abonnement Unibet Coolblue
pi_111203668
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik ben het grondig met hem oneens.

-knip-

Ik kan er een stuk korter over zijn: ik heb van dit soort praktijken - zowel het gebrek aan het theoretisch kader en de relevantie voor het heden als de onwaarheden die zouden worden verkondigd - nooit iets gemerkt op de RU. Het onderwijsaanbod verschraalt weliswaar, maar er is de afgelopen jaren veel meer aandacht gekomen voor de relevantie van de oudheid voor het heden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2012 14:47:00 ]
  zondag 6 mei 2012 @ 15:49:57 #77
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111206597
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Acapulco _O- dan moest hij nog een flink stuk lopen om Mayas tegen te komen naderhand :')

Maar ze bedoelen Francisco de Montejo neem ik aan die landde in Cozumel zijn schepen verbrandde maar de Mayas niet wist te onderwerpen (dacht dat zijn zoon dat pas deed)
En een flink stuk varen vanuit Havana om uberhaupt in Acapulco aan te komen. Cortez verbrendde wel zijn schepen, maar pas na de muiterij tegen hem. En niet zozeer om zijn troepen aan te sporen om harder te vechten, maar om te voorkomen dat de muiters in Havana versterkingen zouden gaan halen. Tenminste, voor zover mij bekend.

De geschiedenis van Mexico is echt fascinerend _O_
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_120087520
In de Vlaamse krant "De Morgen" stond vrijdag, naar aanleiding van de dood van Niemeyer, dat hij nog geboren is de kolonie Brazilië van Portugal, die met de Rode Revolutie in 1930 onafhankelijk is geworden.
Niemeyer (104) is wel oud geworden, maar nu ook weer niet zo oud! :D
pi_120089186
In de Quest stond laatst dat Caesar de eerste Romeinse Keizer was...
pi_120100905
Het ergste is mogelijk wel dat hele landen opgroeien met zulke grove fouten, je komt vaak pas achter de waarheid als je die specifiek gaat opzoeken.

Grieks egypte bijvoorbeeld, weten de meeste mensen niet eens dat dat bestaan heeft. Valt dan ook erg tegen dat ontwikkelaar Creative Assembly compleet mee ging met deze fout in hun game "Rome total war"
Hopelijk herhalen ze deze fout niet voor het vervolg.

Een ander broodje aap verhaal is dat Hannibal Barca zwart was. Lijkt me dat hij wel wat donkerder was zoals iedereen rond de middellandse zee maar hij was geen neger.

Of dat Alexander de Grote blond was.. hij wordt altijd blond afgebeeld terwijl hij donker haar had.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  zondag 9 december 2012 @ 11:33:35 #81
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_120101699
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:40 schreef Rhalius het volgende:
Grieks egypte bijvoorbeeld, weten de meeste mensen niet eens dat dat bestaan heeft. Valt dan ook erg tegen dat ontwikkelaar Creative Assembly compleet mee ging met deze fout in hun game "Rome total war"
Hopelijk herhalen ze deze fout niet voor het vervolg.
Grieks Egypte heeft dan ook nooit bestaan. Ptolemaeïsch Egypte wel, en de culturele en etnische werkelijkheid van die staat was te ingewikkeld om het simpelweg tot 'Grieks' te bombarderen.
pi_120102784
Men spreekt dan ook wel over de hellenistische wereld inplaats van specifiek grieks.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  † In Memoriam † zondag 9 december 2012 @ 12:38:50 #83
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120103114
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:27 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Men spreekt dan ook wel over de hellenistische wereld inplaats van specifiek grieks.
quote:
Hellenisme is een term gebruikt voor zowel een periode in de geschiedenis als voor een type beschaving. Het woord stamt af van 'Hellas', in het begin de naam voor een deel van Thessalië in het oude Griekenland, later voor Midden-Griekenland en nog later voor Griekenland als geheel. Men noemt 'hellenisering' dan ook wel 'vergrieksing'. Het woord Helleen betekent door het voorvoegsel ἑλ (hel) "fel licht" of "verlicht". Het is verwant aan het woord helios ("zon") en elektron (dit betekende "amber"). In de Griekse mythologie stamden de Hellenen af van Ellin (Ἕλλην), zoon van Deucalion (Δευκαλίων) en Pyrrha (Πύῤῥα).
[bewerken]Geschiedenis

De eerste die de term 'hellenisme' gebruikte was de Duitse historicus professor Johann G. Droysen (1808-1884).
Aanvankelijk bedoelde men met 'hellenisme' de beïnvloeding van een andere beschaving door de Griekse beschaving, zonder dat het de andere cultuur helemaal in zich opnam. Later duidde men er de vermenging van Griekse en oosterse en Midden-Oosterse beschaving mee aan. Het hellenisme heeft blijvende betekenis gehad voor de westerse beschaving.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hellenisme
Het is een begrip met meerdere definities met een duidelijke nadruk op de Griekse beschaving.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  maandag 10 december 2012 @ 23:56:23 #84
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_120175376
De Romein Polybius.
pi_120175404
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:44 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Encyclopedie der Misvattingen

Leiden kreeg zijn universiteit als dank voor het verzet

Hoe zit dit dan?
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
  dinsdag 11 december 2012 @ 00:14:19 #86
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_120176235
quote:
11s.gif Op maandag 10 december 2012 23:56 schreef Nibb-it het volgende:
De Romein Polybius.
Ligt eraan welke Polybius hé. Er is ook een Polybius, vriend van de keizer, die nog eens een brief van Seneca heeft mogen ontvangen.

Overigens was de meest beroemde Polybius ook soort van Romeins...
  dinsdag 11 december 2012 @ 00:19:55 #87
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_120176469
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 00:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Overigens was de meest beroemde Polybius ook soort van Romeins...
Akkoord.
pi_120180433
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 00:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ligt eraan welke Polybius hé. Er is ook een Polybius, vriend van de keizer, die nog eens een brief van Seneca heeft mogen ontvangen.

Overigens was de meest beroemde Polybius ook soort van Romeins...
Als je het over Polybius van Megalopolis ben ik dat niet met je eens. Wat zou hem soort van Romeins maken? Hij had romeinse vrienden, diende in het romeinse leger en was een cliënt van de Scipiones maar het romeinse burgerschap is hem nooit toegekend en ik betwijfel of hij het zelfs aanvaardt zou hebben.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:48:44 #89
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_120182553
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:41 schreef Kefmania het volgende:
National Geografic begint een documentaire over Nederland en de waterkeringen met: "Nederland heeft 13 provincien" *zap*
Het leuke is dat die fouten alleen opvallen als het over Nederland gaat. Bij andere documentaires wordt er blijkbaar net zo veel onzin verkondigd. Als ik al naar NGC kijk, dan doe ik dat met een enorme korrel zout.
  maandag 24 december 2012 @ 23:59:55 #90
172648 HDNHNK
Il qui vu a la nord
pi_120744284
Laatst een artikel in de Volkskrant over de Batavia in Flevoland, ging ook even over het afgebrande schip de zeven provincien.
Bleek het vlaggeschip van Willem de Ruyter te zijn. |:(
Like a rolling thunder, distant and passed
my fart flew away, after being gassed
flying up in the air, a flock of birds harassed
it dispersed in the wind, scenting unsurpassed
  dinsdag 25 december 2012 @ 00:00:48 #91
172648 HDNHNK
Il qui vu a la nord
pi_120744318
Batavia moet Batavia werf zijn exc.
Like a rolling thunder, distant and passed
my fart flew away, after being gassed
flying up in the air, a flock of birds harassed
it dispersed in the wind, scenting unsurpassed
pi_120772728
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 00:00 schreef HDNHNK het volgende:
Batavia moet Batavia werf zijn exc.
Als ik het goed lees bedoeld hij het schip.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 14 januari 2013 @ 14:25:43 #93
199339 MrSelecta
Looie Dakduvel
pi_121546156
Een paar weken geleden zag ik de directeur van het Rijksmuseum bij Buitenhof. Hij liet een plaatje zien van de beroemde scene dat George Washington in hartje winter de Delaware rivier oversteekt. Kerel bleef het hele gesprek beweren dat dit tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog plaatsvond.
I don't have a girlfriend, but I do know a woman who gets mad everytime I say this.
pi_121550565
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 14:25 schreef MrSelecta het volgende:
Een paar weken geleden zag ik de directeur van het Rijksmuseum bij Buitenhof. Hij liet een plaatje zien van de beroemde scene dat George Washington in hartje winter de Delaware rivier oversteekt. Kerel bleef het hele gesprek beweren dat dit tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog plaatsvond.
Ik was soep aan het eten toen ik dit las, en mijn lepel bleef minstens vier seconden in de lucht hangen van verbazing. Laten we hopen dat de man kort had geslapen...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2013 20:36:53 ]
  maandag 14 januari 2013 @ 20:05:27 #95
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_121561718
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:06 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik was soep aan het lezen toen ik dit las,
?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_121563531
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[ afbeelding ] ?
:+
  dinsdag 15 januari 2013 @ 00:32:10 #97
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_121576659
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:06 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik was soep aan het eten toen ik dit las, en mijn lepel bleef minstens vier seconden in de lucht hangen van verbazing. Laten we hopen dat de man kort had geslapen...
Een consequente verspreking. Slordig, maar niet onvergeeflijk.
Overigens kwam ik hier in eerste instantie kijken omdat ik bijna fysiek onpasselijk word als ik iemand hoor beweren dat men vroeger dacht dat de aarde plat was. Ik zie nu dat dit topic daar niet echt voor bedoeld is, ik zal eens opletten in de media.
Ok stelletje hokboeren
  † In Memoriam † dinsdag 15 januari 2013 @ 00:47:18 #98
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_121577171
Deze:



Moet zijn:

______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_121578608
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 00:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
Deze:

[ afbeelding ]

Moet zijn:

[ afbeelding ]
Oei heel scherp dit...
De vroegste homo sapiens was niet blank
Dat is net zoiets als Jezus met blond haar en Noord-Europese blanke huid afbeelden.
Sint Nicolaas idem dito.
pi_121578647
Ik heb er nog een:
De laatste fase van de Indonesische onafhankelijkheidsstrijd aug 45- dec 49 samenvatten in :
"de politionele acties".
Een hele klassieke is : Columbus ontdekte Amerika eerst
Een variant hierop is : Nee.. de Vikingen ontdekte Amerika eerst.
De echte ontdekkers waren natuurlijk al duizenden jaren eerder geweest .. en ze bleven daar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')