abonnement Unibet Coolblue
pi_97577613
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:16 schreef San_Andreas het volgende:
klinkt als een 9 to 5 job, dat Real Estate investment banking :)
Ligt aan de bank, zoals elke afdeling per bank weer anders is. Bij ons was real estate investment banking ook gewoon dezelfde lange uren aan het draaien...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97594613
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ligt aan de bank, zoals elke afdeling per bank weer anders is. Bij ons was real estate investment banking ook gewoon dezelfde lange uren aan het draaien...
Hmm dat geloof ik meteen. Ik heb natuurlijk ook alleen maar in de rustige zomermaanden gewerkt. Toen was het weliswaar relatief relaxed bij real estate, maar dat wil zeker niet zeggen 9 tot 5. :)
pi_97606858
Zit je vanaf 12 in hyde park te genieten van pils en de zon met je studie genoten dat de universiteit vanaf nu echt volledig is afgelopen krijg je opeens telefoon. Blijkt het een telefoon interview te zijn voor een job die ik echt wel heel graag zou willen hebben. Ik kan me nog iets herinneren van 'was het nu een convenient time om te bellen'.. waarop ik zei van nee en vroeg wanneer ze me terug kon bellen. Ze zei dat ze maandag zou terugbellen maar ik gaf zo'n wazige indruk dat ik het idee heb dat ik geen telefoontje hoef terug te verwachten :(. Heb echt het gevoel dit zo verkloot te hebben. Uiteraard ga ik maandag terug bellen als zij me niet belt maar dit voelde echt als een one in a life time chance. Continu voor deze baan gesolliciteerd, tig maal rejected. 2 dagen geleden mijn CV opgestuurd voor de zoveelste keer voor deze graduate scheme en poef, telefoon interview! Dom dom dom dom!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_97607038
quote:
8s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Zit je vanaf 12 in hyde park te genieten van pils en de zon met je studie genoten dat de universiteit vanaf nu echt volledig is afgelopen krijg je opeens telefoon. Blijkt het een telefoon interview te zijn voor een job die ik echt wel heel graag zou willen hebben. Ik kan me nog iets herinneren van 'was het nu een convenient time om te bellen'.. waarop ik zei van nee en vroeg wanneer ze me terug kon bellen. Ze zei dat ze maandag zou terugbellen maar ik gaf zo'n wazige indruk dat ik het idee heb dat ik geen telefoontje hoef terug te verwachten :(. Heb echt het gevoel dit zo verkloot te hebben. Uiteraard ga ik maandag terug bellen als zij me niet belt maar dit voelde echt als een one in a life time chance. Continu voor deze baan gesolliciteerd, tig maal rejected. 2 dagen geleden mijn CV opgestuurd voor de zoveelste keer voor deze graduate scheme en poef, telefoon interview! Dom dom dom dom!
Weet je zeker dat het een interview was? Lijkt me bijzonder vreemd omdat zonder afspraak te doen. Neem het jezelf niet kwalijk, dat je niet op kunt nemen of druk bent is je moeilijk te verwijten...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97608345
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:28 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het een interview was? Lijkt me bijzonder vreemd omdat zonder afspraak te doen. Neem het jezelf niet kwalijk, dat je niet op kunt nemen of druk bent is je moeilijk te verwijten...
Jep. Ze belde met de vraag of ik de persoon was die onlangs had aangemeld voor een graduate scheme financial analist (wat ik 2 dagen geleden heb gedaan). Ze vroeg of ik nu de tijd had om een telefoon interview te doen. Mocht ik dat succesvol doen zou ik worden uitgenodigd om op de zaak zelf langs te komen. Dit was 1 van de grote firma's! Heb m'n mail daarna gecheckt, niks in de mail omtrent een telefoon interview!

Maar je snapt natuurlijk zelf ook wel dat ik behoorlijk pissed off ben. Ik heb de afgelopen 2 jaar vaak genoeg op deze positie gesolliciteerd. Soms rejected, soms niet eens wat terug en dan nu opeens een telefoontje. (gelukkig loopt die andere grote Amerikaanse ook nog steeds). Maar dit soort kansen krijg je nu eenmaal niet zo heel vaak.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 2 juni 2011 @ 01:08:30 #181
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_97608826
quote:
De grootste oppositiepartij CDA zegt niet met de deal te kunnen instemmen omdat een meerderheid van de gemeenteraad geen heil ziet in een extra extern advies over risico’s voor de gemeente.

Het CDA zegt zonder het onafhankelijke oordeel geen weloverwogen beslissing te kunnen nemen en kondigde een tegenstem aan.

Binnen de Eindhovense coalitie bestaat grote verdeeldheid over de lening van bijna 49 miljoen euro, die gemeente moet afsluiten om PSV te helpen. GroenLinks is tegen en de grootste coalitiepartij PvdA reageerde tot dusver verdeeld.

Failliet

Het CDA was vorige week na de presentatie nog enthousiast over het plan van het college maar kreeg vragen na bestudering van het raadsvoorstel.

De partij vraagt zich bijvoorbeeld af wat het gevolg voor de gemeente is als de rente stijgt of daalt of de grond in waarde daalt. Ook wil het CDA weten wat er gebeurt als PSV dramatisch minder seizoenkaarten verkoopt, failliet gaat of wil verhuizen naar een ander stadion.
http://www.nu.nl/sport/25(...)lp-psv-neemt-af.html

Dit is werk voor actuarissen / accountants / bankiers :? :? :?
"Ik quote graag mezelf."
  donderdag 2 juni 2011 @ 01:13:26 #182
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_97609012
@ S_E
komt wel goed denk ik
Maar je wilde toch trader worden? En dan wordt je nu M&A analist (als ik het goed begrijp).
"Ik quote graag mezelf."
pi_97609101
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jep. Ze belde met de vraag of ik de persoon was die onlangs had aangemeld voor een graduate scheme financial analist (wat ik 2 dagen geleden heb gedaan). Ze vroeg of ik nu de tijd had om een telefoon interview te doen. Mocht ik dat succesvol doen zou ik worden uitgenodigd om op de zaak zelf langs te komen. Dit was 1 van de grote firma's! Heb m'n mail daarna gecheckt, niks in de mail omtrent een telefoon interview!

Maar je snapt natuurlijk zelf ook wel dat ik behoorlijk pissed off ben. Ik heb de afgelopen 2 jaar vaak genoeg op deze positie gesolliciteerd. Soms rejected, soms niet eens wat terug en dan nu opeens een telefoontje. (gelukkig loopt die andere grote Amerikaanse ook nog steeds). Maar dit soort kansen krijg je nu eenmaal niet zo heel vaak.
Welke studie heb je gedaan als ik vragen mag ?
  donderdag 2 juni 2011 @ 01:17:33 #184
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_97609175
quote:
5s.gif Op donderdag 2 juni 2011 01:08 schreef San_Andreas het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/sport/25(...)lp-psv-neemt-af.html

Dit is werk voor actuarissen / accountants / bankiers :? :? :?
Makkelijk geld verdienen hoor. Je weet dat zo'n rapport betaat uit 1 ding, een plotje van de waarde van het project bij verschillende rentestanden en kaartverkopen, en vervolgens op basis van historische data over de std.dev van die dingen de waarschijnlijkheid daarvan een soort eindcijfer. Zal wel zo'n honderduizend euro moeten opleveren voor McKinsey die dit een net afgestudeerde junior jongen dit laat doen. Wat werkt zo'n markt in advies toch slecht als de opdrachtgevers totaaaaal geen benul hebben van de achtergrond van zo'n advies. Want als vrije-markt econoom zou ik nu zeggen: BV'tje oprichten als 2e-jaars financestudent en dan de helft van McKinsey vragen.
pi_97612261
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 01:17 schreef Conspicuous het volgende:

[..]

Makkelijk geld verdienen hoor. Je weet dat zo'n rapport betaat uit 1 ding, een plotje van de waarde van het project bij verschillende rentestanden en kaartverkopen, en vervolgens op basis van historische data over de std.dev van die dingen de waarschijnlijkheid daarvan een soort eindcijfer. Zal wel zo'n honderduizend euro moeten opleveren voor McKinsey die dit een net afgestudeerde junior jongen dit laat doen. Wat werkt zo'n markt in advies toch slecht als de opdrachtgevers totaaaaal geen benul hebben van de achtergrond van zo'n advies. Want als vrije-markt econoom zou ik nu zeggen: BV'tje oprichten als 2e-jaars financestudent en dan de helft van McKinsey vragen.
En dat weet je hoe? Heb je het rapport mogen inzien?

Nu ben ik geen fan van consultancy verder, maar jij lijkt vrij veel commentaar te hebben voor iemand die er duidelijk geen benul van heeft? Trouwens, voor de helft van McK kan je nog steeds een goed team consultants aan het werk zetten, dus laat die student maar zitten. De bedragen die je noemt betaal je voor 6-7 dagen McK trouwens, zo'n rapport is een tikkie duurder. Als er voor betaald wordt natuurlijk, dit lijkt eerder 'liefdadigheid'.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97620592
Niet dat dit een ontopic post is, maar ik heb vorige week alle voorafgaande topics gelezen en vond het heel interessant allemaal.
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:30:29 #187
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_97627249
@Drive-r, dat rapport is nog niet gemaakt dus ik ken het inderdaad niet. Soortgelijke rapporten heb ik mogen meemaken vanuit een opdrachtgever (nou ja, eerder een betrokken derde) perspectief. En een student inzetten was idd overdreven, hoewel dit rapport dan wel érg simpel leek.
pi_97627437
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:30 schreef Conspicuous het volgende:
@Drive-r, dat rapport is nog niet gemaakt dus ik ken het inderdaad niet. Soortgelijke rapporten heb ik mogen meemaken vanuit een opdrachtgever (nou ja, eerder een betrokken derde) perspectief. En een student inzetten was idd overdreven, hoewel dit rapport dan wel érg simpel leek.
Dat dacht ik vroeger ook altijd, als ik zo'n rapport langs zag komen. Je moet er wat langer mee werken om te zien dat er stiekem echt veel inzich in schuilt. De junior doet het simpele werk, de partners geven het waarde. Maar goed, wij werken continue met die lui, dus ik zit er wellicht iets dichter op...

Een simpel uitziend rapport is wellicht niet de beste basis voor zo'n overdreven stelling?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:48:38 #189
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_97627857
Het ging vooral om de overheids-facing consultancy in Nederland, en het belachelijke niveau daarin omdat ze binnen gemeenten zelfs de meest simpele dingen niet zelf meer kunnen. Zoals een project uitrekenen onder verschillende assumpties. Was dus ook geen consultancy-bash in het algemeen, sorry als je het zo gelezen hebt.

Vanuit mijn werk nu zie ik ook wel consultancy langskomen van een heel ander soort en dat is echt mannenwerk.. ;)
pi_97633825
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:48 schreef Conspicuous het volgende:
Het ging vooral om de overheids-facing consultancy in Nederland, en het belachelijke niveau daarin omdat ze binnen gemeenten zelfs de meest simpele dingen niet zelf meer kunnen. Zoals een project uitrekenen onder verschillende assumpties. Was dus ook geen consultancy-bash in het algemeen, sorry als je het zo gelezen hebt.

Vanuit mijn werk nu zie ik ook wel consultancy langskomen van een heel ander soort en dat is echt mannenwerk.. ;)
Gesnopen! Probleem blijft niet alleen dat overheden te dom zijn, maar liever een "stamp of approval" van een McKinsey krijgen. Kunnen ze later altijd zeggen dat ze het toch echt goed hebben later checken en de mislukking dus niet hun fout is...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97672628
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:07 schreef Finitio het volgende:

[..]

Bij de investment bank waar ik stage heb gelopen was ook een aparte real estate sector idd, dat was ook meteen de meest relaxte afdeling, waar mensen vrij vroeg naar huis gingen en in de weekends vrijwel niet werkten. Had ongetwijfeld ook met de crisis te maken. Als je daar zou willen werken kun je bijvoorbeeld eerst een summer internship doen en dan veel voor hun werken. Je kunt als intern zelf aangeven waar je graag aan zou willen werken en via een personal development officer en staffer komt dat altijd wel goed.
Dat zal inderdaad wel te maken hebben gehad met de crisis. Sowieso zal de 'workload' van iedere afdeling wel enigszins van periode tot periode verschillen, lijkt mij. Gaaf dat je een IB internship hebt gedaan in London! Heb je er nog een full-time offer uit kunnen slepen?
pi_97679024
Staat een stukje in magazine van EFR over een student die een internship bij GS heeft gedaan. Verwacht er echter niet te veel van, het blijft oppervlakkig.

Drive-R; Weet jij of het mogelijk is om bij BB banken/PE houses "binnen te komen" via zij ingangen? Dus via mensen die daar werken? Of is recruitment volledig gestandardiseerd? Daarmee bedoel ik dus niet "oh ik ken hem geef hem een baan", maar dat je dus direct via via in gesprek kan komen met de juiste mensen en niet het standaard protocol te doorlopen waarbij je ook door pech op de verkeerde stapel kunt belanden.

(Aangezien ik nu de shift ga maken richting het bedrijfsleven ben ik bezig met netwerken, ik heb geluk met m'n ouders/familie/vrienden waardoor ik nu een paar partners bij nederlandse kleinere consultants/PE bedrijven ken die al aangegeven hebben voor mij bvb een stage te regelen. Kreeg afgelopen week te horen dat ik via via geintroduceerd zou kunnen worden aan wat mensen die dus in Londen werken bij BB's banken, maar niet op MD niveau o.i.d.)
pi_97682056
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:12 schreef Physics het volgende:
Staat een stukje in magazine van EFR over een student die een internship bij GS heeft gedaan. Verwacht er echter niet te veel van, het blijft oppervlakkig.

Drive-R; Weet jij of het mogelijk is om bij BB banken/PE houses "binnen te komen" via zij ingangen? Dus via mensen die daar werken? Of is recruitment volledig gestandardiseerd? Daarmee bedoel ik dus niet "oh ik ken hem geef hem een baan", maar dat je dus direct via via in gesprek kan komen met de juiste mensen en niet het standaard protocol te doorlopen waarbij je ook door pech op de verkeerde stapel kunt belanden.

(Aangezien ik nu de shift ga maken richting het bedrijfsleven ben ik bezig met netwerken, ik heb geluk met m'n ouders/familie/vrienden waardoor ik nu een paar partners bij nederlandse kleinere consultants/PE bedrijven ken die al aangegeven hebben voor mij bvb een stage te regelen. Kreeg afgelopen week te horen dat ik via via geintroduceerd zou kunnen worden aan wat mensen die dus in Londen werken bij BB's banken, maar niet op MD niveau o.i.d.)
Mensen spreken helpt altijd, omdat je er zelf van leert en omdat ze je wellicht kunnen helpen met kiezen wat bij je past, etc. Verwacht echter niet een complete selectie te kunnen omzeilen bij de echte BB, dat gebeurt gewoon niet. Maar als je een goeie indruk van tevoren maakt, zal dat tijdens interviews wel helpen. Net zoals een slechte indruk niet zal helpen...

Bij PE is het allemaal kleinschaliger en zul je vast op sommige plekken via via wel binnen kunnen komen. Ik zou me dan alleen afvragen of ik op zo'n plek wil werken, dan zal het gemiddeld niveau ook lager liggen dan op een plek waar objectief naar de beste kandidaat wordt gezocht...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 4 juni 2011 @ 18:04:22 #194
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_97702981
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 00:11 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Mensen spreken helpt altijd, omdat je er zelf van leert en omdat ze je wellicht kunnen helpen met kiezen wat bij je past, etc. Verwacht echter niet een complete selectie te kunnen omzeilen bij de echte BB, dat gebeurt gewoon niet. Maar als je een goeie indruk van tevoren maakt, zal dat tijdens interviews wel helpen. Net zoals een slechte indruk niet zal helpen...

Bij PE is het allemaal kleinschaliger en zul je vast op sommige plekken via via wel binnen kunnen komen. Ik zou me dan alleen afvragen of ik op zo'n plek wil werken, dan zal het gemiddeld niveau ook lager liggen dan op een plek waar objectief naar de beste kandidaat wordt gezocht...
Is het niet zo dat je door goed netwerken de HR screen over kan slaan en dat je cv zodoende direct terecht komt bij degene die in jouw afdeling uiteindelijk zulke knopen doorhakt? Dat is wat mij ooit verteld is iig
pi_97703481
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 18:04 schreef Dandez92 het volgende:

[..]

Is het niet zo dat je door goed netwerken de HR screen over kan slaan en dat je cv zodoende direct terecht komt bij degene die in jouw afdeling uiteindelijk zulke knopen doorhakt? Dat is wat mij ooit verteld is iig
Niet bij de banken die ik goed ken, en dan heb je het over plekken als MS, GS, ML en JPM. Er is bij die banken vaak ook geen 'HR screen'. Er komt een stapel CVs bij de bankiers, die kiezen de mensen voor de interviews en doen vervolgens de interviews en beslissen. HR ondersteunt alleen, zorgt dat de juiste CVs bij de juiste afdelingen komen enzo. En ja, ze halen de grootste rotzooi eruit, maar dan heb ik het over mensen van 45 met een LOI opleiding...

Als je bijvoorbeeld een waanzinnig goeie indruk maakt tijdens een inhouse event ofzo, kan je wel zorgen dat je direct uitgenodigd wordt voor interviews, want de personen die de CVs kiezen zijn ook de personen op wie je dan indruk gemaakt hebt, logisch. Andersom haal ik uit de stapel CVs ook de CVs van personen die een waardeloze indruk maakten, die hoef ik immers niet nog een keer te interviewen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97729225
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:20 schreef Firesparks het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad wel te maken hebben gehad met de crisis. Sowieso zal de 'workload' van iedere afdeling wel enigszins van periode tot periode verschillen, lijkt mij. Gaaf dat je een IB internship hebt gedaan in London! Heb je er nog een full-time offer uit kunnen slepen?
Nee, geen offer voor mij. Ik had na een paar weken al voor mezelf besloten dat het niet voor mij was, investment banking, dus dat is mijn werkhouding niet ten goede gekomen. Als je je echter vol inzet is het goed te doen om een offer te krijgen, getuige het enorme aantal offers voor mijn mede-interns :) Het is overigens sowieso een superervaring, zo'n internship, dus ik heb geen moment spijt dat ik het gedaan heb.
  zondag 5 juni 2011 @ 11:31:05 #197
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97729597
Wat doe je nu dan Finitio?
pi_97732612
quote:
99s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:31 schreef Sokz het volgende:
Wat doe je nu dan Finitio?
Ik heb besloten om mijn studies (economie en rechten) helemaal af te maken, waardoor ik volgend jaar nog een master bedrijfsrecht doe. Wat ik daarna ga doen weet ik nog niet precies, maar ik denk vooral aan consultancy, mgmt-programma's bij multinationals en de advocatuur. Deze zomer loop ik stage bij een groot advocatenkantoor, waarvan ik hoop dat het een goede voorbereiding is op mijn master. Dit jaar was mijn master finance ook een stuk makkelijker dankzij mijn IB-ervaring, dus ik ben benieuwd of dat voor rechten ook gaat gelden.
pi_97839775
Weet iemand een site waarop seminars staan vermeld gerelateerd aan investment banking etc die je als student kunt bezoeken?
pi_97840077
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:01 schreef Walkerr het volgende:
Weet iemand een site waarop seminars staan vermeld gerelateerd aan investment banking etc die je als student kunt bezoeken?
Volgens mij moet je 90% wel via de FSA/FSR website kunnen vinden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')