailen.
Wegens de genoemde naam en interne regelgeving bij de USA forces. Iets met militaire politie en het met name genoemd zijn voor dat doel in de politiewet.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')