Ja hoor, dat kan. Dan zou ik er alleen wel zeker van zijn dat je het AVB ook haalt, of er moet genoeg ruimte tussen zitten. En daarnaast, over het algemeen kan je tegenwoordig wel in 2-3 weken bij het CBR terecht. Nu moeten rijscholen volgens mij ook gelijk een naam opgeven bij het aanvragen van een examen, ze kunnen dus niet meer allemaal data van te voren inkopen waardoor je vaak 2 maanden moest wachten..quote:Op maandag 28 maart 2011 21:23 schreef mark_dabomb het volgende:
Net eerste les gehad (solo), lachen zeg! langzame slalom, snelle slalom en remproef onder de knie. Ook stapvoet rijden en parkeren met de motor. Schiet al mooi op dus gelijk AVB aangevraagd, 2 mei ben ik om 9;15 aan de beurt! Volgens mijn instructeur daarvoor nog 6 lesjes ongeveer nodig dus we gaan eind april vast oefenen voor AVD.
Kan je AVD ook al aanvragen als je nog geen AVB hebt?
Als je je autorijbewijs al hebt, heb je ook al een beetje inzicht in het verkeer. Dat hoef je dus niet meer te leren. Ik heb nu 10 lessen gehad, binnenkort m'n theorie weer doen en als ik die haal ga het laatste examen aanvragen. Ik hoop op ong. 17 ŕ 18 lessen uit te komenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:20 schreef The6thgate het volgende:
Denk dat ik deze week eens de rijschool ga bellen voor een proefles. Nu zit het ineens in m'n hoofd
Hoeveel lessen heb je eigenlijk gemiddeld nodig voor je het papiertje hebt? Voor de auto ben ik 31 lessen a 1uur per les bezig geweest, maar weet nog goed dat ik het na 10 a 15 lessen echt zat was omdat het alleen maar herhaling werd.
Denk dat ik het meeste werk ga hebben aan kijktechniek. Op de fiets kijk ik vaak 1 meter voor m'n wiel als ik een bochtje niet haal En veel uit de ooghoeken dus dat gaat afleren worden.
Dat vind ik dus niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:18 schreef rene90 het volgende:
motor theorie is nog best flink anders dan de auto, dus zeker even een aantal proefexamens doen.
er zijn toch wel bepaalde vragen die je niet krijgt bij de auto, over positie op de motor, parkeren, wegverkanting, hoeveel kw de motor moet zijn, inhalen (file), plek op de weg, spoorvorming. De regels qua voorrang en snelheden zijn natuurlijk hetzelfde.quote:
Dat is dan ook het enige verschil.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:25 schreef rene90 het volgende:
[..]
er zijn toch wel bepaalde vragen die je niet krijgt bij de auto, over positie op de motor, parkeren, wegverkanting, hoeveel kw de motor moet zijn, inhalen (file), plek op de weg, spoorvorming. De regels qua voorrang en snelheden zijn natuurlijk hetzelfde.
Een paar vrienden van me vroegen al of ik donor was. Toevallig was ik dat al welquote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:22 schreef The6thgate het volgende:
Godsamme, eerste de beste waar je tegen begint over de motor hangt gelijk een verhaal op van iemand die is overleden bij een motorongeluk Ik hou m'n mond wel voortaan.
Dat heb ik ook al een paar keer gehad. M'n moeder begint elke keer erover hoe gevaarlijk het wel niet is als ik zeg dat ik weer een les hebquote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:22 schreef The6thgate het volgende:
Godsamme, eerste de beste waar je tegen begint over de motor hangt gelijk een verhaal op van iemand die is overleden bij een motorongeluk Ik hou m'n mond wel voortaan.
Dat is ook zo, de langzame slalom is de moeilijkste oefening. Maar na een paar keer oefenen komen de pionnen er wel ongeschonden vanafquote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:04 schreef knack het volgende:
Ik ga binnenkort even het theorieboek halen bij de bieb. Wordt gewoon weer ouderwets stampen Dan moet het wel te doen zijn...
Wat betreft de ABV ....het lastigst lijken mij die langzame avb oefeningen. Tijdens die intest hebben we ook een oefening gedaan om stapvoets te rijden. Je merkt dan echt wel dat je al snel te hard gaat. Harder rijden is makkelijker dan langzaam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |