abonnement Unibet Coolblue
pi_97621557
~:) ~:) ~:) London baby! ~:) ~:) ~:)


London Eye at night 4 [CC-BY-SA-2.5 (www.creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5)], by Photograph by Mike Peel (www.mikepeel.net). (Own work), from Wikimedia Commons

De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

Reizen naar London:
KLM
KLM/AF cityjet
British Airways
BMI
RyanAir
EasyJet
Eurostar
GoLondon (Stena Line)

Reizen in London:
Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £3 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.

2) De tweede opties is een Travel Card voor 1 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dag is even duur als de Oyster card, aangezien de Oyster kaart zelf een maximum heeft per dag (daarna reis je dus gratis) en dat maximum is gelijk aan de prijs van een Travel Card voor 1 dag. Voor mensen die 4-7 dagen blijven is een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk, mits je regelmatig gebruik maakt van het openbaar vervoer.

3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

De prijzen voor 2011 ( cash / oyster / travelcard) kun je hier vinden.

Een Oystercard kun je hier online kopen.

Overzicht van zone systeem


Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).

Transport for London (Al het openbaar vervoer)
Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
Tube map (pfd)
Oystercard

Things to do in London:
LondonTown
Visit London
Time Out London
Events in Westminster
TKTS (voorheen 'Official Half-Price Ticket Booth')

Vervoer van en naar het vliegveld:
Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/ of www.stanstedexpress.com/ryanair/

Rail-vervoer
• Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4)
• Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
• Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
• Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
• Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
• Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
• Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
• City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
• Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
(eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

Bussen
• Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
• Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
• Gatwick: National Express
• Stansted: PDF met alle vervoers opties
• Luton: Overzicht van bussen

Overig:
BBC Weather

FOK!kers in London (permanent):
• Drive-R
• Stuart
• MrOrange
• lushfemke
• Monopoly_Man

Vorige londen topics
London #20 | Ready for a Christmas Shopping Spree?
London #21
London #22
London #23
London #24 Waar we tegen de wil van onze ouders gaan!
Londen #25
Londen #26
Londen #27: Dreaming of a White X-Mas
Londen #28: London baby!

Vorig topic Londen #29: London baby!

Openingspost *klik*


*;
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_97621701
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 15:17 schreef jakkop het volgende:

[..]

Je kan best van plek naar plek met tube imo. En bv. House of Parliament/Covent Garden/Oxford St/Westminster Abbey zijn allemaal best op loopafstand van elkaar.
Natuurlijk, dat kan zelfs heel goed. Maar je ziet onderweg niks, en je krijgt er ook geen verhaaltje bij. Sommige mensen hebben daar wat geld voor over, ik vind dat geen gekke keuze.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97621848
De Tube *O*
pi_97622696
in augustus voor het eerst met de eurostar. lijkt me een belevenis!

iemand die ooit in het royal national hotel is geweest?
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_97624218
Heeft iemand al eens in Mint Hotel Tower of London geslapen? Of kent iemand?

Tips voor eettentjes zijn welkom!

Rond t hotel, of rond n attractie... Of n heel goed restaurant mag ook!
pi_97625540
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:52 schreef JohnB52 het volgende:
Heeft iemand al eens in Mint Hotel Tower of London geslapen? Of kent iemand?

Tips voor eettentjes zijn welkom!

Rond t hotel, of rond n attractie... Of n heel goed restaurant mag ook!
Daar in de buurt heb je voldoende, je zit tenslotte midden in de City. Geen speciale tips, het is niet echt een "culinaire bestemming", maar er zitten vast genoeg goeie tentjes, daar hoef je niet enorm naar op zoek. Ik zou eerder leuke dingen zoeken voor de donderdagavond met vrienden of het weekend, en dan zou ik niet in die buurt blijven... ;)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 2 juni 2011 @ 22:04:06 #7
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_97635798
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 15:57 schreef Miam het volgende:
in augustus voor het eerst met de eurostar. lijkt me een belevenis!

Nou... je ziet iedere 20 sec. een lampje voorbij komen en voor de rest is het zwart.
Dan vind ik de veerboot die langs de White Cliffs of Dover vaart toch meer hebben.
Wie dit leest is gek
pi_97643062
quote:
99s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:04 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Nou... je ziet iedere 20 sec. een lampje voorbij komen en voor de rest is het zwart.
Dan vind ik de veerboot die langs de White Cliffs of Dover vaart toch meer hebben.
De boot komt niet tot het centrum van Londen, dan is de trein toch echt een stuk fijner. Je stapt op waar je woont, en met wat mazzel ben je met 1 korte stop in centrum Londen, stukken beter dan een boot.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97652843
Oh, wauw! Echt zin in. :)
Ik ga met 'n goede vriend, we hebben alleen nog niet geboekt; we zijn van plan om de 24e te gaan voor een lang weekend! Via welke site is het goedkoopste? Of raden jullie ons toch meer een reisbureau aan?
Wat is trouwens beter/goedkoper; vliegtuig, bus, trein..
Ik zit ook te twijfelen tussen 'n hotel of bij familie van mij verblijven. Probleem is dat het van die ongelofelijke grevo's zijn en constant voor je gaan bidden. :')
pi_97653023
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:16 schreef Mpj het volgende:
Oh, wauw! Echt zin in. :)
Ik ga met 'n goede vriend, we hebben alleen nog niet geboekt; we zijn van plan om de 24e te gaan voor een lang weekend! Via welke site is het goedkoopste? Of raden jullie ons toch meer een reisbureau aan?
Wat is trouwens beter/goedkoper; vliegtuig, bus, trein..
Ik zit ook te twijfelen tussen 'n hotel of bij familie van mij verblijven. Probleem is dat het van die ongelofelijke grevo's zijn en constant voor je gaan bidden. :')
Ik zou voor Londen geen reisbureau gebruiken, dat kost je enkel meer geld. Gewoon even via Kayak.com / Cheaptickets.nl / etc een goedkoop ticket zoeken. Alternatief is de trein, kun je via de NS vinden. Verder zijn hotels vrij duur in Londen, maar je hebt aardig hostels in het centrum met "prive" kamers voor 2 man, da's wellicht een goeie optie.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:29:36 #11
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97655157
quote:
99s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:04 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Nou... je ziet iedere 20 sec. een lampje voorbij komen en voor de rest is het zwart.
Dan vind ik de veerboot die langs de White Cliffs of Dover vaart toch meer hebben.
Nuja, er zit nog een stuk voor en na de tunnel. Ik zat vooral de eerste keer zeker in Engeland toch veel naar buiten te kijken. :P

Verder vind ik het inderdaad een erg fijne manier van reizen. Was al met de boot en het vliegtuig gegaan, maar de Eurostar vind ik toch wel de beste optie (voor Nederland in ieder geval).
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_97655705
quote:
99s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:04 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dan vind ik de veerboot die langs de White Cliffs of Dover vaart toch meer hebben.
Moet je van houden blijkbaar, eerste keer naar Londen zijn we met de stenaline geweest,
was toen prettig reizen omdat de boot flink wat tempo had.

De enige optie die je nu hebt is de nachtferry geloof ik? deze doet er een stuk langer over in vergelijking met de eurostar. dan heb ik m`n keus snel gemaakt.
Ik ga niet naar Londen om vervolgens eerst uren op zo'n boot door te moeten brengen.

Vliegtuig is natuurlijk ook een optie, maar ook een stuk duurder.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_97984663
Ik ben bezig om een leuk examencadeau voor mijn vriendin samen te stellen. Aangezien ze al jaren roept dat ze in London wil gaan kijken in het atelier van Artists Anonymous, lijkt mij een stedentripje naar London niet verkeerd om te geven.

Zijn er mensen die bekend zijn met de gallerie/atelier op Vynerstreet?
Wat zijn leuke hotels in de buurt van het "art-district" ?
Verder nog leuke kunstzinnige trips?
To Wii or not to Wii....that's the question.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 11:01:43 #14
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_98017951
Tate Modern is natuurlijk het bekendste voor moderne kunst in Londen.
http://www.tate.org.uk/modern/

Daarnaast idd de ateliers van Hackney en Islington (tube: Angel) voor modern.

Voor duur en exclusief kan je naar Mayfair waar bv Christie's zit of Saatchi bij Waterloo.

Voor markten (alledaagse kunst) kan je naar Covent Garden, Greenwich Market of Camden Locks oid.

Looptochten langs Banksy kunst zijn ook erg populair. Voor guerilla-kunst en alternatieve film kan je naar the Southbank of the Mall.

Londen zit bomvol met kunst!
reset
  zaterdag 11 juni 2011 @ 11:02:41 #15
52513 whosvegas
The Trickster
pi_98017965
Over een weekje *O*
Are you nuts??
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:14:07 #16
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98025450
Saatchi zit niet meer in Waterloo, maar Chelsea. Vorige week was ik op de private view van de nieuwste tentoonstelling, het is absoluut weer aan te raden, zoals de meeste tentoonstellingen daar. :)

Verder weet ik niet wanneer je de trip wilt doen FrankP, maar de Tracey Emin tentoonstelling in Hayward Gallery mag op dit moment ook niet ontbreken in een kunstroute.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98071821
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 11:02 schreef whosvegas het volgende:
Over een weekje *O*
Jij ook al?

Ik zaterdag en zondag, tower of London hotel
pi_98107866
TVP.

Hotels in London kan ik het beste zoeken via booking.com of zijn er nog andere websites die ik moet raadplegen.
  maandag 13 juni 2011 @ 20:22:48 #19
52513 whosvegas
The Trickster
pi_98127951
Volgend weekend zit ik in Londen
Ik zit in een hostel in Camden, zijn daar nog leuke dingen te doen?
Are you nuts??
  maandag 13 juni 2011 @ 21:06:43 #20
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_98130780
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:22 schreef whosvegas het volgende:
Volgend weekend zit ik in Londen
Ik zit in een hostel in Camden, zijn daar nog leuke dingen te doen?
Op de Northern Line springen naar Charing Cross Station ;)
Maar nee, ik heb geen idee
Wie dit leest is gek
pi_98134321
Bedankt Individual.

Ook nog tips voor hotels in de buurt?
To Wii or not to Wii....that's the question.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 00:03:15 #22
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98142127
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:22 schreef whosvegas het volgende:
Volgend weekend zit ik in Londen
Ik zit in een hostel in Camden, zijn daar nog leuke dingen te doen?
Camden Market is wel aardig om door te lopen, en 's avonds is Camden Town een leuke, levendige buurt. Ik geef zelf de voorkeur aan Camden over Soho om uit te gaan.

Verder gaan er genoeg bussen en metro's die je in no-time naar de rest van Londen brengen. ;)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98152337
Weet iemand toevallig wat het goedkoopst is om te doen met geld? Vorig jaar heb ik zo veel mogelijk in de winkels gepind, mij was verteld dat dit het goedkoopste is.
En als het niet lukt gewoon uit de muur trekken, want, goedkoopst. Klopt dit nog?
pi_98153284
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:35 schreef RenRen- het volgende:
Weet iemand toevallig wat het goedkoopst is om te doen met geld? Vorig jaar heb ik zo veel mogelijk in de winkels gepind, mij was verteld dat dit het goedkoopste is.
En als het niet lukt gewoon uit de muur trekken, want, goedkoopst. Klopt dit nog?
Waarom zou je geen geld uit muur kunnen halen? Je kan gewoon met NL bankpassen bedragen uit de muur halen hoor.
pi_98169871
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:03 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Camden Market is wel aardig om door te lopen, en 's avonds is Camden Town een leuke, levendige buurt. Ik geef zelf de voorkeur aan Camden over Soho om uit te gaan.

Verder gaan er genoeg bussen en metro's die je in no-time naar de rest van Londen brengen. ;)
Ik woon nu al weer drie jaar in Camden...

De markt zelf heeft leuke en niet zo leuke delen. Probeer de heel toeristische gedeeltes (de markten die aan je rechterkant liggen als je vanuit Camden Town Station komt) te vermijden, maar bezoek zeker de Stables market aan je linkerkant net ten noorden van het kanaal. Daar vind je veel leukere spullen.
Qua uitgaan heb je heel veel opties, een groot aantal pubs/bars (open tot 3 uur normaalgezien) en heel wat clubs. De leuksten zitten richting Chalk Farm vind ik: de Enterprise, the Monarch bijvoorbeeld. Edinburgh Castle is een goed pub op Parkway.

Qua eten is er heel veel leuks te vinden, vooral op Parkway. Market is een erg goed Engels restaurant. Jamon Jamon een goede tapas tent. Asakusa is een goedkoop restaurant met erg goede sushi maar vaak vrij slechte service. Yum Cha op Chalk Farm Road doet geweldige dim sum.

En vergeet zeker Primrose Hill niet, de wijk net naast Camden. Lemonia is een ontzettend goed Grieks restaurant daar, en er zijn heel wat leuke pubs. En natuurlijk Primrose Hill zelf - een heel mooi park met bovenop de berg een prachtig uitzicht over het hele centrum van Londen.
pi_98181964
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:07 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Waarom zou je geen geld uit muur kunnen halen? Je kan gewoon met NL bankpassen bedragen uit de muur halen hoor.
Je leest het verkeerd, er staat Als HET niet lukt, dus het pinnen in de winkels, trek ik het uit de muur, zo stond ik vorig jaar met een hoop kleren bij een winkel met mijn pasje in het apparaat en weigerde dat ding, dus moest ik het uit de muur trekken.
Maar de vraag is dus of het nog het goedkoopste is, ik weet er zo weinig van af..
  dinsdag 14 juni 2011 @ 23:11:29 #27
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98182501
Veel bankautomaten rekenen je niks, zoals Barclays en NatWest. Maar je NL rekening kan wel een bedrag in rekening brengen, maar dat zal het dan ook doen als je in een winkel pint. Volgens mij maakt het qua geld niks uit welke optie je kiest.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98219759
Even een vraagje. Een aantal van de trouwe lezers hier woont en werkt in Londen. Nou ben ik best benieuwd wat het levensonderhoud kost in Londen. Ik heb drie jaar geleden stage gelopen in Londen, en nu wil ik graag naar mijn afstuderen gaan werken in Londen. Met welke kosten moet ik rekening houden, en hoe hoog zijn deze ongeveer?
pi_98220298
Varieert nogal van je wensen natuurlijk. Reken wel snel op een minimum van £100 huur in de week voor een klein, gedeeld appartement niet al te ver buiten het centrum. Verder dan £100-200 in de maand aan GWL, TV en council tax. En dan doe je alles vrij goedkoop.

Maar als je bijvoorbeeld echt centraal wil wonen, met 80m2 voor jezelf in een relaxte buurt, dan wordt het snel meer natuurlijk. Je kunt het gewoon zo gek maken als je zelf wilt. Ik heb genoeg vrienden die het hier prima gehad hebben voor een paar jaar op een brutto salaris van £30k in het jaar ofzo, dus het is blijkbaar te doen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98220869
Ok, ja als starter denk ik niet dat ik veel boven dat salaris zal komen. Echt centraal hoeft van mij niet, zolang er goede vervoersverbindingen zijn, het liefst zonder dat ik steeds een trein moet pakken. Verder vind ik het niet erg om een appartement te delen.

De kosten voor een appartement zijn op sites zoals Rightmove makkelijk te achterhalen. Het gaat echt meer om GWL, TV en council tax idd. Die kon ik niet duidelijk vinden. Eten en drinken weet ik nog wel, en transportkosten kan ik ook opzoeken. Volgens mij waren dat alle kosten waar ik mee te maken krijg, toch? Och ja internet da's wel een belangrijke als programmeur. Die kan ik ook wel opzoeken.
pi_98221222
Ik betaal £30 per maand voor Virgin breedband en TV, dan heb je echt meer dan genoeg kanalen en een van de betere verbindingen. Verder zal je voor GWL iets van £80pppm ofzo kwijt zijn als je met z'n tweeen woont, hoewel ik het zelf niet echt goed bij houdt. Council tax hangt enorm van je council af, maar varieert tussen de £1000 en £2000 per jaar voor een 2-persoons appartement, gok ik. Verder je TV license, wat iets van £250 per jaar is.

Belasting is natuurlijk wel weer redelijk ok in Engeland. Ik denk dat £30k geen vetpot is, maar als je een plekje deelt en nog een beetje studentikoos leeft, heb je er genoeg lol van in Londen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98229547
Bedankt Drive-r! Ik heb op The Salary Calculator eens uitgerekend wat ik eigenlijk overhou aan die £30,000. Er blijft maandelijks ongeveer £1900.- over. Aan kosten ben ik tot nu toe £1300.- kwijt. Waarbij ik alleen geen inboedelverzekering heb meegerekend. Voor de rest zit hier GWL, internet, huur (650), council-tax (schatting) boodschappen, tv license en travelcard voor zone 1-3 in.

Hou nog best wat over. Maar ik zal vast dingen gemist hebben. Verder verwacht ik wel iets meer dan die 30.000 te gaan verdienen, maar dat zien we nog wel...

[ Bericht 9% gewijzigd door WhiteJoker op 15-06-2011 23:22:58 (typo) ]
pi_98237819
Nog anderhalf nachtje slapen, dan ga ik er naartoe, veel zin in, behalve het om half 5 vertrekken, en om half 5 maandagochtend weer thuis zijn, en ook om half 9 weer werken...
pi_98240190
Uhm, wie heeft deze zakken vol met regen besteld? Een ons minder zou ook niet erg zijn! Afgelopen zondag regende het ook al de hele dag en het lijkt vandaag geen uitzondering te wezen. Teh fuck!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:45:43 #35
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98240368
Ik vind dit weer altijd wel fijn, als je niet weg hoeft. Raampje open, regen ruiken en horen tikken, prima. Helaas moet ik er zo wel uit dus het mag van mij wel ophouden. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98245204
Ach alles boven de 18k (£1200 per maand na belastingen) is op zich te doen als je geen probleem hebt met het leven als een student.

Huur is minimum £400 per maand, council tax £100-120 per huishouden, voor eten een £200 pond per maand misschien. Reizen hangt er natuurlijk van af maar reken een £100 pond per maand - alhoewel een fiets het allemaal veel goedkoper maakt. Dus op zich is £800-900 genoeg, en dat is ook waar ik van leefde toen ik student was. (1000 eur/maand)

De meeste twintigers wonen nog steeds samen met anderen en hebben daar ook geen probleem mee. Om comfortabel te leven en je eigen appartement te hebben moet je denk ik 30k verdienen, je huur zal dan £800+ zijn plus al de andere kosten.
pi_98282975
7 juli! *O*
Voor 6 dagen. Ik ben momenteel vette feestjes aan het uitzoeken. Ik heb the warehouse, boiler room en fabric al bekeken. Nog meer tips??
pi_98312432
23 juni heen en 28 juni terug :P *O*
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_98315249
Wat voor weer krijgen we morgen?

Morgen ben ik & carice van houten in Londen, zondag weer terug! Zin in!
pi_98317054
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:11 schreef JohnB52 het volgende:
Wat voor weer krijgen we morgen?

Morgen ben ik & carice van houten in Londen, zondag weer terug! Zin in!
Ik zou een goede paraplu meenemen. En wat is dat voor kansloos namedropping :')
pi_98317871
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:43 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Ik zou een goede paraplu meenemen. En wat is dat voor kansloos namedropping :')
Ik moet zeggen dat ik de regen nu ook wel wat vind hebben. T'maakt de stad even wat rustiger na die 'lente drukte'. Onvoorstelbaar voor mij dat ik al bijna weer 3 jaar in Londen zit.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 00:08:12 #42
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_98318555
Il pleuvra toujours sur Londres
Wie dit leest is gek
pi_98324812
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:43 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Ik zou een goede paraplu meenemen. En wat is dat voor kansloos namedropping :')
Nou, er is dus n.hele kleine kans dat jij en ik dr tegenkomen dit weekend :-)

jammer dat t regent, naar dat hoort er wel n beetje bij :-)

Goedemorgen trouwens! Over 15 minuten vertrekken we!
pi_98326506
Hotel geboekt voor begin juli.
pi_98326590
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 10:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hotel geboekt voor begin juli.
O+
pi_98358080
Ik heb een nieuwe bank account hier nodig in Londen. Waar kan ik het snelste een account openen zonder de typische studenten fee? Mede omdat ik dat nu dus niet meer ben :P. Het is toch wel mogelijk om dat komende maandag direct te regelen? Ik zat te denken aan een Barclays Bank Account of is de Cash Card Account beter? Heb me daar de afgelopen jaren echt niet mee bezig gehouden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 19 juni 2011 @ 01:19:39 #47
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98358337
Ik zit bij Lloyds en dat is gratis, duurde 15 minuten ofzo.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98358540
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 01:19 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik zit bij Lloyds en dat is gratis, duurde 15 minuten ofzo.
15 minuten? Dan ben ik iig. er zeker van dat ik mn nieuwe bankrekening maandag kan openen. Ga namelijk waarschijnlijk woensdag aan het werk mits HR alles heeft gecheckt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_98359328
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 01:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb een nieuwe bank account hier nodig in Londen. Waar kan ik het snelste een account openen zonder de typische studenten fee? Mede omdat ik dat nu dus niet meer ben :P. Het is toch wel mogelijk om dat komende maandag direct te regelen? Ik zat te denken aan een Barclays Bank Account of is de Cash Card Account beter? Heb me daar de afgelopen jaren echt niet mee bezig gehouden.
Ik heb Barclays en HSBC. Doen beide niet moeilijk. Proof of address is meestal het belangrijkste. Bij HSBC betaal ik niets en bij Barclays £17.50 per maand maar dat is voor Premier Life :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_98359538
quote:
7s.gif Op zondag 19 juni 2011 01:43 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik heb Barclays en HSBC. Doen beide niet moeilijk. Proof of address is meestal het belangrijkste. Bij HSBC betaal ik niets en bij Barclays £17.50 per maand maar dat is voor Premier Life :Y
Proof of address gaat wel lukken deze keer ook al heb ik geen vast contract qua huur. Ik moet er vooral zorgen dat ik het zo spoedig mogelijk voor elkaar krijg en zal zeker geen bedrag per maand betalen. Dat moet ook al vaak als student en ga geen 2 tientjes per maand betalen voor een bankrekening :P.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_98359643
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 01:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Proof of address gaat wel lukken deze keer ook al heb ik geen vast contract qua huur. Ik moet er vooral zorgen dat ik het zo spoedig mogelijk voor elkaar krijg en zal zeker geen bedrag per maand betalen. Dat moet ook al vaak als student en ga geen 2 tientjes per maand betalen voor een bankrekening :P.
Barclays heeft ook rekeningen waar niet betaald voor hoeft te worden hoor. Bij dit pakket zitten meerdere dingen die voor mij wel handig waren zoals bepaalde verzekeringen. Voor zover ik weet hoef je maar 2 dingen te laten zien als proof of address zoals een telefoon rekening of electriciteit of wat dan ook in die trant. Gaat vast wel lukken en de regels zijn zo'n beetje overal hetzelfde en banken genoeg dus NatWest en Lloyds zullen niet anders zijn denk ik. Je kunt gewoon kiezen :Y

Maar kun je niets bij je huidige bank regelen dan? HSBC heeft geloof ik zelfs rekeningen voor mensen die geen fatsoenlijk proof of address hebben voor de eerste 12 maanden.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_98360281
Hi,
Ik wil graag een paar dagen Londen mee pakken deze vakantie.
Het lijkt me leuk om dan in mijn eentje de stad te verkennen.
Is dit een beetje reeel voor een 17 jarige?
You think you got problems?
pi_98360638
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 02:14 schreef BramThaM het volgende:
Hi,
Ik wil graag een paar dagen Londen mee pakken deze vakantie.
Het lijkt me leuk om dan in mijn eentje de stad te verkennen.
Is dit een beetje reeel voor een 17 jarige?
Dat is natuurlijk moeilijk voor een ander om daar iets zinnigs over te zeggen aangezien we je niet kennen. Als jijzelf denkt dat het iets voor je is en je wordt niet zenuwachtig bij het idee dan moet je dat gewoon doen.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zondag 19 juni 2011 @ 09:56:59 #54
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98362930
Barclays laat je bij mijn weten geen rekening meer openen 'in-branch', je moet nu een formulier invullen en dat sturen ze dan op. Ik vond het te vee gedoe en ben dus naar Lloyds gegaan erna. Maar misschien verschilt het per filiaal.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98368503
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 09:56 schreef Jabberwocky het volgende:
Barclays laat je bij mijn weten geen rekening meer openen 'in-branch', je moet nu een formulier invullen en dat sturen ze dan op. Ik vond het te vee gedoe en ben dus naar Lloyds gegaan erna. Maar misschien verschilt het per filiaal.
Volgens mij was je enigszins ongelukkig daarmee dan want een vriend van me heeft afgelopen zaterdag nog een account geopend bij Barclays. Maar hij had daarvoor ook een afspraak gemaakt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 19 juni 2011 @ 18:41:13 #56
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98379364
Hmm dan zal het inderdaad per filiaal verschillen. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98416171
Iemand ervaring met het plaatsje Borehamwood? Valt daar nog iets te beleven? We zitten daar in het Ibis hotel...

En weet iemand waar je goed kan winkelen voor (tweedehands) Cd Single's/LP's in Londen?
  maandag 20 juni 2011 @ 17:05:25 #58
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98418713
Berwick Street heeft de nodige zaakjes.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98451356
Ik heb een Friesland Bank wereldpas, daarmee kan ik toch in Londen gewoon pinnen? :{
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  dinsdag 21 juni 2011 @ 10:00:17 #60
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98451567
Vast wel. Wat voor een is het, Maestro? Daarmee kun je op heel veel plaatsen terecht.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98451715
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:05 schreef Jabberwocky het volgende:
Berwick Street heeft de nodige zaakjes.
Thnx, dat wilde ik ook wel graag weten.
pi_98466225
Hoi,

van 19 tot en met 25 juli ben ik ook in Londen te vinden met mijn vriendin. Ben er nog nooit geweest en heb er ook wat vrienden zitten, dus dat wordt gezellig :)
Ben alleen nog aan het kijken naar een hotel / hostel. Eigenlijk hoef ik niet zo veel luxe want we zullen er toch niet zo heel veel zijn. Ik zie door de bomen het bos niet meer, kan iemand me even op weg sturen? Ik wil wel graag een kamer voor 2 personen. Alle tips zijn welkom :)
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_98468354
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:52 schreef Miam het volgende:
Ik heb een Friesland Bank wereldpas, daarmee kan ik toch in Londen gewoon pinnen? :{
Ja. Het is een Maestro debetkaart.
pi_98471636
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:55 schreef crossover het volgende:
Hoi,

van 19 tot en met 25 juli ben ik ook in Londen te vinden met mijn vriendin. Ben er nog nooit geweest en heb er ook wat vrienden zitten, dus dat wordt gezellig :)
Ben alleen nog aan het kijken naar een hotel / hostel. Eigenlijk hoef ik niet zo veel luxe want we zullen er toch niet zo heel veel zijn. Ik zie door de bomen het bos niet meer, kan iemand me even op weg sturen? Ik wil wel graag een kamer voor 2 personen. Alle tips zijn welkom :)
Lodge 51 :)
pi_98474789
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:36 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Ja. Het is een Maestro debetkaart.
klopt ja ;) dan zit ik dus wel goed!
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_98492116
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:55 schreef crossover het volgende:
Hoi,

van 19 tot en met 25 juli ben ik ook in Londen te vinden met mijn vriendin. Ben er nog nooit geweest en heb er ook wat vrienden zitten, dus dat wordt gezellig :)
Ben alleen nog aan het kijken naar een hotel / hostel. Eigenlijk hoef ik niet zo veel luxe want we zullen er toch niet zo heel veel zijn. Ik zie door de bomen het bos niet meer, kan iemand me even op weg sturen? Ik wil wel graag een kamer voor 2 personen. Alle tips zijn welkom :)
Als je tevreden bent met een hostel omdat het je puur om het slapen gaat kun je ook hier eens kijken:

http://www.london-hostels.co.uk/

Maar er zijn genoeg goedkope hotels waar je een 2 persoons kamer al kunt boeken vanaf £45 :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_98603441
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:14 schreef Prospekt het volgende:
Iemand ervaring met het plaatsje Borehamwood? Valt daar nog iets te beleven? We zitten daar in het Ibis hotel...

En weet iemand waar je goed kan winkelen voor (tweedehands) Cd Single's/LP's in Londen?
Iemand zei Berwick Street, check dan vooral deze keten die daar ook zit maar ook goede shops heeft bij Nothing Hill Gate en Greenwich!
pi_98603499
Iemand nog aanraders voor een AYCE sushi? Niet van een buffet, maar gewoon dat je kan kiezen uit een kaart van +- 50 gerechten.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:32:06 #69
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98643396
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:42 schreef MCH het volgende:

[..]

Iemand zei Berwick Street, check dan vooral deze keten die daar ook zit maar ook goede shops heeft bij Nothing Hill Gate en Greenwich!
Greenwich heeft sowieso wel wat leuke muziekzaakjes ook, maar als je daar niet toch al naartoe gaat kun je net zo goed Berwick Street pakken dat wat centraler ligt.

Ondanks dat ik Greenwich altijd als locatie zal aanraden om te bezoeken. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98643813
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:32 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]
Ondanks dat ik Greenwich altijd als locatie zal aanraden om te bezoeken. :P
In de 3 jaar dat ik hier zit ben ik er nog nooit geweest, wel in de buurt maar nog nooit echt in het park daar :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:01:26 #71
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_98644229
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:32 schreef Jabberwocky het volgende:

Ondanks dat ik Greenwich altijd als locatie zal aanraden om te bezoeken. :P
Helemaal mee eens! ^O^

Onze 'London-avonturier' is het er weer niet mee eens. :D
reset
pi_98645207
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:01 schreef Individual het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! ^O^

Onze 'London-avonturier' is het er weer niet mee eens. :D
:D Haha, ik weet het. En ik werk er ook nog eens in de buurt! Maarja, ik denk dat ik de afgelopen 3 jaar hier minder heb gezien dan een doorgewinterde toerist in een paar weken :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:30:17 #73
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_98647065
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

:D Haha, ik weet het. En ik werk er ook nog eens in de buurt! Maarja, ik denk dat ik de afgelopen 3 jaar hier minder heb gezien dan een doorgewinterde toerist in een paar weken :')
Niet geinteresseerd in de wereld om je heen? Je bent immers helemaal uut Drenthe gekomen.

Tja, ik ken meer mensen die eigenlijk nauwelijks hun dorpje zijn uitgekomen, maar die zijn daar dan vaak ook geboren en getogen. Dat gebeurt overal wel. Wel jammer als ze dan neerkijken op mensen die wel geinteresseerd zijn. Gelukkig zijn dat er maar weinig.
reset
pi_98647957
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:30 schreef Individual het volgende:

[..]

Niet geinteresseerd in de wereld om je heen? Je bent immers helemaal uut Drenthe gekomen.

Tja, ik ken meer mensen die eigenlijk nauwelijks hun dorpje zijn uitgekomen, maar die zijn daar dan vaak ook geboren en getogen. Dat gebeurt overal wel. Wel jammer als ze dan neerkijken op mensen die wel geinteresseerd zijn. Gelukkig zijn dat er maar weinig.
Oh ik reis best veel hoor en in Londen ken ik met name alles rondom Hyde Park en het financieel district rondom Moorgate.

Maar heb laatst nog een 30 km door London gejogged. Van Hyde Park tot Big Ben - Trafalgar - Leicester Square - Picadilly - Oxford Circus - Holborn - St. Paul - Bank - Tower Hill - Over de brug naar Waterloo - London Eye - Big Ben en weer terug naar Hyde Park :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_98657264
Kom je dan nooit buiten het centrum? London is 100 keer groter dan zone 1 en er is heel wat meer te doen daar!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:44:52 #76
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_98659173
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:49 schreef Monopoly_Man het volgende:
Kom je dan nooit buiten het centrum? London is 100 keer groter dan zone 1 en er is heel wat meer te doen daar!
Buiten het centrum en buiten London! Het is zo'n mooie stad (en land)!

Ik mis het wel een beetje, maar ja (tijdelijk) leven in Jersey is ook super. Dinsdag ben ik weer even in het centrum van London voor een dagje. :)
reset
pi_98668780
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:49 schreef Monopoly_Man het volgende:
Kom je dan nooit buiten het centrum? London is 100 keer groter dan zone 1 en er is heel wat meer te doen daar!
Zone 3 ongeveer. En ben een keer in Windsor geweest maar vond dat een verschrikking. En een aantal dagen in Oxford, dat was wel geinig. Om heel eerlijk te zijn heb ik eigenlijk gewoon niet heel veel met de UK op het centrum van Londen na :@ :s)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_98670536
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 02:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zone 3 ongeveer. En ben een keer in Windsor geweest maar vond dat een verschrikking. En een aantal dagen in Oxford, dat was wel geinig. Om heel eerlijk te zijn heb ik eigenlijk gewoon niet heel veel met de UK op het centrum van Londen na :@ :s)
Dat is jammer. Wil wel met je ruilen :P
pi_98702040
Ik zie ook echt niks van Londen. Nog nooit in Greenwich geweest, of Primrose Hill, Bethnal Green, Hampstead, en ga zo maar door. Bizar eigenlijk na 6 jaar. Maar goed, niet alsof ik in Nederland zoveel de toerist uit hing.

Ik probeer wel steeds meer van Engeland te zien, dat zijn altijd relaxte weekendjes weg. Isle of Wight, Schotland, Cotswolds, New Forrest, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98702854
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 00:08 schreef Drive-r het volgende:
Ik zie ook echt niks van Londen. Nog nooit in Greenwich geweest, of Primrose Hill, Bethnal Green, Hampstead, en ga zo maar door. Bizar eigenlijk na 6 jaar. Maar goed, niet alsof ik in Nederland zoveel de toerist uit hing.

Ik probeer wel steeds meer van Engeland te zien, dat zijn altijd relaxte weekendjes weg. Isle of Wight, Schotland, Cotswolds, New Forrest, etc...
Held! Dan lig ik in ieder geval nog op koers haha :D
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 27 juni 2011 @ 00:45:07 #81
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_98703770
Zonde. Het is zo'n mooie en interessante stad!

Ik voel me nu echt een vrijgevochten avonturier! :D Ik werk om te leven om er een cliche in te gooien. Ik kan heel slecht tegen sleur en dat zal een van de redenen zijn dat ik een contractor ben en heel erg veel afwisseling heb. Zo willen ze me nu (weer) heel graag een vast contract geven op het werk, maar het is heel onwaarschijnlijk dat ik dat aanneem.

De hele unie is prachtig met zoveel geweldige mensen en geschiedenis.. In Nederland probeerde ik ook al zoveel mogelijk te zien en doen.

Komen er dan geen vrienden of familie langs die je je prachtige stad wil laten zien?
reset
pi_98704065
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 00:45 schreef Individual het volgende:
De hele unie is prachtig met zoveel geweldige mensen en geschiedenis.. In Nederland probeerde ik ook al zoveel mogelijk te zien en doen.

Komen er dan geen vrienden of familie langs die je je prachtige stad wil laten zien?
Jawel, maar die laat ik die route zien die je een paar posts hierboven ziet. En voor de rest kunnen ze me een keer ophalen in Canary Wharf. Dat is het dan ook wel. En qua tenten komt het niet veel verder dan Ministry of Sound of Fabric. Zo heel fantastisch is Londen nou ook weer niet maar ja, ik moet toegeven, door al die foto's die ik hier wel eens zie van greenwich heeft het wel degelijk interesse gewekt :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_98704411
Je kunt familie en vrienden (en jezelf) prima vermaken in een stad als Londen, zonder elke uithoek te hoeven verkennen. Ik vermaak mee prima, en ben natuurlijk de helft van de weekenden op stap in Stockholm, Amsterdam of elders een citytripje aan het maken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98708348
Natuurlijk kan je dat maar ik vraag me af of je je ooit als een echte Londoner kan voelen of ook echt een vriendenkring kan opbouwen als 90% van de stad je helemaal niet interesseert.
pi_98708922
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 08:28 schreef Monopoly_Man het volgende:
Natuurlijk kan je dat maar ik vraag me af of je je ooit als een echte Londoner kan voelen of ook echt een vriendenkring kan opbouwen als 90% van de stad je helemaal niet interesseert.
Dat is natuurlijk complete onzin. Veel van mijn collega's hier zijn geboren en getogen in Londen, maar zijn in de meeste buurten ook maar 1 of 2 keer geweest. Ik voel me juist steeds meer een echte Londoner, omdat ik meestal een pint haal bij mijn "local", ik de mensen in de buurt aardig ken inmiddels en dus langzaam een beetje deel van de community wordt. Volgens mij voegt een bezoek aan Greenwich wat dat betreft niks toe.

Ik ben het wel met je eens dat het leuk is om alles te zien, maar ik denk niet dat je daardoor meer of minder lokaal integreert. Ik leer liever mijn buurt beter kennen, eigenlijk. Elke week ontdek ik weer een nieuw restaurantje, een betere slager of een parkje dat ik niet eerder bekeken had.

En je opmerking over vriendenkring kan ik al helemaal niet plaatsen? Zou ik meer vrienden krijgen als ik vaker heel Londen ging bekijken? Ik heb momenteel al moeite mijn vrienden genoeg te zien, dus veel meer hoef ik ook niet eigenlijk _O-
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98709321
wat een discussie :D
pi_98710130
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 09:08 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk complete onzin. Veel van mijn collega's hier zijn geboren en getogen in Londen, maar zijn in de meeste buurten ook maar 1 of 2 keer geweest. Ik voel me juist steeds meer een echte Londoner, omdat ik meestal een pint haal bij mijn "local", ik de mensen in de buurt aardig ken inmiddels en dus langzaam een beetje deel van de community wordt. Volgens mij voegt een bezoek aan Greenwich wat dat betreft niks toe.

Ik ben het wel met je eens dat het leuk is om alles te zien, maar ik denk niet dat je daardoor meer of minder lokaal integreert. Ik leer liever mijn buurt beter kennen, eigenlijk. Elke week ontdek ik weer een nieuw restaurantje, een betere slager of een parkje dat ik niet eerder bekeken had.

En je opmerking over vriendenkring kan ik al helemaal niet plaatsen? Zou ik meer vrienden krijgen als ik vaker heel Londen ging bekijken? Ik heb momenteel al moeite mijn vrienden genoeg te zien, dus veel meer hoef ik ook niet eigenlijk _O-
Het is mijn inziens erg simpel: Het centrum van Londen is druk, ontzettend toeristisch en totaal onbetaalbaar voor veruit de meeste mensen in Londen. Ik heb zelf op Gloucester Road gewoond bijvoorbeeld en daar kom je toch maar een heel erg beperkt deel van de Londoners tegen.

Nee een bezoek aan Greenwich gaat daar niet al te veel mee helpen maar misschien is het toch wel handig om toch eens iets meer te zien over hoe anderen hier wonen? Wonen al je vrienden in het centrum en/of bezoek je hun wel eens?

Wat mij betreft vind je zo veel meer, en zo veel meer steer in Brixton, Hackney of waar dan ook - alleen al omwille van de diversiteit aan mensen die daar leven.
  maandag 27 juni 2011 @ 10:39:49 #88
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98711170
Als er vrienden bij mij langs zijn (zoals nu dit weekend ook weer) neem ik ze juist altijd mee naar Greenwich. Als in 'dit is niet in het typisch toeristische centrum, maar het is een van de leukste plaatsen'. Ik moet de eerste nog op bezoek krijgen die het na afloop niet met me eens is. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98712786
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:05 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Het is mijn inziens erg simpel: Het centrum van Londen is druk, ontzettend toeristisch en totaal onbetaalbaar voor veruit de meeste mensen in Londen. Ik heb zelf op Gloucester Road gewoond bijvoorbeeld en daar kom je toch maar een heel erg beperkt deel van de Londoners tegen.

Nee een bezoek aan Greenwich gaat daar niet al te veel mee helpen maar misschien is het toch wel handig om toch eens iets meer te zien over hoe anderen hier wonen? Wonen al je vrienden in het centrum en/of bezoek je hun wel eens?

Wat mij betreft vind je zo veel meer, en zo veel meer steer in Brixton, Hackney of waar dan ook - alleen al omwille van de diversiteit aan mensen die daar leven.
Ieder z'n ding, en jouw ding is niet noodzakelijk het mijne. Ik bezoek vrienden in Islington, Shoreditch, Marylebone, Notting Hill, South Ken, Chelsea en Fullham. Dat vind ik zelf al een heel gebied, ik heb verder geen vrienden in alle buurten van Londen.

Sfeer vind ik in Londen gelukkig overal eigenlijk. Ik ben nog steeds gek op Soho bijvoorbeeld, ook al is het er druk en op sommige plekken te toeristisch. Ik zou willen dat ik meer tijd had om in Hackney te komen, maar dat heb ik gewoon niet en ik heb nog veel te veel te doen in de rest van Londen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 27 juni 2011 @ 22:09:25 #90
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_98739671
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:39 schreef Jabberwocky het volgende:
Als er vrienden bij mij langs zijn (zoals nu dit weekend ook weer) neem ik ze juist altijd mee naar Greenwich. Als in 'dit is niet in het typisch toeristische centrum, maar het is een van de leukste plaatsen'. Ik moet de eerste nog op bezoek krijgen die het na afloop niet met me eens is. :P
Greenwich/Blackheath is dan ook de mooiste buurt om te wonen. ;)

Daarom woon ik er al ruim 7 jaar. (nou ja nu even niet) De Blackheath Society and Preservation Trust zorgt dan ook heel actief voor dat de buurt mooi blijf. Bill boards: verboden, McDonalds: geweerd, Burger King: geweerd en nog veel meer van dat soort dingen.

quote:
Objectives
If you care about Blackheath, the Heath itself, the village and the surrounding area, you will probably be interested in the work of the Blackheath Society. Founded in 1937, it is one of the oldest and largest amenity societies in London. Its interests, which are strictly non-party political, include:

•The preservation of fine buildings of all ages and styles
•High standards in new development
•The care and protection of the Heath
•Traffic planning and public transport
•A radical improvement in the appearance of the Village
•And all the many other factors which affect the quality of life in Blackheath.

Do we make a difference?
As the public voice of Blackheath, we speak to the press, and work with local councils, residents, other amenity groups, traders, the police, the Boundary Commission, English Heritage, the Blackheath Joint Working Party and everyone else who can influence the well-being of our area for its continued enjoyment by future generations. If we hadn't spoken up over the years against the ideas, plans and proposals that have been directed towards Blackheath Village, it wouldn't be the place it is today - one of the most popular residential areas of London!
Ik ben trots lid! :)
reset
pi_98746323
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:09 schreef Individual het volgende:

[..]

Greenwich/Blackheath is dan ook de mooiste buurt om te wonen. ;)

Daarom woon ik er al ruim 7 jaar. (nou ja nu even niet) De Blackheath Society and Preservation Trust zorgt dan ook heel actief voor dat de buurt mooi blijf. Bill boards: verboden, McDonalds: geweerd, Burger King: geweerd en nog veel meer van dat soort dingen.

[..]

Ik ben trots lid! :)
Klinkt bijna net zo anarchistisch als een ongeorganiseerde groep krakers in de wijk Kreuzberg (Berlijn). :Y)
pi_98746694
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:39 schreef Jabberwocky het volgende:
Als er vrienden bij mij langs zijn (zoals nu dit weekend ook weer) neem ik ze juist altijd mee naar Greenwich. Als in 'dit is niet in het typisch toeristische centrum, maar het is een van de leukste plaatsen'. Ik moet de eerste nog op bezoek krijgen die het na afloop niet met me eens is. :P
Ach, ik dan niet naar Greenwich, maar wel weer naar Richmond bijvoorbeeld.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:19:20 #93
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98755761
Richmond is ook leuk ja. ^O^
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 28 juni 2011 @ 10:25:13 #94
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98755997
London is tof, alleen al voor de musea. Meestal ga ik 3 dagen/ 2 nachten. Dan pak ik een goedkoop hotelletje voor £30 en zit dan de helft van de tijd in musea en de andere helft zwerf ik lekker door de stad. Ter illustratie: Ik ben een keer 3 dagen in Londen geweest voor alleen het Natural History Museum (en nog steeds niet alles gezien) :'). Greenwich is inderdaad mooi. Vooral interessant als je belangstelling hebt voor geschiedenis en wetenschap.

Ik begin de UK steeds meer te waarderen. Het is toch wel een prachtig land met veel sfeer. The New Forest ligt op fietsafstand van m'n huis en ik heb daar dus ook een paar standaard fiets rondjes. Wel door de week gaan, in de weekenden is het veel te druk.

Ten zuiden van The New Forest liggen de Keyhaven/ Pennington marshes, een gebied waar vroeger zout werd gewonnen. Landschappelijk niet zo bijzonder maar dit is een van de beste vogel gebieden van zuid Engeland. Je ziet daar altijd wel iets bijzonders. Vaak ga ik s'morgens vroeg voor 2 uurtjes maar blijf dan tot s'avonds hangen omdat je niet raakt uitgekeken.

Bij mooi weer ga ik vaak wandelen in the South Downs. Ik heb ooit een keer de South Downs Way gefietst (160km, in etappes van Winchester naar Eastbourne op een fiets zonder suspension - auw! :') ) maar nu wandel ik daar vooral. Rij met de auto naar een startpunt en wandel dan een rondje in dat gebied (meestal 25km ofzo) en ga dan weer naar huis. Echt schitterend gebied!

De ferry naar de Isle of Wight vertrekt een paar km van m'n huis. Ik heb 2x een rondje om het eiland gefietst. Vooral de zuidkant is mooi als de zon schijnt. Lijkt wel een ijsberg.

Dat is dan de omgeving vlak bij huis, maar de rest van het land is ook schitterend. Ik heb al aardig wat gezien maar lang niet genoeg.

- Lyme Regis/ Jurrasic coast - ligt bezaaid met fossielen
- Dartmoor
- Cornwall O+
- Pembrokeshire coast in zuid Wales O+
- Cumbria
- Scotland - vooral rond Glencoe en Fort Williams, Skye (de andere eilanden moet ik nog bezoeken) en het hoge noorden bij Ullapool. Inverpolly etc O+

En dan heb ik het nog nieteens gehad over de mooie oude steden, kathedralen, etc...

Voor de mensen die tijdelijk in de UK wonen: vergeet niet om nog even een epische rondrip te maken voordat je weer naar huis gaat want het is hier echt schitterend.

UK ^O^
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_98765162
Mooie post, SeLang. :)

Ik heb ook een aantal vrienden die in de South Downs wonen en ga er vaak langs om te wandelen/fietsen. Zij zitten in Arundel.

Ook heb ik familie in the Cotswolds, wat ook een erg mooi groen gebied is.

Qua steden: Londen natuurlijk, Brighton, Bristol, Nottingham, Oxford, Cambridge, York... allemaal de moeite waard. Edinburgh ben ik nog steeds niet geweest, en de drie grootste steden na Londen ook nog niet! (Manchester, Birmingham en Liverpool: mooi kun je ze denk ik niet noemen maar er is erg veel te doen)
pi_98765341
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:25 schreef SeLang het volgende:
London is tof, alleen al voor de musea. Meestal ga ik 3 dagen/ 2 nachten. Dan pak ik een goedkoop hotelletje voor £30 en zit dan de helft van de tijd in musea en de andere helft zwerf ik lekker door de stad. Ter illustratie: Ik ben een keer 3 dagen in Londen geweest voor alleen het Natural History Museum (en nog steeds niet alles gezien) :'). Greenwich is inderdaad mooi. Vooral interessant als je belangstelling hebt voor geschiedenis en wetenschap.

Ik begin de UK steeds meer te waarderen. Het is toch wel een prachtig land met veel sfeer. The New Forest ligt op fietsafstand van m'n huis en ik heb daar dus ook een paar standaard fiets rondjes. Wel door de week gaan, in de weekenden is het veel te druk.

Ten zuiden van The New Forest liggen de Keyhaven/ Pennington marshes, een gebied waar vroeger zout werd gewonnen. Landschappelijk niet zo bijzonder maar dit is een van de beste vogel gebieden van zuid Engeland. Je ziet daar altijd wel iets bijzonders. Vaak ga ik s'morgens vroeg voor 2 uurtjes maar blijf dan tot s'avonds hangen omdat je niet raakt uitgekeken.

Bij mooi weer ga ik vaak wandelen in the South Downs. Ik heb ooit een keer de South Downs Way gefietst (160km, in etappes van Winchester naar Eastbourne op een fiets zonder suspension - auw! :') ) maar nu wandel ik daar vooral. Rij met de auto naar een startpunt en wandel dan een rondje in dat gebied (meestal 25km ofzo) en ga dan weer naar huis. Echt schitterend gebied!

De ferry naar de Isle of Wight vertrekt een paar km van m'n huis. Ik heb 2x een rondje om het eiland gefietst. Vooral de zuidkant is mooi als de zon schijnt. Lijkt wel een ijsberg.

Dat is dan de omgeving vlak bij huis, maar de rest van het land is ook schitterend. Ik heb al aardig wat gezien maar lang niet genoeg.

- Lyme Regis/ Jurrasic coast - ligt bezaaid met fossielen
- Dartmoor
- Cornwall O+
- Pembrokeshire coast in zuid Wales O+
- Cumbria
- Scotland - vooral rond Glencoe en Fort Williams, Skye (de andere eilanden moet ik nog bezoeken) en het hoge noorden bij Ullapool. Inverpolly etc O+

En dan heb ik het nog nieteens gehad over de mooie oude steden, kathedralen, etc...

Voor de mensen die tijdelijk in de UK wonen: vergeet niet om nog even een epische rondrip te maken voordat je weer naar huis gaat want het is hier echt schitterend.

UK ^O^
_O_ _O_ _O_ _O_
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 28 juni 2011 @ 14:30:25 #97
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98766447
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:05 schreef Monopoly_Man het volgende:
Mooie post, SeLang. :)

Ik heb ook een aantal vrienden die in de South Downs wonen en ga er vaak langs om te wandelen/fietsen. Zij zitten in Arundel.
Het is schitterend daar :Y. Maar tegenwoordig kom ik meestal niet zover oost in de South Downs. Mijn favoriete en meest gewandelde stuk niet te ver van huis ligt tussen de weg naar Petersfield en de weg naar Midhurst.

quote:
Ook heb ik familie in the Cotswolds, wat ook een erg mooi groen gebied is.
Schitterend inderdaad. Daar heb ik jaren geleden eens twee dagen gefietst.

quote:
Qua steden: Londen natuurlijk, Brighton, Bristol, Nottingham, Oxford, Cambridge, York... allemaal de moeite waard. Edinburgh ben ik nog steeds niet geweest, en de drie grootste steden na Londen ook nog niet! (Manchester, Birmingham en Liverpool: mooi kun je ze denk ik niet noemen maar er is erg veel te doen)
Die laatste 3 ben ik ook nog nooit geweest.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_98782385
Kan iemand mij leuke restaurants aanbevelen in centraal Londen die niet al te duur zijn om 's avonds te eten? Thanks!
pi_98785196
De Cotswolds is hier ook favoriet! De New Forest bezoek ik al sinds ik 6 was vanwege familie, en ik ga er nog steeds graag heen. Isle of Wight laatst voor het eerst, heerlijk lang gewandeld langs de kust twee dagen lang, top! Ik heb nog veel meer te zien in de UK, maar doe dat momenteel liever qua natuur dan qua nieuwe buurten in Londen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98785878
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:44 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Kan iemand mij leuke restaurants aanbevelen in centraal Londen die niet al te duur zijn om 's avonds te eten? Thanks!
London is enorm, dus als je goeie tips zoekt, kun je beter aangeven welke buurt je zit en waar je zin in hebt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98788037
Gebruik eens tripadvisor.com, kan je ook leuke tips krijgen.

Wij hadden bij pizzaexpress gegeten, goed te doen.voor dat geld, zit bij tower bridge in de buurt
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:41:45 #102
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98811833
Pizza Express zit door de hele stad, is een groot keten.
Ben er zelf geen groot fan van verder, maar voor een snelle hap kun je 't doen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98811942
Pizza Express is een grote keten en zit overal - niet dat het slecht is.

Kijk hier even http://www.gourmet-chick.(...)-eats-in-london.html
pi_98812150
'k Ben gisteren weer terug gekomen uit Londen. Zucht. 'k Wil weer terug :)
Veel toeristische dingen gedaan, omdat m'n medereizigers nog nooit in Londen waren geweest, maar dat maakte het niet minder leuk.
Gisteren (m'n medereizigers waren al weg) nog een vrouw geholpen die in St. Paul's tube station in elkaar zakte.. water gegeven, naar boven geholpen voor frisse lucht met een andere man, en ondertussen de station manager gewaarschuwd. Bij haar gebleven tot professionele hulp kwam. Ze was er niet echt erg aan toe, maar kon moeilijk ademen en was duizelig enzo. Zal wel bevangen zijn geweest door de hitte. Toch weer een goede daad gedaan voor de dag :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_98868347
Ben net koud terug uit London, of de volgende trip is geboekt: 9-12 september :D
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:33:22 #106
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_98901645
Weet iemand hier waar je een beetje fatsoenlijke schoenen kunt kopen in Londen? Ik heb die van mij net verkloot en wil niet de 1e beste winkel in de city binnen lopen want dan ben ik snel weer tig ponden extra kwijt. Weet iemand een shop die een fatsoenlijke prijs/kwaliteit heeft hier in Londen wat betreft zakelijk achtige schoenen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_98902078
Hoeveel wil je uitgeven, is dan de vraag...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:59:01 #108
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_98902744
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:43 schreef Drive-r het volgende:
Hoeveel wil je uitgeven, is dan de vraag...
Zo tussen de 50-150? Ik ben echt zo'n sales figuur die vaak voor de koopjes gaat maar ben niet te beroerd om wat neer te leggen mits het maar puik materiaal is. En ik heb nog minder verstand van schoenen dan van Londen dus wordt al te vaak het bos in gestuurd wat dat betreft ;). Dus als je wat weet ga ik er vandaag of morgen nog ff heen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_98905119
Ik koop net iets duurdere schoenen, dus weet niet wat de beste kwaliteit is in die prijs klasse. Echter, als Charles Tyrwhitt je bevalt, kun je wellicht ook hun schoenen proberen? Zien er goed uit, en passen goed in de city "outfit"... Ongeveer 90 pond voor een paar zwarte oxfords.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98965753
Morgen lekker voor 2 weken naar London!
pi_98984014
S_E, overal sales joh ;)
Ik had gehoord dat het Britse 'equivalent' van van Bommel Crockett&Jones zou zijn, zelfs die hadden een mooie sale, al hadden ze mij nog niet overtuigd..
pi_98985534
Crockett and Jones is wel een hele slag beter dan van Bommel. Die mag je niet vergelijken, vind ik zelf. Mij hebben ze al lang geleden overtuigd...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 3 juli 2011 @ 18:55:54 #113
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_98991388
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 15:56 schreef Qwerty911 het volgende:
S_E, overal sales joh ;)
Ik had gehoord dat het Britse 'equivalent' van van Bommel Crockett&Jones zou zijn, zelfs die hadden een mooie sale, al hadden ze mij nog niet overtuigd..
Ik zal het eens bekijken komende week :9 Ik heb het zelf niet zo met "sales" want je ziet in al die kleine zakelijke kleding shops rond de financial district overal grote plakaten met Sales en van 500/300 naar 200 pond etc. Dat zegt natuurlijk niet zo veel.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 3 juli 2011 @ 19:22:10 #114
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_98992350
Iemand vertelde mij ooit dat de Britse variant van van Bommels Church's zou zijn en daarmee de beste Britse nette schoenen. Ik draag nog stug van Bommels. :P

Daarnaast heb ik ook goedkopere Clarck's en andere goedkopere schoenen. Voor vrije tijds schoenen ben ik fan van Gola.
reset
pi_98994013
Trouwens.. wat is aan te raden als een winkel met leuke mannenkleding (vergelijkbaar met Asos etc)?
  zondag 3 juli 2011 @ 20:27:48 #116
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98994946
Ik vind Blue Inc soms wel aardig, maar Asos heeft veel dus ik weet niet wat je precies zoekt.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98995555
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:27 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik vind Blue Inc soms wel aardig, maar Asos heeft veel dus ik weet niet wat je precies zoekt.
Shirts van Humor scoren goed bij vriendlief.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:25:53 #118
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_99091933
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:05 schreef friekin_ het volgende:
Trouwens.. wat is aan te raden als een winkel met leuke mannenkleding (vergelijkbaar met Asos etc)?
Hmm Topman?
My mama didn't raise no fool
pi_99095384
Stijlvolle kleding koop je bij Pretty Green in Carnaby Street of Covent Garden
pi_99095890
Loop lekker Covent Garden door, kom je vast wel iets tegen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_99099701
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:50 schreef Drive-r het volgende:
Loop lekker Covent Garden door, kom je vast wel iets tegen.
Die stond al op de planning. We hebben toch nog maar een extra koffer aangemeld :')
pi_99109550
Ik hoop in augustus met mijn vriendin naar London te gaan - we voegen het in in onze reis door Engeland. We zijn nu bezig met een travelcard in Londen voor 7 dagen. Dat is 29,50 pond per persoon. Versturen is echter nog best duur en daarom vroeg ik mij af of het mogelijk is om deze card op te halen in Londen? Ik kan dit namelijk zo snel niet vinden, maar kan mij wel voorstellen dat dit kan
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:01:51 #123
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_99109677
Die kun je op de dag zelf ook gewoon kopen op een willekeurig station.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_99129872
Ik wil even zeggen dat de borg voor een oyster ninmiddels 5 pond is, en je voor 6.60 onbeperkt kan reizen in zone 1.-2..

Ook is een enkeltje stansted 22,50 :)

Ik woon zelf nu 10 maanden in Londen, maar ik ga volgende week vrijdag naar huis. Want ik ga weer studeren. Ik heb gewerkt als au pair. Echt een super ervaring..
Cupid shot me..
pi_99130353
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 00:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ach, ik dan niet naar Greenwich, maar wel weer naar Richmond bijvoorbeeld.
Richmond vind ik leuker als Greenwich. Echt heerlijk met dit zomer weer(over het agemeen;)... Greenwich vond ik veels te touristisch en dat terwijl ik op een doordeweekse dag ben gegaan..

Vooral de riverside is amazing.
Cupid shot me..
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:50:50 #126
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99132389
Richmond is idd erg mooi. :) Kew Gardens is ook een must als je voor de 2e of meerdere keer naar Londen gaat. (na Big Ben, Tower Bridge, etc.) Er is een heel leuke Duitse pub aan de rivier bijvoorbeeld.

In Greenwich gaan veruit de meeste toeristen vanaf het station via de overdekte markt, soms via de Naval College, naar de Meridiaan en dan weer terug. Een hele mooie route en idd heel toeristisch, maar er is meer.

Achter Greenwich (direct buiten de hoofdpoort van het park) ligt Blackheath en daar komen nauwlijks toeristen Het is minder grandieus, maar meer zoals Richmond. Leuke kleine (geen keten) winkeltjes, delis en gallerijtjes.

Beide Richmond en Greenwich hebben een UNESCO monument. Beide zijn erg de moeite waard. :)
reset
  Eindredactie Games woensdag 6 juli 2011 @ 23:36:54 #127
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_99135182
Momenteel op zoek naar zeer korte termijn oplossingen voor een retourtje met trein of vliegtuig.. Zijn alle treinmogelijkheden uiteindelijk alleen via hispeed.nl te regelen? Wat een baggersite is dat, 9 van de 10 zoekopdrachten krijg ik een error. Bovendien zit ik met een retour tegen de ¤500 aan. Niet echt aantrekkelijk, vliegtuig is dan toch de betere oplossing, mirite?

Mensen hier ervaring met travelen naar Londen op de bonnefooi? Alle hotels die ook maar enigszins bij Londen in de buurt zitten zijn vol over lomp overpriced. Ben benieuwd of mensen ervaring hebben met gewoon hostels binnensjauwen om vacancy te tjekken.

Verder is Londen natuurlijk episch :7
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_99137730
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:36 schreef 2dope het volgende:
Momenteel op zoek naar zeer korte termijn oplossingen voor een retourtje met trein of vliegtuig.. Zijn alle treinmogelijkheden uiteindelijk alleen via hispeed.nl te regelen? Wat een baggersite is dat, 9 van de 10 zoekopdrachten krijg ik een error. Bovendien zit ik met een retour tegen de ¤500 aan. Niet echt aantrekkelijk, vliegtuig is dan toch de betere oplossing, mirite?

Mensen hier ervaring met travelen naar Londen op de bonnefooi? Alle hotels die ook maar enigszins bij Londen in de buurt zitten zijn vol over lomp overpriced. Ben benieuwd of mensen ervaring hebben met gewoon hostels binnensjauwen om vacancy te tjekken.

Verder is Londen natuurlijk episch :7
500 euro? :D Krijg je dan een persoonlijke butler erbij?

http://www.eurostar.com heb even voor je gekeken: a.s. zondag vertrek en terug ergens in loop van volgende week is bijvoorbeeld 120 pond. is kaartje vanaf elk station in holland naar London en terug.
  Eindredactie Games donderdag 7 juli 2011 @ 11:02:13 #129
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_99144509
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:40 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

500 euro? :D Krijg je dan een persoonlijke butler erbij?

http://www.eurostar.com heb even voor je gekeken: a.s. zondag vertrek en terug ergens in loop van volgende week is bijvoorbeeld 120 pond. is kaartje vanaf elk station in holland naar London en terug.
Je hebt gelijk, ik krijg nu hele andere bedragen. Waarschijnlijk gewoon zelf iets fout gedaan, maar gister kreeg ik de hele tijd errors bij m'n zoekopdrachten.

Je hebt het over een algemene ticket o.i.d.? Want voor reisadvies word ik gewoon doorverwezen naar de ns hispeed site. Een retourtje is dan heen tussen de 70 en 150 euro en de terugreis 170/180 euro. 12 juli 's ochtends heen en 15 juli 's middags terug.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_99151577
Vanavond ben ik ook in London te vinden. Ga misschien nog even zelfs de gekte checken bij de première van Harry Potter.
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:50:30 #131
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_99153743
Ik liep vannacht over Trafalgar Square en toen lagen er al een boel mensen op het plein te slapen in hun slaapzakjes en HP pakjes. Dus verwacht niet veel te zien. :P

We dachten eerst nog heel even dat er verzameling zwevers lag. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_99155378
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
Vanavond ben ik ook in London te vinden. Ga misschien nog even zelfs de gekte checken bij de première van Harry Potter.
Hehe. En dat voor een anti HP man. :P
Heb er zin in! Spullen zijn gepakt, feestjes zijn gecheckt (wat is Time Out toch een hendige site). Wooo.
pi_99155704
Veel plezier!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_99243333
Goeiemiddag vanuit London, toffe stad :)

Alleen het aanbod van gratis wifi is bijzonder matig. Weet iemand hoe en waar dat internet te regelen is?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:18:22 #135
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99243841
Er is toch gratis wifi in Starbucks/Costa/Coffee Republic/Nero, Wetherspoons/Lloyds No1/andere pubs? (heb het zelf op m'n mobiel dus gebruik ze niet)

Een grote wi-fi (niet gratis) aanbieder is BTFON en andere netwerken met BT in de naam of je stapt een van de talloze mobielewinkels in voor een pre-paid internet sim.
reset
pi_99248581
Mijn vriendin en ik wil ergens in Augustus naar Londen en omgeving.(met de auto en eurotunnel) Weet iemand een fatsoenlijk (dus geen gedeelde badkamer) en goedkoop hotel bij Londen in de buurt? We willen 5 dagen blijven.
pi_99248631
Hotel hoeft niet eens persee, bungalowpark of stacaravans (als dat niet te duur wordt) mag ook.
pi_99250565
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:50 schreef Patrickovik het volgende:
Hotel hoeft niet eens persee, bungalowpark of stacaravans (als dat niet te duur wordt) mag ook.
Pikey :')
pi_99250934
Damn, m'n Londontrip voor september is gecancelled wegens persoonlijke omstandigheden van m'n medereiziger.. oktober maar proberen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_99278294
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:56 schreef MCH het volgende:

[..]

Pikey :')
Reageer dan niet...
pi_99289225
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:57 schreef Patrickovik het volgende:

[..]

Reageer dan niet...
:')

Binnen Londen al helemaal niet realistisch en de hotels aan de rand van Londen zijn zo goedkoop dat ik denk dat dat een aantrekkelijkere optie is qua prijs dan een stacaravan of huisje. Let wel even op dat je makkelijk met het ov naar the city kunt komen of wil je als een echte Nederlander de auto in de 'binnenstad' parkeren?

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2011 19:32:26 ]
pi_99323878
Ik zat afgelopen week in het hotel Travelodge. Weet niet of je 300 pond goedkoop vindt voor 5 nachten maar ik vond het bijzonder goedkoop. Zit je in Croydon op 300 meter van East croydon Station. Superplek.
pi_99328157
Ik denk dat je de eerste persoon ooit bent die Croydon een superplek noemt! :D Goeie verbindingen met de rest van Londen, dat wel ja. :)
pi_99328817
Als ik van donderdag tot woensdag ga, is het dan slimmer om een Oystercard te kopen of om dagkaarten te kopen? Ik weet niet of het heel duur is om een oystercard te kopen... En eigenlijk wil ik eigenlijk overal heen met de metro, een enkele keer met een bus.
  maandag 11 juli 2011 @ 18:58:43 #145
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_99330243
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:27 schreef RenRen- het volgende:
Als ik van donderdag tot woensdag ga, is het dan slimmer om een Oystercard te kopen of om dagkaarten te kopen? Ik weet niet of het heel duur is om een oystercard te kopen... En eigenlijk wil ik eigenlijk overal heen met de metro, een enkele keer met een bus.
Als je veel gaat reizen kun je de travelcard voor een week nemen (die volgens mij wel op een Oyster moet, maar mogelijk zijn er ook papieren versies, geen idee eigenlijk). Dagkaarten moet je sowieso niet doen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_99330480
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:11 schreef Monopoly_Man het volgende:
Ik denk dat je de eerste persoon ooit bent die Croydon een superplek noemt! :D Goeie verbindingen met de rest van Londen, dat wel ja. :)
Qua locatie echt een ideale plek.
Alles binnen handbereik, genoeg mensen al lijkt het soms wel Pakistan.
Paar leuke winkels, leuke eetgelegenheden en het winkelcentrum is ook wel te doen.
Perfecte verbinding met de rest van Londen.
pi_99330687
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:58 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Als je veel gaat reizen kun je de travelcard voor een week nemen (die volgens mij wel op een Oyster moet, maar mogelijk zijn er ook papieren versies, geen idee eigenlijk). Dagkaarten moet je sowieso niet doen.
Oke, dan ga ik daar naar informeren als ik aangekomen ben, dan weet ik tenminste waar ik naar vraag. Bedankt O+
pi_99360221
Wie weet er misschien wat het verstandigste is:
In augustus wil ik met mijn vriendin voor een weekend naar Londen gaan. :)
We komen dan in een hotel te zitten vlakbij West End en wil haar dan ook een avond meenemen naar een musical.

Nu heb ik al een beetje vagevraagd wat je het beste kunt doen met kaartjes.
Je kan op verschillende websites zoals bijvoorbeeld http://www.londenmusicals.nl/ kaartjes voor verschillende musicals bestellen.
Zelfs bij het reisbureau is het mogelijk om kaartjes te bestellen. :P

Bij het reisbureau gaf die mevrouw aan dat je eigenlijk het beste op de dag zelf kaartjes kan kopen bij de plaatselijke kiosk. Die zijn daar heel veel en hebben heel veel keus. Ook scheelt het flink in de kosten.

Vraag me alleen af of wat wel echt zo werkt. Ben een beetje bang om met lege handen te staan die dag :{ .

Heeft iemand daar ervaringen mee? :)
pi_99374829
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:47 schreef Bamihap01 het volgende:
Bij het reisbureau gaf die mevrouw aan dat je eigenlijk het beste op de dag zelf kaartjes kan kopen bij de plaatselijke kiosk. Die zijn daar heel veel en hebben heel veel keus. Ook scheelt het flink in de kosten.

Vraag me alleen af of wat wel echt zo werkt. Ben een beetje bang om met lege handen te staan die dag :{ .

Heeft iemand daar ervaringen mee? :)
http://www.officiallondontheatre.co.uk/tkts/
Volgens mij (maar pin me er niet op vast) krijgen/kopen zij de overgebleven kaarten die ze met korting verkopen. Maar het kan dan zo zijn dat er geen kaarten meer zijn voor de voorstelling waar je graag naartoe had gewild. Bij de 2 keer dat ik op Leicester Square was stond er wel een rij van 15 mensen voor die tkts-booth.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_99423510
:)
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 17:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

http://www.officiallondontheatre.co.uk/tkts/
Volgens mij (maar pin me er niet op vast) krijgen/kopen zij de overgebleven kaarten die ze met korting verkopen. Maar het kan dan zo zijn dat er geen kaarten meer zijn voor de voorstelling waar je graag naartoe had gewild. Bij de 2 keer dat ik op Leicester Square was stond er wel een rij van 15 mensen voor die tkts-booth.
Thnx!! :) , dat risico wil ik dus niet lopen.
Vanavond ga ik via die website mijn kaartjes bestellen. :D
Zag namelijk via die site al dat de show die ik wil bestellen al bijna is uitverkocht. 8)7
pi_99434397
Whoei, we gaan morgen! O+ Alles opgeschreven waar ik heen wil. Vind het best spannend...
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:19:44 #152
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99434887
Wat is je plan? Is het de eerste keer en hoe lang ga je?

Ik hoop dat het weer goed is, want dan is de stad 1000x mooier. :)
reset
pi_99437535
Woohoo! Geboekt voor 30 december - 2 januari :P
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_99444169
Ik ben blij dat ik 5 dagen geweest ben. Ik heb zoveel gezien!!! O+
  zondag 17 juli 2011 @ 13:24:19 #155
285888 Dr.Dragonfly
Doctor Who?
pi_99575817
Komend weekend ga ik even heel snel op en neer naar London. Ik zal er weinig van zien helaas maar ik hoop wel even bij de Lush langs te wippen daar :) Hopelijk in de herfst een wat langer bezoekje.
No one gets remembered
For the things they didn't do
  zondag 17 juli 2011 @ 13:30:46 #156
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99576052
quote:
17s.gif Op donderdag 14 juli 2011 08:02 schreef friekin_ het volgende:
Ik ben blij dat ik 5 dagen geweest ben. Ik heb zoveel gezien!!! O+
Wat heb je allemaal gezien? (handig voor de volgende toerist -en mensen die er wonen maar weinig zien- toch?)
reset
pi_99576369
Zo, ik ga morgen ook naar Londen 8-) 8-)

Nog even een paar vragen stellen, in de hoop dat een expert mij voor morgen nog antwoord kan geven :* Ga zo zelf ook nog verder met zoeken, en topics door lezen :9 . Maar een fokker die mij antwoord kan geven is ook handig.
Wat mogen we in de 4 dagen dat we daar zijn absoluut niet overslaan? Windsor Castle zit in de reis inbegrepen, maar volgens mij gaan we zelf liever naar iets anders zoals The Tower.
We willen waarschijnlijk naar een museum. Welk museum is het leukst? We dachten zelf al aan het British museum.
Nog goede aanraders voor restaurants? Het liefst goedkoop en niet te chique, maar een vieze donertent is ook niet wat we zoeken :+.
Hoe lang zijn de rijen bij Londen Eye, is het het wachten waard?

En dan hebben we nog die oyster card :z. Ons cheap hotel ligt een eindje buiten het centrum van Londen, en we moeten eerst een heel eind met de DLR :+ , ik neem aan dat die kaart daar ook geldig is. Is die ook verkrijgbaar op deze stations??
We gaan met een busmaatschappij, maar willen ook nog 1 of 2 dagen zelf iets gaan doen, dus is een metrokaart wel handig. Is (2x) een Travelcard voor 1 dag dan een beter idee?
  zondag 17 juli 2011 @ 14:00:33 #158
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99577094
1. Je mag Greenwich niet overslaan. Koop een dagkaart van Thames Clippers en zie de mooie dingen aan de rivier. (google ff)

2. British Museum is top met veel bijzondere stukken, maar dat is voor ieder anders. Tate Modern is weer heel andere koek.

3. PizzaExpress is een prima budgetrestaurant (kijk niet naar de naam), Waggamamma, Wetherspoon's, etc ook. Daarnaast 1001 onafhankelijke tentjes.

4. Koop je London Eye kaartje vantevoren zodat je niet hoeft te wachten. The Tower heeft ook flinke wachtrijen.

5. Oyster werkt ook in de DLR.

6. Oyster is tegelijk travelcard en nooit duurder.
reset
pi_99582915
Whetherspoons hoort denk ik niet in dat rijtje thuis! Maar Pizza Express, Nando's (Portugees), Wagamama (Noodles), Wahaca (Mexicaans), Pho (Thais), Strada (Italiaans) en Bodean's (Amerikaans) zijn allemaal wel goede ketens.
pi_99588003
Nandos!(L)
  zondag 17 juli 2011 @ 20:25:32 #161
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99588797
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 17:03 schreef Monopoly_Man het volgende:
Whetherspoons hoort denk ik niet in dat rijtje thuis! Maar Pizza Express, Nando's (Portugees), Wagamama (Noodles), Wahaca (Mexicaans), Pho (Thais), Strada (Italiaans) en Bodean's (Amerikaans) zijn allemaal wel goede ketens.
Whetherspoons vind ik wel te doen. Heel simpel, maar helemaal naar de prijs gekeken heel fatsoenlijk. Sommige Whetherspoons zitten in hele mooie gebouwen op hele goede lokaties.

Die buffet restaurants in Chinatown, Brick Lane, oid zijn ook prima en heel goedkoop. Zelfs hotdogs in Westminster eo gaan er wel in als ik honger heb. :P

Als je wat meer upmarket, maar toch niet te duur wilt kan je die fonefood app van lastminute downloaden of gewoon op lastminute.com (of vergelijkbaar) zoeken naar aanbiedingen. Of je gaat Rules of Savoy in Covent Garden of iets zoals Kensington Rooftop Gardens. Denk niet dat de laatste 3 ooit op fonefood zullen zijn.

Echt heel erg veel keuze!
reset
pi_99593826
Oke, duidelijk. Staat genoteerd. ;) Bedankt voor de antwoorden!
Begin nu wel echt zin te krijgen, morgen vroeg om 7 uur weg. :s)
pi_99609776
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:30 schreef Individual het volgende:

[..]

Wat heb je allemaal gezien? (handig voor de volgende toerist -en mensen die er wonen maar weinig zien- toch?)
Oke! Daar gaan we.
Natuurlijk, ik ben een vrouw, ik moest en zou shoppen. Oxford Circus, Oxford Street, Regent Street, Kings Road (leuk leuk), Brompton Road (was vlak bij het hotel), Soho, Covent Garden, Camden Market, Canary Wharf en Westminster. . We zijn ook naar Hyde Park geweest op zondagavond, Daarna door naar Regents Park en nog een stukje Primrose Hill. We zijn op zaterdag op stap geweest in Brixton, waar we ook nog een tijd rondgedwaald hebben. Verder zijn we eigenlijk vaker gewoon random straten ingelopen, omdat we dat zo leuk vonden. Kensington hebben we dan ook helemaal gezien.

We hebben gegeten bij Madsen (een Zweeds restaurant in South Kensington), een Italiaan in een zijstraat van Regent Street en Bumpkin O+, een restaurantje met streekgerechten (ik ben een sucker voor Brits eten O+) , ook te vinden in South Kensington.

Achteraf gezien had ik meer tijd willen hebben. Ik vond Camden Market wel leuk maar had ik ook wel kunnen overslaan. Te druk, te massaal. Berwick street was echt geniaal, hele stapel platen meegenomen. Ik vond Kings Road nog wel het tofste, zoveel leuke kleine winkeltjes!

Canary Wharf was ook puik. Rustig, en erg indrukwekkend.

Ik moet gewoon nog een keer terug om nog meer te zien. W000!

EDIT: Voor de Lush: Ga naar Kings Road filiaal: Rustig, leuk personeel, veel producten!
  maandag 18 juli 2011 @ 20:50:15 #164
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_99635298
Ik heb nog 2 aanraders voor restaurants:
* the Mud (of mug, ben het even kwijt) House, onder Londen bridge, tegenover de Londen Bridge Experience (die overigens erg slecht is volgens mijn familie, gelukkig was ik niet mee :P )
* Jamie's Italian in Canary Warf, niet heel duur en ik vond het erg goed (wij waren 30 pond pp kwijt, 5 personen: cocktail vooraf, fles wijn, hoofdgerecht, nagerecht (The Ultimate Brownie!!)

Beiden van collega's en ware de moeite waard.

Voor lunch is Borough Market erg leuk, maar wel erg druk kwam ik vrijdag achter :)
  maandag 18 juli 2011 @ 21:33:36 #165
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99637786
Best wat afstand afgelegd in 5 dagen friekin. :)

Waar in Brixton ben je uitgeweest?

Er is genoeg te zien en doen voor een leven! ;)
reset
pi_99638988
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:33 schreef Individual het volgende:
Best wat afstand afgelegd in 5 dagen friekin. :)

Waar in Brixton ben je uitgeweest?

Er is genoeg te zien en doen voor een leven! ;)
We waren eerst een bietje verdwaald en liepen nogal.. in een achterbuurt, richting Clapham.
We zijn geëindigd in Mass volgens mij. Ik zou het werkelijk waar niet meer weten, drank enzo :@
  maandag 18 juli 2011 @ 22:13:10 #167
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99640171
Nu nog een goed kraakfeest meemaken. :)

Brixton ben ik al heel lang niet meer uitgeweest en de enige plaats die ik er nu nog ken is de Brixton Academy waar ik de laatste keer voor Manu Chao was een paar jaar geleden, maar ben na 2 nummers teleurgesteld weggelopen.
reset
pi_99643537
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 09:27 schreef friekin_ het volgende:

[..]
...heel veel info....

EDIT: Voor de Lush: Ga naar Kings Road filiaal: Rustig, leuk personeel, veel producten!
Thanks voor de tip!!
No one gets remembered
For the things they didn't do
pi_99643598
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 22:13 schreef Individual het volgende:
Nu nog een goed kraakfeest meemaken. :)

Brixton ben ik al heel lang niet meer uitgeweest en de enige plaats die ik er nu nog ken is de Brixton Academy waar ik de laatste keer voor Manu Chao was een paar jaar geleden, maar ben na 2 nummers teleurgesteld weggelopen.
Zou puik zijn. Maar helaas kende ik niemand in London die me een tip kon geven. Ik wilde al expres niet uitgaan in Soho. Het zou Hoxton of Brixton worden.
pi_99643616
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 23:09 schreef Dr.Dragonfly het volgende:

[..]

Thanks voor de tip!!
Graag gedaan :) Heb veel gekocht daar O+ Vond die bij Covent Garden (kwamen we dagen later langs) echt tegenvallen. Te klein, te druk.
  donderdag 21 juli 2011 @ 00:51:18 #171
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_99733834
Vandaag Blackheath eens bezocht, door Individual z'n lovende posts al die tijd. ;)

Met m'n bezoek naar Greenwich gegaan en toen we het daar wel gezien hadden eens doorgelopen richting Blackheath. Ik snap het enthousiasme, fijne buurt wel. Alleen was ik enigszins verrast een Starbucks en Costa aan te treffen, omdat die ketens toch aanvankelijk geweerd werden?
Misschien dat ik er nog wel eens kom in ieder geval. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_99738588
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:55 schreef friekin_ het volgende:

[..]

We waren eerst een bietje verdwaald en liepen nogal.. in een achterbuurt, richting Clapham.
We zijn geëindigd in Mass volgens mij. Ik zou het werkelijk waar niet meer weten, drank enzo :@
Het was Dogstar in Brixton.
pi_99739083
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2011 08:53 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Het was Dogstar in Brixton.
Thnx bb. O+
  donderdag 21 juli 2011 @ 10:53:26 #174
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99741119
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:51 schreef Jabberwocky het volgende:
Vandaag Blackheath eens bezocht, door Individual z'n lovende posts al die tijd. ;)

Met m'n bezoek naar Greenwich gegaan en toen we het daar wel gezien hadden eens doorgelopen richting Blackheath. Ik snap het enthousiasme, fijne buurt wel. Alleen was ik enigszins verrast een Starbucks en Costa aan te treffen, omdat die ketens toch aanvankelijk geweerd werden?
Misschien dat ik er nog wel eens kom in ieder geval. :)
Leuk! Zo ver is the village niet van het park, maar de meeste toeristen komen niet verder dan de meridian en gaan dan weer terug naar Greenwich town. Heb je daar nog gegeten of geshopt?

Starbucks wilde een koffiehuis met restaurant van 2 verdiepingen openen in Blackheath. Dat heeft de society tegengehouden. Voor zover ik weet hebben ze nu alleen een kiosk in een deli, maar ik ben al een hele tijd niet in the village geweest. Costa is niet zo 'lelijk'. :P Fast food ketens zoals McDonalds en Burger King weren ze wel compleet. Ze hebben/hadden ook een Gregg's, maar ik weet niet of die nu dicht is of alleen verbouwd.

Ik ben al een hele tijd niet in the village geweest en alleen als ik weer een weekend terug ben en ik heb tijd lees ik het nieuws. De Starbucks is toch niet enorm nu? :{
reset
pi_99770995
Opzich hebben we het wel getroffen in Londen op het moment. Het weer zorgt er voor dat er niet zoveel toeristen in Londen zijn, dat maakt het een stuk toegankelijker.

Al moet ik wel zeggen dat ik een grijns op mijn gezicht had toen ik tijdens spitsuur van een (ik denk?) toerist hoorde die zei tegen zijn makker, "Get out the way! It's the people from the Wharf, they wanna get home!" :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 21 juli 2011 @ 22:30:59 #176
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99771614
Het tempo zit er wel flink in idd. Dat is hier op het eiland nogal anders.. 5 uur? Naar huis. 5.10 kantoor leeg. :o

Toen ik nog in centraal Londen werkte ergerde ik me aan de langzame toeristen op straat en in het vervoer.
reset
  vrijdag 22 juli 2011 @ 08:25:42 #177
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_99783806
Ik ga 10 augustus naar Engeland - Nederland !! Heb via mijn Engelse collega kaartjes in Club Wembley kunnen regelen!

Ben alleen nog aan het twijfelen om mijn dutch dress aan te doen of niet ... Volgens mij collega is Club Wembley "neutraal gebied" maar ik weet het niet ... :D
  vrijdag 22 juli 2011 @ 09:56:02 #178
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_99785332
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:53 schreef Individual het volgende:

[..]

Leuk! Zo ver is the village niet van het park, maar de meeste toeristen komen niet verder dan de meridian en gaan dan weer terug naar Greenwich town. Heb je daar nog gegeten of geshopt?

Starbucks wilde een koffiehuis met restaurant van 2 verdiepingen openen in Blackheath. Dat heeft de society tegengehouden. Voor zover ik weet hebben ze nu alleen een kiosk in een deli, maar ik ben al een hele tijd niet in the village geweest. Costa is niet zo 'lelijk'. :P Fast food ketens zoals McDonalds en Burger King weren ze wel compleet. Ze hebben/hadden ook een Gregg's, maar ik weet niet of die nu dicht is of alleen verbouwd.

Ik ben al een hele tijd niet in the village geweest en alleen als ik weer een weekend terug ben en ik heb tijd lees ik het nieuws. De Starbucks is toch niet enorm nu? :{
Ik weet niet wat je enorm vindt, maar het is meer dan een kiosk in ieder geval.

We hebben wel iets gegeten bij een restaurantje daar, en verder gewoon een beetje rondgelopen. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_99787046
nog een tip voor de lunch.. White Cross Street Market! Erg lekker en erg mooi geprijst!
pi_99798191
Ik stap morgen op de trein, boot en weer de trein! Dat is wel weer eens wat anders dan vliegen!:)
Ik ga in mijn eentje, ben benieuwd hoe het me gaat bevallen! Ga een weekje, dus heb alle tijd om alles te zien! Zijn er nog dingen die ik absoluut niet mag missen?:)
pi_99815340
quote:
19s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:42 schreef Fems het volgende:
Ik stap morgen op de trein, boot en weer de trein! Dat is wel weer eens wat anders dan vliegen!:)
Ik ga in mijn eentje, ben benieuwd hoe het me gaat bevallen! Ga een weekje, dus heb alle tijd om alles te zien! Zijn er nog dingen die ik absoluut niet mag missen?:)
Ik vond de blitzkrieg experience in de IWM in lambeth wel geinig. Ben daar met een toerist geweest en die vond dat erg goed gedaan. Je moet er van houden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 02:15:39 #182
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_99826508
Die loopgraven daar zijn ook wel goed gedaan, compleet met pisgeur. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_99893917
Iemand ervaring met problemen met de Barclays Bicycle Hire? Ik had een fiets gehuurd en binnen 20 minuten teruggebracht. Toen ik daarna een half uur later opnieuw een fiets wilde pakken ging dat niet. Even bellen dus. Ze vertelden mij dat ik nog een journey open had staan, oftewel het terugbrengen was niet geregistreerd van mijn eerste ritje en gingen kijken of ze hem nog konden vinden!! De fiets stond echter goed in het dok. Iemand ervaring met zoiets?
pi_99916157
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 02:15 schreef Jabberwocky het volgende:
Die loopgraven daar zijn ook wel goed gedaan, compleet met pisgeur. :P
Ik heb je een DM gestuurd :)
pi_99923394
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:07 schreef Qwerty911 het volgende:
Iemand ervaring met problemen met de Barclays Bicycle Hire? Ik had een fiets gehuurd en binnen 20 minuten teruggebracht. Toen ik daarna een half uur later opnieuw een fiets wilde pakken ging dat niet. Even bellen dus. Ze vertelden mij dat ik nog een journey open had staan, oftewel het terugbrengen was niet geregistreerd van mijn eerste ritje en gingen kijken of ze hem nog konden vinden!! De fiets stond echter goed in het dok. Iemand ervaring met zoiets?
Gebruik het wel eens als ik mijn eigen fiets niet bij heb maar nog nooit problemen mee gehad - je moet naar de lichtjes kijken bij het terugbrengen van de fiets om er zeker van te zijn dat je hem correct hebt teruggebracht.
  maandag 25 juli 2011 @ 15:50:29 #186
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99924169
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 09:56 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je enorm vindt, maar het is meer dan een kiosk in ieder geval.

We hebben wel iets gegeten bij een restaurantje daar, en verder gewoon een beetje rondgelopen. :)
Daar op de hoek bij het station toch? Ben er al een tijdje niet meer geweest. Ik vraag me ook af of Prime Time er nog zit (tegenover station) want video verhuur doet het niet zo goed meer. Dat is/was ook een speciale 'winkel'.

Als ik er ben kom ik niet vaak verder dan The Princess of Wales; de pub op de hoek van the village aan de heath naast the pond. teveel info :P
reset
pi_99934562
Kan iemand mij vertellen wat prijs-/kwaliteittechnisch gezien de beste optie is om mij van Stansted naar het centrum te vervoeren?
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_99934884
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:44 schreef Breach het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat prijs-/kwaliteittechnisch gezien de beste optie is om mij van Stansted naar het centrum te vervoeren?
Stansted express naar liverpool street, metro naar oxford circus .. centrum?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_99935061
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Stansted express naar liverpool street, metro naar oxford circus .. centrum?
Maar die kost iets van 20 pond voor een enkeltje toch? Of scheelt dat niet veel met de bussen?
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  maandag 25 juli 2011 @ 20:59:38 #190
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_99935259
Er gaan bussen naar Victoria voor 10 pond, die doen er een goed uur over. Terravision heet het. Dat vind ik zelf wel relaxed. Er gaat voor nog minder geld op diverse tijden zo'n klein Easybusje naar de stad, hoe die zijn weet ik niet.

Overigens zou ik zelf liever, als je de trein al neemt, uitstappen bij Tottenham Hale. Dat zit op de Victoria Line dus dan kun je ook wel op veel plaatsen makkelijk komen, maar ik weet niet wat je als centrum ziet.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_99935349
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:59 schreef Jabberwocky het volgende:
Er gaan bussen naar Victoria voor 10 pond, die doen er een goed uur over. Terravision heet het. Dat vind ik zelf wel relaxed. Er gaat voor nog minder geld op diverse tijden zo'n klein Easybusje naar de stad, hoe die zijn weet ik niet.
Ja. Heb veel vrienden die die Easybusjes gebruiken voor travel. Enorm goedkoop! Tip dus!

Ik bedacht me net dat ik in de 3.5 jaar dat ik nu in Londen zit, nog maar 4 keer ofzo de bus heb genomen ! :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_99935520
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:59 schreef Jabberwocky het volgende:
Er gaan bussen naar Victoria voor 10 pond, die doen er een goed uur over. Terravision heet het. Dat vind ik zelf wel relaxed. Er gaat voor nog minder geld op diverse tijden zo'n klein Easybusje naar de stad, hoe die zijn weet ik niet.

Overigens zou ik zelf liever, als je de trein al neemt, uitstappen bij Tottenham Hale. Dat zit op de Victoria Line dus dan kun je ook wel op veel plaatsen makkelijk komen, maar ik weet niet wat je als centrum ziet.
Ah zoiets zocht ik meer :)

Zit praktisch naast St. Pancras.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_99935529
@Monopoly man: ja klopt, die brandde echter.. Na 10 telefoontjes echter opgelost..

Kun je vanaf Stansted niet een bus boeken die nog goedkoper is als je dat van tevoren boekt?
  maandag 25 juli 2011 @ 22:42:37 #194
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_99940353
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:50 schreef Individual het volgende:

[..]

Daar op de hoek bij het station toch? Ben er al een tijdje niet meer geweest. Ik vraag me ook af of Prime Time er nog zit (tegenover station) want video verhuur doet het niet zo goed meer. Dat is/was ook een speciale 'winkel'.

Als ik er ben kom ik niet vaak verder dan The Princess of Wales; de pub op de hoek van the village aan de heath naast the pond. teveel info :P
Vlakbij het station inderdaad. Al zit alles daar dichtbij het station. :P
The Princess of Wales is me niet bewust opgevallen, maar ik zal het wel gezien hebben dan.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_99949790
Ben net terug uit Londen, wat een prachtstad O+
Veel dingen gezien, science museum, Covent Garden, Camden, Brick Lane (allerlei vintage winkeltjes en marktjes, aanrader!), etc. Een mooie ervaring voor mij was Neal's Garden:



Prachtig kleurrijk pleintje met enkele winkeltjes en een kroegje.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_99950233
Volgens mij heet dat straatje Neal's Yard. Inderdaad geinig, maar kom er eigenlijk nauwelijks.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 26 juli 2011 @ 15:32:17 #197
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_99963089
Het laatste weekend van augustus ga ik met twee meiden naar Londen, zin in *O* ben er al vaker geweest, maar dan met school. We slapen in een hostel bij Piccadilly Circus :)
pi_100051120
Iemand hier bekend met de wijk Waltham? Las op de televaag een titel met; Islamitische fundamentalisten nemen Londense wijk over . Dat wekt interesse :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100054958
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 16:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Iemand hier bekend met de wijk Waltham? Las op de televaag een titel met; Islamitische fundamentalisten nemen Londense wijk over . Dat wekt interesse :P
Het gaat om Waltham Forest, en dat is helemaal geen wijk maar een borough met daarin verschillende plaatsen zoals Walthamstow (erg leuk trouwens), Chingford, Leyton etc. Iemand heeft er een paar affiches opgehangen, so what?
Geen enkele serieuze Britse krant heeft dit verhaal ook maar vermeldt.
  donderdag 28 juli 2011 @ 17:48:20 #200
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_100055289
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik vond de blitzkrieg experience in de IWM in lambeth wel geinig. Ben daar met een toerist geweest en die vond dat erg goed gedaan. Je moet er van houden.
Die zit in de Britain at War Experience, in het IWM is de loopgraafervaring.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  donderdag 28 juli 2011 @ 18:12:14 #201
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100056084
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 17:39 schreef Monopoly_Man het volgende:

Walthamstow (erg leuk trouwens),
East 17! Voor de mensen die oud genoeg zijn. ;)

Niet de beste buurt(en) van London, maar idd wel leuk om te bezoeken.
reset
  donderdag 28 juli 2011 @ 18:21:54 #202
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_100056429
Vanaf april vliegt easyJet ook op London Southend Airport, ten westen van Londen en 50 min van Liverpool street met de trein.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_100056721
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:43 schreef Drive-r het volgende:
Volgens mij heet dat straatje Neal's Yard. Inderdaad geinig, maar kom er eigenlijk nauwelijks.
Ah, ja je hebt gelijk :P
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  donderdag 28 juli 2011 @ 19:14:49 #204
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100058277
Ik ken iemand in Walthamstow, prima buurt, nooit iets van fundamentalisme gemerkt daar.

quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2011 17:48 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Die zit in de Britain at War Experience, in het IWM is de loopgraafervaring.
Er zit wel degelijk een Blitz experience in het IWM.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:20:22 #205
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_100060665
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:14 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Er zit wel degelijk een Blitz experience in het IWM.
gemist dan
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:06:30 #206
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100062579
Beneden heb je een WO1 en een WO2 deel. WO1 heeft 'Trench Experience' en WO2 heeft 'Blitz Experience'. :)

Ik vind de loopgraven persoonlijk wel iets beter gedaan. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100074751


[ Bericht 100% gewijzigd door sitting_elfling op 29-07-2011 02:01:13 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100074874
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 17:39 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Het gaat om Waltham Forest, en dat is helemaal geen wijk maar een borough met daarin verschillende plaatsen zoals Walthamstow (erg leuk trouwens), Chingford, Leyton etc. Iemand heeft er een paar affiches opgehangen, so what?
Geen enkele serieuze Britse krant heeft dit verhaal ook maar vermeldt.
Ik bedoelde het ook niet negatief. Maar was er wel benieuwd naar reacties etc. Vond het wel wat overdreven. En het zijn natuurlijk niet 'zo maar' wat affiches. Je wilt zelf ook niet dat mensen dat soort dingen in je plekkie ophangen.

En serieuze Britse kranten.. As if they care! De meeste lezen meuk. The Sun, die metro krantjes en ga zo maar door. News of the world... ik bedoel maar :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100362566
Iemand die enkele hotels/hostels weet waar je goedkoop kan overnachten en het liefst centraal gelegen zijn?
pi_100363171
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:33 schreef Kielse het volgende:
Iemand die enkele hotels/hostels weet waar je goedkoop kan overnachten en het liefst centraal gelegen zijn?
http://www.hostelworld.nl/ Succes!
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 23:28:21 #211
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100406851
OK dan, volgend weekend Londen. Ik vlieg terug vanaf Stansted, beter de bus of de trein?
Resistance is futile.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 23:32:01 #212
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_100406979
De trein is sneller, maar met easyBus kon ik voor 2 pond. Er zaten toen 6 mensen in een Mercedesbusje, dat kon nooit uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door GlowMouse op 07-08-2011 01:02:41 ]
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_100416721
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:28 schreef Seven. het volgende:
OK dan, volgend weekend Londen. Ik vlieg terug vanaf Stansted, beter de bus of de trein?
Ik vond de bus een stuk leuker, dan krijg je ook wat meer van de stad mee.
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:57:31 #214
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_100419084
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:23 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ik vond de bus een stuk leuker, dan krijg je ook wat meer van de stad mee.
1 uur snelweg, 15 minuten stad.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:56:45 #215
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100485321
Van facebook:

quote:
Surely The Venue would go up like a mushroom cloud all the booze that's seeped into the fabric of that pit?
Nu gaan ze echt te ver! :o
reset
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:38:13 #216
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100487794
Volgende update van iemand anders:

quote:
Nooo!!! Not The Venue!! Please say that's not true
Iemand is paniek aan het zaaien :P
reset
pi_100488284
quote:
7s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:57 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

1 uur snelweg, 15 minuten stad.
Iets meer stad, maar je hebt wel gelijk: vooral veel snelweg. Ben trouwens ook wel benieuwd of de Easybus naar Stansted nu gewoon rijdt. Die gaat redelijk door/langs Tottenham.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:04:17 #218
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100505021
En hebben de locals daar ook nog tips om de rellen te vermijden? Ik zit er van donderdagmorgen tot maandagmiddag.
Resistance is futile.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:05:37 #219
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100505069
Als je een groep hoodies ziet en riot police, een andere kant op lopen. :P

Daar het zelfs in Oxford Street gedonder was, is er niet echt een pijl op te trekken waar de rellen plaatsvinden. Ik hoop eigenlijk dat het donderdag toch wel aardig de kop in gedrukt is, maar misschien is dat naïef...
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:11:04 #220
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100505254
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:05 schreef Jabberwocky het volgende:
Als je een groep hoodies ziet en riot police, een andere kant op lopen. :P

Daar het zelfs in Oxford Street gedonder was, is er niet echt een pijl op te trekken waar de rellen plaatsvinden. Ik hoop eigenlijk dat het donderdag toch wel aardig de kop in gedrukt is, maar misschien is dat naïef...
Ik denk dat dat een beetje naïef is, met een beetje pech is donderdag pas het hoogtepunt.
Resistance is futile.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:32:33 #221
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100506085
Afwachten maar dan. Nu er in Londen meer politiemacht zul je ook nog zien dat ze in grotere getale naar andere steden vertrekken.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:09:50 #222
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100507586
Hmm, lees net dat er nog een dode is gevallen.
Resistance is futile.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:13:30 #223
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100507750
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik denk dat dat een beetje naïef is, met een beetje pech is donderdag pas het hoogtepunt.
Speculatie en nergens op gebaseerd. Sensatiezoeken heet dat. :{w
reset
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:18:04 #224
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100507936
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:13 schreef Individual het volgende:

[..]

Speculatie en nergens op gebaseerd. Sensatiezoeken heet dat. :{w
Stel je niet aan, ieder logisch denkend mens houdt rekening met die mogelijkheid als Londen op het programma staat.
Resistance is futile.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:46:00 #225
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100509178
Even een samenvatting voor mezelf wat ik wil gaan doen:

Hostel in Camden, nog te boeken.

Restaurantjes:
-Jamon Jamon Camden
-Asakusa Camden (who cares about service :P )
-??
-??

Winkelen:
-Stables Market Camden
-Oxford Street
-Brick Lane

Uitzichtjes en sightseeing:
-Primrose Hill
-Westminster Abbey
-Big Ben
-Greenwich Park
-nog dingen die ik niet mag missen?

En wat is nu zo leuk aan Soho?

[ Bericht 1% gewijzigd door Seven. op 09-08-2011 14:54:39 ]
Resistance is futile.
pi_100519403
Goeie lijst. :) Als je in Camden zit raad ik je aan om, op een mooie dag, ook even Parliament Hill te bezoeken (dat ligt in Hampstead Heath)

Ik denk dat je die restauranttips van mij hebt... eentje die ik nog niet heb aangeraden is Yum Cha Silk and Spice - heel goede dim sum, 50% off op maandag-dinsdag-woensdag.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:28:26 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100523536
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:42 schreef Monopoly_Man het volgende:
Goeie lijst. :) Als je in Camden zit raad ik je aan om, op een mooie dag, ook even Parliament Hill te bezoeken (dat ligt in Hampstead Heath)

Ik denk dat je die restauranttips van mij hebt... eentje die ik nog niet heb aangeraden is Yum Cha Silk and Spice - heel goede dim sum, 50% off op maandag-dinsdag-woensdag.
Zondag en maandag wordt het mooi weer.

Verder via Facebook nog de volgende tips gekregen:
Soho om uit te gaan
Greenwich
Madame Tussaud
Ella's bakehouse voor cupcakes (Covent Garden)
O Neills pub voor een roast maar wtf is dat precies?
Buckingham Palace

Verder nog iets leuks voor deze week: er zijn weer een hoop vallende sterren te zien tot de 13e. Eerst zonsondergang bekijken bij observatorium of zoiets, uphill vanaf London Bridge, daarna je bezatten en na middernacht nog vallende sterren kijken. Wel eerst een gewillig slachtoffer vinden om dit alles mee te doen. :P
Resistance is futile.
pi_100542809
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zondag en maandag wordt het mooi weer.

Verder via Facebook nog de volgende tips gekregen:
Soho om uit te gaan
Greenwich
Madame Tussaud
Ella's bakehouse voor cupcakes (Covent Garden)
O Neills pub voor een roast maar wtf is dat precies?
Buckingham Palace

Verder nog iets leuks voor deze week: er zijn weer een hoop vallende sterren te zien tot de 13e. Eerst zonsondergang bekijken bij observatorium of zoiets, uphill vanaf London Bridge, daarna je bezatten en na middernacht nog vallende sterren kijken. Wel eerst een gewillig slachtoffer vinden om dit alles mee te doen. :P
Madame Tussaud vind ik zelf vreselijk, maar dat is persoonlijk waarschijnlijk. Ella's Bakery in CG is geinig, maar geen echte aanrader (geen lekker cupcakes). Als je goeie cupcakes wil, moet je naar de Hummingbird Bakery in Notting Hill, Soho of South Ken. Een andere goeie toko is Peyton & Byrne, die zitten op verschillende locaties ook.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_100543069
Best wel bizarre avond gisteren heb het nog nooit zo rustig mee gemaakt in Londen. Vanaf een uur of 7 liep er al bijna haast niemand meer over straat en was er enorm veel politie te vinden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100543842
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zondag en maandag wordt het mooi weer.

Verder via Facebook nog de volgende tips gekregen:
Soho om uit te gaan
Greenwich
Madame Tussaud
Ella's bakehouse voor cupcakes (Covent Garden)
O Neills pub voor een roast maar wtf is dat precies?
Buckingham Palace

Verder nog iets leuks voor deze week: er zijn weer een hoop vallende sterren te zien tot de 13e. Eerst zonsondergang bekijken bij observatorium of zoiets, uphill vanaf London Bridge, daarna je bezatten en na middernacht nog vallende sterren kijken. Wel eerst een gewillig slachtoffer vinden om dit alles mee te doen. :P
Madame Tussaud is echt tourists-only, heeft lange wachtrijen, is erg duur en volgens mij is er vrij weinig aan. Ik raad je aan om naar een van de erg goede gratis musea te gaan - British Museum, Tate Britain, Tate Modern, National Gallery etc. etc.

O'Neills pubs zijn ook niet echt goed - je kunt veel betere roasts krijgen.Probeer The Bull and Last bijvoorbeeld, review hier: http://roastedsundays.wor(...)roast-the-bull-last/
Kijk hier trouwens even om te zien wat een roast is: http://en.wikipedia.org/wiki/Roast_dinner het is typisch Brits, en zeker aan te raden. Voor een iets meer up-market versie raad ik de Hawsksmoor aan, geen pub maar erg goede roasts ook. http://theboycancook.com/(...)have-some-hawksmoor/
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:09:29 #231
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100543991
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Best wel bizarre avond gisteren heb het nog nooit zo rustig mee gemaakt in Londen. Vanaf een uur of 7 liep er al bijna haast niemand meer over straat en was er enorm veel politie te vinden.
Ik hoop uiteraard dat het kalm blijft, niet alleen in Londen.
Resistance is futile.
pi_100544772
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:05 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Madame Tussaud is echt tourists-only, heeft lange wachtrijen, is erg duur en volgens mij is er vrij weinig aan. Ik raad je aan om naar een van de erg goede gratis musea te gaan - British Museum, Tate Britain, Tate Modern, National Gallery etc. etc.

O'Neills pubs zijn ook niet echt goed - je kunt veel betere roasts krijgen.Probeer The Bull and Last bijvoorbeeld, review hier: http://roastedsundays.wor(...)roast-the-bull-last/
Kijk hier trouwens even om te zien wat een roast is: http://en.wikipedia.org/wiki/Roast_dinner het is typisch Brits, en zeker aan te raden. Voor een iets meer up-market versie raad ik de Hawsksmoor aan, geen pub maar erg goede roasts ook. http://theboycancook.com/(...)have-some-hawksmoor/
Ik had de O'Neills nog niet eens gezien, da's inderdaad echt geen aanrader. De Bull & Last staat hoog op mijn eigen lijstje!

http://londoneater.com/2011/07/01/the-bull-last-edible-gospel/
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:45:21 #233
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100545270
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Best wel bizarre avond gisteren heb het nog nooit zo rustig mee gemaakt in Londen. Vanaf een uur of 7 liep er al bijna haast niemand meer over straat en was er enorm veel politie te vinden.
Gisteravond Twitter in de gaten gehouden voor mijn buurt en daar stond dat Millwall, Charlton en West Ham fans bij elkaar zijn gekomen om de politie en buurtbewoners 'te helpen' en de relschoppers weg te jagen. Die lui kunnen elkaar normaal gesproken niet uitstaan (Millwall vs de rest).

quote:
Lovely police officers patrolling Blackheath inform us that their colleagues, on being drawn up to by cars full of Millwall fans, were rather bemused to be informed "Don't worry, we're on your side this evening".
Komend weekend vlieg ik even terug.
reset
pi_100545438
Ik las het, je ziet vergelijkbare initiatieven van winkeliers. Volgens mij waren er ook ergens groepen Turkse winkeliers die elkaars winkels bewaakten. Het hele principe van "kracht van de massa" kan je natuurlijk vrij simpel omkeren; er zijn toch meer "goeie" mensen dan "slechte"...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_100545647
De O'Neills in Chinatown is wel een toffe tent, maar meer om uit te gaan 's avonds dan om er te eten, ja. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100545662
Inderdaad, da's enkel voor sport events eigenlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_100546348
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:45 schreef Individual het volgende:

[..]

Gisteravond Twitter in de gaten gehouden voor mijn buurt en daar stond dat Millwall, Charlton en West Ham fans bij elkaar zijn gekomen om de politie en buurtbewoners 'te helpen' en de relschoppers weg te jagen. Die lui kunnen elkaar normaal gesproken niet uitstaan (Millwall vs de rest).
Voetbal hooligans hebben dan ook een klein hartje als het op dit soort zaken aankomt. Je moet niet met ze focken tijdens de wedstrijd maar ze moeten die rellende jeugd echt wel kunnen hebben.

Ik snap eigenlijk dat copycat gedrag ook niet zo. Naja, uiteraard kan ik er wel redenen voor verzinnen maar ik zou zelf zoiets nooit doen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:18:59 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100548524
Smart Camden Hostel geboekt aan Bayham Street. Ben benieuwd! Weet iemand meer over de directe omgeving van die straat?
Resistance is futile.
pi_100548878
Ik vind Camden niet zo'n hendige wijk, maar dat ben ik.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:32:13 #240
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100548965
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:29 schreef friekin_ het volgende:
Ik vind Camden niet zo'n hendige wijk, maar dat ben ik.
Why not eigenlijk?
Resistance is futile.
pi_100549170
Ik weet niet hoe lang je blijft, maar als uitvalsbasis ligt het niet heel erg fijn. Toen wij gingen zocht ik een hotel in de buurt van veel transportmogelijkheden..

Maar misschien blijf jij langer, weet ik niet. Ik baseer het puur op mijn ervaringen.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:38:51 #242
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100549217
4,5 dag, 4 nachten. We zullen zien of het me tegen gaat staan.
Resistance is futile.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:44:01 #243
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100549405
Camden is groot en heeft vele kanten. Van council flats tot artiestenwoningen (verschillende) tot alto-toeristenmecca tot luxewoningen.
reset
pi_100549506
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:18 schreef Seven. het volgende:
Smart Camden Hostel geboekt aan Bayham Street. Ben benieuwd! Weet iemand meer over de directe omgeving van die straat?
Wel een ok straat, loopt parallel aan Camden High St. Je hebt dus twee metrostations (Camden Town, Mornington Crescent) dichtbij en er komen ook diverse bussen naar het centrum langs. :)

Ook in de avonden wel veel te doen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:47:35 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100549557
Ik zit op 200m van metro Camden Road en een halve kilometer van Kings Cross blijkbaar, alleen daar gaat geen rechtstreekse metro naartoe vanaf Camden Road.
Resistance is futile.
pi_100549848
Camden Road is een overground, die ga je niet echt nodig hebben gok ik. Camden Town is een metro, dat is Northern Line en die gaat inderdaad ook naar King's Cross. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100552660
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:45 schreef Individual het volgende:

[..]

Gisteravond Twitter in de gaten gehouden voor mijn buurt en daar stond dat Millwall, Charlton en West Ham fans bij elkaar zijn gekomen om de politie en buurtbewoners 'te helpen' en de relschoppers weg te jagen. Die lui kunnen elkaar normaal gesproken niet uitstaan (Millwall vs de rest).
pi_100560974
Ik vlieg in september naar Stansted en van daaruit neem ik de easybus naar het centrum en overnachten doe ik in de buurt van het Victoria Station.
Ik zal zo'n 2 dagen in Londen zijn en aangezien ik er nog niet geweest ben, zou ik liefst zoveel mogelijk willen zien.
Nu ben ik alleen nog aan het twijfelen of ik een Oystercard of een Travelcard zou kopen voor de 2 dagen dat ik in Londen ben.
pi_100563999
Oyster zou ik zeggen, omdat het niet vanzelfsprekend is dat je twee keer aan het geld van die travelcard gaat komen met je vervoer. Veel monumenten liggen ook wel op loopafstand van elkaar. :)

Londen is groot, maar het typische toeristenrondje (dat je wel gaat doen als het je eerste bezoek is denk ik) is dat niet zozeer.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:44:10 #250
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100571912
Zijn er nog dingen in Soho die ik moet zien? Heb nu Covent Garden in combinatie met London Bridge, iets in die buurt? Daarna ga ik de zonsondergang bekijken, me bezatten en vallende sterren kijken.

Quote van kennis van me die er woont aangaande openbaar vervoer:

quote:
ja is iets duurder als je vaak de metro neemt en een oystercard gebruikt op een dag ben je door up te toppen makkelijk 10 pound kwijt soms meer zeker als je naar greenwich gaat, ligt aan de zones. Maar een dagkaartje kan je dus zoveel mogelijk gebruiken op die dag en voor 7,5 pond, dus scheelt een beetje qua prijs.
Resistance is futile.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:48:38 #251
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100572175
En wat is er allemaal te doen in en rond Greenwich Park?
Resistance is futile.
pi_100572212
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:44 schreef Seven. het volgende:
Zijn er nog dingen in Soho die ik moet zien? Heb nu Covent Garden in combinatie met London Bridge, iets in die buurt? Daarna ga ik de zonsondergang bekijken, me bezatten en vallende sterren kijken.

Quote van kennis van me die er woont aangaande openbaar vervoer:

[..]

Dan weet die kennis blijkbaar niet dat de Oyster Card ook een "cap" heeft, waardoor je nooit meer betaalt dan voor een dagkaart.

Soho loopt je zo door, heeft niet specifiek highlights ofzo. Beetje de sfeer proeven, en dan via Chinatown naar Covent Garden is een korte wandeling. Van Covent Garden naar London Bridge is echter wel een aardig stukje wandelen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:50:11 #253
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_100572258
http://www.tfl.gov.uk/tickets/14416.aspx
De daily cap voor zones 1-2 is 8 pond, als je pas na 9.30 reist 6.60 pond. Greenwich ligt nog in zone 2.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:55:42 #254
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_100572512
quote:
5s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:48 schreef Seven. het volgende:
En wat is er allemaal te doen in en rond Greenwich Park?
Er ligt het Royal Observatory en Maritime musem, en vanaf de heuvel met het Royal Observatory kun je Londen en de O2 Arena mooi zien liggen. Ik zou er pas heengaan als je in Londen niks meer weet :)
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:56:41 #255
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100572569
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:55 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Er ligt het Royal Observatory en Maritime musem, en vanaf de heuvel met het Royal Observatory kun je Londen en de O2 Arena mooi zien liggen. Ik zou er pas heengaan als je in Londen niks meer weet :)
Ik ben nogal parkfreakje ;)
Resistance is futile.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:02:28 #256
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100572873
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:55 schreef GlowMouse het volgende:

Ik zou er pas heengaan als je in Londen niks meer weet :)
Dan kom je er natuurlijk nooit! :P

De eerste keer in Greenwich Park zou ik idd naar de observatory lopen, van het uitzicht genieten en over de 0 meridiaan springen. Flamsteed's House is optioneel (en gratis). Ook leuk en makkelijk om er via de rivier heen te gaan met Thames Clippers.
reset
pi_100574496
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ben nogal parkfreakje ;)
Hampstead Heath. _O_
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:52:22 #258
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100575425
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:34 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Hampstead Heath. _O_
Staat op het programma!

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:02 schreef Individual het volgende:

[..]

Dan kom je er natuurlijk nooit! :P

De eerste keer in Greenwich Park zou ik idd naar de observatory lopen, van het uitzicht genieten en over de 0 meridiaan springen. Flamsteed's House is optioneel (en gratis). Ook leuk en makkelijk om er via de rivier heen te gaan met Thames Clippers.
Oh leuk, de meridiaan, had ik nog niet eens bij stilgestaan. Lekker toeristisch zeker. :P
Resistance is futile.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:05:32 #259
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100576185
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:52 schreef Seven. het volgende:

Oh leuk, de meridiaan, had ik nog niet eens bij stilgestaan. Lekker toeristisch zeker. :P
Ja, even je beurt afwachten. :P

Als je wat verder loopt kom je bij de rose garden (west)


of flower garden (oost)


of een van de vele andere gezichten van het park
reset
pi_100586726
Hampstead Heath O+ Geen park trouwens, maar een natuurgebied.


  donderdag 11 augustus 2011 @ 08:38:21 #261
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100586846
Meer dan genoeg mooie parken in Londen idd, ook naast de vele bekende. :)
reset
  donderdag 11 augustus 2011 @ 11:36:13 #262
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100591661
Eerst maar eens een paraplu kopen. :P
Resistance is futile.
pi_100594955
maandag naar London O+
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:28:32 #264
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100692331
Zo. Ik heb me eerst al 2 dagen vermaakt in alleen Camden met de marktjes O+ . Vandaag ben ik naar Big Ben, Westminster Abbey, Buckingham Palace en Greenwich geweest, ontzettend leuke dag! Vooral het park bij Buckingham vond ik leuk en paar coole foto's van de meridiaan gemaakt. Volgend doel is dus om de evenaar een keer op de foto te krijgen. :P
Resistance is futile.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:30:31 #265
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100692432
Oh ja, morgen dus naar het huis van Amy Winehouse denk ik. Oxford Street zal wel dicht zijn op zondag? Bovendien gaat mijn geld er nogal hard doorheen dus beter geen winkelgebieden meer aandoen. :P . Morgen wordt het lekker weer dus parkjes bezoeken.

Ik heb gezocht naar Parliament Hill, kwam in de suburbs terecht (prachtig wonen in Hampstead), Parliament Hill uiteindelijk niet gevonden. Maar ook vanaf Greenwich observatory heb je prachtig uitzicht over Londen gelukkig.
Resistance is futile.
pi_100692771
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:30 schreef Seven. het volgende:
Oh ja, morgen dus naar het huis van Amy Winehouse denk ik. Oxford Street zal wel dicht zijn op zondag? Bovendien gaat mijn geld er nogal hard doorheen dus beter geen winkelgebieden meer aandoen. :P . Morgen wordt het lekker weer dus parkjes bezoeken.

Ik heb gezocht naar Parliament Hill, kwam in de suburbs terecht (prachtig wonen in Hampstead), Parliament Hill uiteindelijk niet gevonden. Maar ook vanaf Greenwich observatory heb je prachtig uitzicht over Londen gelukkig.
Winkels zijn gewoon open op zondag. :D
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:24:34 #267
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100707509
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Winkels zijn gewoon open op zondag. :D
Noes ;( , mijn budget!
Resistance is futile.
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:18:18 #268
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100709224
OK, Amy's Winehouse vandaag. Daarna zie ik wel weer hoever ik nog kom met mijn Oyster card.
Resistance is futile.
pi_100748882
Ik snap niet waarom er nog steeds zoveel toeristen naar Amy Winehouse's huis komen - ik woon net om de hoek en iedere dag zijn er nog steeds zoveel mensen die gewoon kijken naar een vrij normaal huis met een paar bloemen, die ze elke paar dagen weer verwijderen...

Parliament Hill is trouwens het meest zuid-oostelijke gedeelte van Hampstead Heath http://en.wikipedia.org/wiki/Parliament_Hill,_London sorry dat dat mis is gegaan!
pi_100749980
Ik heb ook niks met dat soort toerisme, zou er zelfs nul lol in zien. Net zoals bekende personen op straat tegen komen me over het algemeen erg weinig doet. Natuurlijk is het leuk dat Elle MacPherson haar kinderen bij ons op de hoek op school heeft, maar da's gewoon een prettig gezicht op weg naar werk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:19:20 #271
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100750875
Ik woon schijnbaar om de hoek bij Kate Winslet. Niet dat ik haar ooit voor me in de rij heb zien staan bij Morrisons verder. :s)

Ik zou het huis van Amy Winehouse trouwens niet eens kunnen vinden, weet alleen dat het in Camden is maar dat is het dan ook.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100754754
Ze woonde hier - kwam haar ook wel eens tegen op straat - ze was ontzettend klein en mager.
  maandag 15 augustus 2011 @ 12:32:19 #273
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100754833
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 08:21 schreef Monopoly_Man het volgende:
Ik snap niet waarom er nog steeds zoveel toeristen naar Amy Winehouse's huis komen - ik woon net om de hoek en iedere dag zijn er nog steeds zoveel mensen die gewoon kijken naar een vrij normaal huis met een paar bloemen, die ze elke paar dagen weer verwijderen...

Parliament Hill is trouwens het meest zuid-oostelijke gedeelte van Hampstead Heath http://en.wikipedia.org/wiki/Parliament_Hill,_London sorry dat dat mis is gegaan!
Amy was voor mij een voorbeeld als zangeres (niet zozeer als persoon), dus daarom. Nou ja, aantal dingen van mijn lijst niet gezien maar komt een volgende keer nog dik in orde.

Naar Kate Winslet d'r huis zou ik niet komen als ze de pijp uit zou gaan. ;)
Resistance is futile.
  maandag 15 augustus 2011 @ 13:33:54 #274
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100757050
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:30 schreef Monopoly_Man het volgende:
Ze woonde hier - kwam haar ook wel eens tegen op straat - ze was ontzettend klein en mager.
Ok ik ben waarschijnlijk wel eens langs haar huis gelopen zonder het door te hebben dan.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100757245
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:30 schreef Monopoly_Man het volgende:
Ze woonde hier - kwam haar ook wel eens tegen op straat - ze was ontzettend klein en mager.
Dat is toch overal hetzelfde met toeristen? Ik ben ook wel eens celebs tegengekomen in Londen maar als ik dan familie langs heb is het helemaal hotel de botel terwijl als je het gewend bent het je niet heel erg veel doet. Mits je er fan van bent natuurlijk ;)

Maar dit zal niet anders zijn in andere grote wereldsteden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 15 augustus 2011 @ 13:49:55 #276
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100757649
Ik heb alleen saaie mensen in mijn buurt: politici, wetenschappers, zakenlui, etc. Hello magazine zou er niets mee kunnen.

Ik heb wel eens met die rooie van Harry Potter zitten praten zonder dat ik doorhad wie het was en veel andere mensen gezien die ik helemaal niet kende, maar mensen die bij me waren vonden het heel interessant. Er zijn hier dan ook 1000en celebrities per vierkante mijl!

Amy was zeker een iconische zangeres en hoort zeker wel in de forever 27 club. Beetje de moderne Janis Joplin. Vind het ook niet heel vreemd dat mensen haar huis willen zien. Net zoals mensen graven gaan bekijken of naar de bordjes van dichters/schrijvers gaan zoeken.
reset
pi_100768516
Goed, zit in het hotel en het is best smerig. Morgen de stad maar eens verkennen
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:14:50 #278
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100769217
Welk hotel?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100771203
Royal national
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  donderdag 18 augustus 2011 @ 17:01:11 #280
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_100901645
Ik ben volgende week in Londen ivm training van m'n werk, nu heb ik volgende week donderdag waarschijnlijk een dagje vrij en zou ik graag eens iets buiten Londen verkennen. Het lijkt mij leuk om met de trein een stuk over het platteland te reizen, iemand daar nog goeie tips voor?
Morgen neem ik op aanraden van een collega bus 11 richting Hyde park, om daar een dagje rond te lopen.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_100901991
Het 'platteland' is hier iets minder plat dan in Nederland. :P

Wat wil je zien? Wil je alleen voor de natuur de trein nemen? Misschien is het UK topic in KAA nuttiger voor deze vraag trouwens. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100907215
Morgen weer naar huis :'( jammer! Vind het hier zoooo geweldig!
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  donderdag 18 augustus 2011 @ 19:50:20 #283
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100908120
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:10 schreef Jabberwocky het volgende:
Het 'platteland' is hier iets minder plat dan in Nederland. :P

Wat wil je zien? Wil je alleen voor de natuur de trein nemen? Misschien is het UK topic in KAA nuttiger voor deze vraag trouwens. :)
Als je de trein naar Norwich (2 uur) zou nemen kom je niet veel heuvels tegen. ;)

Of Southampton voor New Forest of East Grinstead voor Ashdown Forest of een van de vele anderen: http://en.wikipedia.org/w(...)servation_in_England
reset
pi_100954549
ben weer thuis!

we hebben het geweldig gehad! O+ alle bezienswaardigheden gezien,

Tower Bridge, Tower Hill, Buckingham Palace, Covent Garden,
house of parliament, Big ben, St Pauls, Westminster Abbey, Picadilly Circus ....

noem maar op, echt supertof! Madame Tussauds was overigens echt heel geweldig! _O_
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_101023209
Wat is de beste methode om een een boel spul richting Nederland te verschepen? Ik heb geen auto en woon rondom Hyde Park en ik schat dat het zo'n 20 kilo is qua gewicht. Ongeveer een grote vliegtuig koffer qua grootte.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 21 augustus 2011 @ 23:38:20 #286
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_101023387
Oproepje in FHF en hopen dat er iemand met de trein gaat en erop wil letten?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_101024515
Gewoon een keer zelf op en neer vliegen?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101028557
Gewoon 's ochtends heen met ryanair voor 5 euro +20euro koffer en die afgeven aan iemand met auto op 't vliegveld of trein en dan 's avonds zelf weer terug?
pi_101034002
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 02:09 schreef zeebeschuit het volgende:
Gewoon 's ochtends heen met ryanair voor 5 euro +20euro koffer en die afgeven aan iemand met auto op 't vliegveld of trein en dan 's avonds zelf weer terug?
Het probleem zit hem een beetje in dat ik werk en ik eigenlijk alleen zondag's op en neer kan. Ik zal kijken of ik het kan combineren met bank holiday want het moet er zijn voor volgende week vrijdag.

Zal de prijzen wel even opzoeken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_101055200
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 23:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat is de beste methode om een een boel spul richting Nederland te verschepen? Ik heb geen auto en woon rondom Hyde Park en ik schat dat het zo'n 20 kilo is qua gewicht. Ongeveer een grote vliegtuig koffer qua grootte.
1) opsturen
of
2) iemand uit NL uitnodigen voor het bank holiday weekend en de koffer meegeven (evt. ticket betalen)
pi_101311259
Ik ben zelf maar op en neer gegaan naar Nederland in een 24h tripje.

En Notting Hill carnival :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_101341781
we gaan in oktober een paar dagen naar Londen, nu nog ff op zoek naar een hotelletje,maar we wilden met de trein naar Nottingham, ik had wat op de site van de trein gekeken,maar kon geen prijs vinden, iemand enig idee? volgens mij moet het ongeveer 2 uur treinen zijn
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:27:07 #293
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_101355192
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 22:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ben zelf maar op en neer gegaan naar Nederland in een 24h tripje.

En Notting Hill carnival :')
Vandaag langs geweest maar ik snap de opmerking nu volledig.

Ergo: Notting Hill carnival. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_101414392
Vorige week vliegtickets naar Londen geboekt.
pi_101526951
Net terug van 3 dagen Londen (heen en weer voor 30¤ met Ryanair) en wat een stad! De drukte deed me terugdenken aan NY. Prachtig weer gehad, knappe en veilige stad.
Ik wil terug :Y
pi_101555205
Londen met rolstoel is een uitdaging. Gelukkig ook veel aardige mensen getroffen ( _O_ voor de schat van een host bij We Will Rock You) maar wat moet je bij een Mac Donalds waar 'we don't have the key for the disabled bathroom today'.

Today???? :')

Daarna hoorden we dat je gewoon een sleutel via internet kunt bestellen die op elk invalidentoilet past in de UK. En de proef wordt blijkbaar uitgebreid naar Nederland. *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_101584118
Heeft er iemand hier ervaring met een goed en goedkoop hostel in Londen? Liefst in of rond het centrum.
  maandag 5 september 2011 @ 15:26:59 #298
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_101592747
Ik heb laatst een weekendje in http://www.piccadillyhotel.net/ gezeten, een jongerenhostel. Misschien is dat iets? Ik vond het best prima voor een paar nachtjes. Piccadilly Circus ligt om de hoek!
pi_101593527
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 15:26 schreef morgane het volgende:
Ik heb laatst een weekendje in http://www.piccadillyhotel.net/ gezeten, een jongerenhostel. Misschien is dat iets? Ik vond het best prima voor een paar nachtjes. Piccadilly Circus ligt om de hoek!
Is het lawaaiig? Ik zoek ook nog iets voor 2 personen, maar ga vooral naar Londen om een halve marathon te lopen. Een goede nachtrust wordt dus erg gewaardeerd. :P
En een hostel waar ze niet al te moeilijk doen over nog even douchen 's middags nadat je al bent uitgecheckt. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 5 september 2011 @ 16:57:06 #300
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_101595943
Als je een halve marathon gaat lopen is dit hostel geen goed idee denk ik. De bedden liggen niet heel fantastisch en kraken behoorlijk. Wel is dat de enige geluidsoverlast, van verkeer of andere gasten heb ik geen last gehad.
  Moderator maandag 19 september 2011 @ 16:16:30 #301
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_102141826
Vol! Nieuw deel: Londen #32
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')