abonnement Unibet Coolblue
pi_93810625
Omdat veel mensen met mij een bril dragen is dit misschien een handig verzameltopic voor brildragers.Nuttig voor vragen en tips.

Ikzelf heb een bril sinds mijn 7e met sterke -3.0 L en -3.5 R

Ik koop hem altijd bij een kleine zelfstandige opticien in het dorp van mijn ouders. Heb ook nog een 2e sportbril van de specsavers.

Wie zijn er nog meer brildragers en waar kopen jullie ze?
pi_93898203
Ik wacht altijd op de aanbieding van Hans anders.
Bril en zonnebril op sterkte voor 150¤.
pi_93898795


maar draag hem lang niet de hele dag. alleen als ik iets op een afstand moet kijken. op school bijvoorbeeld.
pi_93899802
Mijn bril komt van Hans, ben nogal snel uitgekeken op dingen :P dus ik wissel graag.

-3,75 en -4 geloof ik.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_94068613
hoi allen, kom dit topic net tegen.
En ik ben ook een brildraagster, met sterkte tussen -5 en -7. Nu heb ik al een goede bril, maar ik wil nu een zonnebril op sterkte laten maken omdat ik het blindworden door de zon zat ben.
Maar waar zijn de monturen van iets betere kwaliteit en zijn de brillen goed kwa prijs-kwaliteit verhouding
  zondag 13 maart 2011 @ 22:12:24 #6
297136 Dreamyheadz
.....zen.....
pi_94071071
Die Ray-Ban heb ik ook:), en ben goed bedeeld (elk oog -8..). Meestal heb ik trouwens lenzen in.
Leuk topic!
pi_94073776
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:43 schreef electronique het volgende:
[ afbeelding ]

maar draag hem lang niet de hele dag. alleen als ik iets op een afstand moet kijken. op school bijvoorbeeld.
Deze heb ik ook O+ Maar ik gebruik hem alleen als ik 's avonds als ik TV kijk ofzo.
There are no good girls gone wrong, just bad girls found out.
pi_94112479
Links heb ik -1,75 en rechts heb ik - 3.25
Meestal koop ik een bril bij de opticien waar ik voor heen woonde (ben ook hun oppas geweest toen ze de kids nog klein hadden)
De zonnebril op sterkte komt van pearl af, kwaliteit is wat minder maar de prijs ook. Voor die paar keer dat ik die bril op heb vind ik het prima.
pi_94199302
oke ik heb nu heel veel gelezen over zonnebrillen op sterkte. En er is zoveel keus dat ik morgen gewoon meerdere optieken hier in het centrum ga aflopen en kijken waar ze een beetje imo leuke monturen hebben.
Maar nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met de meekleurende glazen, wat mij wel handig lijkt. Maar ik geloof het zo 1,2,3 niet, dus zou graag de ervaring van iemand willen weten ermee.
pi_94200056
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:21 schreef cafpow het volgende:
oke ik heb nu heel veel gelezen over zonnebrillen op sterkte. En er is zoveel keus dat ik morgen gewoon meerdere optieken hier in het centrum ga aflopen en kijken waar ze een beetje imo leuke monturen hebben.
Maar nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met de meekleurende glazen, wat mij wel handig lijkt. Maar ik geloof het zo 1,2,3 niet, dus zou graag de ervaring van iemand willen weten ermee.
Geen persoonlijke ervaring, maar volgens mij duurt het wel een tijdje voordat die glazen gekleurd zijn. En dan moest je aan een paar minuten denken.

Ik heb overigens +6,5 en +3,25... Maar meestal vertik ik het om mijn bril op te hebben. :')
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_94200282
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 17:36 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Geen persoonlijke ervaring, maar volgens mij duurt het wel een tijdje voordat die glazen gekleurd zijn. En dan moest je aan een paar minuten denken.

Ik heb overigens +6,5 en +3,25... Maar meestal vertik ik het om mijn bril op te hebben. :')
Precies daarom was ik aan het twijfelen. Want om iedere leer dat ik de son inga mijn bril ruim van te voren buiten te zetten lijkt mij ook niks. :/
pi_94200561
Ik heb -3,75 en -4,5. Wel ook dan wat is, weet ik alleen niet meer ;)

Ik ga altijd naar de Eye Wish Groeneveld hier op t eiland. Geweldige service hebben ze daar, waarschijnlijk ben ik over 60 jaar nog klant daar! :D
pi_94221535
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:41 schreef cafpow het volgende:

[..]

Precies daarom was ik aan het twijfelen. Want om iedere leer dat ik de son inga mijn bril ruim van te voren buiten te zetten lijkt mij ook niks. :/
"Volledig perfect werkt het anno 2010 echter niet. In de auto kan de bril onvoldoende donker worden. Het effect van donker worden van de glazen is namelijk afhankelijk van UV-straling in het zonlicht, en dat wordt door glas in zekere mate tegengehouden.

Ook reageren de glazen niet onmiddelijk, maar duurt het toch wel een halve minuut voordat de donkerte voldoende veranderd is. Maar juist het plotseling veranderen van de hoeveelheid licht is onplezierig, zoals wanneer je plotseling in of uit de zon gaat, zodat je graag wilt dat meekleuring met een seconde of 10 toch wel gebeurd is.

Het weer helder worden duurt nog langer. Pas na zo'n 6 minuten is de bril geen zonnebril meer.

Fabrikant Transitions van meekleurende glazen raadt aan, om ook een normale zonnebril (met polariserende glazen) te gebruiken naast de bril met meekleurende glazen. Dit voor in de auto en situaties waarin lang achter elkaar behoefte is aan bescherming door een zonnebril."

http://www.brillenglazen.(...)urende-brillenglazen
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_94221905
hier +0,5 en +0,5, zonder bril zie ik bar weinig, door m'n luie oog
pi_94337608
Vandaag heb ik de neusvleugeltjes laten vervangen. Waren dof en smerig aan het worden. Is een nadeel van dat soort brillen.

Maar vind brillen met neusvleugeltjes wel het prettigst zitten.
pi_94337780
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 16:48 schreef Arolsen het volgende:
Vandaag heb ik de neusvleugeltjes laten vervangen. Waren dof en smerig aan het worden. Is een nadeel van dat soort brillen.

Maar vind brillen met neusvleugeltjes wel het prettigst zitten.
Dat heb ik hier ook. Die van mij worden op den duur groen. En meestal haal ik het groenige met een tandenstoker ertussen uit maar om de zoveel tijd laat ik ze vervangen.
Vandaag ben ik naar de lokale opticieen geweest en mijn zonnebrilletje is over dik een week klaar :)
  zaterdag 19 maart 2011 @ 19:23:02 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_94343412
Ik heb ook een bril maar zet die eigenlijk vrijwel nooit op. Alleen als ik op grote afstand letters moet lezen (autorijden doe ik niet). Begon tijdens mn middelbare schooltijd al wat kippig te worden met het lezen op het bord maar heb eigenlijk pas in mn studententijd besloten dat ik er ook maar aan moest geloven. Heb toen maar een cheap model gekocht. Lelijk onmodieus ding vind ik maar voor zo af en toe boeide het niet.

Binnenkort ga ik weer wat bijstuderen s'avonds dus ik denk dat ik maar eens een nieuwe bril ga kopen. Dit keer wat minder goedkoop en wat meer modieus.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 19:24:55 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_94343488
Btw kom ik ook wel uit een brillengezin. Vader, moeder en broertje dragen ook allemaal een bril.

Al ben ik de enige die hem maar heel soms draagt.
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2011 @ 19:34:04 #19
34726 Fratz
Max
pi_94343858
Ik heb onderstaande bril. Ooit eens begonnen met -0,5 en -1 toen ik het schoolbord tijdens college niet meer goed kon zien. Zit inmiddels op zo'n -7.

There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_94343995
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 19:34 schreef Fratz het volgende:
Ik heb onderstaande bril. Ooit eens begonnen met -0,5 en -1 toen ik het schoolbord tijdens college niet meer goed kon zien. Zit inmiddels op zo'n -7.

[ afbeelding ]
hier hetzelfde, alleen bij kwamen ze er in groep 4 achter dat ik een bril nodig had. En ik startte met -1.5 en op 1 oog zit ik nu ruim 12 jaar verder op een sterkte van -7 bij een oog en -6 bij het andere oog.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 19:41:35 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_94344165
Gelukkig lijkt het bij mij al 10 jaar stabiel op 2x -1. Zou er niet aan moeten denken er de hele dag mee rond te moeten lopen of te gaan pielen met lenzen.
pi_94345249
quote:
Op zaterdag 19 maart 2011 19:41 schreef Hexagon het volgende:
Gelukkig lijkt het bij mij al 10 jaar stabiel op 2x -1. Zou er niet aan moeten denken er de hele dag mee rond te moeten lopen of te gaan pielen met lenzen.
Ach je went er wel aan. En tievallig heb ik 2 tantees die oogarts asaistentes zijn, dus over een paar jaartjes laat ik gewoon son laser operatie doen.
pi_94345511
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:06 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ach je went er wel aan. En tievallig heb ik 2 tantees die oogarts asaistentes zijn, dus over een paar jaartjes laat ik gewoon son laser operatie doen.
Assistentes nog wel! Welk verschil maakt dat?
pi_94345849
quote:
Op zaterdag 19 maart 2011 20:12 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Assistentes nog wel! Welk verschil maakt dat?
Ze wetken dus in het buitenland en daar loopt heel veel vía vía en kan ik dus een flinke korting krijgen :D

En het gaat via privé kliniek ipv de ziekenhuizen. En de klinieken hebben betere apparatuur en kwaliteit.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 20:29:32 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_94346267
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:06 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ach je went er wel aan. En tievallig heb ik 2 tantees die oogarts asaistentes zijn, dus over een paar jaartjes laat ik gewoon son laser operatie doen.
Hehe dat zou ik dan nooit durven

Btw vind ik een bril bij een vrouw juist weer een pre vaak :P
pi_94351543
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hehe dat zou ik dan nooit durven

Btw vind ik een bril bij een vrouw juist weer een pre vaak :P
hoezo zou je niet durven je ogen te laten laseren? Mij lijkt het juist super fijn, ik heb totaal geen problemen met bril dragen maar ik heb dus nooit aan lenzen kunnen wennen en was altijd super bang dat ze eruit vielen. En ik hou nogal van balsporten en ik kon echt om de dag naar de opticieen omdat de hele bril scheef was :N }:|
  zaterdag 19 maart 2011 @ 22:47:18 #27
303996 Saarbarbaar
Panic Chaos Disaster ^^
pi_94352544
Ik heb sinds m'n 10de een bril. De sterkte is van -1 naar -7.25 gegaan in die 10 jaar ;( Heb in de tussentijd zo'n 7 brillen versleten :D Heb een nieuwe gekocht begin dit jaar. Er was een speciale actie bij Eyewish en ik heb eindelijk gebruik kunnen maken van mijn zorgverzekering-vergoeding. Onderstaande bril had ik dus voor 50 euri weten te bemachtigen O+ :

Life is crap. And then you die ._.
  zondag 20 maart 2011 @ 03:02:58 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_94363121
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 22:28 schreef cafpow het volgende:

[..]

hoezo zou je niet durven je ogen te laten laseren? Mij lijkt het juist super fijn, ik heb totaal geen problemen met bril dragen maar ik heb dus nooit aan lenzen kunnen wennen en was altijd super bang dat ze eruit vielen. En ik hou nogal van balsporten en ik kon echt om de dag naar de opticieen omdat de hele bril scheef was :N }:|
Dat laseren vind ik gewoon eng. Alle verhalen die ik overer gehoord heb vind ik niet echt duiden op dat het wat voor mij is.

Dan liever gewoon een bril
pi_94369013
Hier ook een brildraagster. De 'schade' valt hier reuze mee, -0,75 en -0,5 ofzo. Beide ogen een cylinder, daardoor de bril eigenlijk altijd wel op (moeite om zelf makkelijk het beeld scherp te stellen, moeite met draaien van ogen, resultaat: hoofdpijn). Een jaartje of 1,5 geleden naast de bril ook voor contactlenzen gegaan (voor mn werk ben ik veel buiten, en tsja, regen/sneeuw en bril is niet ideaal, nog steeds geen ruitenwissers op de bril), alleen kan ik lenzen niet vlak na het uit bed komen inbrengen (kleine oogjes, dikke oogleden). Hierdoor liggen de lenzen ongebruikt in de kast en is de bril altijd op ;)

Ongeveer mijn huidige bril (merk klopt wel, kan exacte model niet vinden op internet)



Heb er een zonnebril op sterkte bij, geen idee wat het merk is, maar hij lijkt wel wat op de Nike-bril. Alleen een rood montuurtje. Nadeel hiervan vind ik dat het glas gedeelte toch wel wat te klein is, waardoor ik toch regelmatig last heb van de zon in mijn ogen.
pi_94369911
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:06 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ach je went er wel aan. En tievallig heb ik 2 tantees die oogarts asaistentes zijn, dus over een paar jaartjes laat ik gewoon son laser operatie doen.
Ja want dat is zoiets eenvoudigs :') Wacht eerst maar af of het uberhaupt kan.

Zelf heb ik in beide ogen -0.25 met een cylinder van 0.25. Draag dan ook alleen een bril in de auto en dan met name 's avonds. Heb een IC!Berlin. Prachtig merk.
Too much is never enough!
pi_94371885
Ik heb deze montuur gekozen voor mijn zonnebril met bruine kunststof glazen erin. Ik vondt het wel jammeer dat de onderkant van het glas niet omringd word door de montuur maar ik vond dit het mooiste modelletje.
Nu ruim 1 week wachten :Y

pi_94379298
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 12:25 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Ja want dat is zoiets eenvoudigs :') Wacht eerst maar af of het uberhaupt kan.

Zelf heb ik in beide ogen -0.25 met een cylinder van 0.25. Draag dan ook alleen een bril in de auto en dan met name 's avonds. Heb een IC!Berlin. Prachtig merk.
Ze hebben al gecontroleerd dat het kan, want de bedoeling was om het een tijdje terug te doen. Maar dat ging niet omdat ik ivm prive omstandigheden de vakantie moest afbreken en terug naar Nl moest :{
  zondag 20 maart 2011 @ 16:33:25 #33
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_94379842
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 03:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat laseren vind ik gewoon eng. Alle verhalen die ik overer gehoord heb vind ik niet echt duiden op dat het wat voor mij is.

Dan liever gewoon een bril
Er is niks engs aan. De operatie zelf is misschien wat griezelig, maar je wordt goed verdoofd. Ik ben nu driekwart jaar brilvrij en ik ben er nog steeds superblij mee. Had -4,5 en een cilinder aan beide ogen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 20 maart 2011 @ 17:00:23 #34
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_94380993
Ik heb sinds mijn 10e een bril en zit momenteel op -3.25 en -3.00
Verder "wil" ik al vanaf 2005 (ofzo) gaan kijken voor lenzen, maar telkens kies ik toch weer een bril, haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_94381381
Soort van parttime brillendraagster hier :P Ik heb -1.5 en -2 (ga me niet vragen welke links of rechts is, geen idee) en een cilinder. En parttime omdat ik om de één of andere reden van dichtbij absoluut niet scherp kan zien met een bril op, denk aan lezen en werken achter de laptop. Meer mensen die hier last van hebben? Ik heb 't al eens aangegeven bij de opticien (toen nog Hans Anders, wat jaartjes geleden droeg ik een bril zo weinig mogelijk), maar die kon daar verder weinig mee.

Verder denk ik ook maar op zoek naar een zonnebril op sterkte. Wat zijn ongeveer de prijzen als je gewoon voor een zonnebril gaat van de bekendere ketens in Nederland? Dus Hans Anders, Pearl, Specsavers en dergelijke.
I reject reality and substitute my own
pi_94381861
Ik heb een zonnebril op sterkte.. hoe doen jullie dat met winkelen etc.? Ik kan niets zien als ik hem afdoe en het is nogal onbeleefd om hem in een winkel op te houden.
pi_94381878
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:09 schreef CindieY het volgende:
Soort van parttime brillendraagster hier :P Ik heb -1.5 en -2 (ga me niet vragen welke links of rechts is, geen idee) en een cilinder. En parttime omdat ik om de één of andere reden van dichtbij absoluut niet scherp kan zien met een bril op, denk aan lezen en werken achter de laptop. Meer mensen die hier last van hebben? Ik heb 't al eens aangegeven bij de opticien (toen nog Hans Anders, wat jaartjes geleden droeg ik een bril zo weinig mogelijk), maar die kon daar verder weinig mee.

Verder denk ik ook maar op zoek naar een zonnebril op sterkte. Wat zijn ongeveer de prijzen als je gewoon voor een zonnebril gaat van de bekendere ketens in Nederland? Dus Hans Anders, Pearl, Specsavers en dergelijke.
Hmm..ik ben laatst wezen vragen en ze zeiden tegen mij dat ik rond de 200 eurotjes of ietsjes minder. Maar de sterkte heeft ook invloed en ik heb een hoge sterkte rond -7 (incl. cylinder) en mijn glazen zouden ook nog extra uitgedund moeten worden. trouwens in 3 jaar is een oog met 0.25 afgenomen en de andere juist toegenomen :o
Ben zelf uiteindelijk naar een lokale opticieen geweest waar ik altijd heen ga.
pi_94381915
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:21 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb een zonnebril op sterkte.. hoe doen jullie dat met winkelen etc.? Ik kan niets zien als ik hem afdoe en het is nogal onbeleefd om hem in een winkel op te houden.
tja, ik heb gewoon zoiets van ach ik moet de bril wel ophouden in dat geval omdat ik anders niks zie :) dus ik zelf zou hem ophouden en anders gewoon mijn standaard bril opzetten :)
maar goed mijn zonnebril is nog in de maak :)
  zondag 20 maart 2011 @ 18:02:35 #39
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_94383599
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:21 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb een zonnebril op sterkte.. hoe doen jullie dat met winkelen etc.? Ik kan niets zien als ik hem afdoe en het is nogal onbeleefd om hem in een winkel op te houden.
Ik had altijd een brillenkoker mee met mijn bril. In de winkel zette ik dan mijn gewone bril weer op. Wel verdomde lastig en ook 1 van de redenen dat ik wilde laseren :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_94384406
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:09 schreef CindieY het volgende:
En parttime omdat ik om de één of andere reden van dichtbij absoluut niet scherp kan zien met een bril op, denk aan lezen en werken achter de laptop. Meer mensen die hier last van hebben? Ik heb 't al eens aangegeven bij de opticien (toen nog Hans Anders, wat jaartjes geleden droeg ik een bril zo weinig mogelijk), maar die kon daar verder weinig mee.

Mogelijk is je bril te sterk
Too much is never enough!
pi_94387034
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:21 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb een zonnebril op sterkte.. hoe doen jullie dat met winkelen etc.? Ik kan niets zien als ik hem afdoe en het is nogal onbeleefd om hem in een winkel op te houden.
ik kan gelukkig wel zien zonder bril, het is wel even schakelen, maar het lukt wel. Dus tijdens winkelen gaat de zonnebril gewoon op de bovenkant van m'n hoofd, in m'n haar
pi_94387384
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:21 schreef cafpow het volgende:
oke ik heb nu heel veel gelezen over zonnebrillen op sterkte. En er is zoveel keus dat ik morgen gewoon meerdere optieken hier in het centrum ga aflopen en kijken waar ze een beetje imo leuke monturen hebben.
Maar nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met de meekleurende glazen, wat mij wel handig lijkt. Maar ik geloof het zo 1,2,3 niet, dus zou graag de ervaring van iemand willen weten ermee.
Ik heb meekleurende glazen en in 20 seconden zijn ze al redelijk op kleur zodat je niet verblind word door de zon. Binnen 2 minuten zo donker als het maar kan wanneer de zon fel genoeg is.
pi_94389508
Yay voor brillen. Ik heb -1.75 en -1.50, valt best mee dus, maar genoeg om geen drol te zien met een heftige cilinderafwijking. Ik heb momenteel 3 brillen:


Tom Ford, maar dan met Havana kleurtje. Deze is echt énorm en het kostte mij ongeveer 3 weken om van de koppijn af te komen (zo zwaar is-ie). Heb 'm sinds 4 jaar.


Ray Ban Clubmasterrrr, zwart. Sinds anderhalf jaar.


Geen idee welk merk dit is, maar hij was 15 jaar geleden ofzo van mijn moeder en ik heb er nu mijn eigen glazen in laten zetten O+ héérlijk fout.

Als ik geen zin heb in moeilijk doen, doe ik gewoon een van mijn zonnebrillen over mijn gewone bril heen op :P Heb er geen op sterkte.

Ja ik heb onwijze hipsterbrillen, maar ze staan me gewoon goed.
pi_94396419
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 18:23 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Mogelijk is je bril te sterk
Ik heb het altijd al gehad, al vanaf mijn eerste bril. Lijkt me dus niet dat al mijn brillen altijd te sterk zijn geweest, verder zie ik gewoon goed namelijk. Opvallende is dat mijn moeder hier tegenwoordig ook last van heeft, die zet haar bril ook af als ze gaat lezen.

quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:22 schreef cafpow het volgende:

[..]

Hmm..ik ben laatst wezen vragen en ze zeiden tegen mij dat ik rond de 200 eurotjes of ietsjes minder. Maar de sterkte heeft ook invloed en ik heb een hoge sterkte rond -7 (incl. cylinder) en mijn glazen zouden ook nog extra uitgedund moeten worden. trouwens in 3 jaar is een oog met 0.25 afgenomen en de andere juist toegenomen :o
Ben zelf uiteindelijk naar een lokale opticieen geweest waar ik altijd heen ga.
Mijn sterkte is wat lager, maar ik zal eens wat informeren dan. Vorige zomer liep ik vrij weinig met mijn bril rond, dat is pas sinds een tijdje dat ik em echt veel draag en toen droeg ik vrij standaard een zonnebril in verband met hooikoorts. Ik begin nu al te merken dat de zon toch vrij hinderlijk is zonder zonnebril :P
I reject reality and substitute my own
  maandag 21 maart 2011 @ 09:27:49 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_94409740
Heb maar even de daad bij het woord gevoegd. Vanmiddag een afspraak voor een nieuwe oogmeting.
pi_94411508
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 22:10 schreef CindieY het volgende:

[..]

Ik heb het altijd al gehad, al vanaf mijn eerste bril. Lijkt me dus niet dat al mijn brillen altijd te sterk zijn geweest, verder zie ik gewoon goed namelijk. Opvallende is dat mijn moeder hier tegenwoordig ook last van heeft, die zet haar bril ook af als ze gaat lezen.

Maar bij je moeder is het een leeftijdskwestie. Die zal waarschijnlijk een min-sterkte hebben en ergens tussen de 45 en 50 jaar oud zijn? Dan beginnen bij iedereen leesproblemen namelijk. Bril afzetten is dan een compensatiemiddel zodat er geen leesadditie over de bril heen hoeft. Vroeg of laat voldoet dat niet meer en zal ze echt aan de leesbril moeten :P
Maar daar ben jij nog wat jong voor dus zal het wat anders zijn ;)
Too much is never enough!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 08:53:34 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_94457776
Gemeten en nog precies hetzelfde als jaren geleden

Heb nu maar eens en wat mooier montuur uitgezocht en me goed laten adviseren. Volgende week is het ding klaar.
pi_94458565
Hier sinds 2005 een brildrager :o Een of ander ding van de Specsavers. Mijn nieuwe bril wordt wat beter :9 Waarschijnlijk met meekleurende glazen, heb van een aantal mensen in mijn omgeving goede verhalen gehoord over hoe die dingen tegenwoordig meekleuren :D

Ik heb sinds kort iets van:
L -1,75 en +1,5
R - 1,5 en +1,5

En dan nog een behoorlijke cilinder. Zonder bril zie ik bar slecht :{
pi_94460986
quote:
Op dinsdag 22 maart 2011 09:32 schreef gehotseflotst het volgende:
Hier sinds 2005 een brildrager :o Een of ander ding van de Specsavers. Mijn nieuwe bril wordt wat beter :9 Waarschijnlijk met meekleurende glazen, heb van een aantal mensen in mijn omgeving goede verhalen gehoord over hoe die dingen tegenwoordig meekleuren :D

Ik heb sinds kort iets van:
L -1,75 en +1,5
R - 1,5 en +1,5

En dan nog een behoorlijke cilinder. Zonder bril zie ik bar slecht :{
mijn opticieen zei dat ze reuze handig zijn alleen voor het autoricen niet, omdat het dan langer duurt eer ze veranderen.
pi_94461334
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 11:12 schreef cafpow het volgende:

[..]

mijn opticieen zei dat ze reuze handig zijn alleen voor het autoricen niet, omdat het dan langer duurt eer ze veranderen.
Sterker nog, met autorijden werkt het gewoon niet. Ze kleuren namelijk door UV-straling en dat gaat niet zo best door glas.
Too much is never enough!
pi_94461601
Ik begon met -0.75 en -1.25 in groep 6 doordat m'n ziekte m'n ogen verzwakte. Nu zit ik op -6 en -7. Ik draag gewoon lenzen op school enzo en een bril thuis
Somewhere between a mistress and commitment...
pi_94461749
Heb al een tijdje een nieuwe bril nodig. Moet nog even doorsparen en hopelijk kan ik dan een vinden die hierop lijkt. Mijn sterkte is links -4.25 en rechts -5.5. Hoop dat het zo blijft anders kan ik straks niet meer laseren :(


[ Bericht 26% gewijzigd door Nezhi op 22-03-2011 11:48:11 ]
pi_94464876
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 11:12 schreef cafpow het volgende:

[..]

mijn opticieen zei dat ze reuze handig zijn alleen voor het autoricen niet, omdat het dan langer duurt eer ze veranderen.
Zoals the6thgate al zei veranderen ze in de auto niet ;( Maar dat kun je oplossen met van die getinte opzetglaasjes ;) Want om nou een aparte zonnebril voor in de auto aan te schaffen... -O-
  dinsdag 22 maart 2011 @ 19:37:25 #54
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_94479066
Ik ben van plan eerdaags een nieuwe bril aan te schaffen, want ik heb deze van Hans Anders nu al een jaartje. Ik droeg vroeger nooit een bril. In het begin had ik niet zo'n grote afwijking, maar gaandeweg is dat naar ruim -7 gekropen.

Nu wil ik dus wel wat geld neertellen voor een mooie bril. Misschien dat ik er ook een zonnebril bij koop.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_94514621
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:21 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb een zonnebril op sterkte.. hoe doen jullie dat met winkelen etc.? Ik kan niets zien als ik hem afdoe en het is nogal onbeleefd om hem in een winkel op te houden.
Lenzen nemen. _O_
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:12:24 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94514782
TVP, ik moet ook weer een nieuwe. Liefst ook zonnebril op sterkte voor vakantie. Hans Anders heeft daar dus aanbiedingen voor? Zit er ook over te denken om eens bij Specsavers binnen te stappen. Overdag heb ik gewoon lenzen in maar noodgedwongen teruggestapt op een oude bril die niet sterk genoeg meer was. -2 en -4 heb ik trouwens.
Resistance is futile.
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:37:04 #57
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_94515807
Ik ging altijd bij Hans Anders, maar sinds 2 - 3 jaar naar Specsavers, omdat ze daar veel leukere modellen hebben dan bij HA :) Dit geldt zowel voor de gewone brillen als de zonnebrillen overigens.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_94515947
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:12 schreef Dreamyheadz het volgende:
Die Ray-Ban heb ik ook:), en ben goed bedeeld (elk oog -8..). Meestal heb ik trouwens lenzen in.
Leuk topic!
bijna het zelfde al wat ik heb(-8 en lenzen), behalve het montuur ;) ik heb een zwarte chanel bril

alleen dan met bloemetje aan zijkant :)
~ Bonito La Risa ~
pi_94516471
Gisteren een ray ban gekocht op sterkte.
140¤ was een aanbieding bij eye wish Groeneveld
pi_94519785
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:08 schreef Justinn het volgende:
[..]

Lenzen nemen. _O_
Geprobeerd, op een gegeven moment begonnen ze te branden en kon ik niets zien. Maakte niet uit of ik nieuwe lenzen in deed of andere vloeistof gebruikte :(
pi_94520298
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 13:18 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Zoals the6thgate al zei veranderen ze in de auto niet ;( Maar dat kun je oplossen met van die getinte opzetglaasjes ;) Want om nou een aparte zonnebril voor in de auto aan te schaffen... -O-
Ik heb er eentje voor 60 euro laten maken voor in de auto.

Heb dan geluk dat ik geen cilinders e.d. dingen heb anders denk ik wel dat het flink in de kosten gaat lopen.

Vandaag wel heel blij met mijn meekleurende glazen trouwens 8-), heerlijke uitvinding blijft dat O+
pi_94520581
Heb ook een bril. Links -1 en rechts -0,75. En nog cilinder, alleen vergeten of deze links of rechts zit. Links geloof ik. Draag een bril vooral met autorijden, televisie kijken etc. Mijn bril van Blue Bay is in oktober stuk gegaan, had 'm toen net geen jaar. Gratis vervangen door een ander. Dus, volgende bril duurt nog wel ff. Kost allemaal genoeg!
Ik chill in de rimboe, ergens in een dal in het berggebied van Sichuan. Als ik niet op een stuk bamboe knauw, troll ik op Fok!
pi_94524732
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 18:29 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik heb er eentje voor 60 euro laten maken voor in de auto.

Heb dan geluk dat ik geen cilinders e.d. dingen heb anders denk ik wel dat het flink in de kosten gaat lopen.

Vandaag wel heel blij met mijn meekleurende glazen trouwens 8-), heerlijke uitvinding blijft dat O+
Klopt -O- Heb plus en min en dan ook nog cilinder. Dus voor mij wordt het dan een heel duur grapje :'(

Oeh, jij hebt meekleurende glazen? :o Kleuren jouw glazen een beetje snel terug wanneer ze donker zijn? Ik wil meekleurende glazen O+
  donderdag 24 maart 2011 @ 02:05:40 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94541258
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:37 schreef automatic_ het volgende:
Ik ging altijd bij Hans Anders, maar sinds 2 - 3 jaar naar Specsavers, omdat ze daar veel leukere modellen hebben dan bij HA :) Dit geldt zowel voor de gewone brillen als de zonnebrillen overigens.
Ja, Hans Anders is echt fucking oubollig :')
Resistance is futile.
pi_94541299
Ik heb niets,met mensen met brillen
  donderdag 24 maart 2011 @ 02:10:03 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94541314
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 02:08 schreef vronie het volgende:
Ik heb niets,met mensen met brillen
Je weet dat minstens een derde van de wereldbevolking slechtziend is?
Resistance is futile.
  donderdag 24 maart 2011 @ 02:12:51 #67
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_94541341
Ik kan mijn nieuwe bril hopelijk vrijdag ophalen. Een Ray-Ban met getinte glazen. _O_
Bedankt Hans.
pi_94541393
Ik vind mensen lelijk met bril
  donderdag 24 maart 2011 @ 02:33:48 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94541555
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 02:17 schreef vronie het volgende:
Ik vind mensen lelijk met bril
Ah OK.
Resistance is futile.
  donderdag 24 maart 2011 @ 02:40:18 #70
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_94541617
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 02:17 schreef vronie het volgende:
Ik vind mensen lelijk met bril
Goed om te weten. Bedankt voor je mening.
Bedankt Hans.
pi_94542197
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:03 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Klopt -O- Heb plus en min en dan ook nog cilinder. Dus voor mij wordt het dan een heel duur grapje :'(

Oeh, jij hebt meekleurende glazen? :o Kleuren jouw glazen een beetje snel terug wanneer ze donker zijn? Ik wil meekleurende glazen O+
Ze kleuren heel snel als er zon schijnt binnen 10 seconden donker genoeg 30 seconden echt heel donker 2 minuten net zo zwart als een zonnebril (als de zon fel genoeg is).

Terugkleuren gaat langzaam, maar merk er meestal niet zo heel veel van, tenzij buiten echt heel fel licht is en binnen wat donker.

Sinds deze bril zelden meer last van migraine eigenlijk :).
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 24 maart 2011 @ 05:01:14 #72
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_94542215
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:43 schreef electronique het volgende:
[ afbeelding ]

maar draag hem lang niet de hele dag. alleen als ik iets op een afstand moet kijken. op school bijvoorbeeld.
Hee die is wel baas
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 24 maart 2011 @ 05:03:49 #73
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_94542222
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)meer-sexappeal.dhtml

quote:
ROTTERDAM - Mannen en vrouwen vinden elkaar met bril net zo aantrekkelijk als zonder bril. Een bril geeft zelfs nog meer sexappeal.

Dat blijkt uit onderzoek van Specsavers. Ruim 95% van de ondervraagden kan verliefd worden op iemand met een bril.

'Moet bij de persoon passen'
Meer dan 85% zegt een bril 'verleidelijk' te vinden. Zij delen de mening dat een bril heel mooi, aantrekkelijk en 'cool' kan zijn, zolang deze bij de persoon past en die met de mode meegaat. Brillen zijn steeds sexyer, zijn een 'sieraad voor het gezicht' en je kunt er - zeker als je als meerdere brillen hebt - allerlei looks mee creëren en dat vinden veel mensen aantrekkelijk.

In bed
Ook tussen de lakens mag een bril worden gedragen. Een vijfde zet de bril niet af tijdens de liefdesdaad, omdat de partner dan niet goed in alle finesses gezien kan worden. Ruim acht op de tien doet dat wel, omdat degene denkt dat een bril de passie hindert, zeker bij een hartstochtelijke kus.

Ook tijdens de 'jacht' schijnen mensen gebaat te zijn bij een bril. Dit geldt vaker voor mannen (50%) dan voor vrouwen (44,9%). Eén op de tien brildragers moet zelfs erkennen zich bij de eerste ontmoeting weleens te hebben vergist in het sexappeal van de ander, omdat hij of zij geen bril op had. Het komt zelden voor (4,1%) dat iemand schrikt van een liefdespartner als 's ochtends de bril wordt opgezet.
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:54:03 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_94546736
Zit wel wat in dat stukje

Ik heb de laatste jaren ook steeds meer dat ik een bril bij vrouwen echt een pre vind.
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:01:07 #75
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_94547021
quote:
15s.gif Op donderdag 24 maart 2011 02:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, Hans Anders is echt fucking oubollig :')
Ja, inderdaad. Toen ik "jong" was, vond ik het allemaal wel prima, maar ik wilde een paar jaar terug een "dikker" montuur en toen hadden ze helemaal niets :')
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_94552777
Ik ga binnenkort ook weer eens op zoek naar een nieuwe bril :). Van mijn 3e t/m mijn 7e een bril gedragen voor een oogafwijking aan mijn rechteroog wat niet heeft geholpen, die zit nu op -16 en zie ik vrijwel niks mee. Linkeroog is rond mijn 14e vervelend gaan doen, ben begonnen op -3 en ben nu (gelukkig) al 3 jaar stabiel op -4.5.
  donderdag 24 maart 2011 @ 13:41:25 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_94553023
-16, sow hey wist niet dat dat kon.

Dan zijn die glazen 1 cm dik?
pi_94553074
Heb rechts een -4.5 glas, -16 zal geen effect hebben omdat mijn hersenen niet gewend zijn om met de correctie om te gaan :).
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:16:30 #79
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_94563283
quote:
Op donderdag 10 maart 2011 11:43 schreef electronique het volgende:
[ afbeelding ]

maar draag hem lang niet de hele dag. alleen als ik iets op een afstand moet kijken. op school bijvoorbeeld.
quote:
Op zondag 13 maart 2011 22:51 schreef Juminelle het volgende:

[..]

Deze heb ik ook (in het zwart) O+ Maar ik gebruik hem alleen als ik 's avonds mn lenzen uit heb en TV kijk of game.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_94563705
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:42 schreef douche-eendje het volgende:
Heb rechts een -4.5 glas, -16 zal geen effect hebben omdat mijn hersenen niet gewend zijn om met de correctie om te gaan :).
-16, ik dacht dat de -14 van mijn moeder zo ongeveer het hoogste was wat je kan hebben :)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 00:27:38 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_94583459


Dit wordt btw mijn nieuwe bril voor tv kijken e.d.
pi_94584197
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:41 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Maar bij je moeder is het een leeftijdskwestie. Die zal waarschijnlijk een min-sterkte hebben en ergens tussen de 45 en 50 jaar oud zijn? Dan beginnen bij iedereen leesproblemen namelijk. Bril afzetten is dan een compensatiemiddel zodat er geen leesadditie over de bril heen hoeft. Vroeg of laat voldoet dat niet meer en zal ze echt aan de leesbril moeten :P
Maar daar ben jij nog wat jong voor dus zal het wat anders zijn ;)
Daar had ik eigenlijk nog niet eens over nagedacht :@ Nouja, het is verder ook niet erg superstorend, een bril is zo afgezet, maar ik was benieuwd of er meer mensen last van hadden.
I reject reality and substitute my own
pi_94585823
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:27 schreef Hexagon het volgende:
[ afbeelding ]

Dit wordt btw mijn nieuwe bril voor tv kijken e.d.
Die is geil, patroontje is ook chiqeu. Jammer dat niet aan buitenkant zit maar dat zou waarschijnlijk weer wat te druk worden :).
pi_94626506
Wil eigenlijk weer een nieuwe voor erbij zegmaar. Weet iemand wanneer die actie's van Hans meestal zijn (zonnebril plus gewone bril?)
~ Bonito La Risa ~
pi_94632835
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:50 schreef CindieY het volgende:

[..]

Daar had ik eigenlijk nog niet eens over nagedacht :@ Nouja, het is verder ook niet erg superstorend, een bril is zo afgezet, maar ik was benieuwd of er meer mensen last van hadden.
Ik heb het wel. Ik moet een leesbril en ben echt nog niet ouder dan 45 :'(
  zaterdag 26 maart 2011 @ 16:33:51 #86
56471 pinquit
oh my lama!
pi_94642670
yay nieuwe bril :) eindelijk eentje die gewoon past om mn hoofd (smal klein hoofd :{ brillen die ik leuk vind zijn altijd te breed)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_94643083
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:33 schreef pinquit het volgende:
yay nieuwe bril :) eindelijk eentje die gewoon past om mn hoofd (smal klein hoofd :{ brillen die ik leuk vind zijn altijd te breed)
Dat heb ik ook altijd voor :o Meestal los ik het op door enkel een bril thuis te dragen en anders lenzen in te doen.

Ik bekeek daarjuist je fotoboek. Je staat anders wel mooi met je oude ? bril
the pleasure - the privilege is mine
  zaterdag 26 maart 2011 @ 16:52:01 #88
56471 pinquit
oh my lama!
pi_94643281
Zonder bril ben ik heel eng ;)
Mijn oude bril is een kinderbril :o :') ! en mn nieuwe zit zelfs steviger :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:22:07 #89
56471 pinquit
oh my lama!
pi_94644170
De sterkte van de afwijking van mijn linkeroog is trouwens de afgelopen anderhalf jaar met 1 punt gestegen :{ opticien zei dat het ook kan dat mijn bril toen al gewoon niet goed was.

Ben voor de verandering eens naar EyeWish gegaan :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_94644942
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:33 schreef pinquit het volgende:
yay nieuwe bril :) eindelijk eentje die gewoon past om mn hoofd (smal klein hoofd :{ brillen die ik leuk vind zijn altijd te breed)
Ik heb het andersom :'),...

Terwijl veel mensen toch nog vinden dat ik smal hoofd heb :'). Blijkbaar heb ik gewoon een lomp groot hoofd 8)7
  zaterdag 26 maart 2011 @ 18:09:53 #91
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_94645714
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 02:12 schreef bascross het volgende:
Ik kan mijn nieuwe bril hopelijk vrijdag ophalen. Een Ray-Ban met getinte glazen. _O_


Deze is het, helaas is ie nog niet binnen.
Bedankt Hans.
pi_94646707
Gewaagd montuur (voor een reguliere bril), moet je wel bij je passen :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 19:00:22 #93
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_94647651
Klopt, maar ik vond hem nice. Ik ben wel benieuwd hoe die er uit ziet met getinte glazen.
Bedankt Hans.
pi_94648035
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:00 schreef bascross het volgende:
Klopt, maar ik vond hem nice. Ik ben wel benieuwd hoe die er uit ziet met getinte glazen.
Meekleurend of echt getint?

Ik mag geen getinte glazen i.v.m. werk ;(
  zaterdag 26 maart 2011 @ 19:34:15 #95
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_94648923
Echt getint, maar niet heel donker hoor. Gewoon lichtgrijs. Wat voor werk doe je dan?
Bedankt Hans.
pi_94649164
Ik ben eerste ober in een 5* hotel-restaurant.

Getinte glazen staan de communicatie in de weg vinden ze, ik kan wel heel ver in mee komen eigenlijk :P.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 19:47:38 #97
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_94649442
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:41 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik ben eerste ober in een 5* hotel-restaurant.

Getinte glazen staan de communicatie in de weg vinden ze, ik kan wel heel ver in mee komen eigenlijk :P.
Hehe, dan kan het inderdaad een probleem worden. :P
Bedankt Hans.
pi_94658333
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 18:09 schreef bascross het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Deze is het, helaas is ie nog niet binnen.
No offence, maar is zo'n bril met dergelijke vorm niet passé? Zo eentje droeg m'n vader 10-15 jaar geleden en hij was toen een veertiger. Ik vind 'm niet lelijk maar zie het moeilijk bij een jongere gaan.
the pleasure - the privilege is mine
  zaterdag 26 maart 2011 @ 23:31:52 #99
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_94658870
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:19 schreef El_Borracho het volgende:

[..]

No offence, maar is zo'n bril met dergelijke vorm niet passé? Zo eentje droeg m'n vader 10-15 jaar geleden en hij was toen een veertiger. Ik vind 'm niet lelijk maar zie het moeilijk bij een jongere gaan.
Dat mag. Ik wilde gewoon iets anders. Tegenwoordig zie je iedereen met zo'n dikke zwarte bril. Die probeerden ze mij ook aan te smeren, maar dat vind ik niks. Verder was er niet veel soeps, allemaal standaard monturen die je overal ziet.
Bedankt Hans.
  zondag 27 maart 2011 @ 04:15:58 #100
198365 Morendo
The Real Deal
pi_94665385
Ik moet binnenkort ook maar eens naar de opticien toe. Vooral van een afstand begin ik slechter te zien.





Zoiets lijkt me wel wat. Een zwarte 'jaren '50 bril' vind ik echter ook niet lelijk. Lastig, lastig.

[ Bericht 32% gewijzigd door Morendo op 27-03-2011 04:35:55 ]
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_94667707
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:31 schreef bascross het volgende:

[..]

Dat mag. Ik wilde gewoon iets anders. Tegenwoordig zie je iedereen met zo'n dikke zwarte bril. Die probeerden ze mij ook aan te smeren, maar dat vind ik niks. Verder was er niet veel soeps, allemaal standaard monturen die je overal ziet.
Het is inderdaad zo dat je om de oren geslagen wordt met die zwarte modellen. Dus in dat opzicht ben je wel origineel met je nieuwe montuur :Y
the pleasure - the privilege is mine
pi_94669432
Die brillen zie je idd teveel. Kan niet lang meer duren voor het weer uit is.
Too much is never enough!
  zondag 27 maart 2011 @ 12:22:45 #103
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_94669468
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:28 schreef cafpow het volgende:

[..]

-16, ik dacht dat de -14 van mijn moeder zo ongeveer het hoogste was wat je kan hebben :)
Ik zie dan ook bijna niks met dat oog he :P

Ik heb momenteel deze 2:

Bovenste heb ik 3 jaar geleden bij het Huis gehaald (en moet weer even nieuwe neusvleugeltjes, iewl). Onderste is 5 jaar oud, komt bij de Hans Anders vandaan. Heb ook nog ergens een zonnebril op sterkte liggen.
Nu is de grote vraag natuurlijk, waar kan ik wat leuke monturen vinden? :).
pi_94670498
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 12:22 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik zie dan ook bijna niks met dat oog he :P

Ik heb momenteel deze 2:
[ afbeelding ]
Bovenste heb ik 3 jaar geleden bij het Huis gehaald (en moet weer even nieuwe neusvleugeltjes, iewl). Onderste is 5 jaar oud, komt bij de Hans Anders vandaan. Heb ook nog ergens een zonnebril op sterkte liggen.
Nu is de grote vraag natuurlijk, waar kan ik wat leuke monturen vinden? :).
Ik kan me voorstellen dat je niks ziet. Een keer was de bril van mijn moeder op de grond gevallen, ze durfde niet te bewegen omdat ze niks kon zien dus mocht ik gaan zoeken :)

Hier wacht ik nog op mijn zonnenbril, hij zou ergens deze week klaar zijn als het goed is :) Hopelijk woensdag al, dan kan ik hem gelijk dragen richting mijn sollicitatie onderweg... :)
pi_94674344


Dit lijkt me misschien ook nog wel wat. Het is zwart maar niet te dik/donker. Ik zoek iets zoals dit en eentje die liefst niet te opvallend is of breed op het hoofd staat.
the pleasure - the privilege is mine
  zondag 27 maart 2011 @ 15:19:40 #106
198365 Morendo
The Real Deal
pi_94674659
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:07 schreef El_Borracho het volgende:
[ afbeelding ]

Dit lijkt me misschien ook nog wel wat. Het is zwart maar niet te dik/donker. Ik zoek iets zoals dit en eentje die liefst niet te opvallend is of breed op het hoofd staat.
Die zijn wel te vinden hoor. T'is een Ray Ban namelijk.....
Die Lebenslust bringt dich um.
  zondag 27 maart 2011 @ 15:21:15 #107
198365 Morendo
The Real Deal
pi_94674710
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:07 schreef El_Borracho het volgende:
[ afbeelding ]

Dit lijkt me misschien ook nog wel wat. Het is zwart maar niet te dik/donker. Ik zoek iets zoals dit en eentje die liefst niet te opvallend is of breed op het hoofd staat.
Zoiets vind ik overigens wel mooi, maar het is vrij standaard momenteel.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zondag 27 maart 2011 @ 15:22:20 #108
198365 Morendo
The Real Deal
pi_94674745




Wat vinden de kenners hiervan?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_94674942
quote:
3s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:22 schreef Morendo het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat vinden de kenners hiervan?
Ik vind het lastig, te beoordelen als die niet op een hoofd staat.

De eerste is wat vrouwlijker, de 2e moet wel echt bij je hoofd passen. Anders is het waar gaat die bril heen met dat hoofd :)
pi_94675429
quote:
3s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:22 schreef Morendo het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat vinden de kenners hiervan?
Onmogelijk te beoordelen als het niet op je hoofd te zien is. De een zal het staan, de ander niet.
*edit: Ah je bent een man. Die bovenste is meer een vrouwenmodel doordat ie iets uitlopende lijnen heeft naar de rand toe.
Too much is never enough!
pi_94675784
quote:
3s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:22 schreef Morendo het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat vinden de kenners hiervan?
De bovenste is echt een vrouwenmodel

Overigens vind ik dat type brillen minder prettig zitten en zakken sneller af. Ik heb het liefst een model met neusvleugeltjes eraan.
  zondag 27 maart 2011 @ 16:01:34 #112
198365 Morendo
The Real Deal
pi_94675891
Enfin, ik zal me wel laten adviseren bij de opticien.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_94676050
quote:
14s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:01 schreef Morendo het volgende:
Enfin, ik zal me wel laten adviseren bij de opticien.
Ik raad je trouwens aan om niet naar zo'n goedkope keten te gaan. Beter betaal je wat meer voor meer kwaliteit.
  zondag 27 maart 2011 @ 16:09:33 #114
198365 Morendo
The Real Deal
pi_94676119
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:06 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Ik raad je trouwens aan om niet naar zo'n goedkope keten te gaan. Beter betaal je wat meer voor meer kwaliteit.
Dat was ik wel van plan.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_94709506
Ik heb nog wat rondgekeken naar een eenvoudig zwart rechthoekig montuur en kwam bij Ray-Ban terecht.

Deze modellen spreken me het meest aan:


hierboven al gepost





In het ZWART met dezelfde kleur als de tweede maar daar vind ik geen afbeelding van, deze is Discontinued maar heb ik thuis nog liggen.

Ik vind dat ze allemaal vreselijk op elkaar lijken, misschien ga ik met mijn oude montuur dat hier al jaren in de kast ligt (het derde) naar de opticien voor aangepaste glazen.
the pleasure - the privilege is mine
  maandag 28 maart 2011 @ 13:39:01 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_94711449
Net in de pauze mijn nieuwe bril opgehaald.

Straks bij een presentatie maar eens de vuurdoop geven.
pi_94713334
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 18:29 schreef Kandijfijn het volgende:

Vandaag wel heel blij met mijn meekleurende glazen trouwens 8-), heerlijke uitvinding blijft dat O+
ik heb ook een bril met meekleurende glazen gehad, beviel me best goed. Glazen worden nooit zo donker als een gewone zonnebril, maar je hebt in ieder geval niet steeds gedoe met twee brillen (bril verwisselen als je op zonnige dag een winkel binnenloopt, als je al op weg bent denk 'shit weer zonnebril vergeten')
Opticiens zijn geen fans van meekleurende glazen, nooit positief advies over gekregen.
pi_94731382
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:27 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik heb ook een bril met meekleurende glazen gehad, beviel me best goed. Glazen worden nooit zo donker als een gewone zonnebril, maar je hebt in ieder geval niet steeds gedoe met twee brillen (bril verwisselen als je op zonnige dag een winkel binnenloopt, als je al op weg bent denk 'shit weer zonnebril vergeten')
Opticiens zijn geen fans van meekleurende glazen, nooit positief advies over gekregen.
Ik hoorde van meerdere opticiens, dat de techniek daarin dusdanig gevorderd waren dat ze redelijk neutraal tegen over stonden.

Voor de rest, had ik altijd last van migraine dat is sindsdien 70% minder geworden. Daarvoor had ik al een bril met zelfde. Dus extreem tevreden mee :)
  maandag 28 maart 2011 @ 23:41:51 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_94744191
Heb mezelf met mijn nieuwe bril nu eens goed voor de spiegel bekeken en heb geen spijt van de keuze. Staat een stuk beter dan het vorige ding. Eigenlijk niet minder dan zonder bril.

Zal het ding nu denk ik ook wat sneller in het openbaar opzetten als het nodig is. Maar elk moment dragen heb ik toch echt geen zin in. :P
pi_94745418
quote:
Op maandag 28 maart 2011 23:41 schreef Hexagon het volgende:
Heb mezelf met mijn nieuwe bril nu eens goed voor de spiegel bekeken en heb geen spijt van de keuze. Staat een stuk beter dan het vorige ding. Eigenlijk niet minder dan zonder bril.

Zal het ding nu denk ik ook wat sneller in het openbaar opzetten als het nodig is. Maar elk moment dragen heb ik toch echt geen zin in. :P
welke heb je?
the pleasure - the privilege is mine
  dinsdag 29 maart 2011 @ 00:17:35 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_94745631
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:11 schreef El_Borracho het volgende:

[..]

welke heb je?
Dit gevalletje



En had zoiets

pi_94745780
Weet je wat ik zo triest vind?
Modebrillen. Zonder glazen, zijn heel hip volgens mensen.
pi_94754564
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:22 schreef boffer69 het volgende:
Weet je wat ik zo triest vind?
Modebrillen. Zonder glazen, zijn heel hip volgens mensen.
Lol echt? Ik heb ze nog niet gezien, maar zonder glazen er in is het wel vrij kansloos.
Too much is never enough!
pi_94755882
yeey..ik heb mijn zonnebril op sterkte *O* en wat is dat lekker op de fiets :) niet met spleetoogjes fietsen door de zon *O*



[ Bericht 34% gewijzigd door cafpow op 29-03-2011 13:25:22 ]
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:56:13 #125
56471 pinquit
oh my lama!
pi_94762304
Vindt iemand zichzelf hier eigenlijk met bril mooier dan zonder? Ik mezelf wel, mijn ogen staan best dicht bij elkaar en het zijn donkere prik-oogjes, zonder bril zie ik er minder leuk uit.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:57:48 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_94762361
Ik heb ook een bollere kop zonder bril :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_94765713
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:57 schreef pinquit het volgende:
Ik heb ook een bollere kop zonder bril :D
ik vindt mijn hoofd er juist rechthoekiger en groter(in de lengte) uitzien :o
  dinsdag 29 maart 2011 @ 16:32:07 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_94766107
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:22 schreef boffer69 het volgende:
Weet je wat ik zo triest vind?
Modebrillen. Zonder glazen, zijn heel hip volgens mensen.
Zonder sterkte bedoel je neem ik aan?
pi_94767666
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:22 schreef boffer69 het volgende:
Weet je wat ik zo triest vind?
Modebrillen. Zonder glazen, zijn heel hip volgens mensen.
Als je zonder sterkte bedoeld deels eens.

Maar ach, vroeger werd je gepest met een bril. Nu is het een mode-product. Veel slechter is het er niet op geworden 8-)
pi_94768170
Ik twijfel voor mijn nieuwe bril tussen deze:


maar dan met zwarte pootjes


Of een rimless model, zoiets:




Verder niet echt een hele boeiende sterkte, huidige bril heeft -1 en -1 (1 lui oog wat niet gecorrigeerd wordt) maar als ik vermoeid ben of de hele dag rapporten moet lezen of achter de PC zit is het wel prettig....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_94772667


Glasbrilletje :).
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_94772866
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 19:07 schreef Disavowed het volgende:
[ afbeelding ]

Glasbrilletje :).
Gay man.
pi_94779655
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 19:12 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Gay man.
Ah een conformist. Wat enig.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_94788158
Glasbrillen maken ouder
Too much is never enough!
pi_95059287
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:04 schreef The6thgate het volgende:
Glasbrillen maken ouder
Ach voor mannen maakt dat niet zoveel uit qua uitstraling :P
pi_95708655
GVD, is het eens weer voor mn zonnebril op sterkte, breekt een van de neusvleugeltjes af. Had ze eigenlijk van de winter al moeten laten vervangen toen de neusvleugeltjes van mn gewone bril aan de beurt waren.

Hopelijk duurt het niet te lang voordat het weer gerepareerd is.
pi_95709415
Oeh dit topic herrinert mij eraan dat ik weer eens langs moet om mijn ogen op te laten meten. Sinds ik gestopt ben als part-time opticien in 2006 heb ik dat niet meer laten doen :P Erg slecht, maar gellukig nog kunnen teren op de "benefits" van 5 jaar opticien zijn: altijd een nieuwe bril ieder jaar. Dus nog drie modellen die nu wel erg versleten raken
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_95709495
Waarom ben je gestopt als opticien?
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:52:23 #139
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_95709511
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:22 schreef LordLynx het volgende:
Ik twijfel voor mijn nieuwe bril tussen deze:

[ afbeelding ]
maar dan met zwarte pootjes
[ afbeelding ]

Of een rimless model, zoiets:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Verder niet echt een hele boeiende sterkte, huidige bril heeft -1 en -1 (1 lui oog wat niet gecorrigeerd wordt) maar als ik vermoeid ben of de hele dag rapporten moet lezen of achter de PC zit is het wel prettig....
Ik zou voor dat rimless model gaan :)

Zelf ben ik niet zo fan van mensen met bril die dan zo'n lekker opvallend design brilletje hebben, vaak ook nog in de meest vreemde kleuren als fel blauw o.i.d. Ik weet niet, het doet mij altijd meteen denken aan korte pittige kapsels.
Doe mij maar een bescheiden bril die niet meteen in het oog springt.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_95709667
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:52 schreef Arolsen het volgende:
Waarom ben je gestopt als opticien?
Klaar met een HBO studie Civiel Techniek

Ik heb nooit een opleiding gevolgd. Mijn vader is meer dan dertig jaar opticien geweest, en als klein kind zaten we altijd met brillen te spelen en met glazen en sterktes in de weer (we woonden nog ouderwets boven het werk van mijn vader.... vroegah!) Dus toen ik klaar was met de studie stelde ik voor om voor de Eye-Wish fulltime aan de slag te gaan..... en ze boden een werk-leertraject aan op het laagste MBO niveau. Daar paste ik voor.

Dus zodoende. Maar met de hand slijpen en facetteren (als ook gecurvde brillen verzetten om prismatische afwijkingen te komen), ik zou het zo weer doen, zit nog helemaal in de vingers.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  vrijdag 22 april 2011 @ 12:56:38 #141
242274 Granaatappel
Explosief fruit
pi_95847762
Hallo,

Ik zoek het merk van deze bril:


Het merk is te herkennen aan de twee puntjes onder elkaar aan weerszijden van de bril, bedankt. :)
pi_95848137
Het zou zomaar een Hackett kunnen zijn
Too much is never enough!
pi_95880213
ik heb sinds een paar weken deze zonnebril op sterkte:


Bevalt heel goed. De glazen zijn donker genoeg om buiten lekker mee te kijken, maar net licht genoeg om binnen in een winkel niet gelijk stekeblind te zijn
  zaterdag 23 april 2011 @ 11:06:14 #144
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95882559
Brillentopic *O*

Ik heb sinds enige tijd deze: http://www.pearle.nl/nl_NL/product/be-bright-l1093-a
(plaatje linken werkt niet :') )

Zat eerst ook te kijken naar zonder randjes (een glasbril dus?) maar ik vind het zo net niet, alsof je eigenlijk liever doet alsof je geen bril draagt :+ Maarja, smaken verschillen enzo.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 23 april 2011 @ 14:52:23 #145
242274 Granaatappel
Explosief fruit
pi_95888027
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 13:11 schreef The6thgate het volgende:
Het zou zomaar een Hackett kunnen zijn
[ afbeelding ]
Top bedankt!
  zaterdag 23 april 2011 @ 17:42:06 #146
342940 From.the.block
a host of imperfection
pi_95891792
iedereen draagt dezelfde bril, hartstikke saai allemaal. Ik heb een knal roze just to make a statement POSSIBLE.
wat je zegt ben je zelf.
pi_95892554
Ontoploos:
Wayfarer Hippies :6

Cooper Vision Biofinity & Air Optix Aqua Night&Day lenzen O+
Silicone Hydrolenzen FTW :)

Ontopic:
Luxottica Ray-Ban Warrior 3342 :D
  zondag 1 mei 2011 @ 19:53:07 #148
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_96218261
Kan trouwens met terugwerkende kracht nog een aanbieding voor een 2e gratis bril gebruiken :D

Dus kan van de week nog een 2e bril gaan uitzoeken. Vind dat best wel leuk eigenlijk zo'n bril uitzoeken.
pi_96221169
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 19:53 schreef Hexagon het volgende:
Kan trouwens met terugwerkende kracht nog een aanbieding voor een 2e gratis bril gebruiken :D

Dus kan van de week nog een 2e bril gaan uitzoeken. Vind dat best wel leuk eigenlijk zo'n bril uitzoeken.
Bij welke toko?
pi_96221245
-1 en bij Hans Anders.
Gebruik em meestal als ik op het bord moet kijken op school en s'avonds in bed naar de TV.

Dik zwart montuur maar niet zo'n hipster montuur.
  zondag 1 mei 2011 @ 22:18:08 #151
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_96226035
Ha, leuk, een brillentopic.

Mijn ogen zijn -3,5 en -1,25 met een cylinder van 0,75. Met bril zie ik alleen nooit scherp :? De opticien vertelde dat het komt omdat het verschil tussen mijn ogen groot is en dat het verschil lastig is te verwerken in de hersenen. Nou vind ik er zelf niet zo heel veel verschil in zitten (door de cylinder misschien?) en dat over hersenen geloof ik ook niet zo, maar goed. Hebben meer mensen daar last van? Ik heb nooit hoofdpijn en word ook niet moe als ik thuis zonder bril rondloop.

Maandlenzen zijn bij mij ook geen succes. Ik zie wel goed scherp (wauw, ik wist niet eens dat dat kon haha) maar ik zit continu in m'n ogen te wrijven. Draag ze wel netjes omdat de zon zo fel is en ik een zonnebril op sterkte een drama vind. Ik mis m'n brilletje overdag wel, maar zonder bril zie ik niet genoeg om lekker rond te lopen en zomers met een bril op is het: zonnebril af, bril op, bril af, zonnebril op. Geknoei met brillendoosjes die niet mee willen werken.. /frustratie.

Oh en ik loop trouwens (ook) met een kinderbril op omdat alle brillen te breed zijn. Als ik een normale bril op zet dan lijkt het net of ik scheel kijk. Nadeel is wel dat ik een brilletje heb die in no-time slijt zodra hij ouder dan 1-2 jaar oud is.


Alleen dan in het blauw. Ben nog steeds verlieft op dat ding O+
pi_96238190
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:18 schreef Sulley02 het volgende:
Ha, leuk, een brillentopic.

Mijn ogen zijn -3,5 en -1,25 met een cylinder van 0,75. Met bril zie ik alleen nooit scherp :? De opticien vertelde dat het komt omdat het verschil tussen mijn ogen groot is en dat het verschil lastig is te verwerken in de hersenen. Nou vind ik er zelf niet zo heel veel verschil in zitten (door de cylinder misschien?) en dat over hersenen geloof ik ook niet zo, maar goed. Hebben meer mensen daar last van? Ik heb nooit hoofdpijn en word ook niet moe als ik thuis zonder bril rondloop.

Zit wel wat in dat verhaal :) Hoe hoger de minsterkte, hoe kleiner het beeld wordt. Als het verschil in minsterkte groot wordt krijgt je ene oog dus een kleiner beeld binnen dan het andere oog, daar kunnen de hersenen niet zo goed mee om gaan.
Too much is never enough!
  maandag 2 mei 2011 @ 13:07:53 #153
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_96245394
Ah op die manier. En omdat lenzen dichter op je oog zit geeft dat minder vertekening en is dus prettiger voor je hersenen? Jammer alleen dat lenzen niet fijn dragen :(
pi_96246285
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:07 schreef Sulley02 het volgende:
Ah op die manier. En omdat lenzen dichter op je oog zit geeft dat minder vertekening en is dus prettiger voor je hersenen? Jammer alleen dat lenzen niet fijn dragen :(
Lenzen vergroten of verkleinen je beeld niet dus heb je idd dat probleem niet mee. Al andere lenzen geprobeerd? Soms lukt het met 1 type niet, met het andere weer wel. Of probeer dan nog eens 2 weeks of daglenzen.
Too much is never enough!
  maandag 2 mei 2011 @ 14:55:57 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_96249863
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:53 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Bij welke toko?
Specsavers, ben ik best tevreden over
  zaterdag 7 mei 2011 @ 15:18:36 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_96473828
Vanmiddag ook mn 2e bril uitgezocht. Hoewel ik het minder mooi vind, vind ik zo'n model met van die neussteuntjes wel prettiger zitten. Dus voor het tv kijken wordt het deze.



En deze is voor colleges, presentaties en andere gelegenheden dat in het openbaar een bril handig is.

pi_96474439
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:18 schreef Hexagon het volgende:
Vanmiddag ook mn 2e bril uitgezocht. Hoewel ik het minder mooi vind, vind ik zo'n model met van die neussteuntjes wel prettiger zitten. Dus voor het tv kijken wordt het deze.

[ afbeelding ]

En deze is voor colleges, presentaties en andere gelegenheden dat in het openbaar een bril handig is.

[ afbeelding ]
ah leuk O+
pi_96481347
Ik draag inmiddels al bijna 20 jaar een bril. De laatste bril die ik kocht vorig jaar kwam bij brilfactory.nl vandaan. Scherp geprijsd en prima service!



Nog steeds erg tevreden over 8-)
  maandag 9 mei 2011 @ 07:53:34 #159
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_96534884
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:31 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Lenzen vergroten of verkleinen je beeld niet dus heb je idd dat probleem niet mee. Al andere lenzen geprobeerd? Soms lukt het met 1 type niet, met het andere weer wel. Of probeer dan nog eens 2 weeks of daglenzen.
Er waaide er een uit m'n oog tijdens het fietsen ( :') ) en nu zijn m'n lenzen op. Ik krijg nu super ultra zuurstof doorlatende lenzen of zo. Vorig jaar kon dat niet volgens de opticien omdat die lenzen niet in maandlenzen zouden zijn, maar nu kon het dus ineens wel.

Hopelijk kan ik ze nu dan ook in de winter inhouden :) Volgende week kan ik ze ophalen.
pi_96537337

L -2,75 R -2,25
Vind titanium wel erg fijn, merk toch wel dat zo'n bril een stuk lichter is dan een ijzeren.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_96539248
grr een kras op m'n glas, heeft iemand enig idee of dat te polijsten is?
  maandag 9 mei 2011 @ 11:36:26 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_96539571
Nee bij polijsten verandert namelijk de sterkte

Mogelijk kan je opticien het verbergen met een bepaald spul. Anders wordthet een nieuw glas laten maken.
pi_96540639
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:26 schreef piepkuiken21 het volgende:
grr een kras op m'n glas, heeft iemand enig idee of dat te polijsten is?
Nee, nieuw glas of laten zitten.
Too much is never enough!
pi_96655609
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:26 schreef piepkuiken21 het volgende:
grr een kras op m'n glas, heeft iemand enig idee of dat te polijsten is?
Nee kan niet, dan is een nieuw glas nodig.

Waar heb je hem gekocht?
pi_96660259
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 07:53 schreef Sulley02 het volgende:

[..]

Er waaide er een uit m'n oog tijdens het fietsen ( :') ) en nu zijn m'n lenzen op. Ik krijg nu super ultra zuurstof doorlatende lenzen of zo. Vorig jaar kon dat niet volgens de opticien omdat die lenzen niet in maandlenzen zouden zijn, maar nu kon het dus ineens wel.

Hopelijk kan ik ze nu dan ook in de winter inhouden :) Volgende week kan ik ze ophalen.
<Offtopic>
Rare Opticiën!
Die Silicone Hydro maandlenzen met een DK(zuurstof doorlatendheid) van boven de 130
(wat bijna 5 keer meer is dan een normale lens) worden al sinds 2007 gemaakt.

Ik heb de Coopervision biofinity getest(DK 128)
Die kan & mag je zelfs doorlopend dag & nacht dragen.
De meest ultieme lens voor mij is de Airoptix Night & Day(DK 140+).
Maar goed dat zijn mijn bevindingen :)
k heb van nature weinig traanvocht.
</Offtopic>
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:49:43 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_96933233
Mijn vriendin heeft nu trouwens een zonnebril op sterke gekocht bij de Pearle.

Man wat een stel slakken zijn dat zeg. ze wacht nu al meer dan 3 weken en het ding is nog niet klaar.

Kan die zaak iig van het lijstje schrappen als ik ook eens ergens anders wil kijken.
pi_96933617
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:49 schreef Hexagon het volgende:
Mijn vriendin heeft nu trouwens een zonnebril op sterke gekocht bij de Pearle.

Man wat een stel slakken zijn dat zeg. ze wacht nu al meer dan 3 weken en het ding is nog niet klaar.

Kan die zaak iig van het lijstje schrappen als ik ook eens ergens anders wil kijken.
Zal vast met drukte te maken hebben vanwege acties, of er is iets mis gegaan met bestellen. Moet anders wel binnen die tijd lukken namelijk.
Too much is never enough!
pi_96936060
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:49 schreef Hexagon het volgende:
Mijn vriendin heeft nu trouwens een zonnebril op sterke gekocht bij de Pearle.

Man wat een stel slakken zijn dat zeg. ze wacht nu al meer dan 3 weken en het ding is nog niet klaar.

Kan die zaak iig van het lijstje schrappen als ik ook eens ergens anders wil kijken.
Toen ik glazen op sterkte in mijn al gekochte montuur wilde laten zetten, zeiden ze een week; 2 dagen later werd ik gebeld dat ik 'm kon ophalen.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:41:41 #169
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_96937749
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:29 schreef Nightanimal het volgende:

[..]

<Offtopic>
Rare Opticiën!
Die Silicone Hydro maandlenzen met een DK(zuurstof doorlatendheid) van boven de 130
(wat bijna 5 keer meer is dan een normale lens) worden al sinds 2007 gemaakt.

Ik heb de Coopervision biofinity getest(DK 128)
Die kan & mag je zelfs doorlopend dag & nacht dragen.
De meest ultieme lens voor mij is de Airoptix Night & Day(DK 140+).
Maar goed dat zijn mijn bevindingen :)
k heb van nature weinig traanvocht.
</Offtopic>
Beetje late reactie, maar dan is dat inderdaad vreemd. Ik heb wel huismerk lenzen van mijn opticien gehad toen. Moet wel zeggen dat ik een studentenbudget heb en qua kosten liever bij een bril zou blijven. Ben verknocht aan mijn bril O+
pi_96950265
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:12 schreef meneertje1972 het volgende:
Mag het hier ook over zonnebrillen gaan vind zelf deze Sabre brillen heel leuk hier staan er nog meer.
Ik twijfel tussen die witte en die rose. 8-)

[ afbeelding ]
Er is hier ergens ook een zonnebrillentopic. Zonnebrillen 2011 #2

[ Bericht 5% gewijzigd door El_Borracho op 17-05-2011 18:24:43 (Hier dus ) ]
the pleasure - the privilege is mine
pi_96961500
Ik heb een bril voor het autorijden. Vraag me niet wat mijn sterktes zijn, het is echt heeeeeeeel licht. Maar als ik 's avonds moet auto rijden of in het donker lees, heb ik mijn bril wel nodig.
Dit is mijn brilletje:
pi_96961604
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 07:53 schreef Sulley02 het volgende:

[..]

Er waaide er een uit m'n oog tijdens het fietsen ( :') ) en nu zijn m'n lenzen op. Ik krijg nu super ultra zuurstof doorlatende lenzen of zo. Vorig jaar kon dat niet volgens de opticien omdat die lenzen niet in maandlenzen zouden zijn, maar nu kon het dus ineens wel.

Hopelijk kan ik ze nu dan ook in de winter inhouden :) Volgende week kan ik ze ophalen.
Mijn vriend heeft die lenzen ook en hij vindt ze erg fijn! Zijn ogen drogen enorm snel uit en daar heeft hij bij deze eigenlijk totaal geen last.
pi_96971571
Heb al jaren een bril. Heb er twee die ik nu echt draag, namelijk deze



en


deze.

Wil heel graag m'n ogen laten laseren want ik ben het brildragen best zat nu. Maar voor laseren ben ik veel te schijterig :')
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:50:37 #174
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_97009766
vrouwen met brillen = instant +1

zo sexy, arrrgghhh
Ja, nou ja, best stekelig dus.
pi_97015722
Ik heb deze bril al tijden, heb hiervoor altijd een ronde bril gehad, en moest er wennen maar ben er zeer tevreden mee. Alleen is het gedeelte rondom het glas meer een soort oranje/bruinige kleur
Alleen moet ik binnenkort nieuwe glazen laten maken, aangezien deze behoorlijk wat krassen hebben na 3 jaar :)

pi_97193318
Dag brillendragers,

Zoals het nu lijkt ben ik binnenkort één van jullie. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik kom er namelijk niet helemaal uit.

De laatste weken heb ik veel last van mijn ogen, moeite met scherpstellen, branderige ogen, hoofdpijn en moe. Vooral met autorijden en beeldschermwerk. Vorige week voor het eerst in mijn leven naar een opticien gegaan, de Pearle. Ik ben daar gemeten door een optometrist waar ik een goed gevoel bij had. Zijn diagnose was astigmatisme. Een probleem met mijn hoornvlies waardoor ik niet goed zie. Aangezien ik altijd het zekere voor het onzekere kies ben ik naar een andere opticien gegaan voor een "second opninion". Deze opticien vertelde mij een heel ander verhaal dan nummer 1 en raadde mij aan een consult bij een optometrist te regelen voor ¤55,- (dit kon bij deze opticien) of naar de oogarts te gaan. Het woord astigmatisme is daar nooit gevallen. De derde opticien gaf aan dat ik met een "plusbrilletje" geholpen zou zijn.

Kortom, ik weet nu even niet meer wat ik moet doen. Ik wil het natuurlijk in één keer goed doen en heb weinig zin en tijd om nog drie opticiens bij langs te gaan.

Wat zouden jullie doen? Alvast bedankt!
pi_97193436
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:57 schreef Rattle_and_Hum het volgende:
Dag brillendragers,

Zoals het nu lijkt ben ik binnenkort één van jullie. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik kom er namelijk niet helemaal uit.

De laatste weken heb ik veel last van mijn ogen, moeite met scherpstellen, branderige ogen, hoofdpijn en moe. Vooral met autorijden en beeldschermwerk. Vorige week voor het eerst in mijn leven naar een opticien gegaan, de Pearle. Ik ben daar gemeten door een optometrist waar ik een goed gevoel bij had. Zijn diagnose was astigmatisme. Een probleem met mijn hoornvlies waardoor ik niet goed zie. Aangezien ik altijd het zekere voor het onzekere kies ben ik naar een andere opticien gegaan voor een "second opninion". Deze opticien vertelde mij een heel ander verhaal dan nummer 1 en raadde mij aan een consult bij een optometrist te regelen voor ¤55,- (dit kon bij deze opticien) of naar de oogarts te gaan. Het woord astigmatisme is daar nooit gevallen. De derde opticien gaf aan dat ik met een "plusbrilletje" geholpen zou zijn.

Kortom, ik weet nu even niet meer wat ik moet doen. Ik wil het natuurlijk in één keer goed doen en heb weinig zin en tijd om nog drie opticiens bij langs te gaan.

Wat zouden jullie doen? Alvast bedankt!
Naar iemand die er echt verstand van heeft.
  maandag 23 mei 2011 @ 12:03:15 #178
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_97193526
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:57 schreef Rattle_and_Hum het volgende:
Dag brillendragers,

Zoals het nu lijkt ben ik binnenkort één van jullie. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik kom er namelijk niet helemaal uit.

De laatste weken heb ik veel last van mijn ogen, moeite met scherpstellen, branderige ogen, hoofdpijn en moe. Vooral met autorijden en beeldschermwerk. Vorige week voor het eerst in mijn leven naar een opticien gegaan, de Pearle. Ik ben daar gemeten door een optometrist waar ik een goed gevoel bij had. Zijn diagnose was astigmatisme. Een probleem met mijn hoornvlies waardoor ik niet goed zie. Aangezien ik altijd het zekere voor het onzekere kies ben ik naar een andere opticien gegaan voor een "second opninion". Deze opticien vertelde mij een heel ander verhaal dan nummer 1 en raadde mij aan een consult bij een optometrist te regelen voor ¤55,- (dit kon bij deze opticien) of naar de oogarts te gaan. Het woord astigmatisme is daar nooit gevallen. De derde opticien gaf aan dat ik met een "plusbrilletje" geholpen zou zijn.

Kortom, ik weet nu even niet meer wat ik moet doen. Ik wil het natuurlijk in één keer goed doen en heb weinig zin en tijd om nog drie opticiens bij langs te gaan.

Wat zouden jullie doen? Alvast bedankt!
Contact opnemen met je huisarts, dit verhaal voorleggen en vragen voor een verwijsbrief naar de oogarts/optometrist in het ziekenhuis.
pi_97193702
Laatst ook een oogmeting gedaan, voor het eerst sinds 12 jaar. -2.5 links, -2 rechts, viel me nog mee eigenlijk. Direct ook maar een bril erbij genomen, deze:



Enige probleem is dat het kunststof zacht is. Bij de leverancier hebben ze de glazen er al in gezet en is hij verwarmd waarschijnlijk, want er zit een vingerafdruk op de neusbrug. Zeg maar in het plastic gedrukt toen het zacht was. Uiteraard zag de opticien ook dat dit niet zo hoorde en krijg ik een nieuwe, dus dat scheelt dan weer wel.
pi_97193782
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:00 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Naar iemand die er echt verstand van heeft.
Ik ging er vanuit dat elke opticien er verstand van heeft... bij welke opticien wordt ik standaard door een optometrist gemeten?
pi_97193802
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:03 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Contact opnemen met je huisarts, dit verhaal voorleggen en vragen voor een verwijsbrief naar de oogarts/optometrist in het ziekenhuis.
Duurt dat allemaal niet heel lang voordat ik dan een bril heb?
  maandag 23 mei 2011 @ 12:18:17 #182
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_97194024
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:11 schreef Rattle_and_Hum het volgende:

[..]

Duurt dat allemaal niet heel lang voordat ik dan een bril heb?
Ja. Maar wil je na 3 verschillende verhalen niet een duidelijk verhaal hebben waarmee je een bril kunt zoeken?
pi_97194041
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:11 schreef Rattle_and_Hum het volgende:

[..]

Duurt dat allemaal niet heel lang voordat ik dan een bril heb?
het hoeft niet perse heel lang te duren. Maar als je het via je huisarts doet dan ben je wel zeker dat je de juiste oplossing krijgt, want van 3 veschillende "diagnoses" word je ook niet veel wijzer.
En liever dat het lang duurt en je het juiste type bril krijgt dan een verkeerde bril te krijgen en later weer terug te mogen voor een ander type bril.
pi_97196561
Ok, bedankt voor de reacties. Ik ga zo mijn huisarts eens bellen.
pi_97196748
Ik heb een Titanium Ray-Ban om dat me vorige brillen altijd scheef waren :D
Vroeger wilde ik nooit een bril op, maar ik heb me er maar bij neer gelegd.. het moet toch ;)

Me ogen gingen van:

L -0,75 R -0,75
L -2,75 R -2,50
L -1,75 R -1,50

Kunnen je ogen zo snel beter worden? Ik ben nu 18 droeg een bril sinds 14..
is het dan ook zo dat ik ooit van me bril af kom? :D

Ik zit bij Pearl trouwens :)
pi_97198157
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:27 schreef Bioflap het volgende:
Ik heb een Titanium Ray-Ban om dat me vorige brillen altijd scheef waren :D
Vroeger wilde ik nooit een bril op, maar ik heb me er maar bij neer gelegd.. het moet toch ;)

Me ogen gingen van:

L -0,75 R -0,75
L -2,75 R -2,50
L -1,75 R -1,50

Kunnen je ogen zo snel beter worden? Ik ben nu 18 droeg een bril sinds 14..
is het dan ook zo dat ik ooit van me bril af kom? :D

Ik zit bij Pearl trouwens :)
neen, tweede meting is waarschijnlijk verkeerd
the pleasure - the privilege is mine
  maandag 23 mei 2011 @ 14:00:58 #187
345016 Waiting_tables_in_Paris
It was you. -eyesquint-
pi_97198422
by ZisOne

Mijn 2de bril is er eentje in mokka- & crèmetinten van Azzaro.

-8 langs beide ogen, ik draag dus meestal mijn lenzen.
  maandag 23 mei 2011 @ 14:17:55 #188
345016 Waiting_tables_in_Paris
It was you. -eyesquint-
pi_97199148
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:56 schreef pinquit het volgende:
Vindt iemand zichzelf hier eigenlijk met bril mooier dan zonder? Ik mezelf wel, mijn ogen staan best dicht bij elkaar en het zijn donkere prik-oogjes, zonder bril zie ik er minder leuk uit.
Ik sta erg goed met een bril, maar door de zware sterkte ervan verkleinen mijn ogen. Dus mocht ik hem zuiver als modegril dragen: ja
Ik heb een ovalen gezicht, grote manga ogen, hoge arcade wenkbrauwen, vrij platte jukbeenderen, appelwangen en een rechte neus, dixit mijn optieker: het ideale brillenmodel. Een paar neven en een nicht van mij staan effectief op brillenposters, dus er al wel iets van aan zijn zeker? :)
pi_97199525
Een vrouwelijke collega van me heeft sinds kort ook een bril. En een mooie:



Vrij simpel maar de vorm van die neusbrug geeft het iets bijzonders. Ontdeugend sexy.
  maandag 23 mei 2011 @ 15:42:46 #190
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_97202613


Dit is mijn huidige bril. Ik zit denk ik wel al dik aan de 15 brillen, misschien wel meer. Ik ben dan ook al brildragend sinds mijn 4de ofzo. Lenzen zijn geen optie vanwege motorische problemen aan mijn handen/vingers.

Momenteel is mijn sterkte aan beide ogen -10.25. Dus zonder bril zie ik echt bar weinig.

De laatste jaren steeds bij Hans Anders geweest, maar ik denk ik dat het wel goed is om de volgende keer naar een andere opticien te gaan.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_97202661
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:55 schreef El_Borracho het volgende:

[..]

neen, tweede meting is waarschijnlijk verkeerd
Dat kan niet, want ik ging er toch echt beter door zien :)
Ook heb ik me oude bril er laatst weer ff bij gepakt, die dus -0,75 heeft.. En daar zie ik nu scherper door dan met de RayBan
pi_97391515
Ik kom er net achter dat ik 35 euro per glas vergoed krijg :)
pi_97508479


iemand een idee welke bril dit is?
the pleasure - the privilege is mine
pi_97508560
Bijna de opticien vermoord bij de Pearl 8)7 |:(

Altijd word mijn bril rechtgezet door een aardige dame maar deze keer hadden ze een nieuwe. Nou dat hebben we geweten. Hij buigde de pootjes uiteindelijk in een soort van S-vorm :')
pi_97510586
Ik moet binnenkort weer eens gaan kijken voor een nieuwe bril. Vooral voor de variatie, want mijn sterkte is nu wel redelijk stabiel.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_97510778
Ha! Brildragerstopic! Inmiddels 25+ jaar bril ervaring hier, dus ik heb een kast vol liggen.

Dit is mijn huidige bril:


Ik heb hem ruim 2 jaar, draag hem elke dag en ben er nog steeds blij mee.
Mijn sterkte: -5.75 (links). Lenzen of laseren vind ik geen optie ivm een oogafwijking die mijn brillen mooi verbergen. Maar evengoed is het soms wel balen dat ik zonder bril stekeblind ben en bij regen of mist zelfs met bril niks zie.

Naast mijn dagelijkse bril heb ik en sport/zwembril (lekker ziekenfonds met van die extra lange omgekrulde pootjes die stevig om je oren passen :P ), een zonnebril voor in de achtertuin, hippe zonnebril voor terras en een zonnebril voor in de auto.
Die laatste heb ik al 20 jaar dus die mag wel eens vervangen worden.

Ik heb deze op het oog

Lekker groot glasoppervak en achter het montuur kan ik de glazen prima laten wegwerken.
Was niet op voorraad toen ik bij de winkel langsging maar inmiddels ben ik gebeld dat hij er is. Deze week maar eens gaan kijken dus. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_97517517
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:48 schreef Kandijfijn het volgende:
Bijna de opticien vermoord bij de Pearl 8)7 |:(

Altijd word mijn bril rechtgezet door een aardige dame maar deze keer hadden ze een nieuwe. Nou dat hebben we geweten. Hij buigde de pootjes uiteindelijk in een soort van S-vorm :')
Je bedoelt naar binnen toe van bovenaf? Dat is niet zo'n gekke vorm namelijk. Maar goed, lastig beoordelen zo :P

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:46 schreef El_Borracho het volgende:
[ afbeelding ]

iemand een idee welke bril dit is?
Erg lastig te beoordelen zo. Als je naar het metalen versierseltje kijkt lijkt het op Ray Ban, maar het zou ook zomaar iets anders kunnen zijn
Too much is never enough!
pi_97531070
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:46 schreef El_Borracho het volgende:
[ afbeelding ]

iemand een idee welke bril dit is?
http://www.ray-ban.com/ne(...)ical/RB5169?var=2383

Niet helemaal, op jouw foto gaat het montuur wat meer omhoog aan de zijkanten.

Omg ik wil
pi_97536836
krijg ik dus maar 1 glas vergoed omdat de sterkte meer dan 6 moet zijn en laat precies 1 glas nou precies 6.0 zijn }:|
En eigenlijk heb ik bij dat glas wat nu op 6.0 zit eigenlijk 6.02 nodig, maar omdat het verschil dusdanig klein is heeft de opticieen de sterkte van 6.0 aangehouden en krijg ik maar 1 glas vergoed -O-
pi_97537694
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:17 schreef cafpow het volgende:
krijg ik dus maar 1 glas vergoed omdat de sterkte meer dan 6 moet zijn en laat precies 1 glas nou precies 6.0 zijn }:|
En eigenlijk heb ik bij dat glas wat nu op 6.0 zit eigenlijk 6.02 nodig, maar omdat het verschil dusdanig klein is heeft de opticieen de sterkte van 6.0 aangehouden en krijg ik maar 1 glas vergoed -O-
Heb je er ook een cilinder bij? Dan zou je opticien kunnen vragen om op de factuur de cylinder waarde in een plus-sterkte weer te geven ipv min. Bij -6.00 met een cylinder van -2.00 zou je er dan van kunnen maken -8.00 met een cylinder van +2.00. Is precies hetzelfde, maar dan zou je 'm mogelijk wel succesvol kunnen indienen bij de verzekering ;)
Too much is never enough!
pi_97540088
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:42 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Heb je er ook een cilinder bij? Dan zou je opticien kunnen vragen om op de factuur de cylinder waarde in een plus-sterkte weer te geven ipv min. Bij -6.00 met een cylinder van -2.00 zou je er dan van kunnen maken -8.00 met een cylinder van +2.00. Is precies hetzelfde, maar dan zou je 'm mogelijk wel succesvol kunnen indienen bij de verzekering ;)
Het is al met cilinder want de sterkte is 5.5 en cilinder is 0.5 alleen zou de sterkte dus 5.02 kunnen zijn waardoor ik uitkom op de 6.02 maar ik heb de declaratie al ingediend en ontvangen en ze hebben het geld gestort voordat ik de brief had ontvangen. Dus ik denk niet dat de zorgverzekeraar erin trapt als ik nu als het ware contact op zou nemen ivm met het sturen van de foute factuur..
pi_97544285
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:40 schreef cafpow het volgende:

[..]

Het is al met cilinder want de sterkte is 5.5 en cilinder is 0.5 alleen zou de sterkte dus 5.02 kunnen zijn waardoor ik uitkom op de 6.02 maar ik heb de declaratie al ingediend en ontvangen en ze hebben het geld gestort voordat ik de brief had ontvangen. Dus ik denk niet dat de zorgverzekeraar erin trapt als ik nu als het ware contact op zou nemen ivm met het sturen van de foute factuur..
Ah ja met die sterkte kom je er dan idd niet op
Too much is never enough!
pi_97653757
-edit: spam is niet gewenst

wil je toch adverteren? neem dan contract op met pr@fok.nl

[ Bericht 42% gewijzigd door Mylene op 03-06-2011 13:36:06 ]
pi_97709583
hé wat een leuk topic is dit!

ik heb toevallig 2 weken geleden mijn nieuwe bril opgehaald...



hiervoor had ik een zwart montuur (ok kunststof) met zwart/wit blokjes op de pootjes...
een soort van finisch vlag :')

helaas met 1 oog ook weer verder achteruit gegaan de afgelopen 2 jaar..
zit nu met beide op 4.75 met 1 cilinder blabla :P

brillen O+
pi_97814425
Hmm er is net een schroefje uit mijn zonnebril gevallen. Iemand enig idee of er ook bril reparatiesetjes bestaan? Met een kleine schroevendraaier/schoefje? Waaaaaaar? B-)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 08:54:54 #206
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_97828676
Voor missende schroefjes ging ik altijd naar de opticien. Die repareerde het dan kosteloos. Maar dat was wel een gewone bril en geen zonnebril.
pi_97834062
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 08:54 schreef Sulley02 het volgende:
Voor missende schroefjes ging ik altijd naar de opticien. Die repareerde het dan kosteloos. Maar dat was wel een gewone bril en geen zonnebril.
Het is geen bril van de opticien... ;)
pi_97910541

Ik ben zoo blij met me Titanium RayBan!
Ik heb de onderste met nr. 1102.. Superfijne bril..

Laatst was ik weer eens in slaap gevallen op de bank, en dan flikker ik me bril altijd af.. Het nadeel is dat je er dan op gaat liggen :')
Gelukkig kon deze het wel aan, en is hij niks verbogen toen ik hem onder me weg haalde! *O*

EDIT:
Het grijze aan de zijkant zie je niet eens :| wtf :P
pi_98658114
Sinds gister heb ik een nieuwe bril! http://www.ray-ban.com/_r(...)rge_760_430/5014.png Ik ben op mijn oude (Oakley Tumbler) gaan staan en die was doormidden gebroken :P
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:13:49 #210
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_98658180
Hoeveel zijn jullie kwijt voor een complete merkbril (een Ray ban bijv)?
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_98658362
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:13 schreef VeX- het volgende:
Hoeveel zijn jullie kwijt voor een complete merkbril (een Ray ban bijv)?
Ik was 330,- euro kwijt, hiervan was 180 euro voor de glazen en 150 voor het monteur. Voor de rest had ik het gekocht bij Eye Wish Groeneveld en kreeg ik er een gratis zonnebril van Ray Ban op sterkte bij. :)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:22:37 #212
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_98658477
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:13 schreef VeX- het volgende:
Hoeveel zijn jullie kwijt voor een complete merkbril (een Ray ban bijv)?
Precies 500 euro voor mijn Ray Ban.
Bedankt Hans.
pi_98658610
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:22 schreef bascross het volgende:

[..]

Precies 500 euro voor mijn Ray Ban.
Das vrij veel, wat voor model/glazen heb je? :o
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:49:45 #214
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_98659345
Bedankt. Ik was lang de opticien geweest en dacht bijna dat ze een loopje met me nam, maar dat zijn dus gangbare prijzen. ;)

Tot voor kort had ik bril van Hans Anders, maar die monturen zijn blijkbaar van niks gemaakt want hij ging al snel kapot. Dit keer betaal ik gewoon wel voor kwaliteit.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_98662038
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:13 schreef VeX- het volgende:
Hoeveel zijn jullie kwijt voor een complete merkbril (een Ray ban bijv)?
Ik zat op iets over de 600 pond voor mijn Porsche Design, bijna 700 euro, een stuk goedkoper dan dezelfde bril in nederland waar ik ruim 800 voor dezelfde bril plus glazen kwijt zou zijn.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  zaterdag 25 juni 2011 @ 23:53:35 #216
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_98663572
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:27 schreef Dros het volgende:

[..]

Das vrij veel, wat voor model/glazen heb je? :o
Deze:



Met getinte glazen, de bril was 220 en de glazen 140 per stuk.
Bedankt Hans.
pi_98663822
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:19 schreef Dros het volgende:

[..]

Ik was 330,- euro kwijt, hiervan was 180 euro voor de glazen en 150 voor het monteur. Voor de rest had ik het gekocht bij Eye Wish Groeneveld en kreeg ik er een gratis zonnebril van Ray Ban op sterkte bij. :)
Oeh van die actie heb ik ook gebruik gemaakt! Montuur was 240 en de glazen in totaal 290, maar godzijdank ben ik dit jaar overgestapt naar een andere zorgverzekeraar waar ik dus 230 vergoed krijg! Dan een Ray Ban zonnebril erbij voor een tientje en ik zat op ongeveer 350 (inclusief verzekering).

Op zich is Eye Wish vrij duur, maar de service is daar altijd zo onzettend goed! Daar betaal ik graag wat meer voor. En deze actie en die actie die ze aan het einde van het jaar hebben (gratis montuur) maakt het leuk :)
pi_98703828
TVP.. ik zeg ook al een tijdje dat ik een bril wil hebben, heb op dit moment lenzen. Aangezien ik binnenkort een half jaartje naar Mexico ga, lijkt het me wel handig om een extra bril te hebben voor het geval dat.

Moet ik dan echt denken aan prijzen als hierboven, of kan het ook goedkoper? Het is puur voor erbij, dus een beetje normaal model en de juiste sterkte is voldoende.
pi_98718234
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 00:47 schreef Rnnz het volgende:
TVP.. ik zeg ook al een tijdje dat ik een bril wil hebben, heb op dit moment lenzen. Aangezien ik binnenkort een half jaartje naar Mexico ga, lijkt het me wel handig om een extra bril te hebben voor het geval dat.

Moet ik dan echt denken aan prijzen als hierboven, of kan het ook goedkoper? Het is puur voor erbij, dus een beetje normaal model en de juiste sterkte is voldoende.
Dan kan het best een stuk goedkoper. Ligt ook wel aan je sterkte. Mijn sterkte is bv -4 en -5 (of iets in die richting) en dan zit je al snel aan hele dure glazen, ook omdat je ze wat dunner kunt laten maken (wat dus wel weer meer geld kost). Maar als je een gewone bril met gewoon montuur wilt, dus geen variofocus of weet ik het wat, dan is het een stuk minder duur. Ga sowieso even prijzen vergelijken!
pi_98719900
Mijn sterkte is -2,25 links en -0,75 rechts, geen abnormale sterkte wel? Moet ik hierbij denken aan speciale glazen?

Ik zat zelf al te kijken op wat websites naar brillen. Bijvoorbeeld deze;

http://www.lensway.nl/brillen/Kam%20Dhillon/KD3710
pi_98720191
nee, daar zou je niet uberveel aan kwijt moeten zijn.

op websites kun je trouwens best inspiratie opdoen, maar als je echt een bril gaat kopen zou ik je toch vooral aanraden om naar een opticien te gaan!
pi_98720854
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:56 schreef Rnnz het volgende:
Mijn sterkte is -2,25 links en -0,75 rechts, geen abnormale sterkte wel? Moet ik hierbij denken aan speciale glazen?

Ik zat zelf al te kijken op wat websites naar brillen. Bijvoorbeeld deze;

http://www.lensway.nl/brillen/Kam%20Dhillon/KD3710
Nee dat is echt niet nodig. Ik heb zelf een bril van 100 euro (inclusief glazen), en dat is prima voor reserve.
pi_98721004
Hoe zit het ook alweer met verzekering.. Je krijgt een groot deel terug, maar pas na 4-5 jaar krijg je weer een bedrag vergoed?
  maandag 27 juni 2011 @ 15:50:30 #224
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_98722155
Bij de meeste verzekeringen krijg je eens in de 3 jaar een bepaald bedrag vergoed.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_98766179
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 15:04 schreef fh101 het volgende:
nee, daar zou je niet uberveel aan kwijt moeten zijn.

op websites kun je trouwens best inspiratie opdoen, maar als je echt een bril gaat kopen zou ik je toch vooral aanraden om naar een opticien te gaan!
Jep, dat idee heb ik ook, ik ben alleen bang dat ik bij een opticien al gelijk een stuk duurder uit ben.

Ik zal er deze week toch maar eens langs gaan denk ik.
pi_98775673
De brildrager van het jaar verkiezing is er weer

http://brildragervanhetjaar.specsavers.nl/

Ga mn vriendin eens pushen om mee te doen :P
pi_98775783
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:25 schreef Rnnz het volgende:

[..]

Jep, dat idee heb ik ook, ik ben alleen bang dat ik bij een opticien al gelijk een stuk duurder uit ben.

Ik zal er deze week toch maar eens langs gaan denk ik.
Mwa je kunt op een goede bril beter niet beknibbelen. Voor kwaliteit is 100 euro meer niet veel.
pi_98776421
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:43 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Mwa je kunt op een goede bril beter niet beknibbelen. Voor kwaliteit is 100 euro meer niet veel.
Als ik een bril kan kopen voor maar 100 euro ben ik heel erg blij!
pi_98776466
Het kan wel bij de Specsavers of Hans Anders

Maar dan heb je niet de topkwaliteit
pi_98776853
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:58 schreef Arolsen het volgende:
Het kan wel bij de Specsavers of Hans Anders

Maar dan heb je niet de topkwaliteit
Ook als je een hogere sterkte hebt? Ik dacht dat de prijzen van de glazen zelf niet zoveel konden verschillen, dat enkel de monturen een stuk goedkoper waren?

Dan nog, ik ga niet meer weg bij de Eye Wish :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:52:24 #231
56471 pinquit
oh my lama!
pi_98779119
Ik ga binnenkort eens brilservice proberen. Heb deze bril net 2 maanden denk ik, en ik heb nog steeds het gevoel dat mijn rechteroog niet goed kan samenwerken met mijn linker. mn linker ziet goed, maar het rechter heeft zoveel tijd nodig om scherp te stellen.
Eerste keer lag het aan de cilinder, die waren ze vergeten bij EyeWish :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:56:04 #232
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_98779328
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 15:50 schreef VeX- het volgende:
Bij de meeste verzekeringen krijg je eens in de 3 jaar een bepaald bedrag vergoed.
En sommige hebben nog bepaalde samenwerkingscontracten lopen met opticiens. Zo krijg ik bij de Pearl bovenop mijn vergoeding ook nog een korting en krijg ik onderhand geld toe bij de Specsavers.
pi_98794847
Ik ben niet het type wat voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, maar aangezien ik een student ben en flink op m'n geld moet letten voor een half jaar Mexico, zou ik toch het liefst een wat goedkopere bril willen. ;) Vandaar dat ik voor 100-150 EUR wel klaar wil zijn.
pi_98799471
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:27 schreef Rnnz het volgende:
Ik ben niet het type wat voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, maar aangezien ik een student ben en flink op m'n geld moet letten voor een half jaar Mexico, zou ik toch het liefst een wat goedkopere bril willen. ;) Vandaar dat ik voor 100-150 EUR wel klaar wil zijn.
Ha, heel herkenbaar. Ik heb ook juist nu een nieuwe bril gehaald omdat ik een half jaar in het buitenland ga studeren. Mijne was dan alleen iets duurder, maar ik heb geen lenzen ;) Dat vroeg ik me pas nog af trouwens, hoeveel ben je eigenlijk kwijt aan lenzen? Als je dat per jaar bij elkaar optelt, ben je dan niet net zo duur uit als een bril?
pi_98800792
Ik ben ¤260 kwijt voor (maand) lenzen incl. vloeistof (en twee metingen per jaar).

Denk dat het wel wat goedkoper is.
  woensdag 29 juni 2011 @ 00:13:19 #236
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_98801385
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:35 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ha, heel herkenbaar. Ik heb ook juist nu een nieuwe bril gehaald omdat ik een half jaar in het buitenland ga studeren. Mijne was dan alleen iets duurder, maar ik heb geen lenzen ;) Dat vroeg ik me pas nog af trouwens, hoeveel ben je eigenlijk kwijt aan lenzen? Als je dat per jaar bij elkaar optelt, ben je dan niet net zo duur uit als een bril?
Lenzen kosten mij ¤99,- per half jaar zonder vloeistof. Ik ben even kwijt hoeveel de vloeistof kost. Wat wel irritant is dat ik in mijn linkeroog -6.25 heb maar vanaf -6 gaan lenzen schijnbaar per 0.5 :')
En ook een nieuwe bril uitgezocht, bij elkaar ¤388,- kwijt, montuur was ¤170,- en dit waren voor mijn sterkte de goedkoopste glazen bij mijn opticien :')

Bril is van Etnia Barcelona, model Amsterdam. Twijfelde tussen dit model en het model Maastricht, maar die was te breed aan de zijkant als ik mijn haren vastmaak (en dat doe ik snel als het warm is op het werk)
吴 曼 迪
pi_98801852
Wat je kwijt bent aan lenzen hangt dus ook heel erg af van de sterkte.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:59 schreef Rnnz het volgende:
Ik ben ¤260 kwijt voor (maand) lenzen incl. vloeistof (en twee metingen per jaar).

Denk dat het wel wat goedkoper is.
oke, ik doe ongeveer 2 jaar met een bril. Jij bent in 2 jaar 520 kwijt, en ik ook ongeveer aan een nieuwe bril (meestal iets goedkoper). Het ontloopt elkaar idd een stuk minder dan ik dacht, hoewel het er natuurlijk wel aan ligt waar je je bril haalt.
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2011 00:13 schreef megamandy het volgende:

[..]

Lenzen kosten mij ¤99,- per half jaar zonder vloeistof. Ik ben even kwijt hoeveel de vloeistof kost. Wat wel irritant is dat ik in mijn linkeroog -6.25 heb maar vanaf -6 gaan lenzen schijnbaar per 0.5 :')
En ook een nieuwe bril uitgezocht, bij elkaar ¤388,- kwijt, montuur was ¤170,- en dit waren voor mijn sterkte de goedkoopste glazen bij mijn opticien :')

Is dat niet heel vervelend dan? dat je met een oog wazig ziet (of juist te sterk)?
pi_98801979
quote:
Wat je kwijt bent aan lenzen hangt dus ook heel erg af van de sterkte.
Hoezo? Ik ben ¤260,- kwijt per jaar, Megamandy ¤198,- excl. vloeistof. Vloeistof kost ook nog wel een paar tientjes. ;)
  woensdag 29 juni 2011 @ 00:32:36 #239
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_98802179
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 00:24 schreef fh101 het volgende:

[..]

Is dat niet heel vervelend dan? dat je met een oog wazig ziet (of juist te sterk)?
Het valt wel mee. Had dit ook met de vorige meting en de opticien heeft beide keren geprobeerd of het voor mij beter is om -6 of -6.5 te nemen, maar dan blijkt de -6 beter te werken voor mijn ogen.
Met normaal kijken merk ik er eigenlijk niets van, alleen als ik even (om wat voor een reden dan ook) mijn rechteroog dicht heb. Dan merk ik het wel ja.
吴 曼 迪
  woensdag 29 juni 2011 @ 00:33:45 #240
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_98802229
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 00:27 schreef Rnnz het volgende:

[..]

Hoezo? Ik ben ¤260,- kwijt per jaar, Megamandy ¤198,- excl. vloeistof. Vloeistof kost ook nog wel een paar tientjes. ;)
Ja ik ben aan het danken volgens mij was ik met vloeistof ook tegen de ¤130,- kwijt.
吴 曼 迪
pi_98807390
Ik heb even een vraag. Nu draag ik alleen lenzen, maar ik wil binnekort toch ook wel een bril erbij. Nu heb ik op de site van eye wish 2 mooie brillen gezien. Deze zijn beide 143 euro. Is dat dan de prijs inclusief enkelvoudige glazen?
pi_98809820



en deze heb ik als zonnebril :P

Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_98813273
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 00:27 schreef Rnnz het volgende:

[..]

Hoezo? Ik ben ¤260,- kwijt per jaar, Megamandy ¤198,- excl. vloeistof. Vloeistof kost ook nog wel een paar tientjes. ;)
haha dat was een foutje van mijn kant.. niet goed gelezen dat Megamandy 99 euro per HALF jaar kwijt was ;)
pi_98813290
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 08:55 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb even een vraag. Nu draag ik alleen lenzen, maar ik wil binnekort toch ook wel een bril erbij. Nu heb ik op de site van eye wish 2 mooie brillen gezien. Deze zijn beide 143 euro. Is dat dan de prijs inclusief enkelvoudige glazen?
Nee, dat is dan enkel de prijs van het montuur. Prijs van de glazen hangt dus af van je sterkte
pi_98813704
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:18 schreef fh101 het volgende:

[..]

Nee, dat is dan enkel de prijs van het montuur. Prijs van de glazen hangt dus af van je sterkte
Aha en aan wat voor bedragen moet ik dan denken? Ik heb -3 en volgens mij ook een cilinder. Een indicatie zou wel fijn zijn.
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:26:46 #246
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_98835112
Ga ook maar eens een zonnebril op sterke kopen

Ook al draag ik mn bril alleen als het nodig is. Als je dan toch een zonnebril op doet kan ik beter dubbel profijt eruit halen.
pi_100281693
Weet iemand iets wat je met je oude brillen kunt doen? Ik bewaar altijd de vorige, als eventuele backup, maar ondertussen heb ik er een stuk of 4 liggen die alleen maar stof verzamelen. Is er iets van een goed doel waar ik ze naartoe kan brengen?

Ik heb zelf via google deze gevonden http://www.nonharmful.com/ maar ik zou het stiekem wel makkelijker vinden als ik ze gewoon ergens in kan gooien, ipv naar het postkantoor (= 15 km verderop) om daar moeilijk te gaan doen met bubbeltjesplastic en stevige enveloppen.
pi_100282445
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:55 schreef fh101 het volgende:
Weet iemand iets wat je met je oude brillen kunt doen? Ik bewaar altijd de vorige, als eventuele backup, maar ondertussen heb ik er een stuk of 4 liggen die alleen maar stof verzamelen. Is er iets van een goed doel waar ik ze naartoe kan brengen?

Ik heb zelf via google deze gevonden http://www.nonharmful.com/ maar ik zou het stiekem wel makkelijker vinden als ik ze gewoon ergens in kan gooien, ipv naar het postkantoor (= 15 km verderop) om daar moeilijk te gaan doen met bubbeltjesplastic en stevige enveloppen.
Werkt zo'n doel wel? De glazen van de brillen zijn toch op maat gemaakt voor de drager (ze zetten toch niets voor niets iedere keer een stipje voor de lensingang (OID) ? De kans lijkt me klein dat iemand iets zal hebben aan oude brillen van mij bijvoorbeeld..

:@ :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_100283338
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:16 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Werkt zo'n doel wel? De glazen van de brillen zijn toch op maat gemaakt voor de drager (ze zetten toch niets voor niets iedere keer een stipje voor de lensingang (OID) ? De kans lijkt me klein dat iemand iets zal hebben aan oude brillen van mij bijvoorbeeld..

:@ :@
Tja, dat vraag ik me idd ook wel af. Ze moeten idd iemand vinden die precies dezelfde sterkte en cilinder heeft als jij. Aan de andere kant zijn er natuurlijk ontzettend veel mensen die een bril nodig hebben maar dit niet kunnen betalen. Binnen die miljoenen mensen is er vast wel eentje die met mijn bril overweg kan, het hoeft dan natuurlijk niet perfect te zijn. Denk ik.
pi_100284753
Hier nog een!
Heb een bril sinds ik een jaar of 10 was. Heb ook een tijdje lenzen geprobeerd, maar heb weinig traanvocht en op een gegeven moment was 't gewoon niet verstandig meer om lenzen te dragen. Zelfs die luchtdoorlatende niet.

Dus dus alweer een paar jaar happy met een bril.
Vrijdag voor een oogmeting naar de opticiën. Heb al rondgekeken naar een nieuwe bril, maar ben nog niet geslaagd. Vrijdag gaat m'n schoonmoeder mee en dan ga ik nog eens kijken.
Alleen een bril uitzoeken is zo suf. Bovendien, met -6,5 zie ik amper wat ik op mijn neus heb :P
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 3 augustus 2011 @ 20:25:21 #251
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_100285433
Ha, sinds vandaag ben ik ook weer een brildraagster O+. Heb dit model:


En het staat zo tof :9.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_100285566
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:55 schreef fh101 het volgende:
Weet iemand iets wat je met je oude brillen kunt doen? Ik bewaar altijd de vorige, als eventuele backup, maar ondertussen heb ik er een stuk of 4 liggen die alleen maar stof verzamelen. Is er iets van een goed doel waar ik ze naartoe kan brengen?

Ik heb zelf via google deze gevonden http://www.nonharmful.com/ maar ik zou het stiekem wel makkelijker vinden als ik ze gewoon ergens in kan gooien, ipv naar het postkantoor (= 15 km verderop) om daar moeilijk te gaan doen met bubbeltjesplastic en stevige enveloppen.
wat ik meestal doe, is ik heb familie in het buitenland en zat nichtjes/neefjes en tantes met bril. dus meestal stuur ik ze op, en gebruiken ze dan alleen de montuur :)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 20:30:22 #253
242120 Danielle83
Don&#8217;t dream it, be i
pi_100285697
quote:
17s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:25 schreef Debsterr het volgende:
Ha, sinds vandaag ben ik ook weer een brildraagster O+. Heb dit model:
[ afbeelding ]

En het staat zo tof :9.
Oooh wow dat model is wel erg nice! Ik ben sinds kort ook billendraagster (vooral voor 's avonds) en het bevalt wel!
pi_100317813
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:37 schreef fh101 het volgende:

[..]

Tja, dat vraag ik me idd ook wel af. Ze moeten idd iemand vinden die precies dezelfde sterkte en cilinder heeft als jij. Aan de andere kant zijn er natuurlijk ontzettend veel mensen die een bril nodig hebben maar dit niet kunnen betalen. Binnen die miljoenen mensen is er vast wel eentje die met mijn bril overweg kan, het hoeft dan natuurlijk niet perfect te zijn. Denk ik.
Ja, dat is misschien ook wel weer zo.. :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_100317942
Ik heb nu alleen lenzen maar wil ook wel een bril kopen. En dus ook nieuwe lenzen voor een half jaar. Maar mijn vriendin wil volgend jaar ook een nieuwe bril. Ik ga bij haar opticien alles kopen. Dat is een eyewish. Krijg je dan nog een beetje korting wanneer je 2 brillen en lenzen besteld of werkt dat niet zo bij een brillenwinkel en kan ik het net zo goed nu zelf kopen, zonder dat ik tot januari wacht.
pi_100317986
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:25 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb nu alleen lenzen maar wil ook wel een bril kopen. En dus ook nieuwe lenzen voor een half jaar. Maar mijn vriendin wil volgend jaar ook een nieuwe bril. Ik ga bij haar opticien alles kopen. Dat is een eyewish. Krijg je dan nog een beetje korting wanneer je 2 brillen en lenzen besteld of werkt dat niet zo bij een brillenwinkel en kan ik het net zo goed nu zelf kopen, zonder dat ik tot januari wacht.
Dat werkt niet zo. Jullie hebben ook niet dezelfde zorgverzekering?
pi_100346945
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:26 schreef artelligence het volgende:

[..]

Dat werkt niet zo. Jullie hebben ook niet dezelfde zorgverzekering?
Nee. dan ga ik in september mooi mijn bril uitkiezen.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:40:53 #258
347772 ZivaDavid
What The Fuck
pi_100349681
[ afbeelding ]
[/quote]

Deze vind ik echt te gek Wie weet waar ie te koop is?
I love my piercing.
pi_100350874
Zelf aan het wachten op mijn nieuwe brillen... Specsavers koop er een krijg er twee :Y En die ik nu heb is echt dringend aan vervanging toe,

De laklaag is weg de neusvleugeltjes vet ranzing en ik heb altijd een schroevendraaier bij me om te verkomen dat de schroefjes eruit pleuren. En laat ik niet vergeten dat op de glazen zoveel krassen zitten dat alles een beetje wazig is :')
pi_100456329
Ik zou bij Eyes & More kijken

Betere zaak en krijg je er ook 2 voor de prijs van 1
pi_100457340
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:52 schreef Arolsen het volgende:
Ik zou bij Eyes & More kijken

Betere zaak en krijg je er ook 2 voor de prijs van 1
Laat de oogmeting alleen niet aan hun over :') Hoevaak ik daar al waardeloze ervaringen over heb gehoord. Wel lage prijzen iig.
Too much is never enough!
pi_100458473
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een nieuwe bril maar ik vind het zo lastig om wat leuks te vinden :')
pi_100566224
Mij eerste bril is binnen tot zo ver ben ik erg tevreden mee. Ik zie ook weer een stuk beter dan voorheen. Binnenkort de tweede bril maar eens laten maken.

Vind de service van specsavers best goed ondanks dat het druk was namens ze wel de tijd voor mij :)

En dit is de bril trouwens!

pi_100566540
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:40 schreef ZivaDavid het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vind ik echt te gek Wie weet waar ie te koop is?
Heb je naam van het montuur? Doe vakantiewerk bij Pearle dus kan zo kijken of die voor Pearle/Eyewish winkels bestelbaar is, maar dan moet ik wel meer dan een plaatje hebben.
Edit: Nevermind, gevonden. Is de RB 5184 2432. Zal het in m'n telefoon opslaan en kijken of die al beschikbaar is. :Y

Ben zelf brillendraagster wanneer ik naar beeldschermen kijk. Heb het voor de rest nog niet echt nodig, maar van beeldschermen krijg ik hoofdpijn door m'n cilinder.
Heb dit montuur:

Is in het echt wel iets minder opvallend rood. :)
pi_100613099
Ik kom hier stuen vragen van mijn mede-bril genoten.

Mijn vriendin zou mij graag zien met lenzen, maar heb ze vroeger geprobeerd en. Ik haat het om ze mijn ogen in te pulken en ik raak ze kwijt :') (Ja, mijn bril ook maar die is makkelijker terug te vinden).
pi_100621190
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:40 schreef ZivaDavid het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vind ik echt te gek Wie weet waar ie te koop is?
Heb het nagekeken, Pearle en Eyewish Groeneveld zou je hem moeten kunnen krijgen. Moeten ze ws wel speciaal bestellen, staat in het systeem als tijdelijk niet meer leverbaar, maar er zijn er wel een paar op voorraad. En anders kunnen ze hem misschien wel uit een ander filiaal halen. Succes ermee!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:41:12 #267
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_100626682


Sinds deze week de eigenaar van deze Paul Smith. O+
pi_100630780
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:50 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik kom hier stuen vragen van mijn mede-bril genoten.

Mijn vriendin zou mij graag zien met lenzen, maar heb ze vroeger geprobeerd en. Ik haat het om ze mijn ogen in te pulken en ik raak ze kwijt :') (Ja, mijn bril ook maar die is makkelijker terug te vinden).
Dan leg je dat toch uit. Als ze het daardoor wil uitmaken is zij jou niet waad.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_100638645


Deze Vogue kan ik binnenkort ophalen bij de opticiën :)

En ook nog een Michael Kors zonnebril op sterkte, maar daar weet ik het typenummer helaas niet van.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_100640260
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 00:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]

Sinds deze week de eigenaar van deze Paul Smith. O+
Mooie bril zeg, waar heb je die gekocht?
pi_100640477
Hier nog een brildraagster. Vanaf dat ik een jaar of 14 was.
Langzaam kruip ik richting -2
Mijn huidige bril heb ik al weer een jaartje of 2.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_100641370
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:37 schreef fh101 het volgende:

[..]

Tja, dat vraag ik me idd ook wel af. Ze moeten idd iemand vinden die precies dezelfde sterkte en cilinder heeft als jij. Aan de andere kant zijn er natuurlijk ontzettend veel mensen die een bril nodig hebben maar dit niet kunnen betalen. Binnen die miljoenen mensen is er vast wel eentje die met mijn bril overweg kan, het hoeft dan natuurlijk niet perfect te zijn. Denk ik.
Precies. Die brillen worden en masse meegenomen naar ontwikkelingsprojecten. Daar gesorteerd op sterkte en als er iemand ook maar een beetje in de buurt zit qua sterkte is diegene al ontzettend geholpen. Er zijn mensen die praktisch blind rondlopen omdat ze gewoon geen geld hebben voor een bril.

*edit: oh ik zat blijkbaar op een eerdere pagina i.p.v. op de laatste :')
Too much is never enough!
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:52:24 #273
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_100641681
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_100712562
Mijn vriendin krijgt voor haar verjaardag van mij trouwens een nieuwe bril. Mag ze bij mijn onafhankelijke opticien uitzoeken. Nu heeft ze een of ander Hans Anders ding dat van ellende uit elkaar valt.

Goedkoop zal het niet worden trouwens. Zeker niet met haar sterktes (-9,75 en -11)
pi_100712866
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:41 schreef Arolsen het volgende:
Mijn vriendin krijgt voor haar verjaardag van mij trouwens een nieuwe bril. Mag ze bij mijn onafhankelijke opticien uitzoeken. Nu heeft ze een of ander Hans Anders ding dat van ellende uit elkaar valt.

Goedkoop zal het niet worden trouwens. Zeker niet met haar sterktes (-9,75 en -11)
Valt te vergoeden bij de zorgverzekeraar natuurlijk. Maar inderdaad bij veel opticiens zal het behoorlijk duur zijn, mijn sterkte is ook behoorlijk (-10.25 en -10.75)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_100713410
Flink sterktes idd, dan moet je wel voor een zo'n dun mogelijk glas gaan. Zorgverzekeraars vergoeden jammer genoeg maar een gedeelte, maar goed...beter dan niks.
Too much is never enough!
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:11:16 #277
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_100713841
Donderdag wezen kijken voor een nieuwe bril.
M'n huidige bril heeft namelijk een paar krassen op het glas en doet mij veel jonger lijken, terwijl dat niet altijd al te fijn is. Verder vergoed verzekering het.

Voor het eerst dat ik overgestapt ben naar een ander soort bril.

Stond me erg goed, al zeg ik het zelf :7

Nu nog 1,5 week wachten tot ie opgehaald kan worden.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_100713859
Ik heb alleen basispakket dus mijn brillen worden sowieso niet vergoed maar ik heb ook niet zulke hoge sterktes\

zal mn vriendin eens vragen hoe ze verzekerd is.
pi_100715154
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:11 schreef Arolsen het volgende:
Ik heb alleen basispakket dus mijn brillen worden sowieso niet vergoed maar ik heb ook niet zulke hoge sterktes\

zal mn vriendin eens vragen hoe ze verzekerd is.
Het lijkt me logisch dat je de verzekering van je vriendin moet raadplegen. Het lijkt me erg vreemd, wanneer jouw zorgverzekering een vergoeding accepteert voor een bril van iemand anders..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_100720090
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:11 schreef Arolsen het volgende:
Ik heb alleen basispakket dus mijn brillen worden sowieso niet vergoed maar ik heb ook niet zulke hoge sterktes\

zal mn vriendin eens vragen hoe ze verzekerd is.
Dan zullen de glazen je ook niet zoveel kosten. Ze zullen niet dunner gemaakt hoeven worden etc. En dat scheelt sowieso al behoorlijk in de kosten.
Mijn verzekering dekt ook niets en ik heb -6,5. Maar ach, voor de één keer in de vier jaar dat ik een andere bril koop :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_100889993
Dag mede bril dragers,

Ik ben alweer een tijdje terug aan de bril na jaren lenzen gedragen te hebben. Vorig jaar heb ik de RayBan Wayfarer gehaald en was daar best blij mee. Tot ik erachter kwam dat ie eigenlijk best zwaar is en ik het zeer populaire model echt overal tegenkwam ("Hé, jij hebt dezelfde bril als ik", pffff, ja, man, tof voor je...).

Wil nu een andere halen, maar wel in dezelfde nerd/hipster categorie blijven en niet meer voor RayBan's gaan, maar wel iets wat erop lijkt.

Ik heb te weinig tijd om te gaan rondkijken bij opticiens, dus ik browse maar lekker online. Enig probleem is dat ik wel weet wat ik wil, maar niet weet welke merken deze modellen hebben. Ik heb al bij de 'obvious' merken gekeken (Gucci, Tom Ford, Dior, etc.), maar dat is het allemaal net niet. Plus als ik Google op nerd/hipster frames, krijg ik alleen van die merkloze frames naar boven. Ik wil natuurlijk wel een bepaalde standaard van kwaliteit hebben.

Wat ik wil hebben is dit ongeveer;



Een grote, zwarte, dunne frame. Het voorbeeld hierboven is 1 of ander merkloos frame, maar nogmaals, ik wil uiteraard wel iets van kwaliteit op mn smoel hebben.

Dus mijn vraag aan een ieder is; kent iemand een (kwaliteits-)brillenmerk die dit soort frames maakt? Prijs, plek, etc is mij allemaal irrelevant, het gaat er mij om dat ik zo'n frame vind van kwaliteit.

Alvast hartstikke bedankt voor suggesties, ideeën en het meedenken,
SpinalScratch
  donderdag 18 augustus 2011 @ 12:09:46 #282
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_100890541
Ik dacht juist dat Tom Ford van dat soort monturen in de collectie had. :P
Love will tear us apart (Joy Division)
  donderdag 18 augustus 2011 @ 12:12:28 #283
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_100890649
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:53 schreef SpinalScratch het volgende:
Dag mede bril dragers,

Ik ben alweer een tijdje terug aan de bril na jaren lenzen gedragen te hebben. Vorig jaar heb ik de RayBan Wayfarer gehaald en was daar best blij mee. Tot ik erachter kwam dat ie eigenlijk best zwaar is en ik het zeer populaire model echt overal tegenkwam ("Hé, jij hebt dezelfde bril als ik", pffff, ja, man, tof voor je...).

Wil nu een andere halen, maar wel in dezelfde nerd/hipster categorie blijven en niet meer voor RayBan's gaan, maar wel iets wat erop lijkt.

Ik heb te weinig tijd om te gaan rondkijken bij opticiens, dus ik browse maar lekker online. Enig probleem is dat ik wel weet wat ik wil, maar niet weet welke merken deze modellen hebben. Ik heb al bij de 'obvious' merken gekeken (Gucci, Tom Ford, Dior, etc.), maar dat is het allemaal net niet. Plus als ik Google op nerd/hipster frames, krijg ik alleen van die merkloze frames naar boven. Ik wil natuurlijk wel een bepaalde standaard van kwaliteit hebben.

Wat ik wil hebben is dit ongeveer;

[ afbeelding ]

Een grote, zwarte, dunne frame. Het voorbeeld hierboven is 1 of ander merkloos frame, maar nogmaals, ik wil uiteraard wel iets van kwaliteit op mn smoel hebben.

Dus mijn vraag aan een ieder is; kent iemand een (kwaliteits-)brillenmerk die dit soort frames maakt? Prijs, plek, etc is mij allemaal irrelevant, het gaat er mij om dat ik zo'n frame vind van kwaliteit.

Alvast hartstikke bedankt voor suggesties, ideeën en het meedenken,
SpinalScratch
Ik zag toevallig veel van dit soort brillen bij Hans Anders staan, weet niet voor hoeverre dat in jouw catogorie valt.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_100891270
@don-diablo:
Wellicht dat ik niet helemaal niet goed gekeken heb bij Tom Ford. Ik zag namelijk alleen hele dikke monturen, niet zo dun als voorbeeld hierboven.

@Gemaskerde;
Hans Anders heb ik nog niet gekeken, thnx voor de tip!
pi_100891288
@Computergirl:
Jaaaaa, kijk, dat zijn ze..!
Thnx!
pi_100891405
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:29 schreef SpinalScratch het volgende:
@Computergirl:
Jaaaaa, kijk, dat zijn ze..!
Thnx!
zo te zien is de Prada wel iets kleiner dan jouw voorbeeeld, maar met zulke grote brillen als in jouw voorbeeld heb je kans dat er geen glazen beschikbaar zijn of dat het heel lelijk wordt (afhankelijk van sterkte)
pi_100895661
Oh, daar had ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht.
Ik heb namelijk -0,7 en -0,5...
pi_100896322
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 14:50 schreef SpinalScratch het volgende:
Ik heb namelijk -0,7 en -0,5...
dat ik niks joh, ik heb -6 :D
  donderdag 18 augustus 2011 @ 15:17:00 #290
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_100896617
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 14:50 schreef SpinalScratch het volgende:
Oh, daar had ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht.
Ik heb namelijk -0,7 en -0,5...
Heb er niet zo heel veel verstand van maar met die sterkte lijken de dikte van de glazen mij geen enkel probleem.

Heb je trouwens wel eens zo'n bril als je voorbeeld geprobeerd? Vaak staan ze zo lelijk als maar kan en zie je er uit als een eerste klas sul.

Zoals dit (Google)
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_100972251


Mijn nieuwe bril :) Ralph Lauren 7027
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:09:50 #292
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_101085701
Vandaag nieuwe bril opgehaald, wel erg wennen.
Lijk wel een beetje op zo'n 'hipster', dat vind ik wat minder maar verder staat het erg vet ^O^

Deze bril om precies te zijn (paar posts hierboven ook een afbeelding gepost alleen was dat niet de goede).

Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:10:26 #293
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_101085727
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:48 schreef Nezhi het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn nieuwe bril :) Ralph Lauren 7027
Nice.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_101404110
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:09 schreef Gemaskerde het volgende:
Vandaag nieuwe bril opgehaald, wel erg wennen.
Lijk wel een beetje op zo'n 'hipster', dat vind ik wat minder maar verder staat het erg vet ^O^

Deze bril om precies te zijn (paar posts hierboven ook een afbeelding gepost alleen was dat niet de goede).

[ afbeelding ]
Mooi model, vind dat soort type brillen alleen nooit echt lekker zitten
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:46:12 #295
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_101404181
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:16 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Mooie bril zeg, waar heb je die gekocht?
Lokale brillenboer, maar dat type Paul Smith is ook op internet te vinden.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:03:57 #296
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_101415180
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:44 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Mooi model, vind dat soort type brillen alleen nooit echt lekker zitten
Bedankt ^O^
Vanwege de grootte of ontbreken van de ouderwetse 'neusvleugels'?
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_101492230
Vanwege het ontbreken van neusvleugeltjes ja. Het is minder mooi maar zit wel veel beter.
pi_101751636
Binnenkort ga maar weer eens een oogmeting laten doen. Heb het idee dat een oog wat achteruit is gegaan.
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:47:19 #299
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_101753696
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:10 schreef Arolsen het volgende:
Vanwege het ontbreken van neusvleugeltjes ja. Het is minder mooi maar zit wel veel beter.
Vind het zonder die neusvleugeltjes juist veel beter zitten. Dacht in het begin ook dat ie snel zou afzakken als het warm is e.d., maar blijft juist veel beter zitten.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:20:14 #300
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_101754689
Ik vind neusvleugeltjes ook net wat prettiger zitten. Maar heb gewoon 2 brillen. Een met en een zonder.
pi_101851313
Vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')