abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 mei 2011 @ 16:37:54 #1
262 Re
Kiss & Swallow
pi_96994873
De farmaceutische industrie is een hot topic, voor en tegenstanders van deze tak van sport raken altijd in felle discussies over het nut van deze industrie. Maken ze mensen beter of juist zieker.

Dus discussier hier lekker verder over dit mooie onderwerp in het licht van BNW
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 18 mei 2011 @ 16:42:53 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_96995127
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:43 schreef loop het volgende:

[..]

Is dat omdat men gelooft dat het meeste al ontdekt is of omdat men geen inspiratie/lef heeft om andere modellen te bedenken? Of is dat omdat jij gelooft dat medische wetenschap al grotendeels 'af' is en je daarom andere verklaringen buiten beschouwing laat? Of iets geheel anders natuurlijk.
men loopt nu tegen de grensen van deze wetenschap aan denk ik, er is nog niet genoeg bekend over de hersenen maar met nieuwe technieken zal er heus wel weer een doorbraak komen, aan de andere kant heeft het grote onbekende natuurlijk ook wel zijn charme

quote:
Ik geloof dat men in de toekomst zelfs liefdesverdriet zal opnemen in DSM(7?) en medicatie daarvoor zal geven. In plaats van praten en uitleggen hoe om te gaan met liefdesverdriet en zo een sterker persoon te worden. Die mensen krijgen dan ook weer kinderen die niet weten hoe ze met liefdesverdriet om kunnen gaan, krijgen te horen van mensen met autoriteit (wetenschap) dat het een levensbedreigende ziekte is (met voorbeelden van mensen die zelfmoord pleegden vanwege liefdesverdriet, of crime passionels) en worden zo zelf suicidaal, tenzij ze de medicatie gebruiken.
nah, zo zwart/wit zal het echt niet zijn, grootste gedeelte van mensen met psychische problemen krijgt geheel geen medicatie, is ook niet nodig maar is een fabeltje wat natuurlijk door de tegenstanders hoog gehouden moet worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 18 mei 2011 @ 17:54:14 #3
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_96996663
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:42 schreef Re het volgende:

[..]

men loopt nu tegen de grensen van deze wetenschap aan denk ik, er is nog niet genoeg bekend over de hersenen maar met nieuwe technieken zal er heus wel weer een doorbraak komen, aan de andere kant heeft het grote onbekende natuurlijk ook wel zijn charme

...
Dat heeft het zeker ;) Is een groot deel van de reden waarom ik nu mijn phd over het brein doe. Er is daar nog zoveel te ontdekken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_96997102
mijn laatste vraag vorig topic aan loppe: geloof jij in een biologische oorzaak van psychische problemen, of ben jij er van overtuigd dat elk probleem puur door praat etc. theapie opgelost kan worden?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator woensdag 18 mei 2011 @ 18:03:50 #5
249559 crew  Lavenderr
pi_96997152
Chemotherapie en stamceltransplantatie, ja ook dát is Big Pharma. Wat een geweldig resultaat ^O^

http://www.nu.nl/buitenla(...)-wereld-van-hiv.html
pi_96997646
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:46 schreef oompaloompa het volgende:
geloof je in psychische problemen met biologisch aard?
Ik weet niet wat je bedoeld aangezien alles psychisch voor mij biologisch is, wat zou er volgens jou dan anders kunnen zijn dan het biologische? Wat ik wel geloof (waar jij misschien op wil doelen) is dat ik door keuzes te maken mijn gedachten kan veranderen en daarmee mijn brein en daarmee mijn beleving van de werkelijkheid, het kiezen voor een de gedachte die nieuwe biologische processen in gang zet.

Bijvoorbeeld als ik nadenk over het bestaan en over een mogelijk volgend bestaan dan gebeuren er allerlei biologische processen simpelweg omdat ik erover nadenk. Maar dan bedenk ik me dat er misschien wel slechte wezens in het hiernamaals bestaan en zo zie ik allerlei angstaanjagende dingen waardoor ik me slechter ga voelen, waardoor ik minder slaap, gepreoccupeerd raak, ik wordt gewoonweg niet meer te pruimen of een GAF score van 5.

Als ik dan zulke klachten noem dan kun je van een momentopname uitgaan en stellen dat de biologische processen (van dat moment) de oorzaak zijn voor mijn slecht voelen wat geheel juist is maar tegelijk de problemen ontstaan zijn door een eerdere gedachte over iets wat niet werkelijk bestaat (of althans, niet bewezen is). Dat kan dan bestreden worden met medicatie maar het kan ook bestreden worden door goede wezens te introduceren en de denker ervan te overtuigen dat die in de absolute meerderheid zijn en al die slechte wezens uit zijn brein verwijderen, of de denker leren hoe die dat zelf kan. Wat een psychiater niet zou kunnen, daar is minstens een theologische of filososische opleiding voor nodig en zoiets zal denk ik niet gebeuren.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:02 schreef oompaloompa het volgende:
mijn laatste vraag vorig topic aan loppe: geloof jij in een biologische oorzaak van psychische problemen, of ben jij er van overtuigd dat elk probleem puur door praat etc. theapie opgelost kan worden?
Loppe is een andere user, wel je aandacht erbij houden ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:42 schreef Re het volgende:
men loopt nu tegen de grensen van deze wetenschap aan denk ik, er is nog niet genoeg bekend over de hersenen maar met nieuwe technieken zal er heus wel weer een doorbraak komen, aan de andere kant heeft het grote onbekende natuurlijk ook wel zijn charme[quote]

De ontwikkeling van technologie die nodig is voor wetenschappelijk onderzoek zal zeker beter worden, ongeacht de voortgang van de medische wetenschap. Of de mens experimenten kan bedenken om bepaalde theorieen over het brein te bewijzen dan wel weerleggen is een ander verhaal.

[quote]nah, zo zwart/wit zal het echt niet zijn, grootste gedeelte van mensen met psychische problemen krijgt geheel geen medicatie, is ook niet nodig maar is een fabeltje wat natuurlijk door de tegenstanders hoog gehouden moet worden
Op je laatste argumentatie zal ik maar niet ingaan. Ik had de indruk dat het grootste gedeelte van mensen met psychische aandoeningen juist wel medicatie krijgt en dat dit enkel zal groeien, voornamelijk vanwege de ontzuiling maar ook vanwege 'nieuwe' problemen die men vroeger niet had en eigenlijk onoplosbaar zijn, zoals milieuvervuiling, nucleaire gevaren, mogelijke (of onvermijdelijke) WO3, natuurrampen, een economische crisis zonder uitzicht op herstel, men had vroeger al niet veel dus ook niet veel te verliezen, nu is dat anders. Vroeger wist iemand niet van de dreigingen in de wereld, nu kan men via internet lezen wat er allemaal in de landen om ons heen gebeurt, allemaal bronnen van stress waar niets aan te doen is behalve journaals en nieuwsberichten mijden, alhoewel zulke mensen weer wereldvreemd genoemd zouden worden.

En wat te denken van het kunnen vergelijken met celebrities, voor het radio en televisie tijdperk vergeleken mensen elkaar niet op zo'n manier. Allemaal factoren waar een hedendaags mens niet aan ontkomt met allerlei gevolgen van dien en het enige antwoord erop is medicatie. Tenzij scholen zijn veranderd en jongeren leren om te gaan met al die informatie maar voor zover ik weet is dat niet zo.
  woensdag 18 mei 2011 @ 18:17:54 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_96997766
staat ergens een quote tag verkeerd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_97008041
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:15 schreef loop het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je bedoeld aangezien alles psychisch voor mij biologisch is, wat zou er volgens jou dan anders kunnen zijn dan het biologische? Wat ik wel geloof (waar jij misschien op wil doelen) is dat ik door keuzes te maken mijn gedachten kan veranderen en daarmee mijn brein en daarmee mijn beleving van de werkelijkheid, het kiezen voor een de gedachte die nieuwe biologische processen in gang zet.

Bijvoorbeeld als ik nadenk over het bestaan en over een mogelijk volgend bestaan dan gebeuren er allerlei biologische processen simpelweg omdat ik erover nadenk. Maar dan bedenk ik me dat er misschien wel slechte wezens in het hiernamaals bestaan en zo zie ik allerlei angstaanjagende dingen waardoor ik me slechter ga voelen, waardoor ik minder slaap, gepreoccupeerd raak, ik wordt gewoonweg niet meer te pruimen of een GAF score van 5.

Als ik dan zulke klachten noem dan kun je van een momentopname uitgaan en stellen dat de biologische processen (van dat moment) de oorzaak zijn voor mijn slecht voelen wat geheel juist is maar tegelijk de problemen ontstaan zijn door een eerdere gedachte over iets wat niet werkelijk bestaat (of althans, niet bewezen is). Dat kan dan bestreden worden met medicatie maar het kan ook bestreden worden door goede wezens te introduceren en de denker ervan te overtuigen dat die in de absolute meerderheid zijn en al die slechte wezens uit zijn brein verwijderen, of de denker leren hoe die dat zelf kan. Wat een psychiater niet zou kunnen, daar is minstens een theologische of filososische opleiding voor nodig en zoiets zal denk ik niet gebeuren.

[..]

Loppe is een andere user, wel je aandacht erbij houden ;)

[..]

Op je laatste argumentatie zal ik maar niet ingaan. Ik had de indruk dat het grootste gedeelte van mensen met psychische aandoeningen juist wel medicatie krijgt en dat dit enkel zal groeien, voornamelijk vanwege de ontzuiling maar ook vanwege 'nieuwe' problemen die men vroeger niet had en eigenlijk onoplosbaar zijn, zoals milieuvervuiling, nucleaire gevaren, mogelijke (of onvermijdelijke) WO3, natuurrampen, een economische crisis zonder uitzicht op herstel, men had vroeger al niet veel dus ook niet veel te verliezen, nu is dat anders. Vroeger wist iemand niet van de dreigingen in de wereld, nu kan men via internet lezen wat er allemaal in de landen om ons heen gebeurt, allemaal bronnen van stress waar niets aan te doen is behalve journaals en nieuwsberichten mijden, alhoewel zulke mensen weer wereldvreemd genoemd zouden worden.

En wat te denken van het kunnen vergelijken met celebrities, voor het radio en televisie tijdperk vergeleken mensen elkaar niet op zo'n manier. Allemaal factoren waar een hedendaags mens niet aan ontkomt met allerlei gevolgen van dien en het enige antwoord erop is medicatie. Tenzij scholen zijn veranderd en jongeren leren om te gaan met al die informatie maar voor zover ik weet is dat niet zo.
Sorry voor verkeerde naam :P

Vraag was misschien niet heel erg duidelijk. wat ik bedoel is dat jij idd aangeeft te denken dat veel door therapie opgelost kan worden. Tegelijkertijd zijn er ook aandoeningen waarbij therapie an sich niet alles op kan lossen.

Ik wil graag weten waar jij op die lijn staat voordat ik in ga op je uitgebreide post in het vorige deel :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_97012439
Zoals loop denkt over biologie tov psyche denk ik er ook over. De twee hebben een wisselwerking. Het is aan de persoon de keuze welke van de twee je de overhand wil laten hebben.

Nuancering is bij dit denkbeeld wel belangrijk; het is natuurlijk niet zo dat je puur met gedachten een ernstige ziekte kan wegdenken. Net zo min als je er een arm bij kan denken. :P

Wel kan je bijvoorbeeld jezelf negatieve gedachtepatronen afleren, bijvoorbeeld een depressie. Die neerwaartse spiraal bij een depressie, waar je mensen vaak over hoort praten, kan je afleren. Natuurlijk gaat dat niet over een nacht ijs, het is een leerproces, of afleerproces in dit geval.

In hoeverre dit strookt met wetenschappelijke bevindingen kan ik niet aantonen; wel kan ik zeggen dat psychologen, psychiaters en vele andere soorten deskundigen waarmee ik contact heb gehad zich hierin konden vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gray op 19-05-2011 00:57:16 (Smiley in orde gemaakt) ]
  woensdag 18 mei 2011 @ 23:14:43 #10
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97013291
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:00 schreef Gray het volgende:
Zoals loop denkt over biologie tov psyche denk ik er ook over. De twee hebben een wisselwerking. Het is aan de persoon de keuze welke van de twee je de overhand wil laten hebben.

Nuancering is bij dit denkbeeld wel belangrijk; het is natuurlijk niet zo dat je puur met gedachten een ernstige ziekte kan wegdenken. Net zo min als je er een arm bij kan denken. :p

Wel kan je bijvoorbeeld jezelf negatieve gedachtepatronen afleren, bijvoorbeeld een depressie. Die neerwaartse spiraal bij een depressie, waar je mensen vaak over hoort praten, kan je afleren. Natuurlijk gaat dat niet over een nacht ijs, het is een leerproces, of afleerproces in dit geval.

In hoeverre dit strookt met wetenschappelijke bevindingen kan ik niet aantonen; wel kan ik zeggen dat psychologen, psychiaters en vele andere soorten deskundigen waarmee ik contact heb gehad zich hierin konden vinden.
Dat is deels wetenschappelijk en ik denk ook hoe de meesten er over denken. Tegelijkertijd lijkt loop erg tegen medicatie te zijn, daarom vraag ik me af hoever die aversie en het geloof in genezing zonder medicatie reikt
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 19 mei 2011 @ 07:33:58 #11
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_97019799
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:03 schreef Lavenderr het volgende:
Chemotherapie en stamceltransplantatie, ja ook dát is Big Pharma. Wat een geweldig resultaat ^O^

http://www.nu.nl/buitenla(...)-wereld-van-hiv.html
Wat een ultrasneu kansloos bericht is dat.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_97020229
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:26 schreef oompaloompa het volgende:
Vraag was misschien niet heel erg duidelijk.
Misschien zul je nooit het antwoord verkrijgen wat jij kennelijk verwacht.

quote:
wat ik bedoel is dat jij idd aangeeft te denken dat veel door therapie opgelost kan worden. Tegelijkertijd zijn er ook aandoeningen waarbij therapie an sich niet alles op kan lossen.

Ik wil graag weten waar jij op die lijn staat voordat ik in ga op je uitgebreide post in het vorige deel :)
Er zijn dus te weinig therapieen of in ieder geval niet goed genoeg, mijn punt is dat men daar niet achter zal komen als men de weg van de medicatie inslaat, het lijkt voor een buitenstaander alsof er meer met medicatie wordt gedaan dan therapieen (dwz. er lijken meer soorten medicatie te zijn met andere werkingen dan therapieen).

Dan zullen er in de toekomst ongetwijfeld betere, effectievere medicijnen worden gemaakt maar dan vrees ik dat therapieen uiteindelijk geheel verdwijnen. Medicatie is er pas wat, een eeuw? De keuzes die nu worden gemaakt zullen nog heel lang gevolgen hebben en daarom zou ik het jammer vinden als toekomstige generaties enkel de keuze zouden hebben uit medicatie.
  donderdag 19 mei 2011 @ 08:32:14 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97020270
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 08:28 schreef loop het volgende:

[..]

Misschien zul je nooit het antwoord verkrijgen wat jij kennelijk verwacht.

[..]

Er zijn dus te weinig therapieen of in ieder geval niet goed genoeg, mijn punt is dat men daar niet achter zal komen als men de weg van de medicatie inslaat, het lijkt voor een buitenstaander alsof er meer met medicatie wordt gedaan dan therapieen (dwz. er lijken meer soorten medicatie te zijn met andere werkingen dan therapieen).

Dan zullen er in de toekomst ongetwijfeld betere, effectievere medicijnen worden gemaakt maar dan vrees ik dat therapieen uiteindelijk geheel verdwijnen. Medicatie is er pas wat, een eeuw? De keuzes die nu worden gemaakt zullen nog heel lang gevolgen hebben en daarom zou ik het jammer vinden als toekomstige generaties enkel de keuze zouden hebben uit medicatie.
dat ligt natuurlijk ook aan de soort psychiatrische ziekte, ik vind het altijd apart dat alles maar op een hoop wordt gegooid, iemand met een milde depressie kan niet vergeleken worden met een schizofreen of een autist, iemand met een persoonlijkheidsstoornis kan niet vergeleken worden met iemand met een fobie. Er is wel degelijk een besef dat verschillende psychiatrische ziektes een verschillend behandelplan moeten hebben, en therapie hoort daar gewoon expliciet bij, je zal weinig psychiaters tegenkomen die anders zullen beweren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_97020311
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 07:33 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat een ultrasneu kansloos bericht is dat.
Dank voor je inhoudelijke respons, hier kunnen we wat mee.
Terzijde; je kunt niet genezen van HIV, het is namelijk geen ziekte, je kunt wel het virus eradiceren zodat je niet ziek wordt.
I feel kinda Locrian today
pi_97020352
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:03 schreef Lavenderr het volgende:
Chemotherapie en stamceltransplantatie, ja ook dát is Big Pharma. Wat een geweldig resultaat ^O^

http://www.nu.nl/buitenla(...)-wereld-van-hiv.html
Voor de duidelijkheid ben ik niet tegen alle farmaceutische producten, ik heb enkel mijn bedenkingen op de manier waarop bepaalde psychische aandoeningen worden behandeld en zie daar een gevaar in voor de langere termijn. Aids en kanker zijn wat mij betreft geheel andere ziektes dan psychische aandoeningen. Al was het maar omdat je aids en kanker niet weg kunt denken, depressies bijvoorbeeld wel.

Verder wel een leuk bericht, ik ken genoeg succesverhalen uit de medische wetenschap.
pi_97021160
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 08:28 schreef loop het volgende:

[..]

Misschien zul je nooit het antwoord verkrijgen wat jij kennelijk verwacht.

[..]
Ik snap niet wat je bedoelt

quote:
Er zijn dus te weinig therapieen of in ieder geval niet goed genoeg, mijn punt is dat men daar niet achter zal komen als men de weg van de medicatie inslaat, het lijkt voor een buitenstaander alsof er meer met medicatie wordt gedaan dan therapieen (dwz. er lijken meer soorten medicatie te zijn met andere werkingen dan therapieen).

Dan zullen er in de toekomst ongetwijfeld betere, effectievere medicijnen worden gemaakt maar dan vrees ik dat therapieen uiteindelijk geheel verdwijnen. Medicatie is er pas wat, een eeuw? De keuzes die nu worden gemaakt zullen nog heel lang gevolgen hebben en daarom zou ik het jammer vinden als toekomstige generaties enkel de keuze zouden hebben uit medicatie.
Vind je dat ook voor aangeboren ziektes als schizofrenie, autisme of afasie?
Of alleen voor zaken als depressie?

Ad(h)d wordt bijvoorbeeld te snel gediagnosticeerd. Tegelijkertijd is het wel een neurologisch probleem dat je met therapie niet op het neuro-level op kunt lossen. Wel kun je mensen leren er zo goed en kwaad als het gaat mee om te gaan.
Ik begrijp dat je vreest voor een overname van medicijnen en dat therapie verdwijnt, maar iemand die adhd heeft en gebaat is bij medicijnen, waarom zou het slecht zijn voor die persoon om ritalin oid te gebruiken?

quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 08:32 schreef Re het volgende:

[..]

dat ligt natuurlijk ook aan de soort psychiatrische ziekte, ik vind het altijd apart dat alles maar op een hoop wordt gegooid, iemand met een milde depressie kan niet vergeleken worden met een schizofreen of een autist, iemand met een persoonlijkheidsstoornis kan niet vergeleken worden met iemand met een fobie. Er is wel degelijk een besef dat verschillende psychiatrische ziektes een verschillend behandelplan moeten hebben, en therapie hoort daar gewoon expliciet bij, je zal weinig psychiaters tegenkomen die anders zullen beweren
En dat is inderdaad waarvan ik wilde weten of loop het daar mee eens of oneens is :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_97022970
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:27 schreef oompaloompa het volgende:
Vind je dat ook voor aangeboren ziektes als schizofrenie, autisme of afasie?
Of alleen voor zaken als depressie?
Bij schizofrenie kun je niet stellen dat dit aangeboren is, net als andere aandoeningen. Niet met DNA onderzoek althans, er zijn alleen indicaties en aanwijzingen, het zijn maar interpretaties, zover is wetenschap nog niet. Wel geloof ik dat uiteindelijk alles te verklaren is met DNA en dat er zelfs computerprogramma's zullen verschijnen die volledige kansberekeningen tijdens zwangerschap (of misschien zelfs wel door cellen selectie) kunnen maken binnen enkele minuten en dat wetenschap DNA ooit zo kan bewerken dat vrijwel alle lichamelijke ziektes genezen worden, ongetwijfeld komen er ook wel volledige DNA databanken met de complete DNA opmaak van de gehele populatie waar ik voorstander van ben. Maar dan zijn we zeker een eeuw verder, ik geloof dat er maar weinig interpretaties van DNA 100% compleet en onomstotelijk te bewijzen zijn, simpelweg omdat nano technologie nog niet zover is. Tot die tijd ga ik bij psychische aandoeningen zelf liever uit van het zelfgenezend vermogen van het lichaam.

Dan kunnen artsen/onderzoekers nog zo overtuigend klinken, dat ligt ook een beetje aan het beroep van geneesheer, geneeskunde studenten krijgen volgens mij te weinig tegengas tijdens hun opleiding. Tenzij er colleges blijken te zijn die de negatieve kant van de geneeskunde blootleggen, maar volgens mij wordt kritisch denken niet zo gestimuleerd. Daarnaast willen volgens mij ook veel mensen geloven in een rooskleuriger beeld van de huidige stand van zaken omdat dat nu eenmaal bijdraagt aan een onbezorgder toekomstperspectief, mocht er ooit iets gebeuren.

quote:
Ad(h)d wordt bijvoorbeeld te snel gediagnosticeerd. Tegelijkertijd is het wel een neurologisch probleem dat je met therapie niet op het neuro-level op kunt lossen. Wel kun je mensen leren er zo goed en kwaad als het gaat mee om te gaan.
Ik begrijp dat je vreest voor een overname van medicijnen en dat therapie verdwijnt, maar iemand die adhd heeft en gebaat is bij medicijnen, waarom zou het slecht zijn voor die persoon om ritalin oid te gebruiken?
Om dezelfde reden dat ik vroeger XTC en cocaine weigerde toen ik uitging, ik vind het dan beter om het leuk te hebben door mijn natuurlijke chemie dan met een pil. Dat vind ik toch duurzamer, ook al zag ik aan anderen die dat wel deden dat ze de tijd van hun leven hadden.

quote:
En dat is inderdaad waarvan ik wilde weten of loop het daar mee eens of oneens is :)
Ik heb voors en tegens, ik ga ze niet allemaal uitschrijven voor je. Misschien zijn er een aantal psychiaters gewoon te makkelijk in hun diagnose (wwarbij ik begrijp dat het een zwaar en moeilijk beroep is), of zijn de diagnoses niet gedetailleerd genoeg dwz te weinig subcategorieen, is er te weinig bekend over het brein en zijn er daarom nog niet veel diagnoses.

quote:
3s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:17 schreef Re het volgende:
staat ergens een quote tag verkeerd
Dank, ik zal vaker de preview knop gebruiken :)
pi_97030718
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:38 schreef loop het volgende:

[..]

Bij schizofrenie kun je niet stellen dat dit aangeboren is, net als andere aandoeningen. Niet met DNA onderzoek althans, er zijn alleen indicaties en aanwijzingen, het zijn maar interpretaties, zover is wetenschap nog niet. Wel geloof ik dat uiteindelijk alles te verklaren is met DNA en dat er zelfs computerprogramma's zullen verschijnen die volledige kansberekeningen tijdens zwangerschap (of misschien zelfs wel door cellen selectie) kunnen maken binnen enkele minuten en dat wetenschap DNA ooit zo kan bewerken dat vrijwel alle lichamelijke ziektes genezen worden, ongetwijfeld komen er ook wel volledige DNA databanken met de complete DNA opmaak van de gehele populatie waar ik voorstander van ben. Maar dan zijn we zeker een eeuw verder, ik geloof dat er maar weinig interpretaties van DNA 100% compleet en onomstotelijk te bewijzen zijn, simpelweg omdat nano technologie nog niet zover is. Tot die tijd ga ik bij psychische aandoeningen zelf liever uit van het zelfgenezend vermogen van het lichaam.
Er zijn ook nog grote groepen aangeboren/verkregen ziekten niet afkomstig van externe factoren, die ook niet door fouten in het DNA zijn ontstaan. CJD is daar een voorbeeld van.

Mij lijkt het eenvoudiger het bewustzijn over te brengen naar andere systemen (lees computers), dan alle ziekten van ons fragiele biologisch lichaam te genezen/voorkomen.
pi_97032075
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:15 schreef Gray het volgende:

[..]

Mij lijkt het eenvoudiger het bewustzijn over te brengen naar andere systemen (lees computers), dan alle ziekten van ons fragiele biologisch lichaam te genezen/voorkomen.
Gelukkig is dat alleen jouw mening zeg.

Ten eerste weet niemand eigenlijk wat ons bewustzijn precies is (het kan dus aardig complex zijn), ten tweede laten computers het misschien wel vaker afweten dan ons biologische systeem.

Op zich natuurlijk prima als jij een computer zou worden, ik bedank er graag voor.
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:03:21 #20
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_97051963
Dit is een leuke site note voor medicijn adepten. Lever je rijbewijs maar in.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 00:02:10 #21
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_97058747
mmm zo straks naar de De prik en het meisje gekeken op net 2. Wat een anticlimax.
Ze hebben haar NIET verteld dat er maar tegen 4 van de 100 hpvs wordt geënt wordt en dat je over x jaar sowieso nog een keer moet. Of dat hpv >> bmh-kanker niet is bewezen. Terwijl er wijze woorden gezegd zijn. Die moeder heeft haar dochter dus toch voor het experiment laten misbruiken.
je kunt alleen maar spijt hebben dat je je wel hebt laten prikken.

Nu met deze anticlimax doorzie ik dat dit een setup is om meer meisjes over te halen om geprikt te worden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 00:28:43 #22
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_97059699
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 00:02 schreef Lambiekje het volgende:
mmm zo straks naar de De prik en het meisje gekeken op net 2. Wat een anticlimax.
Ze hebben haar NIET verteld dat er maar tegen 4 van de 100 hpvs wordt geënt wordt en dat je over x jaar sowieso nog een keer moet. Of dat hpv >> bmh-kanker niet is bewezen. Terwijl er wijze woorden gezegd zijn. Die moeder heeft haar dochter dus toch voor het experiment laten misbruiken.
je kunt alleen maar spijt hebben dat je je wel hebt laten prikken.

Nu met deze anticlimax doorzie ik dat dit een setup is om meer meisjes over te halen om geprikt te worden.
Dat "doorzie" je alleen maar omdat je werkt met informatie die niet klopt...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 20 mei 2011 @ 07:39:11 #23
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_97062491
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 00:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat "doorzie" je alleen maar omdat je werkt met informatie die niet klopt...
Nee flappie, wetenschappers komen naar buiten met gegevens dat niet klopt. Wanneer doorzie je nu eens dat wetenschap bedrijven met bigpharma-onderwerpen dat het firma List & Bedrog is.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_97062727
Net 2, ik heb alleen net 5.
I feel kinda Locrian today
pi_97063113
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 08:04 schreef starla het volgende:
Net 2, ik heb alleen net 5.
Waardevulle aanvulling. Of je kan niet nadenken, of je probeert te zeggen dat er 'Nederland 2' of 'Ned 2' geschreven had moeten worden.

Dank voor de melding zeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')