abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juli 2011 @ 17:40:19 #201
296595 foodlover
live and learn
pi_99548561
Wij gaan 24 augustus!
Mede omdat vluchten binnen azië belachelijk voordelig zijn zijn dit onze ideeën:

We hebben een vlucht vanuit Frankfurt geboekt, heeft te maken met vluchtprijs enerzijds en dat we na de vakantie in de buurt van Frankfurt moeten zijn. kosten vlucht p.p. 550,-

Kosten losse vluchten zoals hieronder in totaal ca. 270,- euro p.p.

24/08 Vertrek vanuit Frankfurt via Abu Dhabi naar Bangkok
25/08 Aankomst Bangkok in de ochtend - Floating Market en waar we langskomen...
26/08 Bangkok en 's avonds Nachttrein naar Chiang Mai
27/08 Chiang Mai
28/08 Chiang Mai
29/08 Vliegen vanuit Chiang Mai naar Kuala Lumpur Maleisïe, aankomst in de middag.
30/08 Kuala Lumpur
31/08 Kuala Lumpur
01/09 Vertrek uit Kuala Lumpur, vlucht naar Bali, Denpasar, aankomst in avond
02/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
03/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
04/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
05/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
06/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
07/09 Vertrek uit Bali, Vlucht Denpasar-Bangkok, nacht in Bangkok
08/09 Vertrek uit Bangkok naar Frankfurt
  zaterdag 16 juli 2011 @ 17:51:27 #202
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99549011
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 17:40 schreef foodlover het volgende:
Wij gaan 24 augustus!
Mede omdat vluchten binnen azië belachelijk voordelig zijn zijn dit onze ideeën:

We hebben een vlucht vanuit Frankfurt geboekt, heeft te maken met vluchtprijs enerzijds en dat we na de vakantie in de buurt van Frankfurt moeten zijn. kosten vlucht p.p. 550,-

Kosten losse vluchten zoals hieronder in totaal ca. 270,- euro p.p.

24/08 Vertrek vanuit Frankfurt via Abu Dhabi naar Bangkok
25/08 Aankomst Bangkok in de ochtend - Floating Market en waar we langskomen...
26/08 Bangkok en 's avonds Nachttrein naar Chiang Mai
27/08 Chiang Mai
28/08 Chiang Mai
29/08 Vliegen vanuit Chiang Mai naar Kuala Lumpur Maleisïe, aankomst in de middag.
30/08 Kuala Lumpur
31/08 Kuala Lumpur
01/09 Vertrek uit Kuala Lumpur, vlucht naar Bali, Denpasar, aankomst in avond
02/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
03/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
04/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
05/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
06/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
07/09 Vertrek uit Bali, Vlucht Denpasar-Bangkok, nacht in Bangkok
08/09 Vertrek uit Bangkok naar Frankfurt
Nu hou ik ook van vliegen, en vind ik het niet erg om wat rond te vliegen in Azie, maar ik begrijp niet helemaal waarom je ook nog naar Kuala Lumpur vliegt, vanaf Bangkok gaat er ook nog een vlucht naar Bali, Kuala Lumpur er tussenstoppen, compleet ander land, grote stad, is mij niet helemaal duidelijk, daar kan je nooit optimaal van genieten.

Aan de andere kant is het wel haalbaar, al zou ik misschien niet kiezen voor de nachttrein naar Chiang Mai maar voor een interne vlucht met Orient Thai, Nok Air of Air Asia van Bangkok naar Chiang Mai.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_99552369
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 14:22 schreef chelloboy het volgende:

[..]

Nou ja dat kan,alles mag en niets moet,
Wil jij gewoon ergens een biertje drinken of uitgaan en je zeg dat je niks wil,dan laten ze je gewoon met rust,maarja of dat verstandig is haha.
Het is eigenlijk een grote snoepwinkel voor volwassenen,en ja rond de 20 euro blijfen ze wel een nachtje bij je,je kan ook iemand voor een uurtje of 2 nemen of je hele vakantie dezelfde,ligt eraan wat je zelf wil.
1 ding moet je zeker doen,je verstand op nul zetten en niet denken zoals hier,en gewoon genieten van alles wat je meemaak,nogmaals alles kan daar en niets moet.
Niet iedereen vindt leuk wat zich daar afspeelt,maarja het is er nu eenmaal en wie ben ik om dat te veranderen,en je moet dit eenmaal in je leven als man hebben meegemaakt.
Wordt nu mijn 4e keer in 3 jaar tijd.
Over een een paar uurtjes naar Schiphol,kwart voor 9 gaat het vliegtuig.
Doeiii
Wie ben jij om het te veranderen? Jij bent iig één van degene die het in stand houdt.

Fijne reis.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:47:56 #204
6941 APK
Factual, I think.
pi_99553211
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Wie ben jij om het te veranderen? Jij bent iig één van degene die het in stand houdt.

Fijne reis.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 14:22 schreef chelloboy het volgende:

je moet dit eenmaal in je leven als man hebben meegemaakt.
Wordt nu mijn 4e keer in 3 jaar tijd.
>:O :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_99556190
Ik 2 weken naar Thailand met mijn vriendin. Wil voornamelijk chillen op eilanden en 2/3 dagen de natuur in.

Ik heb de volgende trip gepland.

28-Aug Aankomst, chillen
29-Aug River-Kwai trip
30-Aug River-Kwai trip (nachttrein naar het zuiden)
31-Aug Koh Samui
1-Sep Koh Samui
2-Sep Koh Pangan
3-Sep Koh Pangan
4-Sep Koa Tao
5-Sep Koa Tao
6-Sep richting Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
7-Sep Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
8-Sep Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
9-Sep Terug naar Bangkok
10-Sep Fietsen Bangkok – Avonds terugvliegen

Een paar vragen:
- Is de reis haalbaar betreft vervoer?
- Zijn de eilanden ok vanwege het regenseizoen of moeten we verder naar het zuiden (meer reistijd)?
- Welk natuurpark sluit goed aan op onze reis?
- Nog een tip voor een leuk hotel in Bangkok (in de buurt van Koh San Road, niet in)

Hopelijk kan ik nog wat tips krijgen van iemand die een soortgelijke trip heeft gemaakt.

Thnx alvast.
pi_99572859
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:01 schreef maxkranendijk het volgende:
Ik 2 weken naar Thailand met mijn vriendin. Wil voornamelijk chillen op eilanden en 2/3 dagen de natuur in.

Ik heb de volgende trip gepland.

28-Aug Aankomst, chillen
29-Aug River-Kwai trip
30-Aug River-Kwai trip (nachttrein naar het zuiden)
31-Aug Koh Samui
1-Sep Koh Samui
2-Sep Koh Pangan
3-Sep Koh Pangan
4-Sep Koa Tao
5-Sep Koa Tao
6-Sep richting Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
7-Sep Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
8-Sep Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
9-Sep Terug naar Bangkok
10-Sep Fietsen Bangkok – Avonds terugvliegen

Een paar vragen:
- Is de reis haalbaar betreft vervoer?
- Zijn de eilanden ok vanwege het regenseizoen of moeten we verder naar het zuiden (meer reistijd)?
- Welk natuurpark sluit goed aan op onze reis?
- Nog een tip voor een leuk hotel in Bangkok (in de buurt van Koh San Road, niet in)

Hopelijk kan ik nog wat tips krijgen van iemand die een soortgelijke trip heeft gemaakt.

Thnx alvast.
Antwoorden op je vragen:

Het is haalbaar maar Koh Samui, Koh Phangan en Koh Tao zijn vergelijkbaar als je wil chillen. Waarom pak je niet alleen Koh Samui? Of als je van feesten houdt Koh Phangan? Of als je graag wil duiken (erg mooi daar) Koh Tao? Kan je lekker rustig aan doen. Of pak anders 1 van die 3 en neem er Koh PhiPhi bij?

Ook zonde dat je niet een dag extra voor Bangkok uittrekt. Erg leuke stad waar veel te doen is, Met name inderdaad in Kaosan Road en omgeving. Het stikt er van de hotels. Kijk anders even op latestays.com of booking.com oid voor een leuke accommodatie die aan je wensen voldoet. Slim om die vooraf te boeken zodat je bij aankomst gewoon dat hotel tegen de taxi kunt zeggen.

Maak je verder geen zorgen over het regenseizoen. Het is daar 30 graden en de regen die af en toe met bakken uit de hemel valt is dus ook zo'n temperatuur. De buien zijn meestal 1 of 2 keer per dag een half uurtje. De rest van de dag is het prachtig zonnig weer (normaalgesproken).

Een natuurpark dat in de buurt van de golf zit weet ik zo even niet. Khao Sok wijkt zeker teveel af van de route? Wel lastig als je daarna weer naar Bangkok moet met het vervoer e.d. Misschien heeft iemand anders hier een tip voor?

Fijne reis alvast.
pi_99579685
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2011 11:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Antwoorden op je vragen:

Het is haalbaar maar Koh Samui, Koh Phangan en Koh Tao zijn vergelijkbaar als je wil chillen. Waarom pak je niet alleen Koh Samui? Of als je van feesten houdt Koh Phangan? Of als je graag wil duiken (erg mooi daar) Koh Tao? Kan je lekker rustig aan doen. Of pak anders 1 van die 3 en neem er Koh PhiPhi bij?

Ook zonde dat je niet een dag extra voor Bangkok uittrekt. Erg leuke stad waar veel te doen is, Met name inderdaad in Kaosan Road en omgeving. Het stikt er van de hotels. Kijk anders even op latestays.com of booking.com oid voor een leuke accommodatie die aan je wensen voldoet. Slim om die vooraf te boeken zodat je bij aankomst gewoon dat hotel tegen de taxi kunt zeggen.

Maak je verder geen zorgen over het regenseizoen. Het is daar 30 graden en de regen die af en toe met bakken uit de hemel valt is dus ook zo'n temperatuur. De buien zijn meestal 1 of 2 keer per dag een half uurtje. De rest van de dag is het prachtig zonnig weer (normaalgesproken).

Een natuurpark dat in de buurt van de golf zit weet ik zo even niet. Khao Sok wijkt zeker teveel af van de route? Wel lastig als je daarna weer naar Bangkok moet met het vervoer e.d. Misschien heeft iemand anders hier een tip voor?

Fijne reis alvast.
Thnx voor de info. Ik ben in 2007 al in Thailand geweest (1 maand), dus heb al wat ervaring. Bangkok doe ik wat korter omdat ik daar al lang ben geweest en waarschijnlijk nog wel vaker terug kom.

Waarschijnlijk zullen we dan 1 of 2 eilanden doen. We willen voornamelijk snorkelen en soms een beach party ofzo meepakken. Ik dat denk dat Koh Samui en Koh Pangan dan het handigst zijn.

Ik wilde vooral weten hoelang het duurt om van Koh Pangan bijvoorbeeld naar Khao Sok te komen en of ik dat 'gewoon' 1 dag van te voren kan regelen (ook terug naar Bangkok). Dan kan ik beter inschatten of de reis te halen is op deze manier.

Booking.com gebruik ik zelf ook, dus dat komt wel goed voor Bangkok. De rest regel ik gewoon per dag of heeft iemand nog aanraders voor Koh Samui / Koh Pangan?
  zondag 17 juli 2011 @ 15:52:23 #208
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_99580557
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:59 schreef YebCar het volgende:

alleen de bovenste is thai ?? nua ki mao volgens mij
de onderste lijkt me meer chinese bamisoep
Het vleesgerecht is de welbekende Nua Pad Krapau en het ander is beter bekend als Tom Choed Woon Sen
Ka (kip gehakt met dunne mie)
  zondag 17 juli 2011 @ 16:01:28 #209
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_99580847
Hoe heet dat gerecht met die hele brede noedel linten met oa gerulde ei, groenten en kip. Mr. Yim (en het tentje ernaast) in BKK maakte die echt goddelijk. Ik zou er heel veel voor geven als ik die nú kan eten!

Gevonden! Pad See Ew :9

Gelukkig een behoorlijk bekend gerecht, kon ik praktisch overal bestellen en niet te pittig voor mijn helaas wat zeikerige maag.

Gejat van Flickr :@ van deze mevrouw

[ Bericht 12% gewijzigd door jack4ya op 17-07-2011 16:15:23 ]
  zondag 17 juli 2011 @ 23:37:01 #210
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_99599745
Oef jack4ya, dat ziet er heerlijk uit.

Is het normaal om 24000 baht te betalen voor een redelijk nette resort (19 dagen).

http://www.hotelthailand.com/bangkok/riderresort/

En ik maar denken dat Thailand zo goedkoop was.
Die meid bezorgt me de in plaats van betaalbare slaapplaatsen, dure verblijven.

Kan toch veel goedkoper, enige wat ik wil is, dicht bij vliegveld.
pi_99600889
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:37 schreef wolferl het volgende:
Oef jack4ya, dat ziet er heerlijk uit.

Is het normaal om 24000 baht te betalen voor een redelijk nette resort (19 dagen).

http://www.hotelthailand.com/bangkok/riderresort/

En ik maar denken dat Thailand zo goedkoop was.
Die meid bezorgt me de in plaats van betaalbare slaapplaatsen, dure verblijven.

Kan toch veel goedkoper, enige wat ik wil is, dicht bij vliegveld.
je verblijft er 19 dagen en je wilt dichtbij het vliegveld zitten :?
trouwens...dit kan je niet eens echt een resort noemen.

Ga eens wat verder ...bv Hua Hin en boek een " echte " resort
1100 per nacht is niet echt duur trouwens....l,maar vast wel iets beters te vinden
  zondag 17 juli 2011 @ 23:57:26 #212
6941 APK
Factual, I think.
pi_99600959
Waarom moet je dicht bij het vliegveld? :D
Volgens mij ben je lekker aan het trollen :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 18 juli 2011 @ 00:04:55 #213
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_99601345
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:57 schreef APK het volgende:
Waarom moet je dicht bij het vliegveld? :D
Volgens mij ben je lekker aan het trollen :+
Nou dichtbij is misschien wat enthousiast.
Maar ok, 1200 baht is niet slecht?

Alles zit er wel bij, alleen diner niet.
Maar goed, dineren kan je volgens mij zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. LOL
  maandag 18 juli 2011 @ 11:01:56 #214
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99612029
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 00:04 schreef wolferl het volgende:

[..]

Nou dichtbij is misschien wat enthousiast.
Maar ok, 1200 baht is niet slecht?

Alles zit er wel bij, alleen diner niet.
Maar goed, dineren kan je volgens mij zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. LOL
Men, dat is toch veel te duur voor een hotel in de buurt van Srinakarintara Rd. Neem dat echt maar van mij aan. Daarbij komt dat er in die buurt echt helemaal niets te beleven valt en je je als eerste keer toerist in BKK waarschijnlijk scheel gaat betalen aan taxi's want die taxidrivers willen je daar vanuit het centrum wel naar toe brengen, maar niet op de meter die iets van 120Bt zou aangeven. Nee die zeggen allemaal, too far for meter, 300Bt good price for you sir.

Wil je echter wel in die buurt zitten en midden in het leven van de locals met toch een behoorlijke hotelkamer voor 600 tot 800 Bt all-in inclusief ontbijt, kijk dan eens naar wat hotels tussen Lad Phrao en Ramkhamhaeng Rd. Voordeel is dan dat je voor 18Bt enkele reis met de ferry door de Klongs zo in het centrum bent. En voor 2 x 18Bt Sta je op Democracy monument als je ooit naar het toeristen mekka van Kao San Rd wilt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_99655368
heb 2 korte vraagjes, hoe zouden jullie van chian mai naar phuket reizen? per trein of per vliegtuig?

en ik neem mijn iphone mee, moet ik 3g daar uitzetten om geen hoge kosten te krijgen?
pi_99655692
Je hele dataverbinding uitzetten, niet alleen 3g :)

Chiang Mai - Phuket kan goed met het vliegtuig, heb het zelf ook gedaan. Ik had een vlucht rond 13.00, 15.00 in Phuket. 3500 bath pp met Air Asia
Per trein ben je zeker 24 uur onderweg (als het niet langer is), daar moet je maar net zin in hebben he ;)
pi_99658517
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:49 schreef boskameel het volgende:
heb 2 korte vraagjes, hoe zouden jullie van chian mai naar phuket reizen? per trein of per vliegtuig?

en ik neem mijn iphone mee, moet ik 3g daar uitzetten om geen hoge kosten te krijgen?
Dataroaming uitzetten in menu, standaard staat die zelfs al uit.
pi_99658590
quote:
heb 2 korte vraagjes, hoe zouden jullie van chian mai naar phuket reizen?
Vliegtuig
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:13:59 #219
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99659810
quote:
bus
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_99671044
heb echt zo'n zin om weer eens naar Thailand te gaan, helaas gaat dat dit
jaar niet lukken, maar volgend jaar zekerste weten!!

Waar/hoe kun je trouwens goedkoop bellen naar Thailand, die
0900 nummers doen het dan weer wel en dan weer niet.....
En skype is helaas geen optie :( iemand misschien ervaring met www.belkaart.nl ??
Moet echt weer wat familieleden spreken/horen :P :D
pi_99671115
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:45 schreef Thongkamma het volgende:

En skype is helaas geen optie :( iemand misschien ervaring met www.belkaart.nl ??
Lebara :)
Gebruiken wij voor naar Indonesie ;)
We fear that which we cannot see
pi_99671251
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:45 schreef Thongkamma het volgende:

09001999 = 3c per minuut afaik
pi_99697130
Dit is me 3e dag in Pattaya,zit nu in een internet cafe net naast me hotel is Soi7.
Erg warm en benauwd hier,maar wel weer gezellig,niet zo druk want het is laagseizoen.
Wel veel Arabische mensen,maargoed daar heb niks mee te maken.
Ben 2 keer Walking street geweest en 1 avond gewoon Paddy,s bar waar ik vaak zit.
Zo weer baantjes zwemmen in me hotel,want al dat bier is niet echt goed natuurlijk.
En zo erg als wat de meesten mensen denken,is het echt niet hoor.
Gogo bars en Massage,s horen nu eenmaal bij Thailand,je ziet ook steeds meer gezinnen met kinderen hier vakantie vieren.
Groetjes uit warm en gezellig Thailand,3 aug pas weer naar huis haha.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:53:44 #224
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_99699346
40 toeristen gewond in trein ongeluk auw, iets met een vrachtwagen die op de rails stond ofzo.. staat ook een filmpje bij, valt mee zo te zien.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_99746977
wat vinden jullie hiervan dan :P

BANGKOK - Bijna twee op de drie inwoners van Thailand tolereren corrupte regeringen zolang ze zelf meeprofiteren. Vooral jongeren hebben geen moeite met een corrupte overheid, blijkt uit een peiling die de krant Bangkok Post donderdag publiceerde. De mensen stellen hun eigenbelang boven dat van het land, concludeerde de directeur van het onderzoeksbureau. Van de 2559 ondervraagden stelde 64,5 procent dat ze prima met corruptie kunnen leven, zolang ze er zelf voordeel van hebben.

was eigenlijk wel te verwachten :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')