abonnement Unibet Coolblue
pi_94749995
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:23 schreef mark_dabomb het volgende:
Net eerste les gehad (solo), lachen zeg! langzame slalom, snelle slalom en remproef onder de knie. Ook stapvoet rijden en parkeren met de motor. Schiet al mooi op dus gelijk AVB aangevraagd, 2 mei ben ik om 9;15 aan de beurt! Volgens mijn instructeur daarvoor nog 6 lesjes ongeveer nodig dus we gaan eind april vast oefenen voor AVD.

Kan je AVD ook al aanvragen als je nog geen AVB hebt?
Ja hoor, dat kan. Dan zou ik er alleen wel zeker van zijn dat je het AVB ook haalt, of er moet genoeg ruimte tussen zitten. En daarnaast, over het algemeen kan je tegenwoordig wel in 2-3 weken bij het CBR terecht. Nu moeten rijscholen volgens mij ook gelijk een naam opgeven bij het aanvragen van een examen, ze kunnen dus niet meer allemaal data van te voren inkopen waardoor je vaak 2 maanden moest wachten..
pi_94750011
Je examen kun je daarnaast ook niet meer annuleren dan, omdat ze dus op naam staan :Y, zoals Tankiej al zegt.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 08:28:18 #178
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_94750022
Gefeliciteerd ArnosL, Crutch, beantsje en densmee! *O*
pi_94750075
Leuk topic, zie het net pas! Zit ook helemaal verscholen onder in het forum!

Donderdag 7 april heb ik AVD.

Eindelijk, een jaar na het beginnen, hoop ik dat papiertje te halen. Ik baal er wel van dat het niet sneller is gegaan mja wat wil je als je 1x in de 2,3 weken kan lessen :'(

Sinds zaterdag staat er een gloednieuwe Street Triple in de achtertuin. Kan niet wachten om er op te springen!!
pi_94750785
Gloednieuwe Street Triple :o!
Pics! :9~

Waar heb je les?
pi_94754198
Net les gehad, wel prettig les gekregen. Gelijk op situaties terug kijken door even ergens stil te staan. Aan het eind ging he wel beter en in het begin was het wat warm draaien, vooral de plek op de weg, en de cyclus van kijken moet ik aan werken.
Als ik gekeken heb, ook zeker zijn dat er niks zit en niet dus nog een keer gaan kijken. Nog 4 lessen te gaan.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_94754342
Denk dat ik deze week eens de rijschool ga bellen voor een proefles. Nu zit het ineens in m'n hoofd :D
Hoeveel lessen heb je eigenlijk gemiddeld nodig voor je het papiertje hebt? Voor de auto ben ik 31 lessen a 1uur per les bezig geweest, maar weet nog goed dat ik het na 10 a 15 lessen echt zat was omdat het alleen maar herhaling werd.
Denk dat ik het meeste werk ga hebben aan kijktechniek. Op de fiets kijk ik vaak 1 meter voor m'n wiel als ik een bochtje niet haal :+ En veel uit de ooghoeken dus dat gaat afleren worden.
Too much is never enough!
pi_94754630
denk dat je rond de 20 lessen het wel moet kunnen halen, ik had zelf 8 lessen voor avb en nu 8 voor avd. Maar qua kijken moet je dus wel veel leren als ik het zo hoor, dus tja.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_94754668
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 11:20 schreef The6thgate het volgende:
Denk dat ik deze week eens de rijschool ga bellen voor een proefles. Nu zit het ineens in m'n hoofd :D
Hoeveel lessen heb je eigenlijk gemiddeld nodig voor je het papiertje hebt? Voor de auto ben ik 31 lessen a 1uur per les bezig geweest, maar weet nog goed dat ik het na 10 a 15 lessen echt zat was omdat het alleen maar herhaling werd.
Denk dat ik het meeste werk ga hebben aan kijktechniek. Op de fiets kijk ik vaak 1 meter voor m'n wiel als ik een bochtje niet haal :+ En veel uit de ooghoeken dus dat gaat afleren worden.
Als je je autorijbewijs al hebt, heb je ook al een beetje inzicht in het verkeer. Dat hoef je dus niet meer te leren. Ik heb nu 10 lessen gehad, binnenkort m'n theorie weer doen en als ik die haal ga het laatste examen aanvragen. Ik hoop op ong. 17 ŕ 18 lessen uit te komen :)

Zaterdag word het trouwens 22 graden en mijn rijles is verzet van 13.00 naar 08.00. Dan is het dus nog gewoon koud }:|
pi_94754683
De meeste lessen heb je waarschijnlijk nodig voor je AVB (lees; Bijzonder verrichtingen) :Y.
Zeker als je je autorijbewijs al hebt.

Maar ik zou ook zeggen; 20 :Y.
pi_94757109
Leuk topic! Ik lees al een tijdje mee, maar nu dan eindelijk ook voor het eerst gelest. Was een intest om eens te kijken wat ik allemaal kon. Ik had nog totaal geen ervaring met een motor/ schakelbrommer (wel al 8 jaar mijn autorijbewijs). Maar het ging vrij aardig! :)

Eerst samen even alle knopjes en hendels op de motor ontdekt. Toen achterop naar een oefenterrein. Daar dus voor het eerst op de motor. Super cool! :) We begonnen met leren gebruiken van de koppeling, daarna schakelen, wat bochten werk en daarna dus een paar rondje rijden op het terrein. Vooral op de rechten stukken in zijn 3 flink wat gas... en gaan. :)

Daarna gelijk mijn avb examen geregeld. Ik ga zo'n driedaagse cursus volgen + 2 extra lessen. Net voor Pasen mijn eerste les. Na Pasen mijn tweede les. En dan 29 april begint die driedaagse cursus. Eerste dag een ochtend les. De tweede dag is op 2 mei. Deze is helemaal vol geplant en dan het examen op 3 mei!!! Dan heb ik hopelijk mijn AVB op zak en kunnen we eens rustig kijken hoe ik het AVD ga inplannen. Oh ja tussendoor natuurlijk ook nog eens dat theorie-examen doen... beetje onzinnig vind ik dat wel. Is dat theorie-examen nog echt zo verschillend als het auto theorie-examen? Of is het meer geldklopperij?

Voor de gene die geslaagd zijn... hebben jullie nu ook al meteen een motor gekocht?
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:43:27 #187
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_94757224
Mwah, er zijn een paar dingetjes waar je extra op moet letten bij het motorrijden, maar verder is het exact hetzelfde.
Je moeder is een hamster
pi_94757519
Wel een beetje spierpijn nu na mijn eerste les gisteren haha! Ik ben al flink aan het speuren naar een motor! Dan staat ie maar een maandje stil (of een rondje op de parkeerplaats), heb ik in ieder geval gelijk een motor als ik straks geslaagd ben....
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_94758583
motor theorie is nog best flink anders dan de auto, dus zeker even een aantal proefexamens doen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:21:24 #190
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_94758715
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:18 schreef rene90 het volgende:
motor theorie is nog best flink anders dan de auto, dus zeker even een aantal proefexamens doen.
Dat vind ik dus niet.
Je moeder is een hamster
pi_94758884
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 13:21 schreef Crutch het volgende:

[..]

Dat vind ik dus niet.
er zijn toch wel bepaalde vragen die je niet krijgt bij de auto, over positie op de motor, parkeren, wegverkanting, hoeveel kw de motor moet zijn, inhalen (file), plek op de weg, spoorvorming. De regels qua voorrang en snelheden zijn natuurlijk hetzelfde.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:35:04 #192
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_94759262
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:25 schreef rene90 het volgende:

[..]

er zijn toch wel bepaalde vragen die je niet krijgt bij de auto, over positie op de motor, parkeren, wegverkanting, hoeveel kw de motor moet zijn, inhalen (file), plek op de weg, spoorvorming. De regels qua voorrang en snelheden zijn natuurlijk hetzelfde.
Dat is dan ook het enige verschil.
Voor de rest exact hetzelfde.
Je moeder is een hamster
pi_94759802
maar daar heb je zo 10-15 vragen over. Dus wel van belang het te kennen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_94759956
Ik denk inderdaad dat ongeveer 20% anders zal zijn, dus zo'n 10 vragen tijdens je examen :)
pi_94760575
En zo'n herhaling van de theorie vind ik ook niet echt erg.
pi_94760965
Godsamme, eerste de beste waar je tegen begint over de motor hangt gelijk een verhaal op van iemand die is overleden bij een motorongeluk :') Ik hou m'n mond wel voortaan.
Too much is never enough!
pi_94761191
Komt me bekend voor.. volgens mij denkt iedereen dat een motor afslaat zodra die onder de 140km/u komt..
pi_94762582
Ik ga binnenkort even het theorieboek halen bij de bieb. Wordt gewoon weer ouderwets stampen :) Dan moet het wel te doen zijn...

Wat betreft de ABV ....het lastigst lijken mij die langzame avb oefeningen. Tijdens die intest hebben we ook een oefening gedaan om stapvoets te rijden. Je merkt dan echt wel dat je al snel te hard gaat. Harder rijden is makkelijker dan langzaam.
pi_94762688
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:22 schreef The6thgate het volgende:
Godsamme, eerste de beste waar je tegen begint over de motor hangt gelijk een verhaal op van iemand die is overleden bij een motorongeluk :') Ik hou m'n mond wel voortaan.
Een paar vrienden van me vroegen al of ik donor was. Toevallig was ik dat al wel :')
pi_94765890
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:22 schreef The6thgate het volgende:
Godsamme, eerste de beste waar je tegen begint over de motor hangt gelijk een verhaal op van iemand die is overleden bij een motorongeluk :') Ik hou m'n mond wel voortaan.
Dat heb ik ook al een paar keer gehad. M'n moeder begint elke keer erover hoe gevaarlijk het wel niet is als ik zeg dat ik weer een les heb :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 15:04 schreef knack het volgende:
Ik ga binnenkort even het theorieboek halen bij de bieb. Wordt gewoon weer ouderwets stampen :) Dan moet het wel te doen zijn...

Wat betreft de ABV ....het lastigst lijken mij die langzame avb oefeningen. Tijdens die intest hebben we ook een oefening gedaan om stapvoets te rijden. Je merkt dan echt wel dat je al snel te hard gaat. Harder rijden is makkelijker dan langzaam.
Dat is ook zo, de langzame slalom is de moeilijkste oefening. Maar na een paar keer oefenen komen de pionnen er wel ongeschonden vanaf :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')