abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:20:51 #1
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_96133112
Tien bizarre slaapstoornissen


Ik kwam een site tegen met daarop de meest voorkomende en vreemde slaapstoornissen. In ben er erg in geïnteresseerd en vraag me af hoeveel mensen hier op fok! er last hebben van (1 van) deze slaapstoornissen, en uiteraard van welke.
Ikzelf slaap soms slecht, maar heb geen last van 1 van deze stoornissen, op nachtmerries na. Echter kan ik mijn dromen / nachtmerries nooit herinneren, dus erg veel last heb ik er niet van. Wel had ik laatst een keer last van slaap hallucinaties (nr. 7), maar dit was denk ik gewoon een LSD flashback aangezien het verder niet meer is voorgekomen. :P

De top 10:

10 Nachtmerries


Of het nu gaat om een achtervolging met potentieel dodelijke afloop of een beschamend moment waarbij je bijvoorbeeld naakt bent terwijl je dit niet wil. Waarschijnlijk heeft iedereen wel eens een nachtmerrie gehad. Wanneer je echter vrijwel iedere nacht een nachtmerrie hebt kan je spreken van een slaapstoornis. Mensen met deze stoornis worden badend in het zweet wakker en herinneren zich de meest afschuwelijke beelden. Het dagelijks leven raakt hiermee beïnvloed doordat de persoon die hier aan lijdt in sommige gevallen slaap gaat proberen te vermijden, wat nachtmerries soms alleen maar erger maakt.

De hoofdoorzaken van deze stoornis zijn veel stress en of te weinig slaap. Sommige medicatie heeft ook een negatieve invloed. Om er van af te komen kunnen in de ergste gevallen gesprekken met psychologen geregeld worden of bepaalde medicijnen worden voorgeschreven om te relaxen. Ook kan het eerder besproken fenomeen Lucide Dromen bijdragen aan het oplossen van de nachtmerries.


9 Slaapwandelen / praten in je slaap


Slaapwandelen
Ongeveer 15 procent van de volwassenen staat wel eens op in hun slaap en loopt dan door de woning. Bij kinderen ligt het percentage zelfs hoger. Het is niet bekend wat nu precies de oorzaak is van dit fenomeen, maar het wordt verondersteld dat veel stress en een onrustige nachtrust een belangrijke oorzaak zijn. Erfelijkheid speelt ook een grote rol. Wanneer het in de familie voorkomt is er een 10 keer zo'n grote kans dat anderen in de familie er ook last van hebben. De meeste slaapwandelaars lopen door hun huis alsof zij wakker zijn. Navigeren lijkt geen probleem. Toch is het fenomeen niet geheel zonder gevaar; 19 procent van de slaapwandelaars heeft zich wel eens bezeerd. Zo kan men bijvoorbeeld vallen of zich ergens lelijk tegen aanstoten.

Maar een aantal bizarre gevallen brengen het onschuldige fenomeen in een heel ander daglicht. Er zijn verhalen bekend waarin mensen bijvoorbeeld hun partner vermoorden terwijl zij beweren in slaap te zijn. Er zijn al verschillende mensen vrijgesproken van moord door dat zij dit beweerden voor de rechtbank en voldoende hebben aan kunnen tonen dat zij hier inderdaad last van hebben.

Praten in je slaap
Praten in je slaap is een vorm van parasomnie, een slaapstoornis waarbij je vreemd gedrag vertoont tijdens je slaap. Vaste rituelen en ontspanningsoefeningen kunnen het praten in je slaap tot een minimum beperken.

Bij praten in je slaap lig je op de grens van wakker zijn en dromen. Als je praat in je slaap, heeft dit weinig invloed op de slaap zelf. Het is dan ook een vrij onschadelijke slaapstoornis.

Vaak is het praten in je slaap meer een onverstaanbaar gemompel. Soms breng je ook woorden of zinnen uit.
In periodes met veel drukte en stress praten mensen met deze slaapstoornis meer in hun slaap dan anders. Indrukwekkende of emotionele tv-programma's kijken heeft ook een versterkend effect op praten in je slaap.

De meeste mensen die praten in hun slaap herinneren zich de volgende ochtend niet wat ze 's nachts tijdens het slapen hebben gezegd.
Het advies is om niet te antwoorden op wat iemand zegt tijdens de slaap en ook niet te vragen wat hij of zij precies zegt. Dit kan boosheid uitlokken bij degene die praat in de slaap.
De betreffende persoon kan zelfs de neiging krijgen om te handelen naar wat hij in zijn droom doet. Bovendien leert de ervaring dat als er niet gereageerd wordt op wat iemand zegt in zijn slaap, het praten sneller stopt.


8 Nachtelijke paniekaanvallen


Nachtelijke paniekaanvallen kunnen (vooral door de omgeving) als zeer schokkend worden ervaren. Een persoon gaat dan bijvoorbeeld rechtop in zijn bed zitten en begint hard te gillen en om zich heen te slaan.

Het is niet mogelijk om de persoon wakker te krijgen. Na ongeveer 10 tot 15 minuten gaat de persoon weer liggen en slaapt verder of wordt wakker.De persoon herinnerd meestal niet wat er is gebeurd. Het komt ook voor in combinatie met slaapwandelen waarin een persoon dan in paniek door het huis lijkt te rennen.

De oorzaak van de stoornis is niet bekend, maar men ziet wel een verband met het griepvirus en stress.


7 Slaap hallucinaties


Een minder bekend fenomeen, maar wel een beangstigend fenomeen. Slaap hallucinaties doen hun intrede net na het wakker worden of net voor het slapen gaan. Mensen ervaren in deze staat allerlei bizarre dingen als het zien/ervaren van geesten, het ruiken van vreemde dingen of het zien/horen van mensen of vreemde objecten. Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld insecten over de muur zien lopen.

Slaap hallucinaties komen het vaakst voor bij mensen met Narcolepsie. Nacrolepsie is een slaap/waakstoornis. Het kenmerkende symptoom van mensen met Nacrolepsie is slaperigheid en haast onbedwingbare slaapaanvallen overdag, met alle gevolgen van dien.

Mocht het niet vaak voorkomen is het geen ernstig probleem. Maar wanneer het dus gepaard gaat met de symptomen van Nacrolepsie wordt aangeraden om spoedig een dokter te bezoeken.


6 Exploderend hoofd syndroom


De naam van het syndroom moet natuurlijk niet letterlijk geïnterpreteerd worden. Het fenomeen vindt plaats tijdens de diepe slaap en zorgt voor veel schrik bij de mensen die het op dat moment meemaken. Men wordt namelijk plotseling wakker van een zeer hard, scherp, geluid dat vaak geassocieerd wordt met een zeer luide explosie.

Het lijkt dan of de explosie vlak naast, of zelfs in het hoofd, plaatsvindt. Dit is ook de reden voor de creatieve naam van de aandoening. Gelukkig voelt de persoon in kwestie geen pijn.

Wetenschappers hebben nog geen oorzaak kunnen vinden van dit bizarre fenomeen, maar sluiten uit dat het te maken heeft met een bepaalde ziekte. Het komt op de mensen die aan het syndroom lijden als zeer bedreigend en beangstigend over.


5 Slaapverlamming


Een zeer beangstigend en veel voorkomend fenomeen. Slaapverlamming vindt plaats tijdens de REM slaap. De persoon in kwestie is wakker maar kan zich zelf niet bewegen. Om het compleet te maken wordt men ook nog geplaagd door zeer beangstigende hallucinaties, zoals bij nummer 7 ook kan gebeuren. Het verschil is dat men vaak een 'duivelse' aanwezigheid ziet, of men ziet/voelt een entiteit die vervolgens de persoon in kwestie aanvalt en probeert te wurgen.

Mensen kunnen in het ergste geval bijna niet ademen en voelen een pijnlijke druk op de borst. Door de associatie met het kwade zijn er in de geschiedenis veel mythologische verhalen te vinden in allerlei culturen wat te herleiden is naar dit fenomeen. De oorzaak van het fenomeen is niet helemaal duidelijk, maar er zijn verbanden met het Lucide Dromen fenomeen.


4 REM gedragsstoornis


Bij slaapverlamming kan de persoon zich dus niet bewegen, bij een REM gedragsstoornis is het juist het tegenovergestelde. Normaal gesproken stuurt het brein een signaal naar het lichaam dat het zich niet moet bewegen. Bij deze stoornis is dit echter verstoord en beweegt de persoon wel, naar aanleiding van de droom, met alle gevolgen van dien. Zo kan men hard schreeuwen, slaan, schoppen, krabben en zelfs uit hun bed lopen en bijvoorbeeld rondrennen. Mensen die hier last van hebben herinneren zich meestal wel de droom, maar niet dat ze deze in het echt als ware nagespeeld hebben. Er gebeuren door deze slaapstoornis veel ongelukken en de partners van de mensen die hier aan lijden moeten het in sommige gevallen ook ontgelden.

Het is tevens geen onschuldige stoornis. Het kan namelijk te maken hebben met de ziekte van Parkinson. Het is raadzaam om altijd een dokter te raadplegen die in veel gevallen een medicijn voorschrijven die de REM-fase verminderd en het lichaam laat relaxen.


3 Nachtelijk slaap-gerelateerd eetprobleem


Overdag is het al erg moeilijk om al het lekkere eten te weerstaan en wanneer men op de lijn is kan het nogal vervelend zijn wanneer blijkt dat men 's nachts het bed uit wandelt en de gehele koelkast leeg eet. Toch komt dit bizarre fenomeen erg vaak voor. Het is vergelijkbaar met slaapwandelen. De persoon stapt uit bed en loopt als een slaapwandelaar rond in het huis. Het verschil is dat de persoon als enige doel heeft om te gaan eten. Sommige maken hele maaltijden klaar en eten het vervolgens allemaal op.

Wanneer zij weer terug naar bed gaan en vervolgens de volgende ochtend wakker worden kunnen zij zich niets van het eetfestijn herinneren. De oorzaak is niet bekend, maar men weet wel dat het is te voorkomen door Dopamine stimulerende medicijnen voor te schrijven, zoals Prozac, hoewel het raadzaam is om voor je zelf te bepalen of je dit überhaupt wel wil gezien de aard van het 'medicijn'.


2 Slaapseks


Nog vreemder dan eten in je slaap is misschien wel het 'slaapseks' syndroom. Het is voor het eerst beschreven in 1996 tijdens een wetenschappelijke studie van 7 individuen. Het spectrum gaat van luidruchtige seksgeluiden maken, tot zeer hard masturberen en lijdt in het ergste geval zelfs tot verkrachting en aanranding.

Er zijn maar liefst 5 rechtszaken bekend waarin iemand beweerde in slaap te zijn geweest terwijl hij iemand verkrachtte. De oorzaak ligt waarschijnlijk bij te weinig slaap, stress, alcohol, drugs en kan getriggered worden door bijvoorbeeld nachtelijk lichamelijk contact. Toch is niet bekend waarom dit bij de 1 wel resulteert in slaapseks en bij de ander niet.


1 Chronische slapeloosheid


Het meest gevaarlijke en vervelende syndroom van allemaal is de chronische slapeloosheid, oftewel "insomie". Mensen die last hebben van insomnie, slapen altijd slecht. De voornaamste klachten zijn: moeite hebben met inslapen, niet doorslapen of niet uitgerust zijn na de slaap. Mensen die last hebben van insomnie liggen doorgaans uren wakker, liggen te draaien en te piekeren, en wat ze ook doen ze komen slecht of niet in slaap. De volgende dag zijn deze mensen dan ook erg moe, snel prikkelbaar en versuft. Doordat mensen zo moe zijn proberen ze soms overdag bij te slapen wat dan weer 's nachts voor extra slapeloosheid zorgt.

Chronische Slapeloosheid leidt indirect tot veel problemen waaronder obesitas, vele (verkeers)ongelukken en kan zelfs een oorzaak zijn voor hartfalen en andere gevaarlijke aandoeningen. Sommige mensen beweren dat het een psychologische aandoening is die behandelbaar is door bijvoorbeeld een psycholoog. Moderne wetenschap stelt echter dat het een fysieke aandoening is waar op dit moment nog weinig aan te doen is.

[ Bericht 0% gewijzigd door AartBakkebaard op 29-04-2011 14:44:16 ]
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:36:24 #2
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_96133891
Ik heb zo af en toe last van slaapstoornis 2. Gelukkig ligt mijn vriendin naast mij, maar als er iemand anders naast ligt zou het fout kunnen aflopen.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:36:53 #3
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96133911
Leuk om te lezen :) Een aantal heb ik mee gemaakt bij andere. Mijn ex heeft een keer een slaap paniek aanval gehad, erg vreemd om mee te maken.

Misschien ook een leuke om hier te vermelden: niet kunnen dromen :) Ik droom al sinds mijn +/- 12e niet meer. Nu weet ik dat mensen gaan roepen dat ik wel droom maar het niet herinner maar als je in 15 jaar niet 1 droom of nachtmerrie kan herinneren mag je volgens mij toch wel een keer gaan twijfelen. Daarnaast ben ik gestopt met dromen na een flinke nachtmerrie.
Domo Arigato!
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:39:07 #4
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_96134011
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:36 schreef Black_Ninja het volgende:
Leuk om te lezen :) Een aantal heb ik mee gemaakt bij andere. Mijn ex heeft een keer een slaap paniek aanval gehad, erg vreemd om mee te maken.

Misschien ook een leuke om hier te vermelden: niet kunnen dromen :) Ik droom al sinds mijn +/- 12e niet meer. Nu weet ik dat mensen gaan roepen dat ik wel droom maar het niet herinner maar als je in 15 jaar niet 1 droom of nachtmerrie kan herinneren mag je volgens mij toch wel een keer gaan twijfelen. Daarnaast ben ik gestopt met dromen na een flinke nachtmerrie.
Ik merk ook dat ik na mijn puberteit bijna niet meer droom. Het is echt heel sporadisch dat dit nog gebeurt. Wel heb ik af en toe de droom dat ik van een gebouw val oid en dat gevoel van heel hard vallen ook in mijn maag voel.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:41:20 #5
343273 KirovAir
Kirov Reportin'
pi_96134136
Slaapverlamming heb ik bijna wekelijks. Komt ook omdat ik veel oefen met lucide dromen. Duurt vaak niet langer dan een minuut. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door KirovAir op 29-04-2011 12:47:37 ]
pi_96134207
Ik heb om de zoveel tijd dat ik de persoon die langs mij ligt sla tijdens mijn slaap, een paar maanden geleden toen ik bijna heel de week ging stappen en veel dronk gebeurde het een week lang elke dag.
Meestal droom ik dan ook dat ik aan het vechten ben ofzo.

edit: Hier was het topic dat ik erover opende Parasomnie / Praten in je slaap
rice rice baby tututututedudududum
pi_96134360
ik heb enorm levendige dromen en nachtmerrie's, van nature al maar medicijngebruik versterkt dit nog eens. Is meestal wel heel leuk, zo beleef je nog eens wat, maar af en toe ook verschrikkelijk eng :p Ook beweeg ik regelmatig in m'n slaap, en ik kan lucide dromen *O* en om de een of andere reden vergeet ik regelmatig dat mijn bed tegen de muur staat, heb dan ook al heel vaak, héél hard mijn hoofd tegen de muur gestoten :')
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:46:32 #8
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96134387
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:39 schreef davako het volgende:

[..]

Ik merk ook dat ik na mijn puberteit bijna niet meer droom. Het is echt heel sporadisch dat dit nog gebeurt. Wel heb ik af en toe de droom dat ik van een gebouw val oid en dat gevoel van heel hard vallen ook in mijn maag voel.
In mijn geval. Ik sluit mijn ogen 's avonds en dan open ik ze weer een paar uur later. Voor mijn gevoel zijn er slechts een paar seconden voorbij gegaan.
Domo Arigato!
pi_96134509
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:46 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

In mijn geval. Ik sluit mijn ogen 's avonds en dan open ik ze weer een paar uur later. Voor mijn gevoel zijn er slechts een paar seconden voorbij gegaan.
Dit heb ik ook vaak.
rice rice baby tututututedudududum
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:52:48 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_96134711
Ik heb net te horen gekregen dat er niks aan gedaan wordt. Aan der verstoring van mijn hormonale huishouding wat me nooit meer dan een uur of drie a vier laat slapen. En het rare is ben er blij mee. Het is best nuttig weinig slaap. Vindt ik. En was eigenlijk best bang voor de gevolgen voor wie ik ben als ze er wel wat aan kunnen doen. :D Te laat komen zie ik niet zitten. :D
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 29 april 2011 @ 13:43:36 #11
65918 IBAZ
broeinest
pi_96137244
Ik mis hier :
Praten in de slaap. Misschien kun je dat ook onder slaapwandelen indelen.
Voor de duidelijkheid, ik bedoel hier niet een beetje gebrabbel, maar een heel consistent verhaal ophouden, waarbij ik ook logisch reageer op de antwoorden van een ander. Na ontwaken 's ochtend kan ik me er niets van herinneren.
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:40:15 #12
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_96140253
Sinds ik stemmen hoor heb ik last van slaap "hallucinaties", echt bizar, ik hoor dan mensen en demonen praten.
Een hele tijd zag ik beelden en 'animaties' achter m'n oogleden tijdens het wakkerworden.
pi_96140642
De eerste keer dat ik bij mijn huidge vriend sliep, kreeg ik bijna een hartaanval.

S'nachts vliegt hij zijn bed uit rent naar de balkon duer en zit er aan te trekken. We moeten hier weg we moeten hier weg ?

Ik helemaal in paniek en vraag dan ook : Waarom ?

Ze komen eraan.... : Waaat ?

Daarna heb ik hem wakker geschud, en hij keek eerst echt heel eng, maar daarna was hij toch weer helemaal bij zinnen.

Ook wel grappige dingen, staat hij bij het lichtknopje : Lampje aan, lampje uit, aan, uit, aan uit....
Hij krijgt het erg vaak als hij in de stress zit. Tegenwoordig heeft hij het bijna niet meer.

Ik ga altijd met zijn droom mee en zeg dat dat het wel goed komt en ga nu maar weer slapen. Meestal druk ik hem dan weer naar beneden en snurkt hij verder haha :D

Ben je wakker schat ? : ja ik ben wakker hoezo ? Juch nee dus, ga maar weer verder slapen :Z
Ik heb hem beloofd geen andere vragen te stellen dan dat, want hij reageerd dus ook op mij.

Enige waar ik bang voor ben is, dat hij mij ooit wel eens onbewust pijn zou kunnen doen. Maarja tegenwoordig komt alleen het praten voor, lopen doet hij al een aantal jaar niet meer. "godzijdank"

Toch hou ik nog heel veel van hem *;

Zelf ooit mee gemaakt dat ik een voorspellende droom heb gehad ( daarna nooit meer verteld wat ik droomde )
Zelf een keer dat ik wakker was en ineens hoor ik mijn broertje lachen en ik zag ( of dacht) dat de bureau stoel rondjes draaide. ik nog een keer goed kijken blijkt dat ik het me ingebeeld heb waarschijnlijk. Maar toch echt even met me hoofd onder de dekens gezeten. Woah dat was eng. Want me broertje woont 2 uur rijden bij me vandaan.
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:48:32 #14
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_96140653
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 13:43 schreef IBAZ het volgende:
Ik mis hier :
Praten in de slaap. Misschien kun je dat ook onder slaapwandelen indelen.
Voor de duidelijkheid, ik bedoel hier niet een beetje gebrabbel, maar een heel consistent verhaal ophouden, waarbij ik ook logisch reageer op de antwoorden van een ander. Na ontwaken 's ochtend kan ik me er niets van herinneren.
Dit is idd wel een goede en aangezien jij na Rijstkoker de 2de bent die het over parasomnie / praten in je slaap heeft, heb ik een stuk tekst toegevoegd onder kopje nr. 9, Slaapwandelen / praten in je slaap.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_96140771
Ik heb soms wel een sort exploderend hoofd-geval. Vaak wanneer ik tussen wakker en slaap in zit, wanneer ik naar bed ga, schrik ik ineens wakker van een hard geluid of knal. Alsof er een kast omvalt in m'n kamer. Wanneer ik dan mijn ogen open doe, blijkt er niks aan de hand te zijn en hebben andere mensen dat geluid niet eens gehoord.
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:04:51 #16
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_96141343
Valt me toch op dat er best veel mensen zijn met slaapstoornissen, als ik zo die reacties lees. In ieder geval meer dan gedacht. Misschien komt dat ook omdat ik er in mijn omgeving nooit mee te maken heb en niemand ken die er last van heeft. Of omdat ze het nooit tegen mij vertellen, dat kan natuurlijk ook.
Zitten in ieder geval wel vreemde en freaky dingen tussen.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:07:44 #17
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_96141461
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:40 schreef Manke het volgende:
Sinds ik stemmen hoor heb ik last van slaap "hallucinaties", echt bizar, ik hoor dan mensen en demonen praten.
Een hele tijd zag ik beelden en 'animaties' achter m'n oogleden tijdens het wakkerworden.
Lijkt me best freaky om die mensen en demonen te horen praten.
Closed Eye Visuals ben ik wel bekend mee, maar dat komt bij mij door hallucinogene middelen. Zijn deze CEV's alleen duister bij jou? Of ook wel leuk en happy enzo?
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_96145302
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:36 schreef Black_Ninja het volgende:
Leuk om te lezen :) Een aantal heb ik mee gemaakt bij andere. Mijn ex heeft een keer een slaap paniek aanval gehad, erg vreemd om mee te maken.

Misschien ook een leuke om hier te vermelden: niet kunnen dromen :) Ik droom al sinds mijn +/- 12e niet meer. Nu weet ik dat mensen gaan roepen dat ik wel droom maar het niet herinner maar als je in 15 jaar niet 1 droom of nachtmerrie kan herinneren mag je volgens mij toch wel een keer gaan twijfelen. Daarnaast ben ik gestopt met dromen na een flinke nachtmerrie.
Dat heb je besloten en dat lukte ook gewoon? :o

De laatste droom was dat er allemaal bommen afgingen ;(

komt door al die oorlogen...

ik kwam binnenrennen en schreeuwde (in mijn droom dan)

dat was al de zesde ! dat was al de zesde !

we moeten hier weg !! :')
pi_96145429
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:51 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb soms wel een sort exploderend hoofd-geval. Vaak wanneer ik tussen wakker en slaap in zit, wanneer ik naar bed ga, schrik ik ineens wakker van een hard geluid of knal. Alsof er een kast omvalt in m'n kamer. Wanneer ik dan mijn ogen open doe, blijkt er niks aan de hand te zijn en hebben andere mensen dat geluid niet eens gehoord.
Ik heb dat met de deurbel 8)7

en dan is er helemaal niks, en mijn ''slapie'' heeft dan ook niks gemerkt dus ligt
echt aan mij :P
  vrijdag 29 april 2011 @ 17:01:02 #20
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_96145866
Jaaa die luide explosie heb ik een keer gehad , ik viel in slaap om ongeveer 23.30 op de bank
en ik word
wakker van een luide explosie , ik dacht er is een bom ontploft en ik ren naar het raam .
Zie ik mensen gewoon ongestoord op straat lopen , niks aan de hand dus .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_96145973
mijn ex had wel eens van die slaapseks bevliegingen. Dan werd ik wakker met zn handen om mn borsten en zn lul prikkend tegen mn kont.. En als je tegen m praatte snurkte ie terug :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_96146028
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 17:04 schreef littledrummergirl het volgende:
mijn ex had wel eens van die slaapseks bevliegingen. Dan werd ik wakker met zn handen om mn borsten en zn lul prikkend tegen mn kont.. En als je tegen m praatte snurkte ie terug :')
_O-
  vrijdag 29 april 2011 @ 17:13:27 #23
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96146232
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 april 2011 16:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat heb je besloten en dat lukte ook gewoon? :o

De laatste droom was dat er allemaal bommen afgingen ;(

komt door al die oorlogen...

ik kwam binnenrennen en schreeuwde (in mijn droom dan)

dat was al de zesde ! dat was al de zesde !

we moeten hier weg !! :')
Ik heb het niet zo zeer bewust besloten, waarschijnlijk is het een onbewuste reactie geweest ofzo. Ik weet wel dat het na die nachtmerrie nooit meer is voor gekomen.
Domo Arigato!
  vrijdag 29 april 2011 @ 17:14:18 #24
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96146258
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 17:04 schreef littledrummergirl het volgende:
mijn ex had wel eens van die slaapseks bevliegingen. Dan werd ik wakker met zn handen om mn borsten en zn lul prikkend tegen mn kont.. En als je tegen m praatte snurkte ie terug :')
En waarschijnlijk ligt hij daar met een O-) gezicht. 9 tegen 10 dat die gewoon wakker is ;)
Domo Arigato!
pi_96146267
Ik kan me in meerdere stoornissen wel vinden, maar waarschijnlijk heeft iedereen dat wel. Iedereen heeft wel eens een nachtmerrie of 'ziet' iets in een halfwakkere toestand.
Waar ik echt last van heb is de nr.1 insomnia.
Dit uit zich in slecht inslapen en doorslapen. ik heb periodes dat ik nachten wakker lig en helemaal niet slaapt en in een goede nacht maximaal 4 uur slaap krijg. Dit is gekomen na een auto ongeluk zo'n 10 jaar geleden en houdt sinds die tijd nog steeds aan. Ik slik hier ook slaapmedicatie voor, wat als probleem heeft dat ik daar nu afhankelijk van ben.
Sinds kort loop ik bij een slaapkliniek om medicijngebruik uiteindelijk te stoppen en een 'normaal' slaapritme te krijgen. Of dit succes gaat hebben kan ik nog niet zeggen, gezien ik na de intake nog maar 1 afspraak gehad heb.

De oorzaken die erbij staan, ben ik het niet helemaal mee eens, het is per persoon verschillend wat de oorzaak van de insomnia kan zijn. Bij de 1 zal het een lichamelijke oorzaak hebben en bij de ander een mentale oorzaak.
Bij mij staan ze voor een raadsel, fysieke oorzaak is uitgesloten en een echte psychische oorzaak kunnen ze ook niet vinden. Enige zou kunnen zijn dat gebeurtenissen vanuit o.a. mijn jeugd onbewust ervoor zorgen, maar dat kunnen ze niet met zekerheid vaststellen.

Nadeel is dus dat op de momenten dat ik zonder medicatie zit dus weinig tot geen slaap krijg (weken met 5 uur is geen uitzondering), wat resulteert in voortdurend moe zijn, geen fut hebben om dingen te doen en na aantal dagen wat sneller geïrriteerd raken. Al zie ik er ook wel voordeel in, ik kijk 's nachts vaak naar animal planet of discovery en leer zo best veel dingen bij.
Je went aan de situatie en leer ermee leven. Zelfs als ik ooit van de medicatie afkom zal ik waarschijnlijk niet meer dan 5/6 uur slaap per nacht pakken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')