abonnement Unibet Coolblue
pi_97330513
Gisteravond met mijn vriendin overlegd, dat ik erover zit te denken om nu al te lessen in plaats van volgend jaar, hoe ik het wil en hoe we dat samen moeten gaan regelen aangezien zij met een nieuwe opleiding start, wat ook de nodige kosten met zich mee zal brengen. Maar ze stond er helemaal achter en was ook enthousiast :P Die avond met 2 vrienden gesproken die ook willen gaan lessen, dus gaan we binnenkort even bij elkaar zitten om te overleggen wat de ideeën zijn.. misschien dat we korting kunnen krijgen als we met zn drieën binnen stappen ergens. Je weet het nooit (plus we blijven Hollanders :P )..
Die avond zat mijn vriendin ook al erg geheimzinnig te doen op dr telefoon, mocht absoluut niks lezen en ze zei een tijd terug dat ze me ooit nog eens zou ‘terugpakken’ omdat ik haar een keer een eerste rijles met de auto cadeau deed.. ik ben dus bang dat ik binnenkort op de motor kan stappen, en anders meld ik mijzelf ergens volgende week aan bij een lesschool :P Nog even onder voorbehoud dus, maar binnenkort dus ook in de OP als lesser :P Spannend!!

(en succes ibaneX!!)
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:22:13 #152
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_97330608
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 10:50 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Je moet sowieso op de motor naar het avb ecamen toch? Anders kun je moeilijk je examen doen :P
We moeten met 8 mensen van de rijschool achter elkaar examen doen en er zijn twee motoren beschikbaar die dag.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_97331043
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:19 schreef Thrilled het volgende:
Gisteravond met mijn vriendin overlegd, dat ik erover zit te denken om nu al te lessen in plaats van volgend jaar, hoe ik het wil en hoe we dat samen moeten gaan regelen aangezien zij met een nieuwe opleiding start, wat ook de nodige kosten met zich mee zal brengen. Maar ze stond er helemaal achter en was ook enthousiast :P Die avond met 2 vrienden gesproken die ook willen gaan lessen, dus gaan we binnenkort even bij elkaar zitten om te overleggen wat de ideeën zijn.. misschien dat we korting kunnen krijgen als we met zn drieën binnen stappen ergens. Je weet het nooit (plus we blijven Hollanders :P )..
Die avond zat mijn vriendin ook al erg geheimzinnig te doen op dr telefoon, mocht absoluut niks lezen en ze zei een tijd terug dat ze me ooit nog eens zou ‘terugpakken’ omdat ik haar een keer een eerste rijles met de auto cadeau deed.. ik ben dus bang dat ik binnenkort op de motor kan stappen, en anders meld ik mijzelf ergens volgende week aan bij een lesschool :P Nog even onder voorbehoud dus, maar binnenkort dus ook in de OP als lesser :P Spannend!!

(en succes ibaneX!!)
Ik las je verhaal net al op Tweakers, leuk! ^O^

quote:
3s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:22 schreef Rossdale het volgende:

[..]

We moeten met 8 mensen van de rijschool achter elkaar examen doen en er zijn twee motoren beschikbaar die dag.
Toen ik AVB ging doen, gingen we met 4 lessers richting het examen terrein. Twee op de motor en twee bij de instructeur in de auto.. De rijschool heeft maar één 'zware' motor en iedereen moest daar examen op doen. Af en toe was het even wachten op elkaar, ééntje moest bij een andere examinator (er waren 2). Maar uiteindelijk waar we nog steeds bijna 45 min eerder klaar dan gepland :P

Ik moest eigenlijk om 11.55 als laatste van ons 4, maar om 11.20 waren we allemaal al klaar.. :)
pi_97331240
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 10:11 schreef ibaneX het volgende:
Straks theorie @ cbr :@
Succes :)

quote:
3s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:22 schreef Rossdale het volgende:

[..]

We moeten met 8 mensen van de rijschool achter elkaar examen doen en er zijn twee motoren beschikbaar die dag.
Dat zijn er nogal wat, ik ging alleen met m'n instructeur :P
pi_97331242
quote:
6s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:34 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ik las je verhaal net al op Tweakers, leuk! ^O^

[..]

Ohja ik vergeet soms dat deze twee fora erg in elkaar verweven zijn :P
pi_97333235
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2011 22:50 schreef whY... het volgende:
Goed gedaan man!! Wil je misschien delen welke dingen fout had? Waarom je dat denk of weet en hoe dat voorkomen kon worden? Het hoeft niet hoor maar dat is mijn persoonlijke interesse :Y
ik kan me de vragen eigenlijk niet echt heel goed meer herinneren.

dat vind ik altijd wel jammer aan de uitslag, je kan niet zien welke vragen je fout heb gedaan alleen bij welke onderwerpen je fouten heb gemaakt.

maar 1 fout die ik had was wat is de maximum snelheid op een autosnelweg :') is 120
wist ik eigenlijk ook maar was daarvoor met de auto naar Barendrecht gereden en daar rij je ook over een autosnelweg maar daar is de max snelheid 100 dus heb me zelf genaaid :)

er kwamen ook wel heel erg makkelijke vragen langs zoals welke helm is het sterkst/veiligst. en de keuzes waren een soort snorfiets helm een en soort vespa helm of een integraal helm.:')

en nog een vraag was hoe moet moet iemand liggen die buitenbewustzijn is maar nog wel ademt, 1 was een soort planking met gezicht naar bereden en de andere was de correcte dwars positie wat je leert bij EHBO, en de andere was een soort van family guy houding als er iemand bewusteloos raakt met allemaal armen en benen alle kanten op :')
het is patat
pi_97334239
Oh dat hoor ik voor het eerst, sinds wanneer moet je ook EHBO kunnen op je theorie examen? :P Nu heb ik daar gelukkig al diploma’s in, maar dit is wel nieuw voor me. Nog meer vernieuwde zaken?

ps. En als je 100 km/u mocht, reed je vermoedelijk op een autoweg ipv autosnelweg?
  donderdag 26 mei 2011 @ 13:04:00 #158
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_97334532
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:34 schreef jesperrrrsss het volgende:

[..]

en nog een vraag was hoe moet moet iemand liggen die buitenbewustzijn is maar nog wel ademt, 1 was een soort planking met gezicht naar bereden en de andere was de correcte dwars positie wat je leert bij EHBO, en de andere was een soort van family guy houding als er iemand bewusteloos raakt met allemaal armen en benen alle kanten op :')
Sommige vragen zijn inderdaad te simpel, echte weggevers zeg maar. Aan de achterkant van je certificaat zie je welke categorieën er zijn en aan de voorkant zie je in welke je de fouten gemaakt hebt. Wel een gekke fout van jezelf maar ach je hebt het gehaald! ^O^
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_97335319
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:56 schreef Thrilled het volgende:
Oh dat hoor ik voor het eerst, sinds wanneer moet je ook EHBO kunnen op je theorie examen? :P Nu heb ik daar gelukkig al diploma’s in, maar dit is wel nieuw voor me. Nog meer vernieuwde zaken?

ps. En als je 100 km/u mocht, reed je vermoedelijk op een autoweg ipv autosnelweg?
Ja, je moet tegenwoordig ook de werking van (alle) medicijnen kennen :')

Was in een oefenexamen, maar toch:
Ik kreeg een vraag daar: 'Kan een huisarts soortgelijke medicijnen voorschrijven die de rijvaardigheid niet beïnvloeden?' Ja | Nee

Ja eh, ligt aan de medicijnen waar het overgaat :')
Het antwoord was ja, maar het lijkt me niet dat er voor alle medicijnen een alternatief is die de rijvaardigheid niet beïnvloed. Anders zullen ze die toch wel altijd voorschrijven?!
pi_97335535
die vraag is inderdaad ja, niet voor alle medicatie is een alternatief. Het kan er wel zijn, alleen werkt dan bijvoorbeeld minder goed en heeft andere bijwerkingen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_97337281
Lol :P Nja ik deed gister voor de gein een proef-examen online, is maar 5 vragen maar toch :')
Kreeg je een voorrangs-volgorde vraag. Standaard kruispunt (4-punts)

1. Ik wilde rechtdoor
2. Fietser kwam van rechts, en wilde rechtsaf
3. Auto kwam van voren en wilde rechtsaf

Wat is de correcte volgorde?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97337372
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:05 schreef Thrilled het volgende:
Lol :P Nja ik deed gister voor de gein een proef-examen online, is maar 5 vragen maar toch :')
Kreeg je een voorrangs-volgorde vraag. Standaard kruispunt (4-punts)

1. Ik wilde rechtdoor
2. Fietser kwam van rechts, en wilde rechtsaf
3. Auto kwam van voren en wilde rechtsaf

Wat is de correcte volgorde?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afhankelijk van hoe breed de weg is, zou ik de fietser zeker voor laten gaan. Die heeft sowieso al voorrang, dus tijdens je lessen en vooral je examen gewoon afremmen en de fietser voorlaten.. Fietser en auto kunnen wel tegelijk inderdaad, indien het kruispunt groot genoeg is uiteraard! :)
pi_97337516
Alle wegen uitkomend op het kruispunt waren ruime tweebaans-wegen, bestraat, dus ik schat 30 km/u en ruimte zat om een motorrijder en een fietser naast elkaar te krijgen hoor :P maar er stond geen antwoord van “1 en 2 tegelijk, 3 zoekt het maar uit” :P .. Ik snap de logica en wist het antwoord wel, maar zo’n voorrangsvraag vind ik weer onnodig als niemand elkaar echt kruist..
pi_97337730
Ik zou in ieder geval in je hoofd houden dat je moet afremmen voor fietsers, helemaal als ze voorrang hebben! Fietsers zijn (naast bejaarde auto bestuurders :P ) de meest onvoorspelbare weggebruikers, vooral wielrenners en jongeren/scholieren/kinderen. Altijd zorgen dat je daarbij ruimte/afstand houdt! :)
pi_97338020
Misschien niet slim om te zeggen, maar daar ben ik 2 jaar geleden op een (voor mij niet zo) pijnlijke wijze achter gekomen :') Ik sloeg af naar links in een drukke winkelstraat, en had een van voren aankomende wielrenner totaal niet gezien, die vervolgens mijn voorruit kustte. Dat opent je ogen toch wel moet ik zeggen en zorgt ervoor dat je veel bewuster gaat rijden..

Maar verder hoor ik nog niet echt veel verschillen met het auto rijbewijs / auto rijden, wat mij alleen maar goed uitkomt uiteraard :)
pi_97338182
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:23 schreef Thrilled het volgende:
Misschien niet slim om te zeggen, maar daar ben ik 2 jaar geleden op een (voor mij niet zo) pijnlijke wijze achter gekomen :') Ik sloeg af naar links in een drukke winkelstraat, en had een van voren aankomende wielrenner totaal niet gezien, die vervolgens mijn voorruit kustte. Dat opent je ogen toch wel moet ik zeggen en zorgt ervoor dat je veel bewuster gaat rijden..

Maar verder hoor ik nog niet echt veel verschillen met het auto rijbewijs / auto rijden, wat mij alleen maar goed uitkomt uiteraard :)
Van een fout leer je meer dan de theorie toch? :+

Veel verschil is er niet inderdaad, uiteraard vooral niet qua verkeersregels :P

De enige grote verschillen zijn dat je echt ver vooruit moet kijken én je plaats op de weg!
Even schaamteloos een post van tweakers overnemen:

quote:
Unipuma schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:49:
Als je al veel auto hebt gereden, dan lijkt AVD niet moeilijk. Feitelijk is het dat ook niet, maar houdt wel in de gaten dat bij een motorrijbewijs er hele andere dingen belangrijk zijn dan bij het autorijbewijs.

Alles draait tijdens je examen om je plaats op de weg, en om het goed om je heen kijken. Dat kijken en spiegelen lijkt bij autorijden misschien al belangrijk, maar bij motorrijden wordt daar nog veel strenger naar gekeken.

Heb het destijds bij de rijschool dan ook meegemaakt dat een mede leerling bij zijn afrijden door het rode licht reed, maar wel altijd op de juiste plek reed, en (behalve een gemist stoplicht ;) ) goed om zich heen keek. En dus slaagde.

Dus AVD is vooral: Kijken (ver vooruit kijken), en weet je plaats. En dat is toch net even anders dan in een auto.
quote:
Tankiej schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:05:

Inderdaad, op de motor moet je veel verder vooruit kijken!
Dat heeft ermee te maken dat waar je naar kijkt, je ook heen gaat. In de auto zou je misschien vlak voor het insturen of zelfs tijdens het insturen, nog even snel de andere kant checken. Als je dat op de motor doet kom je niet goed uit na je bocht, dus je moet gewoon zeker weten dat het vrij is vóórdat je gaat insturen :)
pi_97338476
Ja dat kan ik me ook goed voorstellen omdat doordat je ergens anders naar kijkt, je hoofd/schouders draaien, gewicht iets verplaatst en dat op een motor veel meer effect/invloed heeft dan dat je het stuur vast houd in een auto..daarbij geldt volgens mij op elk voertuig: "waar je heen kijkt, stuur je automatisch/onbewust naar toe"..

nu ik er zo over praat krijg ik nog meer zin.. en ik moet eigenlijk aan het werk :')
pi_97338628
Haha, ik moet eigenlijk ook aan het werk.. :@
pi_97338781
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:05 schreef Thrilled het volgende:
Lol :P Nja ik deed gister voor de gein een proef-examen online, is maar 5 vragen maar toch :')
Kreeg je een voorrangs-volgorde vraag. Standaard kruispunt (4-punts)

1. Ik wilde rechtdoor
2. Fietser kwam van rechts, en wilde rechtsaf
3. Auto kwam van voren en wilde rechtsaf

Wat is de correcte volgorde?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die auto komt voor de fietsen van rechts? dus dan is het toch 3,2,1? :? Als de fietser voorgaat blijf je zelf met de auto over, en rechtdoor gaat voor zou ik zeggen in dat geval... :'(
pi_97339186
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:41 schreef TSI het volgende:

[..]

Die auto komt voor de fietsen van rechts? dus dan is het toch 3,2,1? :? Als de fietser voorgaat blijf je zelf met de auto over, en rechtdoor gaat voor zou ik zeggen in dat geval... :'(
De fietser en de auto kruisen elkaar niet, die zouden gewoon tegelijk kunnen gaan. Maar inderdaad, het antwoord zou 3, 2, 1 moeten zijn volgens mij :P
Jij en de auto kruisen elkaar ook niet, alleen jij en de fietser komen dicht bij elkaar :Y
pi_97340301
Ja maar het gaat om de situatie voor jou als bestuurder he.. Als je in de auto zit is het weer een andere volgorde ;)

Jij bent op dit moment het enige conflict (met de fietser), want voor de fietser moet de auto eerst, maar voor jou als motorrijder moet de fietser eerst.
pi_97340812
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:19 schreef Thrilled het volgende:
Ja maar het gaat om de situatie voor jou als bestuurder he.. Als je in de auto zit is het weer een andere volgorde ;)
?? Het lijkt me nogal verwarrend als motoren andere verkeersregels toepassen als de auto's :P
quote:
6s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:50 schreef Tankiej het volgende:

[..]

De fietser en de auto kruisen elkaar niet, die zouden gewoon tegelijk kunnen gaan.
Ja, maar daar ging ik al even niet vanuit :)
pi_97341779
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:34 schreef TSI het volgende:
[..]
?? Het lijkt me nogal verwarrend als motoren andere verkeersregels toepassen als de auto's :P
[..]
Ja, maar daar ging ik al even niet vanuit :)
Nja hoezo verwarrend? Het komt toch regelmatig voor dat er op een kruispunt meerdere mensen staan te wachten op elkaar, terwijl de ander voorrang heeft? :P
Stel dat er op hetzelfde gelijkwaardige kruispunt 1 auto uit elke richting komt, en allemaal rechtdoor willen? Dan moeten ze allemaal wachten op elkaar :P
Als ik in de auto zou zitten heb ik met niemand te maken, ik kan veilig rechtsaf. Als ik op de fiets zou zitten moet ik de auto voor laten gaan. Omdat ik op de motor zit, moet ik eerst de fietser voor laten gaan.. :P
pi_97346166
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:58 schreef Thrilled het volgende:
Omdat ik op de motor zit, moet ik eerst de fietser voor laten gaan.. :P
Daar zit mijn punt, met de auto of fiets had je die fietser ook voor moeten laten gaan. In je vorige bericht leek het net of de verkeersregels van het voertuig ipv positie afhankelijk is :P
pi_97347198
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:58 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Als ik in de auto zou zitten heb ik met niemand te maken, ik kan veilig rechtsaf. Als ik op de fiets zou zitten moet ik de auto voor laten gaan. Omdat ik op de motor zit, moet ik eerst de fietser voor laten gaan.. :P
wait wut?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')