abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 mei 2011 @ 21:09:37 #1
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_96907860






Ik heb vorige week net het eerste boek van het Song of Ice and Fire/Lied van Ijs en Vuur opnieuw uitgelezen van George RR Martin en was wat op het net aan cruisen voor het tweede deel en wat meer info. Kom ik op meerdere plekken tegen dat HBO dit jaar waarschijnlijk een pilot op gaat nemen om te zien of ze alle boeken in een tv-serie kunnen veranderen.

Om je een idee te geven waar het over gaat, de boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 famillies, de Starks en Lannister die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk en parallel daaraan het verhaal van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Klinkt een beetje corny en cliche maar het is wat mij betreft het allerbeste fantasy boek wat ik tot nu toe gelezen heb. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen. In de boeken zitten niet echt veel tovenaars en met magie gooiende lui, geen dwergen en irritante elven. Enkel pluspunten volgens mij. Lijkt mij heel geknipt voor HBO!



Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart, Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeed en er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.



De serie zelf: http://www.imdb.com/title/tt0944947/
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa XMens Origin, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): http://www.imdb.com/name/nm1125275/
George RR Martin zelf is ook betrokken: http://www.imdb.com/name/nm0552333/

Ook Carolyn Strauss schijnt behoorlijk betrokken te zijn bij dit project en is iemand die van alles gedaan heeft voor HBO met betrekking tot de Sopranos en Six Feet Under.





pi_96908082
Dat "voeg automatisch nieuwe delen v/d reeks aan je myAT toe" is echt een bazenfeature.

Dat is alles.
Of toch du vader?
pi_96908143
Geen TT's meer dus? ;(
  maandag 16 mei 2011 @ 21:38:20 #4
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_96910166
Zonet ook de laatste aflevering gekeken. Ik vond 'm niet zo sterk als de voorgaande afleveringen en dat zat 'm met name in de scenes die niet in het boek voorkomen: Cersei/Robert en Renly/Loras.
Bij de Cersei/Robert scene stoorde ik me er enorm aan dat Lena Headey eigenlijk helemaal niet zo knap is, terwijl Cersei wordt omschreven als een geweldige schoonheid. Daarnaast wil ik eigenlijk helemaal geen sympathie voelen voor Cersei, want dat had ik bij het lezen van A Game of Thrones ook niet.
SPOILER: boek
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

De Renly/Loras scene vond ik niet zozeer storend vanwege het homo-gebeuren, maar vanwege het feit dat het zo overdreven wordt gebracht. De relatie is in de boeken veel subtieler aanwezig.

Pluspunten vond ik het hele stuk bij de Eyrie. Het feit dat ze Robin aan de borst van Lysa durven te laten zien op tv geeft wel aan dat ze echt heel ver mogen gaan van HBO. Het was echt een ziek beeld om te zien. En natuurlijk de sky cells. Ik vind het sadisme van die cellen in de boeken zo gaaf bedacht: cellen die uitmonden op een enorme afgrond en dan ook nog een licht aflopende vloer hebben in de richting van die afgrond!

Ook het gevecht tussen Ned en Jaime vond ik gaaf. Jaime doet een tijdje heel luchtig in dat gevecht, alsof hij elk moment kan winnen, maar als ze dan tegen elkaar staan te duwen, zie je toch dat hij ineens een beetje benauwd kijkt en beseft dat Ned toch best wel een behoorlijk goede vechter is. Ze hebben alleen een heel andere stijl. Ned gaat voor brute kracht, terwijl Jaime een veel soepelere stijl heeft.

Hoe dan ook, ik kan niet wachten op aflevering 6. Als het goed is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 16 mei 2011 @ 21:40:46 #5
21467 franske19
Hit the deck!
pi_96910395
Winter is coming!

Nog 7 dagen wachten op aflevering 6, heb nog wat hoofdstukken te lezen zodat ik gelijke tret kan houden met de tv serie.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_96910658
Vette aflevering weer
  maandag 16 mei 2011 @ 21:44:37 #7
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_96910726
Ik had inderdaad verwacht dat de kasteel op een veel hogere berg zou liggen. :P
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_96911186
Handig dat de nieuwe automatisch in mijn AT zit. Verder vond ik het een goede aflevering, mede omdat er flink wat actie in zat. Dat heb ik toch wel gemist bij vorige afleveringen.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_96911507
Goede aflevering!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_96914340
Ik had trouwens het idee dat Lysa in de boeken wat dikker/gezetter werd omschreven (met pafferige wangen enzo), dus ik had me haar wel anders voorgesteld. Verder vond ik de Eyrie ook echt freaky, wat een scène! ^O^
  maandag 16 mei 2011 @ 22:32:25 #11
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_96914852
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:26 schreef Locusta het volgende:
Ik had trouwens het idee dat Lysa in de boeken wat dikker/gezetter werd omschreven (met pafferige wangen enzo), dus ik had me haar wel anders voorgesteld. Verder vond ik de Eyrie ook echt freaky, wat een scène! ^O^
ik vond haar op zich wel bij het personage passen, alleen dat kasteel dat lag toch echt bovenop een giga berg met twee torens tussendoor waar je kon rusten omdat je het anders niet haalde in 1 dag, nu was het meer de berg die niet erg hoog was
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_96915622
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:32 schreef Frag_adder het volgende:
ik vond haar op zich wel bij het personage passen, alleen dat kasteel dat lag toch echt bovenop een giga berg met twee torens tussendoor waar je kon rusten omdat je het anders niet haalde in 1 dag, nu was het meer de berg die niet erg hoog was
Jep. Ik miste Mya Steen ook eigenlijk. Hoefde niet heel uitgebreid, maar gewoon even voorbij komen ofzo ;)

Maarja, ik ben al op zoveel vlakken tevredengesteld m.b.t. deze serie: niet alle verwachtingen kunnen uitkomen :)
pi_96916424
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:32 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ik vond haar op zich wel bij het personage passen, alleen dat kasteel dat lag toch echt bovenop een giga berg met twee torens tussendoor waar je kon rusten omdat je het anders niet haalde in 1 dag, nu was het meer de berg die niet erg hoog was
inderdaad, het is nu alsof je die berg in de serie vergelijkt met een heuvel in Nederland, die wij al hoog vinden...ik had dat totaal anders verwacht... Dat gevecht was wel gaaf
  dinsdag 17 mei 2011 @ 00:11:32 #14
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_96922201
OMG, dit is echt de aflevering waar alles te tof gaat worden :9~ The Eyrie was zo cool! _O_ En hoe alles nu uit de hand loopt, heerlijk. De scene tussen Robert en Cersei vond ik geniaal. Hoe ze hun complete gebrek aan een gelukkig huwelijk erkenden, maar dan Cersei's verdriet daarom... erg mooi gebracht. De Renly/Loras scene vond ik wel veel te expliciet (in relatie tot het boek), maar ach, het is HBO, die grijpt haar gay waar ze het vinden kan :')
En Tyrion is the man ^O^
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_96922528
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:11 schreef Zhenar het volgende:
...maar ach, het is HBO, die grijpt haar gay waar ze het vinden kan :')
En Tyrion is the man ^O^
Ik denk dat door de scene
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de kans dat GOT bij ons door de EO zal worden uitgezonden redelijk klein is geworden (dat ze zo een scene zelfs maken , met het oog op de VS).
Vette aflevering trouwens, alweer, met flink wat heftige scene's
  dinsdag 17 mei 2011 @ 00:57:51 #16
277821 pugehenis
keytar hero
pi_96924023
Geweldig wat er allemaal wordt laten zien. Hoofden van paarden afhakken, tieten, piemels, gayseks( :') ), en hoe hard mensen afgemaakt worden. Goede effecten daarin.
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
pi_96924304
Inderdaad geweldige aflevering. Deze had een beetje de gore en seks die je bij GoT verwacht. Voor het eerst sinds aflevering 1 echt genoten.

@Chevalric: Nee
  dinsdag 17 mei 2011 @ 01:23:55 #18
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_96924605
[quote]0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:38 schreef Chevalric het volgende:
Geniaal gedaan, alles.. Ik baal gewoon dat Jory (of hoe heet die gast) dood is, hij was echt cool, zo loyaal.. Fijn gevecht idd, met Ned & Jaime.. Ik blijf fan van the Imp, zowel de acteur als het karakter!

Kan serieus na elke aflevering niet wachten tot de volgende!!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 07:16:34 #19
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_96926366
Ik kijk erg uit naar het grote veldslagen gebeuren straks.

En Charles Dance als Tywin Lannister! Dat zie ik ook gewoon helemaal voor me :D
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 17 mei 2011 @ 07:50:01 #20
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_96926626
Dat jochie wat nog aan die tiet van zijn ma loopt te zuigen. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 07:57:59 #21
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_96926702
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 07:50 schreef boem-dikkie het volgende:
Dat jochie wat nog aan die tiet van zijn ma loopt te zuigen. :')
Ja, kleine Robin en zijn moeder zijn lekker gestoord :D.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 08:12:25 #22
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_96926838
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_96927715
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 08:12 schreef Muis006 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beneath the gold, bitter steel
pi_96927940
Goede aflevering weer, ik vond alleen de laatste scène teleurstellen. Dat gevecht tussen Jaime en Ned leek meer uit een toneelvoorstelling te komen, sowieso zou Jaime zo ongeveer de beste zwaardvechter uit het rijk moeten zijn, maar dat gevoel had ik nergens. Ze hadden het beter in het donker en de regen kunnen doen, als je acteurs niet kunnen vechten kan je dat maar beter verdoezelen.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:19:07 #25
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_96928014
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:15 schreef Ereinion het volgende:
Goede aflevering weer, ik vond alleen de laatste scène teleurstellen. Dat gevecht tussen Jaime en Ned leek meer uit een toneelvoorstelling te komen, sowieso zou Jaime zo ongeveer de beste zwaardvechter uit het rijk moeten zijn, maar dat gevoel had ik nergens. Ze hadden het beter in het donker en de regen kunnen doen, als je acteurs niet kunnen vechten kan je dat maar beter verdoezelen.
Ik vond het juist een bijzonder realistisch gevecht. Meestal zijn die Hollywood zwaardvecht scenes schromelijk overdreven en duren ze veel te lang etc.

Dit komt redelijk overeen met hoe het in de werkelijkheid zou gaan. Net zoals dat gevecht tussen The Hound en zijn broer, trouwens.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_96928325
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:19 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik vond het juist een bijzonder realistisch gevecht. Meestal zijn die Hollywood zwaardvecht scenes schromelijk overdreven en duren ze veel te lang etc.

Dit komt redelijk overeen met hoe het in de werkelijkheid zou gaan. Net zoals dat gevecht tussen The Hound en zijn broer, trouwens.
Niet echt dit is hardstikke fake, alleen al die beweging dat ze met de ruggen tegen elkaar gekeerd staan, geen fatsoenlijk zwaardvechter zou dat doen want je bent dan gegarandeerd dood.
Het ziet er leuk uit maar daarom wordt het ook gebruikt, dit is stage-fighting en geen echt europees vechten. Het aantal openingen dat ze elkaar geven is ook absurd..

Het Hound-Mountain gevecht was wel iets beter maar ook dat komt niet in de buurt van de werkelijkheid.
Beneath the gold, bitter steel
pi_96928365
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:19 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik vond het juist een bijzonder realistisch gevecht. Meestal zijn die Hollywood zwaardvecht scenes schromelijk overdreven en duren ze veel te lang etc.

Dit komt redelijk overeen met hoe het in de werkelijkheid zou gaan. Net zoals dat gevecht tussen The Hound en zijn broer, trouwens.
Nou ja, de enige reden dat dit gevecht niet lang duurde was doordat Ned een speer in zijn been kreeg, voor de rest zat er weinig progressie in. Of het realistisch is interesseert me niet, maar in het boek was het een sfeervolle scène die je ontzettend kwaad op Jaime maakt, terwijl het hier meer op een paar Larp'ers leek die een gezellige middag hadden.

Ik snap niet waarom die scène zo veranderd moest worden, in het boek was het echt veel beter (en ik ben echt geen fundamentalist die vind dat alles zo moet blijven als in het boek, die toegevoegde scènes tussen Cersei en Robert, en Varys en Littlefinger vond ik erg goed).
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:34:37 #28
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_96928412
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:31 schreef Fingon het volgende:

[..]

Niet echt dit is hardstikke fake, alleen al die beweging dat ze met de ruggen tegen elkaar gekeerd staan, geen fatsoenlijk zwaardvechter zou dat doen want je bent dan gegarandeerd dood.
Het ziet er leuk uit maar daarom wordt het ook gebruikt, dit is stage-fighting en geen echt europees vechten. Het aantal openingen dat ze elkaar geven is ook absurd..

Het Hound-Mountain gevecht was wel iets beter maar ook dat komt niet in de buurt van de werkelijkheid.
Alles is relatief, maar ik vond dit al een stuk beter dan het gemiddelde Hollywood geneuzel.

Maar ja, ze geven elkaar openingen ja. En met de rug naar je vijand toe staan is nooit handig natuurlijk, alhoewel er momenten zijn dat het even niet anders kan.

Dan moet je inschatten hoe snel de tegenstander is en of je jezelf snel genoeg weer in een juiste houding kunt brengen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_96928433
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:32 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Nou ja, de enige reden dat dit gevecht niet lang duurde was doordat Ned een speer in zijn been kreeg, voor de rest zat er weinig progressie in. Of het realistisch is interesseert me niet, maar in het boek was het een sfeervolle scène die je ontzettend kwaad op Jaime maakt, terwijl het hier meer op een paar Larp'ers leek die een gezellige middag hadden.

Ik snap niet waarom die scène zo veranderd moest worden, in het boek was het echt veel beter (en ik ben echt geen fundamentalist die vind dat alles zo moet blijven als in het boek, die toegevoegde scènes tussen Cersei en Robert, en Varys en Littlefinger vond ik erg goed).
Daar ben ik het mee eens, in de regen was het inderdaad zo veel sfeervoller geweest, al die modder bloed en water dat zicht met elkaar vermengt...
Beneath the gold, bitter steel
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:37:31 #30
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_96928501
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:35 schreef Fingon het volgende:
Daar ben ik het mee eens, in de regen was het inderdaad zo veel sfeervoller geweest, al die modder bloed en water dat zicht met elkaar vermengt...
Forgive me if I'm wrong, maar volgens mij doet Jaime ook niet zo actief mee met het gevecht in het boek.

En we moeten er natuurlijk rekening mee houden dat Jaime Eddard niet wil doden, anders was het gevecht waarschijnlijk wat korter geweest, gezien hoe snel hij afrekent met Jory.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:56:05 #31
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_96929029
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:20:24 #32
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_96929944
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:03 schreef Fingon het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
James Purefoy?

Ik vond het jammer dat ze die scène waarin Robert Cersei een klap in haar gezicht verkoopt er niet in hebben gedaan. Die was m.i. zo veelzeggend voor wat daarna gebeurde.
Doen ze in plaats daarvan een scène waarin ze gezellig samen keuvelen met een wijntje erbij ;(

En The Eyrie vond ik ook al zo tegenvallen. Waarom hebben ze die tekening van Ted Nasmith niet als uitgangspunt genomen?

Nou ja, nou lijkt het net of ik de boel afkraak, terwijl ik juist zo heb genoten van alle actie en dat het verhaal nu eindelijk op stoom begint te komen! ^O^

SPOILER: Loras
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:27:28 #33
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_96930205
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:20 schreef Gwywen het volgende:
Ik vond het jammer dat ze die scène waarin Robert Cersei een klap in haar gezicht verkoopt er niet in hebben gedaan. Die was m.i. zo veelzeggend voor wat daarna gebeurde.
Errr, dat moet nog komen?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:34:07 #34
270082 Arctura
Zoiby want go outside!
pi_96930457
Cersei lijkt me een stuk "aardiger" in de serie dan in het boek - al geloof ik er zelf helemaal niks van. Ik snap wel waarom ze dat doen, het heeft alleen een averechts effect op me 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In the songs all knights are gallant, all maids are beautiful, and the sun is always shining.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:38:24 #35
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_96930604
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:27 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Errr, dat moet nog komen?
O, dat zou zomaar kunnen. Had ik dus beter even in een spoilertagje kunnen zetten. :@

[ Bericht 10% gewijzigd door Gwywen op 17-05-2011 12:13:10 ]
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:15:49 #36
133369 Jivis
Critikut
pi_96931965
Wtf deze aflevering :D.

Ned moet pijn hebben hee ;(.
Amen.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:49:39 #37
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_96935497
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:38 schreef Gwywen het volgende:

[..]

O, dat zou zomaar kunnen. Had ik dus beter even in een spoilertagje kunnen zetten. :@
Kan nog, edit is je vriend
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_96936495
Gave aflevering. Had eigenlijk alles: karakterontwikkeling, plot en actie.

En sex.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:34:14 #39
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_96937376
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:49 schreef Rahl het volgende:

[..]

Kan nog, edit is je vriend
Ja, maar ik ben al gequote dus dan heeft 't weinig nut ;)

SPOILER: volgende aflevering
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:43:49 #40
45933 Haay1971
Leven en laten leven!
pi_96940217
Hmmmm, aan de titel van de volgende aflevering te zien gaan we een scene beleven die mij in het boek een "holy fuck!" moment opleverde! Ben benieuwd hoe ze dat visueel hebben uitgewerkt! :)

Wat aflevering 5 betreft, ik vind het wel een beetje jammer dat de seksuele geaardheid van Loras (Knight of Flowers) en Renly Baratheon zo weinig subtiel gebracht wordt. In die scene samen komen ze niet bepaald stoer over, terwijl in het boek Loras een ongelofelijk goede toernooi vechter is. En Renly wordt gezien als een jongere versie van z'n broer Robert, maar dan sympathieker.

In aflevering 5 komen ze toch wat verwijfd over terwijl ik van beiden die indruk helemaal niet kreeg in het boek. Maar ja, het boek heeft ook wel de ruimte om verhoudingen heel subtiel te brengen, terwijl film/TV die ruimte veel minder heeft.

[ Bericht 53% gewijzigd door Haay1971 op 17-05-2011 16:29:17 ]
pi_96943546
Niet teveel verklappen!
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_96944137
Ik hoop niet dat Viserys koning wordt ofzo, vind hem echt een teringjoch.
pi_96945684
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:11 schreef .aeon het volgende:
Ik hoop niet dat Viserys koning wordt ofzo, vind hem echt een teringjoch.
Ik kan het me haast niet voorstellen. Als Khal Drogo c.s. al de oversteek wagen, lijkt me dat Daenarys definitief met haar broer laat afrekenen door de Dothraki en zelf met Drogo de troon opeist. Want waarom zou ze dat niet doen? (Dit zijn maar speculaties van iemand die de boeken niet heeft gelezen).
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:50:38 #44
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_96945998
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:34 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben al gequote dus dan heeft 't weinig nut ;)

SPOILER: volgende aflevering
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kijk er naar uit :D dat beloofd wat ;)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_96947317
Wát een serie _O_
pi_96947801
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:42 schreef Orbis het volgende:

[..]

Ik kan het me haast niet voorstellen. Als Khal Drogo c.s. al de oversteek wagen, lijkt me dat Daenarys definitief met haar broer laat afrekenen door de Dothraki en zelf met Drogo de troon opeist. Want waarom zou ze dat niet doen? (Dit zijn maar speculaties van iemand die de boeken niet heeft gelezen).
Waarom zouden de Dothraki dat doen? Ik denk dat ze Viserys nodig hebben, omdat (zoals hier eerder is gezegd door iemand) er in Westeros nog mensen trouw zijn aan de Targaryens. Terwijl er (denk ik) niemand zit te wachten op een Dothraki op de troon.
pi_96949413
Wat een einde. :o en nu?! :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_96950610
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:34 schreef Arctura het volgende:
Cersei lijkt me een stuk "aardiger" in de serie dan in het boek - al geloof ik er zelf helemaal niks van. Ik snap wel waarom ze dat doen, het heeft alleen een averechts effect op me 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaaaa James Purefoy!!
Die kan dat echt fuckin goed :D
Beneath the gold, bitter steel
pi_96950993
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:29 schreef .aeon het volgende:

[..]

Waarom zouden de Dothraki dat doen? Ik denk dat ze Viserys nodig hebben, omdat (zoals hier eerder is gezegd door iemand) er in Westeros nog mensen trouw zijn aan de Targaryens. Terwijl er (denk ik) niemand zit te wachten op een Dothraki op de troon.
Goed, daar heb je ook een punt. Mijn idee is vooral dat de Dothraki een volk zijn dat verovert en vecht gewoon omdat het kan. Maar aan de wil van het volk heb ik mijn gedachten geen eigenlijk geen aandacht besteed.
Ik kan me overigens ook voorstellen dat Daenerys op enig moment haar broer zodanig zat is, dat zij hem laat ombrengen en zichzelf (of haar kind?) op de troon zet.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:01:32 #50
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_96956244
SPOILER: Alleen openen als je de boeken gelezen hebt
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')