abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 mei 2011 @ 22:04:42 #126
318754 Auti
-weg-
pi_96272200
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, mooi he? Die klokken. Ik kan er ook naar blijven kijken. Al dat gedraai van die klokken.....bijna 360 graden!
Dat is een optische illusie heh, misschien door de contragewichten want ze gaan echt niet verder dan maximaal 180 graden. Kan je dat zien?
-weg-
pi_96277994
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:04 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat is een optische illusie heh, misschien door de contragewichten want ze gaan echt niet verder dan maximaal 180 graden. Kan je dat zien?
Huh, leg eens uit? Ze staan met de open kant naar ons toe, maken een draai, en eindigen weer met de open kant naar ons toe. Dat is toch echt zo goed als 360 graden toch? 180 graden zou zijn als ze met de open kant naar ons toe beginnen, en dan niet verder komen dan de dichte kant / gewichten naar ons toe.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_96278019
En nog een welkom aan de nieuwe posters :W
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_96278705
sorry dat ik zo binnenval...met mijn vraag...maar ik wil graag weten wat de oorzaak ervan is, en dit is deel van mijn persoonlijke zoektocht.
Maar het zit dus zo, ik heb al een tijdje een diagnose PDD-Nos, en ben in therapie voor oa. depressie, maar ik leer mijzelf nu steeds beter kennen.
En nu heb ik gemerkt dat ik soms een soort van woede/agressie aanvallen heb, waarin ik iedereen zou willen laten verdwijnen en alles mij irriteerd..en dan heb ik de neiging om dingen kapot te gooien/slaan ofzo.

Zo verbaast het mij dat mijn "muis" van de pc nog leeft... En deze aanvallen zijn netalsof iemand controle over mij neemt..want mijn hoofd word super zwaar..en daarna is het net alsof ik wakker word uit een soort droom...heel vaag allemaal.

Maar ik vroeg me dus af of dit herkenbaar is voor sommigen :)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 06:21:38 #130
318754 Auti
-weg-
pi_96283165
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 23:38 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Huh, leg eens uit? Ze staan met de open kant naar ons toe, maken een draai, en eindigen weer met de open kant naar ons toe. Dat is toch echt zo goed als 360 graden toch? 180 graden zou zijn als ze met de open kant naar ons toe beginnen, en dan niet verder komen dan de dichte kant / gewichten naar ons toe.
Je hebt gelijk, maar ik bedoelde dat ze dus niet een heel rondje draaien. Maar de beweging die ze maken en weer terug is wel bijna 360 graden ja.
-weg-
pi_96287064
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 06:21 schreef Auti het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar ik bedoelde dat ze dus niet een heel rondje draaien. Maar de beweging die ze maken en weer terug is wel bijna 360 graden ja.
:Y

Moooooooii

Volgens mij hoor je op de achtergrond het kerkorgel er door heen. :)

[ Bericht 12% gewijzigd door EchtGaaf op 03-05-2011 11:04:51 ]
pi_96287303
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:56 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Van mijn directe collegae is er 1 die het weet, voor de rest heeft het geen meerwaarde om het te vertellen alhoewel ik het ze zelf wel direct zou zeggen mochten ze ernaar vragen. Ben je in ieder geval het roddelcircuit voor.
Met dat laatste heb je gelijk. Maar hoe dan ook: het is een duivels dilemma.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:26:37 #133
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_96288110
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Met dat laatste heb je gelijk. Maar hoe dan ook: het is een duivels dilemma.
Ach, ook al een paar keer gehad dat iemand het als grap zei en dat ik reageerde met 'klopt' en heel de groep weer dacht dat ik mee ging in de grap. Ook geen man overboord.
Maar goed, ik zit in een redelijk hoogopgeleide omgeving te werken, daar kan het ook aan liggen... :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_96288203
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:12 schreef Auti het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je baan, ik wens je veel succes! ^O^
Je hebt dit soort werk toch al eerder gedaan? Buiten werken kan heel prikkelend zijn maar ook heel erg prettig, dat is erg afhankelijk van de situatie.
Kan je een beetje een werkomschrijving geven? Doe je bijv ook sierbestrating e.d. en is het bij particulieren of ook in openbare ruimtes?
Nou, ik heb mijn baan nog niet, pas als ze besluiten om me te houden na mijn proefperiode (na 2 weken dus). Ik heb idd dit soort werk eerder gedaan (stagelopen), maar dat was 4 jaar geleden voor het laatst.

Ik verricht voornamelijk onderhoudswerkzaamheden zoals snoeien, planten, onkruid en dode bladeren verwijderen enz, ook zal ik met de kettingzaag en bosmaaier werken. Ik denk voornamelijk in particuliere tuinen, maar bedrijfsterreinen komt ook wel voor.
Children of the night. What music they make.
pi_96288357
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 23:54 schreef cafpow het volgende:
sorry dat ik zo binnenval...met mijn vraag...maar ik wil graag weten wat de oorzaak ervan is, en dit is deel van mijn persoonlijke zoektocht.
Maar het zit dus zo, ik heb al een tijdje een diagnose PDD-Nos, en ben in therapie voor oa. depressie, maar ik leer mijzelf nu steeds beter kennen.
En nu heb ik gemerkt dat ik soms een soort van woede/agressie aanvallen heb, waarin ik iedereen zou willen laten verdwijnen en alles mij irriteerd..en dan heb ik de neiging om dingen kapot te gooien/slaan ofzo.

Zo verbaast het mij dat mijn "muis" van de pc nog leeft... En deze aanvallen zijn netalsof iemand controle over mij neemt..want mijn hoofd word super zwaar..en daarna is het net alsof ik wakker word uit een soort droom...heel vaag allemaal.

Maar ik vroeg me dus af of dit herkenbaar is voor sommigen :)
Je kan hier altijd terecht voor vragen hoor.

Zulke aanvallen heb ik nooit, wel voel ik af en toe wat frustratie.
Children of the night. What music they make.
pi_96288459
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:26 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ach, ook al een paar keer gehad dat iemand het als grap zei en dat ik reageerde met 'klopt' en heel de groep weer dacht dat ik mee ging in de grap. Ook geen man overboord.
Maar goed, ik zit in een redelijk hoogopgeleide omgeving te werken, daar kan het ook aan liggen... :)
Ook een strategie, maar wel knap als je dat kan. :)

In zijn algemeenheid denk ik altijd van te voren na over kutvragen die je kan krijgen. Ze overvallen je namelijk. En dan moet je een antwoord geven, waar je later geen spijt van krijgt.

Als de vraag onverhoopt serieus bedoeld was, dan zou ik hem met een grap pareren.

Je hebt zeker het geluk dat je in een redelijk hoog opgeleide omgeving werkt, al is dat geen garantie voor integere behandeling. De ergste gifslangen treft je in de hogere echelons...

@ Schaal_9: hoe ga jij daarmee om? :)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:41:20 #137
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_96288627
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ook een strategie, maar wel knap als je dat kan. :)

In zijn algemeenheid denk ik altijd van te voren na over kutvragen die je kan krijgen. Ze overvallen je namelijk. En dan moet je een antwoord geven, waar je later geen spijt van krijgt.

Als de vraag onverhoopt serieus bedoeld was, dan zou ik hem met een grap pareren.

Je hebt zeker het geluk dat je in een redelijk hoog opgeleide omgeving werkt, al is dat geen garantie voor integere behandeling. De ergste gifslangen treft je in de hogere echelons...

Ach ik speel elk belangrijk gesprek al in alle mogelijke varianten door in mijn hoofd en het loopt toch altijd anders dan gepland (meestal een stuk beter dan de doemscenario's die ik in mijn hoofd haal).
Qua antwoorden waar je geen spijt van krijgt... ik heb een tijdje als e-mail signature 'not afraid to call a spade a goddamn shovel' gehad. Dat vonden mensen wel toepasselijk, ik flap(te) er nogal vaak redelijk ongenuanceerd uit wat ik ergens van vond.
Gek genoeg wordt het gewaardeerd :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_96289263
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:05 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Structureel onder lotgenoten zitten kan je ontwikkeling gemakkelijk belemmeren. Je bevindt je dan immers onder mensen die hun bovengrens vrij snel bereikt hebben. Ik ga zelf meestal om met mensen die verder zijn qua ontwikkeling. Anderen met Asperger... hangt er van af. Zo ken ik iemand met ASS die op hetzelfde functieniveau zit, ik denk daar ik het daar wel goed mee zou kunnen vinden omdat die persoon volledig meedraait. Dan spreek ik ook liever niet meer van lotgenoot.
Je hebt het altijd zo over werk. Ik heb het gevoel dat jij je hele identiteit daaraan vast wil knopen. Jij bent toch hopelijk wel meer dan een baan ? Toch?!?! :{

Je denk zo erg in hokjes ;) Is dat je houvast?

Zou jij omgaan met een Asperger die geen werk heeft? Maar redelijk ver is in de ontwikkeling?
quote:
Dit artikel kende ik al. :)

Ik had dit weekend nog een hele discussie met een familie waarom we als mensen zo primair dierlijk gedrag laten zien. Pikorde, rangen etc. Wat mij al helemaal stoort is het hele subgedrag van mensen, gedrag tussen de regels door. De hele subtiele communicatie, haast in het geniep.

Een bedrijf is een heel Big Brother huis. John de Mol zou een inspiratie moeten opdoen.... Een Big Brother project op de werkvloer. Zou een kijkcijfer kanon worden....

Mensen komen niet veel verder in het gedrag van de apenrots. En dat is een gesofistikeerde samenleving...Zeer teleurstellend.

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 03-05-2011 12:09:19 ]
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:11:57 #139
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_96289723
De pikorde op het werk is niet anders dan die op de peuterschool, basisschool, middelbare school en verder... we zijn natuurlijk ook gewoon primaten.

Dat is ook de reden dat er nog altijd genoeg ellende is terwijl we genoeg mogelijkheden hebben om het voor iedereen goed te maken.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_96289793
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:11 schreef Ceased2Be het volgende:
De pikorde op het werk is niet anders dan die op de peuterschool, basisschool, middelbare school en verder... we zijn natuurlijk ook gewoon primaten.

Dat is ook de reden dat er nog altijd genoeg ellende is terwijl we genoeg mogelijkheden hebben om het voor iedereen goed te maken.
En waarom blijven we dan in dat primatengedrag hangen? Terwijl zo zoveel beter kunnen?

Ik vind de mensheid zwaar achterlijk wat betreft. :Y
pi_96289890
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:41 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ach ik speel elk belangrijk gesprek al in alle mogelijke varianten door in mijn hoofd en het loopt toch altijd anders dan gepland (meestal een stuk beter dan de doemscenario's die ik in mijn hoofd haal).
Qua antwoorden waar je geen spijt van krijgt... ik heb een tijdje als e-mail signature 'not afraid to call a spade a goddamn shovel' gehad. Dat vonden mensen wel toepasselijk, ik flap(te) er nogal vaak redelijk ongenuanceerd uit wat ik ergens van vond.
Gek genoeg wordt het gewaardeerd :D
Het voordeel van zo'n "interne rollenspel"vooraf je beter beslagen ten ijs doet komen. En ja, het scheelt dat ik menig politicus op TV volg hoe zij met lastige vragen omgaan. Uiterst leerzaam. :)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:17:27 #142
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_96289931
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En waarom blijven we dan in dat primatengedrag hangen? Terwijl zo zoveel beter kunnen?

Ik vind de mensheid zwaar achterlijk wat betreft. :Y
Beter kunnen wil niet zeggen dat we het beter doen. Alle negatieve emoties ten spijt, het zijn wel die emoties die ons menselijk maken en die ons meteen belemmeren in onze potentie. :)

Niet dat ik de illusie heb dat een gereguleerde gelukkige samenleving de oplossing is... wat dan wel? geen idee.

Lees bijv. 'De mogelijkheid van een eiland' eens :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_96290377
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:17 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Beter kunnen wil niet zeggen dat we het beter doen. Alle negatieve emoties ten spijt, het zijn wel die emoties die ons menselijk maken en die ons meteen belemmeren in onze potentie. :)

Niet dat ik de illusie heb dat een gereguleerde gelukkige samenleving de oplossing is... wat dan wel? geen idee.

Lees bijv. 'De mogelijkheid van een eiland' eens :)
Dank voor de tip :)

Een gereguleerde samenleving is denk ik ook niet de oplossing. Maar wel een verzuilde samenleving.

En communitarisme is een mooi antwoord daarop. :Y
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:02:05 #144
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_96291449
Ik zal me eens inlezen, Charles Taylor ken ik vooral van de (studie)boeken die m'n vriendin daarvan moest lezen :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 3 mei 2011 @ 14:32:49 #145
318754 Auti
-weg-
pi_96295029
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:

Ja jongen, je bent artistiek. En dat heb je van niemand vreemds :) Je bent bovendien goed algemeen ontwikkeld, je weet over veel dingen nogal wat te vertellen. Ik denk dat je versteld staat wat voor talent jij allemaal in huis hebt.... Dat is nu latent misschien, maar wie weer wat allemaal nog eens kan gaan bloeien...
thnxs

quote:
Knap! en als je zonder medicatie kan, wat wil je dan nog meer. Ik vind je juist erg stabiel en zeker niet depressief overkomen. :)
Ik vind mijzelf echt nog niet stabiel genoeg hoor, en ik heb echt ook nog wel diepe dalen maar ik wil niet te negatief overkomen. Maar na regen komt zonneschijn, daar ben ik echt heilig van overtuigd en daar hou ik dan ook aan vast.

Vandaag in de grote stad is het goed gegaan ^O^ Eigenlijk had ik nergens last van. Dat gaat ook steeds beter, want ik kwam bijvoorbeeld altijd opgefokt en hyper terug van een supermarktbezoek, maar dat gaat steeds beter nu. Als ik maar weet wat ik moet hebben en ze dat dan ook hebben en er geen al te veel en te rare dingen gebeuren.

Ik kwam ook nog Willie Wartaal van de Jeugd van Tegenwoordig tegen :D , eigenlijk wou ik wel iets tegen hem zeggen maar hij stond met een cameraploeg en ze waren bezig om reacties uit te lokken bij mensen oid. Ik weet niet waar het voor was maar ik hoef niet op tv.

Weetje waar ik vanmorgen naar zat te kijken en wat ik heel erg mis, zowel het programma als de periode? Wondere Wereld! Met Griet! _O_ Ik vind het heel erg dat hij "gek" is geworden ;(
Die man kan ook vreselijk mooi spreken, heel rustig en duidelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Auti op 03-05-2011 14:51:40 ]
-weg-
  dinsdag 3 mei 2011 @ 14:36:29 #146
297051 schaal_9
Caissière B
pi_96295192
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ook een strategie, maar wel knap als je dat kan. :)

In zijn algemeenheid denk ik altijd van te voren na over kutvragen die je kan krijgen. Ze overvallen je namelijk. En dan moet je een antwoord geven, waar je later geen spijt van krijgt.

Als de vraag onverhoopt serieus bedoeld was, dan zou ik hem met een grap pareren.

Je hebt zeker het geluk dat je in een redelijk hoog opgeleide omgeving werkt, al is dat geen garantie voor integere behandeling. De ergste gifslangen treft je in de hogere echelons...

@ Schaal_9: hoe ga jij daarmee om? :)
Als ik zou zeggen dat daar minder prettige mensen zitten, dan zou ik misschiel wel veel herkenning vinden bij ASS’ers ;-)

Grosso modo voel ik met mensen in de hogere echelons wel meer aansluiting dan bij mensen die in het geheel niet werken (dus ook niet naar vermogen). Mijn ervaring is zeker niet dat daar minder prettige mensen zitten. Het zou zo mooi zijn als je passend werk vindt, EchtGaaf! Dan konden we wellicht ‘zaken doen’ :)
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 14:51:06 #147
318754 Auti
-weg-
pi_96295819
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:57 schreef tijnbrein het volgende:
Vandaag zat ik een beetje te praten met collega's. Het ging over de schooltijd en hoe druk ze waren. Toen vroeg een collega. Heb jij misschien autisme? Ik wist even niet wat ik moest zeggen en toen heb ik maar gezegd dat ik het er niet over wilde praten.
Ik twijfel nu of ik niet misschien een keer het moet vertellen tegen 1 of 2 collega's. Zo ver ik ze kan peilen staan ze er niet heel negatief tegen over iig.
Dat is wel confronterend en ik kan mij voorstellen dat je even niets wist te zeggen. Maar ik denk dat het ijs nu wel gebroken is om er over te praten, zeker ook door je antwoord. Want ik denk zelf dat als je zegt "ik wil er niet over praten" dat andere mensen dat dan als een bevestiging zien, immers waarom zou je er niet over willen praten?
Lastig, maar ik denk niet dat het vervelend zal zijn of worden want je wordt toch wel gewaardeerd op je werk?
-weg-
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:11:58 #148
318754 Auti
-weg-
pi_96299138
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:53 schreef EchtGaaf het volgende:

:Y

Moooooooii

Volgens mij hoor je op de achtergrond het kerkorgel er door heen. :)
Het geluid in het filmpje trek ik niet.. Maar dit is wel heel erg mooi kerkorgel
http://www.dumpert.nl/med(...)s_marching_home.html

Ik vind het geluid van een kerkorgel erg mooi en krachtig.
-weg-
  dinsdag 3 mei 2011 @ 17:03:06 #149
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_96301285
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 14:32 schreef Auti het volgende:

Met Griet! _O_ Ik vind het heel erg dat hij "gek" is geworden ;(
Die man kan ook vreselijk mooi spreken, heel rustig en duidelijk.
Wat is er dan precies met hem gebeurd?
pi_96303022
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 14:32 schreef Auti het volgende:

[..]

Weetje waar ik vanmorgen naar zat te kijken en wat ik heel erg mis, zowel het programma als de periode? Wondere Wereld! Met Griet! _O_ Ik vind het heel erg dat hij "gek" is geworden ;(
Die man kan ook vreselijk mooi spreken, heel rustig en duidelijk.
:D


_O_

Maaruh, gaat het nu niet goed met die man? :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')